abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220617557
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 09:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die komt nu op -1 ;)

Ook logisch: TK en 18-04 zijn allebei 150, dus alleen een correcte verschilkolom zou op 0 uitkomen.
Je hebt gelijk.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 10:24:03 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220617680
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts en GLPvdA is er de grootste. Dan nog een beetje janken over GLPvdA dat met DENK in een coalitie wil maar in het huidige CvB&W zit Leefbaar met DENK.

[ afbeelding ]

En dan maar net doen alsof de PRO-fusie 'faliekant mislukt' zou zijn terwijl ze in Rotterdam dus al een linkse coalitie bij elkaar weten te fietsen.
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
pi_220617796
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 04:43 schreef michaelmoore het volgende:
link en rechts wint het midden verliest


PVV , FVD, JA21 staan op 52


vriend Jetten waait weer met alle winden mee met de asiel en de woningbouw

[ afbeelding ]
Vooral meer hard rechts.
pi_220617852
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?
Is Leefbaar dan linkse elite omdat de hier mee samenwerken?
Hoe is deze opmerking anders dan een godwin?
  maandag 20 april 2026 @ 10:53:54 #105
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220617996
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wil jij Denk nou vergelijken met de Ayatolla Khomeini?
Is Leefbaar dan linkse elite omdat de hier mee samenwerken?
Hoe is deze opmerking anders dan een godwin?
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.

Eerder Erdoğan.
  maandag 20 april 2026 @ 11:01:54 #106
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220618133
In dit artikel van het Parool zie je dat de auteur weinig begrijpt van budgettering of dat er toch een bias in zit om het beleid in een gunstig daglicht te zetten.
Het gaat mij even niet om de inhoud (sommige voorzieningen zijn ook te ruim) maar over de manier van schrijven, en dat het eigenlijk ook gewoon niet klopt wat er staat.

Het gaat even om onderstaande passage die veel gehoord wordt in andere media outlets en aan talkshow tafels.

quote:
Deze week nog nam de Eerste Kamer een motie aan om een streep te zetten door het versneld laten stijgen van de AOW-leeftijd. Maar Vijlbrief zegt vast te houden aan zijn doel: de sociale zekerheid betaalbaar houden en zorgen dat mensen mee kunnen blijven komen op de snel veranderende arbeidsmarkt.
Dat is niet wat hier aan de hand is, er worden budgetten gealloceerd om deze voor andere bestedingen aan te wenden zoals bijvoorbeeld aan de snelst groeiende post: defensie.

Ingrepen of beleid worden gebracht alsof het iets zakelijks cq onoverkomelijks is, maar het is gewoon politiek beleid. En niet zelden gedelegeerd vanuit andere machten.

Bron passage: https://www.parool.nl/ned(...)-te-pesten~b7b312fb/
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220618326
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik noem Denk Islamisten. Ik zeg niet dat ze hetzelfde zijn als Ayatolla Khomeini.

Eerder Erdoğan.
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 11:13:33 ]
  maandag 20 april 2026 @ 11:24:10 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220618483
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 11:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat Leefbaar, VVD en Denk (en D66) in de afgelopen 4 jaar samen in 1 coalitie zaten in Rotterdam?
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
pi_220618625
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.

Ze zijn trouwens niet islamitisch, lijsttrekker en uithangbord Van Baarle is niet eens moslim. Dus waar je die onzin vandaan haalt is me echt een raadsel.

En dat Denk met Leefbaar en nu ook met Pro kan samenwerken betekent dat ze dus zeker in Rotterdam helemaal geen extreme standpunten hebben.
  maandag 20 april 2026 @ 11:45:04 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220618818
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat wel ondenkbaar. We hebben 5% moslims in Nederland, als ze zo islamitisch zijn als jij zegt kom je dus nooit aan een meerderheid, in geen enkele plaats.
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.

quote:
Ze zijn trouwens niet islamitisch, lijsttrekker en uithangbord Van Baarle is niet eens moslim. Dus waar je die onzin vandaan haalt is me echt een raadsel.
Je prikt niet door het standaard script van Islamisten heen. Zich tolerant en samenwerkend opstellen totdat het niet meer nodig is. Van Baarle is geen moslim, maar dient perfect de belangen en is meer toegankelijk voor het publiek. Wat wil je nog meer?

quote:
En dat Denk met Leefbaar en nu ook met Pro kan samenwerken betekent dat ze dus zeker in Rotterdam helemaal geen extreme standpunten hebben.
Dat klopt, ze zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat nu het zaadje in de kiem smoren is.
  maandag 20 april 2026 @ 12:06:41 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 10:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door samen te werken met Islamisten. Dat ging in Iran ook zo lekker. Linkse intellectuelen met Islamisten tegen de grote boze Sjah.

Je zult er maar trots op zijn.
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619027
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Islamisten, schrijft ie.
  maandag 20 april 2026 @ 12:08:08 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619029
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mag rechts dan wel samenwerken met islamieten?
Alles mag, echt handig is het niet.
  maandag 20 april 2026 @ 12:08:28 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619032
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Islamisten, schrijft ie.
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619039
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Islamisten dan, wat hij wil. In beide gevallen gaat het om DENK.
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil. :D
  maandag 20 april 2026 @ 12:10:48 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619044
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Alles mag, echt handig is het niet.
Je zult er maar trots op zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619104
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?

Bas van der Vlies had moeite om überhaupt bij een talkshow aan te schuiven. De TV was taboe. Toen moest je Een Vlucht Regenwulpen lezen, of op een zondagochtend verkeerd fietsen tijdens de krokusvakantie in de Bijbel Belt om iets van de Oud-Gereformeerde bubbel mee te krijgen.

Dit is nu totaal anders. Radicaal Chris Stoffer is nu overal te zien op de MSM en de socials. De Evangelicals en MAGA zitten vastgebeiteld in de timeline van de SGP-jongeren. En sowieso wordt de scheidslijn tussen de fundamentalistische cultuurchristenen als Weird Duk en Baudet, en de reformatorische kringen met de dag dunner.

Inshallah.
  maandag 20 april 2026 @ 12:24:51 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619146
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nou ja. Lijkt me nogal een wezenlijk verschil. :D
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 12:26:02 #119
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619152
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Juist ja, dus als PRO met islamisten samenwerkt wordt onze cultuur ondermijnd, en als VVD en Leefbaar dat doen is er geen vuiltje aan de lucht. Hoe zit dat precies?
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?

quote:
Bas van der Vlies had moeite om überhaupt bij een talkshow aan te schuiven. De TV was taboe. Toen moest je Een Vlucht Regenwulpen lezen, of op een zondagochtend verkeerd fietsen tijdens de krokusvakantie in de Bijbel Belt om iets van de Oud-Gereformeerde bubbel mee te krijgen.

Dit is nu totaal anders. Radicaal Chris Stoffer is nu overal te zien op de MSM en de socials. De Evangelicals en MAGA zitten vastgebeiteld in de timeline van de SGP-jongeren. En sowieso wordt de scheidslijn tussen de fundamentalistische cultuurchristenen als Weird Duk en Baudet, en de reformatorische kringen met de dag dunner.

Inshallah.
Wat wil je hier precies mee zeggen?
  maandag 20 april 2026 @ 12:26:27 #120
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619158
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?
pi_220619161
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten samen in een coalitie met DENK om een rechts stadsbestuur te vormen en de PvdA buiten te houden. De rechtsen: "wauw, helemaal te gaaf".

Pro gaat in een coalitie met DENK om een links stadsbestuur te vormen. De rechtsen: "Ohohoh, samenwerken met ISLAMISTEN, dAt Is ErRuG!1!
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.
  maandag 20 april 2026 @ 12:27:07 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220619162
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie heeft gezegd dat dat helemaal te gaaf is dan?
Voor DomvolkTV was het blijkbaar niet al te problematisch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220619213
https://www.nu.nl/politie(...)hol-gaan-omhoog.html

Dus ipv zaken betaalbaarder te maken maken laten we de benzineprijs ongemoeid en mag je als particulier wel meer accijns betalen voor andere zaken.
pi_220619242
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 12:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het gaat dus niet om islamieten, zoals je hier boven schreef.
Nee, het gaat zelfs niet om een islamitische partij, maar een seculiere partij. Denk is niet verbonden met een geloof.
pi_220619255
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En 2% SGP stemmers. En toch heeft de SGP op sommige plekken een meerderheid en drukt lokaal een groot stempel. Stemmers zijn niet evenredig verdeeld.
Nee, moslims wonen vooral in steden, waar ze dus nooit aan een meerderheid gaan komen. Nog los van het feit dat veel moslims helemaal niet op Denk stemmen.
pi_220619307
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ontkracht niet dat Denk fundamenteel Islamisten zijn.

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Je weet dat de fractievoorzitter een agnost is?
pi_220619756
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:39 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)hol-gaan-omhoog.html

Dus ipv zaken betaalbaarder te maken maken laten we de benzineprijs ongemoeid en mag je als particulier wel meer accijns betalen voor andere zaken.
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.
pi_220619776
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
pi_220619795
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Terecht dat ze de benzineprijs ongemoeid laten (een essentieel product wat schaars dreigt te worden goedkoper maken, dat is pas domme politiek, kun je je straks afvragen hoe we toch aan die tekorten komen), ik zie eigenlijk allemaal prima maatregelen. Het enige wat ik mis is wat steun voor pomphouders binnen 20km van de grens. En wellicht had korting voor het OV ook gekund, al kan het OV op de piekmomenten nu al de stroom mensen nauwelijks aan.
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.
  maandag 20 april 2026 @ 13:56:41 #130
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220619877
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 13:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wel leuk voor de gepensioneerden, zieken en mantelzorgers enzo dat alleen mensen met een baas een hogere km vergoeding krijgen.
Het zou niemand moeten verbazen dat dit is wat je krijgt met D66 en CDA. En maar klagen over de VVD.
pi_220619925
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik weet niet of een lastenverzwaring voor particulieren de oplossing is voor dure benzine.
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
pi_220620024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 07:33 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn dat voor debielen daar bij NvdD, die willen in Rotterdam een coalitie over rechts met Leefbaar en zijn WOEST op de VVD dat die daar niet aan mee willen werken maar er is daar helemaal geen meerderheid over rechts
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 20 april 2026 @ 14:23:30 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620037
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet mee willen werken is een groot woord, VVD wilde met Leefbaar en D66 (en Denk, dus feitelijk voortzetting).
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220620043
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze vonden inderdaad vooral dat de VVD wel erg snel overstag ging. Ongetwijfeld heeft de VVD liever een coalitie met Leefbaar, D66 en CDA, maar die zullen hebben aangevoeld dat D66 daar niet direct voor te porren was.
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620047
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?
pi_220620049
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 14:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik kom het woord Denk niet tegen in jouw link?
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620069
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Voortzetting van de huidige coalitie dient daarbij nadrukkelijk in beeld te zijn.
Thanks. ^O^
  maandag 20 april 2026 @ 14:33:22 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620148
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, ze wilden ook echt Denk. En vooral geen PRO en Leefbaar samen.

https://www.vvd.nl/lokaal(...)ef-aan-de-verkenner/
Overigens wilde Leefbaar zelf ook niet samen met PRO:

https://dagblad010.nl/pol(...)-college-met-gl-pvda
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 20 april 2026 @ 14:45:20 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220620268
Voorsorteren is het nog niet echt, maar het richtingaanwijzertje gaat al wel voorzichtig aan:

Bekijk deze YouTube-video
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220620279
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:45 schreef -XOR- het volgende:
Voorsorteren is het nog niet echt, maar het richtingaanwijzertje gaat al wel voorzichtig aan:

Bekijk deze YouTube-video
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.
/s
  Moderator maandag 20 april 2026 @ 15:23:52 #141
5428 crew  miss_sly
pi_220620440
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2026 14:47 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Goh, alweer verkiezingen over datzelfde thema. Hoe vernieuwend. Zal vast een heel andere uitslag geven. Nog meer zetels naar de flanken.
/s
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 april 2026 @ 15:26:04 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220620449
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Huh maar als niemand erover begint hoe moeten mensen dan een asielcrisis ervaren?
Huilen dan.
pi_220620452
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Dan hoop ik dat de CU een speerpunt maakt van hun "we houden nog maar eens in de 4 jaar verkiezingen".
https://www.universiteitl(...)-ook-bij-kabinetsval
Ophouden met dat gedoe, aan het werk. Desnoods ga je verder met wat in de gemeenteraden een raadsakkoord is en onafhankelijke ministers, daar kan het ook en zie je dat veel na een val.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2026 15:27:37 ]
pi_220620458
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zei ik dat VVD en Leefbaar dat moeten doen?
Ik had sterk de indruk dat die samenwerking je compleet was ontgaan. En je nu een tikje op de achterste benen staat na een leuke clickbait-artikel, waarin men aangeeft dat PRO weer eens thee gaat drinken met de islamisten.

quote:
Wat wil je hier precies mee zeggen?

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De SGP zit ook in lokale coalities, echter weten we allemaal wat die partij wil als ze landelijk aan de macht zijn. De SGP heeft echter geen groeipotentie. Wolf in schaapskleren Denk wel. Zeker op lokaal niveau. Je zult het zien wat er gebeurt als Denk lokaal een meerderheid heeft, wat niet ondenkbaar zal zijn.
Dat de hernieuwde reformatorische lieden van de SGP:

• niet van de buis en de socials zijn weg te slaan,
• de politiek van Christ Stoffer bestaat uit het bundelen van krachten met de radicaal rechtse flank,
• op de schoolbanken staan als de dronken idioten met Ezechiël 25:17 (waar is de dorpsdominee als je hem nodig hebt?) geopolitiek bedrijven en Iran plat gooien,
• de cultuurchristenen op hun schild hijsen als redders in nood en Weird Duk als lekenpredikant uitnodigen op de Driestar,
• de reformatorische scholieren harder weglopen met de teksten in de podcasts van Baudet en de zijnen dan de dorpspredikant die eeuwig blijft ratelen over de erfzonde tijdens catechisatie,
• dat de ouders en grootouders, die zich vroeger nog druk maakte dat de overburen het voor elkaar hadden gekregen dat de Psalmen niet meer isoritmis gezongen hoefde te worden in de kerk, het bovenstaande allemaal wel best vinden. Wat maakt het uit of een cultuurchristen het boek Samuel 2 of Genesis aanhaalt als Palestina naar de Filistijnen wordt gebombardeerd. Het doel heiligt de middelen.

Kortom dat het fundamentalisme van de reformatorische SGP-ers meer verweven is met onze politiek bestel dan dat van de islamisten van Denk. Bij de standpunten van DENK zie ik niks over een jihad, en dat ze een islamitische partij zijn. Een islamist als Van Baarle heb ik nog geen koranverzen horen citeren in de Tweede Kamer, Christ Stoffer strooit wel te pas en te onpas met bijbelteksten.

Sowieso vraag ik mij af wat jouw definitie is van een islamist, en of je deze allemaal fundamentalisten vindt, en of ze allemaal per definitie gevaarlijker zijn dan een reformatorische lekenprediker als Christ Stoffer?

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Verschoppeling op 20-04-2026 15:47:03 ]
pi_220620467
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2026 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weer verkiezingen komen, ga ik stemmen op de partij die het minst of het liefste helemaal niet over asiel begint :{w
Vooralsnog is het enkel druk zetten en plaats bepalen door de VVD.
pi_220620589
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220620616
quote:
Die zijn al 30 jaar onderwerp van gesprek: https://www.groene.nl/artikel/de-onuitzetbaren

In praktijk helpt het opsluiten van mensen die buiten hun schuld niet terug kunnen natuurlijk voor geen meter. En als ze wel terug kunnen: sluit ze dan niet anderhalf jaar op, maar zet ze op het vliegtuig in overleg met het land van aankomst.
pi_220620676
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De maatregelen hadden altijd betaald moeten worden, ruimte voor bezuinigen is er gewoon echt niet meer, dus een lastenverzwaring was onvermijdelijk en dan is dit geen onlogische (omdat hij ook midden in een jaar in te voeren is).
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
pi_220620694
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2026 16:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Je zou die lastenverzwaring ook ergens kunnen leggen ipv de particulier.
Midden in een jaar? Hoe dan? Hou je rekening met uitvoerbaarheid?
De meeste belastingen kunnen alleen per 1/1 worden gewijzigd.
Ik zou het graag anders zien, maar zo simpel is het niet. Er worden trouwens ook bedrijfsregelingen aangepast: de startersregeling wordt afgeschaft en de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek versoberd, maar dat kan beide pas per 1/1/27.

Verder: als de bedrijven de kilometervergoeding daadwerkelijk omhoog doen, kost hen dat natuurlijk geld.
pi_220620698
https://www.linkedin.com/(...)M-itMw33d-5Hi8Ti7NPs

Ik ben het hier wel mee eens. Het wordt eens tijd dat er wordt gestopt met het verdacht maken van de Nos. Zeker bij kanalen als NvdD. Voor je het weet krijg je een nog gestoordere gek dan Tarik Z voor de deur daar. En krijg je Breivik taferelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')