abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:12:32 #1
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509219
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:12:59 #2
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509222
Nog net in het paasweekend?
twitter
pi_220509227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet wie de volgende president wordt maar iig een democraat.

Dan kan de VS bijkomen van 2,5 jaar Trump en 1,5 jaar Vance.
Ik zou daar nog niet al m'n geld op zetten. Dit kan nog wel eens heel raar lopen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220509228
Is dit al langs gekomen?

quote:
De Italiaanse premier Giorgia Meloni is een ingelast bezoek begonnen aan Saoedi-Arabië en andere Arabische staten aan de Perzische Golf. Bronnen in de Italiaanse regering hebben gezegd dat ze vrijdag in Jeddah haar reis begon. Die staat in het teken van de ‘nationale energiezekerheid’.

Ze reist daarna naar Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten. Meloni is de eerste regeringsleider van een Europees land die de regio aandoet sinds Israël en de VS weer zijn begonnen Iran aan te vallen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-weinig-speelruimte
pi_220509229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:12 schreef cosmosis het volgende:
Nog net in het paasweekend?
[ x ]
Israël is veel te ijverig.
pi_220509234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik ben dan wel benieuwd welke Democraat in staat denkt te zijn het helse karwei aan te pakken van het uitvoeren - of in elk geval op gang proberen te brengen - van de herstelwerkzaamheden na twee termijnen Trump.
Ik hoop op Pete Buttigieg.
Jong, energiek, scherp in debat of interviews, een verbinder en geeft duidelijke antwoorden.

Belangrijkste is dat hij goede mensen om zich heen verzamelt.
pi_220509248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Jong, energiek, scherp in debat of interviews, een verbinder en geeft duidelijke antwoorden.

En Homo.
Ben benieuwd of conservatief Amerika daar wel aan toe is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220509249
quote:

[..]

En wss kan hij ook prima overweg met Rutte en Jetten.
pi_220509252
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
En Homo.
Ben benieuwd of conservatief Amerika daar wel aan toe is.
Stemt conservatief Amerika sowieso op een democraat?
pi_220509253
quote:

[..]
Buttigieg was in 2020 al mijn kandidaat, samen met (destijds) Amy Klobuchar.

Maar beide namen komen in Project 2025-en-daarna niet voor.
Als Trump het leven houdt, zullen daarin de mogelijkheden voor een 3e termijn worden uitgezocht.
Of een verlengde 2e termijn.

Grondwet of niet.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220509264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wss kan hij ook prima overweg met Rutte en Jetten.
Ik wacht nog op de ontmoeting van Jetten en Trump. Volgens mij neemt Jetten ook geen blad voor de mond zoals anderen 'leiders' dat wel doen :D

Het is trouwens toch een formaliteit dat dit vrijwel altijd gebeurd?
pi_220509267
Als meisje ben je ook niet meer veilig in Libanon
quote:
Israëlische bombardementen doden 2 meisjes in Libanon

2 meisjes zijn omgekomen en 40 mensen zijn gewond geraakt bij Israëlische luchtaanvallen op Zuid-Libanon. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid bekendgemaakt. In Habbouche, een dorp nabij Nabatiyeh, de belangrijkste stad in het zuiden, kwamen 2 jonge meisjes om het leven door een Israëlische luchtaanval, waarbij ook 22 anderen gewond raakten, aldus het ministerie.

Aan de kust werden de stad Tyrus en omgeving gedurende de dag meerdere malen gebombardeerd, waarbij een van de belangrijkste ziekenhuizen van de stad werd beschadigd. Het Israëlische leger bombardeerde 3 gebouwen die eerder al geëvacueerd moesten worden, aldus het officiële persbureau ANI. Volgens een correspondent van AFP is een gebouw van 5 verdiepingen half verwoest en is een ander gebouw van 11 verdiepingen ingestort.
De Israëlische aanvallen hebben volgens de laatste officiële cijfers 1.422 mensen het leven gekost, onder wie 126 kinderen, en meer dan een miljoen mensen ontheemd. Het Israëlische leger heeft 11 soldaten verloren, onder wie een soldaat die vandaag omkwam.
https://vrtnws.be/p.BlEEp(...)bV8xNzc1MzMwMzk4ODYz
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:19:33 #13
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509269
Interessant stukje over het controleren van sea lanes...

twitter

quote:
Iran is demanding sovereign control over the Strait of Hormuz. If it succeeds in imposing this logic, it will undermine the very foundation of international maritime law. The Strait of Hormuz is an international strait governed by the regime of transit passage: passage cannot be arbitrarily prevented or made selective. If Iran succeeds, it will open a Pandora's box: other states will also decide they can act the same way.

Let's look at other straits that are critically important for the global economy:

◾️ The Straits of Malacca and Singapore are the next most dangerous example. The Strait of Malacca is the world's busiest oil chokepoint, as well as one of the main corridors for common trade; studies estimate that about 20% of global maritime trade passes through the Strait of Malacca, amounting to approximately $2.4-2.5 trillion annually. In theory, Indonesia, Malaysia, and Singapore could all seek to exert tighter control here. If even one of these countries were to impose a system of permits, selective inspections, or political restrictions, global trade would suffer.
◾️ Bab-el-Mandeb is another example of how control over a narrow strait can quickly become a tool of war. In 2023, approximately 9.2 million barrels per day passed through it, but following the escalation, flows dropped to about 4.0-4.2 million barrels per day in 2024-2025. Formally, Yemen, Djibouti, and Eritrea may attempt to strengthen their control here, and effectively, armed non-state actors may also be involved. The threat is clear: whoever controls this chokepoint can sever the maritime link between Europe and Asia via the Red Sea and the Suez Canal.
◾️ The Bosphorus and the Dardanelles are a separate case, as they are already subject to a specific regime under the Montreux Convention, and Türkiye has broader authority over military vessels. But that is precisely why this example is important. In the first half of 2025, approximately 3.7 million barrels per day of oil and petroleum products passed through the Turkish Straits, not counting grain and other Black Sea exports. The danger here lies elsewhere: the existing legal exception could become a justification for new exceptions in other straits.
◾️ The Danish straits are a critical exit route from the Baltic Sea. In the first half of 2025, approximately 4.9 million barrels of oil and petroleum products passed through them daily. Formally, Denmark could impose stricter controls here, and in a broader regional sense, so could the states that control the approaches to the Baltic Sea. If Europe ever adopts a policy of selective access through such a strait, it would mean that even within the Euro-Atlantic space, freedom of navigation is no longer considered absolute. This would be a critical moment for maritime law.
◾️ The Taiwan Strait is perhaps the most dangerous case in the long term. According to CSIS estimates, approximately $2.45 trillion worth of goods passed through it in 2022, accounting for more than one-fifth of global maritime trade. There is only one potential contender for political control here - China. If Beijing manages to impose a system where passage depends not on international rules but on Chinese jurisdiction, it will be a turning point. Then, not only regional security would be at risk, but also the very principle that major trade routes cannot be controlled by a single state through political decision. And since the Taiwan Strait is also linked to the risk of a major war between the US and China, maritime law here directly confronts the risk of global escalation.
◾️ Arctic shipping routes demonstrate that this logic now extends beyond traditional straits. Russia regards the Northern Sea Route as a "historic national transport corridor" and demands compliance with the navigation rules established by Moscow; in 2024, the Northern Sea Route Administration issued 1,312 permits for 975 vessels. Canada, for its part, considers the Northwest Passage to be part of its internal waters, while the United States and other states disagree with this approach. Here, the risk is particularly significant for the future: if Arctic routes begin to be established as a licensed passage under the control of coastal states, this will provide yet another strong argument for those who wish to establish their own control in other areas.

So, control over sea lanes is becoming a new weapon. If Iran breaks this barrier in the Strait of Hormuz, other states will also begin competing for control of the seas. The next conflict may arise not only over territory, but over the right to determine who has access to global trade, energy, and naval traffic. This is the real danger: the Strait of Hormuz could lay the groundwork for many future wars.
pi_220509276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:18 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik wacht nog op de ontmoeting van Jetten en Trump. Volgens mij neemt Jetten ook geen blad voor de mond zoals anderen 'leiders' dat wel doen :D

1e kans 13 tot 15 april.
pi_220509281
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:19 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
[..]

Dire straits... die dan bevrijd moeten worden door brothers in arms...
pi_220509291
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:19 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
[..]

Is dit heel anders dan bijvoorbeeld de zeggenschap over de Bosporus die bij Turkije ligt? (overigens alleen voor oorlogsschepen als ik het goed heb, maar toch, zij mogen bepalen of het dicht gaat)
pi_220509294
quote:

[..]

Ik niet dat Trump Robje Jetten from the Netherlands helemaal serieus kan nemen, dat is een vlieg in zijn belevingswereld.
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:23:05 #18
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509295
Zowel India als China zijn erg slim bezig.....

twitter
pi_220509307
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:23 schreef cosmosis het volgende:
Zowel India als China zijn erg slim bezig.....

[ x ]
Opportunistisch.
pi_220509311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik niet dat Trump Robje Jetten from the Netherlands helemaal serieus kan nemen, dat is een vlieg in zijn belevingswereld.
Zeker, maar ik verwacht niet dat Jetten daar als een schooljongetje ja zit te knikken. Die gaat echt wel tegengas geven verwacht ik. En vergeet niet dat de VS Nederland op bepaalde zaken gewoon nodig heeft
pi_220509315
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hij bond anders ook in bij de premier van Denemarken, met zijn Groenland aspiraties. Denemarken is kleiner dan Nederland, plus Nederland heeft een wereldhaven, je moet dit land niet zo klein maken, hoor.
pi_220509321
Jetten neemt Trump iig niet serieus.
En dat begrijp ik wel.

TACO.
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:27:09 #23
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Opportunistisch.
"Not my war" maximaal benutten....Laat de rest zich maar verzwakken...Prima strategie.
pi_220509327
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
En dat begrijp ik wel.

TACO.
Buiten de VS doet eigenlijk niemand dat meer. Merk je ook steeds meer. Europese leiders doen eigenlijk helemaal niets meer wat hij vraagt en sluiten zelfs het luchtruim voor de Amerikanen _O- _O_
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:30:09 #25
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509345
Will it survive TACO...

twitter
pi_220509360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Buiten de VS doet eigenlijk niemand dat meer. Merk je ook steeds meer. Europese leiders doen eigenlijk helemaal niets meer wat hij vraagt en sluiten zelfs het luchtruim voor de Amerikanen _O- _O_
Ja leuk totdat de VS besluit om te stoppen met wapenleveranties en inlichtingeninformatie aan Oekraïne. Dan hebben we dus een groot probleem. Als de VS dan ook nog uit de Navo stapt mogen wij straks naar Litouwen om tegen de russen te vechten.
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:33:16 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220509362
Israël bereidt aanval voor op Iraanse energiecentrales, Trump stelt ultimatum aan Iran
Als de Iraanse energiecentrales er aan gaan dan gaat het donker worden in Iran
Dan nog de drinkwater installaties en dan is de tragedie compleet
quote:
Israël bereidt aanval voor op Iraanse energiecentrales, Trump stelt ultimatum aan Iran
Jippie 04-04-2026 21:49 print
Een hoge Israëlische defensiefunctionaris heeft tegenover persbureau Reuters bevestigd dat Israël aanvallen voorbereidt op Iraanse energiecentrales.
Het leger wacht echter op goedkeuring van de Verenigde Staten voordat het tot actie overgaat.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft Iran een ultimatum gesteld van 48 uur om een deal te sluiten over de Straat van Hormuz, of de zeestraat te openen voor scheepvaart.

Bij het uitblijven van een akkoord dreigt de VS de Iraanse energiefaciliteiten aan te vallen. Israël lijkt hetzelfde tijdsbestek aan te houden.
Iran stelt Irak vrij van scheepvaartbeperkingen
Het Iraanse opperbevel heeft bekendgemaakt dat schepen die van of naar Irak varen, ongehinderd door de Straat van Hormuz kunnen passeren.

"Ons broederlijk buurland Irak is vrijgesteld van beperkingen die voor de tocht door de Straat van Hormuz zijn ingesteld," aldus de officiële verklaring.
De beperkingen gelden volgens Iran uitsluitend voor "vijandelijke landen."

Tienduizenden demonstranten op straat in Bagdad
Irak, dat vanwege zijn olierijkdom en geopolitieke ligging een neutrale koers probeert te varen tussen de VS en zijn Arabische buren, staat onder grote binnenlandse druk.

Een grote meerderheid van de Iraakse bevolking is sjiitisch en voelt religieuze verwantschap met het overwegend sjiitische Iran.

Die solidariteit uitte zich zaterdag in de Iraakse hoofdstad Bagdad, waar tienduizenden sjiitische demonstranten de straat opgingen uit protest tegen de Israëlisch-Amerikaanse aanvallen op Iran.
quote:
AI-overzicht
Iraanse drinkwaterinstallaties bestaan uit een mix van moderne grootschalige infrastructuur, zoals stuwdammen en langeafstandsleidingen, en traditionele qanats in droge gebieden. Recentelijk zijn ontziltingsinstallaties in de regio, cruciaal voor de watervoorziening, kwetsbaar gebleken door militaire dreigingen en aanvallen, wat een directe impact heeft op de drinkwatervoorziening.

Belangrijke aspecten van de Iraanse watervoorziening:
Moderne Infrastructuur: Het grootste deel van het drinkwater wordt geleverd via 42 grote dammen met een opslagcapaciteit van 33 miljard kubieke meter, aangevuld met diepe putten en lange transportleidingen.
Traditionele Systemen: In droge gebieden worden eeuwenoude qanats (ondergrondse tunnels) gebruikt om water via zwaartekracht te transporteren.
.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2026 22:40:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220509363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Daarmee blazen ze natuurlijk wel de NAVO op.
pi_220509377
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja leuk totdat de VS besluit om te stoppen met wapenleveranties en inlichtingeninformatie aan Oekraïne. Dan hebben we dus een groot probleem. Als de VS dan ook nog uit de Navo stapt mogen wij straks naar Litouwen om tegen de russen te vechten.
"Heeeyyy mijn F-35 Lightning II start niet meer, even de ANWB bellen hoor"
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:37:35 #30
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220509394
quote:

[..]

Jetten praat al de hele tijd met meel in de mond anders.
pi_220509396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De NAVO is een defensieve samenwerking, niet om kastanjes uit het vuur te halen voor een lid dat zelf een oorlog start (buiten NAVO gebied, ook nog eens).

Als er 1 land is dat de NAVO zou kunnen opblazen is dat de VS zelf, door hun gedrag en houding.
pi_220509415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee, dat is dan 1 lid minder. Wat de VS overigens niet gaat doen. Dat kost ze hun complete overzee slagkracht
pi_220509418
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stemt conservatief Amerika sowieso op een democraat?
Dat is een goeie.
Ik denk wel dat er een grijs gebied is dat de doorslag kan geven bij verkiezingen.
Maar gaan die op een homo stemmen.
pi_220509455
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een goeie.
Ik denk wel dat er een grijs gebied is dat de doorslag kan geven bij verkiezingen.
Daarom zal er ook nooit een president met donkere huidskleur zijn in de VS.
Niemand gaat daar op stemmen.

Oh wacht.
pi_220509457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De NAVO is een defensieve samenwerking, niet om kastanjes uit het vuur te halen voor een lid dat zelf een oorlog start (buiten NAVO gebied, ook nog eens).

Als er 1 land is dat de NAVO zou kunnen opblazen is dat de VS zelf, door hun gedrag en houding.
Als je een militair bondgenootschap hebt dat al decennia lang bestaat, waar je ook de vruchten van geplukt hebt en eigenlijk je welvaart en veiligheid aan te danken hebt is het verbieden van Amerikaanse militaire vliegtuigen in je luchtruim wel een vreemde en zeer onhandige reactie, zeker als je weet dat Trump al jarenlang pleit en drukt op een grotere volwassen rol en bijdrage van de overige NAVO landen.

Wat mij betreft is de enige zinnige Amerikaanse reactie dan ook volledige terugtrekking uit die landen, zie je zelf maar te verdedigen tegen de nieuwe Russische wolf.
pi_220509481
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
En dat begrijp ik wel.

TACO.
Niet zijn type?
pi_220509487
Ze hebben even wat mazzel en direct hebben ze een mooi systeem dat ze kennelijk niet eerder konden inzetten |:)

De sitting duck helikopters waren net iets te lastig voor dat systeem

quote:
The IRGC also touted a new aerial defense system, which it said was used to shoot down a jet on Friday and to target the two Black Hawk helicopters.

In a video released by the IRGC-affiliated Tasnim News Agency, the spokesman of the Central Khatam al-Anbiya Headquarters warned of further attacks to come from the new system.

“We will certainly achieve full control over the skies of our country and will prove the enemy’s humiliation to the world more than ever before,” he said.
CNN
pi_220509488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je een militair bondgenootschap hebt dat al decennia lang bestaat, waar je ook de vruchten van geplukt hebt en eigenlijk je welvaart en veiligheid aan te danken hebt is het verbieden van Amerikaanse militaire vliegtuigen in je luchtruim wel een vreemde en zeer onhandige reactie, zeker als je weet dat Trump al jarenlang pleit en drukt op een grotere volwassen rol en bijdrage van de overige NAVO landen.

Wat mij betreft is de enige zinnige Amerikaanse reactie dan ook volledige terugtrekking uit die landen, zie je zelf maar te verdedigen tegen de nieuwe Russische wolf.
De VS heeft meerdere keren op Europa (ook Nederland) kunnen rekenen.
Maar dit is een oorlog die de VS en Israël zelf gestart zijn, zonder te raadplegen of waarschuwen.

Ik zie geen rol voor de NAVO hier. Misschien dat sommige NAVO landen te hulp schieten maar dat is dan buiten NAVO-verband.
pi_220509490
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een goeie.
Niet iedereen heeft een hekel aan Joden, vrouwen en homo's
pi_220509511
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dit is een oorlog die de VS en Israël zelf gestart zijn, zonder te raadplegen of waarschuwen.

Ik zie geen rol voor de NAVO hier. Misschien dat sommige NAVO landen te hulp schieten maar dat is dan buiten NAVO-verband.
Als Trump ze op tijd uitgenodigd had voor het feestje was het mogelijk ander verhaal geweest ook.

Verder doet de NAVO er verstandig aan om alvast een exit-strategie bij de VS neer te leggen.
pi_220509521
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We hebben erg weinig te vertellen maar moeten erg hard aan het werk om zelfstandig onszelf te kunnen verdedigen, te lang aan de borst blijven hangen omdat we onszelf rijk rekenden met Mamma Vrijheidsbeeld.
pi_220509542
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
We hebben erg weinig te vertellen maar moeten erg hard aan het werk om zelfstandig onszelf te kunnen verdedigen, te lang aan de borst blijven hangen omdat we onszelf rijk rekenden met Mamma Vrijheidsbeeld.
Daar heb ik niets op tegen, geen wapentuig meer in de VS kopen, zelf produceren en ook onze IT-sector minder afhankelijk maken.

Aan "vrienden" die dreigen als je ze niet steunt bij een illegale oorlog heb je niet zoveel.
pi_220509546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:46 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Als Trump ze op tijd uitgenodigd had voor het feestje was het mogelijk ander verhaal geweest ook.

Verder doet de NAVO er verstandig aan om alvast een exit-strategie bij de VS neer te leggen.
Idem voor de VN, die neemt Trump ook niet serieus, laat ie het zelf maar gaan redden met zijn Board of Peace.
pi_220509562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Idem voor de VN, die neemt Trump ook niet serieus, laat ie het zelf maar gaan redden met zijn Board of Peace.
Ik denk dat enkele landen hun inleggeld alweer terug willen, gezien de huidige situatie.
pi_220509567
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Dat klopte destijds ook gewoon. Dat is nog steeds niet helemaal recht gezet zelfs, maar moeten die landen dan maar alles toestaan wanneer ze niet achter deze oorlog staan? Ik vind dit wél een sterke reactie
pi_220509569
quote:
Senior US officials have privately assured Trump that Iran’s power plants and bridges are legitimate military targets, and that destroying them could cripple the country’s missile and nuclear programs, - WSJ
pi_220509573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daarom zal er ook nooit een president met donkere huidskleur zijn in de VS.
Niemand gaat daar op stemmen.

Oh wacht.
Het heeft behoorlijk lang geduurd voordat er een zwarte president werd gekozen, en na diens presidentschap kwam de backlash richting Trump.

Die het vervolgens verloor van een blanke man en daarna weer won van een zwarte vrouw.
pi_220509577
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar heb ik niets op tegen, geen wapentuig meer in de VS kopen, zelf produceren en ook onze IT-sector minder afhankelijk maken.

Aan "vrienden" die dreigen als je ze niet steunt bij een illegale oorlog heb je niet zoveel.
Daarom, de sociale opvangnetten opvouwen en hard aan het werk iedereen, drones in plaats van stadsautootjes, tanks in plaats van wasmachines, Fokker weer optuigen en een beginnetje maken met een eigen AI economie in plaats van dansclubjes voor etnische minderheden.
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:53:24 #49
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509588
Ik ben blij dat een deel van de EU eindelijk eens een ruggegraat toont richting de VS, afhankelijk of niet......TACO pleasen is wel het laagste wat je kunt bereiken als natie...
pi_220509595
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat klopte destijds ook gewoon. Dat is nog steeds niet helemaal recht gezet zelfs, maar moeten die landen dan maar alles toestaan wanneer ze niet achter deze oorlog staan? Ik vind dit wél een sterke reactie
Het is een keuze in Amerikaanse ogen, zo simpel zit het.
  VIVA zaterdag 4 april 2026 @ 22:56:37 #51
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220509618
Meer boem in Iran
twitter
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:58:55 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220509639
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:51 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Als je vooraf weer eens besluit een deel van je militaire top te ontslaan blijven vanzelf de ja knikkers over.
pi_220509756
Managers hoeven geen kennis van zaken te hebben over het werk wat hun mensen uitvoeren. Dat leid maar af van hun eigen werk: het uitdragen van de helikopter view. Ok, daarom wordt dat meestal beperkt tot de invulling van het verwachtte aantal manuren en de kosten daarvan. Met nog een sausje van waar we als bedrijf voor staan, wat verder niemand wat interesseert.

Trump heeft ook een heel kabinet aangenomen om dat beeld te versterken. Iedere dag gaan alle kabinetsleden hem eerst allemaal ruim vijf minuten vertellen hoe extreem geweldig hij toch wel niet is. En dan krijgt hij een update in de vorm van een video van twee minuten, waar hij regelmatig bij in slaap valt.

Dus het is niet zo, dat hij geen leiding geeft. Het is meer, dat hij geen flauw idee heeft wat er allemaal gebeurt en gewoon de hele tijd bevelen geeft die hem wel leuk lijken.
pi_220509764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
Als Amerikaanse piloot zou ik niet graag gepakt worden door dat krankzinnige regime.

Stel mij zo voor dat ze die arme kerel zoveel mogelijk tentoon gaan stellen om de Trump-regering onder druk te zetten...
Het oorlogsrecht zou hem moeten beschermen, maar helaas is het geen oorlog.
pi_220509814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Of beter gezegd: ze gaan all-out en laten zich niet beperken door wetten, conventies en afspraken. Dus die tactische kernkop laat op zich wachten.
pi_220509843
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het afsluiten van een belangrijke zeestraat voor de wereldhandel is ook een oorlogsmisdaad jegens de wereld.
pi_220509850
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:25 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het afsluiten van een belangrijke zeestraat voor de wereldhandel is ook een oorlogsmisdaad jegens de wereld.
Het was voorspeld dat het zou gebeuren.

Misschien nog wat bommen gooien, kijken of het helpt.
pi_220509871
Ik citeer @Basp1 nog een keer ;)

quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En of men de straat van hormuz kan beschermen anders gaan daar waarschijnlijk wat olietankers kapot en zullen we een flinke sprong in olieprijzen zien.

Aluhoedje op, dat zou juist goed zijn voor de olielobby van trump.
pi_220509878
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er gebeurt niet veel nieuws en zeker sinds Howard in zijn eigen topic post, is het aantal dingen waar we hier over kunnen discussiëren beperkt tot het reageren op 1 troll?
pi_220509887
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Of beter gezegd: ze gaan all-out en laten zich niet beperken door wetten, conventies en afspraken. Dus die tactische kernkop laat op zich wachten.
Ik vrees het ook, maar laten we hopen dat het zo ver niet komt.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220509890
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maakt de misdaad niet minder, het is een bewuste keuze, als de wereld ballen zou hebben dan breken ze die straat gewoon open, voor hun bevolkingen.
pi_220509894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maakt de misdaad niet minder, het is een bewuste keuze, als de wereld ballen zou hebben dan breken ze die straat gewoon open, voor hun bevolkingen.
Openbreken met wat?
De VS durft er zelf nog niet naar binnen.
pi_220509897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er gebeurt niet veel nieuws en zeker sinds Howard in zijn eigen topic post, is het aantal dingen waar we hier over kunnen discussiëren beperkt tot het reageren op 1 troll?
Dit is niet zo netjes, heb je weer geluk dat ik een zeer beschaafd iemand ben.
pi_220509916
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Openbreken met wat?
De VS durft er zelf nog niet naar binnen.
Kwestie van massaal door de zeestraat varen lijkt me, of denk je dat we hier te maken hebben met een regime dat in oorlog wenst te raken met de gehele wereld?
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:36:49 #65
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220509926
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:30 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zonde van je tijd. Kun je beter besteden met luisteren naar iemand die wel weet waar 'ie het over heeft.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220510060
quote:

[..]
Gaap.
pi_220510087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:36 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, zonde van je tijd. Kun je beter besteden met luisteren naar iemand die wel weet waar 'ie het over heeft.

Laten die twee ouwe knarren die Trump dan ontslaan, ik word een beetje moe van ouwe knarren die het beter weten.
pi_220510097
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Laten die twee ouwe knarren die Trump dan ontslaan, ik word een beetje moe van ouwe knarren die het beter weten.
De boomer generatie is echt de meest vermoeiende generatie ooit aan het worden.
pi_220510099
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]
De boomer generatie is echt de meest vermoeiende generatie ooit aan het worden.
Ja, die hebben notabene zelf nooit een wereldoorlog meegemaakt. :(
  zondag 5 april 2026 @ 00:25:07 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220510110
quote:

[..]
Nee hoor
The End Times are wild
pi_220510116
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee hoor
Ik zal het poëtisch voor je verwoorden, het is een vrij onvriendelijk gebaar richting de magen van de wereld.
pi_220510122
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zal het poëtisch voor je verwoorden, het is een vrij onvriendelijk gebaar richting de magen van de wereld.
Eens! Maar de zelfoverschatting van Trump is ook stuitend.
pi_220510134
Je gaat bijna hopen dat Iran stoer blijft doen :9

Israël heeft ze vandaag en gisteren ook al flink te pakken genomen. Wachten nu op groen licht van Trump om de energiesector plat te leggen.

Er blijft niks van dat zooitje over op deze manier.
blablablabla
pi_220510136
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:36 schreef Elan het volgende:

Israël heeft ze vandaag en gisteren ook al flink te pakken genomen. Wachten nu op groen licht van Trump om de energiesector plat te leggen.

Ja, daar help je de bevolking pas echt mee. Hoe krijg je het je strot uit.
pi_220510139
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:36 schreef Elan het volgende:

Je ziet graag burgers sterven?
pi_220510144
Terwijl in Teheran jongelui aan de galg bengelen nadert Artemis II de Maan, wat een verschillende werelden zijn het toch.
pi_220510146
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:41 schreef UitStraling het volgende:
Terwijl in Teheran jongelui aan de galg bengelen nadert Artemis II de Maan, wat een verschillende werelden zijn het toch.
Echt wel, de hele wereld staat volledig achter Artemis, investeer daar je wapengeld eens in.
pi_220510152
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Echt wel, de hele wereld staat volledig achter Artemis, investeer daar je wapengeld eens in.
Als je geen stevige stok hebt om je te verdedigen dan slaat je buurman je met een steen de kop in om je huis, vrouw en eten af te pakken, zo zit het kutgedeelte van de naakte aap in elkaar.
  zondag 5 april 2026 @ 00:48:10 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220510154
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je geen stevige stok hebt om je te verdedigen dan slaat je buurman je met een steen de kop in om je huis, vrouw en eten af te pakken, zo zit het kutgedeelte van de naakte aap in elkaar.
Helaas is het nu zo dat de stok 2 miljoen kost. ongeveer een euro voor de stok, en de de rest gaat naar een kleine groep mensen :P

Straks wordt de stok nog duurder. Trump gaat onderzoeksgeld weghalen om de stok te betalen, helaas ook nog meer van NASA. Komt ook geen vervanging van het ruimtestation meer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220510155
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee hoor, je hoeft geen ruzie te maken om niks.
pi_220510157
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee hoor, je hoeft geen ruzie te maken om niks.
Dit is slechts wensdenken terwijl de natuur toch heel wat harder en wreder in elkaar zit.
pi_220510158
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is slechts wensdenken terwijl de natuur toch heel wat harder en wreder in elkaar zit.
Ok, misschien heeft dat dan weer te maken met graaiers, uitbuiters en landjepik.
pi_220510203
Israëlische politie beëindigt demonstratie en arresteert 17 betogers
De Israëlische politie heeft vanavond ingegrijpen bij een antioorlogbetoging in Tel Aviv. De politie beweerde al kort na het begin van de betoging dat er meer demonstranten waren dan de rechter vooraf had toegestaan. Volgens de politie waren er zo'n duizend betogers, terwijl de rechter toestemming had gegeven voor zeshonderd betogers. Eerder wilde het Israëlische leger honderdvijftig betogers toestaan, maar dat vond de rechter te weinig.

De oproerpolitie eiste dat de betogers vertrokken. Betogers die dat niet deden, werden door de oproerpolitie van het plein gehaald. Zeker zeventien mensen zijn aangehouden, meldt CNN.

Nog even en Israel is ook geen democratie meer. Hoezo kritiek op Iran dan?
pi_220510215
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je ziet graag burgers sterven?
Gezien de mate van steun die het regime nog immer geniet en het mandaat om te vechten hoeven we met die onschuldige burgers geen medelijden te hebben. Ook dat zijn extremisten en boeven.
blablablabla
pi_220510216
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 01:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Gezien de mate van steun die het regime nog immer geniet en het mandaat om te vechten hoeven we met die onschuldige burgers geen medelijden te hebben. Ook dat zijn extremisten en boeven.
Je volgt wel het nazi-gedachtegoed zo, besef je dat?
pi_220510218
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:12 schreef Firuze60 het volgende:
Israëlische politie beëindigt demonstratie en arresteert 17 betogers
De Israëlische politie heeft vanavond ingegrijpen bij een antioorlogbetoging in Tel Aviv. De politie beweerde al kort na het begin van de betoging dat er meer demonstranten waren dan de rechter vooraf had toegestaan. Volgens de politie waren er zo'n duizend betogers, terwijl de rechter toestemming had gegeven voor zeshonderd betogers. Eerder wilde het Israëlische leger honderdvijftig betogers toestaan, maar dat vond de rechter te weinig.

De oproerpolitie eiste dat de betogers vertrokken. Betogers die dat niet deden, werden door de oproerpolitie van het plein gehaald. Zeker zeventien mensen zijn aangehouden, meldt CNN.

Nog even en Israel is ook geen democratie meer. Hoezo kritiek op Iran dan?
Dat is gewoon een vergunningskwestie. Als jij in NL hier een aanvraag doet om met 600 man ergens te gaan demonstreren moet je ook niet met twee keer zoveel mensen daar gaan staan.
blablablabla
pi_220510219
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je volgt wel het nazi-gedachtegoed zo, besef je dat?
Nee dat doen ze in Iran. Daar wilden ze de Joden met wortel en tak uitroeien weet je nog.
blablablabla
pi_220510221
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is gewoon een vergunningskwestie. Als jij in NL hier een aanvraag doet om met 600 man ergens te gaan demonstreren moet je ook niet met twee keer zoveel mensen daar gaan staan.
Gelukkig zijn ze niet gelijk doodgeschoten zoals in Iran, bedoel je.
pi_220510225
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:20 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Gelukkig zijn ze niet gelijk doodgeschoten zoals in Iran, bedoel je.
Nee dat bedoel ik niet. Demonstraties werken nu eenmaal met vergunningen die naleven en handhaven heeft niets met een dictatuur te maken.
blablablabla
pi_220510230
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee dat bedoel ik niet. Demonstraties werken nu eenmaal met vergunningen die naleven en handhaven heeft niets met een dictatuur te maken.
Naleven en handhaven van demonstraties heeft niets met een dictatuur te maken, ok dan. Hier snap ik jouw hersenkronkels even helemaal niet.
pi_220510236
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:26 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Naleven en handhaven van demonstraties heeft niets met een dictatuur te maken, ok dan. Hier snap ik jouw hersenkronkels even helemaal niet.
Je doet net alsof het gelijk einde democratie is omdat er een paar demonstranten zijn opgepakt. Dat slaat natuurlijk als een kut op Dirk. Er werden afspraken overtreden en de demonstranten zijn eerst vriendelijk verzocht om op te hoepelen.
blablablabla
pi_220510239
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 01:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Je doet net alsof het gelijk einde democratie is omdat er een paar demonstranten zijn opgepakt. Dat slaat natuurlijk als een kut op Dirk.
Het eindigen van een demonstratie tegen de oorlog omdat er meer mensen kwamen dan er vergunning voor was verleend dat slaat pas als een kut op Dirk.
pi_220510241
twitter
pi_220510256
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Mooie film gaat dat worden
pi_220510261
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 01:36 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nobel hoe de VS met zijn actieve militaire manschappen omgaat.
pi_220510268
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nobel hoe de VS met zijn actieve militaire manschappen omgaat.
Beroerd hoe de VS met zijn actieve militaire manschappen om gaat, vraag eens wat oud militairen van de vorige oorlogen in Irak en Afghanistan of zelfs Vietnam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 05-04-2026 02:18:42 ]
pi_220510273
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft een hekel aan Joden, vrouwen en homo's
Er hebben inderdaad mensen op Kamala gestemd.
pi_220510278
*

[ Bericht 100% gewijzigd door Firuze60 op 05-04-2026 02:18:24 ]
  zondag 5 april 2026 @ 05:32:05 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220510385
Die was raak.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220510426
Als het goed is hebben ze missende vlieger gevonden *O*
pi_220510467
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik citeer @:Basp1 nog een keer ;)
[..]

Yep.
Dat was ook de wens/verwachting van warmonger Bolton.
Beginnen met bommen op Kharg, en de Straat van Hormuz verzekeren.
pi_220510468
WE GOT HIM! *O*
pi_220510469
Ik bedoel het echt niet cynisch, maar (ondanks alles) wens ik iedereen hiero fijne Paasdagen.

pi_220510472
quote:
President Donald Trump said that the US military “sent dozens of aircraft, armed with the most lethal weapons” to retrieve the missing crew member.

“He sustained injuries, but he will be just fine. This miraculous Search and Rescue Operation comes in addition to a successful rescue of another brave Pilot, yesterday, which we did not confirm, because we did not want to jeopardize our second rescue operation,” Trump said.

“This is the first time in military memory that two U.S. Pilots have been rescued, separately, deep in Enemy Territory. WE WILL NEVER LEAVE AN AMERICAN WARFIGHTER BEHIND!”

Trump said the double rescue proves “Air Dominance and Superiority over the Iranian skies,” without mentioning how the F-15 was shot down by Iranian forces.

“This is a moment that ALL Americans, Republican, Democrat, and everyone else, should be proud of and united around. We truly have the best, most professional, and lethal Military in the History of the World. GOD BLESS AMERICA, GOD BLESS OUR TROOPS, AND HAPPY EASTER TO ALL!” Trump said, just minutes after midnight on Easter Sunday.
pi_220510474
quote:
Bij de operatie van vandaag werden tientallen vliegtuigen ingezet, aldus Trump. Tijdens de reddingsmissie zou er hevig zijn gevochten.

Het vermiste bemanningslid werd gevonden door een gespecialiseerd team op de grond. Hij had zich volgens Trump verstopt in de Iraanse bergen. Er zijn volgens de president geen andere Amerikanen gewond geraakt bij de reddingsmissie.
Bergmannetjes konden hem niet vinden in de bergen ^p^
pi_220510482
quote:
WE GOT HIM! My fellow Americans, over the past several hours, the United States Military pulled off one of the most daring Search and Rescue Operations in U.S. History, for one of our incredible Crew Member Officers, who also happens to be a highly respected Colonel, and who I am thrilled to let you know is now SAFE and SOUND!

This brave Warrior was behind enemy lines in the treacherous mountains of Iran, being hunted down by our enemies, who were getting closer and closer by the hour, but was never truly alone because his Commander in Chief, Secretary of War, Chairman of the Joint Chiefs of Staff, and fellow War Fighters were monitoring his location 24 hours a day, and diligently planning for his rescue. At my direction, the U.S. Military sent dozens of aircraft, armed with the most lethal weapons in the World, to retrieve him. He sustained injuries, but he will be just fine.

This miraculous Search and Rescue Operation comes in addition to a successful rescue of another brave Pilot, yesterday, which we did not confirm, because we did not want to jeopardize our second rescue operation. This is the first time in military memory that two U.S. Pilots have been rescued, separately, deep in Enemy Territory. WE WILL NEVER LEAVE AN AMERICAN WARFIGHTER BEHIND!

The fact that we were able to pull off both of these operations, without a SINGLE American killed, or even wounded, just proves once again, that we have achieved overwhelming Air Dominance and Superiority over the Iranian skies.

This is a moment that ALL Americans, Republican, Democrat, and everyone else, should be proud of and united around. We truly have the best, most professional, and lethal Military in the History of the World. GOD BLESS AMERICA, GOD BLESS OUR TROOPS, AND HAPPY EASTER TO ALL!
https://x.com/PressSec/status/2040642991249899866
  zondag 5 april 2026 @ 07:13:46 #107
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_220510486
USA USA USA
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220510487
Hij zegt 'without a single American killed or even wounded'. Dus dat er gewonden waren door beschieten van de helikopters is niet waar, of ome Donald maakt er wat anders van.
pi_220510491
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:13 schreef 3rr0r het volgende:
Hij zegt 'without a single American killed or even wounded'. Dus dat er gewonden waren door beschieten van de helikopters is niet waar, of ome Donald maakt er wat anders van.
Blij zijn voor de militair, en het gebral van Trump terzijde schuiven, dat lijkt mij het devies voor 1e Paasdag.
  zondag 5 april 2026 @ 07:17:47 #110
22565 asco
Los in deze tent
pi_220510493
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:05 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Bergmannetjes konden hem niet vinden in de bergen ^p^
Driekwart van de Fokkers in dit topic in rouw vandaag.
pi_220510495
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:17 schreef asco het volgende:

[..]
Zo weinig maar?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 08:24:36 #112
284411 crew  heywoodu
pi_220510571
quote:
Zo te lezen heeft Trump hem min of meer zelf gevonden, knap hoor _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 08:26:09 #113
284411 crew  heywoodu
pi_220510574
quote:

[..]
Nou, wees een vent en kom met namen van die grote meerderheid.
pi_220510594
Fantastisch nieuws dat deze piloot weer terug is.
  zondag 5 april 2026 @ 08:38:32 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220510604
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 07:13 schreef 3rr0r het volgende:
Dus dat er gewonden waren door beschieten van de helikopters is niet waar, of ome Donald maakt er wat anders van.
RESUME

1 x F-15E, w / o 48th FW shot down southern Iran
1 x A-10C, w / o shot down southern Iran during CSAR
1 x A-10C, w / o damaged over southen Iran, pilot ejected over Kuwait
1 x HH-60W, damaged during CSAR, hit over southern Iran, seen trailing smoke

En dan deze nog op de grond:
3 x CH-47F, w / o destroyed at Camp Buehring Kuwait, by drone strikes

En er zijn beelden van een A-10 waarbij de staart geraakt is door een MANPAD.

Great succes.
pi_220510608
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:34 schreef William_Papadin het volgende:
Fantastisch nieuws dat deze piloot weer terug is.
Anders hadden we weer een Muath al-Kasasbeh feestje gehad.

Of erger als het een vrouw is.
  zondag 5 april 2026 @ 08:44:22 #117
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220510614
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 08:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zo te lezen heeft Trump hem min of meer zelf gevonden, knap hoor _O_
:')

Maar fijn dat hij terecht is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220510622
Voormalig Amerikaans NAVO-ambassadeur Ivo Daalder over de 77-jarige verjaardag van de NAVO, de toekomst van de NAVO, de veranderde houding van Europa en de problemen in de Straat van Hormuz.

Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 08:53:55 #119
284411 crew  heywoodu
pi_220510640
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Anders hadden we weer een Muath al-Kasasbeh feestje gehad.

Of erger als het een vrouw is.
Niet om positief over het regime jn Iran te praten, uiteraard, maar ik denk toch niet dat deze piloot eenzelfde behandeling had gekregen als krijgsgevangenen van ISIS. Dat is nog wel een niveautje of wat hoger qua barbaren.
pi_220510652
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 05:32 schreef Perrin het volgende:
Die was raak.

[ x ]
Ik zie het nog gebeuren dat de straat van Hormuz straks open is maar dat er geen olie, gas en brandstof meer is om te transporteren.
pi_220510655
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 00:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zal het zover komen dat de mens een eerste stap op de maan kan zetten binnenkort?
Dat zou wat zijn hè?
Vakman pur sang
pi_220510657
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie het nog gebeuren dat de straat van Hormuz straks open is maar dat er geen olie, gas en brandstof meer is om te transporteren.
Rob Jetten krijgt hier een boner van.
Vakman pur sang
pi_220510658
quote:

[..]
Onzin natuurlijk.

Dat er mensen tegen een oorlog zijn betekent niet automatisch dat ze mensen die aan de oorlog deelnemen doodwensen.

Of moeten we je reactie anders lezen?
pi_220510663
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zal het zover komen dat de mens een eerste stap op de maan kan zetten binnenkort?
Dat zou wat zijn hè?
Dat kan helemaal niet (meer).
vosss is de naam,
pi_220510664
quote:

[..]
Dat zou wat zijn hè?
Een eerste stap in dit millennium, inderdaad.
  zondag 5 april 2026 @ 09:01:46 #126
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220510666
quote:

[..]
In rouw niet, maar hoe meer dode Amerikaanse soldaten, des te beter voor ons wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 5 april 2026 @ 09:02:08 #127
38496 Perrin
pi_220510668
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 08:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of mensen die er leven en werken als men doorgaat met het slopen van civiele infrastructuur.
pi_220510670
quote:

[..]
Dat zou wat zijn hè?
Nevada is er (wederom) klaar voor.

pi_220510673
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 08:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Niet om positief over het regime jn Iran te praten, uiteraard, maar ik denk toch niet dat deze piloot eenzelfde behandeling had gekregen als krijgsgevangenen van ISIS. Dat is nog wel een niveautje of wat hoger qua barbaren.
Ik denk dat het precies hetzelfde kwaad is.
pi_220510681
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Laat het de haatbaarden in Teheran maar niet horen.
pi_220510687
quote:

[..]
Hoezo, hebben ze wat gezegd in ‘t Walter Reed?
pi_220510698
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 08:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gelukkig hebben de isis barbaren een goed voorbeeld gehad van westerse amerikaanse barbaren. Guantánamo: legacy of torture and abuse still haunts America
pi_220510712
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig hebben de isis barbaren een goed voorbeeld gehad van westerse amerikaanse barbaren. Guantánamo: legacy of torture and abuse still haunts America
Wat een misselijke reactie.

Amerikanen zijn Heilige Barbaren!

Mahakon aatkamala oeleboele!
pi_220510713
Appelsapjes gonna be mad. :P

twitter
pi_220510716
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als je dit verschil niet ziet weet ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed wat je beste plekje op deze planeet is.
pi_220510720
Waarom is het sentiment naar de VS zo verslechterd in de EU?

De VS doet niks anders dan ze vaker deden.
De vuile was buiten zetten, iets waar Europa zich niet aan brand maar het werk wat moet gebeuren om het westen veilig te houden.
Golf oorlog en Irak was niks anders, Afghanistan ook.
We hebben smerige aanslagen gehad in Europa, denk aan Parijs en Berlijn.
En de VS is de partij die die regimen getracht heeft aan te pakken. Zonder die interventies waren hier misschien wel 10x zoveel aanslagen.
EU staat steeds verder af van de reele wereld en kan alleen nog maar moralistisch reageren en met grote woorden komen van afstand.
Waar is onze trots gebleven?
We hadden daar gewoon samen met de VS in moeten stappen of iig ondersteuning bieden met neven taken zoals de straat verdedigen
Vakman pur sang
pi_220510729
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je dit verschil niet ziet weet ik eerlijk gezegd niet zo heel erg goed wat je beste plekje op deze planeet is.
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
  zondag 5 april 2026 @ 09:17:56 #138
438527 MissButterflyy
pi_220510730
Snap je dat nou echt niet Lospedrosa?

De argumenten zijn genoeg voorbij gekomen hier en in de media. Verder ben ik blij dat we ons niet laten meeslepen in een oorlog die niet de onze is.
Laten we dat vooral ook niet doen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 09:23:40 #139
284411 crew  heywoodu
pi_220510759
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Op basis van wat er allemaal gezien is, nee. ISIS was echt vele malen erger en barbaarser.

En voordat mensen dat weer gaan zien als pro-Iraans ofzo: dat zegt niks over het Iraanse regime, wat (nogmaals, maar herhaling is nodig om te voorkomen dat mensen denken dat je pro-Iran bent) vreselijk is, maar alles over hoe ongekend extreem ISIS in de hoogtijdagen was. Van het filmen en publiceren van de meest gruwelijke executies tot het bulldozeren en opblazen van Nimrud, onder anderen.
pi_220510770
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In rouw niet, maar hoe meer dode Amerikaanse soldaten, des te beter voor ons wel.
Wie is 'ons' :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220510813
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Snap je dat nou echt niet Lospedrosa?

De argumenten zijn genoeg voorbij gekomen hier en in de media. Verder ben ik blij dat we ons niet laten meeslepen in een oorlog die niet de onze is.
Laten we dat vooral ook niet doen.
Ja precies het sentiment in de media is erg anti VS.
Ik had graag gezien dat de VS en de EU er zij aan zij in waren gestapt.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 09:31:24 #142
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220510818
Lol
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 09:32:26 #143
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220510826
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja precies het sentiment in de media is erg anti VS.
Ik had graag gezien dat de VS en de EU er zij aan zij in waren gestapt.
Wat heeft Iran ons ooit aangedaan dan?
pi_220510832
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Fijne dooddoener als je de boel niet kunt uitleggen. :P
pi_220510834
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is het sentiment naar de VS zo verslechterd in de EU?

De VS doet niks anders dan ze vaker deden.
De vuile was buiten zetten, iets waar Europa zich niet aan brand maar het werk wat moet gebeuren om het westen veilig te houden.
Golf oorlog en Irak was niks anders, Afghanistan ook.
We hebben smerige aanslagen gehad in Europa, denk aan Parijs en Berlijn.
En de VS is de partij die die regimen getracht heeft aan te pakken. Zonder die interventies waren hier misschien wel 10x zoveel aanslagen.
EU staat steeds verder af van de reele wereld en kan alleen nog maar moralistisch reageren en met grote woorden komen van afstand.
Waar is onze trots gebleven?
We hadden daar gewoon samen met de VS in moeten stappen of iig ondersteuning bieden met neven taken zoals de straat verdedigen
De NAVO is opgericht omdat de Europeanen maar wereldoorlogen bleven ontketenen, direct na de val van Nazi Duitsland wilde George Patton optrekken naar Moskou omdat hij daar het volgende nog grotere gevaar zag, dat ging de oorlogsvermoeide Amerikanen in Washington een stap te ver, bovendien hadden ze Japan nog niet op de knieën.
Omdat het een hoop gedoe is om miljoenen Amerikanen steeds maar weer te verschepen naar Europa om daar de boel te redden van wereldoorlogen is later maar besloten de NAVO op te richten, temeer omdat Patton eigenlijk wel een vooruitziende blik had voor zijn dood.

De NAVO heeft lang redelijk goed gefunctioneerd, Europa heeft historische lange periodes van welvaart en vrede gekend als een tevreden roze door de US beschermde en in slaap gesuste baby, alleen in de nadagen werd de NAVO iets te gehaast en te gretig om voormalige Sovjet Unie staten in te lijven, there goes boom.

En een belangrijke aspect wat het bewind in Washington aangaande de NAVO frustreert, als je West Europa nog wil meemaken zoals het was in de jaren 80/90 van de vorige eeuw dan zul je naar Oost Europa moeten.
pi_220510875
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De NAVO is opgericht omdat de Europeanen maar wereldoorlogen bleven ontketenen, direct na de val van Nazi Duitsland wilde George Patton optrekken naar Moskou omdat hij daar het volgende nog grotere gevaar zag, dat ging de oorlogsvermoeide Amerikanen in Washington een stap te ver, bovendien hadden ze Japan nog niet op de knieën.
Omdat het een hoop gedoe is om miljoenen Amerikanen steeds maar weer te verschepen naar Europa om daar de boel te redden van wereldoorlogen is later maar besloten de NAVO op te richten, temeer omdat Patton eigenlijk wel een vooruitziende blik had voor zijn dood.

De NAVO heeft lang redelijk goed gefunctioneerd, Europa heeft historische lange periodes van welvaart en vrede gekend als een tevreden roze door de US beschermde en in slaap gesuste baby, alleen in de nadagen werd de NAVO iets te gehaast en te gretig om voormalige Sovjet Unie staten in te lijven, there goes boom.

En een belangrijke aspect wat het bewind in Washington aangaande de NAVO frustreert, als je West Europa nog wil meemaken zoals het was in de jaren 80/90 van de vorige eeuw dan zul je naar Oost Europa moeten.
Dat frustreert mij ook, ga eens naar een Duitse grensstad, alsof je Teheran in wandelt.

En de bevolkingsmatige cijfers over geboorte en aanwas liegen er niet om. Zonder verandering worden we islamitisch
Vakman pur sang
pi_220510891
Zal me vast aanmelden voor een voorhuid verwijdering.
Vakman pur sang
pi_220510906
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat frustreert mij ook, ga eens naar een Duitse grensstad, alsof je Teheran in wandelt.

En de bevolkingsmatige cijfers over geboorte en aanwas liegen er niet om. Zonder verandering worden we islamitisch
Jij hebt je plicht gedaan en hebt genoeg kinderen gemaakt. Zijn er hier vast ook die dat niet gedaan hebben.
  zondag 5 april 2026 @ 09:44:06 #149
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220510912
Fijn dat die kerel terug is, kan ie met pasen de mooiste grap maken dat ie wel erg ver aan het zoeken was naar eieren :P
  zondag 5 april 2026 @ 09:45:14 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220510925
quote:

[..]

Maar ik dacht dat mensen in Teheran juist van dat geloof af wouden?
pi_220510932
quote:

[..]

Wat zijn die cijfers over geboorte en aanwas? En in welk jaar zijn we dan Islamitisch?
pi_220510943
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Maar ik dacht dat mensen in Teheran juist van dat geloof af wouden?
Dat weet ik niet maar in Düsseldorf is de hoofddoek zeg maar het populairste modeverschijnsel
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 09:47:22 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220510944
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 01:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Mooie film gaat dat worden
YES behind enemy lines 3
Micheal Bay make it happen!

Als ik zo lees hoe deze extractie ging lijkt het veel op de eerste film.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220510952
quote:

[..]

Straks verliest Orban de verkiezingen en verpesten ze het daar ook nog voor je.

Maar Trump “onderhandeld” met de NAVO zoals hij overal doet. Afspraak maken voor 5% en daarna weer het volgende eisen. De NAVO doet er op de lange termijn goed aan om daar niet zomaar in mee te gaan.

Desnoods is dat het einde van de NAVO en moet je zonder de VS verder.
pi_220510980
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat zijn die cijfers over geboorte en aanwas? En in welk jaar zijn we dan Islamitisch?
Altijd over 20 jaar. Valt gelijk met health care plan van Trump.
pi_220510996
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik niet maar in Düsseldorf is de hoofddoek zeg maar het populairste modeverschijnsel
Ik geloof best dat er in de grote steden meer moslims wonen maar in Duitsland wonen percentueel niet meer moslims dan in Nederland.
pi_220511000
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Jij hebt je plicht gedaan en hebt genoeg kinderen gemaakt. Zijn er hier vast ook die dat niet gedaan hebben.
Los zijn dochters hebben wel een klein kansje dat ze tijdens hun leven onder een gordijntje over straat moeten natuurlijk.
pi_220511005
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Los zijn dochters hebben wel een klein kansje dat ze tijdens hun leven onder een gordijntje over straat moeten natuurlijk.
Nee, die kans is er niet.
pi_220511009
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, die kans is er niet.
Leg dit maar eens uit dan?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 09:53:29 #160
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511010
quote:

[..]
Hoe groot is die kans en wanneer in de toekomst lopen ze die kans?
pi_220511014
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of mensen die er leven en werken als men doorgaat met het slopen van civiele infrastructuur.
Europa en met name noord/west europa kan met een 'double whammy' te maken krijgen omdat migranten graag komen naar landen met een welvaartsstaat(die al onder grote druk staan) en hoge inflatie&brandstof prijzen. Als de civiele infra gesloopt is kan die situatie ook jaren aanhouden. Nederland staat er beroerd voor omdat die migranten niet terugkeren want (nog) binnen 5 jaar genationaliseerd. Deze korte termijn kennen veel omringende landen niet. Het tekort aan huizen zal enorm toenemen zolang men tenten niet als adequate huisvesting accepteert.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 09:54:58 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511026
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En daarom zouden we mee moeten doen aam het kapot schieten van Iran.

Wat een zeldzaam goed idee.
pi_220511037
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe groot is die kans en wanneer in de toekomst lopen ze die kans?
Ik heb geen glazen bol maar er zal een punt komen waarop autochtoon recht tegenover allochtoon zal komen te staan, dat is een ding wat zeker is, wie er aan het langste eindje trekt weet ik niet.
pi_220511042
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Leg dit maar eens uit dan?
In het jaar 2000 zaten we op ongeveer 4,8% moslims in Nederland.
Nu, 25 jaar later (cijfers van 2025) zitten we op 5,9%

Dat is een toename van 1,1 procentpunt in 25 jaar en in dat tempo maakt je echt geen meerderheid mee, ook niet als je vandaag geboren bent.
pi_220511046
quote:

[..]
Je bent het er wel mee eens dat we de VS een exit uit de NAVO moeten geven? Kijken of Trump daarop hapt. Kunnen we de macht van de VS daar afbouwen en ook weer verder.

Denk dat Trump de basis in de EU toch graag achter de hand houdt.
pi_220511048
quote:

[..]

Omdat de Europeanen maar oorlogen bleven ontketenen? Welke alternatieve geschiedenis heb jij gevolgd?
pi_220511052
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En daarom zouden we mee moeten doen aam het kapot schieten van Iran.

Zodat er nog meer mensen uit die regio op de vlucht slaan en naar Europa komen.
Dat lijkt gek genoeg de tegenstrijdige wens van partijen die tegen migratie zijn.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:03:08 #168
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511094
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat lijkt gek genoeg de tegenstrijdige wens van partijen die tegen migratie zijn.
Exact.
pi_220511110
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 09:58 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Je bent het er wel mee eens dat we de VS een exit uit de NAVO moeten geven? Kijken of Trump daarop hapt. Kunnen we de macht van de VS daar afbouwen en ook weer verder.

Denk dat Trump de basis in de EU toch graag achter de hand houdt.
Ik denk zeker dat Trump alleen maar bluft maar ik denk ook dat hij erg slecht reageert op terugbluffen.

Vandaar het paling in aardbeienjamgedrag van Mark Rutte.
pi_220511129
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2026 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Zal me vast aanmelden voor een voorhuid verwijdering.
Niemand houdt je tegen.
pi_220511133
quote:

[..]
Als we de Perzen een vrije open samenleving zonder geriatrische moordlustige haatbaarden kunnen aanbieden dan kunnen ze van hun eigen land een prachtig paradijsje maken, dan is het laatste wat ze willen naar dat kleine regenachtige grauwe landje aan de Noordzee komen.
pi_220511139
quote:

[..]
Dat zie je verkeerd.

Je moet die vluchtelingen aan de grenzen van Europa gewoon afschieten.
Dan is dat probleem ook opgelost.
  zondag 5 april 2026 @ 10:09:05 #173
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511147
Ondertussen was het trouwens best een zware nacht voor de omringende landen.

BAPCO opnieuw geraakt

https://www.reddit.com/r/(...)ment_bahrains_bapco/

Drone raakt gas installatie in Koeweit

https://www.reddit.com/r/(...)_facility_in_kuwait/

Drone zet het hoofdkwartier de Petroleum Corporation in de fik

https://www.reddit.com/r/(...)the_building_of_the/
  zondag 5 april 2026 @ 10:10:20 #174
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220511152
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie is 'ons' :{
De Europeanen (en de rest van de wereld).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220511157
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In het jaar 2000 zaten we op ongeveer 4,8% moslims in Nederland.
Nu, 25 jaar later (cijfers van 2025) zitten we op 5,9%

Dat is een toename van 1,1 procentpunt in 25 jaar en in dat tempo maakt je echt geen meerderheid mee, ook niet als je vandaag geboren bent.
Echt niet veel hoger.
Op papier 7% en dat is alleen nog de mensen die zich vrijwillig identificeren als moslim we weten allemaal dat in de praktijk dit veel hoger ligt.
quote:
Voor de huidige orde van grootte liggen de schattingen ongeveer hier: Nederland 7% in 2024 volgens CBS, Duitsland 6,6% volgens de Deutsche Islam Konferenz, België 6,8% in 2020 volgens Pew, en Frankrijk 9,1% in 2020 volgens Pew. Frankrijk ligt dus van deze vier nu het hoogst, Nederland en Duitsland lager, België ertussenin. .
Als jouw cijfers en beeld al niet kloppen..
Vakman pur sang
pi_220511162
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

BAPCO opnieuw geraakt

Drone zet het hoofdkwartier de Petroleum Corporation de fik

Zo zie je maar, Iran was (naast een islamo-dictatoriaal regime voor de eigen bevolking) altijd al een enorm gevaar voor de stabiliteit en de vrede in de eigen regio, daarom grijpen de VS en Israël ook in.
  zondag 5 april 2026 @ 10:12:09 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511163
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat zie je verkeerd.

Je moet die vluchtelingen aan de grenzen van Europa gewoon afschieten.
Dan is dat probleem ook opgelost.
Je maakt er een grapje van, maar ik heb op dit forum users daadwerkelijk bloedserieus zien voorstellen om bootjes met vluchtelingen kapot te schieten.
Huilen dan.
pi_220511165
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk zeker dat Trump alleen maar bluft maar ik denk ook dat hij erg slecht reageert op terugbluffen.

Vandaar het paling in aardbeienjamgedrag van Mark Rutte.
Denk dat je daarmee niet terug bluft, want je vult in wat hij vraagt. Dan kan hij zelf zijn exit kiezen, en gaat dat dan zien stranden in de VS zelf.

Maar net zoals zijn grote voorbeeld zal hij de EU dan wel een agressor vinden
  zondag 5 april 2026 @ 10:12:24 #179
438527 MissButterflyy
pi_220511170
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Echt niet veel hoger.
Op papier 7% en dat is alleen nog de mensen die zich vrijwillig identificeren als moslim we weten allemaal dat in de praktijk dit veel hoger ligt.
[..]
Dus 2 procent meer in 25 jaar tijd. Poeh poeh.
pi_220511173
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als we de Perzen een vrije open samenleving zonder geriatrische moordlustige haatbaarden kunnen aanbieden dan kunnen ze van hun eigen land een prachtig paradijsje maken, dan is het laatste wat ze willen naar dat kleine regenachtige grauwe landje aan de Noordzee komen.
Hoe gaan we dat doen?
  zondag 5 april 2026 @ 10:13:47 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511183
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zo zie je maar, Iran was (naast een islamo-dictatoriaal regime voor de eigen bevolking) altijd al een enorm gevaar voor de stabiliteit en de vrede in de eigen regio, daarom grijpen de VS en Israël ook in.
Niemand (nouja, bijna niemand) die daaraan twijfelt. Maar de grote vraag blijft of hier een minder of meer stabiliserend Iran uit komt.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:13:57 #182
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511187
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe gaan we dat doen?
Door Iran helemaal de tyfus in te bombarderen natuurijk.
pi_220511189
quote:

[..]
Echt niet veel hoger.
[..]
Ik weet niet waar je je gegevens vandaan liegt maar CBS geeft ~6% aan.
  zondag 5 april 2026 @ 10:14:59 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511195
quote:

[..]
Echt niet veel hoger.
[..]
Uit welke bron komen jouw cijfertjes? Hier zijn die van het CBS: https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/

In 2022 dus 5.6%. Cijfers zonder bron zijn geen cijfers.
Huilen dan.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:16:05 #185
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511209
quote:

[..]
Echt niet veel hoger.
[..]
Goede drogreden, Hans.
pi_220511213
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Denk dat je daarmee niet terug bluft, want je vult in wat hij vraagt. Dan kan hij zelf zijn exit kiezen, en gaat dat dan zien stranden in de VS zelf.

Maar net zoals zijn grote voorbeeld zal hij de EU dan wel een agressor vinden
Eerst maar eens afwachten of MAGA een blijvertje is, als dat zo is dan moeten we voor onszelf leren zorgen, zo niet dan zit er over drie jaar een vriendelijk juffertje in Washington dat regenbogen en vlindertjes uitpoept en hebben we onszelf te vroeg in de vingers gesneden door uit gekrenktheid en schoffering uit de NAVO te stappen.
pi_220511214
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dus 2 procent meer in 25 jaar tijd. Poeh poeh.
En nu al is het in een stad als je er loopt een parade van pinguïns. En staat elke week wel weer wat overvallen, mishandelingen en steekpartijen van deze sijoezen in de krant.
Laat staan als het 9% is.
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 10:17:18 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511216
Lekker fucking boeiend in dit topic ook :')
Huilen dan.
pi_220511222
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
Lekker fucking boeiend in dit topic ook :')
Er is wel een verband.

Als "we" landen blijven bombarderen, zal het percentage wel wat sneller toenemen.
Onrust genereert vluchtelingenstromen.
pi_220511225
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Eerst maar eens afwachten of MAGA een blijvertje is, als dat zo is dan moeten we voor onszelf leren zorgen, zo niet dan zit er over drie jaar een vriendelijk juffertje in Washington dat regenbogen en vlindertjes uitpoept en hebben we onszelf te vroeg in de vingers gesneden door uit gekrenktheid en schoffering uit de NAVO te stappen.
Je moet sowieso voor jezelf gaan zorgen. MAGA of geen MAGA.

Met Finland en Zweden heb je een aantal lande erbij gekregen in Europa waar op het gebied van defensie goed mee samen te werken is.
pi_220511226
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Uit welke bron komen jouw cijfertjes? Hier zijn die van het CBS: https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/

In 2022 dus 5.6%. Cijfers zonder bron zijn geen cijfers.
CBS vriend

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)e-te-horen-stagneert

quote:
In 2024 noemde 17 procent van de bevolking van 15 jaar of ouder zichzelf rooms-katholiek, gevolgd door protestants (14 procent) en moslim (7 procent). 7 procent had een ander geloof. In 2010 gaf 27 procent nog aan rooms-katholiek te zijn en 18 procent protestants. 5 procent noemde zichzelf moslim..
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 10:18:41 #192
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511227
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En nu al is het in een stad als je er loopt een parade van pinguïns. En staat elke week wel weer wat overvallen, mishandelingen en steekpartijen van deze sijoezen in de krant.
Laat staan als het 9% is.
Laat staan dat <insert willekeure gebeurtenis die je ter plekke verzint>!!!

Echt errrrrug!!!
Huilen dan.
pi_220511228
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tot en met 27 februari was het verhoudingsgewijs rustig.
Geen beschietingen van Arabische buurlanden en een vrije doorgang voor iedereen in de Straat van Hormuz.
Plus besprekingen tussen de VS en Iran over eventuele afspraken aangaande het Iraanse atoomprogramma.

Vanaf 28 februari is Iran 'zomaar' een groot gevaar voor de veiligheid in de regio geworden.

'Zomaar'.
  zondag 5 april 2026 @ 10:19:50 #194
438527 MissButterflyy
pi_220511234
Er komt een tekort aan kerosine aan en dat heeft gevolgen voor geboekte vluchten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)k-vluchten-annuleren
pi_220511242
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:18 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Je moet sowieso voor jezelf gaan zorgen. MAGA of geen MAGA.

Met Finland en Zweden heb je een aantal lande erbij gekregen in Europa waar op het gebied van defensie goed mee samen te werken is.
Zweden gaat het niet zo goed mee sociaal-demografisch gezien maar de Finnen zijn ijzervreters, beetje de noordelijke Polen.
  zondag 5 april 2026 @ 10:21:00 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511246
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Er komt een tekort aan kerosine aan en dat heeft gevolgen voor geboekte vluchten.

Vlucht die ik normaal naar Korea neem om schoonfamilie te zien is al met 200 euro omhoog gegaan. Gelukkig gaat het per maand dus het kan ook weer bijtrekken. Maar zal eerst wel verder gaan stijgen.
pi_220511249
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 10:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laat staan dat <insert willekeure gebeurtenis die je ter plekke verzint>!!!

Echt errrrrug!!!
Jij bent toch Gay?
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 10:21:41 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511250
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is wel een verband.

Als "we" landen blijven bombarderen, zal het percentage wel wat sneller toenemen.
Onrust genereert vluchtelingenstromen.
Ja, logisch. Daarom is het ook buitengewoon grappig dat de users die staan te juichen en te springen bij SO MUCH WINNING grotendeels dezelfde users zijn die continu boos zijn op asielzoekers en alles daaromtrent.

Simpele zielen :')
Huilen dan.
  zondag 5 april 2026 @ 10:21:45 #199
38496 Perrin
pi_220511251
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

BAPCO opnieuw geraakt

Drone zet het hoofdkwartier de Petroleum Corporation in de fik

twitter
pi_220511257
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Europeanen (en de rest van de wereld).
Stukje grootheidswaanzin :D
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:15 #201
438527 MissButterflyy
pi_220511258
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vlucht die ik normaal naar Korea neem om schoonfamilie te zien is al met 200 euro omhoog gegaan. Gelukkig haat het per maand dus het kan ook weer bijtrekken. Maar zal eerst wel verder gaan stijgen.
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:20 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511263
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ x ]
Klopt ja, ook weer ontziltinginstallaties geraakt ze ik.
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:53 #203
438527 MissButterflyy
pi_220511267
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij bent toch Gay?
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.
pi_220511271
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tot en met 27 februari was het verhoudingsgewijs rustig.
Geen beschietingen van Arabische buurlanden en een vrije doorgang voor iedereen in de Straat van Hormuz.
Plus besprekingen tussen de VS en Iran over eventuele afspraken aangaande het Iraanse atoomprogramma.

Vanaf 28 februari is Iran 'zomaar' een groot gevaar voor de veiligheid in de regio geworden.

'Zomaar'.
Mwah, voor 27 februari was het ook al een kloteregime dat overal in de regio aan het stoken was. Maar dat een probleem dat eigenlijk prima gemanaged kon worden zonder dat daar een grootschalige oorlog voor nodig was.
  zondag 5 april 2026 @ 10:23:36 #205
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220511278
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:

Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.

https://www.nu.nl/economi(...)g-midden-oosten.html

quote:
Kerosinetekort is niet aan de orde
Van een kerosinetekort, waardoor er mogelijk vluchten moeten worden geschrapt, is momenteel geen sprake in Nederland, zo melden branchevereniging BARIN, Schiphol en KLM.

Reisorganisaties, waaronder Sunweb, Corendon en Prijsvrij Vakanties, treffen voorlopig geen voorbereidingen of voorzorgsmaatregelen vanwege de kerosineschaarste.
Voorheen Post ID 101472
pi_220511287
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.
Dat gebeurt anders regelmatig.
Die hebben een bloedhekel aan gay personen al zijn ze dat zelf vaak ook.
Vakman pur sang
pi_220511290
quote:
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.

quote:
Erratum: 13-3-2026 09:41
In 2026 is een andere wegingsmethodiek in gebruik genomen voor de berekening van de religiecijfers. Daarom zijn een aantal cijfers in dit nieuwsbericht en de onderliggende tabellen op 13-3-2026 herzien.
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.
Het einde van de westerse beschaving is in zicht. Ik ga m'n schuilkelder verder uitgraven.
  zondag 5 april 2026 @ 10:24:40 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511292
quote:

[..]
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
Hangt ervan af denk ik. In het geval van Korea gaat er maar 1 vlucht per dag, en de vlucht in september die ik checkte zat al bijna vol. De vraag is hoog, dus de prijs kan wel even doorstijgen nog.

Maar bv Easyjet en Co, die minimale winstmarges hebben al, gaan het niet redden om voor 30 euro naar Barca te vliegen.
pi_220511298
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.
[..]
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.
Het einde van de westerse beschaving is in zicht. Ik ga m'n schuilkelder verder uitgraven.
Beetje opletten gewoon.
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 10:26:13 #210
438527 MissButterflyy
pi_220511302
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt. :{
Ze hebben veel reserves.
  zondag 5 april 2026 @ 10:26:37 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511308
quote:

[..]
Jij bent toch Gay?
:? nee hoor
quote:
Ehh ok?
Huilen dan.
  zondag 5 april 2026 @ 10:27:11 #212
13309 nostra
ask why
pi_220511310
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:23 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,angst gaan zaaien door dat ook te melden, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.

https://www.nu.nl/economi(...)g-midden-oosten.html
[..]

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 april 2026 @ 10:28:20 #213
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220511319
Intussen wordt een bevriende staatshoofd beledigd
quote:
Mohamed ElBaradei, voormalig directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergie-agentschap (IAEA) en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, noemt Trump "gek". "Aan de regeringen van de Golfstaten: doe alstublieft nogmaals alles wat in uw macht ligt voordat deze gek de regio in een vuurbal verandert," schreef ElBaradei in het Arabisch op X.

In een Engelstalig bericht waarin hij de post van Trump deelde, tagde hij onder anderen de Verenigde Naties, de Chinese en Russische regeringen, de Europese Raad en de Franse president Emmanuel Macron. "Is er dan helemaal niets dat gedaan kan worden om deze waanzin te stoppen?!"

ElBaradei stond van 1997 tot 2009 aan het hoofd van het IAEA. In die periode leidde hij talrijke cruciale onderhandelingen met Iran over het nucleaire programma. Hij en zijn organisatie kregen in 2005 de Nobelprijs voor de Vrede voor hun inspanningen om het vreedzame gebruik van atoomenergie te bevorderen.
https://vrtnws.be/p.BlEEp(...)bV8xNzc1Mzc0NTA2ODU1
pi_220511322
quote:

[..]
Jij bent toch Gay?
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.
Niet omdat ik gay was, maar omdat mijn uitmonstering tot geen andere conclusie kon leiden dan dat ik toch gay moest zijn.

Allemaal blank schorem.

Gezien de verrechtsing in ons land, gezien het feit dat het gristendom in NL alleen nog maar terrein wint aan de anti-homo evangeliserende kant, acht ik de kans inderdaad realistisch dat het anti-homogeweld in de toekomst gaat toenemen, om het even uitgevoerd door wat voor reli-gekkies dan ook. Islam en Christendom zijn in hun 'heilige' boeken bepaald niet mals met betrekking tot de liefde voor de eigen sekse. Wat dat betreft is het, in mijn beleving, allemaal tuig.
pi_220511330
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gebeurt anders regelmatig.
Die hebben een bloedhekel aan gay personen al zijn ze dat zelf vaak ook.
Wat vind jij van "gay personen"?
  zondag 5 april 2026 @ 10:30:07 #216
13309 nostra
ask why
pi_220511338
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goede drogreden, Hans.
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 april 2026 @ 10:30:24 #217
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511341
Ook nog een AH-6 w / o (written off)

Verder zeker 5 x MC-130J ingezet.

Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
  zondag 5 april 2026 @ 10:32:13 #218
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220511355
De Europese zelfhaat van onze MAGA-fans is weer groot zie ik.
pi_220511360
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.
Niet omdat ik gay was, maar omdat mijn uitmonstering tot geen andere conclusie kon leiden dan dat ik toch gay moest zijn.

Allemaal blank schorem.

Gezien de verrechtsing in ons land, gezien het feit dat het gristendom in NL alleen nog maar terrein wint aan de anti-homo evangeliserende kant, acht ik de kans inderdaad realistisch dat het anti-homogeweld in de toekomst gaat toenemen, om het even uitgevoerd door wat voor reli-gekkies dan ook. Islam en Christendom zijn in hun 'heilige' boeken bepaald niet mals met betrekking tot de liefde voor de eigen sekse. Wat dat betreft is het, in mijn beleving, allemaal tuig.
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.
pi_220511363
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.
Uiteraard ging ze gewoon door met vasten.

Momenteel heb ik 2 belijdende gristelijke collega's die desondanks niet echt vasten in de 40-dagentijd. Ik kan er prima mee opschieten.
Soms bespreken we wel eens het 1 en ander.
In homoseksualiteit geloven ze niet, tenzij het een ziekte wordt genoemd.

Religie is een mooi 'iets'.
pi_220511366
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef mcmlxiv het volgende:
De Europese zelfhaat van onze MAGA-fans is weer groot zie ik.
Het zal wel een verboden historische paralel zijn, maar enkele decennia eerder hadden we ook een hoop mensen die in de waan leefde dat een overwinning van een staat die overduidelijk vijandig tegenover ons stond op de een of andere manier de glorieuze heilstaat hier dichterbij zou brengen.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:35:58 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511375
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 10:36:38 #223
284411 crew  heywoodu
pi_220511382
quote:

[..]
Ja, toch maar even aan mijn vriendin vragen of het nou zo handig is om eind mei naar Brazilië te willen. Straks is er geen vlucht terug :o

Nou gaat de boel over 48 uur gelukkig veranderen!
pi_220511386
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
Overlap tussen Islam en conservatief rechts is behoorlijk groot.

Ik ben op zich niet specifiek tegen de Islam, ik ben tegen alle religie.
Het geeft alleen maar gedonder.

zondag 5 april 2026 @ 10:38:44 #225
13309 nostra
ask why
pi_220511392
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.
Uiteraard ging ze gewoon door met vasten.

Momenteel heb ik 2 belijdende gristelijke collega's die desondanks niet echt vasten in de 40-dagentijd. Ik kan er prima mee opschieten.
Soms bespreken we wel eens het 1 en ander.
In homoseksualiteit geloven ze niet, tenzij het een ziekte wordt genoemd.

Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.
Do I wanna know?
pi_220511394
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:33 schreef Toby56 het volgende:
Religie is in die zin een mooi iets als het louter achter de voordeur blijft en iemand er een geveinsd houvast ofzo aan heeft.

Verder moet religie vooral achter die voordeur blijven en zich nergens mee bemoeien.

Beter zou zijn geweest als alle religie 100 jaar geleden al uitgebannen was.
vosss is de naam,
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 10:39:10 #227
284411 crew  heywoodu
pi_220511397
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.
pi_220511403
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.p
Kalm aan een beetje.
Ik mag hier gewoon posten, net als jij je eigen onzin hier kwijt mag.

Zulke fijne ervaringen waren die momenten in mijn wereldvreemde leven anders niet.
Ik had er eigenlijk een diepe haat voor de witte medemens (mede-man) door moeten ontwikkelen. Maar ik heb nog heel veel witte vrienden en vriendinnen.

Voor veel mensen is Amsterdam overigens nog steeds een paradijs.
Dat het er niet beter op geworden is, dat is ongetwijfeld waar.

Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem. (En niet alleen daar.) Want de meest felle ras- en homohaat komt toch vooral uit die hoeken.

Overigens: homoseksueel Gerard Reve klaagde in de jaren 60 en 70 al zwaar over de verloedering van Amsterdam. Hij was onder andere woest over de goddeloosheid en de onveiligheid veroorzaakt door al het progressieve tuig, dat volgens hem werd gedoogd door het progressieve Amsterdamse stadsbestuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 05-04-2026 11:02:34 ]
pi_220511410
wel echt machtig van amarika hoe ze die piloot hebben gered

ben benieuwd naar de film
pi_220511434
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.
Ik denk eerder dat al die variaties ons zouden kunnen verleiden tot het idee dat die variaties ook inderdaad inhoudelijk hele grote verschillen kennen. Dat moet wel immers, want ze slaan elkaar al eeuwenlang vanwege die variaties en verschillen de koppen in.
Er zijn inderdaad verschillen, maar in zijn algemeenheid zijn de overeenkomsten veel en veel groter.
Check Tenach, Bijbel en Koran maar eens.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:49:32 #231
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511443
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:

Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
Dat was weer een peperduur grapje ja.
  zondag 5 april 2026 @ 10:57:24 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220511498
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een onzin weer dit.

Uitzonderingen blijven altijd met hun homohaat, maar ik denk niet dat als je rechts bent je standaard homo's haat. Maak jij er weer van. Homo haat zit meer bij wat waar links een slakkenspoor van trekt: die rampzalige islam die hier maar naar binnengetrokken wordt.

Doe ff een bronnetje anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220511515
Die piloot was geland in een zeer bosrijke bergkloof. Daar kunnen er toch niet zo heel veel van zijn in zuid west Iran. Waar zou het zijn?

https://nos.nl/liveblog/2(...)s-extreem-gevaarlijk
pi_220511527
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uitbannen zal echter nooit lukken.
Net zomin als de haat tussen de diverse groeperingen.

Het minst slechte is nog een situatie waarin kerk en staat gescheiden zijn.
In Iran is dat overduidelijk niet zo. En dat geldt helaas voor veel te veel landen.

In de VS is Project 2025 ook duidelijk over de nabije toekomst: de bijbelse normen en waarden moeten weer worden geïntegreerd in het landelijke bestuur. De huidige ontwikkelingen, met het Faith Office van Mahakon aatkamala oeleboele Paula White in het Witte Huis, zijn verre van hoopgevend voor het Amerika van de 21e eeuw.
  zondag 5 april 2026 @ 11:04:02 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220511547
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:43 schreef alternatif het volgende:
wel echt machtig van amarika hoe ze die piloot hebben gered

ben benieuwd naar de film
Echt een perfect script voor een film inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220511552
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.
Maar feitelijk is het gewoon de mens.
De mens die goden en religies geschapen heeft. (En niet andersom.)
pi_220511572
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:

Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig. Geloof er geen zak van dat ze allemaal in de modder zijn vast gelopen. In 1995 met Scott O'Grady ging dat wat beter. Maar Trump heeft nu zijn brul moment. *O*

Verloren:
2x HC(j?)-130
1X MH-6M
1x A-10
1X mq-9
pi_220511574
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een onzin weer dit.

Uitzonderingen blijven altijd met hun homohaat, maar ik denk niet dat als je rechts bent je standaard homo's haat. Maak jij er weer van. Homo haat zit meer bij wat waar links een slakkenspoor van trekt: die rampzalige islam die hier maar naar binnengetrokken wordt.

Doe ff een bronnetje anders.
Generaliseren is altijd dom.

Maar veel homohaat en Jodenhaat komt van oudsher van uiterst rechts.
Aan de andere kant: de Sovjet-Unie was uiterst links, en laten we zeggen dat het ook daar bepaald beroerd kon zijn voor die mensen. Behalve als je bijvoorbeeld een fenomenaal goed schakende Jood of homo was. Zolang je je smoel hield, was het Kremlin beretrots op je.
pi_220511598
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar feitelijk is het gewoon de mens.
De mens die goden en religies geschapen heeft. (En niet andersom.)
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.
pi_220511606
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.
En zich realiseert dat oorlogen eigenlijk te allen tijde voorkomen moeten worden.

Helaas is die beweging in deze eeuw steeds meer ondergesneeuwd geraakt.
Vanaf 9/11 is het weer flink en moedig om, van welke kant dan ook, de 'ander' weer volop te haten en desgewenst met kogels en bommen te confronteren.
En aangezien er zoveel 'anderen' zijn, lijkt het einde nog niet in zicht.
pi_220511621
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.

Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
  zondag 5 april 2026 @ 11:20:56 #242
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511624
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig.

Verloren:
2x HC(j?)-130
1X MH-6M
1x A-10
1X mq-9
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Echt een perfect script voor een film inderdaad.
Iraanse film neem ik aan?

Vernietigde Amerikaanse HC-130s:

Vernietigde Amerikaanse MH-6:

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
  zondag 5 april 2026 @ 11:21:59 #243
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220511632
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 april 2026 @ 11:23:15 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511645
o dat past hier nu ook wel
https://www.telegraaf.nl/(...)brand/145231888.html

quote:
LIVE | Oekraïne zet Russische olie-installaties, waaronder Lukoil-gebouw, in brand
De Oekraïense bevolking leeft al ruim vier jaar in onzekerheid door de Russische terreur.
Vredesgesprekken leverden tot nu toe weinig op, de gevechten gaan door.
Volg de laatste ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne in ons liveblog.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220511659
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes nee :')
pi_220511667
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.
En zich realiseert dat oorlogen eigenlijk te allen tijde voorkomen moeten worden.

Helaas is die beweging in deze eeuw steeds meer ondergesneeuwd geraakt.
Vanaf 9/11 is het weer flink en moedig om, van welke kant dan ook, de 'ander' weer volop te haten en desgewenst met kogels en bommen te confronteren.
En aangezien er zoveel 'anderen' zijn, lijkt het einde nog niet in zicht.
9/11 heeft vooral (weer even) laten zien dat geloof een gevaarlijk goedje kan zijn.
pi_220511679
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.

[ x ]
Ja, uiteraard kan dat hier ook.
Is sowieso al eerder ter sprake gekomen.

Inclusief de vrees dat de oliecrisis van 1973 hierbij vergeleken een peulenschilletje zou kunnen zijn.
pi_220511690
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
Zier er niet bepaald bebost uit dit
vosss is de naam,
  zondag 5 april 2026 @ 11:35:32 #249
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511706
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes nee :')
Er werden 2 A-10en ingezet. In ieder geval 1 is neergehaald, en er is melding van een 2e welke Kuweit nog gehaald heeft en de piloot die er daar is uitgesprongen.

1 van de geraakte HH-60s in limpmode:

1 van de A-10en met schade:

Niet duidelijk of dit degene is waarbij de piloot er later uit is gesprongen.
pi_220511714
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
vosss is de naam,
pi_220511721
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Zelfs die Mireille Tweebeeke is onder de indruk van dit sombere verhaal. En sombere verhalen als nieuws brengen is haar werk.
  zondag 5 april 2026 @ 11:39:19 #252
13309 nostra
ask why
pi_220511725
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.

Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
Ik vreet gewoon de baklava en mithai op na suikerfeest en klaag daarna over mijn buikje.
Do I wanna know?
pi_220511726
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt. :{
Ze hebben veel reserves.
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
pi_220511766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
pi_220511811
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
Ach, je moet maar zo denken, Trumps 1e termijn begon zo:

Ik heb ze sindsdien niet meer geteld, de leugens van Trump en zijn medewerkers.
pi_220511817
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
Ja, we hebben al tankers gezien die een tijdje voor anker gaan tot ze ergens een veel betere prijs kunnen krijgen. Niet zo gek natuurlijk, want het zijn voorlopig de laatste.
pi_220511844
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.

Toch?
pi_220511850
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.

Daar wordt het vast beter van.

Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.

"So much winning!"

Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:01:06 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511852
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:59 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.

Toch?
Iran's militaire capaciteiten zouden volgens dezelfde man een paar weken geleden al volledig vernietigd zijn, dus ik neem aan van wel. :+
pi_220511864
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:40 schreef Toby56 het volgende:
Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
pi_220511865
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.

Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.

"So much winning!"
Vergeet de Houthis niet die dan ook alle registers open zullen zetten, die straat daar bij de rode zee zal dan ook wel geblokkeerd worden.
  zondag 5 april 2026 @ 12:04:52 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511873
O dat gaat al goed

Israël bombardeert Iraanse chemische fabriek voor raketproductie: vijf doden
Ik zie Israël ook nog wel ontziltigsinstalalties bombarderen

quote:
De Israëlische luchtmacht heeft een petrochemisch industriecomplex in het zuidwesten van Iran aangevallen.

De fabriek in Mahshahr produceerde volgens het Israëlische leger chemicaliën voor explosieven, ballistische raketten en andere wapensystemen. Vijf mensen kwamen om het leven.

Aanval op strategisch doelwit in Mahshahr

De aanval was gericht op een industrieel complex in de havenstad Mahshahr, in de Iraanse provincie Khuzestan, vlakbij de grens met Irak.

Volgens het Israëlische leger bevond zich op deze locatie een van de twee centrale Iraanse productiefaciliteiten voor wapenchemicaliën.

zondag 5 april 2026 @ 12:05:00 #263
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220511874
Het NOS Journaal is terug in de Germaanse tijd. Dit zal Trump deugd doen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:05:09 #264
284411 crew  heywoodu
pi_220511875
quote:
Mwah, ze hebben nog 48 uur.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:07:37 #265
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511884
quote:

"So much winning!"

Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voorlopig heeft alleen Iran gewonnen. Enkele weken geleden was het enkel nog een regionale macht, maar de grote zieners Trump en Benno hebben met hun vooruitziende blik Iran naar een speler met globale macht gekatapulteerd.
pi_220511888
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, ze hebben nog 48 uur.
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op? :P
  zondag 5 april 2026 @ 12:08:22 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220511889
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Alles wat naar extremen trekt is een heel groot probleem. Of we nu naar extreem links of extreem.. rechts trekken maakt relatief weinig uit. Extremen richten schade aan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:09:47 #268
284411 crew  heywoodu
pi_220511896
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op? :P
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden :D

https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz

The Neverending 48 Hours
pi_220511903
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden :D

https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz

The Neverending 48 Hours
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
pi_220511904
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Conservatieve verrechtsing vooral wel, vaak ook religieus gedreven (als het ze uitkomt).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:11:39 #271
284411 crew  heywoodu
pi_220511908
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
pi_220511911
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
pi_220511913
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:14:01 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511919
'48u' is het nieuwe '2 weken'.
pi_220511921
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:14:42 #276
284411 crew  heywoodu
pi_220511926
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:15:45 #277
284411 crew  heywoodu
pi_220511931
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.
Vanaf aflevering 11 worden aflevering 1 en 10 dan gewoon herhaald, en vanaf aflevering 21 weer, maar de makers blijven gewoon keihard volhouden dat mensen die zeggen dat het herhalingen zijn liegen en het eigenlijk echt nieuwe afleveringen zijn.
  zondag 5 april 2026 @ 12:16:39 #278
24313 Gremen
Eindbaas
pi_220511936
Hoe blokkeert Iran eigenlijk die straat van Hormuz?
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.

Wat willen ze nog doen dan als je daar met je boot doorheen vaart?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_220511937
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
Kharg is ook niet makkelijk te bereiken vanaf een veilige plaats in de Arabische zee, dus dan moeten ze met die landingsschepen de Perzische Golf invaren. De helft hebben ook alleen boten en amfibische tanks. Dus het is om te beginnen al heel erg de vraag of ze daar wel kunnen komen. Met het vliegbereik van de Iraanse raketten en drones moeten ze anders wel eerst een enorm groot terrein platgooien.
pi_220511943
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn het er maar 5.000 waar je iets mee kan want ze kunnen niet 24 uur achter elkaar vechten. Is echt veel te weinig om iets te beginnen.
pi_220511948
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef Gremen het volgende:
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.

gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.

Of een onderzee drone. Of een speedbootje met raketwerper. Of mijnen.

Is volgens mij redelijk vaak verteld hier hoe zoiets werkt.
  zondag 5 april 2026 @ 12:20:53 #282
38496 Perrin
pi_220511952
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]
gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.

Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.
pi_220511959
quote:

[..]

Is dit wel toegestaan door het Internationaal Recht?
pi_220511961
quote:

Zie het als een soort van vallei met water waar je langs moet, terwijl Iran tot zeker 500km landinwaarts doelen kan raken in die vallei.
pi_220511964
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vraag het aan ChatGPT.
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:19 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220511965
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Generaliseren is altijd dom.

Maar veel homohaat en Jodenhaat komt van oudsher van uiterst rechts.
Aan de andere kant: de Sovjet-Unie was uiterst links, en laten we zeggen dat het ook daar bepaald beroerd kon zijn voor die mensen. Behalve als je bijvoorbeeld een fenomenaal goed schakende Jood of homo was. Zolang je je smoel hield, was het Kremlin beretrots op je.
Nu komt homo- en Jodenhaat vooral uit een 'bepaald' hoekje.
Vraag maar aan Groot-Wassink, die heeft nog ergens een rapportje er over liggen waarvan de uitkomst hem niet bepaald beviel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220511968
quote:

[..]
:')
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:45 #288
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220511970
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.
Dit valt inderdaad lastig te onderscheppe, de grote drone transport boten zijn inderdaad a;l tot zinken gebracht.
Iran heeft gewoon qafgekeken bij de oorlog in oekraiene en zei al eerder de VS is opgewassen tegen een regulier leger maar niet tegen deze vorm van oorlog voeren!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 5 april 2026 @ 12:25:45 #289
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220511973
quote:

[..]

Alleen al dreigen kan voldoende zijn; ze beschikken nog steeds over raketten en drones waarmee ze specifieke doelen kunnen raken.

Als er ook maar één tanker wordt getroffen, kan dat leiden tot een grote ramp. Bovendien is het de vraag of verzekeringen in zo’n situatie uitkeren, waardoor rederijen en maatschappijen het risico niet willen nemen.
Voorheen Post ID 101472
  zondag 5 april 2026 @ 12:26:35 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220511975
quote:

[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220511981
quote:

Met raketten en drones. De standaard drones moet je vooraf een locatie opgeven, dus die zijn niet zo nauwkeurig, maar zo'n olietanker of containerschip is heel groot en traag, dus die zijn makkelijk te raken. Ze hebben ook betere drones, die zelf het doelwit kunnen vinden, maar hoeveel ze er daarvan hebben weten we niet. Om een marineschip te laten zinken moet je er eerst een zwerm drones of kleine raketten op afsturen, om hun luchtverdediging uit te schakelen, en dan een paar anti-schip raketten. We weten dat Iran er daarvan een heleboel in bunkers onder de bergen heeft verstopt.

Volgens de VS en Israël hadden ze die bunkers kapot gebombardeerd en 90% van alle lanceerinstallaties en fabrieken. Maar dat houd Iran niet tegen er iedere dag tientallen af te schieten. En volgens de nieuwste berichten is het eerder 50%. Ook zijn de drones erg eenvoudig te maken. Voor de raketten heb je chemicaliën en fabrieken nodig, net zoals degene die de VS kortgeleden zeggen te hebben opgeblazen.
  zondag 5 april 2026 @ 12:29:03 #292
438527 MissButterflyy
pi_220511988
quote:

[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
pi_220512002
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
Rules for thee but not for me.
pi_220512009
Denk dat je de VS ook niet te veel serieus moet nemen. We krijgen binnen alsof alles gesloopt is, maar Iran is een gigantisch land en je hebt gewoon niet genoeg om alles kapot te maken. Bovendien is heel veel ook gewoon verstopt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220512018
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
Wie piepten er hierom? :)
pi_220512024
En zoals eerder ook gebleken is, is dat wanneer de VS zegt dat er geen slachtoffers zijn, die er later alsnog wel zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220512028
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Vraag het aan ChatGPT.
Dearest ChatGPT,

is het met geweld blokkeren van de Straat van Hormuz eigenlijk wel toegestaan door het Internationaal Recht?

pi_220512038
quote:

"So much winning!"

Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?

Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer. :@
vosss is de naam,
pi_220512048
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wie piepten er hierom? :)
Wat is het punt eigenlijk dat je wil maken? Dat omdat het niet volgens het internationaal recht gebeurt de Amerikanen en de Israëli's er eigenlijk helemaal niks mee te maken hebben ofzo?
pi_220512059
quote:
5s.gif Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?

Nee.

Mijn benenwagen loopt op bier.

pi_220512079
quote:
5s.gif Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat niet. Wel een voorraadje van een jaar of 2 voor van alles en nog wat aan het aanleggen.

Als autorijden te duur wordt dan kan ik altijd nog de fiets laten opknappen. Als er tegen die tijd nog fietsbanden gemaakt worden. Anders OV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')