abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220489595
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Nouja, dagritme hebben is wel key voor herstel, dus dat vind ik niet zo heel vreemd.
Dag-nachtritme ook. :D
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220492570
Wel cool dat alles al 6 pagina's lang een vraag is?
Die hypetrein had ik even gemist?
Maar het kan wel?
Al weet ik dat niet zo zeker?
pi_220493369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:08 schreef Invisibli het volgende:
Wel cool dat alles al 6 pagina's lang een vraag is?
Die hypetrein had ik even gemist?
Maar het kan wel?
Al weet ik dat niet zo zeker?
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?

er is niksd mis met hele topic ofzo toch ofniet ok?
  donderdag 2 april 2026 @ 19:52:22 #154
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220494770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?

er is niksd mis met hele topic ofzo toch ofniet ok?
:D sprekend :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:18:46 #155
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 04:10 schreef r_one het volgende:

[..]
door werk in kringloop ga je minder drinken?
want thuiszitten geeft stress?
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.

Maar terugkomend op het thuis zitten, ja, dat is een valkuil. Je moet iets om handen hebben om niet naar de drank te grijpen, elke verslaving werkt in die zin hetzelfde. Als je bezig bent, rook je ook minder bijvoorbeeld. Het is niet specifiek het werk in de kringloop, maar iets om handen hebben.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:25:31 #156
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496962
En @kree, wist niet dat je een eigen topic had maar bij deze: wat mij betreft ben je een prima vent, maar op bepaalde momenten wanneer je onder invloed bent, zie ik mezelf terug. De opmerking die je gister maakte raakte me wel (ik deed alsof ik beter wist volgens jou), want ja, ik weet het beter heel bot gezegd. Ik heb geen terugvallen maar maar zie vaak wel een evenbeeld in jou van hoe ik was. Ik heb echt het beste met je voor, al merk ik dat ik ook vaak irritaties heb van jou wanneer je onder invloed bent. Wellicht omdat we best wel wat paralellen hebben zoals het CBR en de drank achtergrond.

En heel eerlijk, ik denk dat we in real het best met elkaar kunnen vinden, als je maar nuchter bent. Zodra er drank in de man komt is de beste man een hele andere man, een zuiger, iemand die het laatste woord moet hebben, iemand die niet van ophouden weet. Net als ik eerder. Mijn tip is zoals het tegeltje wat ik postte; hang op, klik weg, bel je bank ga wat anders doen. Dat is het beste. Voor jou, voor anderen, voor iedereen.

Ik wens je veel plezier in de Ardennen, have fun!! *O*
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:32:45 #157
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496968
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 08:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is in de praktijk lastig, zo niet onmogelijk. Je kan anderen natuurlijk ook niet opzadelen met jouw probleem (bijvoorbeeld geen drank op hun verjaardag).

Je kan situaties wel deels mijden. Niet naar die verjaardag, of eerder weg. Maar dat is voor het begin; je zondert je wel heel erg af als je dat structureel blijft doen (besef maar eens hoe veel situaties er oer week zijn waarin het sociaal geaccepteerd is om te drinken).
Vermijden is juist niet goed. Als je het vermijd en het komt onbewust toch op je pad is het alleen maar moeilijker om er mee om te gaan. Ik heb zoals je hierboven hebt kunnen lezen ook een geschiedenis. Ik ben 19 februari 2022 gestopt met drinken, cold turkey met hulp. Mijn vrouw is 20 februari jarig en dit werd gevierd, mét alcohol maar niet voor mij en heb er geen moeite mee gehad. In mei ben ik zelf jarig en in maart was er nog een verjaardag, beiden met alcohol, beiden niet voor mij. Door het wel te zien ben je je bewuster van je keuze niet te drinken en is het makkelijker om er mee om te gaan als je het wel tegen komt. Overigens zijn het maar enkele maanden geweest dat ik helemaal niet dronk, nu is het zo nu en dan een wijntje, 1-2 glazen, hooguit 3. Als er 2 flessen wijn in een maand worden gedronken is het veel. Bewust blijven dat het er is, is het beste, dan houd je er rekening mee. Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.
pi_220496987
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:18 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.

Maar terugkomend op het thuis zitten, ja, dat is een valkuil. Je moet iets om handen hebben om niet naar de drank te grijpen, elke verslaving werkt in die zin hetzelfde. Als je bezig bent, rook je ook minder bijvoorbeeld. Het is niet specifiek het werk in de kringloop, maar iets om handen hebben.
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?

Uitstel van executie dus?

quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:
Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.
Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet is ;) ) te kunnen laten staan.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 06:59:40 #159
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220496997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?

Uitstel van executie dus?
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 07:00:53 #160
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220497000
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:

Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet is ;) ) te kunnen laten staan.
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.
pi_220497001
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:59 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematisch :N
.
pi_220497008
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:00 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 07:07:46 #163
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220497016
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:01 schreef r_one het volgende:

[..]
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematisch :N
De core blijft hetzelfde, het gevolg minder heftig, puur omdat er minder wordt gedronken. Daar ging het om toch?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:03 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.
Natuurlijk maakt dat verschil. Voorbereid zijn op iets vs niet voorbereid zijn op iets. Daar gaat het om. Het stukje voorbereiding of voorkennis is essentieel. Daardoor is de kans groter dat je er van af blijft dan wanneer het er plots is. Dan moet je ineens gaan schakelen terwijl je al in een grote schakel zit. Voor mij heeft het geholpen en gezien de paralellen die ik zie met kree, geloof ik dat dat hem ook zou kunnen helpen. Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.
pi_220497072
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 07:07 schreef _UserName_ het volgende:
Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.
Oke. Ik zal me er niet verder mee bemoeien dan.
.
pi_220497899
quote:
88s.gif Op vrijdag 3 april 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Vermijden is juist niet goed.
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2026 @ 12:29:40 #166
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_220498672
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.
Er is inderdaad een verschil tussen gezellig drinken en je lam zuipen. Dat laatste heb ik ook geen behoefte aan maar daar loop je op een verjaardag niet zo snel tegen aan gelukkig.
pi_220522826
Ik ben net terug van weekendje weg. Dus om er allemaal uitgebreid op in te gaan nu te laat.

Maar geen zorgen. Ik lees ze even terug en dan reageer ik erop.

Alleen nu geen tijd meer voor.
Do what you love, love what you do!
pi_220522828
Btw vind dit nog steeds niet onder ONZ vallen want is het niet. Mods? Ik wil het terug waar ik het oorspronkelijk begon. R&P dus.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 01:16:48 #169
388664 crew  Dotteke
pi_220522833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:09 schreef kree het volgende:
Btw vind dit nog steeds niet onder ONZ vallen want is het niet. Mods? Ik wil het terug waar ik het oorspronkelijk begon. R&P dus.
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220522853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:16 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.

Heb hier nl over nagedacht. Waarom zou ik in ONZ met al het gestook verder vertellen? Over iets wat serieus is.
pi_220523176
quote:
84s.gif Op dinsdag 7 april 2026 01:30 schreef kree het volgende:

[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.
Dio mio.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220523389
quote:

[..]

Heb hier nl over nagedacht. Waarom zou ik in ONZ met al het gestook verder vertellen? Over iets wat serieus is.
Dan vertel je er niet over verder?

Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).

En om er een verkapte chantage-draai aan te geven... bah.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Spellchecker dinsdag 7 april 2026 @ 08:57:09 #173
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220523461
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dan vertel je er niet over verder?

Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).

En om er een verkapte chantage-draai aan te geven... bah.
Dat wordt gewoon verderposten straks, of hier, of in FB of een nieuw topic.
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 08:59:58 #174
18653 crew  D.
pi_220523479
quote:

[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij.
Mooi.

Kan dit topic ook dicht dan?
  Moderator dinsdag 7 april 2026 @ 09:14:27 #175
388664 crew  Dotteke
pi_220523529
Gewoon niet op reageren. Hij weet hoe er over gedacht wordt @yvonne en @ArmaniXL zijn er duidelijk in geweest
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')