abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 30 juni 2026 @ 21:22:34 #251
184769 crew  Deisyy
pi_221200394
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:52 schreef RedShoe het volgende:
Ik voel me zo min als een hond. Als dit de bijwerkingen zijn dan pas ik snel.
Waarom moet dit?
In het begin is het vaak zwaar en moeilijk, maar geef het de tijd, ik weet dat het makkelijk praten is, maar probeer toch door die zure appel heen te bijten en vol te houden. Ik hoop dat je er heel snel baat bij zult hebben.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 1 juli 2026 @ 13:41:23 #252
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_221204698
De appel is te zuur voor mij.
Contact gehad met psychiater en besloten om er mee te stoppen.
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  Spellchecker woensdag 1 juli 2026 @ 13:46:17 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221204726
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!
En nu weet je zeker dat het niks voor jou is.

^O^
  woensdag 1 juli 2026 @ 14:12:10 #254
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_221204851
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
Sterkte Schoentje :*
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 1 juli 2026 @ 14:15:16 #255
505120 RedShoe
pi_221204864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 13:46 schreef maily het volgende:

[..]
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!
En nu weet je zeker dat het niks voor jou is.

^O^
Zo is het.
Vanmorgen dat pilletje niet ingenomen en die vervelende bijwerkingen trekken er langzaam uit gelukkig.
Ik had al op het internet gekeken over dit middel en daar werd je niet vrolijk van.
Nu moet ik toegeven dat er vaak meer negatieve reviews te vinden zijn over medicijnen dat positieve, maar in dit geval was er een hoop wel waar.

https://www.mijnmedicijn.(...)siva-ssri/citalopram
.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 17:19:20 #256
505120 RedShoe
pi_221265103
Tijdje niks geschreven. Ben nog iets aan het bijkomen van de vorige medicatie. En nu weer omhoog gegaan met de Risperdal en dat is ook even wennen weer. Ik probeerde verder te gaan met een halve tablet, maar dat is het toch ook niet helemaal.
Misschien maar helemaal stoppen met dat gekloot met de medicatie steeds aanpassen. Ik denk dat ik het hier bij moet houden. Een kleine aanpassing werkt al meteen verkeerd. Het gaat dan ook echt meteen helemaal fout.
.
pi_221267252
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 17:19 schreef RedShoe het volgende:
Tijdje niks geschreven. Ben nog iets aan het bijkomen van de vorige medicatie. En nu weer omhoog gegaan met de Risperdal en dat is ook even wennen weer. Ik probeerde verder te gaan met een halve tablet, maar dat is het toch ook niet helemaal.
Misschien maar helemaal stoppen met dat gekloot met de medicatie steeds aanpassen. Ik denk dat ik het hier bij moet houden. Een kleine aanpassing werkt al meteen verkeerd. Het gaat dan ook echt meteen helemaal fout.
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?

Duurt ook allemaal een tijd eer het vaak werkt maar dat weet je vast allemaal.
Sterkte O+
Smile, it's free therapy.
Een interpretatie maakt iets nog geen bedoeling.
  dinsdag 7 juli 2026 @ 20:19:39 #258
505120 RedShoe
pi_221268075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 19:43 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?

Duurt ook allemaal een tijd eer het vaak werkt maar dat weet je vast allemaal.
Sterkte O+
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.

Ik weet idd dat het tijd nodig heeft de werking, maar kon deze bijwerkingen niet aan. Lastig om uit te leggen, maar het versterkt eerst de negatieve gevoelens en dat trok ik niet.
.
pi_221269152
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 20:19 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.

Ik weet idd dat het tijd nodig heeft de werking, maar kon deze bijwerkingen niet aan. Lastig om uit te leggen, maar het versterkt eerst de negatieve gevoelens en dat trok ik niet.
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.

Geen idee of je dit al ooit gedaan hebt of dat je het wat vindt maar je zou een farmacogenetisch onderzoek kunnen laten doen via het ziekenhuis. Om te kijken welke medicatie en dosering het beste bij je zou passen op basis van je DNA.

Link is ter info :https://www.lumc.nl/sitea(...)pas_clean_130223.pdf
  dinsdag 7 juli 2026 @ 23:14:09 #260
505120 RedShoe
pi_221270223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2026 21:58 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.

Geen idee of je dit al ooit gedaan hebt of dat je het wat vindt maar je zou een farmacogenetisch onderzoek kunnen laten doen via het ziekenhuis. Om te kijken welke medicatie en dosering het beste bij je zou passen op basis van je DNA.

Link is ter info :https://www.lumc.nl/sitea(...)pas_clean_130223.pdf
Interessant om te lezen. Bedankt.
Ik had er nog niet van gehoord.
.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 17:35:58 #261
505120 RedShoe
pi_221304440
De wekker gaat. Een nummer van Doe Maar. Is dit alles? Snel veeg ik de melding weg op mijn telefoon, bang dat iemand anders de muziek hoort. Stil kleed ik me aan en loop ik naar beneden. De treden kraken onder mijn voeten, en ik wil niemand wakker maken. Na twee trappen kom ik bij de deur naar de woonkamer, die ik voorzichtig open. In mijn gedachten zie ik een enorme spin achter de deur zitten, ik hoor zijn poten over de vloer schrapen. Aarzelend duw ik de deur verder open. Er zit een kat. Een zwarte kat, die me begroet met een luid miauw en kopjes tegen mijn benen. Ik buk om hem te aaien.
Ik loop naar de keuken en draai voorzichtig de kraan open om de waterkoker te vullen. Als ik dat zachtjes doe, klinkt het gebonk op zolder minder hard.
Ik open de keukendeur. Het geluid van krijsende zwaluwen snijdt door mijn oren. Een auto rijdt de straat in. Mensen stappen uit en slaan de portieren hard dicht. Ik hoor hun stemmen.
Langzaam komt er steeds meer geluid. De wind trekt aan, mensen lopen pratend over straat, een motor scheurt voorbij. De kermis in mijn hoofd zwelt aan, alsof er meerdere radio’s tegelijk spelen. Het maakt me gek. Ik vlucht naar binnen, waar de chaos me achtervolgt.
.
  zondag 12 juli 2026 @ 12:20:29 #262
505120 RedShoe
pi_221314043
Gigantische spanning in mijn kop! Het voelt als enorme speakers die op het hoogste volume in mijn hoofd aan staan. Kermis, maar dan tien keer harder. :{
.
  zondag 12 juli 2026 @ 12:20:54 #263
505120 RedShoe
pi_221314046
Om gek van te worden.
.
  Spellchecker zondag 12 juli 2026 @ 12:23:35 #264
197773 crew  maily
pi_221314060
quote:
4s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:20 schreef RedShoe het volgende:
Om gek van te worden.
Helpt afleiding?
Of "tegengeluid" ?
  zondag 12 juli 2026 @ 13:00:29 #265
505120 RedShoe
pi_221314233
.
  zondag 12 juli 2026 @ 13:09:50 #266
505120 RedShoe
pi_221314279
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2026 12:23 schreef maily het volgende:

[..]
Helpt afleiding?
Of "tegengeluid" ?
Zinnen verzetten.
Stupid stemmingswisselingen.
.
  zondag 12 juli 2026 @ 13:11:56 #267
505120 RedShoe
pi_221314289
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
.
pi_221314302
quote:
4s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
Sterkte redshoe O+ , super rot dat je je zo voelt nu. :*
  Spellchecker zondag 12 juli 2026 @ 13:17:14 #269
197773 crew  maily
pi_221314322
quote:
4s.gif Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Maar gaat lukken.
Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
Sterkte daarmee!! :*
  woensdag 15 juli 2026 @ 09:58:09 #270
505120 RedShoe
pi_221339994
Weer wakker. Again! Ontwaakt uit een nare reeks van dromen, waar de dood een nadrukkelijke rol had. Ik was werkzaam in een aula, waar de doden tot leven kwamen. Ik zal de details verder voorbij laten gaan.

Nu eerst koffie c_/
.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 20:09:36 #271
505120 RedShoe
pi_221364629
Als kind was ik altijd bang voor de dood. Toen onze buurvrouw overleed begreep ik daar niks van. Als klein jochie van een jaar of 5 kwam ik regelmatig bij haar over de vloer. Een hele lieve oude dame, waar ik altijd een snoepje van kreeg. En opeens was ze er niet meer. Van de één op andere dag. En ik heb haar nooit meer gezien, want ze was dood.

Mijn moeder vertelde me dat de buurvrouw was heengegaan naar een andere wereld. Ze noemde het ‘de hemel’. En vanaf die dag werd de dood mijn vijand. Ik haatte hem, maar wist niet wat ik haatte. Misschien was het ook wel angst, want niemand kon mij met zekerheid vertellen dat er leven was na de dood. Ik lag er wakker van, de onzekerheid greep me bij mijn keel. Stel dat die dood het op mij had voorzien. Misschien stond hij wel in mijn slaapkamer. Maar wat was het eigenlijk? Was het iets, was het een man met een cape en een grote zeis in zijn hand die de hoofden van mensen afsneed? Bestond het hele gegeven eigenlijk wel.

Ik zag soms de dood als een enorme bedrijf, dat mensen moest ophalen om naar het volgende level van het leven te gaan. Dus eigenlijk ga je niet dood, maar ga je over naar het volgende station. Ik zag alle sterren aan de hemel en stelde me voor dat het allemaal dode mensen waren, want ooit had een tante van me dat verteld toen mijn oma overleed.
En toen ik erachter kwam hoeveel sterren er in het universum waren kon het niet anders dan waar zijn.

En nu ruim 50 jaar later en een hoop doden verder zie ik de dood als een onmiskenbaar geheel van het leven. De dood had zonder leven niet bestaan. Ik ben op een punt gekomen dat ik steeds minder bang ben voor dat enge monster wat meedogenloos toeslaat.

In mijn donkerste depressie wenste ik dat hij zijn blik naar mij zou richten en mijn hoofd eraf zou hakken.
En nu hoop ik dat hij nog even wegblijft, maar de angst is verdwenen. Ik daag hem niet uit en vrienden zullen we nooit worden, want het enige wat hij brengt is ellende en een hoop verdriet.
.
  vrijdag 17 juli 2026 @ 21:38:28 #272
505120 RedShoe
pi_221365416
Ik vind er soms gewoon geen hol meer aan. Alsof het leven volkomen zinloos is. Nadenken over de zin van het leven maakt me moedeloos. Het gevoel geen enkele positieve gedachte meer te hebben en opzien tegen de dag die komen gaat. Dat je wegzakt in je eigen ellende en nog net met je hoofd er boven uitkomt om te snakken naar adem. Iets van een diepe put waar ik elke keer weer uit moet klimmen.

Relativeren.
.
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2026 @ 23:20:53 #273
197773 crew  maily
pi_221366048
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 21:38 schreef RedShoe het volgende:
Ik vind er soms gewoon geen hol meer aan. Alsof het leven volkomen zinloos is. Nadenken over de zin van het leven maakt me moedeloos. Het gevoel geen enkele positieve gedachte meer te hebben en opzien tegen de dag die komen gaat. Dat je wegzakt in je eigen ellende en nog net met je hoofd er boven uitkomt om te snakken naar adem. Iets van een diepe put waar ik elke keer weer uit moet klimmen.

Relativeren.
:*
  zondag 19 juli 2026 @ 09:45:18 #274
505120 RedShoe
pi_221375770
Dromen,

Ik droomde over een enorme hal die ik moest schoonmaken. Beneden was een schilder de vloer legergroen aan het verven. Boven was alles wit en zo schoon alsof het net was gedaan. Ik vroeg me af wat ik hier deed. Opeens klonk er housemuziek door de hal. Er bleek een enorme houseparty te komen.
En toen ging de wekker. En bleven deze flarden door mijn hoofd spoken.

Dus maar even laten analyseren door grote vriend AI 8-)

quote:
Deze droom voelt als een beeld van innerlijke voorbereiding en spanning.

De enorme hal: een grote mentale of levensruimte; er is veel “te doen” of te overzien.
Moeten schoonmaken: behoefte aan orde, controle of het gevoel dat je iets op orde moet brengen.
Beneden legergroen verven: iets wordt nog aangepast, maar het is ook een rustige, aardse kleur — alsof er een nieuwe basis wordt gelegd.
Boven al wit en schoon: een deel van jou is al klaar, helder of “opgeruimd”.
Je afvragen wat je daar deed: twijfel over je rol, of je wel op de juiste plek bent.
Housemuziek en houseparty: onverwachte sociale energie, prikkels, drukte, misschien ook plezier of verleiding.
De kern: je staat tussen “op orde brengen” en “er komt iets groots en levends aan”. Het kan wijzen op voorbereiding op een drukke periode, of op spanning tussen rust en sociale/mentale overprikkeling.
Ik neem nog een c_/
.
  maandag 20 juli 2026 @ 22:16:03 #275
505120 RedShoe
pi_221394736
De maandag is weer voorbij. Het had net zo goed vrijdag of zaterdag kunnen zijn. Woensdag weer therapie en ik kan weer hartrevalidatie gaan doen, om mijn conditie weer wat op peil te brengen. En dan is het de bedoeling dat ik het op peil houdt.
Ik ben benieuwd.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')