abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220553598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nadat Mohammed, Ahmed, Ali, Omar en Aziz stenen op David hadden gegooid van een afstand en David ze daarna in elkaar had geslagen kwamen de jongens met een statement. Als je nu nog ontkent dat David een gevaar is voor de vrede in de klas...
Op basis van welke "steen" is Israel Iran en Libanon binnengevallen?

Want dat heb ik effe gemist
pi_220553601
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:33 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Voor China wel een mooie praktijktest van hun defensieve wapens tegenover toestellen van de VS, zonder er zelf een oorlog voor te hoeven starten.
pi_220553607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 21:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk dat je alleen medemoslims en PRO stemmers mee zal krijgen.
Dat ik het baken dat het FOK! forum kent waar de grootste wappies zitten (lees alleen al mijn topic over Holocaust ontkenning erop na, hoe de Holocaust daar ontkent wordt kan alleen hier) niet simpel mee krijg lijkt mij duidelijk.
pi_220553625
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 08:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh ja heel die vloot is weg gevraagd.
De golfstaten zullen toch wel mijnenjagers hebben?
Nederland heeft sowieso die hagelnieuwe "Vlissingen" en er wordt nog wat gebouwd geloof ik.
pi_220553638
Ik vraag mij af hoe we dit gaan verrekenen? Het gaat heel veel landen heel veel geld kosten.

Er zal ongetwijfeld naar Amerika en Israël gekeken worden als veroorzaker hiervan.

Ik lust wel wat herstelbetalingen hoor. :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 09:57:17 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nederland heeft sowieso die hagelnieuwe "Vlissingen" en er wordt nog wat gebouwd geloof ik.
Die is volgens mij nog niet in dienst
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220553647
Keuzes. Je kunt ook gewoon Amerikanen de vinger geven en banden aanhalen met Iran. Er wordt ook niet moeilijk gedaan over banden met Zionistan en Saudi goyrabië. :9
pi_220553651
Als je Oekraïne gaat vergelijken met Iran ben je wel compleet af in het leven.
pi_220553653
twitter
pi_220553678
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:58 schreef UitStraling het volgende:
Als je Oekraïne gaat vergelijken met Iran ben je wel compleet af in het leven.
Ik vergelijk Oekraïne niet met Iran.

Ik vergelijk de situaties met elkaar.

Land A wordt volgens internationaal recht volstrekt illegaal aangevallen door land B.
Bondgenoten van land A sturen wapens zodat land A zich kan verdedigen tegen de agressor, te weten land B.

Als land A = Oekraïne, dan zijn wij de bondgenoten die wapens sturen zodat Oekraïne zich kan verdedigen tegen land B, Rusland in dit geval.

Als land A = Iran, dan is china de bondgenoot die wapens stuurt zodat Iran zich kan verdedigen tegen land B, Israël en de VS in dit geval.

Dit staat compleet los van wat er gevonden wordt van het regime in Iran. Zij worden illegaal aangevallen volgens het internationaal recht wat we allen zo hoog pretenderen te hebben zitten.

Als we zeggen dat recht bestaat niet meer en is overboord gekieperd, ook prima, maar dan kunnen wij gewoon militair mee gaan doen en zorgen dat Iran die straat weer opent. Ergo ons bemoeien in een illegale oorlog.
vosss is de naam,
pi_220553679
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat half jaar is onhaalbaar.
Er gaan normaal 100 tankers door die straat per dag. Nu al een maand niks.

We lopen dus al 3000 tankers achter.
Zelfs als ze nu open gaan èn 20% meer tankers door die straat sturen duurt het nu al 150 dagen, dus 5 maanden, voordat de achterstand die er nu is ingelopen is.

En dat staat los van dat men helemaal de capaciteit niet meer heeft om 20% meer door die straat te sturen. Er is God weet hoeveel naar de tyfus geknald.

Dus als ze 90% restcapaciteit hebben dan is het al veel lijkt mij en dat wil zeggen dat het probleem dus voorlopig zeer zeker niet opgelost wordt al gaat die straat nu open.

Wij gaan zware tijden tegemoet. En dat gaat geen maanden, maar jaren duren voordat alles weer een beetje loopt zoals het liep voordat Trump en Netanyahu los gingen.
Deze periode is net als toen Covid uitbrak in China. Je ziet de ellende op je afkomen. Gelukkig is de rest bezig met andere dingen, lekker naar het tuincentrum enzo. Dus gewoon goed voorbereiden op wat komen gaat.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:05:42 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553684
Ik ga naar de mediamarkt
pi_220553689
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:05 schreef sp3c het volgende:
Ik ga naar de mediamarkt
Zuid oost? dan kan ik zwaaien.
pi_220553697
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat half jaar is onhaalbaar.
Er gaan normaal 100 tankers door die straat per dag. Nu al een maand niks.

We lopen dus al 3000 tankers achter.
Zelfs als ze nu open gaan èn 20% meer tankers door die straat sturen duurt het nu al 150 dagen, dus 5 maanden, voordat de achterstand die er nu is ingelopen is.

En dat staat los van dat men helemaal de capaciteit niet meer heeft om 20% meer door die straat te sturen. Er is God weet hoeveel naar de tyfus geknald.

Dus als ze 90% restcapaciteit hebben dan is het al veel lijkt mij en dat wil zeggen dat het probleem dus voorlopig zeer zeker niet opgelost wordt al gaat die straat nu open.

Wij gaan zware tijden tegemoet. En dat gaat geen maanden, maar jaren duren voordat alles weer een beetje loopt zoals het liep voordat Trump en Netanyahu los gingen.
Of we kopen meer olie van Noorwegen en Venezuela
Corporate translator
pi_220553707
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat doet de rest ook. Met die 20% die weggevallen is, is er niet genoeg voor iedereen.
vosss is de naam,
pi_220553714
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Of we doen eventjes wat zuinig aan, die egoïstische en hysterisch bange paniek zeg :')
pi_220553720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Of we doen eventjes wat zuinig aan, die egoïstische en hysterisch bange paniek zeg :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar al die gen z die niet meer kunnen reizen voor hun sociale media dan?
Corporate translator
pi_220553724
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Deze periode is net als toen Covid uitbrak in China. Je ziet de ellende op je afkomen. Gelukkig is de rest bezig met andere dingen, lekker naar het tuincentrum enzo. Dus gewoon goed voorbereiden op wat komen gaat.
Hoe bereid jij je voor? :)

Ik zorg dat mijn auto's afgetankt blijven en heb mijn voorraad houtpellets voor volgende winter aangevuld zodat ik dan in elk geval warm zit.

Tevens mijn flexibel energiecontract vastgezet voor 3 jaar.

Verder anderhalve diepvries vol met eten en de voorraadkast gevuld, maargoed, dat is beide altijd al zo. :)
vosss is de naam,
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:17:54 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553746
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:06 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Zuid oost? dan kan ik zwaaien.
Kan wel |:)
pi_220553748
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Nou ja, ik hoop wel dat het snel rustiger wordt, anders krijgen wij er ook echt last van. Ongeacht wie begon en wiens schuld het eigenlijk is.
Krijgen we last van die "oil shock"is hier al volgens dit filmpje.

Bekijk deze YouTube-video
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220553754
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:13 schreef vosss het volgende:

[..]
Hoe bereid jij je voor? :)

Ik zorg dat mijn auto's afgetankt blijven en heb mijn voorraad houtpellets voor volgende winter aangevuld zodat ik dan in elk geval warm zit.

Tevens mijn flexibel energiecontract vastgezet voor 3 jaar.

Verder anderhalve diepvries vol met eten en de voorraadkast gevuld, maargoed, dat is beide altijd al zo. :)
Niet heel veel bijzonders eigenlijk. Ik heb wel voor de persoonlijke hygiëne nu een voorraadje waar ik een jaar of 2 mee doorkan. En een voorraad van dingen die toch wel opgaan, voordat de inflatie begint aan te tikken zoals koffie, kattenvoer, wasmiddel, vuilniszakken, dat soort dingen.

En sowieso voor een paar weken "noodvoer" maar dat had ik toch altijd al.

Mocht het alsnog minder erg uitpakken dan verlies ik er geen geld op.

Vd week komt er een bedrijfje langs om te kijken wat er allemaal moet gebeuren om aan een warmtepomp te gaan.
pi_220553761
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Ja maar al die gen z die niet meer kunnen reizen voor hun sociale media dan?
Het is voor een goed doel, het Iraanse volk bevrijden en de doodscultus termineren, keertje extra met de fiets, hamburgertje minder, bijbaantje voor een avondje, CV graadje lager, opgelost.
pi_220553764
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Op basis van welke "steen" is Israel Iran en Libanon binnengevallen?

Want dat heb ik effe gemist
De steun aan terreurorganisaties? En Hezbollah begon raketjes te schieten.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:21:14 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553770
Het Iraanse volk is nu net zo "vrij" als 2 maanden geleden
pi_220553771
Ik heb heel veel koffie want die zou heel duur worden, mijn hele voorraadkast afgeladen vol, en heel veel voedsel in de vriezer.

.....en wat extra op mijn spaarrekening.

..en ik fiets naar mijn werk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')