Je hebt gelijk.quote:Op maandag 20 april 2026 09:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die komt nu op -1
Ook logisch: TK en 18-04 zijn allebei 150, dus alleen een correcte verschilkolom zou op 0 uitkomen.
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.quote:Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts en GLPvdA is er de grootste. Dan nog een beetje janken over GLPvdA dat met DENK in een coalitie wil maar in het huidige CvB&W zit Leefbaar met DENK.
[ afbeelding ]
En dan maar net doen alsof de PRO-fusie 'faliekant mislukt' zou zijn terwijl ze in Rotterdam dus al een linkse coalitie bij elkaar weten te fietsen.
Vooral meer hard rechts.quote:Op maandag 20 april 2026 04:43 schreef michaelmoore het volgende:
link en rechts wint het midden verliest
PVV , FVD, JA21 staan op 52
vriend Jetten waait weer met alle winden mee met de asiel en de woningbouw
[ afbeelding ]
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?quote:Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.
Je zult er maar trots op zijn.
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.quote:Op maandag 20 april 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?
Is Leefbaar dan linkse elite omdat de hier mee samenwerken?
Hoe is deze opmerking anders dan een godwin?
Dat is niet wat hier aan de hand is, er worden budgetten gealloceerd om deze voor andere bestedingen aan te wenden zoals bijvoorbeeld aan de snelst groeiende post: defensie.quote:Deze week nog nam de Eerste Kamer een motie aan om een streep te zetten door het versneld laten stijgen van de AOW-leeftijd. Maar Vijlbrief zegt vast te houden aan zijn doel: de sociale zekerheid betaalbaar houden en zorgen dat mensen mee kunnen blijven komen op de snel veranderende arbeidsmarkt.
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?quote:Op maandag 20 april 2026 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.
Eerder Erdoğan.
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.quote:Op maandag 20 april 2026 11:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.quote:Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.
De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.quote:Op maandag 20 april 2026 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.
Je prikt niet door het standaard script van Islamisten heen. Zich tolerant en samenwerkend opstellen totdat het niet meer nodig is. Van Baarle is geen moslim, maar dient perfect de belangen en is meer toegankelijk voor het publiek. Wat wil je nog meer?quote:Ze zijn trouwens niet islamitisch, lijsttrekker en uithangbord Van Baarle is niet eens moslim. Dus waar je die onzin vandaan haalt is me echt een raadsel.
Dat klopt, ze zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat nu het zaadje in de kiem smoren is.quote:En dat Denk met Leefbaar en nu ook met Pro kan samenwerken betekent dat ze dus zeker in Rotterdam helemaal geen extreme standpunten hebben.
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?quote:Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.
Je zult er maar trots op zijn.
Islamisten, schrijft ie.quote:Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Alles mag, echt handig is het niet.quote:Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.quote:
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil.quote:Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.
Je zult er maar trots op zijn.quote:Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles mag, echt handig is het niet.
Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?quote:Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".quote:Op maandag 20 april 2026 12:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil.
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?quote:Op maandag 20 april 2026 12:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Bas van der Vlies had moeite om überhaupt bij een talkshow aan te schuiven. De TV was taboe. Toen moest je Een Vlucht Regenwulpen lezen, of op een zondagochtend verkeerd fietsen tijdens de krokusvakantie in de Bijbel Belt om iets van de Oud-Gereformeerde bubbel mee te krijgen.
Dit is nu totaal anders. Radicaal Chris Stoffer is nu overal te zien op de MSM en de socials. De Evangelicals en MAGA zitten vastgebeiteld in de timeline van de SGP-jongeren. En sowieso wordt de scheidslijn tussen de fundamentalistische cultuurchristenen als Weird Duk en Baudet, en de reformatorische kringen met de dag dunner.
Inshallah.
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?quote:Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".
Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.quote:Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".
Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Voor DomvolkTV was het blijkbaar niet al te problematisch.quote:Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?
Nee, het gaat zelfs niet om een islamitische partij, maar een seculiere partij. Denk is niet verbonden met een geloof.quote:Op maandag 20 april 2026 12:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.
Nee, moslims wonen vooral in steden, waar ze dus nooit aan een meerderheid gaan komen. Nog los van het feit dat veel moslims helemaal niet op Denk stemmen.quote:Op maandag 20 april 2026 11:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.
Je weet dat de fractievoorzitter een agnost is?quote:Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.quote:Op maandag 20 april 2026 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)hol-gaan-omhoog.html
Dus ipv zaken betaalbaarder te maken maken laten we de benzineprijs ongemoeid en mag je als particulier wel meer accijns betalen voor andere zaken.
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.quote:Op maandag 20 april 2026 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.
Het zou niemand moeten verbazen dat dit is wat je krijgt met D66 en CDA. En maar klagen over de VVD.quote:Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).quote:Op maandag 20 april 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).quote:Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.quote:Op maandag 20 april 2026 14:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.quote:Op maandag 20 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?quote:Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.
https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.quote:Op maandag 20 april 2026 14:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?
Thanks.quote:Op maandag 20 april 2026 14:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.
Overigens wilde Leefbaar zelf ook niet samen met PRO:quote:Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.
https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.quote:Op maandag 20 april 2026 14:45 schreef -XOR- het volgende:
Voorsorteren is het nog niet echt, maar het richtingaanwijzertje gaat al wel voorzichtig aan:
Bekijk deze YouTube-video
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begintquote:Op maandag 20 april 2026 14:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.
/s
Huh maar als niemand erover begint hoe moeten mensen dan een asielcrisis ervaren?quote:Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint
Dan hoop ik dat de CU een speerpunt maakt van hun "we houden nog maar eens in de 4 jaar verkiezingen".quote:Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint
Ik had sterk de indruk dat die samenwerking je compleet was ontgaan. En je nu een tikje op de achterste benen staat na een leuke clickbait-artikel, waarin men aangeeft dat PRO weer eens thee gaat drinken met de islamisten.quote:Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?
quote:Wat wil je hier precies mee zeggen?
Dat de hernieuwde reformatorische lieden van de SGP:quote:Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vooralsnog is het enkel druk zetten en plaats bepalen door de VVD.quote:Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die zijn al 30 jaar onderwerp van gesprek: https://www.groene.nl/artikel/de-onuitzetbarenquote:Op maandag 20 april 2026 15:58 schreef nostra het volgende:
"Onuitzetbaren".
https://www.nrc.nl/nieuws(...)utm_term=share-modal
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.quote:Op maandag 20 april 2026 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
Midden in een jaar? Hoe dan? Hou je rekening met uitvoerbaarheid?quote:Op maandag 20 april 2026 16:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |