Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoho dit gaat ook wel weer erg ver.
Het is een ongelofelijke domme kut actie van de VS maar om nu te zeggen dat de Iraniërs dit regime gekozen hebben gaat te ver.
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.quote:Op zondag 5 april 2026 21:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat klopt maar zijn voor mij iranian-backed militias wat onder het tapijt van het IRGC geveegd kan worden.
Daar reken je van tevoren op.
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wat zullen die demonstranten denken? "We dachten dat de VS ons kwam helpen, maar die komen ook onze elektriciteit en water bombarderen"
Ik denk dat het de bereidheid te demonstreren alleen maar kwaad doet.
Er zijn generalen geweest die Trump negatief advies gaven voorafgaand eerste aanval. Ze wisten dondersgoed dat het een lange moeizame oorlog zou gaan wordenquote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.
De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
Blijkbaar had-ie het lamleggen van Hormuz ook niet verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.
Welterusten.
Bibi heeft z'n afleiding gevonden in Libanon.
Donald moet maar eens aan Cuba gaan denken.
Succes verzekerd.
Iraanse geestelijken dragen nauwelijks vaatdoeken.quote:Op zondag 5 april 2026 21:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Joh laat gaan het is een extreme pro-gaza en Iran troll.
Of hij zit zelf in vaatdoeken gewikkeld op zijn zolderkamer.
Dat denk ik ook. Maar het zal met gigantische schade zijn, en het kan niet zo zijn dat de VS dan zijn keutel intrekt en denkt: "joo, wij hebben ons ding gedaan, nu is het aan jullie"quote:Op zondag 5 april 2026 22:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heel eerlijk. Ik vind het moeilijk invullen voor iraniërs. Ook te weinig zicht op de nationale verhoudingen.
Maar als ze zich van het regime willen ontdoen is het nu of nooit.
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.quote:Op zondag 5 april 2026 21:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De VS en Israël hebben van te voren bijna nergens op gerekend. Alleen op een enorm succes.
De Amerikaanse opperbevelhebber jammerde na een week al dat hij de tegenaanvallen van Iran op Amerikaanse bondgenoten in de regio niet had verwacht.
Blijkbaar had-ie het lamleggen van Hormuz ook niet verwacht.
En dat er na bijna 5 weken nog Amerikaanse vliegtuigen konden worden neergehaald was ook onverwacht, want dat luchtruim was 'veilig'.
Welterusten.
Bibi heeft z'n afleiding gevonden in Libanon.
Donald moet maar eens aan Cuba gaan denken.
Succes verzekerd.
Waarom zou Iran naar de pijpen van de VS/Israel moeten dansen?quote:Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee want in potentie gaan hierdoor miljoenen echte mensen sterven wereldwijd, daarom open die zeestraat, helaas gebruikt het Iraanse regime het blokkeren ervan als oorlogswapen, ze kunnen ook zeggen "prima we hebben dik verloren, er is geen reden waarom we de halve wereld (vooral het arme deel) zouden gijzelen en laten creperen hierom, we gaan netjes vrije verkiezingen houden, excuus aan de wereld"
O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.
Daarom weiger ik ook te geloven dat er geen vervolgacties liggen.
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. De Amerikanen beschikken over de beste intel van de wereld. Die wisten heus wel waar ze aan begonnen.
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand datquote:Op zondag 5 april 2026 22:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
O ja, die intel die destijds zei dat Sadam Hoessein kernwapens had.
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die x-meuk is een façade voor de laaggeletterde Amerikaan.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Trump neemt de besluiten. Grote kans dat hij nu en vóór dit conflict allerlei rationele adviezen in de prullenbak heeft gegooid. Kijk gewoon eens naar zijn twitterdiarree vol met wartaal. Dat komt toch niet over als iemand die logisch na denkt.
Doet me denken aan Stalin. Die allerlei gasten liet afschieten die beweerden dat de Duitsers Rusland binnen gevallen waren. De intel was daar, hij weigerde het alleen te geloven. Oepski.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
Oké. Dan volg ik jouw gedachtetreintje. Dus dan heeft Trump nu geen idee behoudens janken op X?quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Oh, de intel zullen ze wel hebben. Het probleem zit hem eerder in het ontslaan en negeren van generaals die negatief adviseren op basis van die intel, daar heeft Hegseth nogal het handje van.
Ik denk dat het vooral Trump en zijn totaal onsamenhangende verhalen zijn. Eerst wist hij exact dat Iran de straat van Hormuz zou sluiten, toen kwam het als een verrassing. Toen wist hij dat ze landen om hun heen aan zouden vallen, en toen was het een verrassing.quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.quote:Op zondag 5 april 2026 22:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?quote:Op zondag 5 april 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat was het kulverhaal wat Colin Powell afstak bij de VN-veiligheidsraad. Volgens mij geloofde verder niemand dat
Maarja toen fabriceerden ze in ieder geval nog een casus belli.
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.quote:Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hoezo, geloofde bijna niemand dat?
Het was de aanleiding voor een volledige oorlog.
Juist omdat Powell degene was die zich liet misbruiken. Hij had een hele goed naam.
En waar kwam zijn 'info' vandaan?
Zouden er misschien, tussen intel en regering, of zelfs in de regering, warmongertjes zijn geweest die de echte intel hadden weggelaten? Of ze als onjuist hebben beoordeeld?
Dat kan toch niet!
Alles verandert, maar keert onveranderd terug. (Rutger Kopland)
Foute intel, valse info, leugens voor slechtwil, noem het maar op.
Er is weer een nieuwe shitshow begonnen.
Dus er komt een uitgebreide analyse met dozijnen red flags voor de defensieve vaardigheden van Iran, sluiting Hormuz, maar Trump/Hegseth ontslaan de generaal omdat het objectieve verhaal niet uitkomt?quote:Op zondag 5 april 2026 22:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn? Het sluit naadloos aan bij hoe hij de rest van zijn leven ook besluiten heeft genomen, namelijk vooral gebasseerd op zijn eigen gut feelings.
Verleden tijd. Dan hadden ze dit beter aan moeten pakken ipv random gaan bombarderen zonder plan.quote:Op zondag 5 april 2026 21:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zit wel in het vat getuige de recente demonstraties. Dat was nog voordat de VS actie ondernam.
Zowat alle oorlogen beginnen met kutsmoezen en leugens.quote:Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.
Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
Er is alleen vrij weinig olie veiliggesteld, dus wat dat betreft is die missie nogal mislukt denk ik.quote:Op zondag 5 april 2026 22:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Diep van binnen wist zo'n beetje iedereen wel dat het om het veiligstellen van olie ging.
Maar toen was het volledig gelegitimeerd binnen het "internationale recht" en nu niet. Daarom vind ik het laatstgenoemde ook een wassen neus. Maar dat is een andere discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |