abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:27:57 #51
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220599512
En weer rustig.
Ik lees net dat iemand waarmee ik op de lagere school heb gezeten is overleden. Altijd weer naar om te lezen en nog steeds geen leeftijd om de stap naar het hiernamaals te nemen.
Zoiets lees ik en dan krijg ik altijd weer een brok in mijn keel.
Sowieso had ik altijd angst voor de dood. Ik vindt het een naar gegeven dat deze elk moment kan toeslaan en soms op hele vervelende manieren hele gezinnen en families verscheurd.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 17 april 2026 @ 16:20:28 #52
505120 RedShoe
pi_220600338
Ter info:

Obsessies
Mensen met OCD ervaren ernstige onrust. Deze onrust kan verschillende vormen hebben (zie ook Vormen van dwang/OCD). Wat obsessies gemeen hebben is dat ze je niet ‘met rust laten’. Steeds heb je last van terugkerende ongewenste gedachten, het gevoel van dreiging of dat dingen niet in orde zijn. Dwang laat je constant twijfelen.

Obsessies kunnen angstig gekleurd zijn (bijvoorbeeld angst voor een ramp), maar ook onbestemd van aard zijn (iets voelt dan niet ‘perfect genoeg’, onvolledig, niet in orde of het voelt ‘gewoon’ niet goed). Dit noem je Not-Just-Right-Feelings. NJR-feelings kunnen net als angstige onrust iemands leven ernstig verstoren. De vergelijking met pijn en jeuk illustreert dit mooi. Je zou angst met pijn kunnen vergelijken; pijn is moeilijk te negeren. Onbestemde onrust zou je met (mentale) jeuk kunnen vergelijken. Ernstige jeuk is ook zeer storend.

https://adfstichting.nl/dwangstoornis/#toggle-id-1
.
  Moderator vrijdag 17 april 2026 @ 22:20:38 #53
18653 crew  D.
pi_220602192
Meerdere mensen hebben het al aangegeven. maar top dat je dit topic geopend hebt :Y

Ik zie jou je vaak (onnodig) druk maken om dingen, en daarmee mensen tegen je in het harnas jagen,
en da's zonde om te zien, want volgens mij ben jij de kwaadste (pun intended) niet ;)

En nu geen complimentjes meer, anders ga je nog naast je schoenen lopen :P

Hopelijk brengt dit topic je veel goeds, ik blijf het volgen :Y
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:40:12 #54
505120 RedShoe
pi_220602288
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:20 schreef D. het volgende:
Meerdere mensen hebben het al aangegeven. maar top dat je dit topic geopend hebt :Y

Ik zie jou je vaak (onnodig) druk maken om dingen, en daarmee mensen tegen je in het harnas jagen,
en da's zonde om te zien, want volgens mij ben jij de kwaadste (pun intended) niet ;)

En nu geen complimentjes meer, anders ga je nog naast je schoenen lopen :P

Hopelijk brengt dit topic je veel goeds, ik blijf het volgen :Y
Bedankt :)
.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 08:51:50 #55
38824 crew  Droopie
pi_220603492
Weet je wat ik fijn vind aan de verhalen in dagboekjes.

Ik bleek dus een wirwar van kleine "probleempjes" te hebben..

Maar heel veel dingen die ik lees bij jou en andere mensen roepen een herkenning op.

Dwangmatig denken, autisme, hoge en diepe dalen..
Daarom kan ik er wel wat over meepraten, maar waar bij jou een high mssn een 9,5 is dat bij mij een 8 of diep dal bij mij een 4 terwijl het bij jou dan een 1 of 2 is..

Ik kan het af zonder medicatie, maar kan me dan weer niet voorstellen dat dwangmatig denken over heftige onderwerpen de hele dag doorgaan.

Heb je het gevoel dat (je bent pas 2 jaar gestopt met drinken) je hersens zich nog verbeteren en klachten minder worden?

Of was alcohol maar kleine druppel op de gloeiplaat, terwijl de andere problematiek veel groter was en maar matig te behandelen is.
Hell To The Liars
  zaterdag 18 april 2026 @ 09:52:39 #56
505120 RedShoe
pi_220603780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 08:51 schreef Droopie het volgende:
Weet je wat ik fijn vind aan de verhalen in dagboekjes.

Ik bleek dus een wirwar van kleine "probleempjes" te hebben..

Maar heel veel dingen die ik lees bij jou en andere mensen roepen een herkenning op.

Dwangmatig denken, autisme, hoge en diepe dalen..
Daarom kan ik er wel wat over meepraten, maar waar bij jou een high mssn een 9,5 is dat bij mij een 8 of diep dal bij mij een 4 terwijl het bij jou dan een 1 of 2 is..

Ik kan het af zonder medicatie, maar kan me dan weer niet voorstellen dat dwangmatig denken over heftige onderwerpen de hele dag doorgaan.

Heb je het gevoel dat (je bent pas 2 jaar gestopt met drinken) je hersens zich nog verbeteren en klachten minder worden?

Of was alcohol maar kleine druppel op de gloeiplaat, terwijl de andere problematiek veel groter was en maar matig te behandelen is.
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.
Ik heb altijd wel geweten dat ik anders was dan 'normale' mensen, maar je probeert om in die zin ook 'normaal' te zijn. En dat lukt dus niet. Ik viel altijd buiten de boot, kon geen normale gesprekken voeren etc etc.

Dat dwangmatig denken is er al heel lang. Altijd stress, altijd het ergste denken. En dan nog de chaos van het chaotisch denken en overschreeuwd worden door je eigen gedachten.
Er is gewoon een constante ruis aanwezig, of zoals wordt beschreven hier even boven (post 52) 'jeuk'.
Het is alsof je leeft met constant een keiharde radio aan (kermis in je hoofd) of dat je in een discotheek staat met luide muziek en dan een gesprek wilt gaan voeren.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds wel zin kan hebben in alcohol. Vooral als ik dan in een situatie ben geweest waar het nodige wordt genuttigd, dan begint het wel te knagen. Zonder maakt het leven wel een stuk saaier vindt ik.
.
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 12:03:11 #57
38824 crew  Droopie
pi_220604887
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 april 2026 09:52 schreef RedShoe het volgende:

[..]
De alcohol was meer een druppel op de gloeiende plaat idd.
Ik heb altijd wel geweten dat ik anders was dan 'normale' mensen, maar je probeert om in die zin ook 'normaal' te zijn. En dat lukt dus niet. Ik viel altijd buiten de boot, kon geen normale gesprekken voeren etc etc.

Dat dwangmatig denken is er al heel lang. Altijd stress, altijd het ergste denken. En dan nog de chaos van het chaotisch denken en overschreeuwd worden door je eigen gedachten.
Er is gewoon een constante ruis aanwezig, of zoals wordt beschreven hier even boven (post 52) 'jeuk'.
Het is alsof je leeft met constant een keiharde radio aan (kermis in je hoofd) of dat je in een discotheek staat met luide muziek en dan een gesprek wilt gaan voeren.

Ik moet toegeven dat ik nog steeds wel zin kan hebben in alcohol. Vooral als ik dan in een situatie ben geweest waar het nodige wordt genuttigd, dan begint het wel te knagen. Zonder maakt het leven wel een stuk saaier vindt ik.
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jaren
maar snap 100% dat je je doodongelukkig en eenzaam kan voelen op een feestje met alleen maar drinkende mensen om je heen.

compenseer je dat chaotische denken ook met heel gestructureerd leven en werken

mijn vader verbaast zich wel eens dat prive Droopie en werk Droopie zo totaal verschillend zijn haha.
Hell To The Liars
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:46:59 #58
505120 RedShoe
pi_220605113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
weet niet hoe oud je bent, dat sociale drinken ebt hopelijk wel weg met de jaren
maar snap 100% dat je je doodongelukkig en eenzaam kan voelen op een feestje met alleen maar drinkende mensen om je heen.

compenseer je dat chaotische denken ook met heel gestructureerd leven en werken

mijn vader verbaast zich wel eens dat prive Droopie en werk Droopie zo totaal verschillend zijn haha.
Structuur is heel belangrijk. Zonder wordt de chaos in real life nog gestoorder.

Ik zal het binnenkort wel eens neerzetten, om te laten zien hoe het in mijn hoofd gaat. Maar daar heb ik even tijd voor nodig, om het juist te kunnen overbrengen.
.
  zondag 19 april 2026 @ 10:01:48 #59
505120 RedShoe
pi_220610502
Goedemorgen.
Onrustig nachtje gehad, waar gedachten maar door bleven denken.
Slaap was niet optimaal, dus relax vandaag.
Ik heb nog wat dingen op papier gezet, dat zal ik misschien nog plaatsen hier als het klaar is.
Verder is FOK een leuk forum, maar ook hier is gevaar op de loer. Ik blijf op mijn hoede.

.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 10:11:53 #60
38824 crew  Droopie
pi_220610544
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 10:01 schreef RedShoe het volgende:
Goedemorgen.
Onrustig nachtje gehad, waar gedachten maar door bleven denken.
Slaap was niet optimaal, dus relax vandaag.
Ik heb nog wat dingen op papier gezet, dat zal ik misschien nog plaatsen hier als het klaar is.
Verder is FOK een leuk forum, maar ook hier is gevaar op de loer. Ik blijf op mijn hoede.

[ afbeelding ]
Wat bedoel je met gevaar?
Dat er bepaalde users/ onderwerpen je een onveilig gevoel geven of stress triggeren.

Wat een goede tip trouwens dat jij je slaap monitoort. Zou ik ook eens moeten doen.
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 10:18:19 #61
505120 RedShoe
pi_220610573
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:11 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wat bedoel je met gevaar?
Dat er bepaalde users/ onderwerpen je een onveilig gevoel geven of stress triggeren.

Wat een goede tip trouwens dat jij je slaap monitoort. Zou ik ook eens moeten doen.
Er zijn een aantal hier op FOK die mij een rotgevoel geven. Maar dit is niet de plek daarvoor.

Ik heb zo'n Garmin horloge, houdt slaapscore, stappendoel etc bij. Ideaal ding.
.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 10:46:30 #62
38824 crew  Droopie
pi_220610775
quote:
4s.gif Op zondag 19 april 2026 10:18 schreef RedShoe het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Garmin horloge, houdt slaapscore, stappendoel etc bij. Ideaal ding.
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..

Hoe bevalt Fargo?
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 10:50:10 #63
505120 RedShoe
pi_220610794
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 10:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik had een tijdje zo'n app, die kon dat ook meten (geen idee hoe) en kon je je gesnurk terugluisteren. Haha..

Hoe bevalt Fargo?
Ik heb nu twee afleveringen gezien. Zit goed in elkaar ^O^
.
  zondag 19 april 2026 @ 11:03:30 #64
505120 RedShoe
pi_220610852
Korte impressie van hoe het om gaat in mijn hoofd. En zo gaat het eigenlijk altijd, waarbij het erger wordt naarmate stress oploopt. Ik heb lang getwijfeld of ik dit kon plaatsen ja of nee. Het is namelijk niet wat ik wil denken. Ik heb een gruwelijke hekel aan het schelden met kanker, alleen hoor ik het dus aan de lopende band in mijn hoofd (ik zal het nooit publiekelijk gebruiken). Mijn moeder is overleden aan die nare ziekte en meerdere mensen uit mijn omgeving. Ik dacht altijd dat ik gestoord was, want wat ik dacht en hoorde in mijn hoofd was niet wat ik wilde denken of horen. Toen ik erover ging lezen klopte alles. Het zijn zogenaamde intrusies. Zelfs in het onderstaande voorbeeld van de kerk kan ik me vinden en dat gaat al heel wat jaren terug (en nee ik ben niet gelovig, maar moest elke zondag naar de kerk van mijn ouders).

quote:
Kenmerken van schelden bij OCD
Egosyntoon vs. Egodystoon: De scheldwoorden passen vaak totaal niet bij je karakter. Juist omdat je het vreselijk vindt om iemand te beledigen, "vuurt" je brein deze woorden af.
Angst voor actie: Veel mensen met OCD zijn bang dat ze de woorden per ongeluk hardop zullen uitspreken. Onderzoek wijst echter uit dat mensen met OCD niet vaker impulsief handelen dan anderen.
Verschillende contexten: Het kan optreden bij willekeurige voorbijgangers, maar ook in situaties waar het extra ongepast voelt, zoals in de kerk of tijdens een formeel gesprek.
Vooral dat laatste is vaak heel irritant, omdat je b.v. mensen die je liefhebt uitscheld in je hoofd terwijl je met ze aan het praten bent (wat je niet wilt). Ik heb het ook met therapeuten en zelfs met mijn gezin en ouders had ik het.

Ik zal het onder een spoiler zetten.
Voor de duidelijkheid, het schuingedrukte is wat ik in mijn hoofd hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door RedShoe op 19-04-2026 11:22:54 ]
.
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 11:38:10 #65
38824 crew  Droopie
pi_220611180
Dat lijkt me (behalve naar) ook heel erg vermoeiend.

Volgens mij denkt iedereen toch zoveel? Tenzij mensen vol gaan mediteren?

Alleen als dat alleen maar vooroordelen, slechte nare woorden, negativiteit is, dan vergiftig je jezelf denk ik dan.

Maar wat kan je eraan doen? Is het behandelen om te verminderen.?

Sommige mensen gaan ook drinken of andere middelen gebruiken om hun hoofd een beetje normaal te voelen (net als andere dronken mensen)..

En heb je dat 7 dagen per week 24 uur per dag?
Hell To The Liars
  zondag 19 april 2026 @ 12:03:13 #66
505120 RedShoe
pi_220611346
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:38 schreef Droopie het volgende:
Dat lijkt me (behalve naar) ook heel erg vermoeiend.

Volgens mij denkt iedereen toch zoveel? Tenzij mensen vol gaan mediteren?

Alleen als dat alleen maar vooroordelen, slechte nare woorden, negativiteit is, dan vergiftig je jezelf denk ik dan.

Maar wat kan je eraan doen? Is het behandelen om te verminderen.?

Sommige mensen gaan ook drinken of andere middelen gebruiken om hun hoofd een beetje normaal te voelen (net als andere dronken mensen)..

En heb je dat 7 dagen per week 24 uur per dag?
Ik heb dit niet 24 uur per dag. Wel de hele dag door, waarbij naarmate de stress, vermoeidheid etc aangewakkerd wordt, de ocd verergerd.

Mijn therapeut vroeg me of ik weleens rustmomenten heb in mijn hoofd, waar ik toen op antwoordde met een nee. Mijn radio staat altijd luid en duidelijk aan en is vaak zo'n chaos, dat het me vaak overspoeld en dan ben ik niet bereikbaar
.
  zondag 19 april 2026 @ 12:03:49 #67
505120 RedShoe
pi_220611352
En drinken heb ik dus gedaan, maar daar ben ik mee gestopt.
.
  zondag 19 april 2026 @ 15:06:55 #68
505120 RedShoe
pi_220612705
En nu doelgericht ergens mee bezig, maar de gedachten overheersen. Ze overstemmen mijn normale denken. Een teken dat ik om een of andere reden overprikkeld ben. Kan van alles zijn, zelfs dingen die ik zelf niet door heb. Waarschijnlijk het feit dat ik mijn medicatie ben vergeten te halen uit de muur bij de apotheek en ik nu alsnog naar binnen moet om bij de balie te vragen of ik het nog kan krijgen. En ik kan het mezelf niet vergeven, dat ik het überhaupt ben vergeten, want nu zie ik alleen maar drama komen bij de apotheek. Ik zie het al gebeuren dat ze nu zeggen dat ik dan maar op tijd had moeten zijn en alle ellende die daar op volgt. Kwade apotheekdame, kwade ik, ruzie, schelden, vloeken, tieren, bleren, huilen, janken en geen medicatie. Maar medicatie die ik wel nodig heb.

#Logischnadenken #Komtgoedschatje

.
  zondag 19 april 2026 @ 15:35:03 #69
505120 RedShoe
pi_220612903
Ik voel me compleet flippen. Tijd om te gaan wandelen. Mijn denkwijze veranderen, omdraaien. Rust vinden, zoeken. Geen ellende in je kop opzoeken.
Normaal denken. Niet luisteren.
.
  zondag 19 april 2026 @ 19:11:06 #70
505120 RedShoe
pi_220614668
En weer tot rust gekomen. Stemmingswisselingen :{
Maar ik ben er weer. Op een kalme zee met in de verte geflitst van een zware onweersbui ga ik verder met mijn leven.

.
  maandag 20 april 2026 @ 11:05:25 #71
505120 RedShoe
pi_220618160
En dan naar de apotheek. En wat blijkt.....medicijnen zitten gewoon in de muur :') Waarschijnlijk heb ik een cijfertje vergeten ofzo. Gelukkig had ik een vriendelijke dame die me op een keurige manier te woord stond. Ik heb ze weleens anders meegemaakt.
Ik heb een goede nacht gehad. Mijn stressniveau was lager dan laag en dat is vrij bijzonder. Ik voel me zelfs enigszins euforisch, het gevoel dat je de hele wereld aan kan. Dan kan ik meerdere dingen doen. Het toelaten of proberen te ontladen door te gaan wandelen of iets dergelijks. Of ik wacht en kijk wat er gaat gebeuren. Ik weet wel dat het momenteel een goed gevoel is. Zo'n gevoel waarbij je wil springen en dansen en zingen en gek doen. Mijn energielevel is meer dan 100%.
Open your mind...
.
  maandag 20 april 2026 @ 12:28:46 #72
505120 RedShoe
pi_220619172
.
  maandag 20 april 2026 @ 14:22:54 #73
505120 RedShoe
pi_220620036
Harde muziek opgezet. Om de gedachten te doden.
Ik weet niet of dit gaat helpen. We gaan het zien.
Bekijk deze YouTube-video
.
  maandag 20 april 2026 @ 16:47:56 #74
505120 RedShoe
pi_220620841
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
.
  maandag 20 april 2026 @ 18:41:51 #75
505120 RedShoe
pi_220621623
Het is een lange mail geworden. Vaak is het ook beter om dingen op te schrijven. Vertellen rechtstreeks komt er vaak niet zo uit, zoals je vaak zou willen. Althans bij mij komt het dan vaak niet over, omdat ik de helft vergeet en dan thuis nog eens denk: Ja, had dit nog moeten vertellen en dat was wel een goede aanvulling geweest.
.
pi_220621742
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2026 16:47 schreef RedShoe het volgende:
Ik ben bezig met een mail naar mijn hulpverlening. Om alles toch maar even te verduidelijken.
Mijn grootste probleem is de OCD merk ik steeds meer. De behandeling moet meer daar op gericht worden, want het speelt de laatste tijd enorm op, waarom weet ik niet. Om gek van te worden.
Ik heb dit al van kinds af aan.
Want als dit blijft, dan draai ik volledig door.
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  maandag 20 april 2026 @ 19:10:15 #77
505120 RedShoe
pi_220621821
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2026 19:01 schreef greysbones het volgende:

[..]
Is OCD echt je grootste probleem of heb je er het meeste last van?
en heb je een idee waarom het meer opspeelt?
als ik het goed heb draait OCD veelal om toch eens stukje controle op je eigen leven.
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
.
pi_220621876
quote:
4s.gif Op maandag 20 april 2026 19:10 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Ik heb de dwanghandelingen niet. In ieder geval niet zoals je weleens ziet met drie keer voelen of de deur op slot zit etc.
Ik heb de intrusies en daar heb ik veel last van, omdat het richting iedereen gaat en dus ook mijn naaste familie (dat is echt kut).
lijkt me heel vervelend
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  dinsdag 21 april 2026 @ 16:07:14 #79
505120 RedShoe
pi_220627266
Ik kan het niet laten om er over op te zoeken. Dit is een documentaire in het Engels over OCD. Herkenbaar wel voor mij. Ik herken vooral het stukje om bang te zijn dat je je gedachten gaat uitvoeren, waardoor je het gevoel krijgt dat je een slecht mens bent en dat kan van alles zijn, wel vooral hele nare dingen. Ook de gedachten om voor de trein te springen of van de weg te rijden enzovoort. Een constant gevoel van haat en onrust in mijn hoofd en bang om het eruit te laten.

.
  dinsdag 21 april 2026 @ 21:44:45 #80
505120 RedShoe
pi_220629412
Beetje leeg vandaag. Geen zin in Netflix of wat dan ook.
Wat dingen opgezocht over OCD....maar op een gegeven moment is alles wel geweest.
Ik heb de Pure O van OCD. Dus niet de compulsies, maar het speelt zich allemaal af in mijn hoofd.
Donderdag weer therapie, dan gaan we het erover hebben.
En nu laat ik het even gaan verder.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 14:01:35 #81
505120 RedShoe
pi_220633052
Het moment dat ik gek werd kwam onverwacht.
De leegte lag al een tijdje op de loer en die dag sloop het dichterbij. Geruisloos kroop het in mijn hoofd. Het voelde alsof de wereld stopte met draaien. De massa nestelde zich in mijn brein en zou daar voorlopig blijven. Het werd zo stil, dat het pijn deed. Het kroop verder in mijn brein, waar het aan mijn angst begon te knagen. Ik werd bang. Flarden met psychotische gedachten ontsnapte uit mijn hersenen en namen bezit van mijn lichaam. Ik wilde vechten, maar ook dat werd geblokkeerd door de zwarte depressie. Ik staarde voor me uit, op zoek naar een uitweg. Maar mijn schreeuw werd niet gehoord.

Nu zijn de dagen grauw en grijs. Wanhopig zoek ik het juiste pad, maar het lijkt een doolhof waarin ik mij bevindt. De tijd is een vijand geworden, langzaam draaien de wijzers van de klok rond. De wil om te blijven zoeken wordt met de dag minder. Soms denk ik eindelijk op de juiste weg te zitten, maar dan volgt weer de grauwe mist waarin ik verdwaal.

Maar ik blijf zoeken.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:27:37 #82
505120 RedShoe
pi_220633661
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 15:28:39 #83
505120 RedShoe
pi_220633668
Normaal heb ik het ook over dingen uiteraard. Maar ik moet me beter voorbereiden.
Ik moet het gesprek sturen.
Maar goed we gaan het natuurlijk over de mail hebben die ik heb gestuurd. Het knaagt wel aan me, zoals altijd, was de mail niet teveel van het goede.....is het wel goed overgekomen. Sla ik niet volledig de plank mis?
.
pi_220634607
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2026 15:27 schreef RedShoe het volgende:
Wat voorbereidingen treffen voor morgen. Meestal ga ik blanco naar gesprekken toe, maar nu wil ik het over een aantal dingen hebben. Er moet wat meer vaart achter. Ik moet zelf meer initiatief tonen, want als ik niks aangeef, dan gebeurt er ook niks.
Wat is het voor gesprek?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 22 april 2026 @ 18:40:12 #85
505120 RedShoe
pi_220634644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:36 schreef Sally het volgende:

[..]
Wat is het voor gesprek?
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.

Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
.
pi_220634670
^O^ Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
quote:
4s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:40 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Met mijn behandelaar. Psychiatrisch verpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog gesprekken met een Psychiater. Dat wisselt elkaar af zeg maar.

Geen idee eigenlijk wat het verschil is tussen een Psychiatrisch verpleegkundige en een Psychiater.
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 22 april 2026 @ 18:45:19 #87
505120 RedShoe
pi_220634676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:43 schreef Sally het volgende:
^O^ Succes morgen, ik zag dat je eem mail met je verhaal had verstuurd.
[..]
De psychiater mag wel medicatie uitschrijven, dat is een officieel 'arts'.
Dat klopt idd, die regelt mijn medicatie.
.
  woensdag 22 april 2026 @ 21:05:49 #88
505120 RedShoe
pi_220635780
“Ja hoi”, Het besef van tijd was weg bij mijn vader.
“Pap, heb je enig idee hoe laat het is?” het werd even stil.
“Ik wou even weten hoe het met je ging,” hij klonk bezorgd.
“Het gaat net zoals vanmiddag,” ik schrok van mezelf. De man zat in een verpleeghuis met alzheimer en ik klonk geiiriteerd.
“Pap, ik ga zo slapen. Ga jij ook straks slapen?”.
Het werd weer stil.
“Slapen ja. Maar ik lig al in bed. Kom je straks nog even langs?” Ik zuchte.
“Ik kom morgen weer bij je langs.”
Hij klonk opgelucht en verbrak de verbinding. Wat mij weer een rotgevoel gaf, want we hadden niet op een normale manier afscheid genomen. Ik belde hem terug.
“Ja….?”
“Pap, hoe gaat het?”.
“Met mij gaat het prima.” hij klonk zelfs niet verbaasd.
“Ik wou je nog even welterusten wensen,” In gedachten zag ik hem zitten.
“Bedankt” en weer verbrak hij de verbinding.
Ik zuchtte diep.
En daar ging de telefoon weer.
“Ja hoi”.
“Ja met je vader”.
“Ja, wat is er?” hij was duidelijk in de war.
“Kom je zo nog even langs?” hij klonk weer bezorgd.
“Morgen kom ik bij je langs pap,” ik hoopte dat hij het nu doorhad.
“Tot morgen,” en hij verbrak de verbinding weer.

Ik besloot mijn telefoon op stil te zetten. Nu was mijn vader niet voor een gat te vangen en na enige minuten kreeg ik een whatsapp van hem.
“Kom je nog even langs”
“Morgen kom ik bij je langs”
“Kan het niet nu?”
“Ik ga zo naar bed, ik kom morgen echt langs”

Het werd weer ijzig stil. Ik ging naar bed.
De volgende ochtend werd ik wakker met 20 whatsapp berichten waarin hij vroeg of ik langs wou komen. Ik kleedde me aan, sprong op mijn fiets en reed naar het verzorgingshuis.
En daar zat hij in zijn stoel met een kop koffie en zijn telefoon in zijn hand.
.
  donderdag 23 april 2026 @ 11:46:45 #89
505120 RedShoe
pi_220638720
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
.
  donderdag 23 april 2026 @ 16:11:01 #90
505120 RedShoe
pi_220639911
Relativeren, relativeren...
.
  vrijdag 24 april 2026 @ 22:11:08 #91
505120 RedShoe
pi_220647552
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
.
  zaterdag 25 april 2026 @ 16:35:10 #92
505120 RedShoe
pi_220652046
Beetje leeg vandaag.
.
  zondag 26 april 2026 @ 10:01:15 #93
505120 RedShoe
pi_220656785
We gaan er maar weer voor vandaag.
Ik voel me totaal niet goed, dat zwarte monster blijft me achtervolgen en ik heb het nu al weer gehad met de dag.
Zinnen verzetten.
.
  Moderator zondag 26 april 2026 @ 10:03:14 #94
38824 crew  Droopie
pi_220656823
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 april 2026 22:11 schreef RedShoe het volgende:
Ik sprak vanmiddag met een oude bekende na een begrafenis. Hij zei tegen mij dat hoe ouder hij werd, hoe vaker er mensen om hem heen het leven verlieten. Nou was deze man ook al een stuk ouder dan ik ben, maar ik ervaar het zelf ook. De laatste twee jaar alleen al 5 begrafenissen/crematies. En deze van vandaag was wel weer even slikken.
Maar was ook wel weer mooi om het hele verhaal te horen. Het was een stukje rijden, maar goed dat ik er geweest ben.
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.

En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Hell To The Liars
  zondag 26 april 2026 @ 10:11:09 #95
505120 RedShoe
pi_220656905
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2026 10:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Weet je wat ik vaak bijzonder vind.
Op uitvaarten is het vaak een soort van gezellig met die bekende gezichten, maar daarna verwater het contact toch altijd weer snel.

En helaas ja, er komt een omslagpunt in je leven dat de leuke en nieuwe momenten minder worden en de nare zaken de overhand krijgen.
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
.
pi_220658135
quote:
4s.gif Op zondag 26 april 2026 10:11 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Klopt.
Je ziet idd vluchtig even iedereen. Bij mijn vaders begrafenis zag ik de hele familie voorbij komen...daarna nooit meer gezien.
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
  zondag 26 april 2026 @ 14:19:03 #97
505120 RedShoe
pi_220658447
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2026 13:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Op een gegeven moment wordt dit wel herkenbaar ja. Bepaalde familie zie ik alleen maar op uitvaarten. We hebben geen slechte band, maar als je dan ook niet meer op verjaardagen komt verwatert dat gewoon.
Ik heb ook zo'n grote familie, dat is simpelweg niet te doen om elke verjaardag bij te wonen :P
.
  maandag 27 april 2026 @ 12:56:30 #98
505120 RedShoe
pi_220664718
Koningsdag. Een dag die van mij snel voorbij mag gaan. Ik kan slecht tegen de drukte, mij zie je dan ook niet buiten vandaag. Misschien even naar de supermarkt, maar dan houdt het ook wel op.
.
pi_220664765
quote:
4s.gif Op donderdag 23 april 2026 11:46 schreef RedShoe het volgende:
Blijft wel raar om WhatsApp berichten of andere social media terug te lezen van mensen die zijn overleden. Mijn vader heeft het nog lang gebruikt. Op een gegeven moment lukte het niet meer en kwam er steeds meer onzin uit en later stopte het volledig.
Maar voor mij wel een reden om de app niet weg te doen.
Een collega van mij, die was overleden, had alles zelf weggehaald. Facebook e.d. verwijderd. Opzich wel jammer, maar ook wel vreemd, als iemand er toch niet meer is.
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
  maandag 27 april 2026 @ 13:06:44 #100
505120 RedShoe
pi_220664804
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 13:02 schreef Shii het volgende:

[..]
Ja herkenbaar hoor. Ik heb de WA-berichtjes van m'n vader ook nog. Het geeft ook een soort van troost. Vooral in het begin was het raar om de chat steeds tegen te komen toen hij net was overleden.
Er is ook nog een Facebook van mijn vader. Hij was zijn wachtwoord kwijt en niemand kon er op een gegeven moment meer in.
Geeft ook een soort van troost idd. Sommige appjes zijn wel grappig om terug te lezen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')