abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:15 #201
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220511258
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vlucht die ik normaal naar Korea neem om schoonfamilie te zien is al met 200 euro omhoog gegaan. Gelukkig haat het per maand dus het kan ook weer bijtrekken. Maar zal eerst wel verder gaan stijgen.
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:20 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511263
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ x ]
Klopt ja, ook weer ontziltinginstallaties geraakt ze ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 april 2026 @ 10:22:53 #203
438527 MissButterflyy
pi_220511267
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij bent toch Gay?
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.
pi_220511271
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tot en met 27 februari was het verhoudingsgewijs rustig.
Geen beschietingen van Arabische buurlanden en een vrije doorgang voor iedereen in de Straat van Hormuz.
Plus besprekingen tussen de VS en Iran over eventuele afspraken aangaande het Iraanse atoomprogramma.

Vanaf 28 februari is Iran 'zomaar' een groot gevaar voor de veiligheid in de regio geworden.

'Zomaar'.
Mwah, voor 27 februari was het ook al een kloteregime dat overal in de regio aan het stoken was. Maar dat een probleem dat eigenlijk prima gemanaged kon worden zonder dat daar een grootschalige oorlog voor nodig was.
  zondag 5 april 2026 @ 10:23:36 #205
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220511278
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Er komt een tekort aan kerosine aan en dat heeft gevolgen voor geboekte vluchten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)k-vluchten-annuleren
Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.

https://www.nu.nl/economi(...)g-midden-oosten.html

quote:
Kerosinetekort is niet aan de orde
Van een kerosinetekort, waardoor er mogelijk vluchten moeten worden geschrapt, is momenteel geen sprake in Nederland, zo melden branchevereniging BARIN, Schiphol en KLM.

Reisorganisaties, waaronder Sunweb, Corendon en Prijsvrij Vakanties, treffen voorlopig geen voorbereidingen of voorzorgsmaatregelen vanwege de kerosineschaarste.
Voorheen Post ID 101472
pi_220511287
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor dom gezwets.
Dat gebeurt anders regelmatig.
Die hebben een bloedhekel aan gay personen al zijn ze dat zelf vaak ook.
Vakman pur sang
pi_220511290
quote:
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.

quote:
Erratum: 13-3-2026 09:41
In 2026 is een andere wegingsmethodiek in gebruik genomen voor de berekening van de religiecijfers. Daarom zijn een aantal cijfers in dit nieuwsbericht en de onderliggende tabellen op 13-3-2026 herzien.
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.
Het einde van de westerse beschaving is in zicht. Ik ga m'n schuilkelder verder uitgraven.
  zondag 5 april 2026 @ 10:24:40 #208
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220511292
quote:

[..]
Als de zeestraat gesloten blijft zullen heel wat vluchten geannuleerd worden. Zeker de lange vluchten.
Hangt ervan af denk ik. In het geval van Korea gaat er maar 1 vlucht per dag, en de vlucht in september die ik checkte zat al bijna vol. De vraag is hoog, dus de prijs kan wel even doorstijgen nog.

Maar bv Easyjet en Co, die minimale winstmarges hebben al, gaan het niet redden om voor 30 euro naar Barca te vliegen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220511298
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goffer, heb ik de nieuwe methodiek van het CBS gemist. Ik kijk er ook niet iedere week, heb er niet zo'n obsessie mee.
[..]
Afijn, dan zijn we van 4,8% (oude wegingsmethodiek) naar 7% (nieuwe wegingsmethodiek) gegaan in 25 jaar.
Het einde van de westerse beschaving is in zicht. Ik ga m'n schuilkelder verder uitgraven.
Beetje opletten gewoon.
Vakman pur sang
  zondag 5 april 2026 @ 10:26:13 #210
438527 MissButterflyy
pi_220511302
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt. :{
Ze hebben veel reserves.
  zondag 5 april 2026 @ 10:26:37 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220511308
quote:

[..]
Jij bent toch Gay?
:? nee hoor
quote:
Vandaag of morgen slaat een groep Marokkanen je tot moes uit het niks en piep je wel anders
Ehh ok?
Huilen dan.
  zondag 5 april 2026 @ 10:27:11 #212
13309 nostra
ask why
pi_220511310
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:23 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Ach ja waarom zou je ook voorbeidingen treffen,angst gaan zaaien door dat ook te melden, Ze zijn gewoon bang om boekingen mis te lopen.

https://www.nu.nl/economi(...)g-midden-oosten.html
[..]

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 april 2026 @ 10:28:20 #213
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220511319
Intussen wordt een bevriende staatshoofd beledigd
quote:
Mohamed ElBaradei, voormalig directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergie-agentschap (IAEA) en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, noemt Trump "gek". "Aan de regeringen van de Golfstaten: doe alstublieft nogmaals alles wat in uw macht ligt voordat deze gek de regio in een vuurbal verandert," schreef ElBaradei in het Arabisch op X.

In een Engelstalig bericht waarin hij de post van Trump deelde, tagde hij onder anderen de Verenigde Naties, de Chinese en Russische regeringen, de Europese Raad en de Franse president Emmanuel Macron. "Is er dan helemaal niets dat gedaan kan worden om deze waanzin te stoppen?!"

ElBaradei stond van 1997 tot 2009 aan het hoofd van het IAEA. In die periode leidde hij talrijke cruciale onderhandelingen met Iran over het nucleaire programma. Hij en zijn organisatie kregen in 2005 de Nobelprijs voor de Vrede voor hun inspanningen om het vreedzame gebruik van atoomenergie te bevorderen.
https://vrtnws.be/p.BlEEp(...)bV8xNzc1Mzc0NTA2ODU1
pi_220511322
quote:

[..]
Jij bent toch Gay?
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.
Niet omdat ik gay was, maar omdat mijn uitmonstering tot geen andere conclusie kon leiden dan dat ik toch gay moest zijn.

Allemaal blank schorem.

Gezien de verrechtsing in ons land, gezien het feit dat het gristendom in NL alleen nog maar terrein wint aan de anti-homo evangeliserende kant, acht ik de kans inderdaad realistisch dat het anti-homogeweld in de toekomst gaat toenemen, om het even uitgevoerd door wat voor reli-gekkies dan ook. Islam en Christendom zijn in hun 'heilige' boeken bepaald niet mals met betrekking tot de liefde voor de eigen sekse. Wat dat betreft is het, in mijn beleving, allemaal tuig.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220511330
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gebeurt anders regelmatig.
Die hebben een bloedhekel aan gay personen al zijn ze dat zelf vaak ook.
Wat vind jij van "gay personen"?
  zondag 5 april 2026 @ 10:30:07 #216
13309 nostra
ask why
pi_220511338
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Goede drogreden, Hans.
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zondag 5 april 2026 @ 10:30:24 #217
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511341
Ook nog een AH-6 w / o (written off)

Verder zeker 5 x MC-130J ingezet.

Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
  zondag 5 april 2026 @ 10:32:13 #218
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220511355
De Europese zelfhaat van onze MAGA-fans is weer groot zie ik.
pi_220511360
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jeugd inderdaad meerdere malen in elkaar geslagen.
Niet omdat ik gay was, maar omdat mijn uitmonstering tot geen andere conclusie kon leiden dan dat ik toch gay moest zijn.

Allemaal blank schorem.

Gezien de verrechtsing in ons land, gezien het feit dat het gristendom in NL alleen nog maar terrein wint aan de anti-homo evangeliserende kant, acht ik de kans inderdaad realistisch dat het anti-homogeweld in de toekomst gaat toenemen, om het even uitgevoerd door wat voor reli-gekkies dan ook. Islam en Christendom zijn in hun 'heilige' boeken bepaald niet mals met betrekking tot de liefde voor de eigen sekse. Wat dat betreft is het, in mijn beleving, allemaal tuig.
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.
pi_220511363
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ken jij ze niet dan, die collega's die tijdens de Ramadan 'ineens' geen honger en dorst hebben? Bij bosjes! Stelletje infiltranten.
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.
Uiteraard ging ze gewoon door met vasten.

Momenteel heb ik 2 belijdende gristelijke collega's die desondanks niet echt vasten in de 40-dagentijd. Ik kan er prima mee opschieten.
Soms bespreken we wel eens het 1 en ander.
In homoseksualiteit geloven ze niet, tenzij het een ziekte wordt genoemd.

Religie is een mooi 'iets'.
pi_220511366
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef mcmlxiv het volgende:
De Europese zelfhaat van onze MAGA-fans is weer groot zie ik.
Het zal wel een verboden historische paralel zijn, maar enkele decennia eerder hadden we ook een hoop mensen die in de waan leefde dat een overwinning van een staat die overduidelijk vijandig tegenover ons stond op de een of andere manier de glorieuze heilstaat hier dichterbij zou brengen.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:35:58 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511375
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 10:36:38 #223
284411 crew  heywoodu
pi_220511382
quote:

[..]
Ja, toch maar even aan mijn vriendin vragen of het nou zo handig is om eind mei naar Brazilië te willen. Straks is er geen vlucht terug :o

Nou gaat de boel over 48 uur gelukkig veranderen!
pi_220511386
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ook tot grote irritatie van de rechter flanken van ons land, laten we dat vooral ook niet vergeten. Dat zie je al in de topics, hier op Fok,over die bootjestocht.
Overlap tussen Islam en conservatief rechts is behoorlijk groot.

Ik ben op zich niet specifiek tegen de Islam, ik ben tegen alle religie.
Het geeft alleen maar gedonder.

zondag 5 april 2026 @ 10:38:44 #225
13309 nostra
ask why
pi_220511392
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik had een Koerdische collega, een alleraardigste dame, die steeds flauw viel tijdens de Ramadan. Wat een treurigheid was me dat.
Uiteraard ging ze gewoon door met vasten.

Momenteel heb ik 2 belijdende gristelijke collega's die desondanks niet echt vasten in de 40-dagentijd. Ik kan er prima mee opschieten.
Soms bespreken we wel eens het 1 en ander.
In homoseksualiteit geloven ze niet, tenzij het een ziekte wordt genoemd.

Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.
Do I wanna know?
pi_220511394
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:33 schreef Toby56 het volgende:
Religie is in die zin een mooi iets als het louter achter de voordeur blijft en iemand er een geveinsd houvast ofzo aan heeft.

Verder moet religie vooral achter die voordeur blijven en zich nergens mee bemoeien.

Beter zou zijn geweest als alle religie 100 jaar geleden al uitgebannen was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 10:39:10 #227
284411 crew  heywoodu
pi_220511397
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.
pi_220511403
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een totale onzin, Amsterdam was ooit de progressieve homohoofdstad van de wereld, nu is het een levensgevaarlijke stad om lesbisch, homofiel of Jood (of zelfs vrouw) te zijn, ga je naïeve wereldvreemde onzin ergens anders verkopen aub.p
Kalm aan een beetje.
Ik mag hier gewoon posten, net als jij je eigen onzin hier kwijt mag.

Zulke fijne ervaringen waren die momenten in mijn wereldvreemde leven anders niet.
Ik had er eigenlijk een diepe haat voor de witte medemens (mede-man) door moeten ontwikkelen. Maar ik heb nog heel veel witte vrienden en vriendinnen.

Voor veel mensen is Amsterdam overigens nog steeds een paradijs.
Dat het er niet beter op geworden is, dat is ongetwijfeld waar.

Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem. (En niet alleen daar.) Want de meest felle ras- en homohaat komt toch vooral uit die hoeken.

Overigens: homoseksueel Gerard Reve klaagde in de jaren 60 en 70 al zwaar over de verloedering van Amsterdam. Hij was onder andere woest over de goddeloosheid en de onveiligheid veroorzaakt door al het progressieve tuig, dat volgens hem werd gedoogd door het progressieve Amsterdamse stadsbestuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 05-04-2026 11:02:34 ]
pi_220511410
wel echt machtig van amarika hoe ze die piloot hebben gered

ben benieuwd naar de film
pi_220511434
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik heb er ook niets mee, maar er zijn zoveel variaties dat dat op 1 hoop gooien wat vermoeiend wordt.
Ik denk eerder dat al die variaties ons zouden kunnen verleiden tot het idee dat die variaties ook inderdaad inhoudelijk hele grote verschillen kennen. Dat moet wel immers, want ze slaan elkaar al eeuwenlang vanwege die variaties en verschillen de koppen in.
Er zijn inderdaad verschillen, maar in zijn algemeenheid zijn de overeenkomsten veel en veel groter.
Check Tenach, Bijbel en Koran maar eens.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 10:49:32 #231
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511443
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:

Ontzettend veel geraakt en zelfs neergeschoten toen de Amerikanen een keer naar beneden moesten komen.
Dat was weer een peperduur grapje ja.
  zondag 5 april 2026 @ 10:57:24 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220511498
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2026 10:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat een onzin weer dit.

Uitzonderingen blijven altijd met hun homohaat, maar ik denk niet dat als je rechts bent je standaard homo's haat. Maak jij er weer van. Homo haat zit meer bij wat waar links een slakkenspoor van trekt: die rampzalige islam die hier maar naar binnengetrokken wordt.

Doe ff een bronnetje anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220511515
Die piloot was geland in een zeer bosrijke bergkloof. Daar kunnen er toch niet zo heel veel van zijn in zuid west Iran. Waar zou het zijn?

https://nos.nl/liveblog/2(...)s-extreem-gevaarlijk
pi_220511527
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uitbannen zal echter nooit lukken.
Net zomin als de haat tussen de diverse groeperingen.

Het minst slechte is nog een situatie waarin kerk en staat gescheiden zijn.
In Iran is dat overduidelijk niet zo. En dat geldt helaas voor veel te veel landen.

In de VS is Project 2025 ook duidelijk over de nabije toekomst: de bijbelse normen en waarden moeten weer worden geïntegreerd in het landelijke bestuur. De huidige ontwikkelingen, met het Faith Office van Mahakon aatkamala oeleboele Paula White in het Witte Huis, zijn verre van hoopgevend voor het Amerika van de 21e eeuw.
  zondag 5 april 2026 @ 11:04:02 #235
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220511547
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:43 schreef alternatif het volgende:
wel echt machtig van amarika hoe ze die piloot hebben gered

ben benieuwd naar de film
Echt een perfect script voor een film inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220511552
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Religie moet wel met afstand de grootste bron van ellende in de wereldgeschiedenis zijn, ja.
Maar feitelijk is het gewoon de mens.
De mens die goden en religies geschapen heeft. (En niet andersom.)
pi_220511572
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef PluggieOD het volgende:

Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig. Geloof er geen zak van dat ze allemaal in de modder zijn vast gelopen. In 1995 met Scott O'Grady ging dat wat beter. Maar Trump heeft nu zijn brul moment. *O*

Verloren:
2x HC(j?)-130
1X MH-6M
1x A-10
1X mq-9
pi_220511574
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat een onzin weer dit.

Uitzonderingen blijven altijd met hun homohaat, maar ik denk niet dat als je rechts bent je standaard homo's haat. Maak jij er weer van. Homo haat zit meer bij wat waar links een slakkenspoor van trekt: die rampzalige islam die hier maar naar binnengetrokken wordt.

Doe ff een bronnetje anders.
Generaliseren is altijd dom.

Maar veel homohaat en Jodenhaat komt van oudsher van uiterst rechts.
Aan de andere kant: de Sovjet-Unie was uiterst links, en laten we zeggen dat het ook daar bepaald beroerd kon zijn voor die mensen. Behalve als je bijvoorbeeld een fenomenaal goed schakende Jood of homo was. Zolang je je smoel hield, was het Kremlin beretrots op je.
pi_220511598
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar feitelijk is het gewoon de mens.
De mens die goden en religies geschapen heeft. (En niet andersom.)
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.
pi_220511606
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:11 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Dit is de spijker op zijn kop. Nu zijn religies meestal de breuklijnen voor conflicten. Maar als het niet religie is, is het wel iets anders. We zijn gewoon een oorlogszuchtige apensoort.
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.
En zich realiseert dat oorlogen eigenlijk te allen tijde voorkomen moeten worden.

Helaas is die beweging in deze eeuw steeds meer ondergesneeuwd geraakt.
Vanaf 9/11 is het weer flink en moedig om, van welke kant dan ook, de 'ander' weer volop te haten en desgewenst met kogels en bommen te confronteren.
En aangezien er zoveel 'anderen' zijn, lijkt het einde nog niet in zicht.
pi_220511621
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 10:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.

Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 5 april 2026 @ 11:20:56 #242
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511624
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Zo te zien had het reddingsteam, zelfs een reddingsteam nodig.

Verloren:
2x HC(j?)-130
1X MH-6M
1x A-10
1X mq-9
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:04 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Echt een perfect script voor een film inderdaad.
Iraanse film neem ik aan?

Vernietigde Amerikaanse HC-130s:

Vernietigde Amerikaanse MH-6:

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
  zondag 5 april 2026 @ 11:21:59 #243
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_220511632
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 5 april 2026 @ 11:23:15 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511645
o dat past hier nu ook wel
https://www.telegraaf.nl/(...)brand/145231888.html

quote:
LIVE | Oekraïne zet Russische olie-installaties, waaronder Lukoil-gebouw, in brand
De Oekraïense bevolking leeft al ruim vier jaar in onzekerheid door de Russische terreur.
Vredesgesprekken leverden tot nu toe weinig op, de gevechten gaan door.
Volg de laatste ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne in ons liveblog.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220511659
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes nee :')
pi_220511667
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar we zijn ook de soort die huilend van spijt de gevolgen van oorlogen in ogenschouw kan nemen.
En zich realiseert dat oorlogen eigenlijk te allen tijde voorkomen moeten worden.

Helaas is die beweging in deze eeuw steeds meer ondergesneeuwd geraakt.
Vanaf 9/11 is het weer flink en moedig om, van welke kant dan ook, de 'ander' weer volop te haten en desgewenst met kogels en bommen te confronteren.
En aangezien er zoveel 'anderen' zijn, lijkt het einde nog niet in zicht.
9/11 heeft vooral (weer even) laten zien dat geloof een gevaarlijk goedje kan zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220511679
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.

[ x ]
Ja, uiteraard kan dat hier ook.
Is sowieso al eerder ter sprake gekomen.

Inclusief de vrees dat de oliecrisis van 1973 hierbij vergeleken een peulenschilletje zou kunnen zijn.
pi_220511690
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Holy wat een puinhoop.

Great succes!
Zier er niet bepaald bebost uit dit
vosss is de naam,
  zondag 5 april 2026 @ 11:35:32 #249
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220511706
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:25 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Blijkbaar konden die vliegtuigen niet weg en hebben ze ze zelf opgeblazen. Alsnog niet echt een succes nee :')
Er werden 2 A-10en ingezet. In ieder geval 1 is neergehaald, en er is melding van een 2e welke Kuweit nog gehaald heeft en de piloot die er daar is uitgesprongen.

1 van de geraakte HH-60s in limpmode:

1 van de A-10en met schade:

Niet duidelijk of dit degene is waarbij de piloot er later uit is gesprongen.
pi_220511714
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
vosss is de naam,
pi_220511721
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Zelfs die Mireille Tweebeeke is onder de indruk van dit sombere verhaal. En sombere verhalen als nieuws brengen is haar werk.
  zondag 5 april 2026 @ 11:39:19 #252
13309 nostra
ask why
pi_220511725
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.

Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
Ik vreet gewoon de baklava en mithai op na suikerfeest en klaag daarna over mijn buikje.
Do I wanna know?
pi_220511726
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt. :{
Ze hebben veel reserves.
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
pi_220511766
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
pi_220511811
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
Ach, je moet maar zo denken, Trumps 1e termijn begon zo:

Bekijk deze YouTube-video

Ik heb ze sindsdien niet meer geteld, de leugens van Trump en zijn medewerkers.
pi_220511817
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
Ja, we hebben al tankers gezien die een tijdje voor anker gaan tot ze ergens een veel betere prijs kunnen krijgen. Niet zo gek natuurlijk, want het zijn voorlopig de laatste.
pi_220511844
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.

Toch?
pi_220511850
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.

Daar wordt het vast beter van.

Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.

"So much winning!"

Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:01:06 #259
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511852
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:59 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.

Toch?
Iran's militaire capaciteiten zouden volgens dezelfde man een paar weken geleden al volledig vernietigd zijn, dus ik neem aan van wel. :+
pi_220511864
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:40 schreef Toby56 het volgende:
Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
pi_220511865
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.

Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.

"So much winning!"
Vergeet de Houthis niet die dan ook alle registers open zullen zetten, die straat daar bij de rode zee zal dan ook wel geblokkeerd worden.
  zondag 5 april 2026 @ 12:04:52 #262
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220511873
O dat gaat al goed

Israël bombardeert Iraanse chemische fabriek voor raketproductie: vijf doden
Ik zie Israël ook nog wel ontziltigsinstalalties bombarderen

quote:
De Israëlische luchtmacht heeft een petrochemisch industriecomplex in het zuidwesten van Iran aangevallen.

De fabriek in Mahshahr produceerde volgens het Israëlische leger chemicaliën voor explosieven, ballistische raketten en andere wapensystemen. Vijf mensen kwamen om het leven.

Aanval op strategisch doelwit in Mahshahr

De aanval was gericht op een industrieel complex in de havenstad Mahshahr, in de Iraanse provincie Khuzestan, vlakbij de grens met Irak.

Volgens het Israëlische leger bevond zich op deze locatie een van de twee centrale Iraanse productiefaciliteiten voor wapenchemicaliën.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 april 2026 @ 12:05:00 #263
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_220511874
Het NOS Journaal is terug in de Germaanse tijd. Dit zal Trump deugd doen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:05:09 #264
284411 crew  heywoodu
pi_220511875
quote:
Mwah, ze hebben nog 48 uur.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:07:37 #265
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511884
quote:

"So much winning!"

Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voorlopig heeft alleen Iran gewonnen. Enkele weken geleden was het enkel nog een regionale macht, maar de grote zieners Trump en Benno hebben met hun vooruitziende blik Iran naar een speler met globale macht gekatapulteerd.
pi_220511888
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, ze hebben nog 48 uur.
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op? :P
  zondag 5 april 2026 @ 12:08:22 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220511889
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Alles wat naar extremen trekt is een heel groot probleem. Of we nu naar extreem links of extreem.. rechts trekken maakt relatief weinig uit. Extremen richten schade aan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:09:47 #268
284411 crew  heywoodu
pi_220511896
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op? :P
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden :D

https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz

The Neverending 48 Hours
pi_220511903
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden :D

https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz

The Neverending 48 Hours
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
pi_220511904
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Conservatieve verrechtsing vooral wel, vaak ook religieus gedreven (als het ze uitkomt).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:11:39 #271
284411 crew  heywoodu
pi_220511908
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
pi_220511911
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
pi_220511913
quote:
10s.gif Op zondag 5 april 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 12:14:01 #274
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220511919
'48u' is het nieuwe '2 weken'.
pi_220511921
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:14:42 #276
284411 crew  heywoodu
pi_220511926
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2026 @ 12:15:45 #277
284411 crew  heywoodu
pi_220511931
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.
Vanaf aflevering 11 worden aflevering 1 en 10 dan gewoon herhaald, en vanaf aflevering 21 weer, maar de makers blijven gewoon keihard volhouden dat mensen die zeggen dat het herhalingen zijn liegen en het eigenlijk echt nieuwe afleveringen zijn.
  zondag 5 april 2026 @ 12:16:39 #278
24313 Gremen
Eindbaas
pi_220511936
Hoe blokkeert Iran eigenlijk die straat van Hormuz?
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.

Wat willen ze nog doen dan als je daar met je boot doorheen vaart?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_220511937
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hooguit als ze Kharg willen innemen dat ze er wat mee kunnen maar dan ben je wel een schietschijf.
Kharg is ook niet makkelijk te bereiken vanaf een veilige plaats in de Arabische zee, dus dan moeten ze met die landingsschepen de Perzische Golf invaren. De helft hebben ook alleen boten en amfibische tanks. Dus het is om te beginnen al heel erg de vraag of ze daar wel kunnen komen. Met het vliegbereik van de Iraanse raketten en drones moeten ze anders wel eerst een enorm groot terrein platgooien.
pi_220511943
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn het er maar 5.000 waar je iets mee kan want ze kunnen niet 24 uur achter elkaar vechten. Is echt veel te weinig om iets te beginnen.
pi_220511948
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:16 schreef Gremen het volgende:
Ik dacht dat de hele Iraanse marine al in de eerste week tot zinken was gebracht? Inclusief een boot bij Sri Lanka.

gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.

Of een onderzee drone. Of een speedbootje met raketwerper. Of mijnen.

Is volgens mij redelijk vaak verteld hier hoe zoiets werkt.
  zondag 5 april 2026 @ 12:20:53 #282
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220511952
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:19 schreef Toefjes het volgende:

[..]
gewoon, drone op afsturen. Drone ontploft, boot zinkt. Iedereen bang. Niemand vaart er meer doorheen.

Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220511959
quote:

[..]

Is dit wel toegestaan door het Internationaal Recht?
pi_220511961
quote:

Zie het als een soort van vallei met water waar je langs moet, terwijl Iran tot zeker 500km landinwaarts doelen kan raken in die vallei.
pi_220511964
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vraag het aan ChatGPT.
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:19 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220511965
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Generaliseren is altijd dom.

Maar veel homohaat en Jodenhaat komt van oudsher van uiterst rechts.
Aan de andere kant: de Sovjet-Unie was uiterst links, en laten we zeggen dat het ook daar bepaald beroerd kon zijn voor die mensen. Behalve als je bijvoorbeeld een fenomenaal goed schakende Jood of homo was. Zolang je je smoel hield, was het Kremlin beretrots op je.
Nu komt homo- en Jodenhaat vooral uit een 'bepaald' hoekje.
Vraag maar aan Groot-Wassink, die heeft nog ergens een rapportje er over liggen waarvan de uitkomst hem niet bepaald beviel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220511968
quote:

[..]
:')
  zondag 5 april 2026 @ 12:24:45 #288
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220511970
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Idd. Vliegende drones, varende drones, raketten, zeemijnen.
Dit valt inderdaad lastig te onderscheppe, de grote drone transport boten zijn inderdaad a;l tot zinken gebracht.
Iran heeft gewoon qafgekeken bij de oorlog in oekraiene en zei al eerder de VS is opgewassen tegen een regulier leger maar niet tegen deze vorm van oorlog voeren!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 5 april 2026 @ 12:25:45 #289
351441 Estate2
Ex Estate
pi_220511973
quote:

[..]

Alleen al dreigen kan voldoende zijn; ze beschikken nog steeds over raketten en drones waarmee ze specifieke doelen kunnen raken.

Als er ook maar één tanker wordt getroffen, kan dat leiden tot een grote ramp. Bovendien is het de vraag of verzekeringen in zo’n situatie uitkeren, waardoor rederijen en maatschappijen het risico niet willen nemen.
Voorheen Post ID 101472
  zondag 5 april 2026 @ 12:26:35 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220511975
quote:

[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220511981
quote:

Met raketten en drones. De standaard drones moet je vooraf een locatie opgeven, dus die zijn niet zo nauwkeurig, maar zo'n olietanker of containerschip is heel groot en traag, dus die zijn makkelijk te raken. Ze hebben ook betere drones, die zelf het doelwit kunnen vinden, maar hoeveel ze er daarvan hebben weten we niet. Om een marineschip te laten zinken moet je er eerst een zwerm drones of kleine raketten op afsturen, om hun luchtverdediging uit te schakelen, en dan een paar anti-schip raketten. We weten dat Iran er daarvan een heleboel in bunkers onder de bergen heeft verstopt.

Volgens de VS en Israël hadden ze die bunkers kapot gebombardeerd en 90% van alle lanceerinstallaties en fabrieken. Maar dat houd Iran niet tegen er iedere dag tientallen af te schieten. En volgens de nieuwste berichten is het eerder 50%. Ook zijn de drones erg eenvoudig te maken. Voor de raketten heb je chemicaliën en fabrieken nodig, net zoals degene die de VS kortgeleden zeggen te hebben opgeblazen.
  zondag 5 april 2026 @ 12:29:03 #292
438527 MissButterflyy
pi_220511988
quote:

[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
pi_220512002
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Was jij niet een van de users die dat een wassen neus vindt?
En waarom is dat nu ineens wel belangrijk?
Rules for thee but not for me.
pi_220512009
Denk dat je de VS ook niet te veel serieus moet nemen. We krijgen binnen alsof alles gesloopt is, maar Iran is een gigantisch land en je hebt gewoon niet genoeg om alles kapot te maken. Bovendien is heel veel ook gewoon verstopt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220512018
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2026 12:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waren de aanvallen vd VS & Israël dat?
Wie piepten er hierom? :)
pi_220512024
En zoals eerder ook gebleken is, is dat wanneer de VS zegt dat er geen slachtoffers zijn, die er later alsnog wel zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220512028
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Vraag het aan ChatGPT.
Dearest ChatGPT,

is het met geweld blokkeren van de Straat van Hormuz eigenlijk wel toegestaan door het Internationaal Recht?

Bekijk deze YouTube-video
pi_220512038
quote:

"So much winning!"

Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?

Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer. :@
vosss is de naam,
pi_220512048
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 12:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wie piepten er hierom? :)
Wat is het punt eigenlijk dat je wil maken? Dat omdat het niet volgens het internationaal recht gebeurt de Amerikanen en de Israëli's er eigenlijk helemaal niks mee te maken hebben ofzo?
pi_220512059
quote:
5s.gif Op zondag 5 april 2026 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Over jerrycans gesproken..
Is er iemand van jullie hier op FOK! die voor de zekerheid een paar litertjes reserve in de garage heeft gezet?

Ik (nog) niet, maar overweeg dat wel steeds serieuzer. :@
Nee.

Mijn benenwagen loopt op bier.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')