abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2026 @ 19:47:29 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220515454
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 5 april 2026 @ 19:48:02 #2
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220515456
Heeft “de gekozen democratische leider van de vrije wereld” zijn persoonlijke oorlog nou al gewonnen? Het wordt toch tijd zou je denken. Zo’n kundige politicus volgens onze huis-magaas, dat moet toch koud kunstje zijn?
pi_220515463
quote:
Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards
Hier zit een liedje in *O*
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 19:49:53 #4
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220515464
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Heeft “de gekozen democratische leider van de vrije wereld” zijn persoonlijke oorlog nou al gewonnen? Het wordt toch tijd zou je denken.
Zo’n kundige politicus volgens onze huis-magaas, dat moet toch koud kunstje zijn?
Zeeeeker, dat roept de grote leider immers al weken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220515475
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Heeft “de gekozen democratische leider van de vrije wereld” zijn persoonlijke oorlog nou al gewonnen? Het wordt toch tijd zou je denken. Zo’n kundige politicus volgens onze huis-magaas, dat moet toch koud kunstje zijn?
Zeker. Na de eerste dag al, regime change is geregeld, alle doelen behaald. Nu nog even beetje bombarderen voor de lol, maar de oorlog zelf is al voorbij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 5 april 2026 @ 19:52:56 #6
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220515483
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:49 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Hier zit een liedje in *O*
Bekijk deze YouTube-video

Zoiets? wacht op het einde.
  zondag 5 april 2026 @ 19:58:06 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220515510
twitter
  zondag 5 april 2026 @ 19:58:33 #8
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220515513
De deadline is weer verschoven :') _O- Classic TACO
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220515539
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:58 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nu maar eens kijken hoe de voormalige heersers van de Westerse wereld gaan reageren.
pi_220515566
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nu maar eens kijken hoe de voormalige heersers van de Westerse wereld gaan reageren.
Post is gedelete?
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220515577
quote:
5s.gif Op zondag 5 april 2026 20:12 schreef vosss het volgende:

[..]
Post is gedelete?
Dan zal het weer eens Iraanse onzin zijn geweest.
pi_220515589
Ik vraag mij vooral af hoe de rest van de wereld reageert op de vooraf aangekondigde oorlogsmisdaden die Trump zegt te gaan begaan. Namelijk aanvallen op infrastructuur en energiesector. Dat zijn oorlogsmisdaden. En hij kondigt ze gewoon aan. En niemand zegt iets.

Waarom reageert Europa daar niet op? Waarom reageert China of Rusland daar niet op? Wie roept die dolgedraaide hont eens tot de orde?
vosss is de naam,
pi_220515593
Wat vinden onze Europese leiders er eigenlijk van dat Trump steeds dreigt met het platleggen van Iran haar civiele / energie infra? Ze houden zich lekker stil volgens mij.
pi_220515600
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:16 schreef Joppiez het volgende:
Wat vinden onze Europese leiders er eigenlijk van dat Trump steeds dreigt met het platleggen van Iran haar civiele / energie infra? Ze houden zich lekker stil volgens mij.
Die zijn inmiddels moe van het telkens maar weer reageren op elke hersenscheet van Trump.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220515602
quote:
Exact. Dat wordt over het algemeen beschouwd als zijnde oorlogsmisdaden. Hij kondigt ze aan. De rest van de wereld is stil.
vosss is de naam,
pi_220515603
Iran gaat heel die straat niet opengooien. Never Nooit. Het zou een 2 dagen duren. We zitten inmiddels in week 5. Tientallen generaals ontslagen door Trump

Trump weet het niet meer. Ik denk dat er eerder een staatsgreep in de VS zal plaatsvinden dan in Iran.
  zondag 5 april 2026 @ 20:18:20 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515607
quote:
13s.gif Op zondag 5 april 2026 20:15 schreef vosss het volgende:
Ik vraag mij vooral af hoe de rest van de wereld reageert op de vooraf aangekondigde oorlogsmisdaden die Trump zegt te gaan begaan. Namelijk aanvallen op infrastructuur en energiesector. Dat zijn oorlogsmisdaden. En hij kondigt ze gewoon aan. En niemand zegt iets.

Waarom reageert Europa daar niet op? Waarom reageert China of Rusland daar niet op? Wie roept die dolgedraaide hont eens tot de orde?
De Russen hebben het te druk met energiecentrales in Oekraïne en China met het vergassen van oeigoeren.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 5 april 2026 @ 20:18:25 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515608
quote:
15s.gif Op zondag 5 april 2026 20:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Exact. Dat wordt over het algemeen beschouwd als zijnde oorlogsmisdaden. Hij kondigt ze aan. De rest van de wereld is stil.
Omdat het Westen het wel prima vindt
pi_220515609
quote:
De Geneefse Conventies zijn allang wc-papier geworden.
pi_220515610
quote:

Omdat we sinds de 2de Wereld Oorlog onderdeel zijn van het Amerikaanse systeem.
  zondag 5 april 2026 @ 20:19:02 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515612
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:17 schreef WillemVOC het volgende:
Iran gaat heel die straat niet opengooien. Never Nooit. Het zou een 2 dagen duren. We zitten inmiddels in week 5. Tientallen generaals ontslagen door Trump

Trump weet het niet meer. Ik denk dat er eerder een staatsgreep in de VS zal plaatsvinden dan in Iran.
Mag van mij nog 10 jaar duren hoor.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220515617
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De Russen hebben het te druk met energiecentrales in Oekraïne en China met het vergassen van oeigoeren.
Ok "goed" punt
vosss is de naam,
pi_220515618
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omdat het Westen het wel prima vindt
pi_220515627
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
De Geneefse Conventies zijn allang wc-papier geworden.
Geneefse suggesties
pi_220515674
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 18:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Inderdaad, heel slecht idee :X Dat gaat de koopkracht van nederlandse werknemers ondermijnen.
Zolang Frankrijk monetair blijft financieren(valsemunterij door de franse overheid) en bovendien bij nogal wat eurolanden de begrotingsdiscipline ver te zoeken is. Je zou eurobonds kunnen doen met de groep landen die voldoen aan de Maastricht criteria. Die hebben dan bonds met een grote liquiditeit en lagere renteniveaus. Dat stimuleert ook de landen om te zorgen dat ze bij die club komen :Y
Dat zijn echter ook de landen die geen eurobonds nodig hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220515676
Ik wacht met smacht op de eerste echte kritiek vanuit Fox en de reactie van hem daarop.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220515681
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mag van mij nog 10 jaar duren hoor.
Jij houdt dan ook van zelf kastijding.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_220515685
quote:

Omdat wij Europeanen begrijpen dat, als we dat zouden doen, we onze eigen beschermers plus onze westerse cultuur zouden verraden. Dat moet je in deze topics toch wel duidelijk zijn geworden.
Voor de leiders van China en Rusland is het verder gewoon gesneden koek. Ze begrijpen de dreigementen volledig, want zo denken wanna be dictators nou eenmaal, en daarna lachen ze zich kapot.
Want Xi zal het nooit luidop uitspreken- of uitschrijven for the world to see. Die is met voorsprong de sluwste van de World Leaders (Pretend).
En Poetin laat het door Medvedev doen. Die wordt toch wereldwijd al heel lang beschouwd als een dronken tor, dus dan kan het minder kwaad.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220515687
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die zijn inmiddels moe van het telkens maar weer reageren op elke hersenscheet van Trump.
Plus ze willen die zeestraat ook open hebben ongeacht de Iraanse slachtoffers.
pi_220515695

huillie huillie
pi_220515699
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zijn echter ook de landen die geen eurobonds nodig hebben
Een grotere hoeveelheid identieke bonds levert meer liquiditeit op. Meer liquiditeit levert een nog lager rente op, wat een voordeel oplevert. Voor landen die er niet aan voldoen wordt het een motivatie om er toegang toe te verkrijgen en dus meer begrotingsdiscipline na te streven. Voor de eurozone als geheel zal het dan ten voordele zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220515703
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:30 schreef WillemVOC het volgende:
[ afbeelding ]

huillie huillie
Welnee.

Peace through strength!
pi_220515705
quote:
[ afbeelding ]

huillie huillie
Amerika heeft natuurlijk de macht om Iran compleet te vernietigen, in een oogwenk, hopelijk komt het niet zover.
  zondag 5 april 2026 @ 20:32:27 #34
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515706
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij houdt dan ook van zelf kastijding.
Tja, kan het niet helpen. Ik kom om in het genot bij de gedachte dat het middeleeuwse vaatdoekregime de tyfus in geschoten wordt door een of andere vastgoedpatser uit Queens, New York.

Dan maar 4 euro de liter.
pi_220515723
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Tja, kan het niet helpen. Ik kom om in het genot bij de gedachte dat het middeleeuwse vaatdoekregime de tyfus in geschoten wordt door een of andere vastgoedpatser uit Queens, New York.

Het land wordt wellicht 'de tyfus' ingeschoten.
(Wat is dat toch steeds met die ziektes hier?)
Tot grote vreugde ongetwijfeld van de bevolking, die het als een ware bevrijding zal begroeten.

Of het vaatdoekregime ook de whatever ingeschoten wordt, zodanig dat ze opstappen, is nog maar de vraag.
pi_220515725
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Amerika heeft natuurlijk de macht om Iran compleet te vernietigen, in een oogwenk, hopelijk komt het niet zover.
Da heeft amerika helemaal niet

Iran kan zelf ook alle installaties slopen om alle olie naar de rest van de wereld te stoppen. Als zij moeten bloeden kunnen ze de rest van de wereld ook laten bloeden.

Iran is in total control. Zij hebben de macht, ongeacht of ze plat gebombardeerd kunnen worden. En dat hebben ze ook heel goed in de gaten.

Ik denk ook dat dit het plan van Iran zal zijn als het echt gaat excaleren.
pi_220515735
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef WillemVOC het volgende:

[..]

Iran kan zelf ook alle installaties slopen om alle olie naar de rest van de wereld te stoppen. Als zij moeten bloeden kunnen ze de rest van de wereld ook laten bloeden.

Iran is in total control. Zij hebben de macht, ongeacht of ze plat gebombardeerd kunnen worden. En dat hebben ze ook heel goed in de gaten.

Wat een hysterische onzin weer zeg :')
  zondag 5 april 2026 @ 20:37:38 #38
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220515736
De verliezen bij de CSAR waren nog groter.

Naast de 1 of 2 A-10en zou het inmiddels over 2 x MC-130Js, 2 MQ-9s en 4 (!!) x MH-6Men gaan die vernietigd zijn.

Dat wordt wat bij een grondinvasie met close air support.
  zondag 5 april 2026 @ 20:38:01 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220515739
quote:

[..]
:D nou, nee. Ze verliezen op dit moment.
Dit, dus.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:38:58 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515744
quote:
[ afbeelding ]

huillie huillie
wat is dat met die brug die nog niet open is?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 april 2026 @ 20:39:11 #41
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515746
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het land wordt wellicht 'de tyfus' ingeschoten.
(Wat is dat toch steeds met die ziektes hier?)
Tot grote vreugde ongetwijfeld van de bevolking, die het als een ware bevrijding zal begroeten.

Of het vaatdoekregime ook de whatever ingeschoten wordt, zodanig dat ze opstappen, is nog maar de vraag.
Nou en, je maakt al reclame genoeg ;).
pi_220515750
En wat iemand al zei, ik betaal graag 4 euro voor een litertje benzine als de mensen daar eindelijk van de haatjurken af geraken hoor.
  zondag 5 april 2026 @ 20:39:58 #43
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515752
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D nou, nee. Ze verliezen op dit moment.
Nog een paar van zulke "verliezen" en ze winnen de oorlog.
pi_220515753
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:39 schreef UitStraling het volgende:
En wat iemand al zei, ik betaal graag 4 euro voor een litertje benzine als de mensen daar eindelijk van de haatjurken af geraken hoor.
Die zijn nog lang niet vertrokken.
Zelfs niet als het hele land is platgebombardeerd.

En zelfs bij een tijdelijk vertrek zijn ze nog niet uitgestreden.
Check Afghanistan.
pi_220515754
quote:
Het gaat ons nog wel meer kosten dan alleen benzine.
En het regime? Dat zit er nog.
  zondag 5 april 2026 @ 20:42:07 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220515759
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Deze oorlog kun je niet winnen. Sterker nog; hij is al verloren. Enige wat er nu nog rest is de schade herstellen. En die is wereldwijd, met uitzondering van Rusland en China, gigantisch.
Dit, dus.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:42:13 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515760
de haatjurken gaan niet weg door deze onzin
pi_220515762
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat is dat met die brug die nog niet open is?
Hij gaat wat planten en daarna bridgen, als ik het zo lees.
  zondag 5 april 2026 @ 20:43:31 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515765
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Deze oorlog kun je niet winnen. Sterker nog; hij is al verloren. Enige wat er nu nog rest is de schade herstellen. En die is wereldwijd, met uitzondering van Rusland en China, gigantisch.
Toegeven aan machtige terroristen beoordeel ik als verlies.
pi_220515767
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:42 schreef sp3c het volgende:
De burgers gaan wel lijden, helaas.
Geen stroom, geen water, geen zorg, voedselschaarste.
pi_220515768
quote:
Olie is voor ontzettend veel producten een essentieel onderdeel.

De ellende begint misschien bij de pomp, maar daar blijft het niet bij.
pi_220515770
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Is de Taliban al weg uit Afghanistan?
pi_220515771
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoog tijd dat ze voor zichzelf opkomen dus.
pi_220515777
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De halve wereld wegbombarderen kortomo.

So much winning.
pi_220515779
quote:

[..]
Ik neem aan dat je het over het gebruik van kernwapens hebt? als dat gebeurt dan weet ik vrijwel zeker dat de gehele wereld zich afkeert van de VS en dat gehele imperium zal ophouden met bestaan. Mad Max scenario, aangezien iedereen in de VS ook nog eens wapens heeft.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_220515780
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat gaat dan een lange tijd aanhouden omdat het iraanse regime extremistisch is en dus verschroeide aarde gaat nastreven voor de gehele golf, ze zeggen dat ook zelf. De aardolie en LNG productie vanuit de golf zal dan jarenlang vrijwel geheel wegvallen, naast heel veel kunstmest en aluminium. Mega inflatoir zal dat zijn naast economische stagnatie. Het slechtste is de combi van beiden, stagflatie op een ongekend niveau. Gaat wereldwijd heel veel ellende opleveren, vooral in de arme landen. Europa kan dan overspoeld en overweldigd worden door ontwrichtende golven van massa migratie.
pi_220515782
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hoog tijd dat ze voor zichzelf opkomen dus.
Hoe?
  zondag 5 april 2026 @ 20:45:55 #58
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515785
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is de Taliban al weg uit Afghanistan?
Afghanistan heeft nooit anders gewild.
  zondag 5 april 2026 @ 20:46:21 #59
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515787
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De halve wereld wegbombarderen kortomo.

So much winning.
Ik zeg doen.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:46:25 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515788
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
ik geef niet zo heel veel om volk dat de straat op gaat voor een feestje als een of andere lul zich hier in het westen opblaast in een trein
pi_220515790
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:42 schreef sp3c het volgende:
Moeilijke keuze. Waar kies je voor dan, de kant van de haatjurken of de kant van de kinderverkrachters/moordenaars?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zondag 5 april 2026 @ 20:47:17 #62
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515792
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat gaat dan een lange tijd aanhouden omdat het iraanse regime extremistisch is en dus verschroeide aarde gaat nastreven voor de gehele golf, ze zeggen dat ook zelf. De aardolie en LNG productie vanuit de golf zal dan jarenlang vrijwel wegvallen naast heel veel kunstmest en aluminium. Mega inflatoir zal dat zijn naast economische stagnatie. Het slechtste is de combi van beiden, stagflatie op een ongekend niveau. Gaat wereldwijd heel veel ellende opleveren, vooral in de arme landen. Europa kan dan overspoeld en overweldigd worden door ontwrichtende golven van massa migratie.
Dan moet de wereld maar een back-up plan hebben. Trump krijgt nu veel kritiek op het ontbreken van een plan, maar daar zijn we zelf ook bij.
pi_220515794
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hoe?
Niet door lief te vragen of het regime wil stoppen met het bouwen van kernwapens en het afschieten van de eigen bevolking in ieder geval.
  zondag 5 april 2026 @ 20:48:24 #64
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515797
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:47 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Moeilijke keuze. Waar kies je voor dan, de kant van de haatjurken of de kant van de kinderverkrachters/moordenaars?
Bij de haatjurken stappen de kinderen in ieder geval nog vrijwillig het bed in bedoel je?
pi_220515798
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Olie is voor ontzettend veel producten een essentieel onderdeel.

De ellende begint misschien bij de pomp, maar daar blijft het niet bij.
Niet alleen olie, er is meer waar schaarste in ontstaat.

Kunstmest (ureum en ammoniak), zwavel, LNG/aardgas, methanol, grafietgrondstoffen, aluminium, helium, glycol, ijzererts, staalpellets, etc.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:48:35 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515799
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:47 schreef Bredemug het volgende:

[..]
geen

ze zoeken het maar uit onderling
pi_220515801
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik geef niet zo heel veel om volk dat de straat op gaat voor een feestje als een of andere lul zich hier in het westen opblaast in een trein
Overgrote deel zijn gewoon mensen als jij en ik, die hun kinderen willen zien opgroeien.
pi_220515802
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:46 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik zeg doen.
Te beginnen met westerse landen die anti-westers schorriemorrie en mafiosi als leiders kiezen.
Die ook nog eens homo zijn.
Of geilen op een stokoude lerares.
Of op hun eigen dochter.

En die al eeuwenlang zich als terroristen gedragen in andere werelddelen.

Wegbombarderen die hele zooi.
pi_220515803
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Kunstmest (ureum en ammoniak), zwavel, LNG/aardgas, methanol, grafietgrondstoffen, aluminium, helium, glycol, ijzererts, staalpellets, etc.
Daar is een vrij makkelijke oplossing voor, het opengooien van de straat van Hormuz.
  zondag 5 april 2026 @ 20:50:15 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515809
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daar is een vrij makkelijke oplossing voor, het opengooien van de straat van Hormuz.
Het lijkt bij jou alsof het gewoon maar een computerspelletje is.
  zondag 5 april 2026 @ 20:50:45 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515812
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Te beginnen met westerse landen die anti-westers schorriemorrie als leiders kiezen.
Die ook nog eens homo zijn.
Of geilen op een stokoude lerares.

En die al eeuwenlang zich als terroristen gedragen in andere werelddelen.

Wegbombarderen die hele zooi.
Dat is wel heel radicaal.

Je kunt ook gewoon het werkgebied in het Midden-Oosten wat uitbreiden.
pi_220515814
quote:

[..]
  zondag 5 april 2026 @ 20:51:39 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220515820
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Net zoals Trump het ziet eigenlijk, met zijn 'lollige' filmpjes.
pi_220515823
quote:

[..]
Die was toch open, op 27 februari?
  zondag 5 april 2026 @ 20:52:00 #75
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515824
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

20% van het wereldtoneel.

So much schaarste.
pi_220515825
quote:

[..]
Dat heeft niet veel nut meer als het scenario van verschroeide aarde in de golf bewaarheid wordt :')
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:52:11 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515826
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Overgrote deel zijn gewoon mensen als jij en ik, die hun kinderen willen zien opgroeien.
snap ik

het overgrote deel van de hele wereld bestaat uit mensen zoals jij en ik die gewoon hun kinderen willen zien opgroeien

Noord Korea net zo goed
Rusland net zo goed
China net zo goed

het is alleen niet heel erg compatibel met hoe ik die kinderen graag zie opgroeien
pi_220515830
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is wel heel radicaal.

Je kunt ook gewoon het werkgebied in het Midden-Oosten wat uitbreiden.
Radicaal?

Wie oplossingen wil, moet soms durven uitpakken.
pi_220515831
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
snap ik

het overgrote deel van de hele wereld bestaat uit mensen zoals jij en ik die gewoon hun kinderen willen zien opgroeien

Noord Korea net zo goed
Rusland net zo goed
China net zo goed

het is alleen niet heel erg compatibel met hoe ik die kinderen graag zie opgroeien
Je hebt niet voor het uitkiezen waar je geboren wordt.

De kans dat ik in Nederland geboren werd was ongeveer 0,2%... nailed it.
pi_220515834
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
snap ik

Noord Korea net zo goed
Rusland net zo goed
China net zo goed

Start een internationaal (her)opvoedingscentrum.

Krijg je vast subsidie voor.
  zondag 5 april 2026 @ 20:54:04 #81
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515835
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Radicaal?

Wie oplossingen wil, moet soms durven uitpakken.
Eens, bizar dat we zover uit elkaar liggen qua standpunten terwijl we dezelfde grondbeginselen hanteren.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:54:13 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515837
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt niet voor het uitkiezen waar je geboren wordt.
ik kan wel kiezen waar ik het wel en niet mee eens ben
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:54:52 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515839
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Start een internationaal (her)opvoedingscentrum.

Krijg je vast subsidie voor.
nee, hoezo, ik ben een heel gelukkig mens
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:55:18 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515844
start het zelf maar
pi_220515846
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Eens, bizar dat we zover uit elkaar liggen qua standpunten terwijl we dezelfde grondbeginselen hanteren.
FOK! brengt mensen samen. :*
pi_220515848
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee want in potentie gaan hierdoor miljoenen echte mensen sterven wereldwijd, daarom open die zeestraat, helaas gebruikt het Iraanse regime het blokkeren ervan als oorlogswapen, ze kunnen ook zeggen "prima we hebben dik verloren, er is geen reden waarom we de halve wereld (vooral het arme deel) zouden gijzelen en laten creperen hierom, we gaan netjes vrije verkiezingen houden, excuus aan de wereld"
pi_220515850
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik kan wel kiezen waar ik het wel en niet mee eens ben
Ja, je hebt hier zelfs de vrijheid om dat te uiten, zolang een mod je niet bij de kladden pakt.

"Een mod? Een mod? Ik ben de mod!"
pi_220515852
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef sp3c het volgende:
start het zelf maar
Nee, hoezo, ik ben een heel gelukkig mens.
pi_220515853
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Bij de haarjurken stappen de kinderen in ieder geval nog vrijwillig het bed in bedoel je?
Dus wat concludeer je daaruit ? Kies je de kant van de kinderverkrachters of de kant van de kinderverkrachters?

Het laat zien, dat het leuk en aardig is om met termen als haat jurken en dergelijke te komen, maar als je psychopathische leiders hebt die toch doen wat ze willen en je mening als burger toch niks uitmaakt. Uiteindelijk als burgers kiezen we welke kinderverkrachter we gaan ''aanbidden'' als deze oorlog ooit voorbij is, of de een, of de ander.

Er veranderd niks behalve dat de burgers de enige zijn die altijd verliezen en zolang de burgers nooit gezamenlijk in opstand komen zal dat ook altijd zo blijven. Maar ja, als Rome kan vallen? dan is er misschien ook nog hoop dat de gehele wereld een frisse start kan maken, maar om het zo ver te krijgen zal het eerst nog waarschijnlijk veel erger moeten worden voor de burgers.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:56:02 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515855
er gaan hierdoor geen miljoenen mensen sterven _O-
pi_220515857
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee want in potentie gaan hierdoor miljoenen echte mensen sterven wereldwijd, daarom open die zeestraat, helaas gebruikt het Iraanse regime het blokkeren ervan als oorlogswapen, ze kunnen ook zeggen "prima we hebben dik verloren, er is geen reden waarom we de halve wereld (vooral het arme deel) zouden gijzelen en laten creperen hierom, we gaan netjes vrije verkiezingen houden, excuus aan de wereld"
Tegen wie heb je het nu?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:56:33 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515860
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, je hebt hier zelfs de vrijheid om dat te uiten, zolang een mod je niet bij de kladden pakt.

"Een mod? Een mod? Ik ben de mod!"
geen idee wat je punt is hier
pi_220515864
Dat 'praise be to allah' van Trump is ook best maf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220515866
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef sp3c het volgende:
Afrika kan niet zonder kunstmest, wil je nog meer voorbeeldjes?
  zondag 5 april 2026 @ 20:57:07 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515868
quote:

[..]
Dus VS bombardeert Iran

En dan moeten wij verontwaardigd zijn dat Iran het sluiten van Straat van Hormuz als payback gebruikt?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:57:26 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515876
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Iran kan niet zonder olie verkopen

wil jij nog meer voorbeeldjens?
pi_220515879
quote:
Dit is wel erg naïef, als deze situatie nog 1 of 2 jaar duurt zit je makkelijk ver boven dat aantal.
  zondag 5 april 2026 @ 20:58:05 #98
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515882
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Dus wat concludeer je daaruit ? Kies je de kant van de kinderverkrachters of de kant van de kinderverkrachters?

Het laat zien, dat het leuk en aardig is om met termen als haat jurken en dergelijke te komen, maar als je psychopathische leiders hebt die toch doen wat ze willen en je mening als burger toch niks uitmaakt. Uiteindelijk als burgers kiezen we welke kinderverkrachter we gaan ''aanbidden'' als deze oorlog ooit voorbij is, of de een, of de ander.

Er veranderd niks behalve dat de burgers de enige zijn die altijd verliezen en zolang de burgers nooit gezamenlijk in opstand komen zal dat ook altijd zo blijven. Maar ja, als Rome kan vallen? dan is er misschien ook nog hoop dat de gehele wereld een frisse start kan maken, maar om het zo ver te krijgen zal het eerst nog waarschijnlijk veel erger moeten worden voor de burgers.
Ik kan je in bredere lijn best volgende hoor. Maar ik volg hier de uitgangspunten van het gebrachte nieuws.
pi_220515885
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Tegen wie heb je het nu?
pi_220515888
quote:
Die kans is best aanwezig, door de komende kunstmest schaarste zal kunstmest en andere grondstoffen meer en meer naar hoogste bieders gaan. Arme landen zijn dat niet. In potentie kan dit de grootste hongersnood worden die we moderne tijd hebben meegemaakt.

En dat allemaal omdat de VS en Israël een oorlog zonder plan zijn gestart.
pi_220515892
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Iran kan niet zonder olie verkopen

wil jij nog meer voorbeeldjens?
Is er een Amerikaanse blokkade van de straat van Hormuz?
  zondag 5 april 2026 @ 20:58:39 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515893
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind een reversed Allah akbar best wel verfrissend eigenlijk.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:58:46 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515894
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:57 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Dit is wel erg naïef, als deze situatie nog 1 of 2 jaar duurt zit je makkelijk ver boven dat aantal.
ik geloof niet dat dit nog 1 of 2 jaar gaat duren

zoveel munitie is er simpelweg niet
pi_220515895
quote:

[..]
geen idee wat je punt is hier
Ik ook niet, zat wat te geiten :P

Maar ik bedoel: we hebben hier wel die vrijheid.
pi_220515898
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wij ook niet.

Maar het bleef toch beperkt tot 4 euro bij de pomp?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:59:14 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515899
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is er een Amerikaanse blokkade van de straat van Hormuz?
nee is Iran
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 20:59:33 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515900
wat een rare vraag
pi_220515901
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Wij ook niet.

Maar het bleef toch beperkt tot 4 euro bij de pomp?
Ik kan wel wat lijden, maak je over mij maar geen zorgen.
pi_220515906
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik kan wel wat lijden, maak je over mij maar geen zorgen.
Vanuit zo'n positie is het makkelijk lullen, ja.
pi_220515907
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zolang Iran iedere week nog 1 drone kan lanceren richting de straat van Hormuz kunnen ze het dicht houden voor scheepvaart.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:01:29 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515915
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zolang Iran iedere week nog 1 drone kan lanceren richting de straat van Hormuz kunnen ze het dicht houden voor scheepvaart.
iedere dag dat die straat dicht zit kost Iran geld om die drone te bouwen
pi_220515916
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vanuit zo'n positie is het makkelijk lullen, ja.
Nou ja van mij mogen alle andere mensen ook gewoon een leuk, veilig en tof leven hebben hoor.
pi_220515920
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
De man is internationaal met vele religies bekend.
En ook de Uitverkorene voor al die religies.

Wij leven in een Gezegend Tijdperk.
  zondag 5 april 2026 @ 21:02:21 #114
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515922
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, nee. Dat doen we zelf met zijn allen (verzekeraars, maritieme bedrijven, landen, etc).
pi_220515923
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef WillemVOC het volgende:

[..]

Mijn stretegische inzichten zegt mij dat als de VS echt Iran plat gaat bombarderen dat er een paar schepen in die straat helemaal gebombeerd zullen worden door Iran zodat er helemaal niets meer er door kan de komende jaren.

Trump heeft een hele grote strategische fout gemaakt om Iran aan te vallen. Amerika heeft er op dit moment nog het meeste last van dat trump dit gedaan heeft.

Trump heeft zichzelf in de voet geschoten. De koersen zijn giga gedaald en zullen morgenochtend een bloedbad laten zien op de beurzen. Het leger is totaal niet gemotiveerd. 29 generaals al ontslagen. Enzovoorts enzovoorts. Daarnaast ook de rest van de wereld meegenomen in deze mallaise

Israel begint op dit moment op een 2e gaza te lijken door de bombardementen van Iran.

Dubai is het 1 grote ellende door deze oorlog. iedereen is bijna vertrokken

Iran heeft tot nu toe op alle fronten gewonnen.
Ik sta helemaal achter Iran :)
pi_220515924
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat dachten ze toen bij de oorlog met Oekraïne ook, ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal gek werd en elke week wel weer een nieuwe artikel zag met: ''Rusland 90% van zijn tanks verloren' ''Rusland heeft geen munitie meer'' ''We hebben gewonnen Rusland heeft alleen nog tandenstokers als wapens'' blablabla
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:03:25 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515930
iedereen ter wereld snapt dat de Amerikaans/Israelische acties mislukt zijn, Iran buigt niet, alles is klote

maar de straat van Hormuz dicht houden helpt Iran totaal niet, dat ziet ook iedereen, daarom doet niemand er iets aan
pi_220515932
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Mijn stretegische inzichten zegt mij dat als de VS echt Iran plat gaat bombarderen dat er een paar schepen in die straat helemaal gebombeerd zullen worden door Iran zodat er helemaal niets meer er door kan de komende jaren.

Trump heeft een hele grote strategische fout gemaakt om Iran aan te vallen. Amerika heeft er op dit moment nog het meeste land van dat trump dit gedaan heeft.

Trump heeft zichzelf in de voet geschoten. De koersen zijn giga gedaald en zullen morgenochtend een bloedbad laten zien op de beurzen. Het leger is totaal niet gemotiveerd. 29 generaals al ontslagen. Enzovoorts enzovoorts. Daarnaast ook de rest van de wereld meegenomen in deze mallaise

Israel begint op dit moment op een 2e gaza te lijken door de bombardementen van Iran.

[ afbeelding ]

Je staat helemaal niet achter Iran maar achter een stel bejaarde Islamo-fascisten.
pi_220515933
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik denk dat China ze wel helpt, o.a. met componenten.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:04:02 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515934
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Dat dachten ze toen bij de oorlog met Oekraïne ook, ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal gek werd en elke week wel weer een nieuwe artikel zag met: ''Rusland 90% van zijn tanks verloren' ''Rusland heeft geen munitie meer'' ''We hebben gewonnen Rusland heeft alleen nog tandenstokers als wapens'' blablabla
dan heb je denk niet heel goed opgelet toen
pi_220515936
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, nee. Dat doen we zelf met zijn allen (verzekeraars, maritieme bedrijven, landen, etc).
Zo'n kapitein wil ook graag dat zijn / haar bemanning weer heelhuids thuiskomt.
pi_220515938
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rusland bouwt inmiddels ook steeds meer drones. Is lekker goedkoop, en ze leren het van Iran, nadat die de eerste grote voorraden aan het Kremlin had geleverd.

Kan Poetin nu fijn wat terug doen. Dat zal Teheran beslist waarderen.

Zelensky wil ook wat terug doen voor de VS, want in Oekraïne zijn ze ook heel bedreven in de productie van drones, maar van Zelensky wenst Trump geen hulp te ontvangen.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:04:28 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515939
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk dat China ze wel helpt, o.a. met componenten.
sws

rusland ook
  zondag 5 april 2026 @ 21:04:45 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515943
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:03 schreef sp3c het volgende:
daarom doet niemand er iets aan
Het is vooral dat je er niet zoveel aan doet lijkt me.

Je kunt wel allerlei oorlogsschepen gaan neerzetten maar verdedig maar 1500km kust tegen kleine zwermen drones. Dat is gewoon geen doen.
  zondag 5 april 2026 @ 21:04:48 #125
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220515944
quote:

[..]
Dik verloren? :D ze hebben Amerika to-taal bij de kloten. Die kunnen geen kant op. Straatje blijft potdicht terwijl voedselprijzen, brandstofprijzen én energieprijzen door het dak gaan. En dat is aantoonbaar de schuld van de incompetentie van Trump.

Nee, Iran heeft alles behalve verloren.
Dit, dus.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:05:29 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515948
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je kunt wel allerlei oorlogsschepen gaan neerzetten maar verdedig maar 1500km kust tegen kleine zwermen drones. Dat is gewoon geen doen.
wij willen alleen die tankers verdedigen

we doen het alleen (nog) niet
pi_220515950
quote:

[..]

8)7 Dan ben je net zo'n idioot als die MAGA-jaknikkers.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 21:06:14 #128
284411 crew  heywoodu
pi_220515955
quote:

[..]

Trump heeft een hele grote strategische fout gemaakt om Iran aan te vallen. Amerika heeft er op dit moment nog het meeste last van dat trump dit gedaan heeft.

[ afbeelding ]

Even benadrukken dat dit nogal een enkeling is, anders krijgen we morgenochtend weer van die onzinteksten als 'het gros hier hoopt dat Iran dit wint' ofzo.
  zondag 5 april 2026 @ 21:06:19 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515957
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:05 schreef sp3c het volgende:

[..]
wij willen alleen die tankers verdedigen

we doen het alleen (nog) niet
Hoe ga je zo'n tanker verdedigen tegen 100 drones bijvoorbeeld?
  zondag 5 april 2026 @ 21:06:19 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515958
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zo'n kapitein wil ook graag dat zijn / haar bemanning weer heelhuids thuiskomt.
Desperate times call for desperate measures.

Zover is het dus nog niet.
pi_220515960
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dik verloren? :D ze hebben Amerika to-taal bij de kloten. Die kunnen geen kant op. Straatje blijft potdicht terwijl voedselprijzen, brandstofprijzen én energieprijzen door het dak gaan. En dat is aantoonbaar de schuld van de incompetentie van Trump.

Nee, Iran heeft alles behalve verloren.
Als Hitler een atoombom boven Londen had laten afgaan was dat zeker ook helemaal de schuld van Churchill en Roosevelt?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:06:33 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515962
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe ga je zo'n tanker verdedigen tegen 100 drones bijvoorbeeld?
kanonnen en raketten
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:06:50 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515964
dus niet evertsen sturen
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:07:14 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515968
kanon doet het nog niet hohohooooooo
pi_220515978
Iran kan deze oorlog minimaal 10 jaar voeren

Ze hebben zoveel oorlogsmateriaal de afgelopen 20 jaar opgebouwd. Ze wisten dat ze ooit in deze oorlog verzeild zouden raken. Ze hebben een voorraad van hier naar tokio. Daarnaast wordt er nog steeds geproduceerd. Ze hebben ondergrondse fabrieken voor de wapenindustrie.

Dit kan israel en de VS nooit winnen. Gaan ze een atoombom op Iran gooien? Dat denk ik niet. Dat zou heel het gebied onleefbaar maken. Het zou dan ook klaar zijn met de olie industrie in dat gebied.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:08:41 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515979
overigens is evertsen het enige schip met 2 goalkeepers, de rest is voorbereid op maar niet uitgerust met

het kanon maakt niet zo heel veel uit dus ik zou het toch sturen
pi_220515981
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
8)7 Dan ben je net zo'n idioot als die MAGA-jaknikkers.
Nou ja, bij die MAGA-jaknikkers gaan juist heel veel mensen niet achter, maar voor Trump staan.

Dat is handig voor Trump, want dan kan de bus ze uiteindelijk makkelijker raken. En hij blijft overeind.

WillemVOC verschuilt zich alleen maar, door achter Iran te gaan staan.
Dus die bommen en kogels gaan hem niet makkelijk raken.

Dat is wel een essentieel verschil.
pi_220515984
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik las dat die tankers zo'n 16 knopen varen (30km/h) door de straat van Hormuz.
Zo'n schip met een lengte van ~300 meter en de snelheid van een snorscooter is gewoon een varend oefendoel.
  zondag 5 april 2026 @ 21:09:53 #139
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515987
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef WillemVOC het volgende:
Iran kan deze oorlog minimaal 10 jaar voeren

Ze hebben zoveel oorlogsmateriaal de afgelopen 20 jaar opgebouwd. Ze wisten dat ze ooit in deze oorlog verzeild zouden raken. Ze hebben een voorraad van hier naar tokio. Daarnaast wordt er nog steeds geproduceerd. Ze hebben ondergrondse fabrieken voor de wapenindustrie.

Dit kan israel en de VS nooit winnen. Gaan ze een atoombom op Iran gooien? Dat denk ik niet. Dat zou heel het gebied onleefbaar maken. Het zou dan ook klaar zijn met de olie industrie in dat gebied.
Mooizo, reden om te blijven Fok!en dus.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:10:10 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515989
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Mooizo, reden om te blijven Fok!en dus.
sws
  zondag 5 april 2026 @ 21:10:16 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515990
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
kanonnen en raketten
100% garantie dat je ze allemaal neerschiet?

Bij elke tanker die daar doorheen vaart?
  zondag 5 april 2026 @ 21:10:38 #142
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220515992
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef sp3c het volgende:
overigens is evertsen het enige schip met 2 goalkeepers, de rest is voorbereid op maar niet uitgerust met

Die Shaheds zijn wel echt een pain in the ass hoor. Ik zie ook niet goed hoe je daarop een antwoord hebt met escortes ofzo.
pi_220515993
Wat lees ik nu allemaal? Kennelijk een Britse marine schip geraakt door een Hezbollah antischeepsraket, volgens Channel 14?
pi_220515994
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zo'n schip met een lengte van ~300 meter en de snelheid van een snorscooter is gewoon een varend oefendoel.
Wie schiet er op je schepen van 300 meter lengte?
  zondag 5 april 2026 @ 21:10:53 #145
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220515996
quote:

[..]
Daarom.

Maar blijkbaar zijn er genoeg mensen, ook hier, die denken dat je elke drone kan verzoeken om gewoon maar neer te storten zonder iets te raken.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 21:10:55 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220515997
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
100% garantie dat je ze allemaal neerschiet?

Bij elke tanker die daar doorheen vaart?
100% is voor manga
  zondag 5 april 2026 @ 21:11:32 #147
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220516004
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ben je dom of doe je maar alsof?
pi_220516007
Ben intussen al wat aan het preppen, voorraad voor 3 maanden ongeveer.

Als het meevalt kan de helft altijd nog naar de voedselbank.

Overdreven? Wellicht. Maar je ziet het nu bijvoorbeeld met jerrycans: als je gaat inslaan op het moment dat het nodig is, ben je al te laat.
pi_220516011
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die Shaheds zijn wel echt een pain in the ass hoor. Ik zie ook niet goed hoe je daarop een antwoord hebt met escortes ofzo.
Hoog tijd om rond de miljoen LUCAS drones te bouwen dus, goed voor de Limburgse werkgelegenheid meteen.
pi_220516012
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 21:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Even benadrukken dat dit nogal een enkeling is, anders krijgen we morgenochtend weer van die onzinteksten als 'het gros hier hoopt dat Iran dit wint' ofzo.
Ik weet niet of jij de algemene tendens in heel de wereld volgt op dit moment? Heel de wereld is op dit moment tegen Israel. Israel is op dit moment het meest gehate land van de wereld. Iedereen en daar bedoel ik het gros in Nederland ook mee is tegen israel.

Ik ben geen enkeling. iran is deze oorlog niet gestart. Wat zij in hun binnenlandse politiek doen gaat de rest van de wereld niets aan. `

twitter
pi_220516014
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Als je er 1 mist, heb je een tanker in vlammen. Je score moet 100% perfect zijn.
Momenteel lukt het de VS nog niet eens om hun bases in de regio te beschermen.
pi_220516021
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:10 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nieuws gemist de afgelopen weken?

pi_220516025
quote:

[..]
Net zoiets als in het spel How To Hit A Non-Moving Target?

zondag 5 april 2026 @ 21:16:37 #154
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516033
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je er 1 mist, heb je een tanker in vlammen. Je score moet 100% perfect zijn.
Momenteel lukt het de VS nog niet eens om hun bases in de regio te beschermen.
Je hebt helemaal gelijk. En ik zie het dilemma ook wel.

Maar als we moeten wachten op die 100% zitten we inderdaad nog enorm lang in deze "crisis".
pi_220516036
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:12 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij de algemene tendens in heel de wereld volgt op dit moment? Heel de wereld is op dit moment tegen Israel. Israel is op dit moment het meest gehate land van de wereld. Iedereen en daar bedoel ik het gros in Nederland ook mee is tegen israel.

Ik ben geen enkeling. iran is deze oorlog niet gestart. Wat zij in hun binnenlandse politiek doen gaat de rest van de wereld niets aan. `

[ x ]
Er zijn nog genoeg mensen over die Israel niet haten, ze haten het regime van die Netanyanu met zijn expansiedrift. Idem telt dat voor Iran met hun regime en sponsoren van terroristen.
pi_220516037
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:12 schreef WillemVOC het volgende:

[..]

Ik ben geen enkeling. iran is deze oorlog niet gestart. Wat zij in hun binnenlandse politiek doen gaat de rest van de wereld niet aan. `

[ x ]
Iran is deze ideologische en religieuze oorlog reeds gestart in 1979, de mannelijke lijn van de familie der Khomeini’s waanden zich directe afstammelingen van God belast met de vernietigen van Israël en het Westen.
pi_220516044
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Iran is deze ideologische en religieuze oorlog reeds gestart in 1979, de mannelijke lijn van de familie der Khomeini’s waanden zich directe afstammelingen van God belast met de vernietigen van Israël en het Westen.
Wat is het probleem vriend. Ik zie mezelf ook als een afstammeling van God :)
pi_220516048
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:18 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Wat is het probleem vriend. Ik zie mezelf ook als een afstammeling van God :)
Ik denk eerder dat je uit de voortplantingsorganen van je moeder bent gekropen, is zomaar een idee hoor.
pi_220516054
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:19 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat je uit de voortplantingsorganen van je moeder bent gekropen, is zomaar een idee hoor.
Haha, vanuit stof weer stof worden.
pi_220516058
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er zijn nog genoeg mensen over die Israel niet haten, ze haten het regime van die Netanyanu met zijn expansiedrift. Idem telt dat voor Iran met hun regime en sponsoren van terroristen.
De enige mensen die vrienden zijn met Israel zijn mensen die er financielle belangen bij hebben. En daar bedoel ook ik de rechterkant van de nederlandse politiek

twitter
pi_220516062
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, vanuit stof weer stof worden.
Dat is ons natuurlijke lot nu eenmaal maar probeer een beetje te genieten van die leuke tussenfase.
  zondag 5 april 2026 @ 21:21:24 #162
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220516064
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 21:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als Hitler een atoombom boven Londen had laten afgaan was dat zeker ook helemaal de schuld van Churchill en Roosevelt?
Ah, de “ik heb geen argumenten meer, dus hier heb je een Hitler-vergelijking die je niet kunt afwijzen”-reactie.

Leuk.
Dit, dus.
pi_220516065
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. En ik zie het dilemma ook wel.

Maar als we moeten wachten op die 100% zitten we inderdaad nog enorm lang in deze "crisis".
En dat zitten we ook.

Ik zeg al weken (?) dat we de diplomatieke route moeten kiezen maar Israël en de VS kunnen alleen maar escaleren.
Als de aanpak niet werkt, dan de harde aanpak, de nog hardere aanpak en als dat niet werkt dan eh... zit het regime nog in de grotten / bunkers, lijdt de bevolking en schieten die 32 divisies nog steeds drones vanuit hun schuilplaatsen in de bergen.

Iran heeft een "IRGC Provincial Corps", verdeeld over 31 provincies (Teheran heeft er zelfs 2), opgezet als “mosaic defense”-strategie (gedecentraliseerd verdedigen).
Dat kan je heel lang volhouden, is het vermoeden.
pi_220516079
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ah, de “ik heb geen argumenten meer, dus hier heb je een Hitler-vergelijking die je niet kunt afwijzen”-reactie.

Leuk.
Ik maak hem dan ook niet graag maar bij zoveel omdraaierij is het soms nodig om tot iemands gezonde verstand door te dringen.
pi_220516080
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En die lui zouden het niet zover hebben geschopt als het westen in 1953 de in Iran gekozen democratische regering, die Israël als 1 van de eerste islamitische landen had erkend, niet had verjaagd en hun 'puppet', de dictatoriale sjah, had laten installeren. Daar waren de Iraniërs op een gegeven moment zo klaar mee dat ze hem verjoegen en juichend de verbannen Khomeini binnenhaalden.
De Iraanse haat jegens westerse inmenging stamt vanaf 1953, niet vanaf 1979.
Zoals zo veel landen zijn verpest door betweterige westerse inmenging.
pi_220516098
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik maak hem dan ook niet graag maar bij zoveel omdraaierij is het soms nodig om tot iemands gezonde verstand door te dringen.
Ik zie in je historie (lang leve de zoekfunctie) heel veel "Hitler vergelijkingen" dus blijkbaar maak je hem wel graag.
pi_220516100
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En die lui zouden het niet zover hebben geschopt als het westen in 1953 de in Iran gekozen democratische regering, die Israël als 1 van de eerste islamitische landen had erkend, niet had verjaagd en hun 'puppet', de dictatoriale sjah, had laten installeren. Daar waren de Iraniërs op een gegeven moment zo klaar mee dat ze hem verjoegen en juichend de verbannen Khomeini toejuichten.
De haat jegens westerse inmenging stamt vanaf 1953, niet vanaf 1979.
Klopt zeker wel maar ik vermoed zo lichtelijk dat inmiddels 80 miljoen Iraniërs smachten naar wat Koninklijk gezag.
pi_220516105
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie in je historie (lang leve de zoekfunctie) heel veel "Hitler vergelijkingen" dus blijkbaar maak je hem wel graag.

Moet je eens nagaan.
pi_220516112
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Moet je eens nagaan.
Ja, ik ben het nagegaan, inderdaad.
pi_220516115
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En die lui zouden het niet zover hebben geschopt als het westen in 1953 de in Iran gekozen democratische regering, die Israël als 1 van de eerste islamitische landen had erkend, niet had verjaagd en hun 'puppet', de dictatoriale sjah, had laten installeren. Daar waren de Iraniërs op een gegeven moment zo klaar mee dat ze hem verjoegen en juichend de verbannen Khomeini binnenhaalden.
De Iraanse haat jegens westerse inmenging stamt vanaf 1953, niet vanaf 1979.
Je kunt dat 100 keer zeggen, maar niemand heeft kennelijk interesse in geopolitieke geschiedenis.
pi_220516121
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, ik ben het nagegaan, inderdaad.
Dat is dan een verschil tussen ons dat je niet siert en je in een bepaalde hoek plaatst.
pi_220516122
quote:

[..]
Klopt zeker wel maar ik vermoed zo lichtelijk dat inmiddels 80 miljoen Iraniërs smachten naar wat Koninklijk gezag.
Sweet dreams.

Sowieso zeker niet dankzij deze oorlog.
De zoveelste mislukte westerse inmenging.
Met de dreiging van een volledig verwoest land.
pi_220516126
quote:

[..]
Allemaal flauwekul en israel en vs propaganda. Het grootste deel van de bevolking wil gewoon zoals het nu is. Daar hebben ze zelf op gestemd tijdens verkiezingen.
pi_220516129
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:27 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Allemaal flauwekul en israel en vs propaganda. Het grootste deel van de bevolking wil gewoon zoals het nu is. Daar hebben ze zelf op gestemd tijdens verkiezingen.
:') _!!
pi_220516130
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat is dan een verschil tussen ons dat je niet siert en je in een bepaalde hoek plaatst.
Jij hoeft niets op te zoeken want je weet alles al.

Al is de leugen nog zo snel...
  zondag 5 april 2026 @ 21:28:39 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516134
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat zitten we ook.

Ik zeg al weken (?) dat we de diplomatieke route moeten kiezen maar Israël en de VS kunnen alleen maar escaleren.
Als de aanpak niet werkt, dan de harde aanpak, de nog hardere aanpak en als dat niet werkt dan eh... zit het regime nog in de grotten / bunkers, lijdt de bevolking en schieten die 32 divisies nog steeds drones vanuit hun schuilplaatsen in de bergen.

Iran heeft een "IRGC Provincial Corps", verdeeld over 31 provincies (Teheran heeft er zelfs 2), opgezet als “mosaic defense”-strategie (gedecentraliseerd verdedigen).
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.

Echt, te bizar voor woorden.

En zoals eerder gezegd: 20%.

Doe iets.
pi_220516142
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.

Doe iets.
Ja, we laten het allemaal door Trump gebeuren.
Zo passief, onzelfstandig en apathisch zijn we geworden.

Te bizar voor woorden.
  zondag 5 april 2026 @ 21:30:02 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220516146
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Amerika en Israël bombarderen Iran en vergalopperen zich compleet. Uitkomst: een energie- voedsel én brandstofcrisis.

En dan volhouden dat Amerika en Israël aan de winnende hand zijn?
Dit, dus.
pi_220516149
quote:

[..]

Doe iets.
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.
pi_220516159
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt dat 100 keer zeggen, maar niemand heeft kennelijk interesse in geopolitieke geschiedenis.
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.

Ik blijf het niettemin herhalen, omdat het feitelijk juist is, en mensen graag niet langer terugkijken dan hun neus lang is.

En ik ga er geen excuses voor aanbieden.
pi_220516166
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.

Ik blijf het niettemin herhalen, omdat het feitelijk juist is, en mensen graag niet langer terugkijken dan hun neus lang is.

En ik ga er geen excuses voor aanbieden.
Gewoon blijven posten, hoor. Ik snap het, nu de rest nog.
  zondag 5 april 2026 @ 21:33:54 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516169
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht ( :') !! ) of haal het desnoods per barrel met speedboten.

Dit slaat nergens op. En bekrachtigt onze status als vazalstaat van de VS.
pi_220516175
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht ( :') !! ) of haal het desnoods per barrel met speedboten.

Dit slaat nergens op. En bekrachtigt onze status als vazalstaat van de VS.
Wat deed Meloni eergisteren?
pi_220516182
quote:
[ afbeelding ]

huillie huillie
Elke idioot ziet toch dat dit geen normale manier van communiceren is? Hoe the fuck is dit mogelijk?
  zondag 5 april 2026 @ 21:37:00 #185
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516189
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat deed Meloni eergisteren?
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.
pi_220516202
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.
  zondag 5 april 2026 @ 21:40:43 #187
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220516206
in Iran zijn ze Trump beu aan het worden.
quote:
'I'm so tired of everything' - Iranians react to Trump's threat
published at 20:11
20:11

Ghoncheh Habibiazad
Senior reporter, BBC Persian
I've been speaking to residents in Iran's capital Tehran after US President Donald Trump's threat to hit Iranian infrastructure if the country doesn't open the Strait of Hormuz.

“It feels like we’re sinking deeper into a swamp," one man in his 20s tells me. "What can we do as ordinary people? We can’t do anything. We can’t stop him."

A woman in her 20s says her mother is "filling every bottle she can find in the house with water" in case the water supply is disrupted.

"I’ve no idea what we’re going to do now. I think more and more people in Iran have realised that Trump doesn’t care about them at all. I hate him from the bottom of my heart, and those who support him too," she says.

A man in his 20s tells me: "I’m so tired of everything... I’ve been stockpiling with my family, but I feel like if he wants to attack infrastructure, these efforts are pointless.”
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vt
  zondag 5 april 2026 @ 21:41:32 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516213
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
  zondag 5 april 2026 @ 21:42:58 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220516223
Het blijft grappig hoe magaatjes geen verschil tussen idee en uitvoering lijken te kunnen begrijpen.

Het idee om Iran van haatbaarden te bevrijden is helemaal prima. Dikke 10!

De uitvoering is ronduit knudde, een 0. Amateuristisch is een belediging voor amateurs. De allerslechtst uitgevoerde militaire actie ooit. Niet voorbereid, niet afgestemd, geen idee welke mogelijkheden en acties de vijand kan nemen en totaal niet voorbereid op tegenstand of te verwachten tegenacties zoals Hormuz.

Leuk om te blijven jammeren over de slechtigheid van Iraanse haatbaarden, dat is niet het probleem. Een oorlog zonder perspectief op echte overwinning, een idioot die geen idee heeft hoe hij deze zelf veroorzaakte shitshow moet oplossen, dat is het probleem.

Dat Iran zich niet aan regels houdt is geen verrassing, dat Iran hormuz als wapen inzet is geen verrassing, dat Iran nogal wat drones en raketten heeft gemaakt is geen verrassing. Kortom, heb je geen idee hoe je daarmee om moet gaan dan is oorlog gaan voeren wellicht een slecht idee?
pi_220516224
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.
  zondag 5 april 2026 @ 21:45:11 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516238
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.
pi_220516251
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.
  zondag 5 april 2026 @ 21:48:25 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516260
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.
Same shit helaas.
pi_220516261
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef zakjapannertje het volgende:
in Iran zijn ze Trump beu aan het worden.
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vt
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!
Want in de ondergrondse bunkers voor de leiders van het land is er nog minder water, ongetwijfeld.

Is het die mensen verdomme niet duidelijk dat dit de grootste kans ooit is?

Ondankbaar volk.
  zondag 5 april 2026 @ 21:49:58 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516272
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!
Want in de ondergrondse bunkers voor de leiders van het land is er nog minder water, ongetwijfeld.

Is het die mensen verdomme niet duidelijk dat dit de grootste kans ooit is?

Ondankbaar volk.
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.

Lijkt ver weg jammer genoeg.
pi_220516304
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.

Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.
En Houthi's.

Helemaal als VS en Israël zich snel (willen) terugtrekken.

Over de aanval van 28 februari is door de aanvallers enorm slecht nagedacht.
pi_220516308
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.
  zondag 5 april 2026 @ 21:55:55 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516315
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.
En Houthi's.

Helemaal als VS en Israël zich snel (willen) terugtrekken.

Over de aanval van 28 februari is door de aanvallers enorm slecht nagedacht.
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.

Daar reken je van tevoren op.
  zondag 5 april 2026 @ 21:57:19 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516323
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
  zondag 5 april 2026 @ 21:57:51 #200
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220516327
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:27 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.

Het is een ongelofelijke domme kut actie van de VS maar om nu te zeggen dat de Iraniërs dit regime gekozen hebben gaat te ver.
pi_220516332
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"

Ik denk dat het de bereidheid te demonstreren alleen maar kwaad doet.
  zondag 5 april 2026 @ 21:58:53 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516335
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.

Het is een ongelofelijke domme kut actie van de VS maar om nu te zeggen dat de Iraniërs dit regime gekozen hebben gaat te ver.
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.

Of hij zit zelf in vaatdoeken gewikkeld op zijn zolderkamer.
pi_220516340
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 21:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.

Daar reken je van tevoren op.
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.

De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
Blijkbaar had-ie het lamleggen van Hormuz ook niet verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.

Welterusten.

Bibi heeft z'n afleiding gevonden in Libanon.
Donald moet maar eens aan Cuba gaan denken.

Succes verzekerd.
  zondag 5 april 2026 @ 22:00:03 #204
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516345
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"

Ik denk dat het de bereidheid te demonstreren alleen maar kwaad doet.
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.

Maar als ze zich van het regime willen ontdoen is het nu of nooit.
  zondag 5 april 2026 @ 22:00:36 #205
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220516349
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.

De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.

Welterusten.

Succes verzekerd.
Er zijn generalen geweest die Trump negatief advies gaven voorafgaand eerste aanval. Ze wisten dondersgoed dat het een lange moeizame oorlog zou gaan worden
pi_220516353
Appelsapjes en Frankisten wisten dit van te voren al.
pi_220516357
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.

Of hij zit zelf in vaatdoeken gewikkeld op zijn zolderkamer.
Iraanse geestelijken dragen nauwelijks vaatdoeken.
Dat doen die soennitische sjeiks uit de landen die Iran vijandig gezind zijn.

Van die sjeiks zijn er velen die ook de sharia hanteren, geld geven aan terroristen, en quasi-vriendelijk naar westerlingen glimlachen omdat ze zo goed betalen.
pi_220516359
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.

Dat denk ik ook. Maar het zal met gigantische schade zijn, en het kan niet zo zijn dat de VS dan zijn keutel intrekt en denkt: "joo, wij hebben ons ding gedaan, nu is het aan jullie"

Er zal ongelooflijk veel humanitaire hulp nodig zijn, en laat dat nu net iets zijn waar de regering Trump een hekel aan heeft.
  zondag 5 april 2026 @ 22:02:41 #209
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516362
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Welterusten.

Succes verzekerd.
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.

Daarom weiger ik ook te geloven dat er geen vervolgacties liggen.
  zondag 5 april 2026 @ 22:03:14 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220516367
quote:

[..]
Waarom zou Iran naar de pijpen van de VS/Israel moeten dansen?
Los van het feit dat die ayatollah's kwaadaardige mafketels waren, zijn zij uit het niets aangevallen, dus ze mogen zich gewoon verdedigen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220516374
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.

O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.
  zondag 5 april 2026 @ 22:05:12 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220516382
quote:

[..]

Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.
  zondag 5 april 2026 @ 22:05:20 #213
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516384
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:03 schreef Toby56 het volgende:

[..]
O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand dat :P

Maarja toen fabriceerden ze in ieder geval nog een casus belli.
  zondag 5 april 2026 @ 22:05:37 #214
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220516388
quote:

[..]

Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
  zondag 5 april 2026 @ 22:06:10 #215
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516391
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.
  zondag 5 april 2026 @ 22:07:37 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220516402
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
Doet me denken aan Stalin. Die allerlei gasten liet afschieten die beweerden dat de Duitsers Rusland binnen gevallen waren. De intel was daar, hij weigerde het alleen te geloven. Oepski.
  zondag 5 april 2026 @ 22:07:46 #217
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516404
quote:

[..]
Oké. Dan volg ik jouw gedachtetreintje. Dus dan heeft Trump nu geen idee behoudens janken op X?

Zo word je toch geen miljardair en president?
pi_220516405
quote:

[..]
Ik denk dat het vooral Trump en zijn totaal onsamenhangende verhalen zijn. Eerst wist hij exact dat Iran de straat van Hormuz zou sluiten, toen kwam het als een verrassing. Toen wist hij dat ze landen om hun heen aan zouden vallen, en toen was het een verrassing.

Hegseth is vrij consequent geweest. Die wil gewoon kekke bommen droppen, positief op de foto en Tiktoks gezet worden en wil geen tegenspraak.
pi_220516409
quote:

[..]

Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.
pi_220516413
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand dat :P

Maarja toen fabriceerden ze in ieder geval nog een casus belli.
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?
Het was de aanleiding voor een volledige oorlog.
Juist omdat Powell degene was die zich liet misbruiken. Hij had een hele goed naam.

En waar kwam zijn 'info' vandaan?
Zouden er misschien, tussen intel en regering, of zelfs in de regering, warmongertjes zijn geweest die de echte intel hadden weggelaten? Of ze als onjuist hebben beoordeeld?

Dat kan toch niet!

Alles verandert, maar keert onveranderd terug. (Rutger Kopland)

Foute intel, valse info, leugens voor slechtwil, noem het maar op.
Er is weer een nieuwe shitshow begonnen.
  zondag 5 april 2026 @ 22:11:36 #221
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516431
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?
Het was de aanleiding voor een volledige oorlog.
Juist omdat Powell degene was die zich liet misbruiken. Hij had een hele goed naam.

En waar kwam zijn 'info' vandaan?
Zouden er misschien, tussen intel en regering, of zelfs in de regering, warmongertjes zijn geweest die de echte intel hadden weggelaten? Of ze als onjuist hebben beoordeeld?

Dat kan toch niet!

Alles verandert, maar keert onveranderd terug. (Rutger Kopland)

Foute intel, valse info, leugens voor slechtwil, noem het maar op.
Er is weer een nieuwe shitshow begonnen.
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.

Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
  zondag 5 april 2026 @ 22:13:23 #222
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516443
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?

Geloof je dat echt?
  zondag 5 april 2026 @ 22:13:41 #223
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220516446
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Verleden tijd. Dan hadden ze dit beter aan moeten pakken ipv random gaan bombarderen zonder plan.
pi_220516452
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.

Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
Zowat alle oorlogen beginnen met kutsmoezen en leugens.

Het is niet voor niets dat Trump zo chagrijnig begint te worden.

Slechte info, slecht voorbereid, geilheid van wanna be dictators en warmongers.

Nuff said.
pi_220516454
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Er is alleen vrij weinig olie veiliggesteld, dus wat dat betreft is die missie nogal mislukt denk ik.

De VS is landen binnen gevallen omdat ze mensenrechten schonden, heeft jarenlang elk land de maat genomen omdat ze dat deden. Dan vind ik het nogal bijzonder dat ze bereid zijn burgerdoelen als elektriciteitscentrales, bruggen en ontziltingsinstallaties te vernietigen. Dan vind je mensenrechten blijkbaar alleen belangrijk als anderen ze schenden.
pi_220516457
twitter

"They’ve given Trump the perfect opportunity to end US support of Ukraine."

Als dat gebeurt hebben we dus een groot probleem. Hopelijk kan Rutte de boel nog bij elkaar houden.
  zondag 5 april 2026 @ 22:14:55 #227
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220516459
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Dan volg ik jouw gedachtetreintje. Dus dan heeft Trump nu geen idee behoudens janken op X?

Je schijnt nog te denken dat je met een enigszins fatsoenlijk functioneerde overheid te maken hebt maar dat is niet het geval. Ze hebben daar allemaal overduidelijk een eigen agenda, dat is hier wel bij te merken. Op dezelfde dag dat een Trump trots aankondigt dat ze aan het onderhandelen zijn en er verder geen aanvallen komen heb je een minister van oorlog die publiekelijk oproept tot meer en zwaardere bombardementen op Iran.

Er zit geen enkele overeenstemming in beleid tussen wat de verschillende armen van de overheid uitvoeren op het moment. Dus nee, ik krijg niet echt het idee dat ze daar zuiver op intel en goeie analyses beleid aan het voeren zijn.
pi_220516465
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?

Geloof je dat echt?
Ja, want nogmaals: Dat is hoe Trump al decennia lang werkt.
  zondag 5 april 2026 @ 22:16:52 #229
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516468
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Je schijnt nog te denken dat je met een enigszins fatsoenlijk functioneerde overheid te maken hebt maar dat is niet het geval. Ze hebben daar allemaal overduidelijk een eigen agenda, dat is hier wel bij te merken. Op dezelfde dag dat een Trump trots aankondigt dat ze aan het onderhandelen zijn en er verder geen aanvallen komen heb je een minister van oorlog die publiekelijk oproept tot meer en zwaardere bombardementen op Iran.

Er zit geen enkele overeenstemming in beleid tussen wat de verschillende armen van de overheid uitvoeren op het moment. Dus nee, ik krijg niet echt het idee dat ze daar zuiver op intel en goeie analyses beleid aan het voeren zijn.
Oké. Maar deze reactie conflicteert ook weer met het beeld dat Trump zich omringt met kontlikkende loyalisten die alles doen wat hij zegt.
pi_220516472
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Als dat gebeurt hebben we dus een groot probleem. Hopelijk kan Rutte de boel nog bij elkaar houden.
Volgens mij zo duidelijk als wat, Trump adoreert Putin en vindt Zelenski een parasiet. Het hele conflict boeit hem geen bal.
  zondag 5 april 2026 @ 22:17:57 #231
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516475
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 22:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja, want nogmaals: Dat is hoe Trump al decennia lang werkt.
Oké. Dat gaat er bij mij echt niet in. Zo achterlijk is niemand met een IQ boven de 60.
pi_220516476
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Je hebt te maken met een president die zijn schoonzoon en zijn speciaal gezant voor het midden-oosten stuurt. Beiden met geen enkele kennis van kernenergie, die even een deal moeten maken over het inleveren van uranium, tot hoever het verrijkt mag worden en ga zo maar door.

Die lijkt geen enkele intentie te hebben serieus te willen onderhandelen.
pi_220516481
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Dat gaat er bij mij echt niet in. Zo achterlijk is niemand met een IQ boven de 60.
Zijn eigen woorden:

quote:
"They're making a mistake because I have a gut and my gut tells me more sometimes than anybody else's brain can ever tell me."
https://edition.cnn.com/2(...)ngton-post-trump-gut
pi_220516483
quote:
[ x ]

Ironisch dat het nu juist Bolton is die vindt dat 'we' naar Trumpie moeten luisteren.

Hij heeft zelf de afgelopen weken de handelwijze van Amerika/Israël ook al vaak genoeg afgezeken, trouwens.

Maar die oorlog is al 25 jaar een natte droom voor John. Dus is het nu tijd om anderen (Europa) de schuld te geven.
John Bolton is een oorlogsgeile zakkenwasser. Altijd al geweest. Was één van de grote haviken na 9/11. Al die projecten hebben op de lange termijn nauwelijks iets opgeleverd. Vooral veel dooien, dat wel.

Het enige positieve aan hem was/is dat hij zijn smoel durfde en durft open te trekken tegen Trump. Maar zijn rol is al 8 jaar uitgespeeld.
  zondag 5 april 2026 @ 22:21:26 #235
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516490
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
  zondag 5 april 2026 @ 22:23:00 #236
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220516498
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:16 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Oké. Maar deze reactie conflicteert ook weer met het beeld dat Trump zich omringt met kontlikkende loyalisten die alles doen wat hij zegt.
De enige die dat beeld gelooft is Trump. De rest ziet, mag ik hopen, mensen die in zijn bijzijn vrolijk likken om een gewillig oor te krijgen en voeren achter hun rug om hun eigen agenda uit. Zie project 2025, dat komt niet uit Trump zijn hersenkoker maar er wordt wel verdacht veel van uitgevoerd.
pi_220516504
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Tijd voor een IQ-check onder de Fok-users.. _O-
pi_220516511
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

pi_220516512
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
[..]
Trump is zelf een façade.
En een farçe.

Als miljardairszoon geboren, menig bankroet veroorzaakt, anderen van alle fouten de schuld gegeven en ze ontslagen en/of bedreigd. Alleen als co-commentator bij boks- en worstelwedstrijden was hij op z'n plaats.

Deze man is erg gevaarlijk in zijn huidige positie.
  zondag 5 april 2026 @ 22:26:33 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220516517
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Geloof je dat echt?
Ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 5 april 2026 @ 22:29:19 #241
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516524
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:23 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
De enige die dat beeld gelooft is Trump. De rest ziet, mag ik hopen, mensen die in zijn bijzijn vrolijk likken om een gewillig oor te krijgen en voeren achter hun rug om hun eigen agenda uit. Zie project 2025, dat komt niet uit Trump zijn hersenkoker maar er wordt wel verdacht veel van uitgevoerd.
Lees het hier elke dag hoor. Maar goed, als het waar is wat je zegt dan schetst dat zo mogelijk een nog negatiever beeld. Kiezen tussen Trump of meneer Deus Vult op het departement van oorlog is vrij lastig.

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tijd voor een IQ-check onder de Fok-users.. _O-
Laten we dat maar niet doen :P

quote:
Missiles and bombs, so much bombs. The best bombs, amazing.

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump is zelf een façade.
En een farçe.

Als miljardairszoon geboren, menig bankroet veroorzaakt, anderen van alle fouten de schuld gegeven en ze ontslagen en/of bedreigd. Alleen als co-commentator bij boks- en worstelwedstrijden was hij op z'n plaats.

Deze man is erg gevaarlijk in zijn huidige positie.
Wat doen wij fout :'(
  zondag 5 april 2026 @ 22:30:28 #242
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516529
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja
Maar hebben we ook een opt-out? :D
pi_220516530
Mooi hoe iedereen hardop lacht en giert om Trump maar niemand maalt om de zwakbegaafde Mojtaba, die morgenvroeg gewoon kan zeggen "Is prima zo, geef me 20 jongetjes en een miljard of 5 en ik vermaak me verder wel in Moskou"
  VIVA zondag 5 april 2026 @ 22:31:07 #244
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220516532
Benieuwd hoelang Trump het van binnenuit vol kan houden..

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zondag 5 april 2026 @ 22:33:52 #245
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220516545
Nou zeg, goed geregeld weer door TACO, benieuwd wat hij "durft" te besluiten binnen 24 uur, goh wat zou dat nou zijn....

twitter
pi_220516547
twitter

Hamas tactieken.
pi_220516549
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat doen wij fout :'(
De Amerikanen hebben hem 2x gekozen.
Tot dat moment was, ondanks de onenigheden en de reuring bij tijd en wijle, de band tussen de NAVO-bondgenoten best goed.

Trump haat Europa nu eenmaal.
Dat heeft Bolton destijds meegekregen.
En dat hebben wij menigmaal meegekregen.
Natuurlijk houdt hij van de paleizen van King Charles.
En van de grote parades in Frankrijk.
Maar we zijn geen knip voor de neus waard, een stel losers, en hij is ons liever kwijt dan rijk, hij vindt Poetin pas een echte bink, maar hij draait plotseling zogenaamd bij als hij ons, vanwege zijn geblunder, toch weer nodig heeft.

Wij (zijn) blijven hopen dat er betere tijden (zouden) komen.
Misschien moeten we daarmee ophouden.
En ons eigen plan trekken.
Zoals Macron en Meloni al af en toe doen.

En ons dus niets meer aantrekken van Trumps gebazel, en ons ook geen zak aantrekken van ene John Bolton, die, als stank voor dank, ook nog eens Europa van van alles en nog wat de schuld gaat geven.
  zondag 5 april 2026 @ 22:38:45 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516561
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tot dat moment was, ondanks de onenigheden en de reuring bij tijd en wijle, de band tussen de NAVO-bondgenoten best goed.

Maar we zijn geen knip voor de neus waard, een stel losers, en hij is ons liever kwijt dan rijk, hij vindt Poetin pas een echte bink, maar hij draait plotseling zogenaamd bij als hij ons, vanwege zijn geblunder, toch weer nodig heeft.

En ons dus niets meer aantrekken van Trumps gebazel, en ons ook geen zak aantrekken van ene John Bolton, die, als stank voor dank, ook nog eens Europa van van alles en nog wat de schuld gaat geven.
Genoteerd. Maar hoe gaan we de huidige status quo dan doorbreken? Wachten op het indammen van de VS lijkt geen oplossing.
  zondag 5 april 2026 @ 22:42:41 #249
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220516574
quote:
[ x ]

Liever een poging doen om op eigen benen te staan dan als een voetveeg behandeld te worden door die mafketel.
pi_220516576
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Genoteerd. Maar hoe gaan we de huidige status quo dan doorbreken? Wachten op het indammen van de VS lijkt geen oplossing.
Net wat Toby56 zegt, zowel Macron als Meloni zijn daar al mee begonnen en ook Sanchez.
pi_220516579
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik zou het oprecht niet weten.
Ik zou wel willen weten waarom dat voor Frankrijk bestemde schip eergisteren door mocht.
En namens wie Meloni allemaal op visite gaat in Arabierenland.

Want als eenlingen optreden lijkt me enorm onverstandig.

Als wij in staat zijn om zonder morele problemen dikke handel te doen met mensenrechtenschenders als China... dan moeten we toch tot iets in staat zijn?
  VIVA zondag 5 april 2026 @ 22:44:51 #252
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220516586
Nou ja aftellen dan maar....Taco or not to Taco....

Amsterdam (CET/CEST): 2:00 AM Wednesday

twitter
pi_220516587
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou wel willen weten waarom dat voor Frankrijk bestemde schip eergisteren door mocht.

Heleboel eenlingen is best een meerderheid.
  zondag 5 april 2026 @ 22:45:57 #254
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516594
quote:

[..]

Als wij in staat zijn om probleemloos dikke handel te doen met mensenrechtenschenders als China... dan moeten we toch tot iets in staat zijn?
Wou dat Jetten het deed.
pi_220516597
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heleboel eenlingen is best een meerderheid.
Ik wil overleg.

Anders gaat iedereen gewoon Trump nadoen.
Zonder overleg aan flauwekul beginnen.
  VIVA zondag 5 april 2026 @ 22:46:36 #256
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220516599
Om de insanity van de huidige wereldorde maar in perspectief te plaatsen...

twitter
pi_220516601
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wou dat Jetten het deed.
Die gaat het volgend weekend eens proberen en face.
  zondag 5 april 2026 @ 22:47:20 #258
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516607
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:42 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Net wat Toby56 zegt, zowel Macron als Meloni zijn daar al mee begonnen en ook Sanchez.
Het zou helemaal mooi zijn als we er zonder kleerscheuren en schone handjes van af kunnen komen.

Laten we erop hopen (maar ook actie ondernemen)
pi_220516608
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wou dat Jetten het deed.
Nederland zit in het comité van 40 landen.
Misschien zit dat comité wel achter het schip voor Frankrijk en de gesprekken van Meloni.

Dat zou niet slecht zijn.
pi_220516609
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:46 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik wil overleg.

Anders gaat iedereen gewoon Trump nadoen.
Zonder overleg aan flauwekul beginnen.
Ik geloof niet dat ze aan flauwekul doen.
  zondag 5 april 2026 @ 22:48:20 #261
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516615
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die gaat het volgend weekend een proberen en face.
Dat wist ik niet. En is de info die ik hier zoek! Bedankt.
pi_220516617
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Liever een poging doen om op eigen benen te staan dan als een voetveeg behandeld te worden door die mafketel.
Dat lijkt me evident maar tot die tijd hebben we de VS gewoon hard nodig. Waarom denk je dat Rutte zo loopt te slijmen bij Trump? Hij weet als geen ander dat Europa op dit moment veel te zwak is. Het slechtst denkbare scenario is dat de VS uit de NAVO stapt en Europa aan Poetin uitlevert.
pi_220516619
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik gleoof niet dat ze aan flauwekul doen.
Nee, dat was een fout woord. Excuses.
Zat geprogrammeerd in mijn toetsenbord: indien Trump in een combinatie van zinnen, dan automatisch aanvullen met flauwekul.
  zondag 5 april 2026 @ 22:49:24 #264
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516625
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat lijkt me evident maar tot die tijd hebben we de VS gewoon hard nodig. Waarom denk je dat Rutte zo loopt te slijmen bij Trump? Hij weet als geen ander dat Europa op dit moment veel te zwak is. Het slechtst denkbare scenario is dat de VS uit de NAVO stapt en Europa aan Poetin uitlevert.
Die investeringen in defensie betalen zich pas over een jaar of 5 a 10 uit. Daar kun je nu inderdaad niet op leunen
  zondag 5 april 2026 @ 22:49:53 #265
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220516626
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daarmee doelt hij op het bezoek van de koning & koningin en het diner in het witte huis waar Jetten ook aanschuift. Jetten gaat niet richting het MO.
pi_220516629
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoho, pin mij niet op de precieze datum, maar las 15 april samen met Max en Alex.
  zondag 5 april 2026 @ 22:51:30 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516636
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:49 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Daarmee doelt hij op het bezoek van de koning & koningin en het diner in het witte huis waar Jetten ook aanschuift. Jetten gaat niet richting het MO.
Ah, formaliteiten dus. Dat is dan jammer.

quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoho, pin mij niet op de precieze datum, maar las 15 april samen met Max en Alex.
Lintjesknipperij.
pi_220516640
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ah, formaliteiten dus. Dat is dan jammer.
[..]
Lintjesknipperij.
Trump gaat aan Jetten vragen: I heard you're gay, do you think I'm hot? I mean: I rule the world, so you must think I'm hot, right?
  zondag 5 april 2026 @ 22:53:58 #269
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516643
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump gaat aan Jetten vragen: I heard you're gay, do you think I'm hot? I mean: I rule the world, so you must think I'm hot, right?
Trump heeft meer met pussies naar verluidt.
pi_220516648
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hij IS een pussy, die uit Vietnam is gehouden door zijn rijke pappie die de dokter betaalde.
F*cking coward.
  zondag 5 april 2026 @ 22:56:10 #271
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516652
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij IS een pussy, die uit Vietnam is gehouden door zijn rijke pappie die de dokter betaalde.
F*cking coward.
Denk om je bloeddruk ouwe reus :D
pi_220516653
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]
F*cking coward.
Klacht kon niet lopen met hielspoor.. :D Maar goed, de man is incompetent als leider van de gewone Amerikaan, wel goed voor zijn rijke vriendjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door Firuze60 op 05-04-2026 23:01:43 ]
pi_220516660
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Denk om je bloeddruk ouwe reus :D
  zondag 5 april 2026 @ 23:01:36 #274
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516674
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:59 schreef Toby56 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oxycodon _O_
  zondag 5 april 2026 @ 23:01:45 #275
117098 Hathor
Effe niet
pi_220516675
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Kleine pussies.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220516677
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kleine pussies.
Nog niet uitgerekt door het baren.
  zondag 5 april 2026 @ 23:02:34 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220516678
quote:

[..]
Waarschijnlijk betalen die Iran gewoon stiekem.
  zondag 5 april 2026 @ 23:03:11 #278
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516680
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kleine pussies.
Ben ik ook niet pertinent op tegen maar stel de wettelijk legale leeftijd wel als harde (morele) eis.
pi_220516686
twitter

quote:
In harrowing descriptions of his life inside the IRGC, he told of teenage girls being raped before they were executed 'because of the Muslim belief that virgins go to heaven'.
quote:
'The IRGC is committed to what it refers to as “ideological-political” training of recruits. The worldview within which this training is framed is extremist and violent,' according to the think tank. It added: 'It identifies enemies – from the West, to Christians and Jews, to Iranians who oppose the regime – and advocates supranational jihad in the name of exporting Iran’s Islamic Revolution.'
quote:
The IRGC backs militant groups across Iraq, Lebanon, the Palestinian territories, Syria and Yemen, forming what it describes as an 'axis of resistance' aimed at pushing back against Western and Israeli influence in the region.
Deze zieke doodscultus kan niet snel genoeg verdwijnen.
pi_220516688
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 23:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ben ik ook niet pertinent op tegen maar stel de wettelijk legale leeftijd wel als harde (morele) eis.
Nah, heb jij als 15-jarige nog nooit zitten rommelen met een vriendinnetje van 15?
  zondag 5 april 2026 @ 23:05:22 #281
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516692
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nah, heb jij als 15-jarige nog nooit zitten rommelen met een vriendinnetje van 15?
Sure, maar post-adulthood ligt dat nogal gevoelig.
pi_220516727
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 19:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als er iets onjuist aan is graag data en beargumenteren. Zo ontstaat er discussie en daar is een discussieforum imo voor bedoeld.
Dat zal ik zeker doen, zodra jij open staat voor alternatieve zienswijzen dan de jouwe. Dus dan hebben we nog een hele weg te gaan :)
  zondag 5 april 2026 @ 23:16:49 #283
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220516737
de mensen in de Golfstaten die in de oliesector actief waren kunnen nog altijd in Amerika terecht
quote:
"Met de Golf van Mexico, of de Golf van Amerika, beschikt Amerika over enorme capaciteit", zegt Mark Mills van het Manhattan Institute in New York. "Maar geschikte arbeidskrachten zijn een beperkende factor. Je kunt hier niet opeens meer olie bestellen. In tegenstelling tot andere plekken is dit geen centraal geleide economie", zegt hij, verwijzend naar meer autoritair geleide oliestaten.
https://nos.nl/artikel/26(...)-waar-hij-aan-toe-is
pi_220516786
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja, maar had Trump de bevolking niet geïnstrueerd bij het begin van de aanvallen?
“Blijf binnen tot we klaar zijn met bombarderen en neem daarna het bestuur in eigen hand”. Zoiets was het.
Volgens mij is de VS nog niet klaar met bombarderen. Misschien kan de geniale oranje strateeg nieuwe instructies geven?
  zondag 5 april 2026 @ 23:28:44 #285
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516800
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:26 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Ja, maar had Trump de bevolking niet geïnstrueerd bij het begin van de aanvallen?
“Blijf binnen tot we klaar zijn met bombarderen en neem daarna het bestuur in eigen hand”. Zoiets was het.
Volgens mij is de VS nog niet klaar met bombarderen. Misschien kan de geniale oranje strateeg nieuwe instructies geven?
Of de instructies gelden nog?
pi_220516811
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dit. Het gaat niet meer goed komen. Het Trumpisme (ook na Trump) in de VS is groot / populair en niet meer weg te denken. Ik hoop dat ze maar snel uit de navo stappen en ja, ook dat steun aan Oekraïne wat nog loopt ook maar beëindigd wordt. Dan is het in ieder geval maar duidelijk waar we staan.
pi_220516831
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:30 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dit. Het gaat niet meer goed komen. Het Trumpisme (ook na Trump) in de VS is groot / populair en niet meer weg te denken. Ik hoop dat ze maar snel uit de navo stappen en ja, ook dat steun aan Oekraïne wat nog loopt ook maar beëindigd wordt. Dan is het in ieder geval maar duidelijk waar we staan.
En de VN is ook niks meer waard. Laat staan het internationaal gerechtshof in Den Haag.
  zondag 5 april 2026 @ 23:35:37 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220516835
Ik denk dat deze oorlog juist het Waterloo van het Trumpisme gaat zijn.
  zondag 5 april 2026 @ 23:37:53 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220516844

Geen idee of deze al gepost is, maar dit gaat over hoe de wapensysteem officier is opgepikt!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220516857
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een grotere hoeveelheid identieke bonds levert meer liquiditeit op. Meer liquiditeit levert een nog lager rente op, wat een voordeel oplevert. Voor landen die er niet aan voldoen wordt het een motivatie om er toegang toe te verkrijgen en dus meer begrotingsdiscipline na te streven. Voor de eurozone als geheel zal het dan ten voordele zijn.
Je ziet de buitenlandse investeerders hier weer over het hoofd.
pi_220516858
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Jij gelooft alle propaganda en hebt geen flauw idee hoe het allemaal werkt?
  zondag 5 april 2026 @ 23:44:49 #292
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220516874
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je ziet de buitenlandse investeerders hier weer over het hoofd.
Juist niet, die geilen op uniforme liquide identieke bonds. Vandaar ook dat dan de liquiditeit toeneemt en de rente lager wordt. Voorwaarde is wel dat er koopkracht toename of tenminste behoud is voor de investeerders. Als de pool uit eurolanden bestaat die begrotingsdiscipline voorstaan zoals bijv volgens het verdrag van Maastricht, dan is de kans op default of monetaire financiering(devaluatie/koopkrachtverlies) erg klein en dat vinden investeerders doorgaans aantrekkelijk.
pi_220516875
quote:
Fifteen ships passed through Strait of Hormuz with permission from Iran over past 24 hours: Fars
The IRGC-affiliated Fars news agency says that 15 ships passed through the Strait of Hormuz with permission from Iran over the past 24 hours, according to the latest figures.

According to Fars, maritime traffic through the key waterway is still 90 percent lower than it was before the start of the US-Israeli war on Iran.
https://www.aljazeera.com(...)mplex?update=4464810

Altijd handig om toch iets mee te krijgen van de andere kant.
pi_220516880
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Rusland bouwt inmiddels ook steeds meer drones. Is lekker goedkoop, en ze leren het van Iran, nadat die de eerste grote voorraden aan het Kremlin had geleverd.

Kan Poetin nu fijn wat terug doen. Dat zal Teheran beslist waarderen.

Zelensky wil ook wat terug doen voor de VS, want in Oekraïne zijn ze ook heel bedreven in de productie van drones, maar van Zelensky wenst Trump geen hulp te ontvangen.
Sterker nog: de VS heeft die drones ook gekopieerd en bouwt ze nu zelf ook. Ze zetten ze zelfs in om Iran te bombarderen. Want ze zijn belachelijk goedkoop, ten opzichte van al hun andere wapens.
pi_220516893
quote:
88s.gif Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef sp3c het volgende:

En een grote berg munitie.
pi_220516912
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat zitten we ook.

Ja, atoombommen is dan het antwoord. En als ze daar eenmaal mee beginnen, is het het hek van de dam en wordt MAD afgedankt. "Tactische nukes" als antwoord op alle problemen.
pi_220516920
quote:

[..]

Doe iets.
Ja, Trump laten stikken en een diplomatieke EU oplossing. Er is al 1 schip doorgelaten, dus we doen het goed.
pi_220516925
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 23:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, Trump laten stikken en een diplomatieke EU oplossing. Er is al 1 schip doorgelaten, dus we doen het goed.
15, zie mijn vorige post.
pi_220516928
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is een andere manier om "diplomatie" te zeggen. Aardig zijn tegen elkaar en beloven de ander niet aan te vallen.
pi_220516944
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 22:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Een hoge intelligentie betekent niet dat je heel rijk wordt, Meestal zijn die mensen daar veel te sociaal voor. Om succesvol te worden kun je het beste en psychopaat zijn, die zichzelf goed kan verkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')