abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220620711
VVD, FvD, JA21 en de PVV hebben in de laatste peiling 69 zetels. Hoe snel zal dit experiment van een kabinet vallen voor kabinet Yesilgoz 1 2
pi_220620759
quote:
Even wachten tot ze in overtreding op een ander of nieuw punt zijn. Dan kunnen ze naar de uitzet-hubs.
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
Ja. Alle andere landen om ons heen lossen dat anders op. Maar hier kan het niet want regels tijdens een lopend jaar. :')

Dat is gewoon onwil hoor.
Als de nood aan de man is, is er veel meer mogelijk.
pi_220620773
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 16:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Even wachten tot ze in overtreding op een ander of nieuw punt zijn. Dan kunnen ze naar de uitzet-hubs.
[..]
Ja. Alle andere landen om ons heen lossen dat anders op. Maar hier kan het niet want regels tijdens een lopend jaar. :')

Dat is gewoon onwil hoor.
Als de nood aan de man is, is er veel meer mogelijk.
Landen om ons heen doen vooral extreem dom door de accijns op bezine te verlagen, misschien wel het allerdomste wat je nu kunt doen. Zelfs niks doen getuigt van 1000x meer verstand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 16:45:22 ]
pi_220620810
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel interessant dat je op het internet leest dat dit kabinet nu al wordt afgekraakt terwijl het pas een paar weken zit.
  maandag 20 april 2026 @ 16:46:17 #155
-1 #ANONIEM
pi_220620834
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:40 schreef Ambtenaar030 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel interessant dat je op het internet leest dat dit kabinet nu al wordt afgekraakt terwijl het pas een paar weken zit.
Het kabinet wordt natuurlijk vooral afgekraakt op een heel slecht regeerakkoord en vervolgens een aantal zeer onhandige handelingen in beide Kamers.
  maandag 20 april 2026 @ 16:47:47 #156
379097 Kowloon
pi_220620840
Uit de NRC:
quote:
Promoveren was in het hoger beroepsonderwijs tot een aantal jaar geleden niet mogelijk. Sinds 2023 loopt een proef om een zogenoemd Professional Doctorate-traject te doorlopen, vergelijkbaar met het PhD-traject op de universiteit.

[..]

In een commissiedebat begin deze maand reageerde de VVD kritisch op het voornemen. Tweede Kamerlid Martin de Beer vindt het plan „prematuur” omdat de PD-proef nog loopt. Daarnaast zei hij geen meerwaarde in de titel te zien en bang te zijn voor „titelinflatie”.
Wel grappig dat een partij die doorgaans niet zoveel op heeft met waarheidsvinding zich nu ineens druk maakt over het vermeend (lees: totaal niet onderbouwd) afnemen van de waarde van een academische titel.
  maandag 20 april 2026 @ 16:52:20 #157
512114 Ambtenaar030
pi_220620859
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het kabinet wordt natuurlijk vooral afgekraakt op een heel slecht regeerakkoord en vervolgens een aantal zeer onhandige handelingen in beide Kamers.
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
  maandag 20 april 2026 @ 16:53:02 #158
470039 Firuze60
pi_220620860
Commissaris van de koning in Groningen doet aangifte tegen Farmers Defence Force

quote:
Intimidatie De actiegroep dreigde met „oorlog” tegen de provinciale BBB-fractie als zij niet terugkomt op haar steun voor de mogelijke onteigening van een boerenbedrijf. Volgens René Paas ondermijnt FDF daarmee de democratie.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fence-force-a4925933

Even wat achtergrond daarvan

https://rtvzulthe.nl/nieu(...)tum-gesteld-aan-bbb/

en

quote:
BBB-fractievoorzitter Bas Wiegmans noemt de situatie heel moeilijk. Waar de partij eerder begrip had vanwege het belang van waterveiligheid, speelt nu ook natuurontwikkeling mee. In het coalitieakkoord 2025-2027 staat juist dat gedwongen uitkoop voor natuurontwikkeling niet aan de orde is.
https://rtvzulthe.nl/nieu(...)grond-bij-boerakker/

Kan zo'n boer nog in hoger beroep tegen het besluit van de Provinciale Staten?
  maandag 20 april 2026 @ 16:54:43 #159
510620 PieterDeRijcke
pi_220620872
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
Nou, dat maakt veel mensen geen zak uit. Met wie hij het bed deelt.

Maar die gesponsorde suitsupply tiktok filmpjes vind ik wel een klacht waard.
  maandag 20 april 2026 @ 16:55:18 #160
13309 nostra
ask why
pi_220620879
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef Kowloon het volgende:
Uit de NRC:
[..]
Wel grappig dat een partij die doorgaans niet zoveel op heeft met waarheidsvinding zich nu ineens druk maakt over het vermeend (lees: totaal niet onderbouwd) afnemen van de waarde van een academische titel.
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 16:55:59 #161
13309 nostra
ask why
pi_220620885
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Mwahhh ik lees in sommige contreien al meer kritiek dan het kabinet Schoof kreeg. Het zijn ook dezelfde mensen die maar al te graag willen benadrukken dat Rob Jetten homoseksueel is of daar "grappen" (zie beledigingen) over maken.
Dan moet je je algo toch wat beter trainen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 16:58:57 #162
512114 Ambtenaar030
pi_220620908
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:53 schreef Firuze60 het volgende:
Commissaris van de koning in Groningen doet aangifte tegen Farmers Defence Force
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fence-force-a4925933

Even wat achtergrond daarvan

https://rtvzulthe.nl/nieu(...)tum-gesteld-aan-bbb/

en
[..]
https://rtvzulthe.nl/nieu(...)grond-bij-boerakker/

Kan zo'n boer nog in hoger beroep tegen het besluit van de Provinciale Staten?
Ben benieuwd of hier wat mee gaat gebeuren. Als een Wierd Duk tot een "figuurlijke opstand" mag oproepen. Waarom deze persoon niet?
  maandag 20 april 2026 @ 16:59:32 #163
512114 Ambtenaar030
pi_220620915
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet je je algo toch wat beter trainen.
Heey "bezorgde burgers" doen er ook toe.
  maandag 20 april 2026 @ 17:04:13 #164
470039 Firuze60
pi_220620935
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ben benieuwd of hier wat mee gaat gebeuren. Als een Wierd Duk tot een "figuurlijke opstand" mag oproepen. Waarom deze persoon niet?
Tja, figuurlijk 'oorlog' is dan juridisch neem ik aan. Vandaar mijn vraag, want die boer heeft misschien wel een punt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:07:41 #165
-1 #ANONIEM
pi_220620959
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
Ik zie niet in waarom het een belachelijk plan is, eigenlijk. Zo lang je de titel maar kunt onderscheiden van een universitaire titel. Een praktisch ingesteldere titel zou een verademing zijn tegenover het nu vooral op theorie gerichte promoveren.

Sterker: ik zou het prima vinden als een MBO'er ook op MBO niveau nog 1 of 2 jaar kan specialiseren en daarmee een soort titel kan halen die je voor of achter je naam kunt zetten. Waarom niet?
  maandag 20 april 2026 @ 17:12:07 #166
-1 #ANONIEM
pi_220620993
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, figuurlijk 'oorlog' is dan juridisch neem ik aan. Vandaar mijn vraag, want die boer heeft misschien wel een punt.
Dat land wordt onteigend om water op te slaan, het gaat om een waterberging. Iedereen was het daar ook mee eens. Men werd pas boos toen bleek dat er ook een stukje natuur zou komen, omdat dat goed te combineren is met een waterberging.

https://dvhn.nl/groningen(...)artier-48911137.html

Dat BBB voor het grootste deel hier gewoon voor heeft gestemd, zou toch een signaal moeten zijn. Die waterberging is essentieel om de waterveiligheid in de provincie te garanderen. En het gaat om een voorstel om de Gedeputeerde Staten groen licht te geven een onteigeningsprocedure te starten als het niet lukt de benodigde grond te kopen. Dus proberen er uit te komen moet eerst.

De grond van de boerenfamilie is het laatste stukje van het beoogde waterbergingsgebied dat de provincie nog niet heeft verworven. Met alle overige landbouwers is ze al wel rond over aankoop.

Geen enkele partij vindt dit leuk, maar enkel PVV, FvD, PvhN en 4 van de 12 BBBers stemden tegen.


En nee, een beroep tegen een onteigening ivm waterveiligheid heeft geen zin, de overheid heeft dat recht gewoon.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 17:16:06 ]
  maandag 20 april 2026 @ 17:13:43 #167
13309 nostra
ask why
pi_220621003
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:07 schreef Hanca het volgende:
Ik zie niet in waarom het een belachelijk plan is, eigenlijk. Zo lang je de titel maar kunt onderscheiden van een universitaire titel. Een praktisch ingesteldere titel zou een verademing zijn tegenover het nu vooral op theorie gerichte promoveren.
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde). Dit levert gewoon weinig praktisch nut op, leidt inderdaad tot titelinflatie en post-hbo-specialisaties bestaan gewoon al.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:16:27 #168
379097 Kowloon
pi_220621026
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 16:55 schreef nostra het volgende:
Het is natuurlijk ook een belachelijk plan.

Zie ook NWS / OCW wil doctorsgraad op hbo faciliteren
De titels zijn niet eens hetzelfde, Professional Doctorate (PD) tegenover Doctor of Philisophy (PhD).
  maandag 20 april 2026 @ 17:17:51 #169
-1 #ANONIEM
pi_220621032
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde). Dit levert gewoon weinig praktisch nut op, leidt inderdaad tot titelinflatie en post-hbo-specialisaties bestaan gewoon al.
Titelinflatie is prima, het is onzin waarom titels aan die paar theoretici moeten zijn voorbehouden. Zoals Letschert al zegt: Praktijkgericht onderzoek is van grote waarde om ons oplossingen te leveren voor maatschappelijke problemen, en is vaak direct toepasbaar voor bijvoorbeeld bedrijven.
https://nos.nl/artikel/26(...)rstitel-kunnen-halen
  maandag 20 april 2026 @ 17:17:51 #170
13309 nostra
ask why
pi_220621033
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 17:16 schreef Kowloon het volgende:

[..]
De titels zijn niet eens hetzelfde, Professional Doctorate (PD) tegenover Doctor of Philisophy (PhD).
Nee, het moest er nog eens bijkomen dat het dezelfde titels zouden worden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 17:24:25 #171
470039 Firuze60
pi_220621095
quote:
Een praktijkgerichte PD ligt Gelten naar eigen zeggen veel beter dan een meer theoretische PhD. Dat met het voorstel van Letschert een titel in het verschiet ligt, geeft zijn werk weliswaar „een bepaalde erkenning”, maar het is juist het soort werk dat voor Gelten het verschil maakt. „Als PD’er zit je niet op een eiland, je staat met je voeten in de klei. Het is toepassingsgericht, dat past gewoon heel goed bij mij.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tatieladder-a4925245

quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2026 17:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het moest er nog eens bijkomen dat het dezelfde titels zouden worden.
Bij de titels voor een master is dat al zo, geen onderscheid tussen een HBO-master of Universiteits-master.
  maandag 20 april 2026 @ 17:25:56 #172
379097 Kowloon
pi_220621103
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:13 schreef nostra het volgende:
Promoveren (i.e. onderzoek doen) is natuurlijk alleszins anders dan je theorie eigen maken. Sterker nog, het tegenovergestelde (al is het een randvoorwaarde).
Waar denk je dat het PD-traject uit bestaat? Juist ja, het doen van onderzoek naar de praktische toepassing van theoretische kennis.
  maandag 20 april 2026 @ 17:31:34 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220621148
quote:
12s.gif Op maandag 20 april 2026 17:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waar denk je dat het PD-traject uit bestaat? Juist ja, het doen van onderzoek naar de praktische toepassing van theoretische kennis.
Mwah, vanuit bestaande theoretische kaders doe je onderzoek om het wetenschappelijke corpus uit te breiden met nieuwe kennis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 18:17:36 #174
13309 nostra
ask why
pi_220621453
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 17:24 schreef Firuze60 het volgende:
Een praktijkgerichte PD ligt Gelten naar eigen zeggen veel beter dan een meer theoretische PhD. Dat met het voorstel van Letschert een titel in het verschiet ligt, geeft zijn werk weliswaar „een bepaalde erkenning”, maar het is juist het soort werk dat voor Gelten het verschil maakt. „Als PD’er zit je niet op een eiland, je staat met je voeten in de klei. Het is toepassingsgericht, dat past gewoon heel goed bij mij.”
Ja, leuk voor Gelten dat hem dat heel goed past, maar als het hele onderwijs titels moet gaan faciliteren voor dat wat het beste past bij mensen, om het maar tangible te maken, wordt het allemaal wel wat diffuus. Hell, in mijn eigen vak zijn er twee titels (als enige land ter wereld volgens mij) wat aan geen hond uit te leggen is.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 18:21:04 #175
470039 Firuze60
pi_220621474
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 18:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, leuk voor Gelten dat hem dat heel goed past, maar als het hele onderwijs titels moet gaan faciliteren voor dat wat het beste past bij mensen, om het maar tangible te maken, wordt het allemaal wel wat diffuus. Hell, in mijn eigen vak zijn er twee titels (als enige land ter wereld volgens mij) wat aan geen hond uit te leggen is.
Maar het is toch logisch dat je na een masterstudie (dat ook onderzoek is) een vervolgstudie kunt doen die hetzelfde is, of je nu HBO of Uni master hebt gedaan.

En titels worden internationaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')