abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220509103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou iemand die mij haat niet heel snel met een Kalasjnikov bewapenen.

Wat natuurlijk de massale rekrutering van kinderen zal verklaren.
Jij redeneert vanuit je luxe positie in het vrije Nederland.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220509114
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
In het MO hebben ze het bekende gezegde: 'een oorlog die niet verloren wordt is een overwinning'. Dat komt uit de Jom Kipoeroorlog toen Egypte niet van Israël kon winnen. Moslims verliezen altijd oorlogen en gooien het op een morele overwinning zodra ze niet compleet vernietigd zijn.
Tja, Trump gaat ongeacht de uitkomst dit ook claimen als een gigantische overwinning, sterker nog, dat heeft hij al een paar keer gedaan.

Maar wat ze nou eigenlijk precies gingen doen in Iran blijft vaag. En het resultaat is tot nu toe vooral veel ellende wereldwijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:57:59 #278
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220509121
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:29 schreef WillemVOC het volgende:
Wat heb ik 4 weken geleden voorspeld"? Dat Iran dit nooit kon verliezen en de VS dit nooit gaat winnen. Ben benieuwd wat er zogenaamd over 48 uur gaat gebeuren. Tot nu toe een hoop geschreeuw zonder wol van de VS en trumlp

Ze maken 0 kans tegen 90 miljoen iraniers
Over 48uur zijn er zogenaamd onderhandelingen aan de gang met het nieuwe regime die Iran volgens Trump graag wil voeren. Deze zijn extreem productief. Niemand heeft ooit zulke productieve onderhandelingen gezien. Daardoor wordt als blijk van goede wil van Trump de deadline verschoven tot Sint Juttemis of tot wanneer Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Dat wordt nog door Trump bepaald. Art of the Deal
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220509123
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:48 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een gros is 144.

Dat moet dus een makkie zijn.
Waarom duurt het al ruim 5 weken?
Omdat zowel Israël en Amerika de inschattingsfout hebben gemaakt dat het liquideren van de hoogste geestelijk leider het regime zodanig zou verzwakken dat ze uiteindelijk met de witte vlag zouden gaan zwaaien.

Echter,

1. de moedigsten van het land zijn al geëxecuteerd of in gevangenschap wachtende op executie.
2. de overigen doodsbang en ongewapend zijn.
3. de tentakels van het islamo-fascistische regime tot in de haarvaten van de Iraanse maatschappij zitten.
pi_220509136
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb hier in het topic geleerd dat terroristen geboren worden, niet gemaakt.

Toegegeven, die bronnen zou je in bepaalde contreien betwisten, maar wie ben ik.
Nou ja, bekeerlingen zijn natuurlijk niet zo geboren. Dus dat is zeker niet helemaal juist.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220509138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat zowel Israël en Amerika de inschattingsfout hebben gemaakt dat het liquideren van de hoogste geestelijk leider het regime zodanig zou verzwakken dat ze uiteindelijk met de witte vlag zouden gaan zwaaien.

Echter,

1. de moedigsten van het land zijn al geëxecuteerd of in gevangenschap wachtende op executie.
3. de tentakels van het islamo-fascistische regime tot in de haarvaten van de Iraanse maatschappij zitten.
Hoe kan het dat zulke verstandige leiders zulke grote inschattingsfouten maken?
pi_220509139
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Tja, Trump gaat ongeacht de uitkomst dit ook claimen als een gigantische overwinning, sterker nog, dat heeft hij al een paar keer gedaan.

Maar wat ze nou eigenlijk precies gingen doen in Iran blijft vaag. En het resultaat is tot nu toe vooral veel ellende wereldwijd.
Trump roept telkens iets anders maar Rubio is er altijd wel vrij duidelijk over geweest:

twitter
pi_220509141
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Over 48uur zijn er zogenaamd onderhandelingen aan de gang met het nieuwe regime die Iran volgens Trump graag wil voeren. Deze zijn extreem productief. Niemand heeft ooit zulke productieve onderhandelingen gezien. Daardoor wordt als blijk van goede wil van Trump de deadline verschoven tot Sint Juttemis of tot wanneer Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Dat wordt nog door Trump bepaald. Art of the Deal

Zou kunnen. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220509142
quote:

[..]

Echter,

Of ze hebben gejokt over het doel en het gaat om het decimeren van Iran, en geen regime change/kernwapens/invloed/geld/ayatollah’s
pi_220509145
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij redeneert vanuit je luxe positie in het vrije Nederland.
Ik zou zou ook redeneren als ik een inwoner van Qom zou zijn.
pi_220509148
quote:

[..]

Echter,

Met andere woorden: het pleonasme kan weer van stal worden gehaald.
Zinloze oorlog.
pi_220509149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoe kan het dat zulke verstandige leiders zulke grote inschattingsfouten maken?
Ik denk niet dat ze zo heel erg verstandig zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 22:02:18 #288
284411 crew  heywoodu
pi_220509151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Trump roept telkens iets anders maar Rubio is er altijd wel vrij duidelijk over geweest:

[ x ]
Fijn dat je het van een minister moet hebben, omdat de grote baas van het land elke dag weer wat anders roept en aantoonbaar liegt over het al volledig verslagen zijn van de tegenstander.
pi_220509158
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Fijn dat je het van een minister moet hebben, omdat de grote baas van het land elke dag weer wat anders roept en aantoonbaar liegt over het al volledig verslagen zijn van de tegenstander.
Rubio gaat een prima opvolger worden van Trump.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 22:04:43 #290
284411 crew  heywoodu
pi_220509164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het zou in elk geval al een vooruitgang zijn als hij in staat is coherente zinnen te vormen en een heel klein beetje in-topic te blijven, dat lijkt Rubio wél te kunnen.
pi_220509165
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En Rubio daarbij degene is die op zijn woorden zal moeten letten.
Dat is de 'ironie'.

Geeft hij ook maar 1 verklaring teveel af die afwijkt van Trumps prietpraat, dan wordt er een bus voor Marco geregeld.
pi_220509171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
God verhoede het.

En dat zeg ik als ongelovige, in het Paasweekend.
pi_220509177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het zou in elk geval al een vooruitgang zijn als hij in staat is coherente zinnen te vormen en een heel klein beetje in-topic te blijven, dat lijkt Rubio wél te kunnen.
Ik weet niet wie de volgende president wordt maar iig een democraat.

Dan kan de VS bijkomen van 2,5 jaar Trump en 1,5 jaar Vance.
pi_220509186
quote:
Iran reageert op dreigementen met eigen dreigement

Iran reageert op de dreigementen van de Verenigde Staten en Israel met een eigen dreigement. Het land waarschuwt dat als 'de escalatie doorzet' de hele regio voor de VS en Israël 'in een hel' verandert.

Eerder vandaag herinnerde de Amerikaanse president Donald Trump Iran aan zijn ultimatum: als Iran geen deal sluit of de Straat van Hormuz weer opent, zal 'de hel boven Iran losbarsten'. Het ultimatum loopt binnen 48 uur af.

Israël meldde aanvallen op Iraanse energiecentrales voor te bereiden, maar zegt te wachten op groen licht van de VS.
Israël bereidt aanvallen Iraanse energiecentrales voor, wacht op groen licht VS
https://www.rtl.nl/nieuws(...)oorlog-iran-gevolgen

Hopelijk is men goed verzekerd
pi_220509190
zijn er nog meer mensen die geruchten hebben gehoord over trump en medical reed center??
pi_220509191
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze zo heel erg verstandig zijn.
Dat denkt inmiddels de hele wereld. Misschien toch iets verstandiger geweest als ze het bij onderhandelen en diplomatie hadden gehouden.
pi_220509198
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik zou zou ook redeneren als ik een inwoner van Qom zou zijn.
Nope.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220509206
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Plus dat we, als EU, wat mij betreft ook nu al hulp aan moeten bieden met het weer opbouwen van allerlei installaties en daarnaast zouden we ook humanitaire hulp moeten aanbieden aan de getroffen landen. Want als wij het niet doen, springt China in dat gat.
Dat niet alleen, we gaan alleen meedoen voor de diplomatieke en humanitaire omstandigheden. We willen geen escalatie, maar een einde aan de vijandelijkheden.

Ok, zo mengen we ons wel in het hele conflict van Israël tegen het Midden-Oosten, dat is natuurlijk wel een groot bijennest.
pi_220509208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:09 schreef alternatif het volgende:
zijn er nog meer mensen die geruchten hebben gehoord over trump en medical reed center??
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 22:11:34 #300
284411 crew  heywoodu
pi_220509211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet wie de volgende president wordt maar iig een democraat.

Dan kan de VS bijkomen van 2,5 jaar Trump en 1,5 jaar Vance.
Ik ben dan wel benieuwd welke Democraat in staat denkt te zijn het helse karwei aan te pakken van het uitvoeren - of in elk geval op gang proberen te brengen - van de herstelwerkzaamheden na twee termijnen Trump.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')