abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:23:25 #151
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220553780
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Deze periode is net als toen Covid uitbrak in China. Je ziet de ellende op je afkomen. Gelukkig is de rest bezig met andere dingen, lekker naar het tuincentrum enzo. Dus gewoon goed voorbereiden op wat komen gaat.
"Zo'n vaart zal het wel niet lopen", kreeg ik destijds te horen als ik mijn zorgen uitte.
pi_220553786
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
"Zo'n vaart zal het wel niet lopen", kreeg ik destijds te horen als ik mijn zorgen uitte.
Ja, daar trap ik nu niet meer in. ;) :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:26:03 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553795
Liep je met covid echt tegen lege schappen enzo aan?

De maatregelen waren ff vervelend maar verder ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220553805
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Of we doen eventjes wat zuinig aan, die egoïstische en hysterisch bange paniek zeg :')
Met eventjes wat zuinig aan doen komen we er niet.
Bovendien impliceert de term eventjes dat het om slechts een korte periode zou gaan. Zoals ik hierboven al geschetst hebt gaat dat in het allerallerbeste scenario 5 maanden duren. Dat is niet eventjes.

Stel vanaf vandaag:
1. Straat van Hormuz definitief open.
2. Elke dag 120 ipv 100 tankers door die straat.
3. Capaciteit dus van 100 naar 120%

Alle 3 die voorwaarden wordt vandaag op 100% zeker niet aan voldaan.

Als er al 90% kan worden gestuurd is het veel en dan lopen we elke maand die het duurt voordat men op 120% capaciteit zit dus nog steeds 300 tankers mis. Elke maand.

Dus stel we zitten nog 1 maand dicht, wat zeker niet ondenkbaar is.
Dan lopen we al 6000 tankers achter.
Stel dat we daarna nog 5 maanden alles moeten herstellen, wat waarschijnlijk niet gaat lukken en zeker niet om dan op 120% capaciteit te zitten van wat het was van, maargoed, stel dus dat we na 1 maand dicht nog 5 maanden op 90% draaien. Dan komen op die 6000 tankers die we mislopen nog eens 1500 tankers bij en zitten op totaal 7500 tankers achterstand.

Stel dan draaien we na een half jaar op 120% (wat waarschijnlijk niet haalbaar is) dan duurt het dus nog 7500 / 20 = 375 dagen voordat de achterstand ingelopen is.

Dus met die 1 maand straat dicht en 5 maanden op 90% draaien en dan daarna ook nog eens continu op 120% draaien duurt het dus ruim een jaar.

Ik denk dat over 1 maand de straat niet open is. Laten we hopen van wel.
Ik denk dat er nu geen capaciteit is bij die beschadigde installaties allemaal om over 1 maand op 90% te draaien.
Ik denk dat het langer dan een half jaar duurt om alles te repareren.
Tevens denk ik dat het langer dan een half jaar duurt om alles op 120% te krijgen.

Dus dat eventjes van jou kan je op je buik schrijven. Het is geen hysterisch gedoe en geen bangmakerij. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen en eventjes wat zuiniger aan doen lost dat probleem niet op.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220553811
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is voor een goed doel, het Iraanse volk bevrijden en de doodscultus termineren, keertje extra met de fiets, hamburgertje minder, bijbaantje voor een avondje, CV graadje lager, opgelost.
Dit is stuitend naïef.
vosss is de naam,
pi_220553812
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:26 schreef sp3c het volgende:

Je hoeft eigenlijk alleen maar na te gaan, wat er allemaal duurder wordt met 20 % minder olie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220553819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ja, en paniekzaaier werd ik genoemd. 2 weken later zat ik lekker thuis toen iedereen aan het hamsteren was

En die uitspraak hoorde ik nu ook vaak. De laatste 2 weken wel minder. Op de één of andere manier zitten rampen of ongemak niet in ons DNA en kunnen we ons niet voorstellen dat ons iets onaangenaams kan overkomen.
pi_220553823
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Met eventjes wat zuinig aan doen komen we er niet.
Bovendien impliceert de term eventjes dat het om slechts een korte periode zou gaan. Zoals ik hierboven al geschetst hebt gaat dat in het allerallerbeste scenario 5 maanden duren. Dat is niet eventjes.

Stel vanaf vandaag:
1. Straat van Hormuz definitief open.
2. Elke dag 120 ipv 100 tankers door die straat.
3. Capaciteit dus van 100 naar 120%

Alle 3 die voorwaarden wordt vandaag op 100% zeker niet aan voldaan.

Als er al 90% kan worden gestuurd is het veel en dan lopen we elke maand die het duurt voordat men op 120% capaciteit zit dus nog steeds 300 tankers mis. Elke maand.

Dus stel we zitten nog 1 maand dicht, wat zeker niet ondenkbaar is.
Dan lopen we al 6000 tankers achter.
Stel dat we daarna nog 5 maanden alles moeten herstellen, wat waarschijnlijk niet gaat lukken en zeker niet om dan op 120% capaciteit te zitten van wat het was van, maargoed, stel dus dat we na 1 maand dicht nog 5 maanden op 90% draaien. Dan komen op die 6000 tankers die we mislopen nog eens 1500 tankers bij en zitten op totaal 7500 tankers achterstand.

Stel dan draaien we na een half jaar op 120% (wat waarschijnlijk niet haalbaar is) dan duurt het dus nog 7500 / 20 = 375 dagen voordat de achterstand ingelopen is.

Dus met die 1 maand straat dicht en 5 maanden op 90% draaien en dan daarna ook nog eens continu op 120% draaien duurt het dus ruim een jaar.

Ik denk dat over 1 maand de straat niet open is. Laten we hopen van wel.
Ik denk dat er nu geen capaciteit is bij die beschadigde installaties allemaal om over 1 maand op 90% te draaien.
Ik denk dat het langer dan een half jaar duurt om alles te repareren.
Tevens denk ik dat het langer dan een half jaar duurt om alles op 120% te krijgen.

Dus dat eventjes van jou kan je op je buik schrijven. Hey is geen hysterisch gedoe en geen bangmakerij. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen en eventjes wat rustiger lost dat probleem niet op.
Ik zou een boze brief naar Mojtaba Khamenei sturen als ik jou was, voor zover die nog ogen heeft om die brief te lezen.
pi_220553841
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
De steun aan terreurorganisaties? En Hezbollah begon raketjes te schieten.
Heb je een bron daarvan?
  zaterdag 11 april 2026 @ 10:33:10 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220553851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nederland heeft sowieso die hagelnieuwe "Vlissingen" en er wordt nog wat gebouwd geloof ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Die is volgens mij nog niet in dienst
Correct.
En het eerste Belgische zusterschip, de Oostende is op papier sinds november '25 in dienst, maar als ik het volgende lees:
"In March 2026 it was reported that the first mine countermeasures toolbox had been delivered to Belgium and the Netherlands.".
Dan klinkt het niet alsof volledige inzetbaarheid in april '26 al realistisch is.

Realistischer lijkt me dat een aantal overgebleven Alkmaarklasse schepen ingezet gaan worden, al zijn daar nog maar een stuk of drie van over en ongetwijfeld niet allemaal op ieder moment inzetbaar.
Dus ja, in hoeverre dat zoden aan de dijk zet... het is in de breedte echt niet meer de KM van 1987, toen ze ook in de Straat ingezet werden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 11-04-2026 10:39:57 ]
pi_220553856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:26 schreef sp3c het volgende:

Tijdens Covid kwamen tankers nog aan en reden vrachtwagens nog.
pi_220553862
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou een boze brief naar Mojtaba Khamenei sturen als ik jou was, voor zover die nog ogen heeft om die brief te lezen.
Ik ben geen voorstander van dat achterlijk kutregime. Van mij mogen alle haatbaarden de tyfus krijgen. Dat dat even duidelijk is.

Ik reken je slechts voor hoe snel dit een gigantisch probleem is geworden en hoe lang het gaat duren.

In het allerbeste geval duurt het tot 11 april 2027 voordat de achterstand weggewerkt is.
Dat gaat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid echt wel langer duren dan dat.

En als jij denkt dat je er bent met de verwarming een graadje lager zetten, een keertje de fiets pakken etc dan ben jij ronduit naïef. Dit gaat wereldwijd voor enorme problemen zorgen.
vosss is de naam,
pi_220553864
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Je hoeft eigenlijk alleen maar na te gaan, wat er allemaal duurder wordt met 20 % minder olie.
Alles wat geimporteerd moet worden, alles waar olie in verwerkt is. Alles waar energie bij komt kijken (broodjes, pizza's enzo)

Dus volgens mij wordt alles duurder.
pi_220553868
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Correct.
En het eerste Belgische zusterschip, de Oostende is op papier sinds november '25 in dienst, maar als ik het volgende lees:
"In March 2026 it was reported that the first mine countermeasures toolbox had been delivered to Belgium and the Netherlands.".
Dan klinkt het niet alsof volledige inzetbaarheid in april '26 al realistisch is.

Realistischer lijkt me dat een aantal overgebleven Alkmaarklasse schepen ingezet gaan worden, al zijn die er volgens mij ook nog maar een stuk of drie over en ongetwijfeld niet allemaal op ieder moment inzetbaar. Dus ja.
Normaliter zet het Iraanse regime kinderen in om mijnen te ruimen.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:37:06 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553878
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Normaliter zet het Iraanse regime kinderen in om mijnen te ruimen.
Zeemijnen zijn in de regel magnetisch
pi_220553887
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zeemijnen zijn in de regel magnetisch
Sturen ze kinderen met beugeltjes.
  Moderator zaterdag 11 april 2026 @ 10:39:30 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220553891
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Sturen ze kinderen met beugeltjes.
En zwembandjes ofzo?
pi_220553930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:21 schreef sp3c het volgende:
Het Iraanse volk is nu net zo "vrij" als 2 maanden geleden
Ze kennen nu nog meer onderdrukking van het regime
quote:
Vandaag om 07:06 uur
Iraniërs kunnen al meer dan 1000 uur niet op internet

De bevolking van Iran heeft al duizend uur geen toegang tot internet. Dat zegt internetmonitor NetBlocks. Het gaat om de langste internetblokkade in de wereld.

De meeste mensen in het land hebben sinds de eerste Israëlische en Amerikaanse aanvallen eind februari online alleen toegang tot door de staat goedgekeurde inhoud. Rond de jaarwisseling kregen Iraniërs tijdens massademonstraties tegen het regime ook al te maken met een grote internetblokkade.

Het internet in Iran is zelfs in vredestijd onderworpen aan strenge censuur. Veel websites en apps zijn geblokkeerd in het land. De overheid treedt op tegen het gebruik van satellietverbindingen en VPN's.
Libanon en VS vragen Israël om pauze in aanvallen op Hezbollah
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amerika-trump-hormuz
pi_220553934
quote:

[..]
Het is voor een goed doel, het Iraanse volk bevrijden en de doodscultus termineren, keertje extra met de fiets, hamburgertje minder, bijbaantje voor een avondje, CV graadje lager, opgelost.
Als ik naar mijn werk ga ga ik met de fiets + OV gezien ik een OV-pas van de zaak heb. CV staat momenteel uit enanders standaard op 18 graden. Fastfood eet ik sowieso bijna nooit en ik heb wel een auto maar gebruik deze alleen als het echt nodig is. Voor een paar boodschappen of iemand bezoeken kan ik makkelijk met de fiets.

Oh ja en vlees eten doe ik ook niet zo heel veel vanwege mijn darmflora.
Corporate translator
pi_220553983
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 10:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Ze kennen nu nog meer onderdrukking van het regime
[..]
Libanon en VS vragen Israël om pauze in aanvallen op Hezbollah
https://www.rtl.nl/nieuws(...)amerika-trump-hormuz
Ik had het logischer gevonden als de Libanese regering Israël gewoon meegeholpen had tegen Hezbollah.
pi_220554061
twitter
  zaterdag 11 april 2026 @ 11:08:02 #173
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220554077
20% betekent hier niet veel meer dan dat dingetjes hier procentje of 7-10 duurder worden. Ongeveer alles zal nog steeds leverbaar zijn.

Arme landen, arme mensen in rijke landen, die worden nog wat verder de shit in geduwd. Sommigen waarschijnlijk zo ver dat ze over het randje vallen.

Was deze oorlog nou op enigerlei wijze professioneel uitgevoerd dan was dat misschien nog te verdedigen geweest, maar Trump. Was deze oorlog enigszins professioneel uitgevoerd dan was dit probleem voorzien en waren tijdig de juiste maatregelen genomen.

De rechtmatigheid van de oorlog is niet het grootste probleem, we zien wel vaker conflicten die op of over het randje van internationaal recht gaan. De uitvoering is een enorm probleem. Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
pi_220554109
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
Nouja dit dus.
vosss is de naam,
pi_220554128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:06 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Daar komt Spanje voor nu nog goed weg
pi_220554133
quote:
20% betekent hier niet veel meer dan dat dingetjes hier procentje of 7-10 duurder worden. Ongeveer alles zal nog steeds leverbaar zijn.
Ik denk dat je je daarin vergist.
vosss is de naam,
pi_220554214
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:12 schreef Memeowitz het volgende:
Die incompetente debiel is ook maar een marionette. Een PR front. Een acteur betaald door Israel met Amerikaanse belasting geld.
<Knip>
Als je in Nederlandse huizen gaat zoeken vind je dat boek ook wel. Zegt weinig sowieso.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:25:39 ]
pi_220554240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je in Nederlandse huizen gaat zoeken vind je dat boek ook wel. Zegt weinig sowieso.
De Islam heeft natuurlijk exact dezelfde doelstelling als de schrijver van dat boekje.
pi_220554361
Rutte kent deze hypocrisie ook. Pro NAVO is aan het einde van de dag ook pro Israël. Niet zonder grondige hervormingen. En dat is echt heel jammer maar nodig.

twitter
pi_220554364
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:12 schreef Memeowitz het volgende:
Die incompetente debiel is ook maar een marionette. Een PR front. Een acteur betaald door Israel met Amerikaanse belasting geld. Hij is ook maar zo goed als de opdrachten die hij krijgt.

<Knip> ]
Nou, laat die pak m beet 80K doden en wereldwijde ontwrichting inderdaad maar zitten, het boek is gevonden. Het is alle ellende waard.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 11-04-2026 13:26:33 ]
pi_220554375
quote:

Arme landen, arme mensen in rijke landen, die worden nog wat verder de shit in geduwd. Sommigen waarschijnlijk zo ver dat ze over het randje vallen.

Was deze oorlog nou op enigerlei wijze professioneel uitgevoerd dan was dat misschien nog te verdedigen geweest, maar Trump. Was deze oorlog enigszins professioneel uitgevoerd dan was dit probleem voorzien en waren tijdig de juiste maatregelen genomen.

De rechtmatigheid van de oorlog is niet het grootste probleem, we zien wel vaker conflicten die op of over het randje van internationaal recht gaan. De uitvoering is een enorm probleem. Niemand weet wat die incompetente debiel in Washington over tien minuten nou weer verzint. En aangezien niemand het lef lijkt te hebben om hem af te zetten of uit het raam te flikkeren zitten we dus in de situatie dat de machtigste man op deze planeet een absoluut incompetente dementerende narcistische debiel is.
Aparte take. Wat is dan een probleem aan de uitvoering volgens jou?
De uitvoering is wat minder dan normaal maar het effect met al deze oorlogen in het Midden-Oosten waar Israel aanstichter is en zegt dat het daarna beter gaat zijn lopen hetzelfde af. Het is daarna weer slechter.
De uitvoering doet er niet zo toe. Het is niet alsof als Amerika duidelijkere objectieven stelt voor hun bombardementen dat het dan opeens succesvoller verloopt ofzo. Niet alsof Iran en Afghanistan Libie of Syrie zo geweldig zijn uitgepakt met marginaal betere planning en uitvoering.

De rechtmatigheid is juist een van de grootste problemen. Een oorlog waar miljoenen mensen zwaar onder leiden en meer dan een miljard mensen last van hebben gestart door twee psychopathen die achter de tralies zouden moeten zitten.

Wat zie je dan als te verdedigen aan deze oorlog? Een genocidaal land kan anderen de maat meten? Of Amerika vertelt wel even dat je protesteerders niet mag vermoorden? Zijn we vergeten dat Trump dodelijk geweld tegen Amerikaanse protesteerders helemaal niet afkeurt? Mogen landen die een misstand zien in een ander land zomaar binnenvallen? Is dit zon type argument dat Rusland ook wel een punt heeft in Oekraine ofzo, maar dat de uitvoering beter had gemoeten?
pi_220554387
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Islam heeft natuurlijk exact dezelfde doelstelling als de schrijver van dat boekje.
Wat bedoel je als je zegt de Islam?
Welke doelstelling heeft het christendom eigenlijk?
pi_220554411
quote:

[..]
Voor jou wel ja. Waar ik het vermoeden heb dat jij op kosten van de staat leeft gezien je drukke activiteiten op dit forum van maandagochtend tot zondagavond.
pi_220554416
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 09:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik denk dat het al onvermijdelijk is dat we er last van gaan krijgen. Als Qatar al zegt dat het jaren gaat kosten om alles weer op orde te krijgen, de oliestaten zeggen minstens maanden nodig te hebben.

Voordat alles weer een beetje gaat draaien ben je zo een half jaartje verder, al verwacht ik niet dat de besprekingen iets op gaan leveren.
Wat ik ook bizar vind is dat de beurzen zich min of meer hersteld hebben (naar het topniveau van eerder), alsof er niks aan de hand is.
pi_220554425
#winning

twitter
  zaterdag 11 april 2026 @ 12:00:03 #187
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220554426
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 11:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Aparte take. Wat is dan een probleem aan de uitvoering volgens jou?
De uitvoering is wat minder dan normaal maar het effect met al deze oorlogen in het Midden-Oosten waar Israel aanstichter is en zegt dat het daarna beter gaat zijn lopen hetzelfde af. Het is daarna weer slechter.
De uitvoering doet er niet zo toe. Het is niet alsof als Amerika duidelijkere objectieven stelt voor hun bombardementen dat het dan opeens succesvoller verloopt ofzo. Niet alsof Iran en Afghanistan Libie of Syrie zo geweldig zijn uitgepakt met marginaal betere planning en uitvoering.

De rechtmatigheid is juist een van de grootste problemen. Een oorlog waar miljoenen mensen zwaar onder leiden en meer dan een miljard mensen last van hebben gestart door twee psychopathen die achter de tralies zouden moeten zitten.

Wat zie je dan als te verdedigen aan deze oorlog? Een genocidaal land kan anderen de maat meten? Of Amerika vertelt wel even dat je protesteerders niet mag vermoorden? Zijn we vergeten dat Trump dodelijk geweld tegen Amerikaanse protesteerders helemaal niet afkeurt? Mogen landen die een misstand zien in een ander land zomaar binnenvallen? Is dit zon type argument dat Rusland ook wel een punt heeft in Oekraine ofzo, maar dat de uitvoering beter had gemoeten?
Wanneer het regime inderdaad vervangen was en de bevolking meer zeggenschap had gekregen was deze oorlog best verdedigbaar geweest.
pi_220554442
Er is wel een oplossing voor dit hele probleem, de grootste cultuurshock aller tijden, zoals laatst voorgesteld door een Libanese vrouw die opgevoed was met pure haat voor de Joden, laat de inwoners van islamitische landen in plaats van naar Mekka een weekje naar Tel Aviv gaan, even een blik werpen op mensen van allerlei allooi in vrijheid.

De Duitse burgers mochten zelf ook met een schepje en een bolderkar aan het werk in 1945 in de vernietigingskampen en dat heeft danig geholpen om bij velen de haat uit de geïndoctrineerde harten te krijgen en de monstermythe 180 graden om te draaien.
pi_220554453
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:01 schreef UitStraling het volgende:
laat de inwoners van islamitische landen in plaats van naar Mekka een weekje naar Tel Aviv gaan, even een blik werpen op mensen van allerlei allooi in vrijheid.

En mogen israeli's dan ook naar gaza om daar te gaan vegen, of niet?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220554454
quote:
De economist had er onlangs ook een artikeltje over. Vond dit wel een aardig overzichtje:

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220554472
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
En mogen israeli's dan ook naar gaza om daar te gaan vegen, of niet?
Goed idee, "kijk zo leven de gewone mensen onder de knoet van een fascistische terreurgroep, wees gewaarschuwd en help ze"
pi_220554484
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Goed idee, "kijk zo leven de gewone mensen onder de knoet van een fascistische terreurgroep, wees gewaarschuwd en help ze"
Duitser mochten op gaan ruimen niet om te 'kijken hoe vrij' deze of gene was.

Maar om ze te confronteren met de puinhopen die ze veroorzaakt hadden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220554487
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Van wie zijn de bommen die half Gaza naar puin hebben geschoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220554502
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Duitser mochten op gaan ruimen niet om te 'kijken hoe vrij' deze of gene was.

Maar om ze te confronteren met de puinhopen die ze veroorzaakt hadden.
Zelfde effect, laat ze maar eens zien dat Arabische mannen elkaar kunnen tongzoenen zonder dat ze aan een hoge hijskraan komen te bungelen.
pi_220554520
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:11 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zelfde effect, laat ze maar eens zien dat Arabische mannen elkaar kunnen tongzoenen zonder dat ze aan een hoge hijskraan komen te bungelen.
Ja, daar zal je echt zieltjes mee winnen.
pi_220554549
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daar zal je echt zieltjes mee winnen.
Onder strikte politiebegeleiding natuurlijk want er zal ook bloot haar te zien zijn op straat.
pi_220554676
quote:
Deel deze update
Nog geen duidelijkheid over wanneer gesprekken van start gaan

De Pakistaanse premier Sharif heeft inmiddels ook de Amerikaanse delegatieleider, vicepresident JD Vance, ontvangen. Daarover bericht The New York Times. Tegelijkertijd meldt het Witte Huis zojuist dat Washington niet akkoord is gegaan met het vrijgeven van Iraanse tegoeden. Dat was een eis van Teheran om überhaupt aan de gesprekken te beginnen. Een andere eis, dat Israël zijn aanvallen op Hezbollah staakt, is ook niet gehonoreerd.

Het is daarmee onzeker of en wanneer de onderhandelingen in Islamabad kunnen beginnen. Er is ook geen planning vrijgegeven
https://nos.nl/collectie/(...)door#UPDATE-93626931

Hopelijk heeft Vance wel nog andere cadeautjes meegenomen
pi_220554716
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

"Hier heb je 25 kernwapens, mag de straat van Hormuz nu open alsjeblieft?"
pi_220554728
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:34 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Dat is zonde, kunnen ze straks allemaal weer terug.
pi_220554776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Wanneer het regime inderdaad vervangen was en de bevolking meer zeggenschap had gekregen was deze oorlog best verdedigbaar geweest.
Zoals in Irak, Afghanistan Syrie en Libie?
Of meer recent Venezuela?

Dat regime verandering positief werkt is al de eerste foutive aanname. Ook uberhaupt niet een optie die tot de mogelijkheden behoorde.

Door wat bommen te gooien krijgt een bevolking nooit zomaar meer zeggenschap. Ik geloof ook niet dat een regime verandering oorlog beginnen makkelijk verdedigbaar is. Zeker niet door landen als Israel en Amerika die zelf tot de meest schandalige regimes op aarde behoren. Of ben je consequent en zou je regime change oorlog tegen Amerika en Israel ook wel goedkeuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')