abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:35:23 #101
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220692079
Weekend. Gaat rustig hier.
Ik heb weer een beetje een voorgevoel dat er iets staat te gebeuren, maar geen idee wat.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:38:25 #102
505120 RedShoe
pi_220692106
Zo'n knagend en zagend gevoel in je kop. Alsof de onrust opgesloten zit achter een deur die elk moment kan opengaan.
Maar de bedoeling is dat deze gesloten blijft, maar de druk loopt op.
.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 19:59:05 #103
505120 RedShoe
pi_220692291
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:52:06 #104
505120 RedShoe
pi_220695251
Stress.
Ik kan het niet verdragen gewoon. Teveel spanning.
Relativeren!
.
pi_220695466
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 19:59 schreef RedShoe het volgende:
Het voelt als voor een T splitsing staan. Op het bordje voor linksaf staat 'Leven', op het bordje rechtsaf staat 'Dood'.
En daar sta ik al een tijdje, in een niemandsland waar de vermoeidheid me geen stap verder brengt.
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:53:44 #106
505120 RedShoe
pi_220695562
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:39 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat zegt je psycholoog hierover
Want lijkt me enorm vermoeiend
Psychiater. Over betreffend gedeelte niet veel. Maar ik moet dit wel bespreekbaar maken binnenkort.
.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:38:25 #107
505120 RedShoe
pi_220698633
Vreemde dag vandaag. Ik kan aan de ene kant wel me goed voelen, maar er blijft iets knagen. Onheil wat op de loer ligt. Zo begin ik weer wat nieuws te volgen en meteen raak ik in een soort van hysterische waan, waardoor alles op mijn zenuwen werkt.

.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 19:39:14 #108
505120 RedShoe
pi_220698643
Eerst vanavond maar eens kijken wie de Mol is. Daar heb ik wel zin in.
.
  zondag 3 mei 2026 @ 23:02:53 #109
505120 RedShoe
pi_220709763
Ik zal proberen om wat meer te posten hier. Even nadenken op wat voor manier ik dat zal gaan doen. Ik zit te denken om het te verpakken in kleine verhaaltjes, zoals ik al eerder heb gedaan.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 09:48:15 #110
505120 RedShoe
pi_220711409
Waar ik droomde over mijn vader, maar besefte dat ik in bed lag. Ik wou verder dromen, want deze droom mocht niet abrupt eindigen. Mijn vader zat stil in zijn stoel en mompelde iets. Ik moest zien wie de verpleegster was, want hij wees naar haar. Ik moest in de droom blijven, want wie was zij? Mijn vader werd steeds onrustiger.
“Ze nemen haar van me af,” hij verhief zijn stem, als een dominee.
“Laat haar niet weggaan,” ik zag angst in zijn gezicht.
Mijn wekker ging, maar ik moest terug naar de droom. Die vrouw, wie was ze toch?
Mijn vader lag ineens dood in zijn bed. Opgebaard in zijn netste kleding.
De chaos nam toe. Opeens was de kamer gevuld met meerdere verpleegsters, waarvan de monden dicht waren genaaid met ijzerdraad. Ze probeerden te schreeuwen, maar er kwam geen geluid. Ik zag wanhoop in hun ogen.
En daar was ze. Toen ik haar zag schrok ik. Het was mijn moeder. Ze zag me niet staan en ik besefte dat ik niet meer in de kamer was. Langzaam liep ze naar mijn vader en streek over zijn wang. De droom vervaagde in een trance van wazige beelden waarin ik bleef hangen. Ik werd wakker, maar de droomwereld trok nog aan me.
In gedachten zag ik hoe mijn moeder mijn vader meenam. De werkelijkheid nam de droomwereld over.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 10:12:33 #111
505120 RedShoe
pi_220711605
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
.
  maandag 4 mei 2026 @ 14:37:38 #112
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_220713479
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:01:30 #113
505120 RedShoe
pi_220713922
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 14:37 schreef Bargehassus het volgende:
Gast... Ik wist dit helemaal niet... Sterkte, met alles.
Niet iedereen kan de weg vinden naar de dagboeken 8-)
Ik probeer op de rest van het forum 'normaal' te doen en de andere rest pleur ik hier neer.

[ Bericht 0% gewijzigd door RedShoe op 04-05-2026 16:18:09 ]
.
  maandag 4 mei 2026 @ 16:04:25 #114
505120 RedShoe
pi_220713940
Zit ik een boek te lezen (over het probleem overthinking) staat er ineens een hoofdstuk in het Duits.
.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 12:56:28 #115
505120 RedShoe
pi_220719996
Het was een grote tuin, waar veel prachtige bloemen kleur gaven aan haar omgeving. Langzaam liep ik over een smal schelpenpad in de richting van een grote boom. De boom stond midden in de tuin en zijn takken groeiden hoog de lucht in. Naarmate ik dichterbij kwam, veranderde de omgeving. De kleuren verdwenen, de bloemen eveneens. Er verschenen brandnetels langs het pad en de gelukbrengende geuren maakten plaats voor een lucht die naar de dood leek te ruiken. Ik kreeg het koud en een onbehaaglijk gevoel nam mijn lichaam over. Langzaam keek ik achterom en zag nog de kleurenpracht van de bloementuin, maar bij de boom was het grijs en grauw. Verdrietig liep ik verder, tot ik er recht onder stond. Het was er koud. Rillend keek ik omhoog en zag de enorme takken, bedekt met groene bladeren. Op een van de takken zat een vogelnest, waar nieuw leven aan het ontstaan was. Een warm gevoel kroop in mijn lichaam.

Plotseling stak er een stevige wind op en begon het hard te regenen. Het begon te onweren, waarbij felle bliksemflitsen de lucht in vuur en vlam zetten. Bloemen uit de tuin werden stuk geblazen en vlogen als gekleurde blaadjes door de lucht. De boom begon hevig heen en weer te schudden, de takken zwiepten verraderlijk op en neer. Maar de vogels hadden het nestje stevig gebouwd. Toen de wind ging liggen, lag de grond onder de boom bezaaid met gekleurde bloemblaadjes. De vogels gingen verder met broeden. Voorzichtig vervolgde ik het schelpenpad, dat nu alle kleuren van de regenboog had en liep de tuin verder in waar de zon alles verwarmde. De bloemen waren beschadigd, maar de kleuren waren er nog. Nog een laatste keer keek ik achterom en zag een zee van warmte achter mij.
.
pi_220721191
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
En zo is het weer maandag. Een dag om even orde op zaken te stellen. Mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Ik zie weinig toekomst meer. Ik wil het wel zien, maar zie het niet. En dat moet ik maar eens goed duidelijk maken. De hulpverlening is wat dat betreft nog te veeleisend met drukke weekschema's waar ik in verzuip. Ik werk nog een aantal uur per week, maar ook daar wordt aan gezaagd. Mijn werkgever heeft binnenkort het recht om me te ontslaan en ik denk dat dat ook gaat gebeuren. Niet dat ik het daar verder over wil hebben, maar het hangt wel als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Maar misschien werkt ontslag ook wel als een bevrijding, zodat ik op zoek kan naar werk wat wel bij mij past en niet de stress brengt die het nu brengt. Ik moet maar gaan overleggen met het uwv.
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 5 mei 2026 @ 16:08:44 #117
505120 RedShoe
pi_220721242
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 15:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
misschien een soort dagbesteding een beter idee, minder druk en iets wat je wel leuk zou kunnen vinden?
Er wordt vaak wat min gedaan over dagbesteding maar er is tegenwoordig zo veel en op zoveel verschillende niveau's
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2026 @ 17:08:19 #118
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220721575
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Daar heb ik zelf ook aan gedacht idd. Ik zal het ook neer leggen bij hulpverlening, ik moet wat dat betreft meer begeleiding hebben, want op de een of andere manier krijg ik het alleen niet voor elkaar.
Bv een zorgboerderij? Lekker buiten; je hoofd leegmaken?
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 18:01:28 #119
184769 crew  Deisyy
pi_220721944
quote:
4s.gif Op maandag 4 mei 2026 10:12 schreef RedShoe het volgende:
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 5 mei 2026 @ 19:33:29 #120
505120 RedShoe
pi_220722751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 18:01 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Als je werkgever afscheid wil nemen kom je in een Spoor 2 traject terecht, hierin wordt geprobeerd passend werk voor jou te vinden, hetzij bij je werkgever of bij een andere werkgever. En iets van dagbesteding zou ook een heel goed idee zijn. Zolang het allemaal passend voor jou is.
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
.
pi_220723063
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 16:08 schreef RedShoe het volgende:

[..]
vind het heel knap dat je dit onderkent en aangeeft
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator dinsdag 5 mei 2026 @ 20:10:11 #122
184769 crew  Deisyy
pi_220723226
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Heel gedoe idd. Ik heb al contact gehad met de vakbond, want de werkgever wil niet echt meewerken. Ik krijg wel een flinke vergoeding....dat is dan nog wat.
Heel verstandig dat je iemand laat meekijken en je laat adviseren.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220723341
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:33 schreef RedShoe het volgende:

[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 5 mei 2026 @ 20:58:37 #124
505120 RedShoe
pi_220723802
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 20:18 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt?
die kun je ook nog mee laten kijken
Ik ben lid van de vakbond en die staan je volledig bij met dit soort dingen. Ik heb helaas een aantal jaar geleden al eens iets tot aan het gerecht uit moeten vechten met (gelukkig) een vorige werkgever, maar toen hebben ze prima geholpen.
Maar ik denk dat dit wel goed komt uiteindelijk.
.
  woensdag 6 mei 2026 @ 08:47:07 #125
505120 RedShoe
pi_220726070
Slechte nacht gehad. En nu veel regelen. Met een hoofd alsof ik een krat bier heb opgezopen gisteravond, maar geen druppel gehad.

Eerst maar c_/
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')