abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220551200
Niet mijn OP.

SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen in januari al die kant op.

Een chronologische volgorde gebaseeerd op het nu.nl artikel hierboven (geschreven met Claude met bronvermelding)

SPOILER: Aanvancg crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?

28 december 2025 — Protest uitgebroken
De demonstraties begonnen op 28 december 2025, aanvankelijk onder handelaren in het centrum van Teheran die woedend waren over de economische crisis en de dalende waarde van de rial. Al snel verspreidden ze zich naar grote en kleine steden door het hele land, waarbij honderdduizenden mensen van alle leeftijden de straat opgingen.

31 december 2025 — Eerste dodelijk geweld gedocumenteerd
Op 31 december 2025 raakte Amirhesam Khodayarifard, geboren in 2004, tijdens een vreedzame betoging in Kuhdasht in het hoofd geschoten door een agent in burger. Video-opnames en ooggetuigen bevestigden dat hij zich tussen de vreedzame demonstranten bevond.

2 januari 2026 — Trump: "locked and loaded"
Op 2 januari 2026 dreigde Trump met een "locked and loaded" militaire interventie als de Iraanse regering besloot vreedzame demonstranten te doden.

3 januari 2026 — Iraanse tegendreigingen
Parlementsvoorzitter Mohammad Bagher Ghalibaf reageerde scherp: "Alle Amerikaanse centra en troepen in de hele regio zullen een legitiem doelwit voor ons zijn als reactie op mogelijke Amerikaanse acties." Ook minister van Buitenlandse Zaken Abbas Araghchi waarschuwde dat de Iraanse strijdkrachten "exact weten waar ze op moeten richten" als de soevereiniteit van het land in gevaar komt.

8–10 januari 2026 — Massale slachting demonstrerende burgers
Op 8 januari 2026 stroomden tienduizenden Iraniërs uit alle sociale en economische lagen de straten in, in een massale demonstratie die een einde aan de Islamitische Republiek eiste. Veiligheidstroepen reageerden met dodelijk geweld. Mensenrechtenorganisaties melden dat duizenden mensen, voornamelijk jonge Iraniërs, omkwamen door schotwonden en messteken, en tienduizenden anderen werden gearresteerd. Iraanse autoriteiten sloten het internet af om, aldus Amnesty International, "hun misdaden te verbergen."

13 januari 2026 — Trump verscherpt dreigement
Op 13 januari zei Trump dat als demonstranten door Iraanse autoriteiten worden geëxecuteerd, de VS "very strong action" zal ondernemen en dat "help is on its way."

14–15 januari 2026 — Gedeeltelijke Amerikaanse terugtrekking
Op 14 en 15 januari trokken sommige Amerikaanse en Britse troepen zich terug uit de luchtmachtbasis Al Udeid in Qatar. De VS noemde dit een "voorzorgsmaatregel."

23 januari 2026 — Armada onderweg naar Iran
Trump bevestigt aan boord van Air Force One dat een "armada" op weg is naar het Midden-Oosten, waaronder het vliegdekschip USS Abraham Lincoln. Hij stelt dat Iran achthonderd executies heeft uitgesteld dankzij Amerikaanse druk — wat Iran ontkent. De VN spreekt van het "dodelijkste geweld" tegen demonstranten sinds de revolutie van 1979. Het Iraanse regime beschuldigt Israël en de VS van het aansturen van een staatsgreep via "buitenlandse commandocentra van inlichtingendiensten."

29 januari 2026 — EU proscribeert IRGC
Op 29 januari 2026 kondigde de EU aan de Iraanse Revolutionaire Garde te zullen verbieden als terroristische organisatie, als reactie op het geweld tegen demonstranten.

28 februari 2026 — Luchtaanvallen op Iran
Op 28 februari 2026 lanceerden Israël en de Verenigde Staten een gezamenlijke aanval met de codenamen Roaring Lion, Operation Shield of Judah en Operation Epic Fury op verschillende locaties in Iran, gericht op belangrijke functionarissen, militaire officieren en faciliteiten. Daarbij werd opperste leider Ali Khamenei gedood.

1–2 maart 2026 — Iraanse tegenaanval
Iran reageerde met raketaanvallen op Israël, gevolgd door vergeldingsaanvallen op doelen in Irak, Koeweit, Saoedi-Arabië, Bahrein, Qatar, de VAE en Oman. Bijna alle aangevallen landen herbergen Amerikaanse militaire bases. Op zondagavond 1 maart raakte een drone ook een Britse legerbasis in Cyprus.

7 maart 2026 — Oliedepots Teheran gebombardeerd
Op 7 maart bombardeerde het Israëlische leger oliedepots en raffinaderijen rondom Teheran, waardoor grote delen van de stad in zwarte, giftige rook werden gehuld. Zelfs met de ramen dicht drong de rook huizen binnen.

8 maart 2026 — Nieuw leiderschap Iran
Na de dood van Khamenei kondigde de Iraanse regering Mojtaba Khamenei aan als nieuwe opperste leider. Demonstranten scandeerden onmiddellijk "Dood aan Mojtaba" in woonwijken. De IRGC dreigde met een grootschalige repressie als de protesten hervat zouden worden.

Maart 2026 — Straat van Hormuz geblokkeerd
De VS vernietigde zestien Iraanse mijnenleggers nabij de Straat van Hormuz om het leggen van zeemijnen te voorkomen, terwijl Iran meerdere schepen aanviel in de Perzische Golf. Het scheepvaartverkeer door de Perzische Golf kwam nagenoeg stil te liggen. Het Internationaal Energieagentschap sprak 400 miljoen vaten olie uit de noodreserve aan om de prijzen te stabiliseren.

25 maart 2026 — Iran wijst vredesplan af
Iran wees een vijftien-puntenplan van Trump voor vrede van de hand, terwijl de oorlog zijn zesentwintigste dag inging. Het Witte Huis reageerde met dreigende taal.

1 april 2026 — Trump dreigt met het wegvagen van Iran
Amnesty International meldde dat Iran interne executies voortzette te midden van het oorlogsgeweld. Dezelfde dag richtte Trump zich in prime time tot de natie vanuit het Witte Huis. Hij verklaarde dat de VS Iran nog "twee à drie weken lang zou bombarderen, tot er niets meer over zou zijn."

2 april 2026 — Bruggen gebombardeerd, Trump gefrustreerd
De VS bombardeerde de snelwegbrug B1 die Teheran en Karaj verbindt; Iran meldde acht burgerdoden. Trump uitte zijn frustratie publiekelijk: "We hebben drie grote bruggen vernietigd. Waarom hebben ze nog steeds geen contact met ons opgenomen?"

3 april 2026 — Amerikaans gevechtsvliegtuig neergehaald
Op 3 april schoot Iran een Amerikaanse F-15E Strike Eagle neer boven de provincie Kohgiluyeh en Boyer-Ahmad. De piloot werd dezelfde dag gered; de wapenoperator bleef aanvankelijk vermist en werd 48 uur later levend teruggevonden. Ook een A-10 "Warthog" werd neergehaald nabij de Straat van Hormuz; het bemanningslid schermde uit en werd gered. Trump claimde tegelijkertijd dat "bijna alle doelen bereikt zijn", maar gaf geen einddatum voor de oorlog.

4 april 2026 — Explosies bij kerncentrale Bushehr
Op 4 april werden explosies gemeld bij een bijgebouw van de kerncentrale Bushehr en in de petrochemische zone van Mahshahr. Ook trof een Iraanse raket de omgeving van het IDF-hoofdkwartier Kirya in Tel Aviv, waarbij zeker duizend mensen gewond raakten.

6 april 2026 — Dertig universiteiten geraakt
Naar schatting waren er per 6 april zo'n dertig Iraanse universiteiten aangevallen door Israëlische en Amerikaanse raketten. De Iraanse minister van Wetenschappen bevestigde dit cijfer na een aanslag op de Shahid Beheshti Universiteit in Teheran. Mensenrechtenorganisaties en juristen noemden de aanvallen op burgerdoelen mogelijke oorlogsmisdaden.

7–8 april 2026 — Staakt-het-vuren akkoord
Na meer dan vijf weken van gevechten bereikten de VS en Iran op 7 en 8 april overeenstemming over een staakt-het-vuren van twee weken, waarbij ook Israël betrokken was. Iran stemde ermee in de Straat van Hormuz te heropenen voor alle scheepvaart en de aanvallen op te schorten. De VS en Israël zouden stoppen met het uitvoeren van luchtaanvallen. Het Witte Huis omschreef het akkoord als een grote overwinning: perswoordvoerder Caroline Leavitt stelde dat Operatie Epic Fury haar doelen in slechts 38 dagen had bereikt — "weken eerder dan gepland."

9 april 2026 — Politieke nadreun in Washington
Op 9 april berichtten Amerikaanse media dat Democraten openlijker begonnen te spreken over het afzetten van Trump na zijn dreigingen tijdens de oorlog. Trumps Iran-oorlog verbreedde ook de kloof met Europese nationalisten die eerder als MAGA-bondgenoten golden. Critici in de Senaat wezen erop dat het Congres nooit formeel toestemming had gegeven voor de oorlog.

SPOILER: Wat zeggen experts?
SPOILER: Het Iraanse regime: van ontkenning tot tegenaanval
SPOILER: Internationale reacties: verdeeld kamp
SPOILER: Door Claude gebruikte bronnen

Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — hangt af van onderhandelingen die nog moeten beginnen.

Livestream cams:

Bekijk deze YouTube-video

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 01:43:36 ]
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:14:30 #2
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 20:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, sorry, als je dat interview (1990) uit de playboy leest vind ik daar helemaal niks eloquent aan.
Dat kan, maar ik doel op interviews waar je hem hoort spreken. Deze bijvoorbeeld:

of deze:

pi_220551220
100 *O*
pi_220551237
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 april 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzonder wel, van 'de onderhandelaren voor vrede'. Pakistan is ook echt een barbaars land. Het is al veel te problematisch dat degelijke moslimfundamentalisten kernwapens in handen hebben weten te krijgen.

[ twitter ]
Pakistan heeft 250 miljoen inwoners en op deze schaal moet je eigenlijk wel gewoon kernwapens hebben. Ook heeft Pakistan maar vrij weinig olie, en verwaarloosbaar weinig in vergelijking met Iran, dus verhaaltjes over hoe verschrikkelijk gevaarlijk dat land is zullen we wel niet horen.

Voor de rest denken ze in Pakistan waarschijnlijk ook niet al te positief over ons. Misschien moeten we ook maar gewoon accepteren dat landen “anders” zijn, in plaats van boos en agressief worden op dingen die je toch niet kan veranderen (maar beter kunt accepteren). Wordt de wereld een stuk leuker en beter van.
pi_220551251
Het eerste Europese land met echte MEGA MAGA-problemen. Dankzij de zinloze oorlog.

https://nos.nl/teletekst/125

quote:
Grote brandstofprotesten in Ierland
In Ierland lopen de spanningen op nu het land voor de vierde dag op rij met grootschalige brandstofprotesten is geconfronteerd. Boeren op trekkers blokkeren snelwegen uit protest tegen de hoge benzine- en dieselprijzen. Die zijn sinds het begin van de oorlog in het Midden-Oosten met 20 procent gestegen. Ook taxichauffeurs, busmaatschappijen en transportbedrijven eisen dat de regering stappen neemt om de prijzen te drukken.
De weg naar de enige olieraffinaderij van het land is geblokkeerd. De regering heeft inmiddels het leger in staat van paraatheid gebracht om in te grijpen als de protesten blijven voortduren.
Gelukkig zijn het maar katholieken.
Daar heeft Trump niets mee.
En Teheran ook niet.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 21:25:00 #6
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220551266
Moeten we blij zij met mijlpaal 100e topic?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220551271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:20 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Pakistan heeft 250 miljoen inwoners en op deze schaal moet je eigenlijk wel gewoon kernwapens hebben. Ook heeft Pakistan maar vrij weinig olie, en verwaarloosbaar weinig in vergelijking met Iran, dus verhaaltjes over hoe verschrikkelijk gevaarlijk dat land is zullen we wel niet horen.

Voor de rest denken ze in Pakistan waarschijnlijk ook niet al te positief over ons. Misschien moeten we ook maar gewoon accepteren dat landen “anders” zijn, in plaats van boos en agressief worden op dingen die je toch niet kan veranderen (maar beter kunt accepteren). Wordt de wereld een stuk leuker en beter van.
Met onze zelf aangemeten superioriteit hebben we wereldwijd heel wat andere culturen onder de voet gelopen, onderdrukt en/of weggevaagd door de eeuwen heen.
Waarom zien de mensen daaro het af en toe wat minder in de westerse bemoeienis zitten eigenlijk?
Je snapt het niet.
pi_220551276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Aangezien in deel 99 is besloten dat dit het gezelligste topic is: ja.
pi_220551279
Als je nu nog ontkent dat Israel een gevaar is voor de wereldvrede. Israel is de afgelopen 2 jaar Gaza, Libanon, Syrie, Irak, Jemen, Koeweit binnengevallen. En dat terwijl ze de rechtstaat in Israel de afgelopen vijf jaar hebben gesloopt en er vrijwel geen oppositie is zowel politiek als in het medialandschap.
pi_220551280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Niks moet, al weet ik niet wat de Fok! regelementen hierover zeggen.
pi_220551281
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:22 schreef Toby56 het volgende:
Het eerste Europese land met echte MEGA MAGA-problemen. Dankzij de zinloze oorlog.

[..]
En Teheran ook niet.
Ik vind het wel aandoenlijk om te zien hoe een vaak nogal conservatief rechtse doelgroep heel boos wordt om de gevolgen van conservatief rechts beleid. Zeker als het de schuld van een buitenlandse rechts conservatief is. IK WIL GEWOON GOEDKOPE DIESUL DIE ER NIET IS!
pi_220551287
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Laten we het de lokale kale ayatollah vragen!
pi_220551288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dat kan, maar ik doel op interviews waar je hem hoort spreken. Deze bijvoorbeeld:

of deze:

De meest eloquente dingen die hij daar zegt is dat-ie niet wil 'runnen for office'.

Daar had-ie zich aan moeten houden.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:28:20 #14
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551289
quote:

[..]

India had ze 20 jaar eerder al en aangezien de relatie tussen Pakistan en India al decennia gespannen is, to say the least, was het gewoon een kwestie van tijd tot Pakistan ook nukes zou hebben. Had ook liever gezien dat ze geen van beide nukes hadden gehad, maar ja...
pi_220551297
quote:

[..]
En Teheran ook niet.
Sorry hoor maar wat willen ze hier mee bereiken? Het blokkeren van de enige raffinaderij gaat zeker helpen met dit probleem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220551301
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik vind het wel aandoenlijk om te zien hoe een vaak nogal conservatief rechtse doelgroep heel boos wordt om de gevolgen van conservatief rechts beleid. Zeker als het de schuld van een buitenlandse rechts conservatief is. IK WIL GEWOON GOEDKOPE DIESUL DIE ER NIET IS!
We moeten rechtser stemmen mensen want dit is de schuld van links!!!111

Gelukkig is die domme spin de laatste weken verstomd door de problemen op de wereld.
pi_220551302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Da's makkelijk: je geeft de schuld aan Biden, Jetten, Klaver en andere 'haters' van de superieure westerse cultuur.
En dan weer lekker boos worden.

Heerlijk leven.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:30:45 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220551304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Sorry hoor maar wat willen ze hier mee bereiken? Het blokkeren van de enige raffinaderij gaat zeker helpen met dit probleem.
Boze, domme mensen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:30:46 #19
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De meest eloquente dingen die hij daar zegt is dat-ie niet wil 'runnen for office'.

Tsja, hij loog toen ook al over alles... :P

Overigens zijn z'n standpunten niet wezenlijk veranderd, hij verwoorde ze toen tenminste nog in samenhangende zinnen.
pi_220551310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:14 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

of deze:
Idem, hoor een ondernemer praten. Geen eloquente strateeg.
pi_220551312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het geeft vooral aan dat daar de pleuris is uitgebroken agv de zoveelste zinloze oorlog.
Wordt vervolgd. Helaas.
pi_220551316
quote:

[..]
En Teheran ook niet.
Biden heeft voorouders uit hedendaags Ierland
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:32:17 #23
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220551317
vrijdag 10 april 2026 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:[/b] [..] Toverland Limburg en dan ben je al aan het gokken. [/quote]

:')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220551321
quote:

[..]
En Teheran ook niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220551323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Overigens zijn z'n standpunten niet wezenlijk veranderd, hij verwoorde ze toen tenminste nog in samenhangende zinnen.
Ik heb aardig wat interviews gezien; zijn mening is inderdaad grotendeels hetzelfde gebleven.
Hij sprak vroeger vooral veel over de dreigende concurrentie van/door Japan. Waar de politiek niets mee/tegen deed. Dat is later vervangen door China. Misschien is dat de meest opvallende wijziging.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:33:42 #26
438527 MissButterflyy
pi_220551326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Ja, en? Heel wat Amerikanen. Trump z’n moeke was ook van Ierse afkomst geloof ik.
pi_220551327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Precies. En is nog steeds een katholiek. Maar niet zo conservatief.
pi_220551331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Hij had zo kunnen aanschuiven bij Harry Mens. :D
pi_220551349
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, en? Heel wat Amerikanen. Trump z’n moeke was ook van Ierse afkomst geloof ik.
Bij Trump zie je dat alleen aan zijn gezicht
pi_220551357
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij had zo kunnen aanschuiven bij Harry Mens. :D
Geen slechte vergelijking.

We mogen dolblij zijn met Harry. Verder dan een lijntje met Pim kwam en ging hij niet.

vrijdag 10 april 2026 @ 21:39:53 #31
438527 MissButterflyy
pi_220551364
twitter

Goh. Dat is snel.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:40:20 #32
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551369
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Schotland. ;)
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:41:37 #33
438527 MissButterflyy
pi_220551374
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:40 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Schotland. ;)
Klopt. Ach, ligt bij elkaar in de buurt. :D
pi_220551375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Precies. En is nog steeds een katholiek. Maar niet zo conservatief.
Hij is net als de katholieke kerk tegen de doodstraf
pi_220551380
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Klopt. Ach, ligt bij elkaar in de buurt. :D
En maar afgeven op zijn moederstreek.
pi_220551383
"Donald Trump, een beroemde Schot, heeft ooit eens gezegd...[...]"

"Schotten zijn rare jongens."
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:43:24 #37
438527 MissButterflyy
pi_220551388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En maar afgeven op zijn moederstreek.
Wie?
pi_220551391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als je nu nog ontkent dat Israel een gevaar is voor de wereldvrede. Israel is de afgelopen 2 jaar Gaza, Libanon, Syrie, Irak, Jemen, Koeweit binnengevallen. En dat terwijl ze de rechtstaat in Israel de afgelopen vijf jaar hebben gesloopt en er vrijwel geen oppositie is zowel politiek als in het medialandschap.
Nadat Mohammed, Ahmed, Ali, Omar en Aziz stenen op David hadden gegooid van een afstand en David ze daarna in elkaar had geslagen kwamen de jongens met een statement. Als je nu nog ontkent dat David een gevaar is voor de vrede in de klas...
pi_220551396
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie?
Trump op het land van zijn voorouders.
pi_220551397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Denk dat je alleen medemoslims en PRO stemmers mee zal krijgen.
pi_220551399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:41 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Hij is net als de katholieke kerk tegen de doodstraf
Vind ik dikke prima.
Maar niet principieel tegen abortus en vele wetenschappelijke/medische oplossingen die de oorspronkelijke ethische standpunten van het Vaticaan 'bedreigen'.

Biden is geen conservatieve katholiek.
pi_220551403
quote:

[..]
En Teheran ook niet.
De prijs die je betaalt door niet te helpen op de Straat van Hormuz open te houden. Niet klagen dus.
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:47:38 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220551416
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
De prijs die je betaalt door niet te helpen op de Straat van Hormuz open te houden. Niet klagen dus.
De Straat die gewoon, tolvrij, open was voordat Trump zo nodig een illegale oorlog moest starten, die Straat?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220551424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Die Straat was op 27 februari gewoon open.
De VS was toen aan het onderhandelen met Iran. Over afspraken mbt het Iraanse nucleaire programma.
Grappig genoeg zo'n beetje dezelfde club Amerikanen die nu ook in Pakistan zich de blaren op de tong moet lullen.
Met een potdichte Straat van Hormuz.

Volledig zinloos (plus illegaal), die oorlog. En de rest van de wereld kan barsten, en moet ervoor dokken.
pi_220551427
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De Straat die gewoon, tolvrij, open was voordat Trump zo nodig een illegale oorlog moest starten, die Straat?
De straat die volgens internationale verdragen gewoon open was? Oja, wie veegde zijn reet ook weer af met internationale verdragen?
pi_220551428
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Goh. Dat is snel.
Vanmiddag ging het over dat Amerika wapens tekort zou hebben. Maar dat Israël is al ruim 2 jaar volop aan het knallen. Hoe komen die dan aan zo'n oneindige hoeveelheid?
pi_220551430
moet zeggen na die poll, het doet me wel goed dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Mss is NL nog niet verloren :)

POLL
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 10 april 2026 @ 21:49:30 #48
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Vind ik dikke prima.
Maar niet principieel tegen abortus en vele wetenschappelijke/medische oplossingen die de oorspronkelijke ethische standpunten van het Vaticaan 'bedreigen'.

Biden is geen conservatieve katholiek.
En ook geen Opus Dei katholiek. Ja die bestaan echt, dus niet alleen in de boeken van Dan Brown. :P
pi_220551448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De straat die volgens internationale verdragen gewoon open was? Oja, wie veegde zijn reet ook weer af met internationale verdragen?
dat was na het dreigement dat ie Iran tot het stenen tijdperk zou vernietigen.

Tja je moet wat he als land (hoewel ze blijkbaar het idee hebben dat ze kans hebben)
Het is wss de enige troef die ze in handen hebben.

Al met al ben ik die hele oorlog al zat? wat is next dan. boots on the ground en een Afghanistan 2?

(erger nog, we maken er een internationale missie van :'). EU zou zich hier ver van moeten houden, het is de oorlog van USA. niet van de EU)

wat ik me afvraag he? en was toen in Afghanistan ook soort belofte van USA. we brengen democratie en veranderen het in voordeel van de bevolking.

Nouja heeft het iets geholpen denken jullie daar?
pi_220551451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:49 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
En ook geen Opus Dei katholiek. Ja die bestaan echt, dus niet alleen in de boeken van Dan Brown. :P
I know that.

Los daarvan: in Browns roman Angels and Demons komt een prominent figuur van die enge club er nog niet eens zo slecht vanaf, qua empathisch vermogen. Maar hij wordt wel geconfronteerd met de ellende die zijn enge gedachtengoed veroorzaakt.
pi_220551465
Is de US al uit de NAVO? of hebben ze hun troepen al teruggehaald?
pi_220551467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
ie volgens internationale verdragen gewoon open was? Oja, wie veegde zijn reet ook weer af met internationale verdragen?
Klopt, dat was Iran, door allerlei terreurorganisaties te steunen. Dat is illegaal volgende internationale wetten.
pi_220551470
quote:
Iranian delegation arrives in Pakistan for talks
The Iranian delegation, led by Parliamentary Speaker Ghalibaf, have arrived in Islamabad for talks with US officials, Iranian media is reporting.
ok dan, wiesda nu weer en wie komen er vanuit de US?
pi_220551472
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef theunderdog het volgende:
Is de US al uit de NAVO? of hebben ze hun troepen al teruggehaald?
dreigementen..... om EU te dwingen hun spelletje mee te spelen.
(wat btw totaal niet in het voordeel van de EU is)
pi_220551473
Heb het NOS artikel over de Ierse brandstof crisis gelezen. Ieder land zou een wet moeten hebben dat voertuigen die worden gebruikt bij een protest een paar maanden in beslag worden genomen. Laat maar een paar boertjes failliet gaan.
pi_220551481
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Klopt, dat was Iran, door allerlei terreurorganisaties te steunen. Dat is illegaal volgende internationale wetten.
Iedere betrokken partij bij deze oorlog doet dat.
pi_220551484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
ok dan, wiesda nu weer en wie komen er vanuit de US?
Ik dacht Vance, Witkoff en Kushner.

Toppers.
pi_220551487
quote:
Air Force Two stops in Paris as Vance makes his way to Pakistan
published at 21:48
21:48
As US Vice-President makes his way to Pakistan to lead the US delegation for talks with Iran, Air Force Two has landed in Paris for a planned fuel stop.
The White House press pool says the flight over was "uneventful," and the press cabin saw no visitors.
Vance left the US about eight hours ago, and said he was "looking forward" to the negotiations.
https://www.bbc.com/news/live/clyeg3224d9t

Khomeini heeft ook kort in Parijs gewoond. Komt wel dichtbij voor Vance
pi_220551493

Fijn weekend iedereen! O+
pi_220551498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:55 schreef kree het volgende:

[..]
dreigementen..... om EU te dwingen hun spelletje mee te spelen.
(wat btw totaal niet in het voordeel van de EU is)
Dat lijkt mij sterk.
pi_220551512
quote:

[..]

Pakistanen zijn in ieder geval wel positief over blanke Britse minderjarige meisjes.
pi_220551518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat lijkt mij sterk.
wacht hoe bedoel je dat nu? Wat lijkt je sterk?
pi_220551533
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iedere betrokken partij bij deze oorlog doet dat.
Benieuwd welke terreurgroepen ballistische raketten hebben gekregen van Amerika en Israel en die op Iran hebben afgeschoten.
pi_220551536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:02 schreef kree het volgende:

[..]
wacht hoe bedoel je dat nu? Wat lijkt je sterk?
Dat het een dreigement is om dat voor elkaar te krijgen. Het werkt namelijk niet.

Ik denk eerder dat MAGA echt uit de nato wil.
pi_220551538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Pakistanen zijn in ieder geval wel positief over blanke Britse minderjarige meisjes.
Allemaal?
Dat betwijfel ik.

Los daarvan: superieure Europese en Amerikaanse Anglicanen en Katholieken vast ook wel. Vooral die in vrome priesterjurken.
(En anders zijn ze wel positief over minderjarige jongetjes.)
pi_220551548
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Benieuwd welke terreurgroepen ballistische raketten hebben gekregen van Amerika en Israel en die op Iran hebben afgeschoten.
Trump zei deze week zelf dat hij wapens in Iran had verspreid. Dat was vast niet bedoeld voor de lokale scouting.
pi_220551561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Allemaal?
Dat betwijfel ik.

Los daarvan: superieure Europese en Amerikaanse Anglicanen en Katholieken vast ook wel. Vooral die in vrome priesterjurken.
(En anders zijn ze wel positief over minderjarige jongetjes.)
Oooh dan, ja dan is het goed.
pi_220551569
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share

Over de "olieprijs" en de olieprijs.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220551577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Oooh dan, ja dan is het goed.
O ja?

8)7
pi_220551581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Trump zei deze week zelf dat hij wapens in Iran had verspreid. Dat was vast niet bedoeld voor de lokale scouting.
Nu zijn vrijheidsstrijders zoals de Palestijnen ineens toch terreurgroepen
pi_220551589
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nu zijn vrijheidsstrijders zoals de Palestijnen ineens toch terreurgroepen
De een zijn vrijheidsstrijder is de ander zijn terreurgroep. Verder heb ik Hamas altijd een terreurgroep genoemd.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:17:49 #72
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220551628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik dacht Vance, Witkoff en Kushner.

Toppers.
O toch? Ik had meegekregen dat de Iraniërs die laatste twee er helemaal niet meer bij wilden hebben, blijkbaar is dat dan hun concessie. :P
pi_220551639
Nooit goed begrepen hoe dat nu precies zat met de beweging Hezbollah en Libanon.

quote:
De Libanese regering telt twee ministers van Hezbollah en in het parlement zitten twaalf volksvertegenwoordigers van de beweging.
Nos.nl

Is dat net zoiets als dat de VVD Belgie af en toe bestookt met geklier aan de grens? En dat Belgie terugslaat?
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:20:48 #74
38496 Perrin
pi_220551649
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:08 schreef nostra het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share

Over de "olieprijs" en de olieprijs.
Is het verschil grotendeels verklaarbaar door 'collectief wensdenken' of is er hier ook een stuk manipulatie?
pi_220551661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
O ja?

8)7
Nee natuurlijk niet maar dat goedpraten of wegwuiven omdat een andere groep het ook doet hebben die meisjes natuurlijk ook niet zo heel veel aan.

Valt me op dat dat een Progressief Links dingetje is, bij elke misdaad of terreurdaad, aanslag of moord komt er wel een variant van het obligate "ja MaaR TrumP is oOk HardStikkE Gek" om de hoek kijken.
pi_220551665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is het verschil grotendeels verklaarbaar door 'collectief wensdenken' of is er hier ook een stuk manipulatie?
Manipulatie is die markt veel te groot voor, dat wordt er meteen uit-gearbitreerd. Maar blijkbaar heeft niemand echt een idee wat er dan wel achter zit.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220551668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet maar dat goedpraten of wegwuiven omdat een andere groep het ook doet hebben die meisjes natuurlijk ook niet zo heel veel aan.

Valt me op dat dat een Progressief Links dingetje is, bij elke misdaad of terreurdaad, aanslag of moord komt er wel een variant van het obligate "ja MaaR TrumP is oOk HardStikkE Gek" om de hoek kijken.
Ik praat niks goed.
Je leest slecht.
pi_220551685
twitter
pi_220551706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat het een dreigement is om dat voor elkaar te krijgen. Het werkt namelijk niet.

Ik denk eerder dat MAGA echt uit de nato wil.
owh zo, nouja het is goed dat het niet werkt?
ik denk we moeten ons als EU en andere landen veel meer onafhankelijk maken van de USA.

mss moeten we meer banden zoeken met China ofzo?
pi_220551719
En Trump is grote schreeuwerd. en maakt iedereen ineens bang.

maar hij weet donders goed dat we onwijze obligaties hebben of weet ik veel hoe dat technisch zit.
maar we hebben als EU ook nog wel wat te zeggen he?
pi_220551721

Ik denk dat dit de reden is dat het meest morele leger weer over is gegaan op terreurbombardementen.
pi_220551726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:31 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk we moeten ons als EU en andere landen veel meer onafhankelijk maken van de USA.

Ja of gewoon zonder voor iemand op de knieën te willen gewoon eens stoppen met het verbranden van bruggen met landen als China, Rusland en Iran. Pijpen hoeft niet. Lief zijn is al genoeg.
pi_220551729
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:33 schreef kree het volgende:
En Trump is grote schreeuwerd. en maakt iedereen ineens bang.

maar hij weet donders goed dat we onwijze obligaties hebben of weet ik veel hoe dat technisch zit.
maar we hebben als EU ook nog wel wat te zeggen he?
De meeste Europese landen zijn hun Amerikaanse staatsleningen al een tijdje aan het afbouwen.
  vrijdag 10 april 2026 @ 22:36:05 #84
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220551738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:17 schreef Toefjes het volgende:
100 *O*
Centurion *O*

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220551739
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ja of gewoon zonder voor iemand op de knieën te willen gewoon eens stoppen met het verbranden van bruggen met landen als China, Rusland en Iran. Pijpen hoeft niet. Lief zijn is al genoeg.
Eens ik denk dat het veel beter op andere manier kan ipv oorlogje spelen met elkaar.
pi_220551740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De meeste Europese landen zijn hun Amerikaanse staatsleningen al een tijdje aan het afbouwen.
Frankrijk heeft hun goud in de VS verkocht en met dat geld nieuwe gekocht in Europa. Verraders in Den Haag zullen dit niet doen.
pi_220551749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:36 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Frankrijk heeft hun goud in de VS verkocht en met dat geld nieuwe gekocht in Europa. Verraders in Den Haag zullen dit niet doen.
Verraders zelfs? Wat ben je allemaal van plan?
pi_220551752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nouja die Trump krijgt sowieso geen volgende termijn denk.... ook niet vanuit de USA stemmers.

Beter is om hem eerder af te zetten, maarja. denk beetje hoop in USA weten niet genoeg en denken dat ie nog steeds het beste doet voor hun land.

Terwijl hij maakt een hoop kapot, zal wel even weer jaren duren voor dat hersteld is ook. Ook nadat ie sowieso niet herkozen wordt.

maar komt de volgende lul mss wel, geef mij een Obama _O_
pi_220551766
bedoel hij wilde groenland ook wel ff innemen, nouja daar is ie hard op terug gekomen, want owh was van de EU.

Die man kan gewoon niet nadenken echt....... hoe had ie anders gedacht dan dat de EU zou reageren.

Oke mister trump. hier heb je het. :')

je hoort er niks meer van nu natuurlijk, maar ik ben het nog niet vergeten.
die LUL doet zoveel dat het niet eens bij te houden is want de ene op de volgende meest foute keuze ooit maakt ie.

en dan heb je het congres he in USA als ik het allemaal goed begrijp uit hun onmogelijke systeem.
Die zouden het tegen moeten kunnen houden?

Dat is het idee dus.
Helaas zijn dat allemaal mensen die belang hebben bij zichzelf vooral en aan zichzelf denken ipv wereld. Dus dat is zo corrupt als de pest ook natuurlijk

Kijk house of cards. die serie echt.
pi_220551779
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:38 schreef kree het volgende:

[..]
Nouja die Trump krijgt sowieso geen volgende termijn denk.... ook niet vanuit de USA stemmers.
Dat is dan ook helemaal niet mogelijk.
pi_220551786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:43 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is dan ook helemaal niet mogelijk.
nou maar goed ook. kan niet wachten tot hij weg is, hoop alleen dat we niet weer hetzelfde krijgen erna.
pi_220551788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:37 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Verraders zelfs? Wat ben je allemaal van plan?
Op FOK! haten op 'ze' :P

Jij dan?
pi_220551793
twitter
pi_220551826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:31 schreef kree het volgende:

[..]

Van mij mag Amerika lekker vertrekken.
pi_220551857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
van mij ook.
pi_220551919
twitter

De volledige tekst
quote:

BREAKING: Iran says the strait is closed.
BREAKING: Trump says the strait is open.
BREAKING: Hegseth says the strait is open.
BREAKING: Bloomberg says 3 ships crossed.
BREAKING: Iran says those 3 ships are Iranian.
BREAKING: Maersk says it needs clarity.
BREAKING: The strait is a philosophical concept at this point.

BREAKING: A fourth ship attempts to cross.
BREAKING: The fourth ship turns around.
BREAKING: The fourth ship's captain says he "needed to think."
BREAKING: Insurance for the fourth ship is now $47M.
BREAKING: The fourth ship is still thinking.

BREAKING: Trump posts on Truth Social that Hormuz is "TOTALLY OPEN, BEAUTIFUL, LIKE YOU'VE NEVER SEEN."
BREAKING: 800 ships remain trapped in the Gulf.
BREAKING: Trump posts again that this is Biden's fault.

BREAKING: Iran announces tolls of $2M per ship.
BREAKING: Iran announces tolls must be paid in crypto.
BREAKING: Iran has not specified which crypto.
BREAKING: Someone on CT says it's XRP.
BREAKING: XRP is up 34%.
BREAKING: It is not XRP.

BREAKING: Russia and China veto the UN resolution on Hormuz.
BREAKING: Russia proposes an alternative resolution.
BREAKING: The alternative resolution does not mention Hormuz.
BREAKING: Nobody is surprised.

BREAKING: Israel bombs Lebanon.
BREAKING: Iran says this violates the ceasefire.
BREAKING: Trump says the ceasefire does not cover Lebanon.
BREAKING: Netanyahu says the ceasefire does not cover anything Netanyahu is currently doing.
BREAKING: Ceasefire is now 11 hours old.
BREAKING: Iran closes Hormuz again.

BREAKING: Trump floats joint US-Iran toll venture to manage the strait.
BREAKING: The White House clarifies Trump was "just thinking out loud."
BREAKING: Iran says it will consider the proposal.
BREAKING: Trump says Iran's 10-point peace plan is "not good enough."
BREAKING: Trump says it is "a workable basis."
BREAKING: Both statements were made within the same hour.

BREAKING: 20,000 seafarers are still trapped on ships inside the Gulf.
BREAKING: The IMO says the priority is evacuation.
BREAKING: Iran says passage requires "coordination with armed forces."
BREAKING: Nobody has coordinated with the armed forces.

BREAKING: The strait remains closed.
BREAKING: This is day 41.
BREAKING: We will keep you updated.

gniffel
pi_220551937
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 23:07 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]

De volledige tekst
[..]
gniffel
Ha.ha.
Vakman pur sang
pi_220552302
twitter

Ik dacht even dat dit echt was. Had zomaar gekund.
  zaterdag 11 april 2026 @ 01:23:18 #99
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220552332
Als ik dit zo eens bekijk kan de VS er maar beter snel een eind aan breien.

En dit is naar schatting de schade die aangericht is, al kan het inmiddels alweer erger zijn want volgens mij is dit alweer 3 weken oud.

pi_220552342
twitter

Lol
  zaterdag 11 april 2026 @ 02:38:15 #101
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220552604
Volgens Steve wil Iran de zeemijnen wel weghalen, maar hebben ze geen idee waar ze precies liggen en hebben ook de middelen niet meer (dankzij de VS) ze weg te halen... 5d-chess _O- Briljant _O- _O- _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 02:53:03 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220552639
De VS heeft ze ook niet meer, laatste Avenger klasse boten zijn maanden voor de oorlog weggehaalt ... uit de Persische golf _O-

De mislukte Freedom klasse moet het overnemen omdat je er toch wat mee moet maar dat werkt allemaal nog niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220552900
quote:
Iran’s delegation in Islamabad is made up of 71 people, including negotiators, experts, media representatives and security, state media Tasnim reported on Saturday.
(CNN)

Pakistan mag wat extra koks laten inrukken
pi_220552971
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 april 2026 01:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ik dacht even dat dit echt was. Had zomaar gekund.
die vance is ook maar poppetje in het spel. ook die moet zsm weg.
pi_220552974
ik had al eens gepost wat tieners in de USA erover denken en dat is 5 jaar terug nu?

nou die hadden er al geen vertrouwen in met trump toen. en hoop zo dat mss de jeugd wat meer ziet hoe een lul die president van ze is.
pi_220553175
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 02:38 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens Steve wil Iran de zeemijnen wel weghalen, maar hebben ze geen idee waar ze precies liggen en hebben ook de middelen niet meer (dankzij de VS) ze weg te halen... 5d-chess _O- Briljant _O- _O- _O-
Oh ja heel die vloot is weg gevraagd.
De golfstaten zullen toch wel mijnenjagers hebben?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220553208
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
ik denk dat het daar niet eens om gaat? er was wel sympathie toen die dictator van Iran omgelegd was?
Althans zo brengende NOS staatsnieuws het.

Oke week later zie ik alleen maar hoofddoeken staan die zeggen dat ze Iran niet moeten onderschatten enzo????

oke waardoor kwam dat? door die lul van een trump natuurlijk? Waarom hou he?

had het zo ff gelaten en er was een revolutie intern daar geweest zonder alle drama?

neeeeeee USA moet weer ff laten zien we decimeren je bevolking en tot het stenen tijdperk. Echt. gvd zeg.

echt en wereldlijder noemen ze dat, wat een LUL.......... echt die trump is alleen maar ellende.
pi_220553217
maargoed geen voeten op de grond van USA militairen had ie beloofd ;')

tot volgende maand.
pi_220553307
Na ‘Iran’ schuwen steeds meer conservatieven de kritiek op Trump niet langer | Trouw https://share.google/aPeckHeDoeqzDCawR
Do I wanna know?
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:07:55 #110
438527 MissButterflyy
pi_220553358
twitter
pi_220553412
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:26 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De TS moet trakteren, art. 12 lid 3.
Do I wanna know?
pi_220553417
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Leeftijd maakt geen onderscheid hè.
Do I wanna know?
pi_220553424
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 22:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mits gevolgd door 'Ik vertrek'.
Do I wanna know?
pi_220553426
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Terecht!

Niets anders dan wat wij doen.
Wij pompen Oekraïne ramvol met wapens zodat zij zich kunnen verdedigen tegen de agressor die een illegale oorlog gestart is. En dan hebben wij zelfs nog een inlegvelletje wat min of meer zegt zoek het uit Oekraïne.

Xi zal zo'n velletje niet hebben over Iran. Dus dit valt gewoon in lijn der verwachtingen en wij hoeven hier niks van te vinden, want het is exact wat wij ook doen. Een bondgenoot (wat Oekraïne eigenlijk niet eens echt was) wapens geven zodat ze zich kunnen verdedigen. Prima.

Dus lekker geschaakt weer Trump.

Wat een domme fuck dat hij zich heeft laten omlullen door die oorlogsmisdadiger van een Netanyahu :r

[ Bericht 5% gewijzigd door vosss op 11-04-2026 09:38:16 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220553432
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Leveren ze mijnenvegers aan iran zodat iran zelf kan gaan helpen de mijnenvelden in de straat van hormuz te ruimen. :P
pi_220553454
Domme domme yanks. America first
Uhuh, succes met deze hele kutzooi die je er zelf van gemaakt hebt uitleggen aan je achterban en waarom je de cuck van Bibi bent.

:r
vosss is de naam,
pi_220553460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 02:38 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat wordt een lange energiecrisis, zo.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220553472
twitter
pi_220553482
Pakistan die bemiddeld.....

Zelf ruzie met oa India en Afghanistan en die komen de lieve vrede bewaren...

pi_220553506
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:33 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Mooi!! Dit kunnen we alleen maar toejuichen toch? Zodat het land zich kan verdedigen tegen de agressor die een illegale oorlog gestart is. :)

Of zijn we nu ineens helemaal hypocriet en shit en vinden we dat dit niet mag?

Echt kan die Trump niet een herseninfarct krijgen met Netanyahu erachteraan aub?

Die 2 domme fucks storten de hele wereld in de ellende.

Man man man.

:r
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 09:37:58 #121
438527 MissButterflyy
pi_220553530
Nou ja, ik hoop wel dat het snel rustiger wordt, anders krijgen wij er ook echt last van. Ongeacht wie begon en wiens schuld het eigenlijk is.
pi_220553557
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou ja, ik hoop wel dat het snel rustiger wordt, anders krijgen wij er ook echt last van. Ongeacht wie begon en wiens schuld het eigenlijk is.
Dat zeker, maar hier kunnen wij niks van vinden. Of we zijn zo hypocriet als de tering. Iran staat in het volste recht zich te verdedigen, wat wij ook vinden van dat regime. En het staat zijn bondgenoten vrij om hen te helpen. Er is geen enkel verschil met hetgeen wij doen in Oekraïne.

Dus iedereen die voor steun aan Oekraïne is moet hier ook voorstander van zijn.

En als niet dan zou ik graag weten waarom niet.

En roepen jamaar dan duurt het conflict misschien langer geldt idem zo voor Oekraïne.

Bovendien gaan wij hier al echt serieus last van krijgen. Zelfs als die straat NU definitief open zou gaan.

Dus ik ben reuze benieuwd wat eventuele tegenstanders hier van vinden en vooral waarom.

En allemaal dankzij Bibi en zijn cuck Trump. Well played stelletje achterlijke teringlijers. :r
vosss is de naam,
pi_220553560
quote:
Ik denk dat het al onvermijdelijk is dat we er last van gaan krijgen. Als Qatar al zegt dat het jaren gaat kosten om alles weer op orde te krijgen, de oliestaten zeggen minstens maanden nodig te hebben.

Voordat alles weer een beetje gaat draaien ben je zo een half jaartje verder, al verwacht ik niet dat de besprekingen iets op gaan leveren.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2026 @ 09:47:28 #124
364681 over_hedge
pi_220553593
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:34 schreef Toine51 het volgende:
Pakistan die bemiddeld.....

Zelf ruzie met oa India en Afghanistan en die komen de lieve vrede bewaren...

Denk dat ze graag de fifa vrede prijs willen winnen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220553597
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik denk dat het al onvermijdelijk is dat we er last van gaan krijgen. Als Qatar al zegt dat het jaren gaat kosten om alles weer op orde te krijgen, de oliestaten zeggen minstens maanden nodig te hebben.

Voordat alles weer een beetje gaat draaien ben je zo een half jaartje verder, al verwacht ik niet dat de besprekingen iets op gaan leveren.
Dat half jaar is onhaalbaar.
Er gaan normaal 100 tankers door die straat per dag. Nu al een maand niks.

We lopen dus al 3000 tankers achter.
Zelfs als ze nu open gaan èn 20% meer tankers door die straat sturen duurt het nu al 150 dagen, dus 5 maanden, voordat de achterstand die er nu is ingelopen is.

En dat staat los van dat men helemaal de capaciteit niet meer heeft om 20% meer door die straat te sturen. Er is God weet hoeveel naar de tyfus geknald.

Dus als ze 90% restcapaciteit hebben dan is het al veel lijkt mij en dat wil zeggen dat het probleem dus voorlopig zeer zeker niet opgelost wordt al gaat die straat nu open.

Wij gaan zware tijden tegemoet. En dat gaat geen maanden, maar jaren duren voordat alles weer een beetje loopt zoals het liep voordat Trump en Netanyahu los gingen.
vosss is de naam,
pi_220553598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nadat Mohammed, Ahmed, Ali, Omar en Aziz stenen op David hadden gegooid van een afstand en David ze daarna in elkaar had geslagen kwamen de jongens met een statement. Als je nu nog ontkent dat David een gevaar is voor de vrede in de klas...
Op basis van welke "steen" is Israel Iran en Libanon binnengevallen?

Want dat heb ik effe gemist
pi_220553601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:33 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Voor China wel een mooie praktijktest van hun defensieve wapens tegenover toestellen van de VS, zonder er zelf een oorlog voor te hoeven starten.
pi_220553607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat je alleen medemoslims en PRO stemmers mee zal krijgen.
Dat ik het baken dat het FOK! forum kent waar de grootste wappies zitten (lees alleen al mijn topic over Holocaust ontkenning erop na, hoe de Holocaust daar ontkent wordt kan alleen hier) niet simpel mee krijg lijkt mij duidelijk.
pi_220553625
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nederland heeft sowieso die hagelnieuwe "Vlissingen" en er wordt nog wat gebouwd geloof ik.
pi_220553638
Ik vraag mij af hoe we dit gaan verrekenen? Het gaat heel veel landen heel veel geld kosten.

Er zal ongetwijfeld naar Amerika en Israël gekeken worden als veroorzaker hiervan.

Ik lust wel wat herstelbetalingen hoor. :9
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 09:57:17 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nederland heeft sowieso die hagelnieuwe "Vlissingen" en er wordt nog wat gebouwd geloof ik.
Die is volgens mij nog niet in dienst
pi_220553647
Keuzes. Je kunt ook gewoon Amerikanen de vinger geven en banden aanhalen met Iran. Er wordt ook niet moeilijk gedaan over banden met Zionistan en Saudi goyrabië. :9
pi_220553651
Als je Oekraïne gaat vergelijken met Iran ben je wel compleet af in het leven.
pi_220553653
twitter
pi_220553678
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:58 schreef UitStraling het volgende:
Als je Oekraïne gaat vergelijken met Iran ben je wel compleet af in het leven.
Ik vergelijk Oekraïne niet met Iran.

Ik vergelijk de situaties met elkaar.

Land A wordt volgens internationaal recht volstrekt illegaal aangevallen door land B.
Bondgenoten van land A sturen wapens zodat land A zich kan verdedigen tegen de agressor, te weten land B.

Als land A = Oekraïne, dan zijn wij de bondgenoten die wapens sturen zodat Oekraïne zich kan verdedigen tegen land B, Rusland in dit geval.

Als land A = Iran, dan is china de bondgenoot die wapens stuurt zodat Iran zich kan verdedigen tegen land B, Israël en de VS in dit geval.

Dit staat compleet los van wat er gevonden wordt van het regime in Iran. Zij worden illegaal aangevallen volgens het internationaal recht wat we allen zo hoog pretenderen te hebben zitten.

Als we zeggen dat recht bestaat niet meer en is overboord gekieperd, ook prima, maar dan kunnen wij gewoon militair mee gaan doen en zorgen dat Iran die straat weer opent. Ergo ons bemoeien in een illegale oorlog.
vosss is de naam,
pi_220553679
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Zelfs als ze nu open gaan èn 20% meer tankers door die straat sturen duurt het nu al 150 dagen, dus 5 maanden, voordat de achterstand die er nu is ingelopen is.

En dat staat los van dat men helemaal de capaciteit niet meer heeft om 20% meer door die straat te sturen. Er is God weet hoeveel naar de tyfus geknald.

Dus als ze 90% restcapaciteit hebben dan is het al veel lijkt mij en dat wil zeggen dat het probleem dus voorlopig zeer zeker niet opgelost wordt al gaat die straat nu open.

Wij gaan zware tijden tegemoet. En dat gaat geen maanden, maar jaren duren voordat alles weer een beetje loopt zoals het liep voordat Trump en Netanyahu los gingen.
Deze periode is net als toen Covid uitbrak in China. Je ziet de ellende op je afkomen. Gelukkig is de rest bezig met andere dingen, lekker naar het tuincentrum enzo. Dus gewoon goed voorbereiden op wat komen gaat.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:05:42 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553684
Ik ga naar de mediamarkt
pi_220553689
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:05 schreef sp3c het volgende:
Ik ga naar de mediamarkt
Zuid oost? dan kan ik zwaaien.
pi_220553697
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Of we kopen meer olie van Noorwegen en Venezuela
Corporate translator
pi_220553707
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat doet de rest ook. Met die 20% die weggevallen is, is er niet genoeg voor iedereen.
vosss is de naam,
pi_220553714
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Of we doen eventjes wat zuinig aan, die egoïstische en hysterisch bange paniek zeg :')
pi_220553720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Of we doen eventjes wat zuinig aan, die egoïstische en hysterisch bange paniek zeg :')
quote:

[..]
Ja maar al die gen z die niet meer kunnen reizen voor hun sociale media dan?
Corporate translator
pi_220553724
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Deze periode is net als toen Covid uitbrak in China. Je ziet de ellende op je afkomen. Gelukkig is de rest bezig met andere dingen, lekker naar het tuincentrum enzo. Dus gewoon goed voorbereiden op wat komen gaat.
Hoe bereid jij je voor? :)

Ik zorg dat mijn auto's afgetankt blijven en heb mijn voorraad houtpellets voor volgende winter aangevuld zodat ik dan in elk geval warm zit.

Tevens mijn flexibel energiecontract vastgezet voor 3 jaar.

Verder anderhalve diepvries vol met eten en de voorraadkast gevuld, maargoed, dat is beide altijd al zo. :)
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:17:54 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zuid oost? dan kan ik zwaaien.
Kan wel |:)
pi_220553748
quote:
Krijgen we last van die "oil shock"is hier al volgens dit filmpje.

pi_220553754
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:13 schreef vosss het volgende:

[..]
Hoe bereid jij je voor? :)

Ik zorg dat mijn auto's afgetankt blijven en heb mijn voorraad houtpellets voor volgende winter aangevuld zodat ik dan in elk geval warm zit.

Tevens mijn flexibel energiecontract vastgezet voor 3 jaar.

Verder anderhalve diepvries vol met eten en de voorraadkast gevuld, maargoed, dat is beide altijd al zo. :)
Niet heel veel bijzonders eigenlijk. Ik heb wel voor de persoonlijke hygiëne nu een voorraadje waar ik een jaar of 2 mee doorkan. En een voorraad van dingen die toch wel opgaan, voordat de inflatie begint aan te tikken zoals koffie, kattenvoer, wasmiddel, vuilniszakken, dat soort dingen.

En sowieso voor een paar weken "noodvoer" maar dat had ik toch altijd al.

Mocht het alsnog minder erg uitpakken dan verlies ik er geen geld op.

Vd week komt er een bedrijfje langs om te kijken wat er allemaal moet gebeuren om aan een warmtepomp te gaan.
pi_220553761
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Ja maar al die gen z die niet meer kunnen reizen voor hun sociale media dan?
Het is voor een goed doel, het Iraanse volk bevrijden en de doodscultus termineren, keertje extra met de fiets, hamburgertje minder, bijbaantje voor een avondje, CV graadje lager, opgelost.
pi_220553764
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Op basis van welke "steen" is Israel Iran en Libanon binnengevallen?

Want dat heb ik effe gemist
De steun aan terreurorganisaties? En Hezbollah begon raketjes te schieten.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:21:14 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553770
Het Iraanse volk is nu net zo "vrij" als 2 maanden geleden
pi_220553771
Ik heb heel veel koffie want die zou heel duur worden, mijn hele voorraadkast afgeladen vol, en heel veel voedsel in de vriezer.

.....en wat extra op mijn spaarrekening.

..en ik fiets naar mijn werk.
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:23:25 #151
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220553780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]
"Zo'n vaart zal het wel niet lopen", kreeg ik destijds te horen als ik mijn zorgen uitte.
pi_220553786
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
"Zo'n vaart zal het wel niet lopen", kreeg ik destijds te horen als ik mijn zorgen uitte.
Ja, daar trap ik nu niet meer in. ;) :)
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:26:03 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553795
Liep je met covid echt tegen lege schappen enzo aan?

De maatregelen waren ff vervelend maar verder ...
pi_220553805
quote:

[..]
Met eventjes wat zuinig aan doen komen we er niet.
Bovendien impliceert de term eventjes dat het om slechts een korte periode zou gaan. Zoals ik hierboven al geschetst hebt gaat dat in het allerallerbeste scenario 5 maanden duren. Dat is niet eventjes.

Stel vanaf vandaag:
1. Straat van Hormuz definitief open.
2. Elke dag 120 ipv 100 tankers door die straat.
3. Capaciteit dus van 100 naar 120%

Alle 3 die voorwaarden wordt vandaag op 100% zeker niet aan voldaan.

Als er al 90% kan worden gestuurd is het veel en dan lopen we elke maand die het duurt voordat men op 120% capaciteit zit dus nog steeds 300 tankers mis. Elke maand.

Dus stel we zitten nog 1 maand dicht, wat zeker niet ondenkbaar is.
Dan lopen we al 6000 tankers achter.
Stel dat we daarna nog 5 maanden alles moeten herstellen, wat waarschijnlijk niet gaat lukken en zeker niet om dan op 120% capaciteit te zitten van wat het was van, maargoed, stel dus dat we na 1 maand dicht nog 5 maanden op 90% draaien. Dan komen op die 6000 tankers die we mislopen nog eens 1500 tankers bij en zitten op totaal 7500 tankers achterstand.

Stel dan draaien we na een half jaar op 120% (wat waarschijnlijk niet haalbaar is) dan duurt het dus nog 7500 / 20 = 375 dagen voordat de achterstand ingelopen is.

Dus met die 1 maand straat dicht en 5 maanden op 90% draaien en dan daarna ook nog eens continu op 120% draaien duurt het dus ruim een jaar.

Ik denk dat over 1 maand de straat niet open is. Laten we hopen van wel.
Ik denk dat er nu geen capaciteit is bij die beschadigde installaties allemaal om over 1 maand op 90% te draaien.
Ik denk dat het langer dan een half jaar duurt om alles te repareren.
Tevens denk ik dat het langer dan een half jaar duurt om alles op 120% te krijgen.

Dus dat eventjes van jou kan je op je buik schrijven. Het is geen hysterisch gedoe en geen bangmakerij. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen en eventjes wat zuiniger aan doen lost dat probleem niet op.
vosss is de naam,
pi_220553811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is voor een goed doel, het Iraanse volk bevrijden en de doodscultus termineren, keertje extra met de fiets, hamburgertje minder, bijbaantje voor een avondje, CV graadje lager, opgelost.
Dit is stuitend naïef.
vosss is de naam,
pi_220553812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:26 schreef sp3c het volgende:

Je hoeft eigenlijk alleen maar na te gaan, wat er allemaal duurder wordt met 20 % minder olie.
pi_220553819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ja, en paniekzaaier werd ik genoemd. 2 weken later zat ik lekker thuis toen iedereen aan het hamsteren was

En die uitspraak hoorde ik nu ook vaak. De laatste 2 weken wel minder. Op de één of andere manier zitten rampen of ongemak niet in ons DNA en kunnen we ons niet voorstellen dat ons iets onaangenaams kan overkomen.
pi_220553823
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Met eventjes wat zuinig aan doen komen we er niet.
Bovendien impliceert de term eventjes dat het om slechts een korte periode zou gaan. Zoals ik hierboven al geschetst hebt gaat dat in het allerallerbeste scenario 5 maanden duren. Dat is niet eventjes.

Stel vanaf vandaag:
1. Straat van Hormuz definitief open.
2. Elke dag 120 ipv 100 tankers door die straat.
3. Capaciteit dus van 100 naar 120%

Alle 3 die voorwaarden wordt vandaag op 100% zeker niet aan voldaan.

Als er al 90% kan worden gestuurd is het veel en dan lopen we elke maand die het duurt voordat men op 120% capaciteit zit dus nog steeds 300 tankers mis. Elke maand.

Dus stel we zitten nog 1 maand dicht, wat zeker niet ondenkbaar is.
Dan lopen we al 6000 tankers achter.
Stel dat we daarna nog 5 maanden alles moeten herstellen, wat waarschijnlijk niet gaat lukken en zeker niet om dan op 120% capaciteit te zitten van wat het was van, maargoed, stel dus dat we na 1 maand dicht nog 5 maanden op 90% draaien. Dan komen op die 6000 tankers die we mislopen nog eens 1500 tankers bij en zitten op totaal 7500 tankers achterstand.

Stel dan draaien we na een half jaar op 120% (wat waarschijnlijk niet haalbaar is) dan duurt het dus nog 7500 / 20 = 375 dagen voordat de achterstand ingelopen is.

Dus met die 1 maand straat dicht en 5 maanden op 90% draaien en dan daarna ook nog eens continu op 120% draaien duurt het dus ruim een jaar.

Ik denk dat over 1 maand de straat niet open is. Laten we hopen van wel.
Ik denk dat er nu geen capaciteit is bij die beschadigde installaties allemaal om over 1 maand op 90% te draaien.
Ik denk dat het langer dan een half jaar duurt om alles te repareren.
Tevens denk ik dat het langer dan een half jaar duurt om alles op 120% te krijgen.

Dus dat eventjes van jou kan je op je buik schrijven. Hey is geen hysterisch gedoe en geen bangmakerij. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen en eventjes wat rustiger lost dat probleem niet op.
Ik zou een boze brief naar Mojtaba Khamenei sturen als ik jou was, voor zover die nog ogen heeft om die brief te lezen.
pi_220553841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
De steun aan terreurorganisaties? En Hezbollah begon raketjes te schieten.
Heb je een bron daarvan?
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:33:10 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220553851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die is volgens mij nog niet in dienst
Correct.
En het eerste Belgische zusterschip, de Oostende is op papier sinds november '25 in dienst, maar als ik het volgende lees:
"In March 2026 it was reported that the first mine countermeasures toolbox had been delivered to Belgium and the Netherlands.".
Dan klinkt het niet alsof volledige inzetbaarheid in april '26 al realistisch is.

Realistischer lijkt me dat een aantal overgebleven Alkmaarklasse schepen ingezet gaan worden, al zijn daar nog maar een stuk of drie van over en ongetwijfeld niet allemaal op ieder moment inzetbaar.
Dus ja, in hoeverre dat zoden aan de dijk zet... het is in de breedte echt niet meer de KM van 1987, toen ze ook in de Straat ingezet werden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 11-04-2026 10:39:57 ]
pi_220553856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:26 schreef sp3c het volgende:

Tijdens Covid kwamen tankers nog aan en reden vrachtwagens nog.
pi_220553862
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou een boze brief naar Mojtaba Khamenei sturen als ik jou was, voor zover die nog ogen heeft om die brief te lezen.
Ik ben geen voorstander van dat achterlijk kutregime. Van mij mogen alle haatbaarden de tyfus krijgen. Dat dat even duidelijk is.

Ik reken je slechts voor hoe snel dit een gigantisch probleem is geworden en hoe lang het gaat duren.

In het allerbeste geval duurt het tot 11 april 2027 voordat de achterstand weggewerkt is.
Dat gaat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid echt wel langer duren dan dat.

En als jij denkt dat je er bent met de verwarming een graadje lager zetten, een keertje de fiets pakken etc dan ben jij ronduit naïef. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen.
vosss is de naam,
pi_220553864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je hoeft eigenlijk alleen maar na te gaan, wat er allemaal duurder wordt met 20 % minder olie.
Alles wat geimporteerd moet worden, alles waar olie in verwerkt is. Alles waar energie bij komt kijken (broodjes, pizza's enzo)

Dus volgens mij wordt alles duurder.
pi_220553868
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Correct.
En het eerste Belgische zusterschip, de Oostende is op papier sinds november '25 in dienst, maar als ik het volgende lees:
"In March 2026 it was reported that the first mine countermeasures toolbox had been delivered to Belgium and the Netherlands.".
Dan klinkt het niet alsof volledige inzetbaarheid in april '26 al realistisch is.

Realistischer lijkt me dat een aantal overgebleven Alkmaarklasse schepen ingezet gaan worden, al zijn die er volgens mij ook nog maar een stuk of drie over en ongetwijfeld niet allemaal op ieder moment inzetbaar. Dus ja.
Normaliter zet het Iraanse regime kinderen in om mijnen te ruimen.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:37:06 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Normaliter zet het Iraanse regime kinderen in om mijnen te ruimen.
Zeemijnen zijn in de regel magnetisch
pi_220553887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeemijnen zijn in de regel magnetisch
Sturen ze kinderen met beugeltjes.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:39:30 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Sturen ze kinderen met beugeltjes.
En zwembandjes ofzo?
pi_220553930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:21 schreef sp3c het volgende:
Het Iraanse volk is nu net zo "vrij" als 2 maanden geleden
Ze kennen nu nog meer onderdrukking van het regime
quote:
Vandaag om 07:06 uur
Iraniërs kunnen al meer dan 1000 uur niet op internet

De bevolking van Iran heeft al duizend uur geen toegang tot internet. Dat zegt internetmonitor NetBlocks. Het gaat om de langste internetblokkade in de wereld.

De meeste mensen in het land hebben sinds de eerste Israëlische en Amerikaanse aanvallen eind februari online alleen toegang tot door de staat goedgekeurde inhoud. Rond de jaarwisseling kregen Iraniërs tijdens massademonstraties tegen het regime ook al te maken met een grote internetblokkade.

Het internet in Iran is zelfs in vredestijd onderworpen aan strenge censuur. Veel websites en apps zijn geblokkeerd in het land. De overheid treedt op tegen het gebruik van satellietverbindingen en VPN's.
Libanon en VS vragen Israël om pauze in aanvallen op Hezbollah
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amerika-trump-hormuz
pi_220553934
quote:

[..]
Als ik naar mijn werk ga ga ik met de fiets + OV gezien ik een OV-pas van de zaak heb. CV staat momenteel uit enanders standaard op 18 graden. Fastfood eet ik sowieso bijna nooit en ik heb wel een auto maar gebruik deze alleen als het echt nodig is. Voor een paar boodschappen of iemand bezoeken kan ik makkelijk met de fiets.

Oh ja en vlees eten doe ik ook niet zo heel veel vanwege mijn darmflora.
Corporate translator
pi_220553983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Ze kennen nu nog meer onderdrukking van het regime
[..]
Libanon en VS vragen Israël om pauze in aanvallen op Hezbollah
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amerika-trump-hormuz
Ik had het logischer gevonden als de Libanese regering Israël gewoon meegeholpen had tegen Hezbollah.
pi_220554061
twitter
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:08:02 #173
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220554077
20% betekent hier niet veel meer dan dat dingetjes hier procentje of 7-10 duurder worden. Ongeveer alles zal nog steeds leverbaar zijn.

Arme landen, arme mensen in rijke landen, die worden nog wat verder de shit in geduwd. Sommigen waarschijnlijk zo ver dat ze over het randje vallen.

Was deze oorlog nou op enigerlei wijze professioneel uitgevoerd dan was dat misschien nog te verdedigen geweest, maar Trump. Was deze oorlog enigszins professioneel uitgevoerd dan was dit probleem voorzien en waren tijdig de juiste maatregelen genomen.

De rechtmatigheid van de oorlog is niet het grootste probleem, we zien wel vaker conflicten die op of over het randje van internationaal recht gaan. De uitvoering is een enorm probleem. Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
pi_220554109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
Nouja dit dus.
vosss is de naam,
pi_220554128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:06 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Daar komt Spanje voor nu nog goed weg
pi_220554133
quote:
20% betekent hier niet veel meer dan dat dingetjes hier procentje of 7-10 duurder worden. Ongeveer alles zal nog steeds leverbaar zijn.
Ik denk dat je je daarin vergist.
vosss is de naam,
pi_220554214
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:12 schreef Memeowitz het volgende:
Die incompetente debiel is ook maar een marionette. Een PR front. Een acteur betaald door Israel met Amerikaanse belasting geld.
<Knip>
Als je in Nederlandse huizen gaat zoeken vind je dat boek ook wel. Zegt weinig sowieso.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:25:39 ]
pi_220554240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je in Nederlandse huizen gaat zoeken vind je dat boek ook wel. Zegt weinig sowieso.
De Islam heeft natuurlijk exact dezelfde doelstelling als de schrijver van dat boekje.
pi_220554361
Rutte kent deze hypocrisie ook. Pro NAVO is aan het einde van de dag ook pro Israël. Niet zonder grondige hervormingen. En dat is echt heel jammer maar nodig.

twitter
pi_220554364
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:12 schreef Memeowitz het volgende:
Die incompetente debiel is ook maar een marionette. Een PR front. Een acteur betaald door Israel met Amerikaanse belasting geld. Hij is ook maar zo goed als de opdrachten die hij krijgt.

<Knip> ]
Nou, laat die pak m beet 80K doden en wereldwijde ontwrichting inderdaad maar zitten, het boek is gevonden. Het is alle ellende waard.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:26:33 ]
pi_220554375
quote:

Arme landen, arme mensen in rijke landen, die worden nog wat verder de shit in geduwd. Sommigen waarschijnlijk zo ver dat ze over het randje vallen.

Was deze oorlog nou op enigerlei wijze professioneel uitgevoerd dan was dat misschien nog te verdedigen geweest, maar Trump. Was deze oorlog enigszins professioneel uitgevoerd dan was dit probleem voorzien en waren tijdig de juiste maatregelen genomen.

De rechtmatigheid van de oorlog is niet het grootste probleem, we zien wel vaker conflicten die op of over het randje van internationaal recht gaan. De uitvoering is een enorm probleem. Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
Aparte take. Wat is dan een probleem aan de uitvoering volgens jou?
De uitvoering is wat minder dan normaal maar het effect met al deze oorlogen in het Midden-Oosten waar Israel aanstichter is en zegt dat het daarna beter gaat zijn lopen hetzelfde af. Het is daarna weer slechter.
De uitvoering doet er niet zo toe. Het is niet alsof als Amerika duidelijkere objectieven stelt voor hun bombardementen dat het dan opeens succesvoller verloopt ofzo. Niet alsof Iran en Afghanistan Libie of Syrie zo geweldig zijn uitgepakt met marginaal betere planning en uitvoering.

De rechtmatigheid is juist een van de grootste problemen. Een oorlog waar miljoenen mensen zwaar onder leiden en meer dan een miljard mensen last van hebben gestart door twee psychopathen die achter de tralies zouden moeten zitten.

Wat zie je dan als te verdedigen aan deze oorlog? Een genocidaal land kan anderen de maat meten? Of Amerika vertelt wel even dat je protesteerders niet mag vermoorden? Zijn we vergeten dat Trump dodelijk geweld tegen Amerikaanse protesteerders helemaal niet afkeurt? Mogen landen die een misstand zien in een ander land zomaar binnenvallen? Is dit zon type argument dat Rusland ook wel een punt heeft in Oekraine ofzo, maar dat de uitvoering beter had gemoeten?
pi_220554387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Islam heeft natuurlijk exact dezelfde doelstelling als de schrijver van dat boekje.
Wat bedoel je als je zegt de Islam?
Welke doelstelling heeft het christendom eigenlijk?
pi_220554411
quote:

[..]
Voor jou wel ja. Waar ik het vermoeden heb dat jij op kosten van de staat leeft gezien je drukke activiteiten op dit forum van maandagochtend tot zondagavond.
pi_220554416
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat ik ook bizar vind is dat de beurzen zich min of meer hersteld hebben (naar het topniveau van eerder), alsof er niks aan de hand is.
pi_220554425
#winning

twitter
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:00:03 #187
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220554426
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Aparte take. Wat is dan een probleem aan de uitvoering volgens jou?
De uitvoering is wat minder dan normaal maar het effect met al deze oorlogen in het Midden-Oosten waar Israel aanstichter is en zegt dat het daarna beter gaat zijn lopen hetzelfde af. Het is daarna weer slechter.
De uitvoering doet er niet zo toe. Het is niet alsof als Amerika duidelijkere objectieven stelt voor hun bombardementen dat het dan opeens succesvoller verloopt ofzo. Niet alsof Iran en Afghanistan Libie of Syrie zo geweldig zijn uitgepakt met marginaal betere planning en uitvoering.

De rechtmatigheid is juist een van de grootste problemen. Een oorlog waar miljoenen mensen zwaar onder leiden en meer dan een miljard mensen last van hebben gestart door twee psychopathen die achter de tralies zouden moeten zitten.

Wat zie je dan als te verdedigen aan deze oorlog? Een genocidaal land kan anderen de maat meten? Of Amerika vertelt wel even dat je protesteerders niet mag vermoorden? Zijn we vergeten dat Trump dodelijk geweld tegen Amerikaanse protesteerders helemaal niet afkeurt? Mogen landen die een misstand zien in een ander land zomaar binnenvallen? Is dit zon type argument dat Rusland ook wel een punt heeft in Oekraine ofzo, maar dat de uitvoering beter had gemoeten?
Wanneer het regime inderdaad vervangen was en de bevolking meer zeggenschap had gekregen was deze oorlog best verdedigbaar geweest.
pi_220554442
Er is wel een oplossing voor dit hele probleem, de grootste cultuurshock aller tijden, zoals laatst voorgesteld door een Libanese vrouw die opgevoed was met pure haat voor de Joden, laat de inwoners van islamitische landen in plaats van naar Mekka een weekje naar Tel Aviv gaan, even een blik werpen op mensen van allerlei allooi in vrijheid.

De Duitse burgers mochten zelf ook met een schepje en een bolderkar aan het werk in 1945 in de vernietigingskampen en dat heeft danig geholpen om bij velen de haat uit de geïndoctrineerde harten te krijgen en de monstermythe 180 graden om te draaien.
pi_220554453
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:01 schreef UitStraling het volgende:
laat de inwoners van islamitische landen in plaats van naar Mekka een weekje naar Tel Aviv gaan, even een blik werpen op mensen van allerlei allooi in vrijheid.

En mogen israeli's dan ook naar gaza om daar te gaan vegen, of niet?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220554454
quote:
De economist had er onlangs ook een artikeltje over. Vond dit wel een aardig overzichtje:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220554472
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
En mogen israeli's dan ook naar gaza om daar te gaan vegen, of niet?
Goed idee, "kijk zo leven de gewone mensen onder de knoet van een fascistische terreurgroep, wees gewaarschuwd en help ze"
pi_220554484
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Goed idee, "kijk zo leven de gewone mensen onder de knoet van een fascistische terreurgroep, wees gewaarschuwd en help ze"
Duitser mochten op gaan ruimen niet om te 'kijken hoe vrij' deze of gene was.

Maar om ze te confronteren met de puinhopen die ze veroorzaakt hadden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220554487
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Van wie zijn de bommen die half Gaza naar puin hebben geschoten.

SPOILER
pi_220554502
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Duitser mochten op gaan ruimen niet om te 'kijken hoe vrij' deze of gene was.

Maar om ze te confronteren met de puinhopen die ze veroorzaakt hadden.
Zelfde effect, laat ze maar eens zien dat Arabische mannen elkaar kunnen tongzoenen zonder dat ze aan een hoge hijskraan komen te bungelen.
pi_220554520
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zelfde effect, laat ze maar eens zien dat Arabische mannen elkaar kunnen tongzoenen zonder dat ze aan een hoge hijskraan komen te bungelen.
Ja, daar zal je echt zieltjes mee winnen.
pi_220554549
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daar zal je echt zieltjes mee winnen.
Onder strikte politiebegeleiding natuurlijk want er zal ook bloot haar te zien zijn op straat.
pi_220554676
quote:
Deel deze update
Nog geen duidelijkheid over wanneer gesprekken van start gaan

De Pakistaanse premier Sharif heeft inmiddels ook de Amerikaanse delegatieleider, vicepresident JD Vance, ontvangen. Daarover bericht The New York Times. Tegelijkertijd meldt het Witte Huis zojuist dat Washington niet akkoord is gegaan met het vrijgeven van Iraanse tegoeden. Dat was een eis van Teheran om überhaupt aan de gesprekken te beginnen. Een andere eis, dat Israël zijn aanvallen op Hezbollah staakt, is ook niet gehonoreerd.

Het is daarmee onzeker of en wanneer de onderhandelingen in Islamabad kunnen beginnen. Er is ook geen planning vrijgegeven
https://nos.nl/collectie/(...)door#UPDATE-93626931

Hopelijk heeft Vance wel nog andere cadeautjes meegenomen
pi_220554716
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

"Hier heb je 25 kernwapens, mag de straat van Hormuz nu open alsjeblieft?"
pi_220554728
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dat is zonde, kunnen ze straks allemaal weer terug.
pi_220554776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer het regime inderdaad vervangen was en de bevolking meer zeggenschap had gekregen was deze oorlog best verdedigbaar geweest.
Zoals in Irak, Afghanistan Syrie en Libie?
Of meer recent Venezuela?

Dat regime verandering positief werkt is al de eerste foutive aanname. Ook uberhaupt niet een optie die tot de mogelijkheden behoorde.

Door wat bommen te gooien krijgt een bevolking nooit zomaar meer zeggenschap. Ik geloof ook niet dat een regime verandering oorlog beginnen makkelijk verdedigbaar is. Zeker niet door landen als Israel en Amerika die zelf tot de meest schandalige regimes op aarde behoren. Of ben je consequent en zou je regime change oorlog tegen Amerika en Israel ook wel goedkeuren?
pi_220554810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dat is zonde, kunnen ze straks allemaal weer terug.
Dit is dan ook slechts een gevechtspauze en een exercitie in propaganda wie elkaar achteraf de schuld mag geven ten aanzien van de wereldopinie, daarna gaat het weer los.

Israël wil en kan geen Iraans (Hamas, Houthi, Hezbollah) kernwapen accepteren, al blijft de straat van Hormuz de komende 20 miljoen jaar dicht.
pi_220554869
Het zou ook wel de ultieme gok zijn om geladen AK-47's neer te leggen in een kinderboerderij en dan maar hopen dat het goed komt.
pi_220554891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zoals in Irak, Afghanistan Syrie en Libie?
Of meer recent Venezuela?

Dat regime verandering positief werkt is al de eerste foutive aanname. Ook uberhaupt niet een optie die tot de mogelijkheden behoorde.

Door wat bommen te gooien krijgt een bevolking nooit zomaar meer zeggenschap. Ik geloof ook niet dat een regime verandering oorlog beginnen makkelijk verdedigbaar is. Zeker niet door landen als Israel en Amerika die zelf tot de meest schandalige regimes op aarde behoren. Of ben je consequent en zou je regime change oorlog tegen Amerika en Israel ook wel goedkeuren?
Regimeverandering kan werken met soft power, dus USAID en dat soort zaken. Dat kun je niet zo even snel afdwingen.

Het land wat op dit moment het meest (vreedzame) regime change nodig heeft is de VS. Trump is overduidelijk niet capabel als leider.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 13:11:12 #204
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220554950
En we zijn weer een weekje verder. Geen idee of de opstanden al zo'n uitgebroken of dat het regime al gechanged is, maar wat ik wel weet is dat de oorlog over anderhalve week zeker voorbij is. *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:12:14 #205
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220554962
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:11 schreef xpompompomx het volgende:
En we zijn weer een weekje verder. Geen idee of de opstanden al zo'n uitgebroken of dat het regime al gechanged is, maar wat ik wel weet is dat de oorlog over anderhalve week zeker voorbij is. *O*
/s
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 13:13:18 #206
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220554969
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
/s
Trump zei het vorige week zelf.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220555013
Deze aflevering van Shawn Ryan maar eens bekijken. :9

https://youtube.com/shorts/u44u2fDqK-c?is=fyVSynkrDzUJw2Lq
  zaterdag 11 april 2026 @ 13:24:48 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220555015
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:00 schreef Since2003 het volgende:
#winning

[ x ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 april 2026 @ 13:25:37 #209
284411 crew  heywoodu
pi_220555025
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 13:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Trump zei het vorige week zelf.
Dan weet jij dus ook heel goed dat het regime al changed is! En slimmer, onder leiding van een hardliner wiens halve familie voor zijn ogen dood werd gebombardeerd en die daardoor minder geradicaliseerd is.
pi_220555028
quote:
VK schort overdracht Chagos-eilanden aan Mauritius op na Amerikaanse druk

Het Verenigd Koninkrijk schort de overeenkomst op waarbij het de Chagos-eilanden overdraagt aan Mauritius. De Britse regering geeft toe aan druk van de Amerikaanse president Trump, die fel tegen de overeenkomst is.

De Chagos-eilanden zijn een afgelegen eilandengroep in de Indische Oceaan, en zijn sinds begin van de 19e eeuw een Britse kolonie. Op het grootste eiland van de archipel, Diego Garcia, ligt een Brits-Amerikaanse legerbasis.

Voor die luchtmachtbasis moest destijds de complete bevolking van de eilanden wijken. Zo'n 1500 bewoners werden gedwongen overgebracht naar Mauritius, de Seychellen of Groot-Brittannië.

Vanwege de strategische ligging van het eiland wil Trump het niet kwijt. In de overeenkomst wordt het eiland teruggegeven aan Mauritius, maar wordt de basis op Diego Garcia nog voor 99 jaar geleased door de Britten. Daarmee moeten de belangen van de Amerikanen en de Britten in de regio worden veiliggesteld.

https://nos.nl/artikel/26(...)-na-amerikaanse-druk
Starmer cuck blijft maar draaien op commando van Trump.
pi_220555069
quote:

Voor de tweede keer verkozen btw
pi_220555289
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Israël wil en kan geen Iraans (Hamas, Houthi, Hezbollah) kernwapen accepteren, al blijft de straat van Hormuz de komende 20 miljoen jaar dicht.
Over 20 miljoen jaar hebben we andere problemen, dan is o.a. het Suez kanaal dicht door tektonische platen die daar tegen elkaar aan schuiven ;( Benieuwd wat de olie dan gaat kosten...
pi_220555303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:00 schreef Since2003 het volgende:
#winning

[ x ]
A.u.b. geen valse propoganda delen
BVD
Vakman pur sang
  zaterdag 11 april 2026 @ 14:11:51 #214
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220555318
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Over 20 miljoen jaar hebben we andere problemen, dan is o.a. het Suez kanaal dicht door tektonische platen die daar tegen elkaar aan schuiven ;( Benieuwd wat de olie dan gaat kosten...
Dan zijn we een Type 7 civilization waar iedereen zijn eigen wormhole device geimplanteerd heeft en instant overal naar welke lokatie dan ook binnen het multiversum kunnen gaan *O*
A murky, forgotten land.
pi_220555324
Aya-TOLL-Ah :D

pi_220555364
Vance wordt door Trump onder de bus gegooid om Trump z'n faal te verbloemen en Israel is er alles aangelegen om de boel te saboteren. Dus dat wordt helemaal niets...
Onder Obama had de VS een deal met Iran, waren er inspecties op de nucleaire faciliteiten die goed liepen en waren er geen problemen rondom het transport door de straat van Hormuz.
Trump vindt Obama stom (en mss te zw...) en heeft alleen daarom al de overeenkomst verscheurd. Daarna waren er geen inspecties meer. Trump valt vervolgend illegaal en keihard tegen zijn verkiezingsbeloftes in Iran aan en de hele wereld zit nu met de gebakken peren. En Trump moet nu om uit dit moeras te geraken concessies doen, die ten tijde van Obama in het geheel niet nodig waren.
Rondom de straat van Hormuz staan allemaal bergen waar kleine groepen IRG met een paar drones of mijnen de straat kunnen blokkeren. Dat is niet te beveiligen.
En de dreiging alleen al werkt verlammend op de scheepvaart. Rusland en China lachen zich werkelijk rot...
pi_220555395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:18 schreef AFA2022 het volgende:

Trump vindt Obama stom (en mss te zw...) en heeft alleen daarom al de overeenkomst verscheurd.
Mogen we zwart ook al niet meer zeggen of wat is dat "zw..." voor woke bullshit?

Ik bedoel het is niet alsof je nikker wilde zeggen toch? Dat zou ik nog begrijpen. Maar gewoon neger of zwart mag toch geen enkel probleem zijn wel?
vosss is de naam,
pi_220555408
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Mogen we zwart ook al niet meer zeggen of wat is dat "zw..." voor woke bullshit?

Ik bedoel het is niet alsof je nikker wilde zeggen toch? Dat zou ik nog begrijpen. Maar gewoon neger of zwart mag toch geen enkel probleem zijn wel?
Een persoon van kleur. :')

Ik ben gewoon zwart hoor. Geen moeite mee.
pi_220555419
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
A.u.b. geen valse propoganda delen
BVD
Iets wat al is benoemd hoef je ook niet naar voren te bumpen met niets anders dan neppe verontwaardiging natuurlijk. Lijkt dan net of daar wat achter zit.

Gedaan trouwens. :9
pi_220555453
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onder strikte politiebegeleiding natuurlijk want er zal ook bloot haar te zien zijn op straat.
Bloot haar inderdaad.

En misschien zelfs wel bloot hem.
pi_220555483
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Dat ik het baken dat het FOK! forum kent waar de grootste wappies zitten (lees alleen al mijn topic over Holocaust ontkenning erop na, hoe de Holocaust daar ontkent wordt kan alleen hier) niet simpel mee krijg lijkt mij duidelijk.
Een moslim over holocaust ontkenning, dit forum begint wel een beetje een parodie te worden.
  zaterdag 11 april 2026 @ 14:45:29 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220555521
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:18 schreef AFA2022 het volgende:
Vance wordt door Trump onder de bus gegooid om Trump z'n faal te verbloemen en Israel is er alles aangelegen om de boel te saboteren. Dus dat wordt helemaal niets...
Onder Obama had de VS een deal met Iran, waren er inspecties op de nucleaire faciliteiten die goed liepen en waren er geen problemen rondom het transport door de straat van Hormuz.
Trump vindt Obama stom (en mss te zw...) en heeft alleen daarom al de overeenkomst verscheurd. Daarna waren er geen inspecties meer. Trump valt vervolgend illegaal en keihard tegen zijn verkiezingsbeloftes in Iran aan en de hele wereld zit nu met de gebakken peren. En Trump moet nu om uit dit moeras te geraken concessies doen, die ten tijde van Obama in het geheel niet nodig waren.
Rondom de straat van Hormuz staan allemaal bergen waar kleine groepen IRG met een paar drones of mijnen de straat kunnen blokkeren. Dat is niet te beveiligen.
En de dreiging alleen al werkt verlammend op de scheepvaart. Rusland en China lachen zich werkelijk rot...
Ik word altijd een beetje moe van dat illegaal, meisjes zonder hoofdoek vermoorden is legaal of illegaal?
pi_220555549
quote:

[..]
Maar gewoon neger of zwart mag toch geen enkel probleem zijn wel?
Het licht zeker een tipje van de sluier van die users. Grappig hoe 1 woordje zoveel kan zeggen eigenlijk.

Aan de andere kant blijkt antisemitisme niet aan te slaan als geuzenwoordje.
  zaterdag 11 april 2026 @ 14:53:24 #224
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220555569
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:24 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Een persoon van kleur. :')

Ik ben gewoon zwart hoor. Geen moeite mee.
En jouw collega uit The Witcher 3 gewoon rood, bloedrood _O_
@vosss
A murky, forgotten land.
pi_220555663
quote:

[..]

Je hebt volkomen gelijk, my bad!
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:13:37 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220555699
Trump: 'VS begonnen met ruimen van zeemijnen in Straat van Hormuz'
De VS is begonnen met het ruimen van Iraanse zeemijnen in de Straat van Hormuz. Dat meldt president Trump op zijn platform Truth Social.

Zie verder geen enkel nieuwsartikel erover nog.

Wat wel weer grappig is want eerder zou Iran niet meer weten waar ze liggen, en nu zou de VS ze aan het ruimen zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 15:23:56 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220555757
Daarom noem je het mijnen jagen
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:29:59 #228
438527 MissButterflyy
pi_220555807
De VS is begonnen met het ruimen van Iraanse zeemijnen in de Straat van Hormuz. Dat meldt president Trump op zijn platform Truth Social. Eerder op de dag zouden al Amerikaanse marineschepen in de zeestraat zijn gesignaleerd, meldt Axios op basis van een Amerikaanse functionaris. Of het om mijnenvegers gaat, is niet duidelijk.

Zeemijnen zijn een van de redenen waarom er nog maar mondjesmaat scheepvaartverkeer is in de Straat van Hormuz. Vrijdag zeiden Amerikaanse functionarissen tegen The New York Times dat Iraanse schepen lukraak zeemijnen hebben geplaatst en lang niet altijd bijhielden waar precies. Wel zijn ze zo geplaatst dat schepen min of meer gedwongen worden om Iraanse territoriale wateren te doorkruisen.

Het regime in Teheran gebruikt dat als drukmiddel. Zo wil Iran het scheepvaartverkeer reguleren en tol heffen. Trump, de Golfstaten en andere belanghebbende partijen willen een vrije doortocht. Dat is een complicerende factor bij de vredesonderhandelingen die vanmiddag zijn begonnen in Pakistan.

Nu.nl
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:30:24 #229
438527 MissButterflyy
pi_220555813
Die Vance is voor spek en bonen naar Pakistan gestuurd lijkt het. :')
pi_220555830
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De VS is begonnen met het ruimen van Iraanse zeemijnen in de Straat van Hormuz. Dat meldt president Trump op zijn platform Truth Social.

Zie verder geen enkel nieuwsartikel erover nog.

Wat wel weer grappig is want eerder zou Iran niet meer weten waar ze liggen, en nu zou de VS ze aan het ruimen zijn.

Ik geloof er niks van. Het ZWAKKE LEGER van de VS heeft enkel een paar grote penis compensators in de vorm van vliegdekschepen, maar veel MINDER mijnenvegers en escort schepen dan de EU. Een marine samenstelling als een PADDENSTOEL een beetje zoals de penis van de president ook is beschreven door MINDERJARIGEN die hem in hun gezicht geduwd kregen. Ze zijn SLAP EN BANG en kunnen dit helemaal niet. Dank voor uw aandacht, D.E.E. Glazenmaker
pi_220555864
Toch maar weer extra overheidsgeld naar de psychiatrie.
pi_220555907
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:34 schreef UitStraling het volgende:
Toch maar weer extra overheidsgeld naar de psychiatrie.
Herstel ik heb fake news verspreid. De paddenstoel opmerking was van een porno actrice, de minderjarige beschreef slechts hoe ze in de paddenstoel van de president had GEBETEN!
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:38:28 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220555923
Hopelijk ontploffen er een paar mijnen in het gezicht van de mijnenvegers, kunnen ze op 5 december meteen bijklussen als mijnveegpieten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220555960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:38 schreef -XOR- het volgende:
Hopelijk ontploffen er een paar mijnen in het gezicht van de mijnenvegers, kunnen ze op 5 december meteen bijklussen als mijnveegpieten.
In de Falklands hadden ze een van de fregatten gebruikt als mijnenveger door gewoon heel snel door het verdachte stuk water te varen. Ieder schip kun je tenslotte eenmalig inzetten als mijnenveger. De bemanning was hier niet van op de hoogte, omdat dat slecht was voor het moraal.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:47:38 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220555988
Hiervoor had Amerika toch hulp nodig :? Nu kan BESTE LEGER TER WERELD het kennelijk toch zelf?

Volkskrant berichtte nog vorige week;

quote:
Maar de Amerikaanse marine beschikt niet over genoeg mijnenvegers in de regio om al geplaatste mijnen op te ruimen. Het verklaart waarom president Donald Trump zijn bondgenoten zondag specifiek vroeg mijnenvegers te sturen.
quote:
Tot voor kort beschikte de Amerikaanse Vijfde Vloot, die actief is in de regio, over vier mijnenvegers, maar deze werden vorig jaar uit de vaart genomen na zo’n dertig jaar trouwe dienst. De enige mijnenvegers waarover de marine nog beschikt, vier stuks, bevinden zich in Japan en kunnen niet snel bij de Straat van Hormuz zijn.
quote:
Het werk van deze oude Avenger-mijnenvegers is overgenomen door een nieuwe klasse oorlogsschepen, die opereren vanuit Golfstaat Bahrein. Ervaring met de bestrijding van mijnen in een oorlogssituatie hebben deze drie schepen echter nog niet.
Grandioos idee

Dus ja benieuwd met welke tools Amerika nu alle mijnen denkt op te ruimen
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:47:54 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220555991
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de Falklands hadden ze een van de fregatten gebruikt als mijnenveger door gewoon heel snel door het verdachte stuk water te varen. Ieder schip kun je tenslotte eenmalig inzetten als mijnenveger. De bemanning was hier niet van op de hoogte, omdat dat slecht was voor het moraal.
Lijkt me een mooie manier om van wat Amerikaanse orcjes af te komen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220555993
President Trump is now CUTTING OFF all trade with Spain after their leftist PM said to not use bases in their country to strike Iran

"Spain has absolutely nothing we need...we're gonna cut off ALL TRADE with Spain. We don't want ANYTHING to do with Spain."
pi_220555996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lijkt me een mooie manier om van wat Amerikaanse orcjes af te komen.
Ieder schip dat zinkt kan niet tegen Groenland worden gebruikt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:49:06 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220556003
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:48 schreef UitStraling het volgende:
President Trump is now CUTTING OFF all trade with Spain after their leftist PM said to not use bases in their country to strike Iran

"Spain has absolutely nothing we need...we're gonna cut off ALL TRADE with Spain. We don't want ANYTHING to do with Spain."
Niet onbegrijpelijk
pi_220556013
quote:

Ja, want dat is inderdaad hoe de EU werkt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:50:02 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220556018
quote:

Trump snapt niet hoe de EU werkt?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220556021
quote:

Gaaf, dan gaat de EU ALL TRADE met de VS afsnijden. Je zou denken dat iemand opa een weekje na zijn NEDERLAAG in Iran koest zou houden. Nou zullen we heel snel weer een TACO momentje zien.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:50:50 #243
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220556026
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Spanje zelf ook niet.
pi_220556034
quote:

Ze snappen daar nog steeds niet hoe de EU en de interne markt werkt.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:51:48 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220556038
quote:
Op de Iraanse staatstelevisie is zojuist bevestigd dat een Amerikaans oorlogsschip bij de Straat van Hormuz heeft gevaren. Volgens de staatsmedia is het schip duidelijk gemaakt dat binnen dertig minuten een aanval zou plaatsvinden als het niet rechtsomkeert maakte. Daarop zou het schip zijn omgedraaid.
Chickened out
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:53:33 #246
438527 MissButterflyy
pi_220556050
twitter
pi_220556052
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Chickened out
Dat schip doet een poging jouw litertje benzine betaalbaar te krijgen, misschien kun je netjes "dankjewel" zeggen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:54:25 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220556056
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Spanje zelf ook niet.
Vertel...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220556059
Af en toe schrijf ik een post in de stijl van TRUMP met random caps lock stukjes en meanderende beledigingen. De MAGA webcare schrijft dan vaak wat over psychische hulp.

Vandaag was de eerste keer dat zo'n type zijn volgende post een Trump post was in precies dezelfde stijl. Je zou denken dat hij dan de link legt dat Trump in een kliniek ipv het Witte Huis hoort, maar nee.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:55:10 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220556062
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat schip doet een poging jouw litertje benzine betaalbaar te krijgen, misschien kun je netjes "dankjewel" zeggen.
Op 27 februari had ik inderdaad een betaalbaar litertje benzine bij de pomp kunnen halen.

Wie moet ik bedanken voor het feit dat het nu 2,33 de liter is voor EURO95?
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:55:38 #251
438527 MissButterflyy
pi_220556066
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Af en toe schrijf ik een post in de stijl van TRUMP met random caps lock stukjes en meanderende beledigingen. De MAGA webcare schrijft dan vaak wat over psychische hulp.

Vandaag was de eerste keer dat zo'n type zijn volgende post een Trump post is in precies dezelfde stijl. Je zou denken dat hij dan de link legt dat Trump in een kliniek ipv het Witte Huis hoort, maar nee.
Ja, lachwekkend dat ze het niet doorhebben.
pi_220556068
Als Iran het vuur opent op een van de schepen, schenden ze de wapenstilstand, precies het soort escalatie waar de VS mogelijk op aanstuurt.
Voorheen Post ID 101472
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:56:13 #253
438527 MissButterflyy
pi_220556075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Op 27 februari had ik inderdaad een betaalbaar litertje benzine bij de pomp kunnen halen.

Nu komt er weer een heel verhaal over dat dit door Iran komt. Bespaar je de moeite.
pi_220556081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Progressief Laf natuurlijk, Iran had al lang van de klauwen verlost moeten worden, net als Rusland.
pi_220556088
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, lachwekkend dat ze het niet doorhebben.
Slimme mensen vinden Trump niet leuk.
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:58:04 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220556090
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Progressief Laf natuurlijk, Iran had al lang van de klauwen verlost moeten worden, net als Rusland.
En hoe is de Iraanse bevolking nu precies uit de klauwen verlost?
pi_220556104
quote:
Masoumeh Ebtekar - also known as "Screaming Mary" - was the spokeswoman for the Islamic terrorists who stormed the U.S. Embassy in Tehran in 1979 and held 52 Americans hostage for 444 days - subjecting them to beatings, starvation, and mock executions.

In 2014, the Obama Administration granted visas to her son and his family to enter the United States. In June 2016, the Obama Administration gave them lawful permanent resident status via the Diversity Immigrant Visa Program.

This week, I terminated their lawful permanent resident status and today, Seyed Eissa Hashemi, Maryam Tahmasebi, and their son are now in the custody of U.S. Immigration and Customs Enforcement pending their removal from our country.

Her family should never have been allowed to benefit from the extraordinary privilege of living in our country.

America can never become home for anti-American terrorists or their families - and under the Trump Administration, it never will.

https://x.com/SecRubio/status/2042961146307547296
Based Rubio.
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:02:03 #258
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220556116
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:59 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Based Rubio.
Want? De kinderen hebben daar wat mee te maken?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:14:52 #259
38496 Perrin
pi_220556179
De VS boert goed.

twitter
pi_220556185
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef Glazenmaker het volgende:

Vandaag was de eerste keer dat zo'n type zijn volgende post een Trump post was in precies dezelfde stijl. Je zou denken dat hij dan de link legt dat Trump in een kliniek ipv het Witte Huis hoort, maar nee.
Het maakt meer kapot dan je lief is :{
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:21:20 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220556204
pi_220556243
Kan iemand die totaaldebiel een nekschot geven heel streng toespreken en foei zeggen aub?

Hij is er goddomme nog trots op ook. Wat een lul. :r
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:32:48 #263
38496 Perrin
pi_220556250
Iran heeft zin in de onderhandelingen.

twitter
pi_220556297
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:32 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
"So much winning you'll be tired of winning".
pi_220556301
quote:

[ x ]
Ja dit is weer dik winnen.
pi_220556314
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Trump snap wel meer niet.

Hij snapt bijvoorbeeld ook niet dat je niet zelf illegaal een ander land de tering in kan bombarderen en dan vervolgens je matties uitfoeteren en bedreigen waarom ze je niet komen helpen.

Om maar iets te noemen.

Hij snapt ook niet dat de VS en Israël ervoor gezorgd hebben dat de hele wereld nu een probleem heeft. Iedereen wist dat die straat dicht zou gaan.

Eigenlijk verbaast het mij dat hij Kharg nog niet met boots on the ground aangevallen heeft. Ook daar weet elke debiel en zijn moeder dat dat niet goed gaat komen.

Maargoed, dit is nog lang niet voorbij dus wat niet is kan nog komen. Die totale nitwit is er achterlijk genoeg voor.
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:44:50 #267
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220556316
quote:

[ x ]
Enkel punt 4 lijkt me bespreekbaar voor de VS.
Ach, je kan maar beter hoog inzetten hè.
Maar dit gaat op niks uitlopen natuurlijk.
pi_220556320
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:14 schreef Perrin het volgende:
De VS boert goed.

[ x ]
Het komt toch gewoon neer op je bondgenoten in de golf bestelen van hun olie omzet? Leuk dat hij er trots op is.
pi_220556325
Wat een held.
twitter
pi_220556328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En waarschijnlijk is Iran uiteindelijk enkel bereid om punt 2, 3 en 4 te laten vallen.

Bedankt Trump en bibi. :')

Domme achterlijke fucks.
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:46:31 #271
38496 Perrin
pi_220556331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het komt toch gewoon neer op je bondgenoten in de golf bestelen van hun olie omzet? Leuk dat hij er trots op is.
Bondgenoten? Horigen. Onderdanige vazalstaatjes die hopen dat Trump ze wat kruimels toewerpt.
  Forum Admin zaterdag 11 april 2026 @ 16:47:22 #272
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220556335
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bondgenoten? Horigen.
Nou ja, daar komen staten als Koeweit nu achter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220556362
quote:

[ x ]
Punt 1, 2 en 4 bestonden nog niet eens anderhalve maand geleden als zijnde "probleem" en punt 3 was toen totaal niet aan de orde. Dit heeft Trump toch maar mooi bereikt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220556364
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Voordat die schepen en ander militair tuig daar waren, was die benzine best betaalbaar.

We gaan een beetje "dankjewel" zeggen voor het opruimen van de zooi die ze zelf veroorzaakt hebben.
pi_220556382
Wat punt 4 betreft... bedoelen ze daarmee ook Israël/Palestina/Libanon etc. of alleen de Golf?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220556397
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voordat die schepen en ander militair tuig daar waren, was die benzine best betaalbaar.

We gaan een beetje "dankjewel" zeggen voor het opruimen van de zooi die ze zelf veroorzaakt hebben.
Gelukkig komt er binnenkort Amerikaanse olie aan, Amerika rijker, Iran armer, Europa zwakker.
pi_220556401
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Punt 1, 2 en 4 bestonden nog niet eens anderhalve maand geleden als zijnde "probleem" en punt 3 was toen totaal niet aan de orde. Dit heeft Trump toch maar mooi bereikt.
En dus zijn die onderhandelingen ook totaal kansloos.

De VS heeft zich danig laten ringeloren door Bibi en dat weten ze. Ze weten ook wat jij zegt en dus willen ze waarschijnlijk terug naar wat het was voor hun aanvallen. En dat is nou net wat Iran niet meer gaat doen.

Links- of rechtsom, Iran komt hier als morele winnaar uit de bus. Of je dat nu leuk vind of niet, dat maakt niks uit.

VS heeft zich laten piepelen en niet zo'n beetje ook en daarbij wild om zich heen slaan naar alles en iedereen qua bevriende landen. Wat een schertsvertoning. En dat moet dan een wereldmacht zijn. Flikker toch op. Volstrekt incapabel.

Xi lacht Trump recht in z'n gezicht uit.
vosss is de naam,
pi_220556415
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gelukkig komt er binnenkort Amerikaanse olie aan, Amerika rijker, Iran armer, Europa zwakker.
Amerika kan niet zomaar ineens 20% van de wereldhandel de markt op pompen. Dat gaat niet.
vosss is de naam,
pi_220556431
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:00 schreef vosss het volgende:

[..]
Amerika kan niet zomaar ineens 20% van de wereldhandel de markt op pompen. Dat gaat niet.
Dat is een te complexe gedachte voor de simpele zielen die zeggen: "Iran slecht, Iran slaan goed.". Die denken niet na over de gevolgen, en degenen die dat wel doen zijn woke, of worden weggezet als voorstanders van Iran.

Trump zegt dat er meer dan genoeg olie is, en er wordt geleerd dat je cultleider altijd de waarheid (en de enige waarheid) spreekt, dus dan is er meer dan genoeg olie.
pi_220556439
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:00 schreef vosss het volgende:

[..]
En consumenten daar zijn ook niet imuun voor de prijsstijgingen die erdoor veroorzaakt worden. Leuk voor een paar oliereuzen daar, pech voor alle anderen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:06:49 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220556447
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:44 schreef vosss het volgende:

[..]
Trump snap wel meer niet.

Hij snapt bijvoorbeeld ook niet dat je niet zelf illegaal een ander land de tering in kan bombarderen en dan vervolgens je matties uitfoeteren en bedreigen waarom ze je niet komen helpen.

Om maar iets te noemen.

Hij snapt ook niet dat de VS en Israël ervoor gezorgd hebben dat de hele wereld nu een probleem heeft. Iedereen wist dat die straat dicht zou gaan.

Eigenlijk verbaast het mij dat hij Kharg nog niet met boots on the ground aangevallen heeft. Ook daar weet elke debiel en zijn moeder dat dat niet goed gaat komen.

Maargoed, dit is nog lang niet voorbij dus wat niet is kan nog komen. Die totale nitwit is er achterlijk genoeg voor.
Ik zie zo voor mij dat iemand van zijn staf zegt ´Meneer Trump een kleine correctie, dit zit zo en zo´.en dan ´Je bent ontslagen brutale blaag!`
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:07:33 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220556450
quote:

[..]
Dat je zo in de Trump bubbel zit dat je dat gelukkig vind.
pi_220556452
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:04 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat is een te complexe gedachte voor de simpele zielen die zeggen: "Iran slecht, Iran slaan goed.". Die denken niet na over de gevolgen, en degenen die dat wel doen zijn woke, of worden weggezet als voorstanders van Iran.

Trump zegt dat er meer dan genoeg olie is, en er wordt geleerd dat je cultleider altijd de waarheid (en de enige waarheid) spreekt, dus dan is er meer dan genoeg olie.
Ja maar de grap is (haha haahahahaaa!) dat er dus niet meer dan genoeg is!!! ;(
vosss is de naam,
pi_220556462
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat je zo in de Trump bubbel zit dat je dat gelukkig vind.
Nou ja ik red me wel hoor, gaat me meer om de arme Europeanen, ik heb er geen zin in dat die niet nog meer gaan klagen en stelen.
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:10:57 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220556470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja ik red me wel hoor, gaat me meer om de arme Europeanen, ik heb er geen zin in dat die niet nog meer gaan klagen en stelen.
Je hebt een ondragelijk hoog IQ, heel veel geld, maar post de hele tijd in deze reeks....
pi_220556481
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Je hebt een ondragelijk hoog IQ, heel veel geld, maar post de hele tijd in deze reeks....
Ow dus niet alleen een IQ van 146, maar ook nog eens heel veel geld??

Ja dat heb ik ook. Nodig dan. :+
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:12:58 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220556485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Al die Fokkers, die van zichzelf verklaren een hoog IQ te hebben, weten dat altijd heel erg goed te verbergen _O- :')
A murky, forgotten land.
pi_220556493
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Al die Fokkers, die van zichzelf verklaren een hoog IQ te hebben, weten dat altijd heel erg goed te verbergen _O- :')
Over 't algemeen is 't tegenovergestelde waar. Het gemiddelde is rond de 100, dus het ekte IQ zal dichter bij de 60 liggen. Wat direct veel duidelijk maakt.
pi_220556518
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Het is een samenvatting van de eerdere punten. En het probleem van de VS is, dat ze vrede moeten sluiten, omdat ze de middelen niet meer hebben om verder te vechten. De raketten zijn op, de bommenwerpers kunnen alleen de kust bombarderen en soldaten worden samen met hun vervoermiddelen in kleine stukjes gehakt. Alles wat ze nu nog hebben wordt ingezet om Israël te beschermen.
pi_220556565
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
Leuk voor een paar oliereuzen daar, pech voor alle anderen.
Plus leuk voor de inner circle van Trump die wist wat Donald ging doen en daardoor flink verdiende met beurshandel met voorkennis. Zoals bij alle grote beslissingen van Trump
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220556585
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het is een samenvatting van de eerdere punten. En het probleem van de VS is, dat ze vrede moeten sluiten, omdat ze de middelen niet meer hebben om verder te vechten. De raketten zijn op, de bommenwerpers kunnen alleen de kust bombarderen en soldaten worden samen met hun vervoermiddelen in kleine stukjes gehakt. Alles wat ze nu nog hebben wordt ingezet om Israël te beschermen.
Denk je dat Trump zich aankomende maandag overgeeft?
pi_220556592
Edit
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220556607
quote:

[..]
Zoveel extra kan de VS niet exporteren momenteel, misschien 10% van wat er in Hormuz nu niet doorheen gaat.

En het gaat om meer dan olie... o.a. helium wat gebruikt wordt voor de productie van halfgeleiders, harde schijven en mijn stem als ik Take On Me wil meezingen.
pi_220556609
De enige winst die Iran heeft geboekt is dat Links Europa bibbert van angst, doen ze nog best goed.
pi_220556621
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
De enige winst die Iran heeft geboekt is dat Links Europa bibbert van angst, doen ze nog best goed.
Wat is "links Europa", wie horen daarbij en waarom zouden ze bibberen?
pi_220556633
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
dat Links Europa bibbert van angst
Voor wat? Beweer je nu soms dat Donald ook Europa aan wil gaan vallen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220556634
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoveel extra kan de VS niet exporteren momenteel, misschien 10% van wat er in Hormuz nu niet doorheen gaat.

En het gaat om meer dan olie... o.a. helium wat gebruikt wordt voor de productie van halfgeleiders, harde schijven en mijn stem als ik Take On Me wil meezingen.
Youtube linkje waar je dat zingt aub. :D!
vosss is de naam,
  zaterdag 11 april 2026 @ 17:31:21 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220556639
Misschien dat energietransitie toch wat versneld kan worden in Europa. Toch wat positiefs uit deze domme oorlog.
pi_220556670
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien dat energietransitie toch wat versneld kan worden in Europa. Toch wat positiefs uit deze domme oorlog.
Oliedom.
pi_220556716
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat zet geen zoden aan de dijk, het maakt het probleem alleen groter. Ruwweg kunnen we kiezen tussen kolen, kernenergie en terug naar de natuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')