Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?quote:Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef RedShoe het volgende:
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.quote:Op maandag 20 april 2026 19:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
lijkt me heel vervelendquote:Op maandag 20 april 2026 19:10 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
Wat is het voor gesprek?quote:Op woensdag 22 april 2026 15:27 schreef RedShoe het volgende:
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.quote:
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.
Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
Dat klopt idd, die regelt mijn medicatie.quote:Op woensdag 22 april 2026 18:43 schreef Sally het volgende:
Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
[..]
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.quote:Op vrijdag 24 april 2026 22:11 schreef RedShoe het volgende:
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
Klopt.quote:Op zondag 26 april 2026 10:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.
En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.quote:Op zondag 26 april 2026 10:11 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
Ik heb ook zo'n grote familie, dat is simpelweg niet te doen om elke verjaardag bij te wonenquote:Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.quote:Op donderdag 23 april 2026 11:46 schreef RedShoe het volgende:
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
Er is ook nog een Facebook van mijn vader. Hij was zijn wachtwoord kwijt en niemand kon er op een gegeven moment meer in.quote:Op maandag 27 april 2026 13:02 schreef Shii het volgende:
[..]
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |