Heb je ergens om aan de bel te trekken als het echt niet goed gaat?quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:27 schreef RedShoe het volgende:
De krankzinnigheid nadert. Ik neem een andere afslag.
Heb ik.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb je ergens om aan de bel te trekken als het echt niet goed gaat?
Ik hoop dat je nog veel boeken kunt schrijvenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:18 schreef RedShoe het volgende:
Vanaf maandag 1 juni ben ik werkeloos.
Koos werkeloos.
Bekijk deze YouTube-video
En wat ik dan ga doen? Alles op orde maken. Het boek des levens verder schrijven en kijken hoeveel hoofdstukken ik er nog bij kan maken.
Ik ben wel aan het broeden samen met therapie, maar ik heb wel door dat ik er nog lang niet ben. Alles lijkt ook ineens in volle hevigheid terug te keren. De angst lijkt zich dubbel zo hard weer in mijn kop te nestelen. Ik ben constant aan het relativeren en zolang er niks van de onheil bevestigd wordt ben ik nog redelijk safe. Dan blijft het rustig. Maar één verkeerde prikkel kan alles triggeren. Voor nu gaan we redelijk. Op en af...
Dat hoop ik ook. Dikke pillenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:56 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nog veel boeken kunt schrijven![]()
Het gaat wel.quote:
Voorzichtig optimistisch. Mag ik het zo omschrijven?quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:48 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het gaat wel.
Ik ben in de ochtend meestal niet op mijn best. Het heeft vaak even tijd nodig om echt wakker te worden.
Dat mag. Er is altijd licht aan de andere kant van de tunnel. Nu is de vraag hoe lang de tunnel is.quote:Op woensdag 3 juni 2026 12:34 schreef maily het volgende:
[..]
Voorzichtig optimistisch. Mag ik het zo omschrijven?
Oke.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:48 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het gaat wel.
Ik ben in de ochtend meestal niet op mijn best. Het heeft vaak even tijd nodig om echt wakker te worden.
Ik gun je een volle batterij. Dat je snel het licht ziet!quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:19 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat mag. Er is altijd licht aan de andere kant van de tunnel. Nu is de vraag hoe lang de tunnel is.
Ja klopt. Ik weet soms niet wat ik hier neer moet zetten. Het wordt in mijn ogen dan al snel een herhaling van hetzelfde. En teveel klagen wil ik ook niet. Er is verder weinig nieuws momenteel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:34 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Oke.
Vroeg het me af omdat je een paar dagen hier niks meer geschreven had en nu zonder werk zit.
Het grappige is dat mijn body battery op mijn horloge nooit vol is. Nooit meer dan een procent of 40 en aan het einde van de dag compleet leeg.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:34 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Oke.
Vroeg het me af omdat je een paar dagen hier niks meer geschreven had en nu zonder werk zit.
Het is jouw topic. Mij lijkt dat je hier neer kunt zetten dan wat jij maar wil.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:36 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik weet soms niet wat ik hier neer moet zetten. Het wordt in mijn ogen dan al snel een herhaling van hetzelfde. En teveel klagen wil ik ook niet. Er is verder weinig nieuws momenteel.
Klopt bij jou dus wel wat er staat. (helaas gezien de weinige energie)quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:39 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het grappige is dat mijn body battery op mijn horloge nooit vol is. Nooit meer dan een procent of 40 en aan het einde van de dag compleet leeg.
Nou zijn die dingen niet volledig betrouwbaar, maar het geeft wel iets weer.
Dat is dan ook weer waar.quote:Op woensdag 3 juni 2026 13:52 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Het is jouw topic. Mij lijkt dat je hier neer kunt zetten dan wat jij maar wil.
Of je het nu iedere dag over 1 ding hebt of niet.
Als iemand het niet 'leuk' vindt dan leest hij /zij maar niet hier.
[..]
Klopt bij jou dus wel wat er staat. (helaas gezien de weinige energie)
Vergelijkbaar met het gevoel als je in je auto zit na een reparatie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:49 schreef RedShoe het volgende:
Voor 90% zeker weten dat iets veilig is, maar toch zit die 10% nog in mijn kop. Ik heb hier jaren geleden behoorlijke wateroverlast gehad door een idiote fout van degenen die de zonnepanelen hadden bevestigd. En nu met dit weer blijf ik naar zolder lopen om te checken of de regen niet naar binnen stroomt. Terwijl alles gecheckt is en er zelfs een nieuwe dakgoot is geplaatst en alles. Net zelfs nog naar buiten gelopen om te controleren of het water door de regenpijp loopt. En dat was zo...dat geeft dan weer een geruststelling.
Ik moet af van het 'Wat als' denken. Dat doe ik n.l. bij alles.
Dat idee idd en dan bij alles. Bij heel veel dingen in ieder geval. De hele dag jezelf afvragen of het wel klopt, of het wel juist is etc. Alles 10 keer controleren in je hoofd of het wel is zoals het moet zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:06 schreef maily het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met het gevoel als je in je auto zit na een reparatie.
"Stil eens, hoor ik nu weer dat gekke geluid?".
ik verbaas me er nog steeds over hoe goed jij een verhaal kunt schrijvenquote:Op donderdag 4 juni 2026 15:00 schreef RedShoe het volgende:
“Je hoeft geen medelijden met me te hebben,” zijn gedachten vlogen door zijn hoofd. Er was onrust. Een gitzwarte lucht vulde de waanzin.
“Ik weet dat het niet goedkomt,” hij sprak tegen zijn eigen stemmen.
“Laat me maar gaan,” het was niet voor het eerst dat de wereld bezeten leek.
Op straat zag hij gevaar. Hij zag chaos en dood. Op elke hoek stonden duistere personen, die hem zouden aanvallen.
Hij reed over een weg vol met gaten, waar hij zijn banden kapotreed.
Hij bleef doorrijden.
Tot de weg overging in een bospad, bezaaid met dikke takken. Zijn auto schudde gevaarlijk heen en weer. Maar hij reed door. Het zicht werd minder, de lucht was gevuld met bladeren die door een hevige storm als een chaotisch onheil de lucht vulde.
Met een harde knal ontplofte een van zijn banden en daarna volgde een tweede. Maar de rit ging onverminderd door. Tot al zijn banden waren ontploft en hij luid piepend tot stilstand kwam. Jammerlijk leek het einde van de rit nabij. De omgeving was een woelig tafereel van onstuimige wolkenpartijen die het liet donderen en de hemel vulde met fel wit licht.
Verdwaasd verliet hij de auto en ging lopend verder. Om hem heen sloeg de bliksem in en stond de wereld in brand. Maar hij liep door. Struikelend over takken en diepe gaten in de weg strompelde hij over het natte pad. Hij vloekte en zag dat zijn been vol met diepe sneden zat. Er stroomde bloed uit zijn bovenarm die geraakt was door een puntige uitstekende tak.
Verbijsterd liep hij verder, viel voorover en stierf in een plas bloed onder het luid spottend gelach van duivels onweer. Nog lang bleef de donder hoorbaar en werd de lucht gevuld met felle bliksems, maar uiteindelijk trok de bui weg en kwam de zon weer tevoorschijn.
Nou...! Eens 😃quote:Op donderdag 4 juni 2026 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik verbaas me er nog steeds over hoe goed jij een verhaal kunt schrijven
Geniet je nog een beetje van al dat wolken geweld de afgelopen dagen ?quote:Op maandag 8 juni 2026 09:27 schreef RedShoe het volgende:
Redelijk geslapen wel.
Ik zou vandaag bezoek krijgen van therapie, maar die heeft afgezegd.
Ik kijk uit naar de dagen dat het warmer gaat worden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 18:34 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geniet je nog een beetje van al dat wolken geweld de afgelopen dagen ?
Is er geen andere anti psychotica die je zou kunnen proberen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:37 schreef RedShoe het volgende:
Goedemorgen![]()
De discussie is gestart over de medicatie. De anti psychotica vlakt teveel af. Mijn therapeut opperde om in plaats daarvan een antidepressivum te nemen. Dit moet wel in overleg met de Psychiater. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Geen verstand vanquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:37 schreef RedShoe het volgende:
Goedemorgen![]()
De discussie is gestart over de medicatie. De anti psychotica vlakt teveel af. Mijn therapeut opperde om in plaats daarvan een antidepressivum te nemen. Dit moet wel in overleg met de Psychiater. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.
Zit er ook in. Alleen begin ik steeds depressiever te worden door de antipsychotica. Het vlakt niet alleen af wat het af zou moeten vlakken zeg maar en ik weet niet of ik dat nog langer kan verdragen. Ik merk dit al een tijdje en het wordt eerder slechter dan dat het beter wordt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is er geen andere anti psychotica die je zou kunnen proberen.
Ik weet niet het exacte verschil tussen antidepressiva en antipsychotica
Maar het lijkt me dat er wel een daadwerkelijk verschil in zit
Je kan in dit geval beter meteen aan de bel trekken.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:17 schreef maily het volgende:
[..]
Geen verstand van.
Wel goed dat er nu de discussie is.
Wat is logisch denken in dit geval?quote:Op zaterdag 20 juni 2026 18:21 schreef RedShoe het volgende:
Blijven relativeren. Buren hebben het niet gemunt op mij.
Maar waarom is er dan toch dat zeurende gevoel, stemmen, gezeik...en voetbal kijken.
Relativeren, kijken naar een andere realistischer beeld. Denk na. Of liever laat het gaan. Blijf in het hier en nu. Kop erbij houden. Erger je niet aan mensen, niet de trollen aandacht geven. Trap de trollen op hun....
Wat als? Is dat logisch denken?
5-1quote:Op zaterdag 20 juni 2026 19:12 schreef maily het volgende:
[..]
Wat is logisch denken in dit geval?
Is ook voor iedereen verschillend.
Zoals jij het beschrijft voelt het voor jou.
Hoop dat je geniet van de wedstrijd.
Deze warmte is voor niemand gezond. Maar geloof best dat het voor sommige mensen de mentale problemen verdubbelenquote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:19 schreef RedShoe het volgende:
Andere medicatie naast de anti psychotica gekregen. Is wel even wennen. Ik ben vooral erg moe, maar ik vraag me af of het een bijwerking is of dat het door de warmte komt. Maar van andere bijwerkingen heb ik tot nu geen last.
Zat mensen die doordraaien door deze hitte idd. Bekend gegeven wel.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 20:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Deze warmte is voor niemand gezond. Maar geloof best dat het voor sommige mensen de mentale problemen verdubbelen
In het begin is het vaak zwaar en moeilijk, maar geef het de tijd, ik weet dat het makkelijk praten is, maar probeer toch door die zure appel heen te bijten en vol te houden. Ik hoop dat je er heel snel baat bij zult hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:52 schreef RedShoe het volgende:
Ik voel me zo min als een hond. Als dit de bijwerkingen zijn dan pas ik snel.
Waarom moet dit?
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
De appel is te zuur voor mij.
Contact gehad met psychiater en besloten om er mee te stoppen.
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Sterkte Schoentjequote:Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
De appel is te zuur voor mij.
Contact gehad met psychiater en besloten om er mee te stoppen.
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Zo is het.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:46 schreef maily het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!
En nu weet je zeker dat het niks voor jou is.
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:19 schreef RedShoe het volgende:
Tijdje niks geschreven. Ben nog iets aan het bijkomen van de vorige medicatie. En nu weer omhoog gegaan met de Risperdal en dat is ook even wennen weer. Ik probeerde verder te gaan met een halve tablet, maar dat is het toch ook niet helemaal.
Misschien maar helemaal stoppen met dat gekloot met de medicatie steeds aanpassen. Ik denk dat ik het hier bij moet houden. Een kleine aanpassing werkt al meteen verkeerd. Het gaat dan ook echt meteen helemaal fout.
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:43 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?
Duurt ook allemaal een tijd eer het vaak werkt maar dat weet je vast allemaal.
Sterkte
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 20:19 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.
Ik weet idd dat het tijd nodig heeft de werking, maar kon deze bijwerkingen niet aan. Lastig om uit te leggen, maar het versterkt eerst de negatieve gevoelens en dat trok ik niet.
Interessant om te lezen. Bedankt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:58 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.
Geen idee of je dit al ooit gedaan hebt of dat je het wat vindt maar je zou een farmacogenetisch onderzoek kunnen laten doen via het ziekenhuis. Om te kijken welke medicatie en dosering het beste bij je zou passen op basis van je DNA.
Link is ter info :https://www.lumc.nl/sitea(...)pas_clean_130223.pdf
Zinnen verzetten.quote:
Sterkte redshoequote:Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
Sterkte daarmee!!quote:Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:38 schreef RedShoe het volgende:
Ik vind er soms gewoon geen hol meer aan. Alsof het leven volkomen zinloos is. Nadenken over de zin van het leven maakt me moedeloos. Het gevoel geen enkele positieve gedachte meer te hebben en opzien tegen de dag die komen gaat. Dat je wegzakt in je eigen ellende en nog net met je hoofd er boven uitkomt om te snakken naar adem. Iets van een diepe put waar ik elke keer weer uit moet klimmen.
Relativeren.
Ik neem nog eenquote:Deze droom voelt als een beeld van innerlijke voorbereiding en spanning.
De enorme hal: een grote mentale of levensruimte; er is veel “te doen” of te overzien.
Moeten schoonmaken: behoefte aan orde, controle of het gevoel dat je iets op orde moet brengen.
Beneden legergroen verven: iets wordt nog aangepast, maar het is ook een rustige, aardse kleur — alsof er een nieuwe basis wordt gelegd.
Boven al wit en schoon: een deel van jou is al klaar, helder of “opgeruimd”.
Je afvragen wat je daar deed: twijfel over je rol, of je wel op de juiste plek bent.
Housemuziek en houseparty: onverwachte sociale energie, prikkels, drukte, misschien ook plezier of verleiding.
De kern: je staat tussen “op orde brengen” en “er komt iets groots en levends aan”. Het kan wijzen op voorbereiding op een drukke periode, of op spanning tussen rust en sociale/mentale overprikkeling.
Hoe meer je je afsluit, des te minder zin je hebt in contactenquote:Op maandag 20 juli 2026 23:05 schreef RedShoe het volgende:
Sociale dingen blijven wel een ding. Ik mis het totaal niet, maar het is net alsof er iets ontbreekt. Ik heb geen enkel sociaal contact op heel sporadisch een verjaardag na, die ik ook liever skip. Men zegt dat mensen kuddedieren zijn en behoefte hebben aan contacten.
Misschien ik ook wel. Maar een feest zonder drank hoeft van mij niet.
Ken je dat gevoel, dat je op een groot feest staat of stond en je toch moederziel alleen voelt.quote:Op maandag 20 juli 2026 23:05 schreef RedShoe het volgende:
Sociale dingen blijven wel een ding. Ik mis het totaal niet, maar het is net alsof er iets ontbreekt. Ik heb geen enkel sociaal contact op heel sporadisch een verjaardag na, die ik ook liever skip. Men zegt dat mensen kuddedieren zijn en behoefte hebben aan contacten.
Misschien ik ook wel. Maar een feest zonder drank hoeft van mij niet.
Behoorlijk tegenstrijdig, aan de ene kant wel, aan de andere kant slaat de eenzaamheid ook toe.quote:Op maandag 20 juli 2026 23:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoe meer je je afsluit, des te minder zin je hebt in contacten
Zo werkt de geest nu eenmaal
Dat gevoel ken ik heel goed idd. Zo ging het bij mij altijd op feestjes. Iedereen om je heen horen praten en lachen en zelf geen idee hebben waar het over gaat en je eenzaam en verlaten voelen.quote:Op maandag 20 juli 2026 23:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ken je dat gevoel, dat je op een groot feest staat of stond en je toch moederziel alleen voelt.
Tuurlijk goede vrienden zijn leuk, maar stiekem vind ik het ook heerlijk als ze weer weg zijn.
Elke stap is er éénquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:42 schreef RedShoe het volgende:
Ik probeer het lopen weer wat op te pakken. Wat serieuzer mijn stappendoel proberen te halen.
Nu weer op 5000 gezet.
Zo is dat.quote:
Goed bezigquote:Op donderdag 23 juli 2026 14:42 schreef RedShoe het volgende:
Ik probeer het lopen weer wat op te pakken. Wat serieuzer mijn stappendoel proberen te halen.
Nu weer op 5000 gezet.
Ik zal erover nadenkenquote:Op donderdag 23 juli 2026 21:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
En serieus
Ga korte verhalen schrijven
En kijk of je ze ergens kunt posten/bundelen
En het was nog behoorlijk warm ook waarschijnlijk? Lekker bezigquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:27 schreef RedShoe het volgende:
Stappendoel inmiddels gehaald. Net een wandeling van 4 km gemaakt. Dat is eerst wel de grens. Maar de grens opzoeken is niet verkeerd. Alleen niet die grens te ver passeren is de kunst.
[ link | afbeelding ]
Graad of 23, maar goed te doen. De vooruitzichten zijn warmer, dus dan pas ik me wel aan. Of vroeger op de dag gaan lopenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
En het was nog behoorlijk warm ook waarschijnlijk? Lekker bezig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |