Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.quote:Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vlucht die ik normaal naar Korea neem om schoonfamilie te zien is al met 200 euro omhoog gegaan. Gelukkig haat het per maand dus het kan ook weer bijtrekken. Maar zal eerst wel verder gaan stijgen.
Klopt ja, ook weer ontziltinginstallaties geraakt ze ik.quote:
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.quote:Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent toch Gay?
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Mwah, voor 27 februari was het ook al een kloteregime dat overal in de regio aan het stoken was. Maar dat een probleem dat eigenlijk prima gemanaged kon worden zonder dat daar een grootschalige oorlog voor nodig was.quote:Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Tot en met 27 februari was het verhoudingsgewijs rustig.
Geen beschietingen van Arabische buurlanden en een vrije doorgang voor iedereen in de Straat van Hormuz.
Plus besprekingen tussen de VS en Iran over eventuele afspraken aangaande het Iraanse atoomprogramma.
Vanaf 28 februari is Iran 'zomaar' een groot gevaar voor de veiligheid in de regio geworden.
'Zomaar'.
Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.quote:Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Er komt een tekort aan kerosine aan en dat heeft gevolgen voor geboekte vluchten.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)k-vluchten-annuleren
quote:Kerosinetekort is niet aan de orde
Van een kerosinetekort, waardoor er mogelijk vluchten moeten worden geschrapt, is momenteel geen sprake in Nederland, zo melden branchevereniging BARIN, Schiphol en KLM.
Reisorganisaties, waaronder Sunweb, Corendon en Prijsvrij Vakanties, treffen voorlopig geen voorbereidingen of voorzorgsmaatregelen vanwege de kerosineschaarste.
Dat gebeurt anders regelmatig.quote:Op zondag 5 april 2026 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.quote:Op zondag 5 april 2026 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
CBS vriend
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)e-te-horen-stagneert
[..]
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.quote:Erratum: 13-3-2026 09:41
In 2026 is een andere wegingsmethodiek in gebruik genomen voor de berekening van de religiecijfers. Daarom zijn een aantal cijfers in dit nieuwsbericht en de onderliggende tabellen op 13-3-2026 herzien.
Hangt ervan af denk ik. In het geval van Korea gaat er maar 1 vlucht per dag, en de vlucht in september die ik checkte zat al bijna vol. De vraag is hoog, dus de prijs kan wel even doorstijgen nog.quote:Op zondag 5 april 2026 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
Beetje opletten gewoon.quote:Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.
[..]
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.
Het einde van de westerse beschaving is in zicht. Ik ga m'n schuilkelder verder uitgraven.
quote:
Ehh ok?quote:Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
quote:Op zondag 5 april 2026 10:23 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,angst gaan zaaien door dat ook te melden, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.
https://www.nu.nl/economi(...)g-midden-oosten.html
[..]
https://vrtnws.be/p.BlEEp(...)bV8xNzc1Mzc0NTA2ODU1quote:Mohamed ElBaradei, voormalig directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergie-agentschap (IAEA) en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, noemt Trump "gek". "Aan de regeringen van de Golfstaten: doe alstublieft nogmaals alles wat in uw macht ligt voordat deze gek de regio in een vuurbal verandert," schreef ElBaradei in het Arabisch op X.
In een Engelstalig bericht waarin hij de post van Trump deelde, tagde hij onder anderen de Verenigde Naties, de Chinese en Russische regeringen, de Europese Raad en de Franse president Emmanuel Macron. "Is er dan helemaal niets dat gedaan kan worden om deze waanzin te stoppen?!"
ElBaradei stond van 1997 tot 2009 aan het hoofd van het IAEA. In die periode leidde hij talrijke cruciale onderhandelingen met Iran over het nucleaire programma. Hij en zijn organisatie kregen in 2005 de Nobelprijs voor de Vrede voor hun inspanningen om het vreedzame gebruik van atoomenergie te bevorderen.
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.quote:Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij bent toch Gay?
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Wat vind jij van "gay personen"?quote:Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gebeurt anders regelmatig.
Die hebben een bloedhekel aan gay personen al zijn ze dat zelf vaak ook.
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.quote:
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.quote:Op zondag 5 april 2026 10:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.
Niet omdat ik gay was, maar omdat mijn uitmonstering tot geen andere conclusie kon leiden dan dat ik toch gay moest zijn.
Allemaal blank schorem.
Gezien de verrechtsing in ons land, gezien het feit dat het gristendom in NL alleen nog maar terrein wint aan de anti-homo evangeliserende kant, acht ik de kans inderdaad realistisch dat het anti-homogeweld in de toekomst gaat toenemen, om het even uitgevoerd door wat voor reli-gekkies dan ook. Islam en Christendom zijn in hun 'heilige' boeken bepaald niet mals met betrekking tot de liefde voor de eigen sekse. Wat dat betreft is het, in mijn beleving, allemaal tuig.
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.quote:Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
Het zal wel een verboden historische paralel zijn, maar enkele decennia eerder hadden we ook een hoop mensen die in de waan leefde dat een overwinning van een staat die overduidelijk vijandig tegenover ons stond op de een of andere manier de glorieuze heilstaat hier dichterbij zou brengen.quote:Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef mcmlxiv het volgende:
De Europese zelfhaat van onze MAGA-fans is weer groot zie ik.
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.quote:Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.
Ja, toch maar even aan mijn vriendin vragen of het nou zo handig is om eind mei naar Brazilië te willen. Straks is er geen vlucht terugquote:Op zondag 5 april 2026 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
Overlap tussen Islam en conservatief rechts is behoorlijk groot.quote:Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.quote:Op zondag 5 april 2026 10:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.
Uiteraard ging ze gewoon door met vasten.
Momenteel heb ik 2 belijdende gristelijke collega's die desondanks niet echt vasten in de 40-dagentijd. Ik kan er prima mee opschieten.
Soms bespreken we wel eens het 1 en ander.
In homoseksualiteit geloven ze niet, tenzij het een ziekte wordt genoemd.
Religie is een mooi 'iets'.
Religie is in die zin een mooi iets als het louter achter de voordeur blijft en iemand er een geveinsd houvast ofzo aan heeft.quote:
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.quote:Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overlap tussen Islam en conservatief rechts is behoorlijk groot.
Ik ben op zich niet specifiek tegen de Islam, ik ben tegen alle religie.
Het geeft alleen maar gedonder.
[ afbeelding ]
Kalm aan een beetje.quote:Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.p
Ik denk eerder dat al die variaties ons zouden kunnen verleiden tot het idee dat die variaties ook inderdaad inhoudelijk hele grote verschillen kennen. Dat moet wel immers, want ze slaan elkaar al eeuwenlang vanwege die variaties en verschillen de koppen in.quote:Op zondag 5 april 2026 10:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.
Dat was weer een peperduur grapje ja.quote:Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:
Ook nog een AH-6 w / o (written off)
Verder zeker 5 x MC-130J ingezet.
Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
Wat een onzin weer dit.quote:Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
Uitbannen zal echter nooit lukken.quote:Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Overlap tussen Islam en conservatief rechts is behoorlijk groot.
Ik ben op zich niet specifiek tegen de Islam, ik ben tegen alle religie.
Het geeft alleen maar gedonder.
[ afbeelding ]
Echt een perfect script voor een film inderdaad.quote:Op zondag 5 april 2026 10:43 schreef alternatif het volgende:
wel echt machtig van amarika hoe ze die piloot hebben gered
ben benieuwd naar de film
Maar feitelijk is het gewoon de mens.quote:Op zondag 5 april 2026 10:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.
Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig. Geloof er geen zak van dat ze allemaal in de modder zijn vast gelopen. In 1995 met Scott O'Grady ging dat wat beter. Maar Trump heeft nu zijn brul moment.quote:Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:
Ook nog een AH-6 w / o (written off)
Verder zeker 5 x MC-130J ingezet.
Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
Generaliseren is altijd dom.quote:Op zondag 5 april 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een onzin weer dit.
Uitzonderingen blijven altijd met hun homohaat, maar ik denk niet dat als je rechts bent je standaard homo's haat. Maak jij er weer van. Homo haat zit meer bij wat waar links een slakkenspoor van trekt: die rampzalige islam die hier maar naar binnengetrokken wordt.
Doe ff een bronnetje anders.
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.quote:Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar feitelijk is het gewoon de mens.
De mens die goden en religies geschapen heeft. (En niet andersom.)
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.quote:Op zondag 5 april 2026 11:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.quote:Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
quote:Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig.
Verloren:
2x HC(j?)-130
1X MH-6M
1x A-10
1X mq-9
Iraanse film neem ik aan?quote:Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt een perfect script voor een film inderdaad.
quote:LIVE | Oekraïne zet Russische olie-installaties, waaronder Lukoil-gebouw, in brand
De Oekraïense bevolking leeft al ruim vier jaar in onzekerheid door de Russische terreur.
Vredesgesprekken leverden tot nu toe weinig op, de gevechten gaan door.
Volg de laatste ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne in ons liveblog.
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes neequote:Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[..]
Iraanse film neem ik aan?
Vernietigde Amerikaanse HC-130s:
[ afbeelding ]
Vernietigde Amerikaanse MH-6:
[ afbeelding ]
Holy wat een puinhoop.
Great succes!
9/11 heeft vooral (weer even) laten zien dat geloof een gevaarlijk goedje kan zijn.quote:Op zondag 5 april 2026 11:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.
En zich realiseert dat oorlogen eigenlijk te allen tijde voorkomen moeten worden.
Helaas is die beweging in deze eeuw steeds meer ondergesneeuwd geraakt.
Vanaf 9/11 is het weer flink en moedig om, van welke kant dan ook, de 'ander' weer volop te haten en desgewenst met kogels en bommen te confronteren.
En aangezien er zoveel 'anderen' zijn, lijkt het einde nog niet in zicht.
Ja, uiteraard kan dat hier ook.quote:Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.
[ x ]
Zier er niet bepaald bebost uit ditquote:Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
[..]
Iraanse film neem ik aan?
Vernietigde Amerikaanse HC-130s:
[ afbeelding ]
Vernietigde Amerikaanse MH-6:
[ afbeelding ]
Holy wat een puinhoop.
Great succes!
Er werden 2 A-10en ingezet. In ieder geval 1 is neergehaald, en er is melding van een 2e welke Kuweit nog gehaald heeft en de piloot die er daar is uitgesprongen.quote:Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes nee
Zelfs die Mireille Tweebeeke is onder de indruk van dit sombere verhaal. En sombere verhalen als nieuws brengen is haar werk.quote:Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.
[ x ]
Ik vreet gewoon de baklava en mithai op na suikerfeest en klaag daarna over mijn buikje.quote:Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.
Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.quote:Op zondag 5 april 2026 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt.![]()
Ze hebben veel reserves.
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.quote:Op zondag 5 april 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
Ach, je moet maar zo denken, Trumps 1e termijn begon zo:quote:Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
Ja, we hebben al tankers gezien die een tijdje voor anker gaan tot ze ergens een veel betere prijs kunnen krijgen. Niet zo gek natuurlijk, want het zijn voorlopig de laatste.quote:Op zondag 5 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
Iran's militaire capaciteiten zouden volgens dezelfde man een paar weken geleden al volledig vernietigd zijn, dus ik neem aan van wel.quote:Op zondag 5 april 2026 11:59 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.
Toch?
Verrechtsing is helemaal geen probleem.quote:Op zondag 5 april 2026 10:40 schreef Toby56 het volgende:
Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem
Vergeet de Houthis niet die dan ook alle registers open zullen zetten, die straat daar bij de rode zee zal dan ook wel geblokkeerd worden.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.
Daar wordt het vast beter van.
Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.
"So much winning!"
quote:De Israëlische luchtmacht heeft een petrochemisch industriecomplex in het zuidwesten van Iran aangevallen.
De fabriek in Mahshahr produceerde volgens het Israëlische leger chemicaliën voor explosieven, ballistische raketten en andere wapensystemen. Vijf mensen kwamen om het leven.
Aanval op strategisch doelwit in Mahshahr
De aanval was gericht op een industrieel complex in de havenstad Mahshahr, in de Iraanse provincie Khuzestan, vlakbij de grens met Irak.
Volgens het Israëlische leger bevond zich op deze locatie een van de twee centrale Iraanse productiefaciliteiten voor wapenchemicaliën.
Mwah, ze hebben nog 48 uur.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.
Voorlopig heeft alleen Iran gewonnen. Enkele weken geleden was het enkel nog een regionale macht, maar de grote zieners Trump en Benno hebben met hun vooruitziende blik Iran naar een speler met globale macht gekatapulteerd.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.
"So much winning!"
Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
Alles wat naar extremen trekt is een heel groot probleem. Of we nu naar extreem links of extreem.. rechts trekken maakt relatief weinig uit. Extremen richten schade aan.quote:Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur haddenquote:Op zondag 5 april 2026 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op?
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.quote:Op zondag 5 april 2026 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden
https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz
The Neverending 48 Hours
Conservatieve verrechtsing vooral wel, vaak ook religieus gedreven (als het ze uitkomt).quote:Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.quote:Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?quote:Op zondag 5 april 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.quote:Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?
Ja.quote:Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?
Vanaf aflevering 11 worden aflevering 1 en 10 dan gewoon herhaald, en vanaf aflevering 21 weer, maar de makers blijven gewoon keihard volhouden dat mensen die zeggen dat het herhalingen zijn liegen en het eigenlijk echt nieuwe afleveringen zijn.quote:Op zondag 5 april 2026 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.
Kharg is ook niet makkelijk te bereiken vanaf een veilige plaats in de Arabische zee, dus dan moeten ze met die landingsschepen de Perzische Golf invaren. De helft hebben ook alleen boten en amfibische tanks. Dus het is om te beginnen al heel erg de vraag of ze daar wel kunnen komen. Met het vliegbereik van de Iraanse raketten en drones moeten ze anders wel eerst een enorm groot terrein platgooien.quote:Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
Eigenlijk zijn het er maar 5.000 waar je iets mee kan want ze kunnen niet 24 uur achter elkaar vechten. Is echt veel te weinig om iets te beginnen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef Gremen het volgende:
Hoe blokkeert Iran eigenlijk die straat van Hormuz?
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.
Wat willen ze nog doen dan als je daar met je boot doorheen vaart?
Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.
Of een onderzee drone. Of een speedbootje met raketwerper. Of mijnen.
Is volgens mij redelijk vaak verteld hier hoe zoiets werkt.
Is dit wel toegestaan door het Internationaal Recht?quote:Op zondag 5 april 2026 12:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.
Zie het als een soort van vallei met water waar je langs moet, terwijl Iran tot zeker 500km landinwaarts doelen kan raken in die vallei.quote:Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef Gremen het volgende:
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.
Vraag het aan ChatGPT.quote:Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is dit wel toegestaan door het Internationaal Recht?
Nu komt homo- en Jodenhaat vooral uit een 'bepaald' hoekje.quote:Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Generaliseren is altijd dom.
Maar veel homohaat en Jodenhaat komt van oudsher van uiterst rechts.
Aan de andere kant: de Sovjet-Unie was uiterst links, en laten we zeggen dat het ook daar bepaald beroerd kon zijn voor die mensen. Behalve als je bijvoorbeeld een fenomenaal goed schakende Jood of homo was. Zolang je je smoel hield, was het Kremlin beretrots op je.
quote:Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit valt inderdaad lastig te onderscheppe, de grote drone transport boten zijn inderdaad a;l tot zinken gebracht.quote:Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.
Alleen al dreigen kan voldoende zijn; ze beschikken nog steeds over raketten en drones waarmee ze specifieke doelen kunnen raken.quote:Op zondag 5 april 2026 12:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?quote:Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Met raketten en drones. De standaard drones moet je vooraf een locatie opgeven, dus die zijn niet zo nauwkeurig, maar zo'n olietanker of containerschip is heel groot en traag, dus die zijn makkelijk te raken. Ze hebben ook betere drones, die zelf het doelwit kunnen vinden, maar hoeveel ze er daarvan hebben weten we niet. Om een marineschip te laten zinken moet je er eerst een zwerm drones of kleine raketten op afsturen, om hun luchtverdediging uit te schakelen, en dan een paar anti-schip raketten. We weten dat Iran er daarvan een heleboel in bunkers onder de bergen heeft verstopt.quote:Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef Gremen het volgende:
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?quote:Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Rules for thee but not for me.quote:Op zondag 5 april 2026 12:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
Wie piepten er hierom?quote:Op zondag 5 april 2026 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
Dearest ChatGPT,quote:
Over jerrycans gesproken..quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
"So much winning!"
Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
Wat is het punt eigenlijk dat je wil maken? Dat omdat het niet volgens het internationaal recht gebeurt de Amerikanen en de Israëli's er eigenlijk helemaal niks mee te maken hebben ofzo?quote:
Nee.quote:Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?
Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |