Is er een Amerikaanse blokkade van de straat van Hormuz?quote:Op zondag 5 april 2026 20:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iran kan niet zonder olie verkopen
wil jij nog meer voorbeeldjens?
Ik vind een reversed Allah akbar best wel verfrissend eigenlijk.quote:Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
Dat 'praise be to allah' van Trump is ook best maf.
ik geloof niet dat dit nog 1 of 2 jaar gaat durenquote:Op zondag 5 april 2026 20:57 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Dit is wel erg naïef, als deze situatie nog 1 of 2 jaar duurt zit je makkelijk ver boven dat aantal.
Wij ook niet.quote:Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Afrika kan niet zonder kunstmest, wil je nog meer voorbeeldjes?
nee is Iranquote:Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is er een Amerikaanse blokkade van de straat van Hormuz?
Ik kan wel wat lijden, maak je over mij maar geen zorgen.quote:Op zondag 5 april 2026 20:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wij ook niet.
Maar het bleef toch beperkt tot 4 euro bij de pomp?
Vanuit zo'n positie is het makkelijk lullen, ja.quote:Op zondag 5 april 2026 20:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kan wel wat lijden, maak je over mij maar geen zorgen.
Zolang Iran iedere week nog 1 drone kan lanceren richting de straat van Hormuz kunnen ze het dicht houden voor scheepvaart.quote:Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat dit nog 1 of 2 jaar gaat duren
zoveel munitie is er simpelweg niet
iedere dag dat die straat dicht zit kost Iran geld om die drone te bouwenquote:Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang Iran iedere week nog 1 drone kan lanceren richting de straat van Hormuz kunnen ze het dicht houden voor scheepvaart.
Nou ja van mij mogen alle andere mensen ook gewoon een leuk, veilig en tof leven hebben hoor.quote:Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vanuit zo'n positie is het makkelijk lullen, ja.
De man is internationaal met vele religies bekend.quote:Op zondag 5 april 2026 20:56 schreef KoosVogels het volgende:
Dat 'praise be to allah' van Trump is ook best maf.
Ja, nee. Dat doen we zelf met zijn allen (verzekeraars, maritieme bedrijven, landen, etc).quote:Op zondag 5 april 2026 21:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang Iran iedere week nog 1 drone kan lanceren richting de straat van Hormuz kunnen ze het dicht houden voor scheepvaart.
Mijn stretegische inzichten zegt mij dat als de VS echt Iran plat gaat bombarderen dat er een paar schepen in die straat helemaal gebombeerd zullen worden door Iran zodat er helemaal niets meer er door kan de komende jaren.quote:Op zondag 5 april 2026 20:35 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Da heeft amerika helemaal niet
Iran kan zelf ook alle installaties slopen om alle olie naar de rest van de wereld te stoppen. Als zij moeten bloeden kunnen ze de rest van de wereld ook laten bloeden.
Iran is in total control. Zij hebben de macht, ongeacht of ze plat gebombardeerd kunnen worden. En dat hebben ze ook heel goed in de gaten.
Ik denk ook dat dit het plan van Iran zal zijn als het echt gaat excaleren.
Dat dachten ze toen bij de oorlog met Oekraïne ook, ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal gek werd en elke week wel weer een nieuwe artikel zag met: ''Rusland 90% van zijn tanks verloren' ''Rusland heeft geen munitie meer'' ''We hebben gewonnen Rusland heeft alleen nog tandenstokers als wapens'' blablablaquote:Op zondag 5 april 2026 20:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat dit nog 1 of 2 jaar gaat duren
zoveel munitie is er simpelweg niet
Je staat helemaal niet achter Iran maar achter een stel bejaarde Islamo-fascisten.quote:Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Mijn stretegische inzichten zegt mij dat als de VS echt Iran plat gaat bombarderen dat er een paar schepen in die straat helemaal gebombeerd zullen worden door Iran zodat er helemaal niets meer er door kan de komende jaren.
Trump heeft een hele grote strategische fout gemaakt om Iran aan te vallen. Amerika heeft er op dit moment nog het meeste land van dat trump dit gedaan heeft.
Trump heeft zichzelf in de voet geschoten. De koersen zijn giga gedaald en zullen morgenochtend een bloedbad laten zien op de beurzen. Het leger is totaal niet gemotiveerd. 29 generaals al ontslagen. Enzovoorts enzovoorts. Daarnaast ook de rest van de wereld meegenomen in deze mallaise
Israel begint op dit moment op een 2e gaza te lijken door de bombardementen van Iran.
Dubai is het 1 grote ellende door deze oorlog. iedereen is bijna vertrokken
[ afbeelding ]
Iran heeft tot nu toe op alle fronten gewonnen.
Ik sta helemaal achter Iran
Ik denk dat China ze wel helpt, o.a. met componenten.quote:Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedere dag dat die straat dicht zit kost Iran geld om die drone te bouwen
dan heb je denk niet heel goed opgelet toenquote:Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Dat dachten ze toen bij de oorlog met Oekraïne ook, ik kan me nog goed herinneren dat ik helemaal gek werd en elke week wel weer een nieuwe artikel zag met: ''Rusland 90% van zijn tanks verloren' ''Rusland heeft geen munitie meer'' ''We hebben gewonnen Rusland heeft alleen nog tandenstokers als wapens'' blablabla
Zo'n kapitein wil ook graag dat zijn / haar bemanning weer heelhuids thuiskomt.quote:Op zondag 5 april 2026 21:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, nee. Dat doen we zelf met zijn allen (verzekeraars, maritieme bedrijven, landen, etc).
Rusland bouwt inmiddels ook steeds meer drones. Is lekker goedkoop, en ze leren het van Iran, nadat die de eerste grote voorraden aan het Kremlin had geleverd.quote:Op zondag 5 april 2026 21:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
iedere dag dat die straat dicht zit kost Iran geld om die drone te bouwen
swsquote:Op zondag 5 april 2026 21:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat China ze wel helpt, o.a. met componenten.
Het is vooral dat je er niet zoveel aan doet lijkt me.quote:
Dik verloren?quote:Op zondag 5 april 2026 20:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee want in potentie gaan hierdoor miljoenen echte mensen sterven wereldwijd, daarom open die zeestraat, helaas gebruikt het Iraanse regime het blokkeren ervan als oorlogswapen, ze kunnen ook zeggen "prima we hebben dik verloren, er is geen reden waarom we de halve wereld (vooral het arme deel) zouden gijzelen en laten creperen hierom, we gaan netjes vrije verkiezingen houden, excuus aan de wereld"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |