abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2026 @ 12:07:34 #1
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220572205
Het zit in je hoofd

Begin 2024 stopte ik met zuipen. Cold Turkey! Je zou verwachten dat het dan beter met je gaat, maar dat was niet het geval. Tijdens mijn ‘alcohol leven’ had ik al diverse ‘rare dingen’ meegemaakt, was ik al paranoïde en leefde in een angststoornis, maar de drank werkte verdovend, waardoor ik me nog redelijk staande kon houden in de maatschappij.
Toen ik stopte met drinken werkte de verdoving ook niet meer. Het leek alsof alles ineens tien keer harder binnenkwam, alles werd een prikkel (echt alles). Op straat kon ik amper functioneren. Mensen waren bedreigingen en de weg naar de supermarkt was een soort lijdensweg. Ook mijn werk werd een probleem.
Maar ik worstelde me er elke keer op de een of andere manier doorheen.
Tot mijn vader overleed en ik in een soort van depressie gleed.

Ik had al eerder dat jaar aangeklopt bij de huisarts voor hulp, maar de wachtlijst was een drama. Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik mijn eerste contact had met hulpverlening en die moesten mij helaas ook doorverwijzen, omdat mijn problematiek te complex was. Maar uiteindelijk kwam ik bij mensen terecht wat wel goed voelde.

Het was niet voor het eerst dat ik met hulpverlening in aanraking kwam. Jaren hiervoor was ik al in behandeling geweest en had ook wel detox (aantal keer opname in klinieken in Groningen en Leeuwarden) doorlopen, want in de psychiatrie moet je eerst nuchter zijn willen ze je helpen, althans dat is mijn ervaring. Maar ik viel altijd terug in een zwart gat. Borderline hoorde ik langskomen en andere persoonlijkheidsstoornissen (waar ik me niet in kon vinden). Maar nooit werd er echt dieper gekeken. Vluchtige contacten waren het, waar ik elke keer mijn verhaal deed, maar waar verder helaas nooit wat mee werd gedaan.

Na lange gesprekken en het invullen van lange vragenlijsten bij mijn laatste behandelplek, kwam er de diagnose ‘Schizofrenie’ uit, met OCD en PTSS. Hier kreeg ik antipsychotica voor en EMDR behandeling.

En nu ben ik aan het herstellen? Aan het beter worden? Of misschien is het meer een leerweg om te leren om te gaan met problematiek, want ik ben er nog lang niet en eerlijk gezegd vraag ik me af of ik ooit een normaal leven zal leiden.

Dit is mijn dagboek. Ik heb geen idee wat ik hier neer ga zetten verder. Veel Flashbacks en flashforward waarschijnlijk maar ook dagelijkse dingen. Ik ben wel terughoudend, wat komt door de paranoïde waar ik mee worstel al een groot deel van mijn leven. Je moet het er maar mee doen.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220572426
Ik weet dat we niet de beste geschiedenis met elkaar hebben
maar wil zeggen dat ik het heel knap vind dat je hier een Dagboek begint
En een inkijkje in jezelf geeft
Echt Chapeau hiervoor
Ik hoop dat je hier begrip gaat vinden en wat steun :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Spellchecker maandag 13 april 2026 @ 12:52:29 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220572472
Wat ontzettend dapper om hier zo open over te zijn.

Ik hoop dat alleen al het erover schrijven je een beetje "lucht" geeft.

^O^
  maandag 13 april 2026 @ 12:58:08 #4
505120 RedShoe
pi_220572523
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 12:47 schreef greysbones het volgende:
Ik weet dat we niet de beste geschiedenis met elkaar hebben
maar wil zeggen dat ik het heel knap vind dat je hier een Dagboek begint
En een inkijkje in jezelf geeft
Echt Chapeau hiervoor
Ik hoop dat je hier begrip gaat vinden en wat steun :*
Bedankt. Dat kan ik waarderen :)
Ik ben niet altijd even makkelijk en dat botst dan soms.
.
  maandag 13 april 2026 @ 12:59:17 #5
505120 RedShoe
pi_220572531
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 12:52 schreef maily het volgende:
Wat ontzettend dapper om hier zo open over te zijn.

Ik hoop dat alleen al het erover schrijven je een beetje "lucht" geeft.

^O^
Schrijven werkt idd ook therapeutisch :)
.
  maandag 13 april 2026 @ 13:15:31 #6
505120 RedShoe
pi_220572622
Mijn eerste psychose was toen ik een jaar of 25 was. Toen wist ik niet wat het was. Voor mij was alles echt. Ik woonde al een tijdje als vrijgezel, samen met een kat. Ik weet niet hoe het in mijn hoofd kwam, maar ik was er op een of andere manier van overtuigd dat mijn bovenburen mij aan het afluisteren waren en dat was enorm beangstigend. Op straat zag ik overal camera's en wist zeker dat mensen naar me keken, over me roddelden en me iets aan wilden doen. Het leek alsof ik in een soort van Hitchcock film leefde.
Het was een hele wazige tijd, waar ik uiteindelijk door in aanraking kwam met antipsychotica. Het nadeel van antipsychotica is dat het dempt. Maar het neemt ook een stukje gevoel weg en dat is niet altijd even leuk.
Nadat die psychose afgezwakt was, bleef het stukje onrust altijd aanwezig. Ik bleef denken dat mensen mij wat wilden aandoen, dat ze over me zaten te roddelen. Op de snelweg kon ik denken dat andere weggebruikers me achtervolgden en allemaal van dat soort vreemde gedachten, wat ik geen plek kon geven. Mijn leven was één grote bron van stress.
.
  maandag 13 april 2026 @ 14:14:59 #7
505120 RedShoe
pi_220573083
En ook nu wordt veel gedempt door de antipsychotica. Sinds ik dat spul slik gaat het iets beter met me. Samen met de therapie wordt het leven iets dragelijker. De weg naar de supermarkt is nog steeds een ding, maar ik ga anders over straat dan een dik jaar geleden. Ik heb veel dieptepunten, waarbij ik nare gedachten heb over de dood (waar ik misschien later nog weleens op terugkom), maar ook betere periodes waarbij ik de wereld een stuk positiever zie. Al wordt het positieve nog steeds enorm overschaduwd door de negatieve kant. De wil is er in ieder geval nog en daar klamp ik me aan vast. Soms heb ik gedachten om weer volledig aan het werk te gaan (ipv grotendeels thuiswerken), maar wordt dan vaak door een gebeurtenis wel weer keihard met de neus op de feiten gedrukt dat ik nog steeds niet de oude ben en langzaam moet kijken wat ik wel en niet aankan.
.
  maandag 13 april 2026 @ 14:20:22 #8
505120 RedShoe
pi_220573111
Een tijd geleden liet mijn therapeut me een video zien en daarin wordt op een hele simpele manier goed uitgelegd hoe het is om depressieve gevoelens te hebben.

Bekijk deze YouTube-video
.
pi_220573665
Weet je ook waardoor je psychische kwetsbaarheid is ontstaan?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 13 april 2026 @ 15:34:11 #10
505120 RedShoe
pi_220573710
Toen ik te horen kreeg dat ik onder het Spectrum Schizofrenie viel ben ik uiteraard veel op gaan zoeken. Je komt op YouTube wel veel filmpjes tegen van b.v. simulaties hoe een 'psychose' eruit kan zien.
De eerste video is wel hoe ik het tijdens zo'n mindere periode ervaar. De tweede is ook herkenbaar voor mij. Wel op een andere manier, maar hoe het gefilmd is, zo kan het wel in het echt zijn. Ik heb periodes gehad dat ik daadwerkelijk dacht het over mij ging, als er iets op tv was. Dat nieuws betrekking had op mij en dat ik er de schuld van kreeg.

Ik vond overigens ook veel kritiek op de video's, maar voor mij is het voor een deel wel herkenbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat over het nieuws heb ik nog steeds. Ik moet mezelf dwingen om daar afstand van te nemen en sinds een tijd volg ik ook geen journaal of actualiteiten meer. Soms ontkom je er er niet aan, maar de overload van extreem nieuws is vaak de trigger voor mij om volledig er in op te gaan en de controle te verliezen. Het loopt dan uit de hand in extreem negatief en angstig denken. Ik zie bij wijze van spreken de atoombom al vallen en alle ellende die daar bij hoort. Tot beelden die b.v. uit de Terminator komen.

.
  maandag 13 april 2026 @ 15:41:33 #11
505120 RedShoe
pi_220573755
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 15:28 schreef greysbones het volgende:
Weet je ook waardoor je psychische kwetsbaarheid is ontstaan?
Gebeurtenissen in mijn jeugd, maar daar zal ik niet te diep op in gaan.
Ook had ik Mutisme, men noemde het verlegenheid, maar ik kon mijn gevoelens niet kwijt zeg maar. En helaas had je vroeger niet de zorg die je nu hebt als het om aandoeningen gaat. Als ik nu jong was geweest, had ik een zware rugzak gehad.

Maar goed, of dat de trigger is geweest voor alle ellende? Dat valt ook niet te achterhalen denk ik.
.
pi_220573763
quote:
4s.gif Op maandag 13 april 2026 15:41 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ook had ik Mutisme, men noemde het verlegenheid, maar ik kon mijn gevoelens niet kwijt zeg maar. En helaas had je vroeger niet de zorg die je nu hebt als het om aandoeningen gaat. Als ik nu jong was geweest, had ik een zware rugzak gehad.

Maar goed, of dat de trigger is geweest voor alle ellende? Dat valt ook niet te achterhalen denk ik.
Nee snap dat je niet alles wilt delen

Mutisme had ik nog nooit van gehoord
Even opzoeken
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 13 april 2026 @ 15:53:27 #13
505120 RedShoe
pi_220573803
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 15:44 schreef greysbones het volgende:

[..]
Nee snap dat je niet alles wilt delen

Mutisme had ik nog nooit van gehoord
Even opzoeken
Selectief Mutisme.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Selectief_mutisme
.
  maandag 13 april 2026 @ 17:46:49 #14
505120 RedShoe
pi_220574689
Morgen EMDR. Tijd terug een tijdlijn gemaakt en daar gaan we mee verder. Ik heb erover nagedacht en denk dat we het over de brand moeten hebben. Al best wat jaar geleden, maar ik kan daar nog steeds wakker van liggen. Er zijn inmiddels al meerdere onderwerpen behandeld en niet alles slaat even goed aan, omdat ik soms niet in staat ben om volledig terug te gaan naar het beeld.
.
pi_220574926
quote:
4s.gif Op maandag 13 april 2026 17:46 schreef RedShoe het volgende:
Morgen EMDR. Tijd terug een tijdlijn gemaakt en daar gaan we mee verder. Ik heb erover nagedacht en denk dat we het over de brand moeten hebben. Al best wat jaar geleden, maar ik kan daar nog steeds wakker van liggen. Er zijn inmiddels al meerdere onderwerpen behandeld en niet alles slaat even goed aan, omdat ik soms niet in staat ben om volledig terug te gaan naar het beeld.
Is dit omdat je het te pijnlijk vindt of omdat je het zo goed hebt weggestopt ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 13 april 2026 @ 19:17:48 #16
505120 RedShoe
pi_220575283
quote:
99s.gif Op maandag 13 april 2026 18:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
Is dit omdat je het te pijnlijk vindt of omdat je het zo goed hebt weggestopt ?
Volgens mijn therapeut komt het idd omdat ik het te goed heb weggestopt. Het trauma is er wel, maar wordt goed bewaakt.
.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 20:49:37 #17
441859 crew  Lenny77
pi_220576237
quote:
4s.gif Op maandag 13 april 2026 15:41 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Mag ik vragen of het misschien een periode was met extreem weinig slaap? Een zwaar verlies? Drugs (jointje kan ook)? De kwetsbaarheid is er meestal al, versterkt door negatieve dingen uit je jeugd. Maar er is een trigger die het in gang zet.
Je hoeft er niet over te praten hoor als je dat niet wilt.
Het maakt misschien ook niet uit...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 13-04-2026 21:01:37 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 13 april 2026 @ 21:00:08 #18
505120 RedShoe
pi_220576290
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 20:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mag ik vragen of het misschien een periode was met extreem weinig slaap? Een zwaar verlies? Drugs (jointje kan ook). De kwetsbaarheid is er meestal al, versterkt door negatieve dingen uit je jeugd. Maar er is een trigger die het in gang zet.
Je hoeft er niet over te praten hoor als je dat niet wilt.
Het maakt misschien ook niet uit...
Dat is een goeie. Ik sliep in die tijd idd vrij slecht en kreeg daarvoor slaapmedicatie (geen idee meer welke). Misschien dat de combinatie met alcohol een trigger was.
.
  maandag 13 april 2026 @ 21:02:06 #19
505120 RedShoe
pi_220576302
Drugs heb ik wel gedaan, maar dat was een paar jaar later. En blowen deed ik heel weinig omdat ik daar wat negatief op reageerde.
.
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 21:02:20 #20
441859 crew  Lenny77
pi_220576303
quote:
4s.gif Op maandag 13 april 2026 21:00 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Dat is een goeie. Ik sliep in die tijd idd vrij slecht en kreeg daarvoor slaapmedicatie (geen idee meer welke). Misschien dat de combinatie met alcohol een trigger was.
Zou inderdaad een goede optie kunnen zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:14:51 #21
505120 RedShoe
pi_220578223
Goedemorgen c_/ Het is een mooie dag.
Redelijk geslapen wel. Aantal keer wakker geworden, maar dat ging goed. Soms wordt ik wakker in een hele slechte vibe/droomwereld waar ik maar moeilijk uit kan komen. Maar vandaag niet.
Straks Therapie, maar ik weet niet of het gaat lukken.
We zien wel.
.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:25:32 #22
505120 RedShoe
pi_220578284
Gisteravond nog de tweede aflevering gezien van 'verward' op NPO.

Er was een vrouw te zien waar ik me wel enigszins in herkende. Tenminste niet het negatieve beeld wat veel mensen hebben van Schizofrenie.
Vanaf een minuut of 24 komt ze in beeld.

https://npo.nl/start/serie/verward/afleveringen/seizoen-1
.
  dinsdag 14 april 2026 @ 17:18:45 #23
505120 RedShoe
pi_220580682
Wel vermoeiend al die gesprekken.
Ik moet dat toch altijd weer even verwerken.
.
  dinsdag 14 april 2026 @ 19:57:28 #24
505120 RedShoe
pi_220581784
Bestond er maar zo'n horloge, waarmee je terug kon gaan in de tijd 8-) dan was ik wat verkeerde afslagen voorbij gelopen in mijn leven.

twitter
.
  dinsdag 14 april 2026 @ 23:44:45 #25
505120 RedShoe
pi_220583871
In real life hou ik ook een dagboek bij, alleen het is nogal een chaos. Overal staat wat. Ik heb overal kleine documenten, alsof ik elke keer opnieuw begin.
Hier een klein stukje over de stemmingswisselingen.

Tijdens mijn depressieve periodes was mijn slaaptijd veel langer en kon ik vaak met veel moeite uit bed komen. De dagen waren lang, zwaar en er heerste een gevoel van eenzaamheid en complete waardeloosheid. Ik vloog dan tegen de muren op van ellende.

En nu ben ik gestopt met alcohol, maar de extremen zijn er nog steeds. De hoge pieken uiten zich in laat gaan slapen en veel op het internet aanwezig zijn, waar ik zinloze dingen doe. Verder probeer ik die extremen weer te onderdrukken en er niet aan toe te geven, wat veel energie kost.
Mijn diepe dalen uiten zich nog steeds in zeer depressieve gevoelens over de dood en het gevoel een volkomen zinloos bestaan te hebben.
Het vreemde is dat deze periodes zich nu de hele dag afwisselen. Ik kan door iets heel simpels in een hele diepe put vallen om daar vervolgens weer uit te klimmen en de hele wereld aan te kunnen. Het nare is dat de depressieve gevoelens nu overheersen. Ik zit vaker in die diepe put, dan dat ik in de wolken ben. De stemmingswisselingen vindt ik zeer lastig, omdat het lijkt alsof ik in een soort achtbaan zit en al heen en weer schuddend mijn leven leef.

.
pi_220584245
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 april 2026 23:44 schreef RedShoe het volgende:
In real life hou ik ook een dagboek bij, alleen het is nogal een chaos. Overal staat wat. Ik heb overal kleine documenten, alsof ik elke keer opnieuw begin.
Hier een klein stukje over de stemmingswisselingen.

Tijdens mijn depressieve periodes was mijn slaaptijd veel langer en kon ik vaak met veel moeite uit bed komen. De dagen waren lang, zwaar en er heerste een gevoel van eenzaamheid en complete waardeloosheid. Ik vloog dan tegen de muren op van ellende.

En nu ben ik gestopt met alcohol, maar de extremen zijn er nog steeds. De hoge pieken uiten zich in laat gaan slapen en veel op het internet aanwezig zijn, waar ik zinloze dingen doe. Verder probeer ik die extremen weer te onderdrukken en er niet aan toe te geven, wat veel energie kost.
Mijn diepe dalen uiten zich nog steeds in zeer depressieve gevoelens over de dood en het gevoel een volkomen zinloos bestaan te hebben.
Het vreemde is dat deze periodes zich nu de hele dag afwisselen. Ik kan door iets heel simpels in een hele diepe put vallen om daar vervolgens weer uit te klimmen en de hele wereld aan te kunnen. Het nare is dat de depressieve gevoelens nu overheersen. Ik zit vaker in die diepe put, dan dat ik in de wolken ben. De stemmingswisselingen vindt ik zeer lastig, omdat het lijkt alsof ik in een soort achtbaan zit en al heen en weer schuddend mijn leven leef.

Mag ik vragen
Als jij je slecht voelt
Zit je dan ook meer in teltopics?

Zie heel vaak opmerkingen hierover naar jou toe
Dat het om postaantallen zou gaan
Maar dat idee heb ik nooit gehad

Een soort bezigheidstherapie?
Als ik het verkeerd interpreteer gewoon zeggen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  woensdag 15 april 2026 @ 07:58:35 #27
505120 RedShoe
pi_220584508
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2026 06:48 schreef greysbones het volgende:

[..]
Mag ik vragen
Als jij je slecht voelt
Zit je dan ook meer in teltopics?

Zie heel vaak opmerkingen hierover naar jou toe
Dat het om postaantallen zou gaan
Maar dat idee heb ik nooit gehad

Een soort bezigheidstherapie?
Als ik het verkeerd interpreteer gewoon zeggen
Verslaving, bezigheidstherapie, verveling noem het idd maar zoals je wil.
De een zit eeuwig te scrollen en ik doe dit. Ik ga er wel weer een keer mee stoppen, want het is een vrij zinloze bezigheid. Maar dat zijn heel veel dingen.
Roken is nog dommer :P

Het heeft ook iets met getallen te maken en uiteraard met de lijst (die er niet voor niets staat). Één beetje hetzelfde als punten scoren in dts...Waarom doen mensen dat? De kick om toch een punt te halen (dopamine shotje?).
.
  woensdag 15 april 2026 @ 09:30:53 #28
505120 RedShoe
pi_220585185
Naast mijn psychische klachten heb ik ook nog problemen met mijn hart. Een aantal jaar geleden is bij mij hartfalen vastgesteld. Het zou kunnen dat er een relatie is tussen de Schizofrenie en deze klachten. Mijn pompfunctie was 30% en is door toedoen van medicatie verhoogd naar 45%. En daar moet ik het maar mee doen. Mijn cardioloog noemt het een redelijk beeld.
Een leven zonder hartmedicatie zit er niet meer in voor mij.

Bij mensen met hartfalen zijn depressie en angststoornissen veel voorkomende aandoeningen. Maar liefst één op de vijf mensen met hartfalen heeft milde tot matige symptomen van depressie en een kleinere groep heeft ernstigere symptomen. Depressie komt het meest voor bij mensen met ernstigere symptomen van hartfalen en fysieke beperkingen. Doordat de symptomen van depressie en die van hartfalen elkaar overlappen, is de diagnose van depressie vaak moeilijker te stellen, waardoor de depressie soms laat wordt herkend. Depressie uit zich in een aantal ingrijpende symptomen, zoals een laag gevoel van eigenwaarde, gevoelens van hopeloosheid, machteloosheid, concentratieproblemen, angststoornis, irritatie, vermoeidheid, en lichamelijke kwalen.

https://www.heartfailurem(...)ie-en-angststoornis/
.
  woensdag 15 april 2026 @ 09:55:08 #29
505120 RedShoe
pi_220585289
Redelijk geslapen. Veel gedroomd.
Al een paar uur in het land der levenden.
Geslapen met een holter, voor het hart. Afwachten wat hier eventueel nog uit gaat komen. Ik verwacht er eigenlijk weinig van, maar we gaan het zien. Ik verwachtte destijds ook weinig van de ECG, maar daar kwam uiteindelijk het hele hartproblemen uit voort.

Nu eerst.

.
  woensdag 15 april 2026 @ 10:50:56 #30
505120 RedShoe
pi_220585564
Hij keek om zich heen en zag een wazige wereld. Het leek een droomwereld, waar niets leek wat het was. Er heerste hier een beklemmende sfeer, die hem naar adem deed happen.
In de verte hoorde hij een zwaar gebonk. Het leek op het kloppen van een hart, maar dan zwaarder en minder snel. Langzaam liep hij in de richting van waar het geluid vandaan kwam. De grond waar hij op liep was gemaakt van lava, die in de richting van het gebonk stroomde. De stroom leek steeds harder te gaan en hij besloot mee te gaan en zich over te geven aan de stromende rivier. Het gebonk werd harder, hij voelde de trillingen zwaarder worden in zijn oren. Hij was nu heel dichtbij. Het geluid was intens en deed hem rillen. Er heerste een soort van verslagenheid toen hij voor het enorme hart stond. Het ontzag maakte plaats voor afschuw. Hij haatte het gebonk, het maakte hem rusteloos en gespannen. Met een snelle beweging pakte hij zijn zwaard en sneed in een korte, maar dodelijke beweging het touw door, waarmee het bonkende hart balanceerde. Er klonk een scheurend geluid. Eerst ontstond er een rode rivier, waarna het hart volledig openscheurde en een tsunami zijn gedachten overspoelde en hij wakker werd.

'Its just a dream' hoorde hij, toen zijn ogen opengingen en het land der levenden hem begroette.

.
  woensdag 15 april 2026 @ 12:07:34 #31
505120 RedShoe
pi_220585979
Ik voel weer een intens geluk mijn lichaam veroveren. Met in mijn achterhoofd een ruis die steeds luider wordt.
.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 12:40:24 #32
184769 crew  Deisyy
pi_220586110
Ik zie je topic nu pas en vind het knap hoe open je je hier op durft te stellen, ik hoop dat je hierdoor ook wat meer begrip krjjgt.

Heel goed dat je gestopt bent met drinken en dat je de hulp hebt gezocht die je nodig hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 15 april 2026 @ 13:11:24 #33
505120 RedShoe
pi_220586248
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik zie je topic nu pas en vind het knap hoe open je je hier op durft te stellen, ik hoop dat je hierdoor ook wat meer begrip krjjgt.

Heel goed dat je gestopt bent met drinken en dat je de hulp hebt gezocht die je nodig hebt.
Dank O+

Ik heb het in overleg gedaan met therapie en die vond het sowieso een goed idee om een dagboek bij te houden.
.
  woensdag 15 april 2026 @ 13:42:03 #34
505120 RedShoe
pi_220586447
Er ging net een telefoon af, de meneer liep niet naar buiten en ging luidkeels zitten bellen.

#relax #niksvanaantrekken

.
  woensdag 15 april 2026 @ 16:33:59 #35
505120 RedShoe
pi_220587343
Zelfs eten koken was altijd een stressvolle gebeurtenis. Dat heb ik nu redelijk onder controle. Ik heb een soort van angst voor messen en dan vooral de vlijmscherpe waar je b.v. het vlees mee snijd. Ik kon er echt panisch van worden.
Ik heb ooit een aantal messen gekocht die zo asociaal scherp zijn, dat ik ze amper durfde te gebruiken.
Maar het is me vandaag gelukt om alle groenten/kip te snijden voor de kip kerrie die we gaan eten vanmiddag.
En niet gesneden in mijn vingers zo als laatst een keer gebeurde :') een snee van nog geen cm, maar het bleef maar bloeden.

.
  woensdag 15 april 2026 @ 16:49:22 #36
505120 RedShoe
pi_220587395
En de stress van tijd. Alles op tijd klaar hebben, zodat niet de helft koud is als het op tafel staat. Prikkels, stress, teveel dingen tegelijk waardoor ik vaak begon te flippen. Echt kwaad werd op mezelf, maar ook op anderen omdat ik de druk niet aan kon. Maar ik neem nu ruim de tijd, stem kooktijd op elkaar af zodat het allemaal goed gaat en tegelijk klaar is.

En niet dat de aardappelen nog hard zijn, omdat de groente al klaar is.
Tijd nemen en gaat het fout, dan is er nog niks aan de hand.
.
  Moderator woensdag 15 april 2026 @ 17:13:06 #37
184769 crew  Deisyy
pi_220587525
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:49 schreef RedShoe het volgende:
En de stress van tijd. Alles op tijd klaar hebben, zodat niet de helft koud is als het op tafel staat. Prikkels, stress, teveel dingen tegelijk waardoor ik vaak begon te flippen. Echt kwaad werd op mezelf, maar ook op anderen omdat ik de druk niet aan kon. Maar ik neem nu ruim de tijd, stem kooktijd op elkaar af zodat het allemaal goed gaat en tegelijk klaar is.

En met de deksel op de pan blijft het ook best een tijdje warm.
  woensdag 15 april 2026 @ 18:24:21 #38
505120 RedShoe
pi_220587804
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 17:13 schreef Deisyy het volgende:

[..]
En met de deksel op de pan blijft het ook best een tijdje warm.
Het leren om te improviseren idd.
Of de voorbereiding zo perfect te laten verlopen dat er niks fout kan gaan.
En vandaag ging het prima. Probleem is alleen het koken met een grote pan op inductie...dan is gas toch handiger.
.
  donderdag 16 april 2026 @ 12:30:51 #39
505120 RedShoe
pi_220592530
En langzaam keert de rust weder na een onrustige nacht. De droomwereld ging verder na het wakker worden en ik bleef in die trance hangen. Ik weet dat het gebeurt, maar het is moeilijk om te ontsnappen uit die situatie.
.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:05:48 #40
505120 RedShoe
pi_220594022
Contact gehad met mijn zusje na zeer lange tijd. Het besef komt wel hard aan dat ik niemand meer heb buiten mijn gezin. Dus dit contact voelde goed.
.
  donderdag 16 april 2026 @ 19:53:26 #41
505120 RedShoe
pi_220595031
“Maar hoe gaat het met jou?” ze keek me strak aan en haalde haar hand door haar blonde haren.
“Ja, ik weet niet,” ik had onderweg naar haar huis nog nagedacht over deze vraag, waarvan ik zeker wist dat die zou komen.
Nerveus pakte ik mijn kopje en nam een slok van de inmiddels lauwe koffie.
“Ben je nog in therapie?” weer streek ze met haar handen door haar lange haren.
“Ik ga nog steeds naar therapie ja,” ik keek vluchtig naar haar ogen, om ze vervolgens weer te ontwijken. Wat was ze toch verdomd knap.
Langzaam stond ze op. “Wil je nog een bakje koffie?” Ik knikte instemmend.
Voorzichtig kwam het gesprek op gang. We vlogen terug in de tijd en kwamen terecht in onze kinderjaren, toen we nog samen speelden. Ik met autootjes en zij met barbiepoppen. We lachten en haalden herinneringen op over onze ouders die nu vereeuwigd waren in een graf op de begraafplaats. Ze was er laatst nog geweest.
“Fijn dat we weer contact hebben, ik heb je gemist, dit moeten we vaker doen." Ze knipoogde naar me, zoals ze vroeger altijd deed als ik nerveus was.
.
  donderdag 16 april 2026 @ 20:00:42 #42
505120 RedShoe
pi_220595089
Nieuwe serie gaan kijken op Netflix.
Fargo. Bevalt wel 8-)

.
pi_220595266
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2026 19:53 schreef RedShoe het volgende:
“Maar hoe gaat het met jou?” ze keek me strak aan en haalde haar hand door haar blonde haren.
“Ja, ik weet niet,” ik had onderweg naar haar huis nog nagedacht over deze vraag, waarvan ik zeker wist dat die zou komen.
Nerveus pakte ik mijn kopje en nam een slok van de inmiddels lauwe koffie.
“Ben je nog in therapie?” weer streek ze met haar handen door haar lange haren.
“Ik ga nog steeds naar therapie ja,” ik keek vluchtig naar haar ogen, om ze vervolgens weer te ontwijken. Wat was ze toch verdomd knap.
Langzaam stond ze op. “Wil je nog een bakje koffie?” Ik knikte instemmend.
Voorzichtig kwam het gesprek op gang. We vlogen terug in de tijd en kwamen terecht in onze kinderjaren, toen we nog samen speelden. Ik met autootjes en zij met barbiepoppen. We lachten en haalden herinneringen op over onze ouders die nu vereeuwigd waren in een graf op de begraafplaats. Ze was er laatst nog geweest.
“Fijn dat we weer contact hebben, ik heb je gemist, dit moeten we vaker doen." Ze knipoogde naar me, zoals ze vroeger altijd deed als ik nerveus was.
is dit wat je vandaag hebt meegemaakt?

het leest als een boek, heb je hier al eens iets mee gedaan?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 16 april 2026 @ 20:21:35 #44
505120 RedShoe
pi_220595313
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:16 schreef greysbones het volgende:

[..]
is dit wat je vandaag hebt meegemaakt?

het leest als een boek, heb je hier al eens iets mee gedaan?
Klopt.

Ik schrijf het graag op als korte verhaaltjes, verder nooit wat mee gedaan. Niet in de zin van uitgeven in boekvorm ofzo, wie weet doe ik dat ooit nog weleens.
.
pi_220595783
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:21 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Klopt.

Ik schrijf het graag op als korte verhaaltjes, verder nooit wat mee gedaan. Niet in de zin van uitgeven in boekvorm ofzo, wie weet doe ik dat ooit nog weleens.
het leest echt goed weg
complimenten
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 22:02:15 #46
38824 crew  Droopie
pi_220596153
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:00 schreef RedShoe het volgende:
Nieuwe serie gaan kijken op Netflix.
Fargo. Bevalt wel 8-)

[ afbeelding ]
Hier ga je heel veel plezier aan hebben.

Ik zie pas vandaag dat je een dagboek topic hebt, ik ga er een rustig voor zitten om je eerder posts goed te lezen :)

Stoer dat je er zo open over bent iig.
Hell To The Liars
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 22:08:09 #47
38824 crew  Droopie
pi_220596174
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:49 schreef RedShoe het volgende:

Een gouden tip van een youtube kok, wat ik keer gezien heb en ter harte heb genomen.

Ga beginnen met koken, ontspan en maak het niet te moeilijk voor jezelf. Het slechtste wat kan gebeuren is dat je (weer zoals altijd) diepvries pizza moet eten als het mislukt.

Hell To The Liars
  donderdag 16 april 2026 @ 22:32:40 #48
505120 RedShoe
pi_220596261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Een gouden tip van een youtube kok, wat ik keer gezien heb en ter harte heb genomen.

Ga beginnen met koken, ontspan en maak het niet te moeilijk voor jezelf. Het slechtste wat kan gebeuren is dat je (weer zoals altijd) diepvries pizza moet eten als het mislukt.

Ik zal morgen ff kijken.
Ik hou het meestal wel simpel, als het op koken aan komt. Bij een te lange bereidingswijze taai ik al snel af :D
.
  vrijdag 17 april 2026 @ 11:54:27 #49
505120 RedShoe
pi_220598532

In de wachtkamer.

Waar een vrouw haar stem verheft. Ze lijkt alleen op de wereld. Ze ziet en hoort alleen zichzelf. De wereld lijkt alleen bestemd te zijn voor haar geluid. Ze wordt steeds enthousiaster, haar stem steeds luider en de verhalen steeds groter. De wachtkamer wordt een waterval van intens gebrabbel. Een kermis waar een vol kippenhok niks bij is. Minuten vliegen voorbij, waarbij de volumeknop steeds een standje hoger wordt gezet. De ergernis neemt toe, Zal ze zelf niet doorhebben dat iedereen kan meegenieten van haar allesoverheersende stem?
Op een gegeven moment gaat het over de tv, waar ze bijna schreeuwend vertelt dat ze altijd naar het journaal voor doven en slechthorende kijkt. Met haar stem is duidelijk niks mis.
Het is half elf, haar groepje wordt opgehaald.

De rust keert terug in de wachtkamer.

.
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:09:35 #50
505120 RedShoe
pi_220598940
Behoorlijk nerveus, kwaad en even niet weten wat te doen met gevoelens. Bijna een aanrijding met een asociale scooterrijder, die dacht mij even te snijden. Ik blokkeerde hem en dat vond hij niet leuk. Onze wegen scheidde weer nadat hij rechtdoor ging en ik rechtsaf. Maar het negatieve gevoel blijft aanwezig. Wat een idioot van een figuur. Zo'n 18 jarige rotkleuter, met zijn vriendin achterop die even probeert stoer te doen. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
Adem in, adem uit.

.
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:27:57 #51
505120 RedShoe
pi_220599512
En weer rustig.
Ik lees net dat iemand waarmee ik op de lagere school heb gezeten is overleden. Altijd weer naar om te lezen en nog steeds geen leeftijd om de stap naar het hiernamaals te nemen.
Zoiets lees ik en dan krijg ik altijd weer een brok in mijn keel.
Sowieso had ik altijd angst voor de dood. Ik vindt het een naar gegeven dat deze elk moment kan toeslaan en soms op hele vervelende manieren hele gezinnen en families verscheurd.
.
  vrijdag 17 april 2026 @ 16:20:28 #52
505120 RedShoe
pi_220600338
Ter info:

Obsessies
Mensen met OCD ervaren ernstige onrust. Deze onrust kan verschillende vormen hebben (zie ook Vormen van dwang/OCD). Wat obsessies gemeen hebben is dat ze je niet ‘met rust laten’. Steeds heb je last van terugkerende ongewenste gedachten, het gevoel van dreiging of dat dingen niet in orde zijn. Dwang laat je constant twijfelen.

Obsessies kunnen angstig gekleurd zijn (bijvoorbeeld angst voor een ramp), maar ook onbestemd van aard zijn (iets voelt dan niet ‘perfect genoeg’, onvolledig, niet in orde of het voelt ‘gewoon’ niet goed). Dit noem je Not-Just-Right-Feelings. NJR-feelings kunnen net als angstige onrust iemands leven ernstig verstoren. De vergelijking met pijn en jeuk illustreert dit mooi. Je zou angst met pijn kunnen vergelijken; pijn is moeilijk te negeren. Onbestemde onrust zou je met (mentale) jeuk kunnen vergelijken. Ernstige jeuk is ook zeer storend.

https://adfstichting.nl/dwangstoornis/#toggle-id-1
.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:20:38 #53
18653 crew  D.
pi_220602192
Meerdere mensen hebben het al aangegeven. maar top dat je dit topic geopend hebt :Y

Ik zie jou je vaak (onnodig) druk maken om dingen, en daarmee mensen tegen je in het harnas jagen,
en da's zonde om te zien, want volgens mij ben jij de kwaadste (pun intended) niet ;)

En nu geen complimentjes meer, anders ga je nog naast je schoenen lopen :P

Hopelijk brengt dit topic je veel goeds, ik blijf het volgen :Y
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:40:12 #54
505120 RedShoe
pi_220602288
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:20 schreef D. het volgende:
Meerdere mensen hebben het al aangegeven. maar top dat je dit topic geopend hebt :Y

Ik zie jou je vaak (onnodig) druk maken om dingen, en daarmee mensen tegen je in het harnas jagen,
en da's zonde om te zien, want volgens mij ben jij de kwaadste (pun intended) niet ;)

En nu geen complimentjes meer, anders ga je nog naast je schoenen lopen :P

Hopelijk brengt dit topic je veel goeds, ik blijf het volgen :Y
Bedankt :)
.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 08:51:50 #55
38824 crew  Droopie
pi_220603492
Weet je wat ik fijn vind aan de verhalen in dagboekjes.

Ik bleek dus een wirwar van kleine "probleempjes" te hebben..

Maar heel veel dingen die ik lees bij jou en andere mensen roepen een herkenning op.

Dwangmatig denken, autisme, hoge en diepe dalen..
Daarom kan ik er wel wat over meepraten, maar waar bij jou een high mssn een 9,5 is dat bij mij een 8 of diep dal bij mij een 4 terwijl het bij jou dan een 1 of 2 is..

Ik kan het af zonder medicatie, maar kan me dan weer niet voorstellen dat dwangmatig denken over heftige onderwerpen de hele dag doorgaan.

Heb je het gevoel dat (je bent pas 2 jaar gestopt met drinken) je hersens zich nog verbeteren en klachten minder worden?

Of was alcohol maar kleine druppel op de gloeiplaat, terwijl de andere problematiek veel groter was en maar matig te behandelen is.
Hell To The Liars
  zaterdag 18 april 2026 @ 09:52:39 #56
505120 RedShoe
pi_220603780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef Droopie het volgende:
Weet je wat ik fijn vind aan de verhalen in dagboekjes.

Ik bleek dus een wirwar van kleine "probleempjes" te hebben..

Maar heel veel dingen die ik lees bij jou en andere mensen roepen een herkenning op.

Dwangmatig denken, autisme, hoge en diepe dalen..
Daarom kan ik er wel wat over meepraten, maar waar bij jou een high mssn een 9,5 is dat bij mij een 8 of diep dal bij mij een 4 terwijl het bij jou dan een 1 of 2 is..

Ik kan het af zonder medicatie, maar kan me dan weer niet voorstellen dat dwangmatig denken over heftige onderwerpen de hele dag doorgaan.

Heb je het gevoel dat (je bent pas 2 jaar gestopt met drinken) je hersens zich nog verbeteren en klachten minder worden?

Of was alcohol maar kleine druppel op de gloeiplaat, terwijl de andere problematiek veel groter was en maar matig te behandelen is.
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.
Ik heb altijd wel geweten dat ik anders was dan 'normale' mensen, maar je probeert om in die zin ook 'normaal' te zijn. En dat lukt dus niet. Ik viel altijd buiten de boot, kon geen normale gesprekken voeren etc etc.

Dat dwangmatig denken is er al heel lang. Altijd stress, altijd het ergste denken. En dan nog de chaos van het chaotisch denken en overschreeuwd worden door je eigen gedachten.
Er is gewoon een constante ruis aanwezig, of zoals wordt beschreven hier even boven (post 52) 'jeuk'.
Het is alsof je leeft met constant een keiharde radio aan (kermis in je hoofd) of dat je in een discotheek staat met luide muziek en dan een gesprek wilt gaan voeren.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds wel zin kan hebben in alcohol. Vooral als ik dan in een situatie ben geweest waar het nodige wordt genuttigd, dan begint het wel te knagen. Zonder maakt het leven wel een stuk saaier vindt ik.
.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 12:03:11 #57
38824 crew  Droopie
pi_220604887
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 april 2026 09:52 schreef RedShoe het volgende:

[..]
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.
Ik heb altijd wel geweten dat ik anders was dan 'normale' mensen, maar je probeert om in die zin ook 'normaal' te zijn. En dat lukt dus niet. Ik viel altijd buiten de boot, kon geen normale gesprekken voeren etc etc.

Dat dwangmatig denken is er al heel lang. Altijd stress, altijd het ergste denken. En dan nog de chaos van het chaotisch denken en overschreeuwd worden door je eigen gedachten.
Er is gewoon een constante ruis aanwezig, of zoals wordt beschreven hier even boven (post 52) 'jeuk'.
Het is alsof je leeft met constant een keiharde radio aan (kermis in je hoofd) of dat je in een discotheek staat met luide muziek en dan een gesprek wilt gaan voeren.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds wel zin kan hebben in alcohol. Vooral als ik dan in een situatie ben geweest waar het nodige wordt genuttigd, dan begint het wel te knagen. Zonder maakt het leven wel een stuk saaier vindt ik.
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jaren
maar snap 100% dat je je doodongelukkig en eenzaam kan voelen op een feestje met alleen maar drinkende mensen om je heen.

compenseer je dat chaotische denken ook met heel gestructureerd leven en werken

mijn vader verbaast zich wel eens dat prive Droopie en werk Droopie zo totaal verschillend zijn haha.
Hell To The Liars
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:46:59 #58
505120 RedShoe
pi_220605113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jaren
maar snap 100% dat je je doodongelukkig en eenzaam kan voelen op een feestje met alleen maar drinkende mensen om je heen.

compenseer je dat chaotische denken ook met heel gestructureerd leven en werken

mijn vader verbaast zich wel eens dat prive Droopie en werk Droopie zo totaal verschillend zijn haha.
Structuur is heel belangrijk. Zonder wordt de chaos in real life nog gestoorder.

Ik zal het binnenkort wel eens neerzetten, om te laten zien hoe het in mijn hoofd gaat. Maar daar heb ik even tijd voor nodig, om het juist te kunnen overbrengen.
.
  zondag 19 april 2026 @ 10:01:48 #59
505120 RedShoe
pi_220610502
Goedemorgen.
Onrustig nachtje gehad, waar gedachten maar door bleven denken.
Slaap was niet optimaal, dus relax vandaag.
Ik heb nog wat dingen op papier gezet, dat zal ik misschien nog plaatsen hier als het klaar is.
Verder is FOK een leuk forum, maar ook hier is gevaar op de loer. Ik blijf op mijn hoede.

.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 10:11:53 #60
38824 crew  Droopie
pi_220610544
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 10:01 schreef RedShoe het volgende:
Goedemorgen.
Onrustig nachtje gehad, waar gedachten maar door bleven denken.
Slaap was niet optimaal, dus relax vandaag.
Ik heb nog wat dingen op papier gezet, dat zal ik misschien nog plaatsen hier als het klaar is.
Verder is FOK een leuk forum, maar ook hier is gevaar op de loer. Ik blijf op mijn hoede.

[ afbeelding ]
Wat bedoel je met gevaar?
Dat er bepaalde users/ onderwerpen je een onveilig gevoel geven of stress triggeren.

Wat een goede tip trouwens dat jij je slaap monitoort. Zou ik ook eens moeten doen.
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 10:18:19 #61
505120 RedShoe
pi_220610573
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wat bedoel je met gevaar?
Dat er bepaalde users/ onderwerpen je een onveilig gevoel geven of stress triggeren.

Wat een goede tip trouwens dat jij je slaap monitoort. Zou ik ook eens moeten doen.
Er zijn een aantal hier op FOK die mij een rotgevoel geven. Maar dit is niet de plek daarvoor.

Ik heb zo'n Garmin horloge, houdt slaapscore, stappendoel etc bij. Ideaal ding.
.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 10:46:30 #62
38824 crew  Droopie
pi_220610775
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 10:18 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Garmin horloge, houdt slaapscore, stappendoel etc bij. Ideaal ding.
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..

Hoe bevalt Fargo?
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 10:50:10 #63
505120 RedShoe
pi_220610794
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..

Hoe bevalt Fargo?
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Zit goed in elkaar ^O^
.
  zondag 19 april 2026 @ 11:03:30 #64
505120 RedShoe
pi_220610852
Korte impressie van hoe het om gaat in mijn hoofd. En zo gaat het eigenlijk altijd, waarbij het erger wordt naarmate stress oploopt. Ik heb lang getwijfeld of ik dit kon plaatsen ja of nee. Het is namelijk niet wat ik wil denken. Ik heb een gruwelijke hekel aan het schelden met kanker, alleen hoor ik het dus aan de lopende band in mijn hoofd (ik zal het nooit publiekelijk gebruiken). Mijn moeder is overleden aan die nare ziekte en meerdere mensen uit mijn omgeving. Ik dacht altijd dat ik gestoord was, want wat ik dacht en hoorde in mijn hoofd was niet wat ik wilde denken of horen. Toen ik erover ging lezen klopte alles. Het zijn zogenaamde intrusies. Zelfs in het onderstaande voorbeeld van de kerk kan ik me vinden en dat gaat al heel wat jaren terug (en nee ik ben niet gelovig, maar moest elke zondag naar de kerk van mijn ouders).

quote:
Kenmerken van schelden bij OCD
Egosyntoon vs. Egodystoon: De scheldwoorden passen vaak totaal niet bij je karakter. Juist omdat je het vreselijk vindt om iemand te beledigen, "vuurt" je brein deze woorden af.
Angst voor actie: Veel mensen met OCD zijn bang dat ze de woorden per ongeluk hardop zullen uitspreken. Onderzoek wijst echter uit dat mensen met OCD niet vaker impulsief handelen dan anderen.
Verschillende contexten: Het kan optreden bij willekeurige voorbijgangers, maar ook in situaties waar het extra ongepast voelt, zoals in de kerk of tijdens een formeel gesprek.
Vooral dat laatste is vaak heel irritant, omdat je b.v. mensen die je liefhebt uitscheld in je hoofd terwijl je met ze aan het praten bent (wat je niet wilt). Ik heb het ook met therapeuten en zelfs met mijn gezin en ouders had ik het.

Ik zal het onder een spoiler zetten.
Voor de duidelijkheid, het schuingedrukte is wat ik in mijn hoofd hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door RedShoe op 19-04-2026 11:22:54 ]
.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 11:38:10 #65
38824 crew  Droopie
pi_220611180
Dat lijkt me (behalve naar) ook heel erg vermoeiend.

Volgens mij denkt iedereen toch zoveel? Tenzij mensen vol gaan mediteren?

Alleen als dat alleen maar vooroordelen, slechte nare woorden, negativiteit is, dan vergiftig je jezelf denk ik dan.

Maar wat kan je eraan doen? Is het behandelen om te verminderen.?

Sommige mensen gaan ook drinken of andere middelen gebruiken om hun hoofd een beetje normaal te voelen (net als andere dronken mensen)..

En heb je dat 7 dagen per week 24 uur per dag?
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 12:03:13 #66
505120 RedShoe
pi_220611346
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:38 schreef Droopie het volgende:
Dat lijkt me (behalve naar) ook heel erg vermoeiend.

Volgens mij denkt iedereen toch zoveel? Tenzij mensen vol gaan mediteren?

Alleen als dat alleen maar vooroordelen, slechte nare woorden, negativiteit is, dan vergiftig je jezelf denk ik dan.

Maar wat kan je eraan doen? Is het behandelen om te verminderen.?

Sommige mensen gaan ook drinken of andere middelen gebruiken om hun hoofd een beetje normaal te voelen (net als andere dronken mensen)..

En heb je dat 7 dagen per week 24 uur per dag?
Ik heb dit niet 24 uur per dag. Wel de hele dag door, waarbij naarmate de stress, vermoeidheid etc aangewakkerd wordt, de ocd verergerd.

Mijn therapeut vroeg me of ik weleens rustmomenten heb in mijn hoofd, waar ik toen op antwoordde met een nee. Mijn radio staat altijd luid en duidelijk aan en is vaak zo'n chaos, dat het me vaak overspoeld en dan ben ik niet bereikbaar
.
  zondag 19 april 2026 @ 12:03:49 #67
505120 RedShoe
pi_220611352
En drinken heb ik dus gedaan, maar daar ben ik mee gestopt.
.
  zondag 19 april 2026 @ 15:06:55 #68
505120 RedShoe
pi_220612705
En nu doelgericht ergens mee bezig, maar de gedachten overheersen. Ze overstemmen mijn normale denken. Een teken dat ik om een of andere reden overprikkeld ben. Kan van alles zijn, zelfs dingen die ik zelf niet door heb. Waarschijnlijk het feit dat ik mijn medicatie ben vergeten te halen uit de muur bij de apotheek en ik nu alsnog naar binnen moet om bij de balie te vragen of ik het nog kan krijgen. En ik kan het mezelf niet vergeven, dat ik het überhaupt ben vergeten, want nu zie ik alleen maar drama komen bij de apotheek. Ik zie het al gebeuren dat ze nu zeggen dat ik dan maar op tijd had moeten zijn en alle ellende die daar op volgt. Kwade apotheekdame, kwade ik, ruzie, schelden, vloeken, tieren, bleren, huilen, janken en geen medicatie. Maar medicatie die ik wel nodig heb.

#Logischnadenken #Komtgoedschatje

.
  zondag 19 april 2026 @ 15:35:03 #69
505120 RedShoe
pi_220612903
Ik voel me compleet flippen. Tijd om te gaan wandelen. Mijn denkwijze veranderen, omdraaien. Rust vinden, zoeken. Geen ellende in je kop opzoeken.
Normaal denken. Niet luisteren.
.
  zondag 19 april 2026 @ 19:11:06 #70
505120 RedShoe
pi_220614668
En weer tot rust gekomen. Stemmingswisselingen :{
Maar ik ben er weer. Op een kalme zee met in de verte geflitst van een zware onweersbui ga ik verder met mijn leven.

.
  maandag 20 april 2026 @ 11:05:25 #71
505120 RedShoe
pi_220618160
En dan naar de apotheek. En wat blijkt.....medicijnen zitten gewoon in de muur :') Waarschijnlijk heb ik een cijfertje vergeten ofzo. Gelukkig had ik een vriendelijke dame die me op een keurige manier te woord stond. Ik heb ze weleens anders meegemaakt.
Ik heb een goede nacht gehad. Mijn stressniveau was lager dan laag en dat is vrij bijzonder. Ik voel me zelfs enigszins euforisch, het gevoel dat je de hele wereld aan kan. Dan kan ik meerdere dingen doen. Het toelaten of proberen te ontladen door te gaan wandelen of iets dergelijks. Of ik wacht en kijk wat er gaat gebeuren. Ik weet wel dat het momenteel een goed gevoel is. Zo'n gevoel waarbij je wil springen en dansen en zingen en gek doen. Mijn energielevel is meer dan 100%.
Open your mind...
.
  maandag 20 april 2026 @ 12:28:46 #72
505120 RedShoe
pi_220619172
.
  maandag 20 april 2026 @ 14:22:54 #73
505120 RedShoe
pi_220620036
Harde muziek opgezet. Om de gedachten te doden.
Ik weet niet of dit gaat helpen. We gaan het zien.
.
  maandag 20 april 2026 @ 16:47:56 #74
505120 RedShoe
pi_220620841
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
.
  maandag 20 april 2026 @ 18:41:51 #75
505120 RedShoe
pi_220621623
Het is een lange mail geworden. Vaak is het ook beter om dingen op te schrijven. Vertellen rechtstreeks komt er vaak niet zo uit, zoals je vaak zou willen. Althans bij mij komt het dan vaak niet over, omdat ik de helft vergeet en dan thuis nog eens denk: Ja, had dit nog moeten vertellen en dat was wel een goede aanvulling geweest.
.
pi_220621742
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef RedShoe het volgende:
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 20 april 2026 @ 19:10:15 #77
505120 RedShoe
pi_220621821
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2026 19:01 schreef greysbones het volgende:

[..]
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
.
pi_220621876
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2026 19:10 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
lijkt me heel vervelend
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:07:14 #79
505120 RedShoe
pi_220627266
Ik kan het niet laten om er over op te zoeken. Dit is een documentaire in het Engels over OCD. Herkenbaar wel voor mij. Ik herken vooral het stukje om bang te zijn dat je je gedachten gaat uitvoeren, waardoor je het gevoel krijgt dat je een slecht mens bent en dat kan van alles zijn, wel vooral hele nare dingen. Ook de gedachten om voor de trein te springen of van de weg te rijden enzovoort. Een constant gevoel van haat en onrust in mijn hoofd en bang om het eruit te laten.

.
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:44:45 #80
505120 RedShoe
pi_220629412
Beetje leeg vandaag. Geen zin in Netflix of wat dan ook.
Wat dingen opgezocht over OCD....maar op een gegeven moment is alles wel geweest.
Ik heb de Pure O van OCD. Dus niet de compulsies, maar het speelt zich allemaal af in mijn hoofd.
Donderdag weer therapie, dan gaan we het erover hebben.
En nu laat ik het even gaan verder.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:01:35 #81
505120 RedShoe
pi_220633052
Het moment dat ik gek werd kwam onverwacht.
De leegte lag al een tijdje op de loer en die dag sloop het dichterbij. Geruisloos kroop het in mijn hoofd. Het voelde alsof de wereld stopte met draaien. De massa nestelde zich in mijn brein en zou daar voorlopig blijven. Het werd zo stil, dat het pijn deed. Het kroop verder in mijn brein, waar het aan mijn angst begon te knagen. Ik werd bang. Flarden met psychotische gedachten ontsnapte uit mijn hersenen en namen bezit van mijn lichaam. Ik wilde vechten, maar ook dat werd geblokkeerd door de zwarte depressie. Ik staarde voor me uit, op zoek naar een uitweg. Maar mijn schreeuw werd niet gehoord.

Nu zijn de dagen grauw en grijs. Wanhopig zoek ik het juiste pad, maar het lijkt een doolhof waarin ik mij bevindt. De tijd is een vijand geworden, langzaam draaien de wijzers van de klok rond. De wil om te blijven zoeken wordt met de dag minder. Soms denk ik eindelijk op de juiste weg te zitten, maar dan volgt weer de grauwe mist waarin ik verdwaal.

Maar ik blijf zoeken.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:27:37 #82
505120 RedShoe
pi_220633661
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:28:39 #83
505120 RedShoe
pi_220633668
Normaal heb ik het ook over dingen uiteraard. Maar ik moet me beter voorbereiden.
Ik moet het gesprek sturen.
Maar goed we gaan het natuurlijk over de mail hebben die ik heb gestuurd. Het knaagt wel aan me, zoals altijd, was de mail niet teveel van het goede.....is het wel goed overgekomen. Sla ik niet volledig de plank mis?
.
pi_220634607
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:27 schreef RedShoe het volgende:
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
Wat is het voor gesprek?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 22 april 2026 @ 18:40:12 #85
505120 RedShoe
pi_220634644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Sally het volgende:

[..]
Wat is het voor gesprek?
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.

Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
.
pi_220634670
^O^ Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.

Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
  woensdag 22 april 2026 @ 18:45:19 #87
505120 RedShoe
pi_220634676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:43 schreef Sally het volgende:
^O^ Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
[..]
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
Dat klopt idd, die regelt mijn medicatie.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 21:05:49 #88
505120 RedShoe
pi_220635780
“Ja hoi”, Het besef van tijd was weg bij mijn vader.
“Pap, heb je enig idee hoe laat het is?” het werd even stil.
“Ik wou even weten hoe het met je ging,” hij klonk bezorgd.
“Het gaat net zoals vanmiddag,” ik schrok van mezelf. De man zat in een verpleeghuis met alzheimer en ik klonk geiiriteerd.
“Pap, ik ga zo slapen. Ga jij ook straks slapen?”.
Het werd weer stil.
“Slapen ja. Maar ik lig al in bed. Kom je straks nog even langs?” Ik zuchte.
“Ik kom morgen weer bij je langs.”
Hij klonk opgelucht en verbrak de verbinding. Wat mij weer een rotgevoel gaf, want we hadden niet op een normale manier afscheid genomen. Ik belde hem terug.
“Ja….?”
“Pap, hoe gaat het?”.
“Met mij gaat het prima.” hij klonk zelfs niet verbaasd.
“Ik wou je nog even welterusten wensen,” In gedachten zag ik hem zitten.
“Bedankt” en weer verbrak hij de verbinding.
Ik zuchtte diep.
En daar ging de telefoon weer.
“Ja hoi”.
“Ja met je vader”.
“Ja, wat is er?” hij was duidelijk in de war.
“Kom je zo nog even langs?” hij klonk weer bezorgd.
“Morgen kom ik bij je langs pap,” ik hoopte dat hij het nu doorhad.
“Tot morgen,” en hij verbrak de verbinding weer.

Ik besloot mijn telefoon op stil te zetten. Nu was mijn vader niet voor een gat te vangen en na enige minuten kreeg ik een whatsapp van hem.
“Kom je nog even langs”
“Morgen kom ik bij je langs”
“Kan het niet nu?”
“Ik ga zo naar bed, ik kom morgen echt langs”

Het werd weer ijzig stil. Ik ging naar bed.
De volgende ochtend werd ik wakker met 20 whatsapp berichten waarin hij vroeg of ik langs wou komen. Ik kleedde me aan, sprong op mijn fiets en reed naar het verzorgingshuis.
En daar zat hij in zijn stoel met een kop koffie en zijn telefoon in zijn hand.
.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:46:45 #89
505120 RedShoe
pi_220638720
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
.
  donderdag 23 april 2026 @ 16:11:01 #90
505120 RedShoe
pi_220639911
Relativeren, relativeren...
.
  vrijdag 24 april 2026 @ 22:11:08 #91
505120 RedShoe
pi_220647552
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
.
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:35:10 #92
505120 RedShoe
pi_220652046
Beetje leeg vandaag.
.
  zondag 26 april 2026 @ 10:01:15 #93
505120 RedShoe
pi_220656785
We gaan er maar weer voor vandaag.
Ik voel me totaal niet goed, dat zwarte monster blijft me achtervolgen en ik heb het nu al weer gehad met de dag.
Zinnen verzetten.
.
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 10:03:14 #94
38824 crew  Droopie
pi_220656823
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:11 schreef RedShoe het volgende:
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.

En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Hell To The Liars
  zondag 26 april 2026 @ 10:11:09 #95
505120 RedShoe
pi_220656905
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 10:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.

En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
.
pi_220658135
quote:
4s.gif Op zondag 26 april 2026 10:11 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
  zondag 26 april 2026 @ 14:19:03 #97
505120 RedShoe
pi_220658447
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
Ik heb ook zo'n grote familie, dat is simpelweg niet te doen om elke verjaardag bij te wonen :P
.
  maandag 27 april 2026 @ 12:56:30 #98
505120 RedShoe
pi_220664718
Koningsdag. Een dag die van mij snel voorbij mag gaan. Ik kan slecht tegen de drukte, mij zie je dan ook niet buiten vandaag. Misschien even naar de supermarkt, maar dan houdt het ook wel op.
.
pi_220664765
quote:
4s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:46 schreef RedShoe het volgende:
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
  maandag 27 april 2026 @ 13:06:44 #100
505120 RedShoe
pi_220664804
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:02 schreef Shii het volgende:

[..]
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
Er is ook nog een Facebook van mijn vader. Hij was zijn wachtwoord kwijt en niemand kon er op een gegeven moment meer in.
Geeft ook een soort van troost idd. Sommige appjes zijn wel grappig om terug te lezen.
.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:35:23 #101
505120 RedShoe
pi_220692079
Weekend. Gaat rustig hier.
Ik heb weer een beetje een voorgevoel dat er iets staat te gebeuren, maar geen idee wat.
.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:38:25 #102
505120 RedShoe
pi_220692106
Zo'n knagend en zagend gevoel in je kop. Alsof de onrust opgesloten zit achter een deur die elk moment kan opengaan.
Maar de bedoeling is dat deze gesloten blijft, maar de druk loopt op.
.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:59:05 #103
505120 RedShoe
pi_220692291
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:52:06 #104
505120 RedShoe
pi_220695251
Stress.
Ik kan het niet verdragen gewoon. Teveel spanning.
Relativeren!
.
pi_220695466
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:59 schreef RedShoe het volgende:
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:53:44 #106
505120 RedShoe
pi_220695562
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Psychiater. Over betreffend gedeelte niet veel. Maar ik moet dit wel bespreekbaar maken binnenkort.
.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:38:25 #107
505120 RedShoe
pi_220698633
Vreemde dag vandaag. Ik kan aan de ene kant wel me goed voelen, maar er blijft iets knagen. Onheil wat op de loer ligt. Zo begin ik weer wat nieuws te volgen en meteen raak ik in een soort van hysterische waan, waardoor alles op mijn zenuwen werkt.

.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:39:14 #108
505120 RedShoe
pi_220698643
Eerst vanavond maar eens kijken wie de Mol is. Daar heb ik wel zin in.
.
  zondag 3 mei 2026 @ 23:02:53 #109
505120 RedShoe
pi_220709763
Ik zal proberen om wat meer te posten hier. Even nadenken op wat voor manier ik dat zal gaan doen. Ik zit te denken om het te verpakken in kleine verhaaltjes, zoals ik al eerder heb gedaan.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:48:15 #110
505120 RedShoe
pi_220711409
Waar ik droomde over mijn vader, maar besefte dat ik in bed lag. Ik wou verder dromen, want deze droom mocht niet abrupt eindigen. Mijn vader zat stil in zijn stoel en mompelde iets. Ik moest zien wie de verpleegster was, want hij wees naar haar. Ik moest in de droom blijven, want wie was zij? Mijn vader werd steeds onrustiger.
“Ze nemen haar van me af,” hij verhief zijn stem, als een dominee.
“Laat haar niet weggaan,” ik zag angst in zijn gezicht.
Mijn wekker ging, maar ik moest terug naar de droom. Die vrouw, wie was ze toch?
Mijn vader lag ineens dood in zijn bed. Opgebaard in zijn netste kleding.
De chaos nam toe. Opeens was de kamer gevuld met meerdere verpleegsters, waarvan de monden dicht waren genaaid met ijzerdraad. Ze probeerden te schreeuwen, maar er kwam geen geluid. Ik zag wanhoop in hun ogen.
En daar was ze. Toen ik haar zag schrok ik. Het was mijn moeder. Ze zag me niet staan en ik besefte dat ik niet meer in de kamer was. Langzaam liep ze naar mijn vader en streek over zijn wang. De droom vervaagde in een trance van wazige beelden waarin ik bleef hangen. Ik werd wakker, maar de droomwereld trok nog aan me.
In gedachten zag ik hoe mijn moeder mijn vader meenam. De werkelijkheid nam de droomwereld over.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:12:33 #111
505120 RedShoe
pi_220711605
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:37:38 #112
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220713479
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:01:30 #113
505120 RedShoe
pi_220713922
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Bargehassus het volgende:
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
Niet iedereen kan de weg vinden naar de dagboeken 8-)
Ik probeer op de rest van het forum 'normaal' te doen en de andere rest pleur ik hier neer.

[ Bericht 0% gewijzigd door RedShoe op 04-05-2026 16:18:09 ]
.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:04:25 #114
505120 RedShoe
pi_220713940
Zit ik een boek te lezen (over het probleem overthinking) staat er ineens een hoofdstuk in het Duits.
.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:28 #115
505120 RedShoe
pi_220719996
Het was een grote tuin, waar veel prachtige bloemen kleur gaven aan haar omgeving. Langzaam liep ik over een smal schelpenpad in de richting van een grote boom. De boom stond midden in de tuin en zijn takken groeiden hoog de lucht in. Naarmate ik dichterbij kwam, veranderde de omgeving. De kleuren verdwenen, de bloemen eveneens. Er verschenen brandnetels langs het pad en de gelukbrengende geuren maakten plaats voor een lucht die naar de dood leek te ruiken. Ik kreeg het koud en een onbehaaglijk gevoel nam mijn lichaam over. Langzaam keek ik achterom en zag nog de kleurenpracht van de bloementuin, maar bij de boom was het grijs en grauw. Verdrietig liep ik verder, tot ik er recht onder stond. Het was er koud. Rillend keek ik omhoog en zag de enorme takken, bedekt met groene bladeren. Op een van de takken zat een vogelnest, waar nieuw leven aan het ontstaan was. Een warm gevoel kroop in mijn lichaam.

Plotseling stak er een stevige wind op en begon het hard te regenen. Het begon te onweren, waarbij felle bliksemflitsen de lucht in vuur en vlam zetten. Bloemen uit de tuin werden stuk geblazen en vlogen als gekleurde blaadjes door de lucht. De boom begon hevig heen en weer te schudden, de takken zwiepten verraderlijk op en neer. Maar de vogels hadden het nestje stevig gebouwd. Toen de wind ging liggen, lag de grond onder de boom bezaaid met gekleurde bloemblaadjes. De vogels gingen verder met broeden. Voorzichtig vervolgde ik het schelpenpad, dat nu alle kleuren van de regenboog had en liep de tuin verder in waar de zon alles verwarmde. De bloemen waren beschadigd, maar de kleuren waren er nog. Nog een laatste keer keek ik achterom en zag een zee van warmte achter mij.
.
pi_220721191
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:08:44 #117
505120 RedShoe
pi_220721242
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 15:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 17:08:19 #118
197773 crew  maily
pi_220721575
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Bv een zorgboerderij? Lekker buiten; je hoofd leegmaken?
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 18:01:28 #119
184769 crew  Deisyy
pi_220721944
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:33:29 #120
505120 RedShoe
pi_220722751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:01 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
.
pi_220723063
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:

[..]
vind het heel knap dat je dit onderkent en aangeeft
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 20:10:11 #122
184769 crew  Deisyy
pi_220723226
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
Heel verstandig dat je iemand laat meekijken en je laat adviseren.
pi_220723341
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:

[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:58:37 #124
505120 RedShoe
pi_220723802
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:18 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Ik ben lid van de vakbond en die staan je volledig bij met dit soort dingen. Ik heb helaas een aantal jaar geleden al eens iets tot aan het gerecht uit moeten vechten met (gelukkig) een vorige werkgever, maar toen hebben ze prima geholpen.
Maar ik denk dat dit wel goed komt uiteindelijk.
.
  woensdag 6 mei 2026 @ 08:47:07 #125
505120 RedShoe
pi_220726070
Slechte nacht gehad. En nu veel regelen. Met een hoofd alsof ik een krat bier heb opgezopen gisteravond, maar geen druppel gehad.

Eerst maar c_/
.
  woensdag 6 mei 2026 @ 14:45:39 #126
505120 RedShoe
pi_220728459
Contact gehad met een Jurist. Damn wat kan die vrouw praten :o Maar ze gaf me wel een goed gevoel. Ik denk dat alles wel netjes afgesloten gaat worden. Ik zal er verder ook niet te diep op ingaan, er speelt n.l. meer, maar dat kan ik beter niet het internet opgooien. Het bedrijf heeft wat dingen nagelaten, wat niet zo netjes is allemaal.
Ik heb tegen haar gezegd dat ik alles uit handen geef en er verder niets meer mee te maken wil hebben, omdat ik de stress niet wil hebben. Dat begreep ze en kon me beloven dat het wel goed kwam met de afhandeling.

En hierbij sluit ik dat hoofdstuk even af.

.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 14:51:23 #127
38824 crew  Droopie
pi_220728475
"Gefeliciteerd" dan maar.

Hopelijk is de rancune snel verdwenen en hopelijk met een zakje geld mee :)
Hell To The Liars
  woensdag 6 mei 2026 @ 15:30:06 #128
505120 RedShoe
pi_220728669
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb. Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
.
pi_220733631
quote:
4s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb. Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
Knap dat je ziet dat je het uiteindelijk zelf moet doen
En dat je door hulp te vragen verder komt

UWV is bagger
Dat schiet niet op :Y
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 7 mei 2026 @ 09:49:47 #130
505120 RedShoe
pi_220733640
.
pi_220734039
quote:
4s.gif Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb.
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.
Of vanuit iets als organisaties als Zorgbelang: Clientondersteuning?
De praktijkondersteuner van de huisarts?
Je huisarts zelf, als je een beetje prettige HA hebt?

Is er iets als Activerend Werk in jouw regio?

quote:
Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.

Klaar.

En volgens mij hebben zij ook niet zo'n zin meer in dergelijke telefoontjes (iig niet met mij), want toen ik vorig jaar zomer ziek was, toch het telefoontje gedaan maar meteen gevraagd of hij me kon verstaan ivm mijn keelpijn en snotterneus en dat ik erg moe was maar dat ik het telefoontje verwachtte (was netjes een brief verzonden).
Toen was het vrijwel meteen: "oh, dan zal ik het kort houden. Werkt u nog steeds daar en daar? Volgens Activerend Werk?"
- Jep. dit, dat, zus, zo (eventjes paar zinnen gezegd over het onderwerp van het gesprek wat ik al jaaaaren heb)
"Ooh, dan spreek ik u wel weer aankomend jaar. Gaat u lekker uitzieken."
- Dat is fijn.
  donderdag 7 mei 2026 @ 10:20:55 #132
505120 RedShoe
pi_220734152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:

[..]
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.

[..]
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.

Klaar.

En volgens mij hebben zij ook niet zo'n zin meer in dergelijke telefoontjes (iig niet met mij), want toen ik vorig jaar zomer ziek was, toch het telefoontje gedaan maar meteen gevraagd of hij me kon verstaan ivm mijn keelpijn en snotterneus en dat ik erg moe was maar dat ik het telefoontje verwachtte (was netjes een brief verzonden).
Toen was het vrijwel meteen: "oh, dan zal ik het kort houden. Werkt u nog steeds daar en daar? Volgens Activerend Werk?"
- Jep. dit, dat, zus, zo (eventjes paar zinnen gezegd over het onderwerp van het gesprek wat ik al jaaaaren heb)
"Ooh, dan spreek ik u wel weer aankomend jaar. Gaat u lekker uitzieken."
- Dat is fijn.
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.
Maar moet nog herkeurd worden en dat duurt lang.
Sinds corona zijn de wachtlijsten enorm lang.
.
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:40:57 #133
505120 RedShoe
pi_220734994
Relativeren.
Hebben ze het rekeningnummer verandert bij de toeslagen. Waarom doen ze dat? Ik moest een bedrag terugstorten, maar in de brief stond nog het oude rekeningnummer, dus automatisch daarheen gestort. Kom ik er achter dat ze een ander nummer hebben.
En ja bij toeslagen gaan je alarmbellen toch wel rinkelen :{ Ik zag mezelf alweer in een drama rollen.
Maar gebeld. Zenuwslopend lang moeten wachten, want blijkbaar was ik niet de enige die belde.
En nu is alles weer goed denk ik. Drama om niks.
.
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:43:41 #134
505120 RedShoe
pi_220735010
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:

[..]

[..]

Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.

Formulierenbrigade zegt me niks eerlijk gezegd.
.
  donderdag 7 mei 2026 @ 11:47:42 #135
505120 RedShoe
pi_220735030
Niet dat ik mijn huidige therapie wil afkraken ofzo. Integendeel zelfs, maar ik moet zelf ook meer initiatief tonen.
.
pi_220735109
quote:
4s.gif Op donderdag 7 mei 2026 10:20 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.
Maar moet nog herkeurd worden en dat duurt lang.
Sinds corona zijn de wachtlijsten enorm lang.
Ik ken - helaas - de verhalen over de Herkeuring(en)....

Kan jij niet iets met 'recht op schadevergoeding als men niet binnen x of y weken op z'n minst gezien bent' - wat ik uit het nieuws e.d. hoor?

Je hebt gesprek(ken) met Jurist, is dit iets om daar voor te leggen?
Of kan je voor dit aparte onderwerp terecht bij een Juridisch Loket (ligt aan je 'vermogen/onvermogen' - inkomen geloof ik, of je daar terecht mag voor gratis advies)
pi_220735183
quote:
4s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:40 schreef RedShoe het volgende:
Relativeren.
Hebben ze het rekeningnummer verandert bij de toeslagen. Waarom doen ze dat? Ik moest een bedrag terugstorten, maar in de brief stond nog het oude rekeningnummer, dus automatisch daarheen gestort. Kom ik er achter dat ze een ander nummer hebben.
En ja bij toeslagen gaan je alarmbellen toch wel rinkelen :{ Ik zag mezelf alweer in een drama rollen.
Maar gebeld. Zenuwslopend lang moeten wachten, want blijkbaar was ik niet de enige die belde.
Oh fuck. Heb je dat óók nog :')

Dat zijn dan van die dingen die er net effe nie bij kunnen, ja.
:{

quote:
4s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:43 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.
Top. Succes.
quote:
Formulierenbrigade zegt me niks eerlijk gezegd.
Dat is een term van hier in de gemeente, die helpen kijken of je recht hebt op diverse dingen, bijv. kortingspas van gemeente/regio, huur- en zorgtoeslag, of je nog voor andere landelijke of gemeentelijke regelingen in aanmerking komt - of zelfs voor bepaalde fondsen waar je een aanvraag kan doen voor grote uitgaven (om maar een zijstraat te noemen, geen idee of bij jou bijv een zitbank, tv, wasmachine, gordijnen wat dan ook nodig is en in hoeverre jouw inkomen toereikend is om dat te betalen: GEEN antwoord hierover is ook prima, hou lekker privé wat je wilt!!!)

Of nog andersoortige dingen - kom er even niet op - waar je met een bepaald laag inkomen recht op zou hebben, maar waar je veel formulieren voor moet invullen (en dus rompslomp van hebt, of wat veel moeite kost. ;) )
  donderdag 7 mei 2026 @ 16:55:22 #138
505120 RedShoe
pi_220737104
Goed gesprek gehad.
.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:43:49 #139
505120 RedShoe
pi_220750312
Waarschijnlijk duurt de keuring van het uwv nog een aantal maanden. Ze lopen echt hopeloos achter.
Het is nu wachten op de datum van ontslag. Ik vermoed per 1 juni. Volgens de jurist kan het vrij snel gaan.
En dan maar even goed informatie inwinnen over hoe en wat.
.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 14:46:02 #140
505120 RedShoe
pi_220750322
Voelde vandaag wel de nodige spanning. Slecht wakker geworden. Weer zo'n doordromen en toch wakker zijn. Het gevoel een dikke vette kater te hebben, maar geen druppel hebben gedronken.
Maar wel dingen ondernomen en nu wel redelijk normale spanning.
.
  zondag 10 mei 2026 @ 09:57:08 #141
505120 RedShoe
pi_220755785
Geen zin meer. De lol is er wel van af.

Relativeren zegt men dan. Ik vind er soms echt geen zak meer aan.
Even de juiste mindset vinden vandaag.
.
  zondag 10 mei 2026 @ 16:27:06 #142
505120 RedShoe
pi_220758155
Wil nog steeds niet lukken in mijn hoofd. De OCD (Pure O) speelt ook behoorlijk op, waarschijnlijk door slechte nachten, zinloze stress, een gevoel van iets willen maar het niet kunnen krijgen en een gebrek aan toekomst. Kortom het gevoel een volledig zinloos bestaan te hebben. Ik moet snel die knop omdraaien. Dus even weg van alle bronnen die de stress veroorzaken (waaronder het internet).

.
  maandag 11 mei 2026 @ 14:29:32 #143
505120 RedShoe
pi_220764282
Mind games

[ Bericht 39% gewijzigd door RedShoe op 11-05-2026 15:32:49 ]
.
  maandag 11 mei 2026 @ 17:55:48 #144
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220766125
Hou je taai Schoentje!! :*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220769231
quote:
4s.gif Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef RedShoe het volgende:
Helemaal klaar met deze dag. Ik denk nog na wat ik verder moet doen. FOK voelt bijzonder slecht momenteel. Voor Jan lul een onzin ban gekregen. Je hoeft maar te wijzen naar een bepaalde mod en je wordt meteen keihard bestraft. Echt te triest voor woorden. Je mening uiten mag hier blijkbaar niet meer, want er worden meteen TR's gezet wat uitloopt op een ban.
Onvoorstelbaar :{
Soms is FOK! een enorm slechte coppings skill
Kop op
Er is meer dan FOK! :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 12 mei 2026 @ 13:59:57 #146
505120 RedShoe
pi_220772569
Maar we gaan gewoon verder.
.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:18:23 #147
505120 RedShoe
pi_220772995
En zelfs hier wordt je mond gesnoerd. Weer een aantal posts gewist :N
.
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2026 @ 15:21:07 #148
58651 crew  murp
murp
pi_220773013
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef RedShoe het volgende:
En zelfs hier wordt je mond gesnoerd. Weer een aantal posts gewist :N
Hou eens op joh.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:22:47 #149
505120 RedShoe
pi_220773020
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:21 schreef murp het volgende:

[..]
Hou eens op joh.
Hou zelf op.
Hetze is het. En dat weet je maar al te goed.

Doe gewoon normaal tegen me en behandel me normaal aub.
.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:24:36 #150
505120 RedShoe
pi_220773033
Wat doe ik in godsnaam fout :?
Ik snap het gewoon niet.
Bij alles wat ik doe wordt er een TR gezet. Echt niet fijn dit.
.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:25:48 #151
505120 RedShoe
pi_220773041
Ik bedoel wat kan ik dan nog wel plaatsen. Ik weet het soms niet meer. Dan maar weer weg van hier.
Even pauze.
.
  Forum Admin dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:39 #152
58651 crew  murp
murp
pi_220773046
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:22 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Hou zelf op.
Hetze is het. En dat weet je maar al te goed.

Doe gewoon normaal tegen me en behandel me normaal aub.
Helemaal goed, ik ga verder niet met je in discussie. We gaan niet over je ONZ-ban praten. Dat hebben we al in DM gedaan. En je gaat vanaf nu ook niet over je ONZ ban praten en dat je het allemaal oneerlijk vindt.

FOK! is meer dan alleen ONZ. Geniet daarvan
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:30:43 #153
505120 RedShoe
pi_220773076
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:26 schreef murp het volgende:

[..]
Helemaal goed, ik ga verder niet met je in discussie. We gaan niet over je ONZ-ban praten. Dat hebben we al in DM gedaan. En je gaat vanaf nu ook niet over je ONZ ban praten en dat je het allemaal oneerlijk vindt.

FOK! is meer dan alleen ONZ. Geniet daarvan
Duidelijk, al ben ik het er niet mee eens. Zeer frustrerend dit, dat kan ik je wel vertellen.
Maar ik zal voor de lieve vrede stoppen.

Peace :{
.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:42:24 #154
505120 RedShoe
pi_220773168
Ik kwam dit artikel tegen. Een medicijn wat helpt bij hartfalen.
In het artikel wordt gesproken over vier medicijnen die gegeven worden (die ik dus alle vier slik) en er kan mogelijk een vijfde bij (welke nog een stuk goedkoper is ook).

quote:
Een lage dosis digoxine kan patiënten met hartfalen helpen om langer gezond te blijven. Uit drie onderzoeken van het UMCG blijkt dat patiënten minder vaak in het ziekenhuis terechtkomen en mogelijk ook minder vaak overlijden.

Voor het onderzoek, geleid door UMCG-cardiologen Dirk Jan van Veldhuisen, Kevin Damman en Peter van der Meer, volgden artsen 1.000 Nederlandse patiënten uit 43 ziekenhuizen en behandelcentra. Volgens de onderzoekers bleek een lage dosering van het medicijn veilig en makkelijk toe te passen.

Digoxine is een eeuwenoud medicijn dat wordt gemaakt van vingerhoedskruid. Het middel werd vroeger veel gebruikt bij hartfalen, maar het gebruik nam de afgelopen tientallen jaren sterk af. Dat kwam onder meer doordat nieuwere medicijnen op de markt kwamen en omdat hogere doseringen van digoxine nadelige effecten hebben. Volgens de onderzoekers blijkt nu juist een lage dosering gunstig. Die remt onder meer stresshormonen zoals adrenaline. Hogere doseringen zorgden er vroeger voor dat de hartspier sterker ging samentrekken, terwijl een verzwakt hart volgens artsen juist ontlast moet worden.

Hartfalen is een veelvoorkomend probleem in Nederland. Meer dan 500.000 mensen leven met de aandoening. Het hart pompt dan minder goed bloed rond, wat kan zorgen voor benauwdheid, vermoeidheid en herhaalde ziekenhuisopnames. Op dit moment krijgen patiënten met hartfalen meestal vier standaardmedicijnen. Onderzoekers van het UMCG bekeken of digoxine daar als extra middel aan toegevoegd kan worden.Volgens het UMCG is het opvallend dat digoxine zo goedkoop is. Het middel kost minder dan tien cent per dag, terwijl moderne medicijnen tegen hartfalen vaak enkele euro’s per dag kosten.

https://www.oogtv.nl/2026(...)enten-met-hartfalen/

.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:48:40 #155
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220773206
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:42 schreef RedShoe het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen. Een medicijn wat helpt bij hartfalen.
In het artikel wordt gesproken over vier medicijnen die gegeven worden (die ik dus alle vier slik) en er kan mogelijk een vijfde bij (welke nog een stuk goedkoper is ook).
[..]

Er zijn best veel nadelen en bijwerkingen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:52:19 #156
505120 RedShoe
pi_220773235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:48 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Er zijn best veel nadelen en bijwerkingen.
Klopt. Maar zonder die medicijnen gaat het ook niet goed komen.
Van mij mag het snel warmer worden, want een van de bijwerkingen van een medicijn is dat je het koud krijgt. :X
Tegenwoordig functioneer ik het beste bij 25+
.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 15:59:13 #157
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220773278
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:52 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Klopt. Maar zonder die medicijnen gaat het ook niet goed komen.
Van mij mag het snel warmer worden, want een van de bijwerkingen van een medicijn is dat je het koud krijgt. :X
Tegenwoordig functioneer ik het beste bij 25+
Dan gaan we ieder geval de goede maanden tegemoet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:02:38 #158
505120 RedShoe
pi_220773303
Ik besef me ineens dat iedereen dit kan lezen. Nou wist ik dat uiteraard wel, maar door alle gedoe wordt ik er weer even op gewezen. Maar ik ga verder met het idee dat dit mijn dagboek is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 15:59 schreef FreshFruit het volgende:

[..]
Dan gaan we ieder geval de goede maanden tegemoet.
Ja ik hoop op een bloedhete zomer die duurt tot eind oktober :P Ik wil me niet aanstellen, maar ben echt klaar met deze kou.

Tijd voor....

.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:44:27 #159
505120 RedShoe
pi_220781302
De vooruitzichten voor warmer weer worden steeds beter. De warmte kost me ook minder energie, omdat mijn lichaam minder moet werken om warm te worden. Eindelijk! *O*

.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:46:01 #160
505120 RedShoe
pi_220781309
Ik: “Ik bedoel, het kan wel”.
Zij: “Er kan zoveel”.
Ik: “Maar wat als het dan toch gebeurt?".
Zij: “Dan heb je pech”.
Ik: “Maar dat moet ik toch voorkomen?”.
Zij: “Dan heb je geen leven”.
Ik: “Ik heb ook geen leven”.
Zij: "Omdat je alles wil voorkomen, je ziet overal spoken”.
Ik: “Maar wat moet ik dan doen om dat niet te doen?”.
Zij: “weet ik veel, in therapie gaan”.
Ik: “Maar ik ben al in therapie”.
Zij: “Oja”.
.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:34:49 #161
424119 FreshFruit
Vita Brevis.
pi_220781607
Dit zijn wel de betere gesprekken.
pi_220785404
quote:
4s.gif Op donderdag 7 mei 2026 11:40 schreef RedShoe het volgende:
Relativeren.
Ja per 1 mei zijn ze van ING naar Rabo gegaan. Maar geen nood, je kan nog steeds zonder problemen geld naar het oude nummer overmaken, zie deze link: https://www.belastingdien(...)euwe-rekeningnummers
  woensdag 13 mei 2026 @ 20:14:14 #163
505120 RedShoe
pi_220785517
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Ja per 1 mei zijn ze van ING naar Rabo gegaan. Maar geen nood, je kan nog steeds zonder problemen geld naar het oude nummer overmaken, zie deze link: https://www.belastingdien(...)euwe-rekeningnummers
Klopt. Mijn rekening was gedateerd op 1 mei, maar had nog het oude rekeningnummer. Maar idd je kon het er nog gewoon op overmaken.
.
  donderdag 14 mei 2026 @ 14:52:59 #164
505120 RedShoe
pi_220791048
Mijn cardioloog belde gister nog over de uitslag van de holter. Ik heb inderdaad last van overslagen, maar niet in die mate dat het verontrustend is. Het is een aanvaardbaar niveau. Ze twijfelde nog om een bepaald medicijn omhoog te doen, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we het eerst zo laten. Dus op zich wel goed nieuws verder.
.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 16:46:09 #165
184769 crew  Deisyy
pi_220791972
quote:
4s.gif Op donderdag 14 mei 2026 14:52 schreef RedShoe het volgende:
Mijn cardioloog belde gister nog over de uitslag van de holter. Ik heb inderdaad last van overslagen, maar niet in die mate dat het verontrustend is. Het is een aanvaardbaar niveau. Ze twijfelde nog om een bepaald medicijn omhoog te doen, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we het eerst zo laten. Dus op zich wel goed nieuws verder.
Dat is fijn nieuws! ^O^
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:22:57 #166
505120 RedShoe
pi_220805736
Beetje wazig vandaag. Wat dwangmatige gevoelens kwamen nogal naar boven. Een mix van frustratie en ergernis wat mij geestelijke jeuk bezorgde. Zo'n gevoel dat je iets wil, maar je weet niet wat. Het is ongrijpbaar. Het bezorgd stress in je hoofd.
.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 23:27:43 #167
505120 RedShoe
pi_220805756
Vanavond nog een film gezien. Niet echt de beste film, maar het verzet je gedachten. Was wel relaxed.
Fantasy film.

.
pi_220807357
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:22 schreef RedShoe het volgende:
Beetje wazig vandaag. Wat dwangmatige gevoelens kwamen nogal naar boven. Een mix van frustratie en ergernis wat mij geestelijke jeuk bezorgde. Zo'n gevoel dat je iets wil, maar je weet niet wat. Het is ongrijpbaar. Het bezorgd stress in je hoofd.
Heb je tools hiervoor ? Om hier mee om te gaan?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zaterdag 16 mei 2026 @ 13:20:21 #169
505120 RedShoe
pi_220808434
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 10:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Heb je tools hiervoor ? Om hier mee om te gaan?
Het belangrijkste is om afleiding te vinden. De focus ergens anders op richten.
.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 15:23:12 #170
505120 RedShoe
pi_220809765
Het is nog even doorbijten, maar koud is het wel buiten. Net nog op de fiets naar de AH geweest, maar viel tegen. Dood geërgerd aan een groepje jeugd die voor de winkel stond te roken. Het waren Duitsers! Maar ze stonden behoorlijk in de weg. Wel stoer dat een jong meisje van de winkel zelf ze wegstuurde en gelukkig voor haar luisterden ze ook nog. Zoiets vreet aan me, als ik dat zie gebeuren. Irritante mensen die in de weg staan.
.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 15:23:43 #171
505120 RedShoe
pi_220809769
Ik kijk uit naar volgende week als de temperatuur richting de 20 graden en hoger gaat.
.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 18:03:40 #172
505120 RedShoe
pi_220811396
Mijn paranoia wurgt me.
Pauze.
.
  Spellchecker zaterdag 16 mei 2026 @ 18:13:24 #173
197773 crew  maily
pi_220811491
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 18:03 schreef RedShoe het volgende:
Mijn paranoia wurgt me.
Pauze.
:*
pi_220812351
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 15:23 schreef RedShoe het volgende:
Ik kijk uit naar volgende week als de temperatuur richting de 20 graden en hoger gaat.
eind van de week 27 graden *O*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zondag 17 mei 2026 @ 17:40:07 #175
505120 RedShoe
pi_220826702
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:38 schreef greysbones het volgende:

[..]
eind van de week 27 graden *O*
Ben benieuwd of we dat gaan halen. Het wordt in ieder geval een stuk warmer dan nu ^O^
.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:30:26 #176
505120 RedShoe
pi_220828804
Ik kan maar geen goeie ui vinden. Op een of andere manier niet tevreden. Morgen maar weer ziekelijk verder zoeken.
.
  zondag 17 mei 2026 @ 22:31:56 #177
505120 RedShoe
pi_220828815
Morgen weer Therapie.
.
pi_220828856
quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:30 schreef RedShoe het volgende:
Ik kan maar geen goeie ui vinden. Op een of andere manier niet tevreden. Morgen maar weer ziekelijk verder zoeken.
Of je laat het even los
quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:31 schreef RedShoe het volgende:
Morgen weer Therapie.
Succes
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zondag 17 mei 2026 @ 22:54:24 #179
505120 RedShoe
pi_220828957
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:37 schreef greysbones het volgende:

[..]
Of je laat het even los
[..]
Succes
Ja los laten. Zo makkelijk is dat niet. Ik ben instaat om uren door te gaan, omdat het simpelweg aan me vreet gewoon.
Daarom eerst maar weer mijn oude ui.
Morgen is mijn abonnement afgelopen en waarschijnlijk neem ik geen nieuwe. Zeg ik nu.
Zal je zien dat ik morgen weer een abonnement heb, omdat het weer begint te kriebelen. Kan ik weer verder zoeken en doorgaan met dat ziekelijke gepost.
Ik ben al jaren op zoek naar de perfecte ui.

Voor nu, laat ik het gaan. 8-)
.
pi_220828980
quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:54 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ja los laten. Zo makkelijk is dat niet. Ik ben instaat om uren door te gaan, omdat het simpelweg aan me vreet gewoon.
Daarom eerst maar weer mijn oude ui.
Morgen is mijn abonnement afgelopen en waarschijnlijk neem ik geen nieuwe. Zeg ik nu.
Zal je zien dat ik morgen weer een abonnement heb, omdat het weer begint te kriebelen. Kan ik weer verder zoeken en doorgaan met dat ziekelijke gepost.
Ik ben al jaren op zoek naar de perfecte ui.

Voor nu, laat ik het gaan. 8-)
Abonnement kan ook per maand. Doe ik ook, dan zie je steeds na die maand wel weer.

Verder kun jij hele mooie UI's maken. Je hebt ooit voor mij eentje van David Bowie gemaakt. En de perfecte UI bestaat niet. Juist een UI afwisselen aan hoe de situatie is, of een evenement (WK), of wat anders, maakt dat je altijd kan bepalen hoe de vlag erbij hangt. En wat de ene dag een perfecte UI is, is de volgende dag weer wat anders. Dat is juist mooi toch?
  zondag 17 mei 2026 @ 23:04:47 #181
505120 RedShoe
pi_220829022
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 22:58 schreef Shii het volgende:

[..]
Abonnement kan ook per maand. Doe ik ook, dan zie je steeds na die maand wel weer.

Verder kun jij hele mooie UI's maken. Je hebt ooit voor mij eentje van David Bowie gemaakt. En de perfecte UI bestaat niet. Juist een UI afwisselen aan hoe de situatie is, of een evenement (WK), of wat anders, maakt dat je altijd kan bepalen hoe de vlag erbij hangt. En wat de ene dag een perfecte UI is, is de volgende dag weer wat anders. Dat is juist mooi toch?
Idd ja. Ik doe ook per maand. Ik ben geneigd om minder te posten als ik geen abonnement heb. Maar neem het vaak toch wel weer. We zien wel.

Beetje afwisselen kan ook idd. Dat deed ik altijd wel :)

Een ui van Bowie ben ik even vergeten :@ ik heb er zoveel gemaakt ook in al die jaren :P
.
pi_220829044
quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:04 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Idd ja. Ik doe ook per maand. Ik ben geneigd om minder te posten als ik geen abonnement heb. Maar neem het vaak toch wel weer. We zien wel.

Een ui van Bowie ben ik even vergeten :@ ik heb er zoveel gemaakt ook in al die jaren :P
Die van Bowie zal ik morgen weer eens uploaden. Die staat op m'n laptop en heb ik nu even niet beschikbaar. ^
pi_220830125
quote:
4s.gif Op zondag 17 mei 2026 23:04 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Wat past het beste bij je qua ui
Misschien kunnen we meedenken
( zonder je te overladen met UI’s)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 18 mei 2026 @ 09:54:10 #184
505120 RedShoe
pi_220830152
quote:
99s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:50 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat past het beste bij je qua ui
Misschien kunnen we meedenken
( zonder je te overladen met UI’s)
Dat is dus het hele probleem. Dat weet ik niet.
Maar komt goed. Misschien hou ik deze wel.
.
pi_220830763
quote:
4s.gif Op maandag 18 mei 2026 09:54 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Dat is dus het hele probleem. Dat weet ik niet.
Maar komt goed. Misschien hou ik deze wel.
Past prima
Ik vond dat mannetje wat je ooit had bij een ander profiel ook erg grappig
Kan er niet meer opkomen was van een tekenfilm
Een soort piraatje ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  maandag 18 mei 2026 @ 17:49:10 #186
505120 RedShoe
pi_220833919
Goed gesprek gehad. Weekplanning gemaakt, want ik heb zeeën van tijd over die ik moet invullen.
Verder nog contact gehad met de jurist en alles is zo ongeveer wel rond.
.
  maandag 18 mei 2026 @ 17:56:01 #187
505120 RedShoe
pi_220833941
Nu vul ik die tijd in op FOK :+
.
pi_220835144
quote:
4s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:49 schreef RedShoe het volgende:
Goed gesprek gehad. Weekplanning gemaakt, want ik heb zeeën van tijd over die ik moet invullen.
Verder nog contact gehad met de jurist en alles is zo ongeveer wel rond.
Fijn dat je therapie je goed helpt met deze zaken
quote:
4s.gif Op maandag 18 mei 2026 17:56 schreef RedShoe het volgende:
Nu vul ik die tijd in op FOK :+
is niet altijd erg he ;)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 19 mei 2026 @ 10:55:01 #189
505120 RedShoe
pi_220838272
quote:
99s.gif Op maandag 18 mei 2026 20:19 schreef greysbones het volgende:

[..]
Fijn dat je therapie je goed helpt met deze zaken
[..]
is niet altijd erg he ;)
Het is niet altijd erg idd. Als het dwang wordt dan gaat het de verkeerde kant op.
En dat is het wel lange tijd geweest. Ik moet zeggen, nu ik niet meer in dts post brengt dat ook wel weer een hoop rust.
Het is en blijft toch wel een spel wat veel onrust geeft...vooral als je er serieus aan mee probeert te doen.
.
pi_220843738
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:55 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Het is niet altijd erg idd. Als het dwang wordt dan gaat het de verkeerde kant op.
En dat is het wel lange tijd geweest. Ik moet zeggen, nu ik niet meer in dts post brengt dat ook wel weer een hoop rust.
Het is en blijft toch wel een spel wat veel onrust geeft...vooral als je er serieus aan mee probeert te doen.
Ms vrijwillig een forumban aanvragen voor SPL ook?
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 22:23:30 #191
38824 crew  Droopie
pi_220843846
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 10:55 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Je bent niet de eerste die dat zegt. Als het ongezond voor je is of voelt, geef dat netjes aan.

Kunnen we een discussie aan gaan, waarom dan, of hoezo.

Maar jij voelt het , dus ik vind het wel knap dat je dat erkent.
Hell To The Liars
  dinsdag 19 mei 2026 @ 23:47:03 #192
505120 RedShoe
pi_220844247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:23 schreef Droopie het volgende:

[..]
Je bent niet de eerste die dat zegt. Als het ongezond voor je is of voelt, geef dat netjes aan.

Neh, hoeft verder geen discussie te worden. Ik post er niet meer en daarmee is het wel klaar. Misschien ga ik er ooit wel weer eens posten.
Van het vele posten heb ik weinig last, helaas storen een paar andere users zich daar aan en dat is hun probleem verder. Ik heb zelf niet het idee dat ik iets fout doe.

Roken is erger 8-)
.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 23:47:25 #193
505120 RedShoe
pi_220844248
En nu naar bed :O
.
pi_220844476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 22:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoe het kan geen idee
Maar DTS lijkt voor sommigen soms een deel van hun leven.
Ik heb er vooral gepost om de gezelligheid die er ook kon zijn.
Al zie ik die niet meer, het spel element is voor mij niet van belang
Al snap ik dat het voor anderen juist de reden is om er wel te posten.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:45:00 #195
505120 RedShoe
pi_220856715
Rustig dagje vandaag.
Een paar stressmomenten, maar verder redelijk stabiel.

.
  donderdag 21 mei 2026 @ 20:28:25 #196
505120 RedShoe
pi_220857246
Gisteravond medicatie vergeten.
Nu maar een alarm erop gezet :+
.
pi_220873702
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2026 20:28 schreef RedShoe het volgende:
Gisteravond medicatie vergeten.
Nu maar een alarm erop gezet :+
Wat merk je ?
Als jij je medicatie vergeet?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  zondag 24 mei 2026 @ 09:25:22 #198
505120 RedShoe
pi_220873784
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2026 09:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat merk je ?
Als jij je medicatie vergeet?
De avonddosis wil ik heel soms weleens vergeten en dat merk ik aan hartkloppingen vooral.
De antipsychotica neem ik in de ochtend en vergeet ik nooit. Standaard ritueel als ik uit bed komen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')