abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220488294
De samenvatting (met dank aan @Lienekien ):

quote:
Kree valt in november 2020 en breekt zijn schouder. Dit is erg vervelend, maar blijkt uiteindelijk een zegen. Kree heeft dan al een tijd problemen met zijn overmatige alcoholconsumptie. De val betekent de start van een leven zonder drank. Een verhaal van vallen en opstaan.

Bij een ondoordachte actie in februari 2020 verplaatst kree zijn bedrijfswagen op het parkeerterrein bij zijn huis, wordt betrapt op rijden onder invloed en raakt zijn rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt. Bij het begin van de coronapandemie verliest hij ook zijn baan. In november 2020 struikelt hij dronken over een drempel en belandt met een gebroken schouder in het ziekenhuis. Dit wordt de ommekeer. Na het ziekenhuis vangt zijn moeder hem op en die wil niet dat hij drinkt. En dat doet kree ook niet. Zo is de jaarwisseling 20/21 de eerste in jaren die hij nuchter doorkomt. Hij werkt verder aan zijn lichamelijke herstel en er zijn goede gesprekken met hulpverlening. In januari 2021 verhuist hij naar een plek bij een instelling waar hij kan gaan werken aan zijn alcoholprobleem. Het semi-begeleid wonen biedt hem structuur en hij vult zijn tijd met therapie en dagbesteding. Ook in het gitaarspelen krijgt hij weer veel plezier, met gitaarlessen.

Kree’s doel is nuchter blijven, een nieuwe woning vinden via de woningbouwstichting, een nieuwe baan en zijn rijbewijs terug. Herstel van zijn schouder gaat langzaam maar gestaag. In april/mei 2021 start hij in een kringloopcentrum met het vervullen van de taakstraf waartoe hij i.v.m. rijden onder invloed is veroordeeld. Hij heeft zijn rijbewijs nog altijd niet terug, maar mag wel scooterrijden en met de aanschaf van een scooter kan hij er weer eens op uit.

In juli 2021 zit de taakstraf erop, heeft kree al heel wat actie ondernomen om een woning te vinden (nog niet gelukt), gaat hij bij een christelijk bandje spelen en is hij ook voorzichtig bezig met solliciteren. Nog altijd nuchter. Eind augustus is het eindelijk raak: een woning gevonden! Een beetje een uitgeleefde bende, maar er valt zeker iets van te maken. Voor- en achtertuin, wat wil je nog meer. Na wat gesteggel krijgt kree ook een normaal huurcontract en niet een met een bepaling dat hij er bij overlast makkelijker uitgezet zou kunnen worden. Eind oktober contract tekenen. Er wordt via de WMO geregeld dat hij af en toe ondersteuning thuis krijgt en ambulant gaan de gesprekken met de psycholoog door.

Ook is er in oktober een serieus gesprek met een potentiële werkgever, aan wie kree eerlijk vertelt hoe de gaten in zijn cv zijn gekomen. Vindt de werkgever geen belemmering om hem aan te nemen. Er is vertrouwen in hem, ondanks zijn verslavingsprobleem en dat hij geen rijbewijs heeft. Toch ketst deze baan af omdat de hulpverlening ook aangeeft dat dit allemaal te veel en te snel is voor kree.

Kree logeert inmiddels bij zijn moeder en klust hard door aan zijn huis. Het traject bij het CBR gaat hopelijk snel leiden tot terugkrijgen van zijn rijbewijs. Hij komt begin 2022 paginagroot in een plaatselijke krant met zijn verhaal in het kader van Dry January. Half januari verhuist hij eindelijk naar zijn eigen woning. Het langverwachte bericht komt dat hij weer een rijbewijs mag gaan ophalen: eerst voor een jaar geldig. En in maart is er weer goed nieuws: een werkgever heeft vertrouwen in kree en biedt hem een baan aan. De benodigde VOG blijkt geen probleem. 1 april start hij met zijn baan. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Komt de proeftijd met gemak door en krijgt een jaarcontract. Hij mag opleidingen doen en hij noemt het de leukste (en best betaalde) baan die hij ooit heeft gehad.
In januari 2023 komt er een gunstig rapport van CBR: rijbewijs kan verlengd worden, nu voor drie jaar. En in februari meldt kree dat zijn contract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Kree houdt ons op FOK! sinds zijn val op de hoogte met updates die hij altijd afsluit met ‘wordt vervolgd’. Hij wil daarmee aan anderen, die misschien in de zelfde shit zitten, laten zien wat er goed gaat en wat soms niet. Dat de weg voor iedereen anders zal zijn, maar dat de lichtpunten en mogelijkheden wel zijn te vinden.

De update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do what you love, love what you do!
pi_220488331
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef Soury het volgende:

[..]
Jij zorgt er meestal voor dat het ontspoort. En nogmaals wat en hoeveel ik lees weet jij niet. Je bent niet echt een aanwinst als "vriend" in deze
@kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?

[ Bericht % gewijzigd door Danny op 02-04-2026 15:36:30 ]
pi_220488334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef kree het volgende:
Jonges en meiden? ik wil geen drama in dit topic over mij?

laat het duidelijk zijn. als je ergens geïrriteerd over bent of wat ik zei? vraag het ff. en praten we het uit.

het is een eerlijk verhaal en daar wil ik het er bij houden? geen gezeik topic.
Drama is nu niet richting jou Kree.
Ik voel mij alleen aangevallen door die gast terwijl ik met jou het beste voor heb, voor de andere dames zal ik niet praten.
  Moderator / Miss SHO donderdag 2 april 2026 @ 00:46:59 #4
22592 crew  Ole
pi_220488341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef kree het volgende:
Jonges en meiden? ik wil geen drama in dit topic over mij?

laat het duidelijk zijn. als je ergens geïrriteerd over bent of wat ik zei? vraag het ff. en praten we het uit.

het is een eerlijk verhaal en daar wil ik het er bij houden? geen gezeik topic.
Ik vind je heel eerlijk nu hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220488343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Masberum het volgende:

[..]
@:kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?
Ik vind je gevaarlijk, sorry en je hebt vertrouwen gewonnen en dat baart me zorgen.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220488345
quote:

[..]
@:kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?
Als je een beetje fatsoen hebt en respect voor kree dan post je dit gewoon niet.
pi_220488349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef kree het volgende:
hmmmm. ik snap de drama, maar echt zullen we geen gezeik doen in dit topic? want het is persoonlijk ook voor mij dit verhaal. en echt niet zo makkelijk om zo op internet te tyfenb. maar hoop mss helpen we elkaar.

dat gezeik in topic helpt iig niet?
Ik zal hem weer negeren, voor jou. Dit is inderdaad jouw topic en jouw vriend.
Fijne nacht verder.
pi_220488350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:47 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind je gevaarlijk, sorry en je hebt vertrouwen gewonnen en dat baart me zorgen.
Wow, gevaarlijk zelfs. Oke dan..
  donderdag 2 april 2026 @ 00:48:27 #9
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220488352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:42 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je hoeft me ook niet te vertrouwen. Je hoeft hem alleen even gevolgd te hebben.
ik denk wij hem langer volgen dan dat jij hem van hier kent
dus doe gewoon normaal.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220488353
quote:

[..]
niemand valt me min of meer aan? iedereen heeft andere mening wel.

maar dat is toch goed? laten we er gewoon over praten ipv drama topic te maken en elkaar aan te vallen ?
pi_220488369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:48 schreef kree het volgende:

[..]
niemand valt me min of meer aan? iedereen heeft andere mening wel.

maar dat is toch goed? laten we er gewoon over praten ipv drama topic te maken en elkaar aan te vallen ?
Masberum is het drama. En als ik jou was zou ik die gast negeren. Jij hebt laten zien dat je ballen hebt en je fouten erkent.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_220488370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:47 schreef Shii het volgende:

[..]
Als je een beetje fatsoen hebt en respect voor kree dan post je dit gewoon niet.
Je behandelt hem echt alsof hij mentaal niet volledig is. Hoeveel fatsoen en respect heb je voor hem als je zo bang bent dat hij dit soort vragen niet kan beantwoorden?
pi_220488376
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:48 schreef Puzzie het volgende:

[..]
ik denk wij hem langer volgen dan dat jij hem van hier kent
dus doe gewoon normaal.
"ik denk"

Dat vat het wel weer samen sorry om dat te moeten zeggen. Dit is gewoon weer gepraat in de lucht
pi_220488378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:50 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je behandelt hem echt alsof hij mentaal niet volledig is. Hoeveel fatsoen en respect heb je voor hem als je zo bang bent dat hij dit soort vragen niet kan beantwoorden?
Je fatsoen is ver te zoeken dat je dit topic gaat zitten vervuilen met je vieze aannames.
  donderdag 2 april 2026 @ 00:52:40 #15
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220488381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:51 schreef Masberum het volgende:

[..]
"ik denk"

Dat vat het wel weer samen sorry om dat te moeten zeggen. Dit is gewoon weer gepraat in de lucht
In die tijd kwam jij hier helemaal niet , niet zeuren
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220488382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:52 schreef Shii het volgende:

[..]
Je fatsoen is ver te zoeken dat je dit topic gaat zitten vervuilen met je vieze aannames.
Oke, kan je aangeven welke vieze aannames ik maak?
pi_220488386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
In die tijd kwam jij hier helemaal niet , niet zeuren
Dit is ook weer niet waar.
pi_220488388
Als ik een mod was had ik er nu een slotje opgetieft. :D
Weekendje Ardenne en daarna weer verder
pi_220488392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:53 schreef Soury het volgende:
Waarom?
pi_220488401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:54 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom?
Het is even goed zo, kree gaat een weekendje weg en heeft food for thoughts. :Y)
  Moderator / Miss SHO donderdag 2 april 2026 @ 00:56:39 #21
22592 crew  Ole
pi_220488407
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:53 schreef Soury het volgende:
Ik mag niet gastmodden O-)

Maar even terug naar kree. Vind het heel goed dat hij nu echt naar zichzelf kijkt. De meesten hier willen hem echt steunen als hij de kans geeft. En dat doet hij nu.
pi_220488408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:55 schreef Soury het volgende:

[..]
Het is even goed zo, kree gaat een weekendje weg en heeft food for thoughts. :Y)
Dat was eerder ook zo. Waarom nu plotseling een slotje?
pi_220488413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:56 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik mag niet gastmodden O-)

Zou je het topic op slot zetten als je dat wel mocht doen vanwege mijn reacties als ik vragen mag?
pi_220488416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik vind je heel eerlijk nu hoor!
ben ik ook en wil eigenlijk geen gezijk,. maarja wat jullie met elkaar uit moeten vechten? ga je gang be?
  Moderator / Miss SHO donderdag 2 april 2026 @ 01:01:07 #25
22592 crew  Ole
pi_220488422
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:58 schreef Masberum het volgende:

[..]
Zou je het topic op slot zetten als je dat wel mocht doen vanwege mijn reacties als ik vragen mag?
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer. Ik ga in dit topic niet meer op jou reageren, dus doe geen moeite.
pi_220488423
Oke nou ja wie wil typvechten? Kree geeft zijn blessings })
pi_220488424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 00:58 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik bedoelde alleen maar dat het zo even goed is. Ik vind dat kree echt een enorme stap heeft gezet door dingen toe te geven. En dat het verder er nu op het moment niet zoveel meer toe doet. Een weekendje weg is een mooi begin om dit allemaal even in te laten dalen toch?
pi_220488428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:

[..]
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer.
Ja dat is een illusie. Het liep niet lekker als je terugkijkt ook. Kree is dronken en reageert ook op die manier. Misschien vind je dat dat lekker loopt ofzo.
pi_220488431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Masberum het volgende:
Oke nou ja wie wil typvechten? Kree geeft zijn blessings })
nou ik denk beste is. laten we geen gevecht hier gaan doen, hoewel ik er goed op ga altijd dat soort dingen?

maar mss in ander topic dan, niet hier.
pi_220488432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:

[..]
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer. Ik ga in dit topic niet meer op jou reageren, dus doe geen moeite.
Ik laat het ook hier bij. ^O^
pi_220488436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:03 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik laat het ook hier bij. ^O^
goedzo niet doen en laten we bij het punt houden waar het nu over ging ipv andere drama.;
pi_220488438
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:02 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja dat is een illusie. Het liep niet lekker als je terugkijkt ook. Kree is dronken en reageert ook op die manier. Misschien vind je dat dat lekker loopt ofzo.
Fijne vriend ben je ook. Kree is verstandiger dan jij in dit topic.
pi_220488439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik bedoelde alleen maar dat het zo even goed is. Ik vind dat kree echt een enorme stap heeft gezet door dingen toe te geven. En dat het verder er nu op het moment niet zoveel meer toe doet. Een weekendje weg is een mooi begin om dit allemaal even in te laten dalen toch?
Kree zegt net zoals ik dingen, dat lijkt een stap maar is het niet. Voor als je het afvraagt, ik ben er wel serieus mee bezig. Kree gaat na de Ardennen weer gewoon verder. Dat bedoel ik niet negatief naar hem toe, hij heeft zijn redenen om te drinken.

Maar jullie denken elke keer dat er een stap vooruit is en dan zijn jullie verbaasd dat het niet zo blijkt te zijn. Nu ook weer over 2 weken. Jullie zien het rooskleuriger in dan ik. Of dat betekent dat jullie het realistischer inzien dan ik zullen we dan wel weer zien.
pi_220488440
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:02 schreef kree het volgende:

[..]
nou ik denk beste is. laten we geen gevecht hier gaan doen, hoewel ik er goed op ga altijd dat soort dingen?

maar mss in ander topic dan, niet hier.
Sorry, ik zal me verder ook koest houden.
pi_220488444
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:05 schreef Masberum het volgende:

[..]
Kree zegt net zoals ik dingen, dat lijkt een stap maar is het niet. Voor als je het afvraagt, ik ben er wel serieus mee bezig. Kree gaat na de Ardennen weer gewoon verder. Dat bedoel ik niet negatief naar hem toe, hij heeft zijn redenen om te drinken.

Maar jullie denken elke keer dat er een stap vooruit is en dan zijn jullie verbaasd dat het niet zo blijkt te zijn. Nu ook weer over 2 weken. Jullie zien het rooskleuriger in dan ik. Of dat betekent dat jullie het realistischer inzien dan ik zullen we dan wel weer zien.
dat Ardennen heeft er niks mee te maken?

ik denk we moeten elkaar niet veroordelen voor alles maar van elkaar te weten he?
pi_220488445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:06 schreef Shii het volgende:

[..]
Sorry, ik zal me verder ook koest houden.
Dat hoeft niet naar mijn idee. Betekent niet dat wat je zegt ook maar ergens op slaat. Maar je mag zeggen wat je denkt naar mijn idee..
pi_220488452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef kree het volgende:

[..]
dat Ardennen heeft er niks mee te maken?

ik denk we moeten elkaar niet veroordelen voor alles maar van elkaar te weten he?
Maar we weten wel wat over elkaar, ik ook over de rest. Tenzij de online reacties van mensen compleet anders zijn dan hoe ze echt denken.. maar dat is niet echt logisch.. Hoe mensen hier zijn zegt in het algemeen wel wat over hoe mensen in het echt zijn, wellicht online wat brutaler, zelfverzekerder etc. Maar het is meestal niet alsof een introvert plotseling een extrovert blijkt te zijn ofzo
pi_220488454
ben btw helemaal oke met discussie hierover in topic? over wie gelijk heeft of niet.... denk alleen niemand heeft dat en dat moeten jullie allemaal ook begrijpen, je kunt niet iedereen snappen en zijn idee of motivatie over paar regels tekst hier.
pi_220488456
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat hoeft niet naar mijn idee. Betekent niet dat wat je zegt ook maar ergens op slaat. Maar je mag zeggen wat je denkt naar mijn idee..
Het is goed met je. Ik heb TR's gezet voor je getrol. Je helpt hier kree echt niet mee. Open je eigen topic.
pi_220488459
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:09 schreef Shii het volgende:

[..]
Het is goed met je. Ik heb TR's gezet voor je getrol. Je helpt hier kree echt niet mee. Open je eigen topic.
Ik weet niet waarom je TR's zou hebben gezet. Ik reageer inhoudelijk op wat jij o.a. zegt. Mijn eigen topic openen over wat?

Dat je het getrol noemt is trouwens wel erg flauw en een zwaktebod zoals ze hier zouden zeggen
pi_220488464
ik ben voorstander van laten we het gewoon open houden? dit hele verhaal en discussie?

van mij hoeft er niet wat weg btw. ?
pi_220488472
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:

[..]
Iemand neemt het topic over omdat hij of zij reageert op meerdere reacties. Moet die persoon dan minder reageren? Heeft die persoon verkeerd gereageerd?
pi_220488477
er is niks aan de hand eigenlijk masberum. ik weet al met wat ik hier zeg dat ik weer discussie zou maken.\

maar daar is niks ergs aan? we kunnen het gewoon oneens zijn met elkaar ook toch? wat is daar mis mee?

zolang niemand onwijs lullig gaat doen werkt t het prima nog en kunnen we over van alles praten. eens of oneens.
pi_220488478
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:12 schreef kree het volgende:
ik ben voorstander van laten we het gewoon open houden? dit hele verhaal en discussie?

van mij hoeft er niet wat weg btw. ?
Nee laat je maar niet bang maken hoor.
Ik reageer gewoon op de users die reageren op een normale manier. Dat staat los van jou, behalve de keren dat ik op jou reageer.
Je topic gaat niet dicht door mij wees gerust, ze gaan mij wellicht censureren maar dat is niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken naar mijn idee.
pi_220488482
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:18 schreef kree het volgende:
er is niks aan de hand eigenlijk masberum. ik weet al met wat ik hier zeg dat ik weer discussie zou maken.\

maar daar is niks ergs aan? we kunnen het gewoon oneens zijn met elkaar ook toch? wat is daar mis mee?

zolang niemand onwijs lullig gaat doen werkt t het prima nog en kunnen we over van alles praten. eens of oneens.
Correct, naar mijn idee is daar ook niks ergs aan. Maar sommige mensen vinden dat wel erg heb ik het idee. Daarom let ik ook wel extra op mijn woorden om ze maar geen echt voer te geven voor een ban of verwijderen van berichten. Jij hebt niks verkeerds gedaan naar mijn idee in dit geval.

Ik gaf alleen aan dat je de laatste 3 dagen wel wat gevaarlijk bezig was wat betreft bangedrag. Dat werd niet gewaardeerd want deze dag deed je het juist geweldig en dan krijg ik de volle laag, dat ik een slechte invloed ben etc. etc.
pi_220488483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:18 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nee laat je maar niet bang maken hoor.
Ik reageer gewoon op de users die reageren op een normale manier. Dat staat los van jou, behalve de keren dat ik op jou reageer.
Je topic gaat niet dicht door mij wees gerust, ze gaan mij wellicht censureren maar dat is niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken naar mijn idee.
ik weet dat je het niet slecht bedoelde naar mij?
goed andere denken weer voor me? ik heb er geen moeite mee hoor? Ik ben fan van open discussie.
pi_220488484
wel beetje lief blijven tegen elkaar enzo.
pi_220488485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:22 schreef kree het volgende:

[..]
ik weet dat je het niet slecht bedoelde naar mij?
goed andere denken weer voor me? ik heb er geen moeite mee hoor? Ik ben fan van open discussie.
Dat is goed om te horen maat. Ik weet niet wanneer je gaat slapen, ik over een uur ongeveer. Ik hoop dat je goed slaapt en dat we morgen weer verder kunnen chatten
pi_220488486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:23 schreef Masberum het volgende:

[..]
Dat is goed om te horen maat. Ik weet niet wanneer je gaat slapen, ik over een uur ongeveer. Ik hoop dat je goed slaapt en dat we morgen weer verder kunnen chatten
ik volg het nog ff, maar ik vond me nergens aangevallen hier en als dat wel zo was dan had ik TR zelf gedaan? ,maar het ging meer over met anderen buiten mij nu denk. en fix die zelf, het heeft zo geen nut om lelijk tegen elkaar te doen?
pi_220488487
zeg maar ff sorry tegen elkaar :)
pi_220488489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:25 schreef kree het volgende:

[..]
ik volg het nog ff, maar ik vond me nergens aangevallen hier en als dat wel zo was dan had ik TR zelf gedaan? ,maar het ging meer over met anderen buiten mij nu denk. en fix die zelf, het heeft zo geen nut om lelijk tegen elkaar te doen?
Ja nou ja de aandacht was in de laatste posts vooral op mij. En lelijk tegen elkaar doen zou nooit echt nodig moeten zijn, maar je moet anderen behandelen zoals ze jou behandelen is mijn idee. Als je morgen dit topic herleest wanneer je wakker wordt begrijp je denk ik wel wat ik bedoel.
pi_220488491
quote:
17s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:26 schreef kree het volgende:
zeg maar ff sorry tegen elkaar :)
Sorry elkaar
pi_220488493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:27 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja nou ja de aandacht was in de laatste posts vooral op mij. En lelijk tegen elkaar doen zou nooit echt nodig moeten zijn, maar je moet anderen behandelen zoals ze jou behandelen is mijn idee. Als je morgen dit topic herleest wanneer je wakker wordt begrijp je denk ik wel wat ik bedoel.
eens. en ik kies geen partij. maar doe ff lief naar elkaar en is dit opgelost he?

en kunnen we het weer hebben over waar het topic eigenlijk over ging.
pi_220488495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:29 schreef kree het volgende:

[..]
eens. en ik kies geen partij. maar doe ff lief naar elkaar en is dit opgelost he?

en kunnen we het weer hebben over waar het topic eigenlijk over ging.
Vertel, waar wil je over praten? Concreet
pi_220488496
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:30 schreef Masberum het volgende:

[..]
Vertel, waar wil je over praten? Concreet
nou ik niet zoveel want denk heb eigenlijk hoop over mezelf verteld nu weer even?

en met jou, waar zou jij over willen praten?
pi_220488501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:31 schreef kree het volgende:

[..]
nou ik niet zoveel want denk heb eigenlijk hoop over mezelf verteld nu weer even?

en met jou, waar zou jij over willen praten?
Waarom jij nog steeds graag alcohol drinkt. Ik heb 20 jaar alcohol gedronken, steeds problematischer. Heb nu een punt bereikt (al maanden geleden, ook al is compleet stoppen lastig geestelijk) waarop ik er geheel mee wil stoppen.

Waarom wil jij niet echt stoppen? Ik zie vaker dat je erover typt dat je de reden van het drinken aan moet pakken. Lukt dat jou niet of?
pi_220488505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:33 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom jij nog steeds graag alcohol drinkt. Ik heb 20 jaar alcohol gedronken, steeds problematischer. Heb nu een punt bereikt (al maanden geleden, ook al is compleet stoppen lastig geestelijk) waarop ik er geheel mee wil stoppen.

Waarom wil jij niet echt stoppen? Ik zie vaker dat je erover typt dat je de reden van het drinken aan moet pakken. Lukt dat jou niet of?
oke eerlijke vraag, waarom ik niet wil stoppen terwijl eigenlijk alles wijst op dat je beter nooit meer kan drinken?

dat is je vraag?

omdat ik het nog steeds gezelliger vind om wel drankje te drinken in gezelschap en omdat er anders geen reet aan is als je de enige bent die niks drinkt? dat is mijn motivatie om nog wel te drinken. en enige eigenlijk. als niemand wat zou drinken zou ik het ook oke vinden. ,maar het is gewoon fucking saai als enige die niks drinkt.
pi_220488508
ff eerlijke antwoorden hier he nu :P
pi_220488510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:36 schreef kree het volgende:

[..]
oke eerlijke vraag, waarom ik niet wil stoppen terwijl eigenlijk alles wijst op dat je beter nooit meer kan drinken?

dat is je vraag?

omdat ik het nog steeds gezelliger vind om wel drankje te drinken in gezelschap en omdat er anders geen reet aan is als je de enige bent die niks drinkt? dat is mijn motivatie om nog wel te drinken. en enige eigenlijk. als niemand wat zou drinken zou ik het ook oke vinden. ,maar het is gewoon fucking saai als enige die niks drinkt.
Ja ff eerlijke antwoorden hier nu.

Maar je bent dus elke dag samen met andere mensen die ook drinken elke avond?
En je drinkt dus niet in je eentje?
pi_220488511
quote:

[..]

dat is je vraag?

Is het dan niet verstandiger het contact met drinkende mensen te vermijden of vragen of ze niet willen drinken?
pi_220488514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Is het dan niet verstandiger het contact met drinkende mensen te vermijden of vragen of ze niet willen drinken?
het is verstandig om het gesprek aan te gaan sowieso.... n iet negeren of afkatten dus.

of stukje die er tussen zitten en werkt oke maar nog struggles. ?
pi_220488515
quote:

[..]
nee denk ik niet? want je bent niet een onwijs ander persoon Perce he?

ik haat dit soort verschillen maken eigenlijk zelf? want zo simpel is het niet.
pi_220488517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:41 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja ff eerlijke antwoorden hier nu.

Maar je bent dus elke dag samen met andere mensen die ook drinken elke avond?
En je drinkt dus niet in je eentje?
Euhm niet waar :)
pi_220488519
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:48 schreef kree het volgende:

[..]
nee denk ik niet? want je bent niet een onwijs ander persoon Perce he?

ik haat dit soort verschillen maken eigenlijk zelf? want zo simpel is het niet.
Zo simpel is het wel, het is eigenlijk stap 1
pi_220488520
quote:

[..]

dat is je vraag?

maar moet je dan perse alcohol drinken en kan je niet een frisje drinken? dan drink je ook mee, maar wel alcoholvrij?

suf idee wellicht hoor maar ik ben verder een totaal niet alcohol drinker
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220488521
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:49 schreef kree het volgende:

[..]
Euhm niet waar :)
Maat, mijn advies is ga even iets anders doen dan reageren op het forum, een spel spelen, muziek maken of zoiets, slapen. En morgen op dit topic reageren.
pi_220488524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:50 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zo simpel is het wel, het is eigenlijk stap 1
hmmm ja voor wie het systeem kennen. ik ken het btw he. dus praat me er niet over want alles gedaan.

de eerste stap 1 voor iemand nieuw hierin is heel anders? die is banh wtf moet ik zoeken. GGZ. Brijder of de anonieme alcoholisten. dat is de eerste stap

en daar heb ik veel langer mee geworsteld als eigenlijk nodig was, w want eng.

Dat is wat ik hier wil uitleggen, niet jullie meningen opzich dus en wat goed of fout is? (zijn welkom btw)

maar wat ik nu moest doen om die drempel over heen te komen voor hulp wat dan ook.
pi_220488525
het scheelt ik heb ze allemaal gehad, dus vaag maar?
pi_220488526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:53 schreef kree het volgende:

[..]
hmmm ja voor wie het systeem kennen. ik ken het btw he. dus praat me er niet over want alles gedaan.

de eerste stap 1 voor iemand nieuw hierin is heel anders? die is banh wtf moet ik zoeken. GGZ. Brijder of de anonieme alcoholisten. dat is de eerste stap

en daar heb ik veel langer mee geworsteld als eigenlijk nodig was, w want eng.

Dat is wat ik hier wil uitleggen, niet jullie meningen opzich dus en wat goed of fout is? (zijn welkom btw)

maar wat ik nu moest doen om die drempel over heen te komen voor hulp wat dan ook.
Ik ben het een keer met @Masberum eens, laat dit even rusten, morgen weer een dag, ik ga ook slapen en niet meer reageren vannacht
pi_220488527
wat je je af moet vragen is uiteindelijk? wil je hulp? en ben je bereid om je er voor in te zetten?

zo ja dan is er hoop mogelijk, zo niet, tja dan leef je mss op straat?
pi_220488528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik ben het een keer met @:Masberum eens, laat dit even rusten, morgen weer een dag, ik ga ook slapen en niet meer reageren vannacht
nou mijn mening veranderd niet op morgen kan ik je vertellen?

Dus waarom denk je dat morgen beter is?
pi_220488532
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 01:55 schreef kree het volgende:
het scheelt ik heb ze allemaal gehad, dus vaag maar?
Nou ja het staat nu al in ONZ. Maar maat als je serieus iets wil vragen zorg er dan voor dat je nuchter bent of half-nuchter.

Je werpt jezelf op als een ervaringsdeskundige terwijl die niet steeds verslaafd is. Dat werkt niet op die manier maat
pi_220488535
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 02:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja het staat nu al in ONZ. Maar maat als je serieus iets wil vragen zorg er dan voor dat je nuchter bent of half-nuchter.

Je werpt jezelf op als een ervaringsdeskundige terwijl die niet steeds verslaafd is. Dat werkt niet op die manier maat
ik had allang al gevraagd dit naar R&P

maar wilde ze niet. dus oke dan maar hier.
pi_220488537
ik ben ervaringsdeskundige in traject en hoe loopt. pro ervaringsdeskundige ben ik niet.
pi_220488632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 02:02 schreef kree het volgende:
ik ben ervaringsdeskundige in traject en hoe loopt. pro ervaringsdeskundige ben ik niet.
In welk traject?
Het traject van stoppen met drinken?
Of het traject van minderen met drinken?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220488637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 02:01 schreef kree het volgende:

[..]
ik had allang al gevraagd dit naar R&P

maar wilde ze niet. dus oke dan maar hier.
Goeie keuze maat
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220488639
Waarom heet dit deeltje #6 "terugval"?
Ging toch juist uitstekend met je maat?
.
pi_220488642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:21 schreef r_one het volgende:
Waarom heet dit deeltje #6 "terugval"?
omdat ik denk dat ik dat zo heb?
pi_220488645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:23 schreef kree het volgende:

[..]
omdat ik denk dat ik dat zo heb?
Hoezo?
Ging toch juist zo goed door te minderen?
.
pi_220488647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoezo?
Ging toch juist zo goed door te minderen?
nog steeds, maar ik heb de neiging om als ik vrij ben toch te veel te drinken enzo.

dus ja dan kan ik zeggen ben er neit van af, terwijl wel alles verder oke gaat?
pi_220488650
tis fucked up dit en nog heeft het te maken met iets van niet te verdeden te zijn met huisje boompje beestje. of geen vrouw of kinderen hebben? daarom denk ik er wss te makkelijk over.
pi_220488651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:25 schreef kree het volgende:

[..]
nog steeds, maar ik heb de neiging om als ik vrij ben toch te veel te drinken enzo.

dus ja dan kan ik zeggen ben er neit van af, terwijl wel alles verder oke gaat?
En geef je dan ook toe aan die neiging?
.
pi_220488654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:26 schreef r_one het volgende:

[..]
En geef je dan ook toe aan die neiging?
soms?
pi_220488658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:26 schreef kree het volgende:
tis fucked up dit
Wat precies is fucked up?
Je drankprobleem?
Of alles dóór je drankprobleem?
.
pi_220488659
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:26 schreef kree het volgende:
daarom denk ik er wss te makkelijk over
Mag ik deze even quoten voor het nageslacht?
.
pi_220488660
ik weet echt niet hoe te omschrijven. want verder alles goed en heb ik zeker stappen gemaakt van dat ik alleen nog maar kon drinken>

maar damn. ja het zit me dwars beetje dit nog wel. en kom er niet zo vanaf makkelijk.
pi_220488661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:27 schreef kree het volgende:

[..]
soms?
Te vaak?
.
pi_220488662
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:29 schreef kree het volgende:
ik weet echt niet hoe te omschrijven
Hoe wil je dan anderen adviseren?
.
pi_220488664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Te vaak?
hmmm denk wel?

nu moet ik zeggen met cbr en alle shit is het nu uiteindelijk na 10 jaar goed, dus denk niet dat ik regelmatig dronken rond rijd met auto want niet zo. anders kom je daar niet doorheen.

maar met vrije dagen zit ik er nog wel eens mee.
pi_220488666
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:31 schreef kree het volgende:

[..]
hmmm denk wel?

nu moet ik zeggen met cbr en alle shit is het nu uiteindelijk na 10 jaar goed, dus denk niet dat ik regelmatig dronken rond rijd met auto want niet zo. anders kom je daar niet doorheen.

maar met vrije dagen zit ik er nog wel eens mee.
Na 6 jaar.

Niet regelmatig of nooit? Nogal een verschil namelijk.
.
pi_220488669
naja maakt niet uit, maar ik wil ff eerlijk zijn ook met iedereen hier. dus oke hoewel ik heb echt heel grote stappen denk gezet. tis t allemaal nog niet helemaal soms.
pi_220488671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:33 schreef kree het volgende:
naja maakt niet uit
Jawel maakt wel uit.
Tenminste, als je eerlijk wilt zijn.
.
pi_220488672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Jawel maakt wel uit.
Tenminste, als je eerlijk wilt zijn.
nouja t maakt uit voor mij, voor topic niet zo. want denk ga lekker doorkletsen.
pi_220488674
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:35 schreef kree het volgende:

[..]
nouja t maakt uit voor mij, voor topic niet zo. want denk ga lekker doorkletsen.
Maakt uit voor wat jij ons te vertellen hebt. Jouw ervaringen. Dat is toch wat je wilt met je topics?
.
pi_220488675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Maakt uit voor wat jij ons te vertellen hebt. Jouw ervaringen. Dat is toch wat je wilt met je topics?
ja? en dat was het doel idd?

maar hoop maar ff dat jullie niet te zeikerig zijn. OK ik was op goeie weg maar maak een fout nu.
pi_220488678
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:38 schreef kree het volgende:

[..]
ja? en dat was het doel idd?

maar hoop maar ff dat jullie niet te zeikerig zijn. OK ik was op goeie weg maar maak een fout nu.
Hoezo ben ik te zeikerig?
Omdat ik vraag naar je eerlijke antwoorden?
.
pi_220488681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Hoezo ben ik te zeikerig?
Omdat ik vraag naar je eerlijke antwoorden?
voel je niet aangesproken. ik zei het in het algemeen.
pi_220488684
al met al kree moet ff denken weer hoe en wat nu te doen. naja als er 1 ding is hou jullie op de hoogte wel.
pi_220488685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:40 schreef kree het volgende:

[..]
voel je niet aangesproken. ik zei het in het algemeen.
Ik ben 'algemeen' niet?

Ik ben heel eerlijk? en vraag heel eerlijk? maar 'maakt niet uit' is geen eerlijk antwoord?
.
pi_220488686
oke wat was je vraag? dat ik je niet eerlijk beantwoorde?

herhaal nog ff dan en dan in de zin waar ik wat mee kan?
pi_220488687
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:43 schreef kree het volgende:
al met al kree moet ff denken weer hoe en wat nu te doen. naja als er 1 ding is hou jullie op de hoogte wel.
hoe wil kree dan anderen adviseren? als kree zelf nog niet weet?
.
pi_220488688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:45 schreef r_one het volgende:

[..]
hoe wil kree dan anderen adviseren? als kree zelf nog niet weet?
hmmmm wat zoek jij als je wat op zoekt op google ofzo. over iets wat je niet weet?

ervaringen komen eruit, nouja dat wil ik delen dus en denk kan best helpen zeker als er nog contact is, want ik wist het niet he?
pi_220488689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:32 schreef r_one het volgende:
Niet regelmatig of nooit? Nogal een verschil namelijk.
En deze?
.
pi_220488691
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:46 schreef kree het volgende:

[..]
hmmmm wat zoek jij als je wat op zoekt op google ofzo. over iets wat je niet weet?

ervaringen komen eruit, nouja dat wil ik delen dus en denk kan best helpen zeker als er nog contact is, want ik wist het niet he?
dus met google komen we op kree van fok?
die het zelf ook even niet weet?
.
pi_220488693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:47 schreef r_one het volgende:

[..]
dus met google komen we op kree van fok?
hoogst wss wel nu ja als je op dit specifieke zoekt, maar de hell dat maakt me niet uit.

Ik zocht daar ook naar>. en kon niks vinden, daarom staat mijn hele verhaal nu openbaar op internet.
pi_220488694
vind jullie btw beetje te zuigereg weer...... dus tot na weekend denk.
pi_220488695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:48 schreef kree het volgende:

[..]
hoogst wss wel nu ja als je op dit specifieke zoekt, maar de hell dat maakt me niet uit.

Ik zocht daar ook naar>. en kon niks vinden, daarom staat mijn hele verhaal nu openbaar op internet.
waar kan ik je hele verhaal vinden dan?
.
pi_220488696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:50 schreef r_one het volgende:

[..]
waar kan ik je hele verhaal vinden dan?
dit topic is niet mijn hele verhaal, en vast is het helemaal terug te vinden. maar mss wil @dottekke je ff helpen. ermee. ik heb er geen zin in om alles terug te zoeken.
pi_220488697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:49 schreef kree het volgende:
vind jullie btw beetje te zuigereg weer...... dus tot na weekend denk.
Jij zegt steeds "vraag maar"
stel ik eerlijk vragen, krijg ik dit.
.
pi_220488698
hmmm je vraagt over verhaal 10 jaar he?
pi_220488700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:52 schreef kree het volgende:
jij bied je aan he?
ik vraag naar succes van je minderen, gewoon eerlijk
.
pi_220488701
oke laat ik eerlijk zijn. algemene vragen zijn beantwoord allang al in topics.

maargoed

vraag maar specifiek dan?
pi_220488702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:54 schreef kree het volgende:
oke laat ik eerlijk zijn. algemene vragen zijn beantwoord allang al in topics.

maargoed

vraag maar specifiek dan?
succes van je minderen?
.
pi_220488703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:54 schreef r_one het volgende:

[..]
jij bied je aan he?
ik vraag naar succes van je minderen, gewoon eerlijk
ja dat is oke, maar helaas weten hoop helaas niet helemaal geschiedenis..... maar maakt niet uit?

ik beantwoord wel vragen. ?
pi_220488704
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:56 schreef kree het volgende:

[..]
ja dat is oke, maar helaas weten hoop helaas niet helemaal geschiedenis..... maar maakt niet uit?

ik beantwoord wel vragen. ?
vraag heb ik net gesteld?
.
pi_220488706
Oke het mag iets duidelijker.

maar vraag dus naar je minderen? dat is de vraag die je stelt?
pi_220488707
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:59 schreef kree het volgende:
Oke het mag iets duidelijker.

maar vraag dus naar je minderen? dat is de vraag die je stelt?
ja, gewoon eerlijk?
.
pi_220488708
En eerlijke tips hoe anderen kunnen minderen? om ook enorme stappen te maken?
.
pi_220488709
En of je regelmatige niet dronken rijd? of nooit niet?
.
pi_220488710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:59 schreef r_one het volgende:

[..]
ja, gewoon eerlijk?
oke ik zal het zo eerlijk mogelijk proberen te beantwoorden.

wat ik deed he voorheen en dus dat is 10 jaar terug is dat ik een fles whiskey zonder problemen opdronk. om onder me problemen uit te komen en nog gezellig te hadden.

Naja jaren later werd dit drama en onhoudbaar dus, wat was er daarna en na hup normaal. eigenlijk niks?
pi_220488711
dat waren mijn eerlijke vragen?
.
pi_220488712
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:02 schreef kree het volgende:
Naja jaren later werd dit drama en onhoudbaar dus, wat was er daarna en na hup normaal. eigenlijk niks?
wat staat hier?
.
pi_220488713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:01 schreef r_one het volgende:
En eerlijke tips hoe anderen kunnen minderen? om ook enorme stappen te maken?
te minderen is lastig omdat voor iedereen anders. ik kan wel zeggen wat voor mij hielp? ff geen stres en in kringloopwinkel werken terwijl bijstand betaalde. dat gaf me rust en van daar opwerken weer naar iets zelf
pi_220488714
Ik breek even in met wat handvaten die ik gebruik (2 jaar volledig zonder alcohol na jaren gebruik).

1. Als je dorst hebt - alcohol wilt drinken, drink eerst een half liter water. Wacht even en zie dan of je nog dezelfde alcoholzucht hebt.
2. Als je wilt drinken, ga actief iets anders doen
3. Ga niet naar plekken waar je veel dronk
4. Ga niet naar mensen die drinken (alcohol)
5. Kies voor een fijne nieuwe dag zonder hoofdpijn etc, en niet voor tijdelijk plezier

Heb gewoon geen alcohol in huis.

Ga niet naar het cafe, doe andere dingen.

Lees het boek van allen carr - nooit meer een kater.

Succes!

Kies voor jezelf, niet voor een ogenschijnlijk fijn middel dat zorgt dat jij de controle verliest en goede vriendachappen/familie/geld.
pi_220488715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:02 schreef r_one het volgende:
En of je regelmatige niet dronken rijd? of nooit niet?
1 keer gedaan en ben er zwaar voor gestraft wel kan ik zeggen, dus dat nooit meer.
pi_220488716
dat ff van mij, schroom niet om meer vragen te stellen btw.
pi_220488717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:05 schreef kree het volgende:
dat ff van mij, schroom niet om meer vragen te stellen btw.
ja wat er staat?
.
pi_220488718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef r_one het volgende:

[..]
wat staat hier?
dat drinken normaal werd
pi_220488719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef Invisibli het volgende:
Ik breek even in met wat handvaten die ik gebruik (2 jaar volledig zonder alcohol na jaren gebruik).

1. Als je dorst hebt - alcohol wilt drinken, drink eerst een half liter water. Wacht even en zie dan of je nog dezelfde alcoholzucht hebt.
2. Als je wilt drinken, ga actief iets anders doen
3. Ga niet naar plekken waar je veel dronk
4. Ga niet naar mensen die drinken (alcohol)
5. Kies voor een fijne nieuwe dag zonder hoofdpijn etc, en niet voor tijdelijk plezier

Heb gewoon geen alcohol in huis.

Ga niet naar het cafe, doe andere dingen.

Lees het boek van allen carr - nooit meer een kater.

Succes!

Kies voor jezelf, niet voor een ogenschijnlijk fijn middel dat zorgt dat jij de controle verliest en goede vriendachappen/familie/geld.
hier kom ik later ff op terug, tis niet zo makkelijk als je nu zegt mss....
pi_220488720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef kree het volgende:

[..]
te minderen is lastig omdat voor iedereen anders. ik kan wel zeggen wat voor mij hielp? ff geen stres en in kringloopwinkel werken terwijl bijstand betaalde. dat gaf me rust en van daar opwerken weer naar iets zelf
door werk in kringloop ga je minder drinken?
want thuiszitten geeft stress?
.
pi_220488723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:07 schreef kree het volgende:

[..]
dat drinken normaal werd
dat was 10 jaar terug.
nu is minder drinken normaal? geen rpoblemen meer mee?
.
pi_220488728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef kree het volgende:

[..]
1 keer gedaan en ben er zwaar voor gestraft wel kan ik zeggen, dus dat nooit meer.
daarna helemaal nooit meer?
nul keer?
ook geen klein stukje?
.
pi_220488731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 03:52 schreef kree het volgende:
ik vraag naar nu?
niet naar 10 jaar terug?
naar advies hoe drinken te minderen?
gewoon eerlijk?
.
pi_220488733
naja maakt niet uit maat
.
pi_220488734
chatten morgen wel verder
.
pi_220488738
kree als je vragen aan mij hebt schroom ook niet btw?
.
pi_220488739
zal ze ook eerlijk antwoorden?
.
pi_220488744
wat denk je? kun je minder drinken en toch een artemis besturen?
.
pi_220488747
of komt dan weer gedoe met cbr?
.
pi_220488751
weet wel alles wat ik zeg bedoel ik niet verkeerd. als dat maar duidelijk is
.
pi_220488754
kree ben je gaan slapen denk?
.
pi_220488757
naja morgen verder maakt niet uit?
.
pi_220488758
beterschap met terugval maat
.
pi_220488775
@Masberum ben je er nog maat?
.
pi_220489205
ik ben er nog wel hoor?
pi_220489437
quote:

[..]
Dat is in de praktijk lastig, zo niet onmogelijk. Je kan anderen natuurlijk ook niet opzadelen met jouw probleem (bijvoorbeeld geen drank op hun verjaardag).

Je kan situaties wel deels mijden. Niet naar die verjaardag, of eerder weg. Maar dat is voor het begin; je zondert je wel heel erg af als je dat structureel blijft doen (besef maar eens hoe veel situaties er oer week zijn waarin het sociaal geaccepteerd is om te drinken).
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220489461
quote:

[..]

dat is je vraag?

Dat is waar en inderdaad enorm kut. Want ja, met de correcte hoeveelheden is alcohol ook gewoon een heel handig sociaal smeermiddel zonder al teveel consequenties.

Dus dat je dat wil is volkomen begrijpelijk. Of je dat kan, is maar zeer de vraag. Als je hier om 03.00 dronken aan het posten bent, dan doe je dat niet omdat het feestje zo saai is zonder. Dat was misschien de initiatie om weer te gaan drinken, maar er is geen grens meer te leggen tussen die situaties en alleen thuis, verveeld, etc. Dus ga je alcohol ook dáár inzetten als zelfmedicatie.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220489491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 02:02 schreef kree het volgende:
Een verslaafde in gebruik is geen ervaringsdeskundige. Ja, semantisch misschien wel in de letterlijke zin van het woord, maar niet als ondersteuning voor andere verslaafden, al dan niet in herstel.
Do I wanna know?
pi_220489509
@r_one is van narigheid zelf ook maar gaan drinken
Do I wanna know?
pi_220489527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Nouja, dagritme hebben is wel key voor herstel, dus dat vind ik niet zo heel vreemd.
Do I wanna know?
pi_220489595
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Nouja, dagritme hebben is wel key voor herstel, dus dat vind ik niet zo heel vreemd.
Dag-nachtritme ook. :D
.
pi_220492570
Wel cool dat alles al 6 pagina's lang een vraag is?
Die hypetrein had ik even gemist?
Maar het kan wel?
Al weet ik dat niet zo zeker?
pi_220493369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:08 schreef Invisibli het volgende:
Wel cool dat alles al 6 pagina's lang een vraag is?
Die hypetrein had ik even gemist?
Maar het kan wel?
Al weet ik dat niet zo zeker?
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?

er is niksd mis met hele topic ofzo toch ofniet ok?
  donderdag 2 april 2026 @ 19:52:22 #154
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220494770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?

er is niksd mis met hele topic ofzo toch ofniet ok?
:D sprekend :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:18:46 #155
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:10 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.

Maar terugkomend op het thuis zitten, ja, dat is een valkuil. Je moet iets om handen hebben om niet naar de drank te grijpen, elke verslaving werkt in die zin hetzelfde. Als je bezig bent, rook je ook minder bijvoorbeeld. Het is niet specifiek het werk in de kringloop, maar iets om handen hebben.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:25:31 #156
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496962
En @kree, wist niet dat je een eigen topic had maar bij deze: wat mij betreft ben je een prima vent, maar op bepaalde momenten wanneer je onder invloed bent, zie ik mezelf terug. De opmerking die je gister maakte raakte me wel (ik deed alsof ik beter wist volgens jou), want ja, ik weet het beter heel bot gezegd. Ik heb geen terugvallen maar maar zie vaak wel een evenbeeld in jou van hoe ik was. Ik heb echt het beste met je voor, al merk ik dat ik ook vaak irritaties heb van jou wanneer je onder invloed bent. Wellicht omdat we best wel wat paralellen hebben zoals het CBR en de drank achtergrond.

En heel eerlijk, ik denk dat we in real het best met elkaar kunnen vinden, als je maar nuchter bent. Zodra er drank in de man komt is de beste man een hele andere man, een zuiger, iemand die het laatste woord moet hebben, iemand die niet van ophouden weet. Net als ik eerder. Mijn tip is zoals het tegeltje wat ik postte; hang op, klik weg, bel je bank ga wat anders doen. Dat is het beste. Voor jou, voor anderen, voor iedereen.

Ik wens je veel plezier in de Ardennen, have fun!! *O*
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:32:45 #157
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496968
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is in de praktijk lastig, zo niet onmogelijk. Je kan anderen natuurlijk ook niet opzadelen met jouw probleem (bijvoorbeeld geen drank op hun verjaardag).

Je kan situaties wel deels mijden. Niet naar die verjaardag, of eerder weg. Maar dat is voor het begin; je zondert je wel heel erg af als je dat structureel blijft doen (besef maar eens hoe veel situaties er oer week zijn waarin het sociaal geaccepteerd is om te drinken).
Vermijden is juist niet goed. Als je het vermijd en het komt onbewust toch op je pad is het alleen maar moeilijker om er mee om te gaan. Ik heb zoals je hierboven hebt kunnen lezen ook een geschiedenis. Ik ben 19 februari 2022 gestopt met drinken, cold turkey met hulp. Mijn vrouw is 20 februari jarig en dit werd gevierd, mét alcohol maar niet voor mij en heb er geen moeite mee gehad. In mei ben ik zelf jarig en in maart was er nog een verjaardag, beiden met alcohol, beiden niet voor mij. Door het wel te zien ben je je bewuster van je keuze niet te drinken en is het makkelijker om er mee om te gaan als je het wel tegen komt. Overigens zijn het maar enkele maanden geweest dat ik helemaal niet dronk, nu is het zo nu en dan een wijntje, 1-2 glazen, hooguit 3. Als er 2 flessen wijn in een maand worden gedronken is het veel. Bewust blijven dat het er is, is het beste, dan houd je er rekening mee. Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.
pi_220496987
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:18 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.

Maar terugkomend op het thuis zitten, ja, dat is een valkuil. Je moet iets om handen hebben om niet naar de drank te grijpen, elke verslaving werkt in die zin hetzelfde. Als je bezig bent, rook je ook minder bijvoorbeeld. Het is niet specifiek het werk in de kringloop, maar iets om handen hebben.
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?

Uitstel van executie dus?

quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:
Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.
Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet is ;) ) te kunnen laten staan.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:59:40 #159
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?

Uitstel van executie dus?
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 07:00:53 #160
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220497000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:

Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet is ;) ) te kunnen laten staan.
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.
pi_220497001
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:59 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematisch :N
.
pi_220497008
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:00 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 07:07:46 #163
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220497016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematisch :N
De core blijft hetzelfde, het gevolg minder heftig, puur omdat er minder wordt gedronken. Daar ging het om toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.
Natuurlijk maakt dat verschil. Voorbereid zijn op iets vs niet voorbereid zijn op iets. Daar gaat het om. Het stukje voorbereiding of voorkennis is essentieel. Daardoor is de kans groter dat je er van af blijft dan wanneer het er plots is. Dan moet je ineens gaan schakelen terwijl je al in een grote schakel zit. Voor mij heeft het geholpen en gezien de paralellen die ik zie met kree, geloof ik dat dat hem ook zou kunnen helpen. Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.
pi_220497072
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:07 schreef _UserName_ het volgende:
Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.
Oke. Ik zal me er niet verder mee bemoeien dan.
.
pi_220497899
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Vermijden is juist niet goed.
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.
Do I wanna know?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 12:29:40 #166
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220498672
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.
Er is inderdaad een verschil tussen gezellig drinken en je lam zuipen. Dat laatste heb ik ook geen behoefte aan maar daar loop je op een verjaardag niet zo snel tegen aan gelukkig.
pi_220522826
Ik ben net terug van weekendje weg. Dus om er allemaal uitgebreid op in te gaan nu te laat.

Maar geen zorgen. Ik lees ze even terug en dan reageer ik erop.

Alleen nu geen tijd meer voor.
pi_220522828
Btw vind dit nog steeds niet onder ONZ vallen want is het niet. Mods? Ik wil het terug waar ik het oorspronkelijk begon. R&P dus.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 01:16:48 #169
388664 crew  Dotteke
pi_220522833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:09 schreef kree het volgende:
Btw vind dit nog steeds niet onder ONZ vallen want is het niet. Mods? Ik wil het terug waar ik het oorspronkelijk begon. R&P dus.
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220522853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:16 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.

Heb hier nl over nagedacht. Waarom zou ik in ONZ met al het gestook verder vertellen? Over iets wat serieus is.
pi_220523176
quote:
84s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:30 schreef kree het volgende:

[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.
Dio mio.
Do I wanna know?
pi_220523389
quote:

[..]

Heb hier nl over nagedacht. Waarom zou ik in ONZ met al het gestook verder vertellen? Over iets wat serieus is.
Dan vertel je er niet over verder?

Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).

En om er een verkapte chantage-draai aan te geven... bah.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker dinsdag 7 april 2026 @ 08:57:09 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220523461
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).

Dat wordt gewoon verderposten straks, of hier, of in FB of een nieuw topic.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 08:59:58 #174
18653 crew  D.
pi_220523479
quote:

[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij.
Mooi.

Kan dit topic ook dicht dan?
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 09:14:27 #175
388664 crew  Dotteke
pi_220523529
Gewoon niet op reageren. Hij weet hoe er over gedacht wordt @yvonne en @ArmaniXL zijn er duidelijk in geweest
pi_220524719
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @kree blij om dat je terug bent
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 12:47:21 #177
388664 crew  Dotteke
pi_220524778
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:37 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @:kree blij om dat je terug bent
Dat heeft hij pas in 6 topics in ONZ gedaan :D

Laat het rusten, er is nee gezegd dus dan houdt het op.
Ga de boel nu niet even lekker aanwakkeren
pi_220527690
quote:

[..]
Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @:kree blij om dat je terug bent
Dan kan dit topic dus op slot
Bye bye
pi_220529131
quote:

[..]
dank, wat verder met dit topic weet ik nog niet, laat hem nog maar even open.
Denk er nog even over na.
pi_220529318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 12:47 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Dat heeft hij pas in 6 topics in ONZ gedaan :D

Laat het rusten, er is nee gezegd dus dan houdt het op.
Ga de boel nu niet even lekker aanwakkeren
nou niks ten nadele van jou Dot, maar ik ben het daar dus niet mee eens?
Deze hele reeks begon in R&P en waar die ook terecht stond.

Uiteindelijk en vraag me niet meer waarom, is dat naar ONZ gegaan.
En dat was prima, want zolang alles goed gaat enzo kunnen we er allemaal over lachen.

Maar dan denk ik toch dat als er wel iets serieus is dat het hier dan weer niet past.

Dat is het meer.

Nu gaat het onderhand trouwens wel weer oke met mij. Maar struggle met wat dingetjes soms en die vind ik hier gewoon niet passen.

Dat is waarom ik denk dat het ergens anders past.

Andere optie is nieuw topic aanmaken in R&P, maar zal ik wel doen als ik er de behoefte aan heb.
Snap ook wel om dit zo ff van forum te veranderen ook weer niet handig is. :*
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:04:35 #181
18653 crew  D.
pi_220529330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:02 schreef kree het volgende:

[..]
nou niks ten nadele van jou Dot, maar ik ben het daar dus niet mee eens?
Deze hele reeks begon in R&P en waar die ook terecht stond.

Uiteindelijk en vraag me niet meer waarom, is dat naar ONZ gegaan.
En dat was prima, want zolang alles goed gaat enzo kunnen we er allemaal over lachen.

Maar dan denk ik toch dat als er wel iets serieus is dat het hier dan weer niet past.

Dat is het meer.

Nu gaat het onderhand trouwens wel weer oke met mij. Maar struggle met wat dingetjes soms en die vind ik hier gewoon niet passen.

Dat is waarom ik denk dat het ergens anders past.

Andere optie is nieuw topic aanmaken in R&P, maar zal ik wel doen als ik er de behoefte aan heb.
Snap ook wel om dit zo ff van forum te veranderen ook weer niet handig is. :*
Volgens mij heb je weer teveel gedronken, want dit verhaal heb je al tig keer gepost.

Zoek hulp :Y
pi_220529343
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:04 schreef D. het volgende:

[..]
Volgens mij heb je weer teveel gedronken, want dit verhaal heb je al tig keer gepost.

niet dus.

en oordeel niet te snel vooral.
Juist hierom dus wil ik dit topic niet hier.

owh en jij bent? @D. nooit zoveel gezien hier?

TR gezet, met je oordeel gelijk al.
pi_220529387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:04 schreef D. het volgende:

[..]

Ik kan niet onder woorden brengen hoe erg ik me hieraan irriteer, dit soort vooroordelen.
Terwijl dat dus helemaal niet waar is.

en dan nog een advies eraan koppelen ook

Erger nog dat mensen denken dat je gelijk hebt door dit te zeggen.
Je hebt geen idee man?????
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:14:24 #184
18653 crew  D.
pi_220529400
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:06 schreef kree het volgende:

[..]
niet dus.

en oordeel niet te snel vooral.
Juist hierom dus wil ik dit topic niet hier.

owh en jij bent? @:D. nooit zoveel gezien hier?

TR gezet, met je oordeel gelijk al.
Mijn oordeel baseer ik op het feit dat je weer een onzinnig verhaal ophangt, wat je al tig keer eerder gepost hebt, en antwoord op hebt gehad, en het verzoek hebt gehad er niet weer mee te komen.

Ik oordeel dus niet te snel, jij bent alleen niet helder genoeg het te snappen.
pi_220529411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:14 schreef D. het volgende:

[..]
Mijn oordeel baseer ik op het feit dat je weer een onzinnig verhaal ophangt, wat je al tig keer eerder gepost hebt, en antwoord op hebt gehad, en het verzoek hebt gehad er niet weer mee te komen.

Ik oordeel dus niet te snel, jij bent alleen niet helder genoeg het te snappen.
wie zegt dat het een onzinnig verhaal is dan?
Jij? heb je überhaupt enig idee van de hele geschiedenis?

ken je btw totaal niet ook niet uit eerdere topics. Waar was je mod van?
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:16:50 #186
18653 crew  D.
pi_220529423
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:12 schreef kree het volgende:

[..]
Ik kan niet onder woorden brengen hoe erg ik me hieraan irriteer, dit soort vooroordelen.
Terwijl dat dus helemaal niet waar is.

en dan nog een advies eraan koppelen ook

Erger nog dat mensen denken dat je gelijk hebt door dit te zeggen.
Je hebt geen idee man?????
Als je je irriteert moet moet je daarmee stoppen :Y
pi_220529444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:16 schreef D. het volgende:

[..]
Als je je irriteert moet moet je daarmee stoppen :Y
nee, zo makkelijk kom je hier niet mee weg, ik weet echt wel wat het punt is en waarom dit niet naar R&P kan.
Oke aangezien dit toch ONZ is kunnen we het er wel even over hebben denk ook.

Dat dit niet naar R&P kan (verhaal) is me een raadsel trouwens, want het is een eerlijk en serieus verhaal.
Dat er door dit soort reacties een beetje ander verhaal van wordt gemaakt is mij een raadsel.

Ik vind dat je aardig snel oordeelt maat? over hoe en wat, zeker omdat je hele username me niet zo bekend voorkomt uit de 100 ofzo andere delen over verschillende fora in deze reeks.

Dus hou je vooroordeel ff voor je aub. En hou het dan bij de feiten.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:24:33 #188
18653 crew  D.
pi_220529465
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:19 schreef kree het volgende:

[..]
nee, zo makkelijk kom je hier niet mee weg,

Ik niet? :D
quote:
ik weet echt wel wat het punt is en waarom dit niet naar R&P kan.
Oke aangezien dit toch ONZ is kunnen we het er wel even over hebben denk ook.

Nou, nee dus, want dat is al besproken, en afgehandeld.
quote:
Dat dit niet naar R&P kan is me een raadsel trouwens, want het is een eerlijk en serieus verhaal.
Dat er door dit soort reacties een beetje ander verhaal van wordt gemaakt is mij een raadsel.
Ja, dat blijf je aangeven. Maar dat geldt bij jou voor veel dingen :Y
quote:
Ik vind dat je aardig snel oordeelt maat? over hoe en wat, zeker omdat je hele username me niet zo bekend voorkomt uit de 100 ofzo andere delen over verschillende fora in deze reeks.

Dus hou je vooroordeel ff voor je aub. En hou het dan bij de feiten.
Ik post feiten, jij ontkent ze, en zo is het cirkeltje weer rond :Y
pi_220529488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:24 schreef D. het volgende:

[..]
Ik niet? :D
[..]
Nou, nee dus, want dat is al besproken, en afgehandeld.
[..]
Ja, dat blijf je aangeven. Maar dat geldt bij jou voor veel dingen :Y
[..]
Ik post feiten, jij ontkent ze, en zo is het cirkeltje weer rond :Y
er is helemaal nog niks afgehandeld?
Dat dit topic niet weer terug kan naar R&P komt omdat het hier anders gaat in reacties.
Zie dit maar?

sowieso moet je mss wat meer je mening voor je houden en niet gelijk een aanname doen?
pi_220529490
@kree blijkbaar kan ik geen DM's terugsturen, die rechten zijn me afgepakt blijkbaar. Dat je het even weet
pi_220529496
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef D. het volgende:

[..]
Nee hoor, ik noemde jou geen klootzak, ik zei alleen dat je hulp nodig hebt :Y
dat heb ik ook nergens gezegd?
dat maak jij er nu van, ik maakte er een voorbeeld van omdat jij gelijk dacht wel even te weten hoe het mij ging of hoe het zat?

precies dit dus, daarom wil ik niet verder vertellen hierover in ONZ.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:29:53 #192
18653 crew  D.
pi_220529498
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef kree het volgende:

[..]
er is helemaal nog niks afgehandeld?
Dat dit topic niet weer terug kan naar R&P komt omdat het hier anders gaat in reacties.
Zie dit maar?

sowieso moet je mss wat meer je mening voor je houden en niet gelijk een aanname doen?
Nee hoor, als je je in R&P net zo gedraagt als hier krijg je daar gewoon dezelfde reacties :Y
pi_220529502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef Masberum het volgende:
@:kree blijkbaar kan ik geen DM's terugsturen, die rechten zijn me afgepakt blijkbaar. Dat je het even weet
owh zo, wel PM dan? want wil het er ff met je over hebben.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:31:03 #194
18653 crew  D.
pi_220529506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:29 schreef kree het volgende:

[..]
dat heb ik ook nergens gezegd?
dat maak jij er nu van, ik maakte er een voorbeeld van omdat jij gelijk dacht wel even te weten hoe het mij ging of hoe het zat?

precies dit dus, daarom wil ik niet verder vertellen hierover in ONZ.
Dat beloofde je eerder ook al :Y
pi_220529517
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:29 schreef D. het volgende:

[..]
Nee hoor, als je je in R&P net zo gedraagt als hier krijg je daar gewoon dezelfde reacties :Y
ik gedraag me zo, omdat ik elke keer gezeik krijg als ik iets serieus wil bespreken....
En getroll en uitlokking, of bv aannames die op een (wat is het, gevoel van jou ofzo) krijg.

Denk je dat ik zin heb om nu details te bespreken dan, als het zo gaat?
Dat is juist waarom ik het vroeg.

Jij maakt nu al gelijk stemming nl met je reactie.
Hoop dat je dat snapt?
pi_220529522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:31 schreef D. het volgende:

[..]
Dat beloofde je eerder ook al :Y
en wanneer was het laatste dat ik serieus in R&P hierover gepost heb? alwetende D.
pi_220529532
ik vind dit btw niet erg he? om even over te hebben zo openbaar.

Maar ik wil wel serieus genomen worden, zeker als het hierom gaat. En dat lukt me hier dus voor geen meter.
Dat zul je toch met me eens zijn.

Oke wat stel jij voor?
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:38:47 #198
18653 crew  D.
pi_220529567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:32 schreef kree het volgende:

[..]
ik gedraag me zo, omdat ik elke keer gezeik krijg als ik iets serieus wil bespreken....
En getroll en uitlokking, of bv aannames die op een (wat is het, gevoel van jou ofzo) krijg.

Hoop dat je dat snapt?
Ipv zo te keer te gaan kun je ook gewoon bespreken wat je wilt bespreken, maar dat doe je nooit.

Het iedere dag weer klagen dat dit topic niet in R&P staat en dat je daarom je verhaal niet kunt doen.
Iedereen zegt dat dat prima kan, jij spreekt dat tegen. Iedereen zegt dat jij dat nu alweer tegen spreekt, en dat spreek je ook weer tegen.

Uiteindelijk ben je de hele dag bezig met mensen tegenspreken en heb je nog niet besproken waar je dit topic voor wilde gebruiken. En zo ben je alweer weken zoet.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:42:35 #199
18653 crew  D.
pi_220529603
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:34 schreef kree het volgende:
ik vind dit btw niet erg he? om even over te hebben zo openbaar.

Maar ik wil wel serieus genomen worden, zeker als het hierom gaat. En dat lukt me hier dus voor geen meter.
Dat zul je toch met me eens zijn.

Oke wat stel jij voor?
Bijna iedereen neemt jou serieus

Ik hoop oprecht dat het ooit goed met jou komt :Y
Ik houd jou alleen nu even een spiegel voor, tevergeefs waarschijnlijk, in de hoop dat er iets doordringt :Y
pi_220529606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:38 schreef D. het volgende:

[..]
Ipv zo te keer te gaan kun je ook gewoon bespreken wat je wilt bespreken, maar dat doe je nooit.

Het iedere dag weer klagen dat dit topic niet in R&P staat en dat je daarom je verhaal niet kunt doen.
Iedereen zegt dat dat prima kan, jij spreekt dat tegen. Iedereen zegt dat jij dat nu alweer tegen spreekt, en dat spreek je ook weer tegen.

Uiteindelijk ben je de hele dag bezig met mensen tegenspreken en heb je nog niet besproken waar je dit topic voor wilde gebruiken. En zo ben je alweer weken zoet.
Ik ga helemaal niet te keer? Ik ben ook niet direct boos ofzo, irriteer me alleen aan je kortzichtige mening en idee.

"iedere dag weer klagen". waar haal je dat nu weer vandaan (=overdrijven van)

"Uiteindelijk ben je de hele dag bezig met mensen tegenspreken" >. owhja. dat zuig je ook uit je duim? want is niet zo. (je overdrijft dus)

Dit topic is hier gekomen uiteindelijk er is nooit een doel voor gesteld (ook hier weer aanname van je)

om maar even een paar dingen te noemen waar je nu dus niet aan denkt en wel heel makkelijk zegt?
afgezien van dat de helft niet klopt?

Hou je bij feiten en regels als MOD, dat wil ik aan jou meegeven als MOD.

Oke. wat wilde je nog meer weten? zeg het maar want hebben we het er gewoon even over.
pi_220529622
en waag het niet en vraag ik ook aan andere MODS om dit weg te halen, want zal de eerste keer niet zijn.

Als het dan zo moet dan gaan we het er gewoon even over hebben hier openbaar ook.

(niet mijn keuze geweest, maar zie geen andere optie)
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:44:41 #202
18653 crew  D.
pi_220529627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:42 schreef kree het volgende:

[..]
Ik ga helemaal niet te keer? Ik ben ook niet direct boos ofzo, irriteer me alleen aan je kortzichtige mening en idee.

"iedere dag weer klagen". waar haal je dat nu weer vandaan (=overdrijven van)

"Uiteindelijk ben je de hele dag bezig met mensen tegenspreken" >. owhja. dat zuig je ook uit je duim? want is niet zo. (je overdrijft dus)

Dit topic is hier gekomen uiteindelijk er is nooit een doel voor gesteld (ook hier weer aanname van je)

om maar even een paar dingen te noemen waar je nu dus niet aan denkt en wel heel makkelijk zegt?
afgezien van dat de helft niet klopt?

Hou je bij feiten en regels als MOD, dat wil ik aan jou meegeven als MOD.

Oke. wat wilde je nog meer weten? zeg het maar want hebben we het er gewoon even over.
Lees deze post nou eens even terug.

Je zegt dat je me niet tegen spreekt, maar in iedere zin spreek je me tegen.
pi_220529637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:44 schreef D. het volgende:

[..]
Lees deze post nou eens even terug.

Je zegt dat je me niet tegen spreekt, maar in iedere zin spreek je me tegen.
ja tuurlijk spreek ik je tegen????

Dat was het hele doel van die post. omdat je dingen zegt die niet waar zijn, daarom spreek ik je tegen.

Niet omdat ik je haat ofzo, wel omdat je dingen zegt die niet waar zijn.

Dat was het punt.

lees jij nu ook eens terug wat je zegt en onderbouw maar eens al die dingen die je zegt?
  Spellchecker dinsdag 7 april 2026 @ 21:46:14 #204
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220529639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je praat het voor jezelf nu goed terwijl juist jouw laatste posts niks bijdroegen. Ook deze niet. Je zit hem ervan te beschuldigen dat hij dronken is zonder goede reden o.a.
Zijn daar wel goede redenen voor?
pi_220529647
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:46 schreef maily het volgende:

[..]
hier komen we later op terug, eerst even dit :)
pi_220529659
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:46 schreef maily het volgende:

[..]
Ja als hij dronken zou zijn dan zou het een goede reden zijn om hem te beschuldigen van dronkenschap.

Maily, het is een serieus gesprek

Edit: ik begrijp hoe het op 2 manieren opgevat kan worden.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:50:28 #207
18653 crew  D.
pi_220529669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:46 schreef kree het volgende:

[..]
ja tuurlijk spreek ik je tegen????

Dat was het hele doel van die post. omdat je dingen zegt die niet waar zijn, daarom spreek ik je tegen.

Niet omdat ik je haat ofzo, wel omdat je dingen zegt die niet waar zijn.

Dat was het punt.

lees jij nu ook eens terug wat je zegt en onderbouw maar eens al die dingen die je zegt?
Ik ben er even klaar mee, er valt vanavond weer geen zinnig gesprek met jou te voeren.

Hopelijk lees je het morgenvroeg als je nog nuchter bent het eens terug.
Je mag ook best PM'en :Y
pi_220529673
echt sorry dat ik het moet zeggen en echt ook @D. wil ik wat van zeggen.

maar zo optreden als mod enzo met al die aannames. en "je spreekt me tegen". dat ook nog eens erachteraan. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

Want het is alleen gebaseerd op gedachten van? en verder staat er gelijk hoop al onwaarheid in (en naar mijn mening dus stemmingmakerij) met elke dag zeur je etc etc.
Dat is helemaal niet zo.

Dus tja? naja laten we het eerlijk en open houden. Ik wacht ff reactie af.
pi_220529683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:32 schreef kree het volgende:

[..]

Hoop dat je dat snapt?
Maat, laten we wel voorop stellen dat je een hele periode, tot afgelopen donderdag, niet de waarheid heb gesproken.

Ik ga niet zeggen dat dit betekent dat je niet in R&P mag posten.
Maar je bent verre van in de positie om jezelf als deskundige te presenteren of met je ervaring advies te geven (zeker niet in DM!).

Ik waardeer dat je nu eindelijk eerlijk lijkt ze zijn, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

En dat je iedere keer, als cliffhanger, redenen en voorwaarden stelt om je verhaal en details te vertellen, is nogal apart en bijzonder.
Jouw verhaal is een 13 in een dozijn alcoholisten verhaal, en daar is niets mee.

En in ONZ en R&P zal je dezelfde users en dezelfde meningen krijgen hoor, en dan denk ik dat je in ONZ nog wat echte oprechte vrienden heb die je oprecht steunen.

Maar ipv het "gevecht" aan te gaan om je topic in R&P op te eisen, misschien een beter idee om je energie te besteden aan het bezoeken van een verslavingsarts of iets als de AA.

Btw: eerst een paar weken of maanden eerlijk zijn, voor je het stopwoordje eerlijk en eerlijke verhaal te pas en te onpas gebruikt.
Hell To The Liars
pi_220529693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:52 schreef Droopie het volgende:

[..]
Maat, laten we wel voorop stellen dat je een hele periode, tot afgelopen donderdag, niet de waarheid heb gesproken.

Ik ga niet zeggen dat dit betekent dat je niet in R&P mag posten.
Maar je bent verre van in de positie om jezelf als deskundige te presenteren of met je ervaring advies te geven (zeker niet in DM!).

Ik waardeer dat je nu eindelijk eerlijk lijkt ze zijn, maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

En dat je iedere keer, als cliffhanger, redenen en voorwaarden stelt om je verhaal en details te vertellen, is nogal apart en bijzonder.
Jouw verhaal is een 13 in een dozijn alcoholisten verhaal, en daar is niets mee.

En in ONZ en R&P zal je dezelfde users en dezelfde meningen krijgen hoor, en dan denk ik dat je in ONZ nog wat echte oprechte vrienden heb die je oprecht steunen.

Maar ipv het "gevecht" aan te gaan om je topic in R&P op te eisen, misschien een beter idee om je energie te besteden aan het bezoeken van een verslavingsarts of iets als de AA.
Mooi verwoord _O_
Smile, it's free therapy.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:53:57 #211
18653 crew  D.
pi_220529698
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:51 schreef kree het volgende:
echt sorry dat ik het moet zeggen en echt ook @:D. wil ik wat van zeggen.

maar zo optreden als mod enzo met al die aannames. en "je spreekt me tegen". dat ook nog eens erachteraan. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

Want het is alleen gebaseerd op gedachten van? en verder staat er gelijk hoop al onwaarheid in (en naar mijn mening dus stemmingmakerij) met elke dat zeur je etc etc.
Dat is helemaal niet zo.

Dus tja? naja laten we het eerlijk en open houden. Ik wacht ff reactie af.
Ik treed tegen jou helemaal niet op als mod, ik ben gewoon een mede-user :Y
pi_220529699
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:50 schreef D. het volgende:

[..]
Ik ben er even klaar mee, er valt vanavond weer geen zinnig gesprek met jou te voeren.

Hopelijk lees je het morgenvroeg als je nog nuchter bent het eens terug.
Je mag ook best PM'en :Y
uiteraard de dooddoener die je dan altijd krijgt?

Geef nou eens gewoon antwoord op wat ik aan je vraag dan?
IPV zo te doen. en vergeet je MOD powers eens even?

of moet ik nog even samenvatten waar ik graag antwoord van je op zou zien?

Ik ben hier niet degene die lelijk doet he? Jij maakt hier de aannames die niet kloppen?
Of leest niet?

En dan kun je het niet zo makkelijk nu afdoen met dat er geen zinnig gesprek met mij te voeren is?

Dat is er namelijk wel? sta er helemaal voor open ook.
Alleen weet al je beseft je nu pas (doordat je zelf allerlei dingen riep) dat je er niet meer uitkomt en gooi je het er maar op dat het mijn schuld is.

No way he?
pi_220529700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:52 schreef Droopie het volgende:.

Dit is nogal tegenstrijdig hé. Iemand adviseren om wel serieus hulp in te laten schakelen maar tegelijkertijd te zeggen dat het alsnog niet in R&P past
pi_220529704
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:53 schreef D. het volgende:

[..]
Ik treed tegen jou helemaal niet op als mod, ik ben gewoon een mede-user :Y
nouja dan zie je het alsnog verkeerd. maakt verder ook niet uit voor het verhaal?
pi_220529732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:54 schreef kree het volgende:

[..]
nouja dan zie je het alsnog verkeerd. maakt verder ook niet uit voor het verhaal?
Bijna iedereen die hier post en ook in de R&P topics kennen jou verhaal. Ga er maar vanuit dat D. het ook kent. En die post hier uit zijn persoon en heeft niets te maken met mod zijn laat staan met macht hebben.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 21:57:57 #216
18653 crew  D.
pi_220529739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:54 schreef kree het volgende:

[..]
In principe niet, maar jij hebt het steeds over dat ik mod ben, terwijl ik gewoon met jou in gesprek ben over jouw probleem, en de problemen die je tegenkomt waardoor het niet over jouw probleem kan gaan volgens jou :Y
pi_220529768
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:57 schreef Soury het volgende:

[..]
Bijna iedereen die hier post en ook in de R&P topics kennen jou verhaal. Ga er maar vanuit dat D. het ook kent. En die post hier uit zijn persoon en heeft niets te maken met mod zijn laat staan met macht hebben.
Ja dat was de kern van kree zijn post waarop je reageerde. Hij geeft gewoon aan dat die moderator het verkeerd ziet. En gezien van wat ik hier zie kan ik hem geen ongelijk geven.

De kern is "Kree is niet ontopic" en ieder ander gaat juist alleen maar offtopic. Reageert beledigend en onnodig fel. Wtf is er mis met jullie mensen?
pi_220529844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:57 schreef Soury het volgende:

[..]
prima dat snap ik, ik herken de meeste ook wel uit eerdere topics alleen D. niet?

niet dat dat wat uitmaakt, maar ik vind hem nog wel aardig wat aannames en conclusies trekken uit eigen idee.

En wat ie nu zegt is dus niet waar (zie vorige posts)
pi_220529879
Kree is nu nuchter. Dat kan iedereen ook wel zien als je weet hoe hij post als hij niet nuchter is. Maar dan zijn er mensen die zeggen dat hij dronken is terwijl hij gewoon normaal reageert. Dat is ontzettend slecht gedrag en ook de users die daarna nog reageren mogen zich wel flink achter de oren krabben over hoe vriendelijk ze wel niet zijn.

Kinderlijk hinderlijk gedrag
pi_220529882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:57 schreef D. het volgende:

[..]
In principe niet, maar jij hebt het steeds over dat ik mod ben, terwijl ik gewoon met jou in gesprek ben over jouw probleem, en de problemen die je tegenkomt waardoor het niet over jouw probleem kan gaan volgens jou :Y
oke begrepen dan zie ik je niet als MOD in dit verhaal.
het viel me beetje op dat hoop likes waren van mede (ex) MODS, maar laten we dat maar ff buiten beschouwing.

Denk je dan nu dat je zelf dan een eerlijk verhaal neerzet? je doet wel veel aannames op gevoel dan.

eigenlijk totaal zinloos voor het topic denk dan, maar oke ik ben voor open communiceren wel. Dus heb er niet zo heel veel moeite mee.

Maar het zou wellicht wat meer op probleem en aanpakken gericht moeten zijn ipv zeggen ooooowhg je zal wel weer teveel gezopen hebben.

Dat dus waarom ik dit verhaal in serieuzer topic wilde, je onderstreept mijn punt eigenlijk alleen maar.
Ik wil het hebben erover met mensen die zelfde ervaring hebben of ervaring mee.

niet iemand die alleen zegt oeh hij is dronken, want daar heb ik dus niks aan.
Daarom wil ik niet verder vertellen hier.

en ja ik herhaal dat dus nog maar eens, want het was zo te zien niet duidelijk.
pi_220529892
we hebben het eigenlijk al een uur over totaal niks wat te maken heeft met waar het eigenlijk over ging nl?
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 22:19:39 #222
388664 crew  Dotteke
pi_220529920
En daar gaan we weer gooi hem even op slot tot een FA tijd heeft het na te kijken
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 22:34:04 #223
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_220537591
Deze kan wel weer open wat mij betreft.

@kree, stuur mij even een DM dan hebben we het er even privé over. Kan alleen zijn dat ik niet meteen antwoord aangezien ik flink ziek ben. Heb dan even geduld alsjeblieft.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_220537631
@kree maat we zijn weer open voor business *O*
pi_220537670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:38 schreef Masberum het volgende:
@:kree maat we zijn weer open voor business *O*
Het "we" baart me zorgen
pi_220537719
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:38 schreef Masberum het volgende:
@:kree maat we zijn weer open voor business *O*
Hits eens niet zo op joh.
Do I wanna know?
pi_220537795
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Semi-modding is niet toegestaan hé
pi_220537845
Gezellige lui die alcohol gebruikers
pi_220537920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:08 schreef Cupfighter het volgende:
Gezellige lui die alcohol gebruikers
pi_220538820
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
:')
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 09:56:01 #231
388664 crew  Dotteke
pi_220539093
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Voor niemand niet ook voor jou niet ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Dotteke op 09-04-2026 10:21:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')