abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2026 @ 21:28:39 #176
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516134
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dat zitten we ook.

Ik zeg al weken (?) dat we de diplomatieke route moeten kiezen maar Israël en de VS kunnen alleen maar escaleren.
Als de aanpak niet werkt, dan de harde aanpak, de nog hardere aanpak en als dat niet werkt dan eh... zit het regime nog in de grotten / bunkers, lijdt de bevolking en schieten die 32 divisies nog steeds drones vanuit hun schuilplaatsen in de bergen.

Iran heeft een "IRGC Provincial Corps", verdeeld over 31 provincies (Teheran heeft er zelfs 2), opgezet als “mosaic defense”-strategie (gedecentraliseerd verdedigen).
Dat kan je heel lang volhouden, is het vermoeden.
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.

Echt, te bizar voor woorden.

En zoals eerder gezegd: 20%.

Doe iets.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220516142
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.

Doe iets.
Ja, we laten het allemaal door Trump gebeuren.
Zo passief, onzelfstandig en apathisch zijn we geworden.

Te bizar voor woorden.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 5 april 2026 @ 21:30:02 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220516146
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik maak hem dan ook niet graag maar bij zoveel omdraaierij is het soms nodig om tot iemands gezonde verstand door te dringen.
Amerika en Israël bombarderen Iran en vergalopperen zich compleet. Uitkomst: een energie- voedsel én brandstofcrisis.

En dan volhouden dat Amerika en Israël aan de winnende hand zijn?
Dit, dus.
pi_220516149
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Doe iets.
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.
pi_220516159
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt dat 100 keer zeggen, maar niemand heeft kennelijk interesse in geopolitieke geschiedenis.
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.

Ik blijf het niettemin herhalen, omdat het feitelijk juist is, en mensen graag niet langer terugkijken dan hun neus lang is.

En ik ga er geen excuses voor aanbieden.
pi_220516166
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.

Ik blijf het niettemin herhalen, omdat het feitelijk juist is, en mensen graag niet langer terugkijken dan hun neus lang is.

En ik ga er geen excuses voor aanbieden.
Gewoon blijven posten, hoor. Ik snap het, nu de rest nog.
  zondag 5 april 2026 @ 21:33:54 #182
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516169
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht ( :') !! ) of haal het desnoods per barrel met speedboten.

Dit slaat nergens op. En bekrachtigt onze status als vazalstaat van de VS.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220516175
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:33 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht ( :') !! ) of haal het desnoods per barrel met speedboten.

Dit slaat nergens op. En bekrachtigt onze status als vazalstaat van de VS.
Wat deed Meloni eergisteren?
pi_220516182
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 20:30 schreef WillemVOC het volgende:
[ afbeelding ]

huillie huillie
Elke idioot ziet toch dat dit geen normale manier van communiceren is? Hoe the fuck is dit mogelijk?
  zondag 5 april 2026 @ 21:37:00 #185
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516189
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat deed Meloni eergisteren?
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.
pi_220516202
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:37 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.
  zondag 5 april 2026 @ 21:40:43 #187
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220516206
in Iran zijn ze Trump beu aan het worden.
quote:
'I'm so tired of everything' - Iranians react to Trump's threat
published at 20:11
20:11

Ghoncheh Habibiazad
Senior reporter, BBC Persian
I've been speaking to residents in Iran's capital Tehran after US President Donald Trump's threat to hit Iranian infrastructure if the country doesn't open the Strait of Hormuz.

“It feels like we’re sinking deeper into a swamp," one man in his 20s tells me. "What can we do as ordinary people? We can’t do anything. We can’t stop him."

A woman in her 20s says her mother is "filling every bottle she can find in the house with water" in case the water supply is disrupted.

"I’ve no idea what we’re going to do now. I think more and more people in Iran have realised that Trump doesn’t care about them at all. I hate him from the bottom of my heart, and those who support him too," she says.

A man in his 20s tells me: "I’m so tired of everything... I’ve been stockpiling with my family, but I feel like if he wants to attack infrastructure, these efforts are pointless.”
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vt
  zondag 5 april 2026 @ 21:41:32 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516213
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
  zondag 5 april 2026 @ 21:42:58 #189
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220516223
Het blijft grappig hoe magaatjes geen verschil tussen idee en uitvoering lijken te kunnen begrijpen.

Het idee om Iran van haatbaarden te bevrijden is helemaal prima. Dikke 10!

De uitvoering is ronduit knudde, een 0. Amateuristisch is een belediging voor amateurs. De allerslechtst uitgevoerde militaire actie ooit. Niet voorbereid, niet afgestemd, geen idee welke mogelijkheden en acties de vijand kan nemen en totaal niet voorbereid op tegenstand of te verwachten tegenacties zoals Hormuz.

Leuk om te blijven jammeren over de slechtigheid van Iraanse haatbaarden, dat is niet het probleem. Een oorlog zonder perspectief op echte overwinning, een idioot die geen idee heeft hoe hij deze zelf veroorzaakte shitshow moet oplossen, dat is het probleem.

Dat Iran zich niet aan regels houdt is geen verrassing, dat Iran hormuz als wapen inzet is geen verrassing, dat Iran nogal wat drones en raketten heeft gemaakt is geen verrassing. Kortom, heb je geen idee hoe je daarmee om moet gaan dan is oorlog gaan voeren wellicht een slecht idee?
pi_220516224
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.
  zondag 5 april 2026 @ 21:45:11 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516238
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.
pi_220516251
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.
  zondag 5 april 2026 @ 21:48:25 #193
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516260
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.
Same shit helaas.
pi_220516261
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef zakjapannertje het volgende:
in Iran zijn ze Trump beu aan het worden.
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vt
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!
Want in de ondergrondse bunkers voor de leiders van het land is er nog minder water, ongetwijfeld.

Is het die mensen verdomme niet duidelijk dat dit de grootste kans ooit is?

Ondankbaar volk.
  zondag 5 april 2026 @ 21:49:58 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516272
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!
Want in de ondergrondse bunkers voor de leiders van het land is er nog minder water, ongetwijfeld.

Is het die mensen verdomme niet duidelijk dat dit de grootste kans ooit is?

Ondankbaar volk.
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.

Lijkt ver weg jammer genoeg.
pi_220516304
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.

Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.
En Houthi's.

Helemaal als VS en Israël zich snel (willen) terugtrekken.

Over de aanval van 28 februari is door de aanvallers enorm slecht nagedacht.
pi_220516308
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.
  zondag 5 april 2026 @ 21:55:55 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516315
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.
En Houthi's.

Helemaal als VS en Israël zich snel (willen) terugtrekken.

Over de aanval van 28 februari is door de aanvallers enorm slecht nagedacht.
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.

Daar reken je van tevoren op.
  zondag 5 april 2026 @ 21:57:19 #199
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220516323
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
  zondag 5 april 2026 @ 21:57:51 #200
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220516327
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 21:27 schreef WillemVOC het volgende:

[..]
Allemaal flauwekul en israel en vs propaganda. Het grootste deel van de bevolking wil gewoon zoals het nu is. Daar hebben ze zelf op gestemd tijdens verkiezingen.
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.

Het is een ongelofelijke domme kut actie van de VS maar om nu te zeggen dat de Iraniërs dit regime gekozen hebben gaat te ver.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')