En wat Israël en de VS doen voorkomt dat niet, lost het niet op, heeft ook niet hun prioriteit.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is maar een klein voorbeeldje van de vele misdaden tegen de menselijkheid van het regime in Teheran natuurlijk, de executies gaan gewoon door, wel op iets mindere industriële schaal dan voorheen.
Ik denk niet dat 90 miljoen Iraniërs staan te springen om te vechten tegen degenen die vechten tegen het regime dat hen al decennia onder de duim houdt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:29 schreef WillemVOC het volgende:
Wat heb ik 4 weken geleden voorspeld"? Dat Iran dit nooit kon verliezen en de VS dit nooit gaat winnen. Ben benieuwd wat er zogenaamd over 48 uur gaat gebeuren. Tot nu toe een hoop geschreeuw zonder wol van de VS en trumlp
Ze maken 0 kans tegen 90 miljoen iraniers
Niets doen is geen optie.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat Israël en de VS doen voorkomt dat niet, lost het niet op, heeft ook niet hun prioriteit.
Wat is je punt nu eigenlijk?
Helder gedacht.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 90 miljoen Iraniërs staan te springen om te vechten tegen degenen die vechten tegen het regime dat hen al decennia onder de duim houdt.
Dat hoeft ook niet vrijwillig te gebeuren.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 90 miljoen Iraniërs staan te springen om te vechten tegen degenen die vechten tegen het regime dat hen al decennia onder de duim houdt.
In Israel maken ze zich ook op voor executies, Ben Gvir poseerde trots met hun galgenkamer. Het regime van zowel Israel als Iran is achterlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat Israël en de VS doen voorkomt dat niet, lost het niet op, heeft ook niet hun prioriteit.
Wat is je punt nu eigenlijk?
Ik denk dat minimaal 50 miljoen Iraniers hun land willen verdedigenquote:Op zaterdag 4 april 2026 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar hoe je winnen en verliezen definieert hè. Per saldo denk ik dat er in deze oorlog eigenlijk alleen maar verliezers zijn tot nu toe.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:29 schreef WillemVOC het volgende:
Wat heb ik 4 weken geleden voorspeld"? Dat Iran dit nooit kon verliezen en de VS dit nooit gaat winnen. Ben benieuwd wat er zogenaamd over 48 uur gaat gebeuren. Tot nu toe een hoop geschreeuw zonder wol van de VS en trumlp
Ze maken 0 kans tegen 90 miljoen iraniers
We deden dan ook niet "niets", we hadden een diplomatieke route maar die is door Trump om zeep geholpen.quote:
Dat is de uitslag van iedere oorlog.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar hoe je winnen en verliezen definieert hè. Per saldo denk ik dat er in deze oorlog eigenlijk alleen maar verliezers zijn tot nu toe.
10 miljoen binnenslands (alhoewel daar ook een hoop opportunisten tussen zitten), in Libanon 30.000 strijders, 100.000 in Jemen, 10.000 in Gaza, dan heb je het gros Ayatollah getrouwen wel gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet vrijwillig te gebeuren.
Een gros is 144.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
10 miljoen binnenslands (alhoewel daar ook een hoop opportunisten tussen zitten), in Libanon 30.000 strijders, 100.000 in Jemen, 10.000 in Gaza, dan heb je het gros Ayatollah getrouwen wel gehad.
Ik geef aan dat het niet vrijwillig hoeft te gebeuren.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
10 miljoen binnenslands (alhoewel daar ook een hoop opportunisten tussen zitten), in Libanon 30.000 strijders, 100.000 in Jemen, 10.000 in Gaza, dan heb je het gros Ayatollah getrouwen wel gehad.
In 2023 wilde 81 procent van de Iraniërs al van hun regime af, dus ik denk dat je inschatting een zeer ruime is en eigenlijk gewoon helemaal nergens op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:43 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Ik denk dat minimaal 50 miljoen Iraniers hun land willen verdedigen
Mwoh, een oorlog kan prima eindigen met een strategische winst voor één van de partijen. Maar zover is het in dit conflict tot nu toe nog niet. Het doet vooral veel pijn bij iedereen tot nog toe. De meeste pijn bij Iran waarschijnlijk maar zolang Iran niet met de pootjes omhoog gaat liggen betekent dat niet zoveel.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is de uitslag van iedere oorlog.
Daarom beloven de meeste regeringen daarna ook vaak "nooit meer oorlog".
Oorlog kent alleen maar verliezers. Nouja, behalve ‘t volk wat een stijfje krijgt van bommen, zoals de halve zolen die hier hopen dat er atoombommen gedropt worden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is de uitslag van iedere oorlog.
Daarom beloven de meeste regeringen daarna ook vaak "nooit meer oorlog".
Ik zou iemand die mij haat niet heel snel met een Kalasjnikov bewapenen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik geef aan dat het niet vrijwillig hoeft te gebeuren.
Dus ik doel niet op getrouwen.
In het MO hebben ze het bekende gezegde: 'een oorlog die niet verloren wordt is een overwinning'. Dat komt uit de Jom Kipoeroorlog toen Egypte niet van Israël kon winnen. Moslims verliezen altijd oorlogen en gooien het op een morele overwinning zodra ze niet compleet vernietigd zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, het is maar hoe je winnen en verliezen definieert hè. Per saldo denk ik dat er in deze oorlog eigenlijk alleen maar verliezers zijn tot nu toe.
Ik zou 'strategische' winst vervangen door Pyrrhus-overwinning.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mwoh, een oorlog kan prima eindigen met een strategische winst voor één van de partijen. Maar zover is het in dit conflict tot nu toe nog niet. Het doet vooral veel pijn bij iedereen tot nog toe. De meeste pijn bij Iran waarschijnlijk maar zolang Iran niet met de pootjes omhoog gaat liggen betekent dat niet zoveel.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:49 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Oorlog kent alleen maar verliezers.
quote:AI Overview
As of early April 2026, major defense contractor share prices are largely benefiting from increased global military spending. Top performers include Lockheed Martin (LMT), trading around \(\$622\), RTX Corporation (RTX) at roughly \(\$196\)–\(\$264\), and General Dynamics (GD) near \(\$94\)–\(\$100\), often driven by long-term government contracts
Ik zou iemand die mij haat ook niet snel financieel helpen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zou iemand die mij haat niet heel snel met een Kalasjnikov bewapenen.
Wat natuurlijk de massale rekrutering van kinderen zal verklaren.
Ik denk dat er meer dan 50 miljoen zijn die heel blij zouden zijn als het regime weg is. Wat natuurlijk niet zomaar gaat gebeuren, ook al zegt Trump dat er al een regime change is.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:43 schreef WillemVOC het volgende:
[..]
Ik denk dat minimaal 50 miljoen Iraniers hun land willen verdedigen
Ik zou iedereen die pro-wapens is gewoon doodschieten.quote:Op zaterdag 4 april 2026 21:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik zou iemand die mij haat ook niet snel financieel helpen.
Laat dat maar aan de VS over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |