In het begin is het vaak zwaar en moeilijk, maar geef het de tijd, ik weet dat het makkelijk praten is, maar probeer toch door die zure appel heen te bijten en vol te houden. Ik hoop dat je er heel snel baat bij zult hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 20:52 schreef RedShoe het volgende:
Ik voel me zo min als een hond. Als dit de bijwerkingen zijn dan pas ik snel.
Waarom moet dit?
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
De appel is te zuur voor mij.
Contact gehad met psychiater en besloten om er mee te stoppen.
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Sterkte Schoentjequote:Op woensdag 1 juli 2026 13:41 schreef RedShoe het volgende:
De appel is te zuur voor mij.
Contact gehad met psychiater en besloten om er mee te stoppen.
Ik had het ook kunnen weten dat ik in de groep val die extra gevoelig is voor bijwerkingen. Het is niet de eerste keer, dat ik negatieve bijwerkingen zo heftig ervaar .
Zo is het.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:46 schreef maily het volgende:
[..]
Je hebt het in ieder geval geprobeerd!
En nu weet je zeker dat het niks voor jou is.
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 17:19 schreef RedShoe het volgende:
Tijdje niks geschreven. Ben nog iets aan het bijkomen van de vorige medicatie. En nu weer omhoog gegaan met de Risperdal en dat is ook even wennen weer. Ik probeerde verder te gaan met een halve tablet, maar dat is het toch ook niet helemaal.
Misschien maar helemaal stoppen met dat gekloot met de medicatie steeds aanpassen. Ik denk dat ik het hier bij moet houden. Een kleine aanpassing werkt al meteen verkeerd. Het gaat dan ook echt meteen helemaal fout.
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 19:43 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Doe je dat aanpassen wel allemaal onder begeleiding van de psychiater?
Duurt ook allemaal een tijd eer het vaak werkt maar dat weet je vast allemaal.
Sterkte
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 20:19 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Wel in overleg met de psychiater. Alleen de Risperdal had al eerder gewoon weer omhoog gemoeten, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik wou proberen om met een halve verder te gaan. Maar goed, kan ik beter niet doen.
Ik weet idd dat het tijd nodig heeft de werking, maar kon deze bijwerkingen niet aan. Lastig om uit te leggen, maar het versterkt eerst de negatieve gevoelens en dat trok ik niet.
Interessant om te lezen. Bedankt.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:58 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Dank voor je reactie, goed dat je het allemaal in overleg doet. En vervelend dat je zoveel last van bijwerkingen hebt.
Geen idee of je dit al ooit gedaan hebt of dat je het wat vindt maar je zou een farmacogenetisch onderzoek kunnen laten doen via het ziekenhuis. Om te kijken welke medicatie en dosering het beste bij je zou passen op basis van je DNA.
Link is ter info :https://www.lumc.nl/sitea(...)pas_clean_130223.pdf
Zinnen verzetten.quote:
Sterkte redshoequote:Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
Sterkte daarmee!!quote:Op zondag 12 juli 2026 13:11 schreef RedShoe het volgende:
Het is een soort kortsluiting. Een stop slaat kapot en zonder handschoen is het moeilijk om de oude kapotte eruit te draaien en te vervangen voor een nieuwe.
Maar gaat lukken. Al heb ik de blaren op mijn vingers staan.
quote:Op vrijdag 17 juli 2026 21:38 schreef RedShoe het volgende:
Ik vind er soms gewoon geen hol meer aan. Alsof het leven volkomen zinloos is. Nadenken over de zin van het leven maakt me moedeloos. Het gevoel geen enkele positieve gedachte meer te hebben en opzien tegen de dag die komen gaat. Dat je wegzakt in je eigen ellende en nog net met je hoofd er boven uitkomt om te snakken naar adem. Iets van een diepe put waar ik elke keer weer uit moet klimmen.
Relativeren.
Ik neem nog eenquote:Deze droom voelt als een beeld van innerlijke voorbereiding en spanning.
De enorme hal: een grote mentale of levensruimte; er is veel “te doen” of te overzien.
Moeten schoonmaken: behoefte aan orde, controle of het gevoel dat je iets op orde moet brengen.
Beneden legergroen verven: iets wordt nog aangepast, maar het is ook een rustige, aardse kleur — alsof er een nieuwe basis wordt gelegd.
Boven al wit en schoon: een deel van jou is al klaar, helder of “opgeruimd”.
Je afvragen wat je daar deed: twijfel over je rol, of je wel op de juiste plek bent.
Housemuziek en houseparty: onverwachte sociale energie, prikkels, drukte, misschien ook plezier of verleiding.
De kern: je staat tussen “op orde brengen” en “er komt iets groots en levends aan”. Het kan wijzen op voorbereiding op een drukke periode, of op spanning tussen rust en sociale/mentale overprikkeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |