We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.quote:Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat zitten we ook.
Ik zeg al weken (?) dat we de diplomatieke route moeten kiezen maar Israël en de VS kunnen alleen maar escaleren.
Als de aanpak niet werkt, dan de harde aanpak, de nog hardere aanpak en als dat niet werkt dan eh... zit het regime nog in de grotten / bunkers, lijdt de bevolking en schieten die 32 divisies nog steeds drones vanuit hun schuilplaatsen in de bergen.
Iran heeft een "IRGC Provincial Corps", verdeeld over 31 provincies (Teheran heeft er zelfs 2), opgezet als “mosaic defense”-strategie (gedecentraliseerd verdedigen).
Dat kan je heel lang volhouden, is het vermoeden.
Ja, we laten het allemaal door Trump gebeuren.quote:Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.
Echt, te bizar voor woorden.
En zoals eerder gezegd: 20%.
Doe iets.
Amerika en Israël bombarderen Iran en vergalopperen zich compleet. Uitkomst: een energie- voedsel én brandstofcrisis.quote:Op zondag 5 april 2026 21:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik maak hem dan ook niet graag maar bij zoveel omdraaierij is het soms nodig om tot iemands gezonde verstand door te dringen.
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.quote:Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.
Echt, te bizar voor woorden.
En zoals eerder gezegd: 20%.
Doe iets.
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.quote:Op zondag 5 april 2026 21:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt dat 100 keer zeggen, maar niemand heeft kennelijk interesse in geopolitieke geschiedenis.
Gewoon blijven posten, hoor. Ik snap het, nu de rest nog.quote:Op zondag 5 april 2026 21:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met deze argumentatie - dit interesseert 'de mensen' niet - kun je vanaf deel 1 van dit topic 90% van de posts gaan wissen. Want alles is zeker al 1000 keer gezegd.
Ik blijf het niettemin herhalen, omdat het feitelijk juist is, en mensen graag niet langer terugkijken dan hun neus lang is.
En ik ga er geen excuses voor aanbieden.
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht (quote:Op zondag 5 april 2026 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat? Meloni deed wat, dat bericht is volledig genegeerd hier.
Wat deed Meloni eergisteren?quote:Op zondag 5 april 2026 21:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Weet ik veel. Sluit deals met andere olielanden, gooi de gasputten hier niet dicht (!! ) of haal het desnoods per barrel met speedboten.
Dit slaat nergens op. En bekrachtigt onze status als vazalstaat van de VS.
Elke idioot ziet toch dat dit geen normale manier van communiceren is? Hoe the fuck is dit mogelijk?quote:
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.quote:
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.quote:Op zondag 5 april 2026 21:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik had het niet meegekregen (dankzij alle anti-VS/Israël rotzooi wat je hier uitsluitend leest waardoor echt nieuws ondersneeuwt). Maar als je doelt op haar bezoek aan de golf is dat zeker een stap in de goede richting.
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vtquote:'I'm so tired of everything' - Iranians react to Trump's threat
published at 20:11
20:11
Ghoncheh Habibiazad
Senior reporter, BBC Persian
I've been speaking to residents in Iran's capital Tehran after US President Donald Trump's threat to hit Iranian infrastructure if the country doesn't open the Strait of Hormuz.
“It feels like we’re sinking deeper into a swamp," one man in his 20s tells me. "What can we do as ordinary people? We can’t do anything. We can’t stop him."
A woman in her 20s says her mother is "filling every bottle she can find in the house with water" in case the water supply is disrupted.
"I’ve no idea what we’re going to do now. I think more and more people in Iran have realised that Trump doesn’t care about them at all. I hate him from the bottom of my heart, and those who support him too," she says.
A man in his 20s tells me: "I’m so tired of everything... I’ve been stockpiling with my family, but I feel like if he wants to attack infrastructure, these efforts are pointless.”
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..quote:Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, ja, werd compleet genegeerd, dus zo laf en apathisch is Europa niet.
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.quote:Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.quote:Op zondag 5 april 2026 21:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Handelen doe je altijd beter zonder wapengekletter.
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.quote:Op zondag 5 april 2026 21:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat ga ik niet bestrijden. Maar die principes zijn lastig handhaafbaar als er een oranje olifant door onze porseleinkast marcheert.
Same shit helaas.quote:Op zondag 5 april 2026 21:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Was het maar alleen een oranje olifant, dit is een psychiatrische patient die aan Alzheimer lijdt.
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!quote:Op zondag 5 april 2026 21:40 schreef zakjapannertje het volgende:
in Iran zijn ze Trump beu aan het worden.
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cm29zmpdj3vt
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.quote:Op zondag 5 april 2026 21:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De uitgedroogde bevolking gaat nochtans over een week of 2 de wapens opnemen!
Want in de ondergrondse bunkers voor de leiders van het land is er nog minder water, ongetwijfeld.
Is het die mensen verdomme niet duidelijk dat dit de grootste kans ooit is?
Ondankbaar volk.
Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.
Lijkt ver weg jammer genoeg.
Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.quote:Op zondag 5 april 2026 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wmb wel de enige exitstrategie. Grootschalige burgeroorlog waarbij het leger zich ook tegen de IRGC keert.
Lijkt ver weg jammer genoeg.
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.quote:Op zondag 5 april 2026 21:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Sjiieten uit Irak gaan dan ook nog een rol spelen.
En Houthi's.
Helemaal als VS en Israël zich snel (willen) terugtrekken.
Over de aanval van 28 februari is door de aanvallers enorm slecht nagedacht.
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.quote:Op zondag 5 april 2026 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, ook wel te begrijpen, als hier een enorm groot gedeelte van de bevolking zich tegen de regering keert en kans loopt om opgepakt te worden voor elk tweetje dan hoeft Putin ook niet aan te komen om ons te 'bevrijden'.
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.quote:Op zondag 5 april 2026 21:27 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Allemaal flauwekul en israel en vs propaganda. Het grootste deel van de bevolking wil gewoon zoals het nu is. Daar hebben ze zelf op gestemd tijdens verkiezingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |