Wat zegt je psycholoog hieroverquote:Op vrijdag 1 mei 2026 19:59 schreef RedShoe het volgende:
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
Psychiater. Over betreffend gedeelte niet veel. Maar ik moet dit wel bespreekbaar maken binnenkort.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Niet iedereen kan de weg vinden naar de dagboekenquote:Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Bargehassus het volgende:
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?quote:Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 15:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Bv een zorgboerderij? Lekker buiten; je hoofd leegmaken?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.quote:Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 18:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
vind het heel knap dat je dit onderkent en aangeeftquote:Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Heel verstandig dat je iemand laat meekijken en je laat adviseren.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
Ik ben lid van de vakbond en die staan je volledig bij met dit soort dingen. Ik heb helaas een aantal jaar geleden al eens iets tot aan het gerecht uit moeten vechten met (gelukkig) een vorige werkgever, maar toen hebben ze prima geholpen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Knap dat je ziet dat je het uiteindelijk zelf moet doenquote:Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb. Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:30 schreef RedShoe het volgende:
Mail gemaakt voor mijn therapeut. Ik ben er wel achter gekomen dat je zelf dingen moet aangeven, want anders gebeurt er niet wat je wil dat er gebeurt. Die mensen kunnen ook niet ruiken wat er met je aan de hand is, maar ik loop tegen een aantal dingen aan in deze maatschappij, die ikzelf niet meer kan oplossen. Ik moet begeleiding hebben in de vraag naar hulp. Ik moet dus eigenlijk meer handvatten krijgen om niet te verzuipen in de wereld waarin we nu leven met al zijn regeltjes. Ik heb ook geen idee waar ik allemaal recht op heb.
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.quote:Ik wacht overigens al meer dan een jaar op herkeuring van het uwv. Het is schrikbarend hoe lang de wachtlijsten daar zijn. Die lopen echt hopeloos achter.
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.
Of vanuit iets als organisaties als Zorgbelang: Clientondersteuning?
De praktijkondersteuner van de huisarts?
Je huisarts zelf, als je een beetje prettige HA hebt?
Is er iets als Activerend Werk in jouw regio?
[..]
UWV is ruk. 'Blij' dat ik al jaaaaaaaaaaaren geleden daar 'binnen' ben gekomen. Enige wat ik nu nog naast mijn WAO (dus niet WIA) heb is dat ik voor mijn Wajong (op latere leeftijd toegekend, is ook maar een klein deel van mijn uitkering) nog elk jaar 'een gesprekje' heb over wat ik denk te doen of heb gedaan aan het zoeken naar een betaalde baan. Dat is sinds de coronatijd een telefonisch dingetje. Maar ik weet ze elke keer gelukkig weer van me af te schudden door te zeggen dat ik prima een baantje heb op vrijwilligersvergoeding en dat dat hetgeen is wat me in de maatschappij als NUTTIG doet voelen, maar dat ik de druk van een reguliere baan *dus* *niet* meer aan kan.
Klaar.
En volgens mij hebben zij ook niet zo'n zin meer in dergelijke telefoontjes (iig niet met mij), want toen ik vorig jaar zomer ziek was, toch het telefoontje gedaan maar meteen gevraagd of hij me kon verstaan ivm mijn keelpijn en snotterneus en dat ik erg moe was maar dat ik het telefoontje verwachtte (was netjes een brief verzonden).
Toen was het vrijwel meteen: "oh, dan zal ik het kort houden. Werkt u nog steeds daar en daar? Volgens Activerend Werk?"
- Jep. dit, dat, zus, zo (eventjes paar zinnen gezegd over het onderwerp van het gesprek wat ik al jaaaaren heb)
"Ooh, dan spreek ik u wel weer aankomend jaar. Gaat u lekker uitzieken."
- Dat is fijn.
Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Kennen jullie daar een Wijkcoach (of dergelijke)? Iemand die bij je thuis komt (het beroemde, of soms meer beruchte "Keukentafelgesprek" - is vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO).
En/of maatschappelijk werk, wat jou kan helpen met 1 op 1 gesprekken, bijvoorbeeld ook een FormulierenBrigade.
Of vanuit iets als organisaties als Zorgbelang: Clientondersteuning?
De praktijkondersteuner van de huisarts?
Je huisarts zelf, als je een beetje prettige HA hebt?
Is er iets als Activerend Werk in jouw regio?
[..]
Ik ken - helaas - de verhalen over de Herkeuring(en)....quote:Op donderdag 7 mei 2026 10:20 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik zit ook nog in de wao. Ben daar nooit uitgekomen, maar had een baan dus kreeg geen geld meer. Nu kreeg ik een aanvulling op mijn loon omdat ik minder uren ben gaan werken en val dus binnenkort helemaal terug.
Maar moet nog herkeurd worden en dat duurt lang.
Sinds corona zijn de wachtlijsten enorm lang.
Oh fuck. Heb je dat óók nogquote:Op donderdag 7 mei 2026 11:40 schreef RedShoe het volgende:
Relativeren.
Hebben ze het rekeningnummer verandert bij de toeslagen. Waarom doen ze dat? Ik moest een bedrag terugstorten, maar in de brief stond nog het oude rekeningnummer, dus automatisch daarheen gestort. Kom ik er achter dat ze een ander nummer hebben.
En ja bij toeslagen gaan je alarmbellen toch wel rinkelenIk zag mezelf alweer in een drama rollen.
Maar gebeld. Zenuwslopend lang moeten wachten, want blijkbaar was ik niet de enige die belde.
En nu is alles weer goed denk ik. Drama om niks.
Top. Succes.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:43 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik zal dit vanmiddag allemaal gaan bespreken met mijn therapeut. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden, want op dat vlak gebeurt er volgens mij weinig. Ik heb wel 1 op 1 gesprekken.
Dat is een term van hier in de gemeente, die helpen kijken of je recht hebt op diverse dingen, bijv. kortingspas van gemeente/regio, huur- en zorgtoeslag, of je nog voor andere landelijke of gemeentelijke regelingen in aanmerking komt - of zelfs voor bepaalde fondsen waar je een aanvraag kan doen voor grote uitgaven (om maar een zijstraat te noemen, geen idee of bij jou bijv een zitbank, tv, wasmachine, gordijnen wat dan ook nodig is en in hoeverre jouw inkomen toereikend is om dat te betalen: GEEN antwoord hierover is ook prima, hou lekker privé wat je wilt!!!)quote:Formulierenbrigade zegt me niks eerlijk gezegd.
Soms is FOK! een enorm slechte coppings skillquote:Op maandag 11 mei 2026 16:59 schreef RedShoe het volgende:
Helemaal klaar met deze dag. Ik denk nog na wat ik verder moet doen. FOK voelt bijzonder slecht momenteel. Voor Jan lul een onzin ban gekregen. Je hoeft maar te wijzen naar een bepaalde mod en je wordt meteen keihard bestraft. Echt te triest voor woorden. Je mening uiten mag hier blijkbaar niet meer, want er worden meteen TR's gezet wat uitloopt op een ban.
Onvoorstelbaar
Hou eens op joh.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:18 schreef RedShoe het volgende:
En zelfs hier wordt je mond gesnoerd. Weer een aantal posts gewist
Hou zelf op.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |