Bedankt. Dat kan ik waarderenquote:Op maandag 13 april 2026 12:47 schreef greysbones het volgende:
Ik weet dat we niet de beste geschiedenis met elkaar hebben
maar wil zeggen dat ik het heel knap vind dat je hier een Dagboek begint
En een inkijkje in jezelf geeft
Echt Chapeau hiervoor
Ik hoop dat je hier begrip gaat vinden en wat steun
Schrijven werkt idd ook therapeutischquote:Op maandag 13 april 2026 12:52 schreef maily het volgende:
Wat ontzettend dapper om hier zo open over te zijn.
Ik hoop dat alleen al het erover schrijven je een beetje "lucht" geeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat over het nieuws heb ik nog steeds. Ik moet mezelf dwingen om daar afstand van te nemen en sinds een tijd volg ik ook geen journaal of actualiteiten meer. Soms ontkom je er er niet aan, maar de overload van extreem nieuws is vaak de trigger voor mij om volledig er in op te gaan en de controle te verliezen. Het loopt dan uit de hand in extreem negatief en angstig denken. Ik zie bij wijze van spreken de atoombom al vallen en alle ellende die daar bij hoort. Tot beelden die b.v. uit de Terminator komen.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
Gebeurtenissen in mijn jeugd, maar daar zal ik niet te diep op in gaan.quote:Op maandag 13 april 2026 15:28 schreef greysbones het volgende:
Weet je ook waardoor je psychische kwetsbaarheid is ontstaan?
Nee snap dat je niet alles wilt delenquote:Op maandag 13 april 2026 15:41 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Gebeurtenissen in mijn jeugd, maar daar zal ik niet te diep op in gaan.
Ook had ik Mutisme, men noemde het verlegenheid, maar ik kon mijn gevoelens niet kwijt zeg maar. En helaas had je vroeger niet de zorg die je nu hebt als het om aandoeningen gaat. Als ik nu jong was geweest, had ik een zware rugzak gehad.
Maar goed, of dat de trigger is geweest voor alle ellende? Dat valt ook niet te achterhalen denk ik.
Selectief Mutisme.quote:Op maandag 13 april 2026 15:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Nee snap dat je niet alles wilt delen
Mutisme had ik nog nooit van gehoord
Even opzoeken
Is dit omdat je het te pijnlijk vindt of omdat je het zo goed hebt weggestopt ?quote:Op maandag 13 april 2026 17:46 schreef RedShoe het volgende:
Morgen EMDR. Tijd terug een tijdlijn gemaakt en daar gaan we mee verder. Ik heb erover nagedacht en denk dat we het over de brand moeten hebben. Al best wat jaar geleden, maar ik kan daar nog steeds wakker van liggen. Er zijn inmiddels al meerdere onderwerpen behandeld en niet alles slaat even goed aan, omdat ik soms niet in staat ben om volledig terug te gaan naar het beeld.
Volgens mijn therapeut komt het idd omdat ik het te goed heb weggestopt. Het trauma is er wel, maar wordt goed bewaakt.quote:Op maandag 13 april 2026 18:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is dit omdat je het te pijnlijk vindt of omdat je het zo goed hebt weggestopt ?
Mag ik vragen of het misschien een periode was met extreem weinig slaap? Een zwaar verlies? Drugs (jointje kan ook)? De kwetsbaarheid is er meestal al, versterkt door negatieve dingen uit je jeugd. Maar er is een trigger die het in gang zet.quote:Op maandag 13 april 2026 15:41 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Gebeurtenissen in mijn jeugd, maar daar zal ik niet te diep op in gaan.
Ook had ik Mutisme, men noemde het verlegenheid, maar ik kon mijn gevoelens niet kwijt zeg maar. En helaas had je vroeger niet de zorg die je nu hebt als het om aandoeningen gaat. Als ik nu jong was geweest, had ik een zware rugzak gehad.
Maar goed, of dat de trigger is geweest voor alle ellende? Dat valt ook niet te achterhalen denk ik.
Dat is een goeie. Ik sliep in die tijd idd vrij slecht en kreeg daarvoor slaapmedicatie (geen idee meer welke). Misschien dat de combinatie met alcohol een trigger was.quote:Op maandag 13 april 2026 20:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mag ik vragen of het misschien een periode was met extreem weinig slaap? Een zwaar verlies? Drugs (jointje kan ook). De kwetsbaarheid is er meestal al, versterkt door negatieve dingen uit je jeugd. Maar er is een trigger die het in gang zet.
Je hoeft er niet over te praten hoor als je dat niet wilt.
Het maakt misschien ook niet uit...
Zou inderdaad een goede optie kunnen zijn.quote:Op maandag 13 april 2026 21:00 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Dat is een goeie. Ik sliep in die tijd idd vrij slecht en kreeg daarvoor slaapmedicatie (geen idee meer welke). Misschien dat de combinatie met alcohol een trigger was.
Mag ik vragenquote:Op dinsdag 14 april 2026 23:44 schreef RedShoe het volgende:
In real life hou ik ook een dagboek bij, alleen het is nogal een chaos. Overal staat wat. Ik heb overal kleine documenten, alsof ik elke keer opnieuw begin.
Hier een klein stukje over de stemmingswisselingen.
Tijdens mijn depressieve periodes was mijn slaaptijd veel langer en kon ik vaak met veel moeite uit bed komen. De dagen waren lang, zwaar en er heerste een gevoel van eenzaamheid en complete waardeloosheid. Ik vloog dan tegen de muren op van ellende.
En nu ben ik gestopt met alcohol, maar de extremen zijn er nog steeds. De hoge pieken uiten zich in laat gaan slapen en veel op het internet aanwezig zijn, waar ik zinloze dingen doe. Verder probeer ik die extremen weer te onderdrukken en er niet aan toe te geven, wat veel energie kost.
Mijn diepe dalen uiten zich nog steeds in zeer depressieve gevoelens over de dood en het gevoel een volkomen zinloos bestaan te hebben.
Het vreemde is dat deze periodes zich nu de hele dag afwisselen. Ik kan door iets heel simpels in een hele diepe put vallen om daar vervolgens weer uit te klimmen en de hele wereld aan te kunnen. Het nare is dat de depressieve gevoelens nu overheersen. Ik zit vaker in die diepe put, dan dat ik in de wolken ben. De stemmingswisselingen vindt ik zeer lastig, omdat het lijkt alsof ik in een soort achtbaan zit en al heen en weer schuddend mijn leven leef.
Verslaving, bezigheidstherapie, verveling noem het idd maar zoals je wil.quote:Op woensdag 15 april 2026 06:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mag ik vragen
Als jij je slecht voelt
Zit je dan ook meer in teltopics?
Zie heel vaak opmerkingen hierover naar jou toe
Dat het om postaantallen zou gaan
Maar dat idee heb ik nooit gehad
Een soort bezigheidstherapie?
Als ik het verkeerd interpreteer gewoon zeggen
Dankquote:Op woensdag 15 april 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik zie je topic nu pas en vind het knap hoe open je je hier op durft te stellen, ik hoop dat je hierdoor ook wat meer begrip krjjgt.
Heel goed dat je gestopt bent met drinken en dat je de hulp hebt gezocht die je nodig hebt.
En met de deksel op de pan blijft het ook best een tijdje warm.quote:Op woensdag 15 april 2026 16:49 schreef RedShoe het volgende:
En de stress van tijd. Alles op tijd klaar hebben, zodat niet de helft koud is als het op tafel staat. Prikkels, stress, teveel dingen tegelijk waardoor ik vaak begon te flippen. Echt kwaad werd op mezelf, maar ook op anderen omdat ik de druk niet aan kon. Maar ik neem nu ruim de tijd, stem kooktijd op elkaar af zodat het allemaal goed gaat en tegelijk klaar is.
En niet dat de aardappelen nog hard zijn, omdat de groente al klaar is.
Tijd nemen en gaat het fout, dan is er nog niks aan de hand.
Het leren om te improviseren idd.quote:Op woensdag 15 april 2026 17:13 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En met de deksel op de pan blijft het ook best een tijdje warm.
is dit wat je vandaag hebt meegemaakt?quote:Op donderdag 16 april 2026 19:53 schreef RedShoe het volgende:
“Maar hoe gaat het met jou?” ze keek me strak aan en haalde haar hand door haar blonde haren.
“Ja, ik weet niet,” ik had onderweg naar haar huis nog nagedacht over deze vraag, waarvan ik zeker wist dat die zou komen.
Nerveus pakte ik mijn kopje en nam een slok van de inmiddels lauwe koffie.
“Ben je nog in therapie?” weer streek ze met haar handen door haar lange haren.
“Ik ga nog steeds naar therapie ja,” ik keek vluchtig naar haar ogen, om ze vervolgens weer te ontwijken. Wat was ze toch verdomd knap.
Langzaam stond ze op. “Wil je nog een bakje koffie?” Ik knikte instemmend.
Voorzichtig kwam het gesprek op gang. We vlogen terug in de tijd en kwamen terecht in onze kinderjaren, toen we nog samen speelden. Ik met autootjes en zij met barbiepoppen. We lachten en haalden herinneringen op over onze ouders die nu vereeuwigd waren in een graf op de begraafplaats. Ze was er laatst nog geweest.
“Fijn dat we weer contact hebben, ik heb je gemist, dit moeten we vaker doen." Ze knipoogde naar me, zoals ze vroeger altijd deed als ik nerveus was.
Klopt.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:16 schreef greysbones het volgende:
[..]
is dit wat je vandaag hebt meegemaakt?
het leest als een boek, heb je hier al eens iets mee gedaan?
het leest echt goed wegquote:Op donderdag 16 april 2026 20:21 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt.
Ik schrijf het graag op als korte verhaaltjes, verder nooit wat mee gedaan. Niet in de zin van uitgeven in boekvorm ofzo, wie weet doe ik dat ooit nog weleens.
Hier ga je heel veel plezier aan hebben.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:00 schreef RedShoe het volgende:
Nieuwe serie gaan kijken op Netflix.
Fargo. Bevalt wel![]()
[ afbeelding ]
Een gouden tip van een youtube kok, wat ik keer gezien heb en ter harte heb genomen.quote:Op woensdag 15 april 2026 16:49 schreef RedShoe het volgende:
En de stress van tijd. Alles op tijd klaar hebben, zodat niet de helft koud is als het op tafel staat. Prikkels, stress, teveel dingen tegelijk waardoor ik vaak begon te flippen. Echt kwaad werd op mezelf, maar ook op anderen omdat ik de druk niet aan kon. Maar ik neem nu ruim de tijd, stem kooktijd op elkaar af zodat het allemaal goed gaat en tegelijk klaar is.
En niet dat de aardappelen nog hard zijn, omdat de groente al klaar is.
Tijd nemen en gaat het fout, dan is er nog niks aan de hand.
Ik zal morgen ff kijken.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Een gouden tip van een youtube kok, wat ik keer gezien heb en ter harte heb genomen.
Ga beginnen met koken, ontspan en maak het niet te moeilijk voor jezelf. Het slechtste wat kan gebeuren is dat je (weer zoals altijd) diepvries pizza moet eten als het mislukt.
Bekijk deze YouTube-video
Bedanktquote:Op vrijdag 17 april 2026 22:20 schreef D. het volgende:
Meerdere mensen hebben het al aangegeven. maar top dat je dit topic geopend hebt
Ik zie jou je vaak (onnodig) druk maken om dingen, en daarmee mensen tegen je in het harnas jagen,
en da's zonde om te zien, want volgens mij ben jij de kwaadste (pun intended) niet
En nu geen complimentjes meer, anders ga je nog naast je schoenen lopen
Hopelijk brengt dit topic je veel goeds, ik blijf het volgen
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.quote:Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef Droopie het volgende:
Weet je wat ik fijn vind aan de verhalen in dagboekjes.
Ik bleek dus een wirwar van kleine "probleempjes" te hebben..
Maar heel veel dingen die ik lees bij jou en andere mensen roepen een herkenning op.
Dwangmatig denken, autisme, hoge en diepe dalen..
Daarom kan ik er wel wat over meepraten, maar waar bij jou een high mssn een 9,5 is dat bij mij een 8 of diep dal bij mij een 4 terwijl het bij jou dan een 1 of 2 is..
Ik kan het af zonder medicatie, maar kan me dan weer niet voorstellen dat dwangmatig denken over heftige onderwerpen de hele dag doorgaan.
Heb je het gevoel dat (je bent pas 2 jaar gestopt met drinken) je hersens zich nog verbeteren en klachten minder worden?
Of was alcohol maar kleine druppel op de gloeiplaat, terwijl de andere problematiek veel groter was en maar matig te behandelen is.
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jarenquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:52 schreef RedShoe het volgende:
[..]
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.
Ik heb altijd wel geweten dat ik anders was dan 'normale' mensen, maar je probeert om in die zin ook 'normaal' te zijn. En dat lukt dus niet. Ik viel altijd buiten de boot, kon geen normale gesprekken voeren etc etc.
Dat dwangmatig denken is er al heel lang. Altijd stress, altijd het ergste denken. En dan nog de chaos van het chaotisch denken en overschreeuwd worden door je eigen gedachten.
Er is gewoon een constante ruis aanwezig, of zoals wordt beschreven hier even boven (post 52) 'jeuk'.
Het is alsof je leeft met constant een keiharde radio aan (kermis in je hoofd) of dat je in een discotheek staat met luide muziek en dan een gesprek wilt gaan voeren.
Ik moet toegeven dat ik nog steeds wel zin kan hebben in alcohol. Vooral als ik dan in een situatie ben geweest waar het nodige wordt genuttigd, dan begint het wel te knagen. Zonder maakt het leven wel een stuk saaier vindt ik.
Structuur is heel belangrijk. Zonder wordt de chaos in real life nog gestoorder.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jaren
maar snap 100% dat je je doodongelukkig en eenzaam kan voelen op een feestje met alleen maar drinkende mensen om je heen.
compenseer je dat chaotische denken ook met heel gestructureerd leven en werken
mijn vader verbaast zich wel eens dat prive Droopie en werk Droopie zo totaal verschillend zijn haha.
Wat bedoel je met gevaar?quote:Op zondag 19 april 2026 10:01 schreef RedShoe het volgende:
Goedemorgen.
Onrustig nachtje gehad, waar gedachten maar door bleven denken.
Slaap was niet optimaal, dus relax vandaag.
Ik heb nog wat dingen op papier gezet, dat zal ik misschien nog plaatsen hier als het klaar is.
Verder is FOK een leuk forum, maar ook hier is gevaar op de loer. Ik blijf op mijn hoede.
[ afbeelding ]
Er zijn een aantal hier op FOK die mij een rotgevoel geven. Maar dit is niet de plek daarvoor.quote:Op zondag 19 april 2026 10:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met gevaar?
Dat er bepaalde users/ onderwerpen je een onveilig gevoel geven of stress triggeren.
Wat een goede tip trouwens dat jij je slaap monitoort. Zou ik ook eens moeten doen.
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..quote:Op zondag 19 april 2026 10:18 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Garmin horloge, houdt slaapscore, stappendoel etc bij. Ideaal ding.
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Zit goed in elkaarquote:Op zondag 19 april 2026 10:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..
Hoe bevalt Fargo?
Vooral dat laatste is vaak heel irritant, omdat je b.v. mensen die je liefhebt uitscheld in je hoofd terwijl je met ze aan het praten bent (wat je niet wilt). Ik heb het ook met therapeuten en zelfs met mijn gezin en ouders had ik het.quote:Kenmerken van schelden bij OCD
Egosyntoon vs. Egodystoon: De scheldwoorden passen vaak totaal niet bij je karakter. Juist omdat je het vreselijk vindt om iemand te beledigen, "vuurt" je brein deze woorden af.
Angst voor actie: Veel mensen met OCD zijn bang dat ze de woorden per ongeluk hardop zullen uitspreken. Onderzoek wijst echter uit dat mensen met OCD niet vaker impulsief handelen dan anderen.
Verschillende contexten: Het kan optreden bij willekeurige voorbijgangers, maar ook in situaties waar het extra ongepast voelt, zoals in de kerk of tijdens een formeel gesprek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door RedShoe op 19-04-2026 11:22:54 ]Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
Ik heb dit niet 24 uur per dag. Wel de hele dag door, waarbij naarmate de stress, vermoeidheid etc aangewakkerd wordt, de ocd verergerd.quote:Op zondag 19 april 2026 11:38 schreef Droopie het volgende:
Dat lijkt me (behalve naar) ook heel erg vermoeiend.
Volgens mij denkt iedereen toch zoveel? Tenzij mensen vol gaan mediteren?
Alleen als dat alleen maar vooroordelen, slechte nare woorden, negativiteit is, dan vergiftig je jezelf denk ik dan.
Maar wat kan je eraan doen? Is het behandelen om te verminderen.?
Sommige mensen gaan ook drinken of andere middelen gebruiken om hun hoofd een beetje normaal te voelen (net als andere dronken mensen)..
En heb je dat 7 dagen per week 24 uur per dag?
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?quote:Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef RedShoe het volgende:
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.quote:Op maandag 20 april 2026 19:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
lijkt me heel vervelendquote:Op maandag 20 april 2026 19:10 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
Wat is het voor gesprek?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:27 schreef RedShoe het volgende:
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.quote:
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.
Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
Dat klopt idd, die regelt mijn medicatie.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:43 schreef Sally het volgende:
Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
[..]
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:11 schreef RedShoe het volgende:
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
Klopt.quote:Op zondag 26 april 2026 10:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.
En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.quote:Op zondag 26 april 2026 10:11 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
Ik heb ook zo'n grote familie, dat is simpelweg niet te doen om elke verjaardag bij te wonenquote:Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:46 schreef RedShoe het volgende:
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
Er is ook nog een Facebook van mijn vader. Hij was zijn wachtwoord kwijt en niemand kon er op een gegeven moment meer in.quote:Op maandag 27 april 2026 13:02 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
Wat zegt je psycholoog hieroverquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:59 schreef RedShoe het volgende:
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
Psychiater. Over betreffend gedeelte niet veel. Maar ik moet dit wel bespreekbaar maken binnenkort.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Niet iedereen kan de weg vinden naar de dagboekenquote:Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Bargehassus het volgende:
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?quote:Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Bv een zorgboerderij? Lekker buiten; je hoofd leegmaken?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.quote:Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
vind het heel knap dat je dit onderkent en aangeeftquote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Heel verstandig dat je iemand laat meekijken en je laat adviseren.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
Ik ben lid van de vakbond en die staan je volledig bij met dit soort dingen. Ik heb helaas een aantal jaar geleden al eens iets tot aan het gerecht uit moeten vechten met (gelukkig) een vorige werkgever, maar toen hebben ze prima geholpen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Knap dat je ziet dat je het uiteindelijk zelf moet doenquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb. Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb.
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.quote:Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.
Of vanuit iets als organisaties als Zorgbelang: Clientondersteuning?
De praktijkondersteuner van de huisarts?
Je huisarts zelf, als je een beetje prettige HA hebt?
Is er iets als Activerend Werk in jouw regio?
[..]
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.
Klaar.
En volgens mij hebben zij ook niet zo'n zin meer in dergelijke telefoontjes (iig niet met mij), want toen ik vorig jaar zomer ziek was, toch het telefoontje gedaan maar meteen gevraagd of hij me kon verstaan ivm mijn keelpijn en snotterneus en dat ik erg moe was maar dat ik het telefoontje verwachtte (was netjes een brief verzonden).
Toen was het vrijwel meteen: "oh, dan zal ik het kort houden. Werkt u nog steeds daar en daar? Volgens Activerend Werk?"
- Jep. dit, dat, zus, zo (eventjes paar zinnen gezegd over het onderwerp van het gesprek wat ik al jaaaaren heb)
"Ooh, dan spreek ik u wel weer aankomend jaar. Gaat u lekker uitzieken."
- Dat is fijn.
Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.
Of vanuit iets als organisaties als Zorgbelang: Clientondersteuning?
De praktijkondersteuner van de huisarts?
Je huisarts zelf, als je een beetje prettige HA hebt?
Is er iets als Activerend Werk in jouw regio?
[..]
Ik ken - helaas - de verhalen over de Herkeuring(en)....quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:20 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.
Maar moet nog herkeurd worden en dat duurt lang.
Sinds corona zijn de wachtlijsten enorm lang.
Oh fuck. Heb je dat óók nogquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:40 schreef RedShoe het volgende:
Relativeren.
Hebben ze het rekeningnummer verandert bij de toeslagen. Waarom doen ze dat? Ik moest een bedrag terugstorten, maar in de brief stond nog het oude rekeningnummer, dus automatisch daarheen gestort. Kom ik er achter dat ze een ander nummer hebben.
En ja bij toeslagen gaan je alarmbellen toch wel rinkelenIk zag mezelf alweer in een drama rollen.
Maar gebeld. Zenuwslopend lang moeten wachten, want blijkbaar was ik niet de enige die belde.
En nu is alles weer goed denk ik. Drama om niks.
Top. Succes.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:43 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.
Dat is een term van hier in de gemeente, die helpen kijken of je recht hebt op diverse dingen, bijv. kortingspas van gemeente/regio, huur- en zorgtoeslag, of je nog voor andere landelijke of gemeentelijke regelingen in aanmerking komt - of zelfs voor bepaalde fondsen waar je een aanvraag kan doen voor grote uitgaven (om maar een zijstraat te noemen, geen idee of bij jou bijv een zitbank, tv, wasmachine, gordijnen wat dan ook nodig is en in hoeverre jouw inkomen toereikend is om dat te betalen: GEEN antwoord hierover is ook prima, hou lekker privé wat je wilt!!!)quote:Formulierenbrigade zegt me niks eerlijk gezegd.
Soms is FOK! een enorm slechte coppings skillquote:Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef RedShoe het volgende:
Helemaal klaar met deze dag. Ik denk nog na wat ik verder moet doen. FOK voelt bijzonder slecht momenteel. Voor Jan lul een onzin ban gekregen. Je hoeft maar te wijzen naar een bepaalde mod en je wordt meteen keihard bestraft. Echt te triest voor woorden. Je mening uiten mag hier blijkbaar niet meer, want er worden meteen TR's gezet wat uitloopt op een ban.
Onvoorstelbaar
Hou eens op joh.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef RedShoe het volgende:
En zelfs hier wordt je mond gesnoerd. Weer een aantal posts gewist
Hou zelf op.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |