Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.
Het is een ongelofelijke domme kut actie van de VS maar om nu te zeggen dat de Iraniërs dit regime gekozen hebben gaat te ver.
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.quote:Op zondag 5 april 2026 21:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.
Daar reken je van tevoren op.
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"
Ik denk dat het de bereidheid te demonstreren alleen maar kwaad doet.
Er zijn generalen geweest die Trump negatief advies gaven voorafgaand eerste aanval. Ze wisten dondersgoed dat het een lange moeizame oorlog zou gaan wordenquote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.
De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
Blijkbaar had-ie het lamleggen van Hormuz ook niet verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.
Welterusten.
Bibi heeft z'n afleiding gevonden in Libanon.
Donald moet maar eens aan Cuba gaan denken.
Succes verzekerd.
Iraanse geestelijken dragen nauwelijks vaatdoeken.quote:Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.
Of hij zit zelf in vaatdoeken gewikkeld op zijn zolderkamer.
Dat denk ik ook. Maar het zal met gigantische schade zijn, en het kan niet zo zijn dat de VS dan zijn keutel intrekt en denkt: "joo, wij hebben ons ding gedaan, nu is het aan jullie"quote:Op zondag 5 april 2026 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.
Maar als ze zich van het regime willen ontdoen is het nu of nooit.
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.
De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
Blijkbaar had-ie het lamleggen van Hormuz ook niet verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.
Welterusten.
Bibi heeft z'n afleiding gevonden in Libanon.
Donald moet maar eens aan Cuba gaan denken.
Succes verzekerd.
Waarom zou Iran naar de pijpen van de VS/Israel moeten dansen?quote:Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee want in potentie gaan hierdoor miljoenen echte mensen sterven wereldwijd, daarom open die zeestraat, helaas gebruikt het Iraanse regime het blokkeren ervan als oorlogswapen, ze kunnen ook zeggen "prima we hebben dik verloren, er is geen reden waarom we de halve wereld (vooral het arme deel) zouden gijzelen en laten creperen hierom, we gaan netjes vrije verkiezingen houden, excuus aan de wereld"
O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.
Daarom weiger ik ook te geloven dat er geen vervolgacties liggen.
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand datquote:Op zondag 5 april 2026 22:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.
Doet me denken aan Stalin. Die allerlei gasten liet afschieten die beweerden dat de Duitsers Rusland binnen gevallen waren. De intel was daar, hij weigerde het alleen te geloven. Oepski.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
Oké. Dan volg ik jouw gedachtetreintje. Dus dan heeft Trump nu geen idee behoudens janken op X?quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
Ik denk dat het vooral Trump en zijn totaal onsamenhangende verhalen zijn. Eerst wist hij exact dat Iran de straat van Hormuz zou sluiten, toen kwam het als een verrassing. Toen wist hij dat ze landen om hun heen aan zouden vallen, en toen was het een verrassing.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand dat
Maarja toen fabriceerden ze in ieder geval nog een casus belli.
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.quote:Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?
Het was de aanleiding voor een volledige oorlog.
Juist omdat Powell degene was die zich liet misbruiken. Hij had een hele goed naam.
En waar kwam zijn 'info' vandaan?
Zouden er misschien, tussen intel en regering, of zelfs in de regering, warmongertjes zijn geweest die de echte intel hadden weggelaten? Of ze als onjuist hebben beoordeeld?
Dat kan toch niet!
Alles verandert, maar keert onveranderd terug. (Rutger Kopland)
Foute intel, valse info, leugens voor slechtwil, noem het maar op.
Er is weer een nieuwe shitshow begonnen.
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?quote:Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.
Verleden tijd. Dan hadden ze dit beter aan moeten pakken ipv random gaan bombarderen zonder plan.quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
Zowat alle oorlogen beginnen met kutsmoezen en leugens.quote:Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.
Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
Er is alleen vrij weinig olie veiliggesteld, dus wat dat betreft is die missie nogal mislukt denk ik.quote:Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.
Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
Je schijnt nog te denken dat je met een enigszins fatsoenlijk functioneerde overheid te maken hebt maar dat is niet het geval. Ze hebben daar allemaal overduidelijk een eigen agenda, dat is hier wel bij te merken. Op dezelfde dag dat een Trump trots aankondigt dat ze aan het onderhandelen zijn en er verder geen aanvallen komen heb je een minister van oorlog die publiekelijk oproept tot meer en zwaardere bombardementen op Iran.quote:Op zondag 5 april 2026 22:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dan volg ik jouw gedachtetreintje. Dus dan heeft Trump nu geen idee behoudens janken op X?
Zo word je toch geen miljardair en president?
Ja, want nogmaals: Dat is hoe Trump al decennia lang werkt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?
Geloof je dat echt?
Oké. Maar deze reactie conflicteert ook weer met het beeld dat Trump zich omringt met kontlikkende loyalisten die alles doen wat hij zegt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je schijnt nog te denken dat je met een enigszins fatsoenlijk functioneerde overheid te maken hebt maar dat is niet het geval. Ze hebben daar allemaal overduidelijk een eigen agenda, dat is hier wel bij te merken. Op dezelfde dag dat een Trump trots aankondigt dat ze aan het onderhandelen zijn en er verder geen aanvallen komen heb je een minister van oorlog die publiekelijk oproept tot meer en zwaardere bombardementen op Iran.
Er zit geen enkele overeenstemming in beleid tussen wat de verschillende armen van de overheid uitvoeren op het moment. Dus nee, ik krijg niet echt het idee dat ze daar zuiver op intel en goeie analyses beleid aan het voeren zijn.
Volgens mij zo duidelijk als wat, Trump adoreert Putin en vindt Zelenski een parasiet. Het hele conflict boeit hem geen bal.quote:Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
"They’ve given Trump the perfect opportunity to end US support of Ukraine."
Als dat gebeurt hebben we dus een groot probleem. Hopelijk kan Rutte de boel nog bij elkaar houden.
Oké. Dat gaat er bij mij echt niet in. Zo achterlijk is niemand met een IQ boven de 60.quote:Op zondag 5 april 2026 22:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, want nogmaals: Dat is hoe Trump al decennia lang werkt.
Je hebt te maken met een president die zijn schoonzoon en zijn speciaal gezant voor het midden-oosten stuurt. Beiden met geen enkele kennis van kernenergie, die even een deal moeten maken over het inleveren van uranium, tot hoever het verrijkt mag worden en ga zo maar door.quote:Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je schijnt nog te denken dat je met een enigszins fatsoenlijk functioneerde overheid te maken hebt maar dat is niet het geval. Ze hebben daar allemaal overduidelijk een eigen agenda, dat is hier wel bij te merken. Op dezelfde dag dat een Trump trots aankondigt dat ze aan het onderhandelen zijn en er verder geen aanvallen komen heb je een minister van oorlog die publiekelijk oproept tot meer en zwaardere bombardementen op Iran.
Er zit geen enkele overeenstemming in beleid tussen wat de verschillende armen van de overheid uitvoeren op het moment. Dus nee, ik krijg niet echt het idee dat ze daar zuiver op intel en goeie analyses beleid aan het voeren zijn.
Zijn eigen woorden:quote:Op zondag 5 april 2026 22:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dat gaat er bij mij echt niet in. Zo achterlijk is niemand met een IQ boven de 60.
https://edition.cnn.com/2(...)ngton-post-trump-gutquote:"They're making a mistake because I have a gut and my gut tells me more sometimes than anybody else's brain can ever tell me."
Ironisch dat het nu juist Bolton is die vindt dat 'we' naar Trumpie moeten luisteren.quote:Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Als dat gebeurt hebben we dus een groot probleem. Hopelijk kan Rutte de boel nog bij elkaar houden.
quote:Op zondag 5 april 2026 22:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn eigen woorden:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)ngton-post-trump-gut
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.
De enige die dat beeld gelooft is Trump. De rest ziet, mag ik hopen, mensen die in zijn bijzijn vrolijk likken om een gewillig oor te krijgen en voeren achter hun rug om hun eigen agenda uit. Zie project 2025, dat komt niet uit Trump zijn hersenkoker maar er wordt wel verdacht veel van uitgevoerd.quote:Op zondag 5 april 2026 22:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Maar deze reactie conflicteert ook weer met het beeld dat Trump zich omringt met kontlikkende loyalisten die alles doen wat hij zegt.
Tijd voor een IQ-check onder de Fok-users..quote:Op zondag 5 april 2026 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.
quote:Op zondag 5 april 2026 22:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dat gaat er bij mij echt niet in. Zo achterlijk is niemand met een IQ boven de 60.
Trump is zelf een façade.quote:Op zondag 5 april 2026 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.
Jaquote:Op zondag 5 april 2026 22:13 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?
Geloof je dat echt?
Lees het hier elke dag hoor. Maar goed, als het waar is wat je zegt dan schetst dat zo mogelijk een nog negatiever beeld. Kiezen tussen Trump of meneer Deus Vult op het departement van oorlog is vrij lastig.quote:Op zondag 5 april 2026 22:23 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
De enige die dat beeld gelooft is Trump. De rest ziet, mag ik hopen, mensen die in zijn bijzijn vrolijk likken om een gewillig oor te krijgen en voeren achter hun rug om hun eigen agenda uit. Zie project 2025, dat komt niet uit Trump zijn hersenkoker maar er wordt wel verdacht veel van uitgevoerd.
Laten we dat maar niet doenquote:Op zondag 5 april 2026 22:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tijd voor een IQ-check onder de Fok-users..
Missiles and bombs, so much bombs. The best bombs, amazing.quote:
Wat doen wij foutquote:Op zondag 5 april 2026 22:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Trump is zelf een façade.
En een farçe.
Als miljardairszoon geboren, menig bankroet veroorzaakt, anderen van alle fouten de schuld gegeven en ze ontslagen en/of bedreigd. Alleen als co-commentator bij boks- en worstelwedstrijden was hij op z'n plaats.
Deze man is erg gevaarlijk in zijn huidige positie.
Maar hebben we ook een opt-out?quote:
De Amerikanen hebben hem 2x gekozen.quote:
Genoteerd. Maar hoe gaan we de huidige status quo dan doorbreken? Wachten op het indammen van de VS lijkt geen oplossing.quote:Op zondag 5 april 2026 22:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben hem 2x gekozen.
Tot dat moment was, ondanks de onenigheden en de reuring bij tijd en wijle, de band tussen de NAVO-bondgenoten best goed.
Trump haat Europa nu eenmaal.
Dat heeft Bolton destijds meegekregen.
En dat hebben wij menigmaal meegekregen.
Natuurlijk houdt hij van de paleizen van King Charles.
En van de grote parades in Frankrijk.
Maar we zijn geen knip voor de neus waard, een stel losers, en hij is ons liever kwijt dan rijk, hij vindt Poetin pas een echte bink, maar hij draait plotseling zogenaamd bij als hij ons, vanwege zijn geblunder, toch weer nodig heeft.
Wij (zijn) blijven hopen dat er betere tijden (zouden) komen.
Misschien moeten we daarmee ophouden.
En ons eigen plan trekken.
Zoals Macron en Meloni al af en toe doen.
En ons dus niets meer aantrekken van Trumps gebazel, en ons ook geen zak aantrekken van ene John Bolton, die, als stank voor dank, ook nog eens Europa van van alles en nog wat de schuld gaat geven.
Liever een poging doen om op eigen benen te staan dan als een voetveeg behandeld te worden door die mafketel.quote:Op zondag 5 april 2026 22:14 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Net wat Toby56 zegt, zowel Macron als Meloni zijn daar al mee begonnen en ook Sanchez.quote:Op zondag 5 april 2026 22:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Genoteerd. Maar hoe gaan we de huidige status quo dan doorbreken? Wachten op het indammen van de VS lijkt geen oplossing.
Ik zou het oprecht niet weten.quote:Op zondag 5 april 2026 22:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Genoteerd. Maar hoe gaan we de huidige status quo dan doorbreken? Wachten op het indammen van de VS lijkt geen oplossing.
Heleboel eenlingen is best een meerderheid.quote:Op zondag 5 april 2026 22:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou het oprecht niet weten.
Ik zou wel willen weten waarom dat voor Frankrijk bestemde schip eergisteren door mocht.
En namens wie Meloni allemaal op visite gaat in Arabierenland.
Want als eenlingen optreden lijkt me enorm onverstandig.
Wou dat Jetten het deed.quote:Op zondag 5 april 2026 22:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zou wel willen weten waarom dat voor Frankrijk bestemde schip eergisteren door mocht.
Want als eenlingen optreden lijkt me enorm onverstandig.
Als wij in staat zijn om probleemloos dikke handel te doen met mensenrechtenschenders als China... dan moeten we toch tot iets in staat zijn?
Ik wil overleg.quote:Op zondag 5 april 2026 22:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heleboel eenlingen is best een meerderheid.
Het zou helemaal mooi zijn als we er zonder kleerscheuren en schone handjes van af kunnen komen.quote:Op zondag 5 april 2026 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Net wat Toby56 zegt, zowel Macron als Meloni zijn daar al mee begonnen en ook Sanchez.
Nederland zit in het comité van 40 landen.quote:
Ik geloof niet dat ze aan flauwekul doen.quote:Op zondag 5 april 2026 22:46 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik wil overleg.
Anders gaat iedereen gewoon Trump nadoen.
Zonder overleg aan flauwekul beginnen.
Dat wist ik niet. En is de info die ik hier zoek! Bedankt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die gaat het volgend weekend een proberen en face.
Dat lijkt me evident maar tot die tijd hebben we de VS gewoon hard nodig. Waarom denk je dat Rutte zo loopt te slijmen bij Trump? Hij weet als geen ander dat Europa op dit moment veel te zwak is. Het slechtst denkbare scenario is dat de VS uit de NAVO stapt en Europa aan Poetin uitlevert.quote:Op zondag 5 april 2026 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Liever een poging doen om op eigen benen te staan dan als een voetveeg behandeld te worden door die mafketel.
Nee, dat was een fout woord. Excuses.quote:Op zondag 5 april 2026 22:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik gleoof niet dat ze aan flauwekul doen.
Die investeringen in defensie betalen zich pas over een jaar of 5 a 10 uit. Daar kun je nu inderdaad niet op leunenquote:Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat lijkt me evident maar tot die tijd hebben we de VS gewoon hard nodig. Waarom denk je dat Rutte zo loopt te slijmen bij Trump? Hij weet als geen ander dat Europa op dit moment veel te zwak is. Het slechtst denkbare scenario is dat de VS uit de NAVO stapt en Europa aan Poetin uitlevert.
Daarmee doelt hij op het bezoek van de koning & koningin en het diner in het witte huis waar Jetten ook aanschuift. Jetten gaat niet richting het MO.quote:Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. En is de info die ik hier zoek! Bedankt.
Hoho, pin mij niet op de precieze datum, maar las 15 april samen met Max en Alex.quote:Op zondag 5 april 2026 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. En is de info die ik hier zoek! Bedankt.
Ah, formaliteiten dus. Dat is dan jammer.quote:Op zondag 5 april 2026 22:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Daarmee doelt hij op het bezoek van de koning & koningin en het diner in het witte huis waar Jetten ook aanschuift. Jetten gaat niet richting het MO.
Lintjesknipperij.quote:Op zondag 5 april 2026 22:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoho, pin mij niet op de precieze datum, maar las 15 april samen met Max en Alex.
Trump gaat aan Jetten vragen: I heard you're gay, do you think I'm hot? I mean: I rule the world, so you must think I'm hot, right?quote:Op zondag 5 april 2026 22:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, formaliteiten dus. Dat is dan jammer.
[..]
Lintjesknipperij.
Trump heeft meer met pussies naar verluidt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Trump gaat aan Jetten vragen: I heard you're gay, do you think I'm hot? I mean: I rule the world, so you must think I'm hot, right?
Hij IS een pussy, die uit Vietnam is gehouden door zijn rijke pappie die de dokter betaalde.quote:Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Trump heeft meer met pussies naar verluidt.
Denk om je bloeddruk ouwe reusquote:Op zondag 5 april 2026 22:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij IS een pussy, die uit Vietnam is gehouden door zijn rijke pappie die de dokter betaalde.
F*cking coward.
Klacht kon niet lopen met hielspoor..quote:Op zondag 5 april 2026 22:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij IS een pussy, die uit Vietnam is gehouden door zijn rijke pappie die de dokter betaalde.
F*cking coward.
quote:Op zondag 5 april 2026 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denk om je bloeddruk ouwe reus
Oxycodonquote:
Kleine pussies.quote:Op zondag 5 april 2026 22:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Trump heeft meer met pussies naar verluidt.
Waarschijnlijk betalen die Iran gewoon stiekem.quote:Op zondag 5 april 2026 22:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ben ik ook niet pertinent op tegen maar stel de wettelijk legale leeftijd wel als harde (morele) eis.quote:
quote:In harrowing descriptions of his life inside the IRGC, he told of teenage girls being raped before they were executed 'because of the Muslim belief that virgins go to heaven'.
quote:'The IRGC is committed to what it refers to as “ideological-political” training of recruits. The worldview within which this training is framed is extremist and violent,' according to the think tank. It added: 'It identifies enemies – from the West, to Christians and Jews, to Iranians who oppose the regime – and advocates supranational jihad in the name of exporting Iran’s Islamic Revolution.'
Deze zieke doodscultus kan niet snel genoeg verdwijnen.quote:The IRGC backs militant groups across Iraq, Lebanon, the Palestinian territories, Syria and Yemen, forming what it describes as an 'axis of resistance' aimed at pushing back against Western and Israeli influence in the region.
Nah, heb jij als 15-jarige nog nooit zitten rommelen met een vriendinnetje van 15?quote:Op zondag 5 april 2026 23:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ben ik ook niet pertinent op tegen maar stel de wettelijk legale leeftijd wel als harde (morele) eis.
Sure, maar post-adulthood ligt dat nogal gevoelig.quote:Op zondag 5 april 2026 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, heb jij als 15-jarige nog nooit zitten rommelen met een vriendinnetje van 15?
Dat zal ik zeker doen, zodra jij open staat voor alternatieve zienswijzen dan de jouwe. Dus dan hebben we nog een hele weg te gaanquote:Op zondag 5 april 2026 19:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als er iets onjuist aan is graag data en beargumenteren. Zo ontstaat er discussie en daar is een discussieforum imo voor bedoeld.
https://nos.nl/artikel/26(...)-waar-hij-aan-toe-isquote:"Met de Golf van Mexico, of de Golf van Amerika, beschikt Amerika over enorme capaciteit", zegt Mark Mills van het Manhattan Institute in New York. "Maar geschikte arbeidskrachten zijn een beperkende factor. Je kunt hier niet opeens meer olie bestellen. In tegenstelling tot andere plekken is dit geen centraal geleide economie", zegt hij, verwijzend naar meer autoritair geleide oliestaten.
Ja, maar had Trump de bevolking niet geïnstrueerd bij het begin van de aanvallen?quote:Op zondag 5 april 2026 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.
Maar als ze zich van het regime willen ontdoen is het nu of nooit.
Of de instructies gelden nog?quote:Op zondag 5 april 2026 23:26 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Ja, maar had Trump de bevolking niet geïnstrueerd bij het begin van de aanvallen?
“Blijf binnen tot we klaar zijn met bombarderen en neem daarna het bestuur in eigen hand”. Zoiets was het.
Volgens mij is de VS nog niet klaar met bombarderen. Misschien kan de geniale oranje strateeg nieuwe instructies geven?
Dit. Het gaat niet meer goed komen. Het Trumpisme (ook na Trump) in de VS is groot / populair en niet meer weg te denken. Ik hoop dat ze maar snel uit de navo stappen en ja, ook dat steun aan Oekraïne wat nog loopt ook maar beëindigd wordt. Dan is het in ieder geval maar duidelijk waar we staan.quote:Op zondag 5 april 2026 22:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben hem 2x gekozen.
Tot dat moment was, ondanks de onenigheden en de reuring bij tijd en wijle, de band tussen de NAVO-bondgenoten best goed.
Trump haat Europa nu eenmaal.
Dat heeft Bolton destijds meegekregen.
En dat hebben wij menigmaal meegekregen.
Natuurlijk houdt hij van de paleizen van King Charles.
En van de grote parades in Frankrijk.
Maar we zijn geen knip voor de neus waard, een stel losers, en hij is ons liever kwijt dan rijk, hij vindt Poetin pas een echte bink, maar hij draait plotseling zogenaamd bij als hij ons, vanwege zijn geblunder, toch weer nodig heeft.
Wij (zijn) blijven hopen dat er betere tijden (zouden) komen.
Misschien moeten we daarmee ophouden.
En ons eigen plan trekken.
Zoals Macron en Meloni al af en toe doen.
En ons dus niets meer aantrekken van Trumps gebazel, en ons ook geen zak aantrekken van ene John Bolton, die, als stank voor dank, ook nog eens Europa van van alles en nog wat de schuld gaat geven.
En de VN is ook niks meer waard. Laat staan het internationaal gerechtshof in Den Haag.quote:Op zondag 5 april 2026 23:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dit. Het gaat niet meer goed komen. Het Trumpisme (ook na Trump) in de VS is groot / populair en niet meer weg te denken. Ik hoop dat ze maar snel uit de navo stappen en ja, ook dat steun aan Oekraïne wat nog loopt ook maar beëindigd wordt. Dan is het in ieder geval maar duidelijk waar we staan.
Je ziet de buitenlandse investeerders hier weer over het hoofd.quote:Op zondag 5 april 2026 20:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een grotere hoeveelheid identieke bonds levert meer liquiditeit op. Meer liquiditeit levert een nog lager rente op, wat een voordeel oplevert. Voor landen die er niet aan voldoen wordt het een motivatie om er toegang toe te verkrijgen en dus meer begrotingsdiscipline na te streven. Voor de eurozone als geheel zal het dan ten voordele zijn.
Jij gelooft alle propaganda en hebt geen flauw idee hoe het allemaal werkt?quote:Op zondag 5 april 2026 20:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nog een paar van zulke "verliezen" en ze winnen de oorlog.
Juist niet, die geilen op uniforme liquide identieke bonds. Vandaar ook dat dan de liquiditeit toeneemt en de rente lager wordt. Voorwaarde is wel dat er koopkracht toename of tenminste behoud is voor de investeerders. Als de pool uit eurolanden bestaat die begrotingsdiscipline voorstaan zoals bijv volgens het verdrag van Maastricht, dan is de kans op default of monetaire financiering(devaluatie/koopkrachtverlies) erg klein en dat vinden investeerders doorgaans aantrekkelijk.quote:Op zondag 5 april 2026 23:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je ziet de buitenlandse investeerders hier weer over het hoofd.
https://www.aljazeera.com(...)mplex?update=4464810quote:Fifteen ships passed through Strait of Hormuz with permission from Iran over past 24 hours: Fars
The IRGC-affiliated Fars news agency says that 15 ships passed through the Strait of Hormuz with permission from Iran over the past 24 hours, according to the latest figures.
According to Fars, maritime traffic through the key waterway is still 90 percent lower than it was before the start of the US-Israeli war on Iran.
Sterker nog: de VS heeft die drones ook gekopieerd en bouwt ze nu zelf ook. Ze zetten ze zelfs in om Iran te bombarderen. Want ze zijn belachelijk goedkoop, ten opzichte van al hun andere wapens.quote:Op zondag 5 april 2026 21:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Rusland bouwt inmiddels ook steeds meer drones. Is lekker goedkoop, en ze leren het van Iran, nadat die de eerste grote voorraden aan het Kremlin had geleverd.
Kan Poetin nu fijn wat terug doen. Dat zal Teheran beslist waarderen.
Zelensky wil ook wat terug doen voor de VS, want in Oekraïne zijn ze ook heel bedreven in de productie van drones, maar van Zelensky wenst Trump geen hulp te ontvangen.
En een grote berg munitie.quote:Op zondag 5 april 2026 21:08 schreef sp3c het volgende:
overigens is evertsen het enige schip met 2 goalkeepers, de rest is voorbereid op maar niet uitgerust met
het kanon maakt niet zo heel veel uit dus ik zou het toch sturen
Ja, atoombommen is dan het antwoord. En als ze daar eenmaal mee beginnen, is het het hek van de dam en wordt MAD afgedankt. "Tactische nukes" als antwoord op alle problemen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat zitten we ook.
Ik zeg al weken (?) dat we de diplomatieke route moeten kiezen maar Israël en de VS kunnen alleen maar escaleren.
Als de aanpak niet werkt, dan de harde aanpak, de nog hardere aanpak en als dat niet werkt dan eh... zit het regime nog in de grotten / bunkers, lijdt de bevolking en schieten die 32 divisies nog steeds drones vanuit hun schuilplaatsen in de bergen.
Iran heeft een "IRGC Provincial Corps", verdeeld over 31 provincies (Teheran heeft er zelfs 2), opgezet als “mosaic defense”-strategie (gedecentraliseerd verdedigen).
Dat kan je heel lang volhouden, is het vermoeden.
Ja, Trump laten stikken en een diplomatieke EU oplossing. Er is al 1 schip doorgelaten, dus we doen het goed.quote:Op zondag 5 april 2026 21:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We moeten hiervan af. Het stampvoetend kijken naar Trump en zijn acties rondom dit dossier. Zijn we werkelijk zo passief, onzelfstandig en apathisch geworden dat we dit allemaal laten gebeuren.
Echt, te bizar voor woorden.
En zoals eerder gezegd: 20%.
Doe iets.
15, zie mijn vorige post.quote:Op zondag 5 april 2026 23:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, Trump laten stikken en een diplomatieke EU oplossing. Er is al 1 schip doorgelaten, dus we doen het goed.
Dat is een andere manier om "diplomatie" te zeggen. Aardig zijn tegen elkaar en beloven de ander niet aan te vallen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja, het is een stap in de goede richting. Maar of "koffie drinken" nu zo daadkrachtig is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |