Zelfs die Mireille Tweebeeke is onder de indruk van dit sombere verhaal. En sombere verhalen als nieuws brengen is haar werk.quote:Op zondag 5 april 2026 11:21 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben dat topic over de energiecrisis kwijt of ik had gedroomd dat er 1 was. Maar zijdelings heeft het toch een beetje met de oorlog te maken.
[ x ]
Ik vreet gewoon de baklava en mithai op na suikerfeest en klaag daarna over mijn buikje.quote:Op zondag 5 april 2026 11:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ken wel genoeg mensen (op het werk) die een duwtje in de goede richting krijgen om ook mee te doen aan de Ramadan. Terwijl dit 20 jaar geleden helemaal niet het geval was.
Allemaal prima hoor, maar ben wel klaar met het gaslighten.
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.quote:Op zondag 5 april 2026 10:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vlieg volgende maand naar Londen met Ryanair. Hopelijk gaat het door. Ik lees wel dat Ryanair heel veel kerosine van tevoren inkoopt.![]()
Ze hebben veel reserves.
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.quote:Op zondag 5 april 2026 11:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kopen futures, ze gaan het niet zelf in grote tanks opslaan. Dus als het op is, kunnen ze het ook niet krijgen. Ze staan wel vooraan bij de verdeling.
Ach, je moet maar zo denken, Trumps 1e termijn begon zo:quote:Op zondag 5 april 2026 11:36 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dat nou toch allemaal? Alles was toch gedecimeerd?
Ja, we hebben al tankers gezien die een tijdje voor anker gaan tot ze ergens een veel betere prijs kunnen krijgen. Niet zo gek natuurlijk, want het zijn voorlopig de laatste.quote:Op zondag 5 april 2026 11:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt, we kopen olie en aardgas op papier maar of er geleverd wordt is nog maar de vraag.
Zo'n tanker vaart naar het land dat het meeste biedt, sta je dan met je "waardebon".
Iran's militaire capaciteiten zouden volgens dezelfde man een paar weken geleden al volledig vernietigd zijn, dus ik neem aan van wel.quote:Op zondag 5 april 2026 11:59 schreef Toby56 het volgende:
Nou ja, halverwege deze week zit de eerste week uit Trumps toespraak erop.
Dan hebben we nog maximaal 2 weken te gaan en is de oorlog voorbij.
Toch?
Verrechtsing is helemaal geen probleem.quote:Op zondag 5 april 2026 10:40 schreef Toby56 het volgende:
Verrechtsing en meer extremistisch religieus gedachtengoed zijn in meerdere plaatsen van NL een probleem
Vergeet de Houthis niet die dan ook alle registers open zullen zetten, die straat daar bij de rode zee zal dan ook wel geblokkeerd worden.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.
Daar wordt het vast beter van.
Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.
"So much winning!"
quote:De Israëlische luchtmacht heeft een petrochemisch industriecomplex in het zuidwesten van Iran aangevallen.
De fabriek in Mahshahr produceerde volgens het Israëlische leger chemicaliën voor explosieven, ballistische raketten en andere wapensystemen. Vijf mensen kwamen om het leven.
Aanval op strategisch doelwit in Mahshahr
De aanval was gericht op een industrieel complex in de havenstad Mahshahr, in de Iraanse provincie Khuzestan, vlakbij de grens met Irak.
Volgens het Israëlische leger bevond zich op deze locatie een van de twee centrale Iraanse productiefaciliteiten voor wapenchemicaliën.
Mwah, ze hebben nog 48 uur.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als morgenavond de bombardementen op de elektriciteitscentrales beginnen, dan zit Iran zonder stroom en produceren ze ook geen olie(producten) meer.
Voorlopig heeft alleen Iran gewonnen. Enkele weken geleden was het enkel nog een regionale macht, maar de grote zieners Trump en Benno hebben met hun vooruitziende blik Iran naar een speler met globale macht gekatapulteerd.quote:Op zondag 5 april 2026 12:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daar wordt het vast beter van.
Iran zal dan uit wraak nog wel wat buurlanden beschieten, nog minder olie en gas.
"So much winning!"
Probeer maar eens een degelijke jerrycan te kopen momenteel, het geeft wel aan wat er aan komt.
Voor de verandering hamsteren we nog geen toiletpapier.
Alles wat naar extremen trekt is een heel groot probleem. Of we nu naar extreem links of extreem.. rechts trekken maakt relatief weinig uit. Extremen richten schade aan.quote:Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur haddenquote:Op zondag 5 april 2026 12:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was gisteren 48 uur toch? Of schuift dat iedere dag op?
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.quote:Op zondag 5 april 2026 12:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump schuift dat telkens op ja. Ik dacht dat het vorige week ook 48 uur was, maar het is alweer twee weken geleden dat ze 48 uur hadden
https://www.axios.com/202(...)tum-strait-of-hormuz
The Neverending 48 Hours
Conservatieve verrechtsing vooral wel, vaak ook religieus gedreven (als het ze uitkomt).quote:Op zondag 5 april 2026 12:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Verrechtsing is helemaal geen probleem.
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.quote:Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
Dat is voor Iran ongeveer 2% van wat je (minimaal) nodig hebt aan troepen.quote:Op zondag 5 april 2026 12:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar ondertussen staan er 10.000 mariniers klaar voor een inval.
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?quote:Op zondag 5 april 2026 12:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is als ze over 48 uur Hormuz niet open hebben gegooid.
Ik zie wel een scenario voor een nieuwe Netflix-serie, "48", die nooit eindigt.quote:Op zondag 5 april 2026 12:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Twee weken geleden, vorige week of overmorgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |