Dag-nachtritme ook.quote:Op donderdag 2 april 2026 08:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Nouja, dagritme hebben is wel key voor herstel, dus dat vind ik niet zo heel vreemd.
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?quote:Op donderdag 2 april 2026 15:08 schreef Invisibli het volgende:
Wel cool dat alles al 6 pagina's lang een vraag is?
Die hypetrein had ik even gemist?
Maar het kan wel?
Al weet ik dat niet zo zeker?
quote:Op donderdag 2 april 2026 17:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
niet zo onwijs mee eens eigenlijk? hoop wel dat mensen serieus kunnen reageren tips enzo maar niet afzeiken? maar ok voor de rest enzo laat andere ook in hun waarde he?
er is niksd mis met hele topic ofzo toch ofniet ok?
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:10 schreef r_one het volgende:
[..]
door werk in kringloop ga je minder drinken?
want thuiszitten geeft stress?
Vermijden is juist niet goed. Als je het vermijd en het komt onbewust toch op je pad is het alleen maar moeilijker om er mee om te gaan. Ik heb zoals je hierboven hebt kunnen lezen ook een geschiedenis. Ik ben 19 februari 2022 gestopt met drinken, cold turkey met hulp. Mijn vrouw is 20 februari jarig en dit werd gevierd, mét alcohol maar niet voor mij en heb er geen moeite mee gehad. In mei ben ik zelf jarig en in maart was er nog een verjaardag, beiden met alcohol, beiden niet voor mij. Door het wel te zien ben je je bewuster van je keuze niet te drinken en is het makkelijker om er mee om te gaan als je het wel tegen komt. Overigens zijn het maar enkele maanden geweest dat ik helemaal niet dronk, nu is het zo nu en dan een wijntje, 1-2 glazen, hooguit 3. Als er 2 flessen wijn in een maand worden gedronken is het veel. Bewust blijven dat het er is, is het beste, dan houd je er rekening mee. Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.quote:Op donderdag 2 april 2026 08:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is in de praktijk lastig, zo niet onmogelijk. Je kan anderen natuurlijk ook niet opzadelen met jouw probleem (bijvoorbeeld geen drank op hun verjaardag).
Je kan situaties wel deels mijden. Niet naar die verjaardag, of eerder weg. Maar dat is voor het begin; je zondert je wel heel erg af als je dat structureel blijft doen (besef maar eens hoe veel situaties er oer week zijn waarin het sociaal geaccepteerd is om te drinken).
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:18 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ik ben kree niet, wel was ik problematische drinker. Ik werkte 4-5 jaar terug in een fietsenzaak, 20 uur in de week van 8.30 tot 12.30, de middag had ik niks om handen en dan is de weg naar alcohol heel makkelijk. Ik ben bij een kringloop gaan werken om dat te minderen, ook ben ik destijds bij verslavingszorg geweest (ook ik ben (in 2005 al) mijn rijbewijs kwijt geraakt) om het rijbewijs terug te halen. Ook ik zit nog in het traject van het CBR, begin 2027 heb ik de laatste check van de 3. Ik heb dus best wat paralellen met kree, alleen heb ik het (gelukkig) minder moeilijk en heb ik verder geen terugvallen gehad.
Maar terugkomend op het thuis zitten, ja, dat is een valkuil. Je moet iets om handen hebben om niet naar de drank te grijpen, elke verslaving werkt in die zin hetzelfde. Als je bezig bent, rook je ook minder bijvoorbeeld. Het is niet specifiek het werk in de kringloop, maar iets om handen hebben.
Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet isquote:Op vrijdag 3 april 2026 06:32 schreef _UserName_ het volgende:
Is het er niet, kan je er ook geen rekening mee houden en creëer je een valkuil.
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na 8 uur werken zul je toch een keer thuis komen, dan verschuif je toch gewoon het probleem naar een paar uur later? En in het weekend ben je dan toch ook het haasje?
Uitstel van executie dus?
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.quote:Op vrijdag 3 april 2026 06:56 schreef r_one het volgende:
Dit vind ik een rare gedachtekronkel: alcohol om je heen nodig hebben om van de alcohol (die er dan niet is) te kunnen laten staan.
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematischquote:Op vrijdag 3 april 2026 06:59 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja en nee, in plaats van dat je om 13u al begint, is het dan pas om 19u en drink je de helft minder. En ja, weekenden is een dingetje. Maar feit is dat wanneer er minder tijd is om te drinken, je ook minder drinkt, daardoor word je fitter wakker en besef je dat het ook wel minder kan. Althans, zo werkte dat bij mij. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik niet alleen woon, wellicht zal dat ook helpen.
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Nodig niet, maar als het onaangekondigd is, dan is het lastiger om er mee om te gaan. Als je weet dat het komt kan je je erop voorbereiden.
De core blijft hetzelfde, het gevolg minder heftig, puur omdat er minder wordt gedronken. Daar ging het om toch?quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Vanaf 19 uur drinken (tot het slapen gaan) vind ik amper minder problematisch
Natuurlijk maakt dat verschil. Voorbereid zijn op iets vs niet voorbereid zijn op iets. Daar gaat het om. Het stukje voorbereiding of voorkennis is essentieel. Daardoor is de kans groter dat je er van af blijft dan wanneer het er plots is. Dan moet je ineens gaan schakelen terwijl je al in een grote schakel zit. Voor mij heeft het geholpen en gezien de paralellen die ik zie met kree, geloof ik dat dat hem ook zou kunnen helpen. Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat zou geen verschil mogen maken. Of je drinkt, of je kunt er afblijven. Er vanaf blijven omdat je weet dat alcohol is aangekondigd (en anders lukt het niet) vind ik raar.
Oke. Ik zal me er niet verder mee bemoeien dan.quote:Op vrijdag 3 april 2026 07:07 schreef _UserName_ het volgende:
Daar gaat het uiteindelijk om, niet om wat een derde er van denkt.
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.quote:
Er is inderdaad een verschil tussen gezellig drinken en je lam zuipen. Dat laatste heb ik ook geen behoefte aan maar daar loop je op een verjaardag niet zo snel tegen aan gelukkig.quote:Op vrijdag 3 april 2026 10:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor de één niet, de ander heeft er profijt van. Ik 'moet' nog steeds bepaalde dingen mijden, misschien nog niet eens in de eerste plaats om terugval te voorkómen, maar vooral omdat ik me broodnuchter dooderger aan katlam volk om me heen.
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.quote:Op dinsdag 7 april 2026 01:09 schreef kree het volgende:
Btw vind dit nog steeds niet onder ONZ vallen want is het niet. Mods? Ik wil het terug waar ik het oorspronkelijk begon. R&P dus.
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.quote:Op dinsdag 7 april 2026 01:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ga je nu weer beginnen? Je weet het antwoord.
Dio mio.quote:Op dinsdag 7 april 2026 01:30 schreef kree het volgende:
[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.
Dan vertel je er niet over verder?quote:Op dinsdag 7 april 2026 01:30 schreef kree het volgende:
[..]
Ok Dan hou ik het er maar ff bij. Zie wel of ie verplaatst wordt. Pas daarna vertel ik verder.
Heb hier nl over nagedacht. Waarom zou ik in ONZ met al het gestook verder vertellen? Over iets wat serieus is.
Dat wordt gewoon verderposten straks, of hier, of in FB of een nieuw topic.quote:Op dinsdag 7 april 2026 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan vertel je er niet over verder?
Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).
En om er een verkapte chantage-draai aan te geven... bah.
Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @kree blij om dat je terug bentquote:Op dinsdag 7 april 2026 08:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dan vertel je er niet over verder?
Ik denk dat users een stuk minder op je verhaal zitten te wachten dan jij denkt, gezien je huidige situatie (terugval).
En om er een verkapte chantage-draai aan te geven... bah.
Dat heeft hij pas in 6 topics in ONZ gedaanquote:Op dinsdag 7 april 2026 12:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @:kree blij om dat je terug bent
Dan kan dit topic dus op slotquote:Op dinsdag 7 april 2026 12:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou, een "chantage-draai" is nogal wat om te stellen niet waar... Ik kan hem wel begrijpen. Zou ook niet mijn levensverhaal willen vertellen in ONZ. Dan voel je je niet serieus genomen, net zoals hij het ervaart.. @:kree blij om dat je terug bent
dank, wat verder met dit topic weet ik nog niet, laat hem nog maar even open.quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:37 schreef Masberum het volgende:
[..]
nou niks ten nadele van jou Dot, maar ik ben het daar dus niet mee eens?quote:Op dinsdag 7 april 2026 12:47 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat heeft hij pas in 6 topics in ONZ gedaan![]()
Laat het rusten, er is nee gezegd dus dan houdt het op.
Ga de boel nu niet even lekker aanwakkeren
Volgens mij heb je weer teveel gedronken, want dit verhaal heb je al tig keer gepost.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:02 schreef kree het volgende:
[..]
nou niks ten nadele van jou Dot, maar ik ben het daar dus niet mee eens?
Deze hele reeks begon in R&P en waar die ook terecht stond.
Uiteindelijk en vraag me niet meer waarom, is dat naar ONZ gegaan.
En dat was prima, want zolang alles goed gaat enzo kunnen we er allemaal over lachen.
Maar dan denk ik toch dat als er wel iets serieus is dat het hier dan weer niet past.
Dat is het meer.
Nu gaat het onderhand trouwens wel weer oke met mij. Maar struggle met wat dingetjes soms en die vind ik hier gewoon niet passen.
Dat is waarom ik denk dat het ergens anders past.
Andere optie is nieuw topic aanmaken in R&P, maar zal ik wel doen als ik er de behoefte aan heb.
Snap ook wel om dit zo ff van forum te veranderen ook weer niet handig is.
niet dus.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:04 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij heb je weer teveel gedronken, want dit verhaal heb je al tig keer gepost.
Zoek hulp
Ik kan niet onder woorden brengen hoe erg ik me hieraan irriteer, dit soort vooroordelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:04 schreef D. het volgende:
[..]
Volgens mij heb je weer teveel gedronken, want dit verhaal heb je al tig keer gepost.
Zoek hulp
Mijn oordeel baseer ik op het feit dat je weer een onzinnig verhaal ophangt, wat je al tig keer eerder gepost hebt, en antwoord op hebt gehad, en het verzoek hebt gehad er niet weer mee te komen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:06 schreef kree het volgende:
[..]
niet dus.
en oordeel niet te snel vooral.
Juist hierom dus wil ik dit topic niet hier.
owh en jij bent? @:D. nooit zoveel gezien hier?
TR gezet, met je oordeel gelijk al.
wie zegt dat het een onzinnig verhaal is dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:14 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn oordeel baseer ik op het feit dat je weer een onzinnig verhaal ophangt, wat je al tig keer eerder gepost hebt, en antwoord op hebt gehad, en het verzoek hebt gehad er niet weer mee te komen.
Ik oordeel dus niet te snel, jij bent alleen niet helder genoeg het te snappen.
Als je je irriteert moet moet je daarmee stoppenquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ik kan niet onder woorden brengen hoe erg ik me hieraan irriteer, dit soort vooroordelen.
Terwijl dat dus helemaal niet waar is.
en dan nog een advies eraan koppelen ook
Erger nog dat mensen denken dat je gelijk hebt door dit te zeggen.
Je hebt geen idee man?????
nee, zo makkelijk kom je hier niet mee weg, ik weet echt wel wat het punt is en waarom dit niet naar R&P kan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:16 schreef D. het volgende:
[..]
Als je je irriteert moet moet je daarmee stoppen
Ik niet?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:19 schreef kree het volgende:
[..]
nee, zo makkelijk kom je hier niet mee weg,
Nou, nee dus, want dat is al besproken, en afgehandeld.quote:ik weet echt wel wat het punt is en waarom dit niet naar R&P kan.
Oke aangezien dit toch ONZ is kunnen we het er wel even over hebben denk ook.
Ja, dat blijf je aangeven. Maar dat geldt bij jou voor veel dingenquote:Dat dit niet naar R&P kan is me een raadsel trouwens, want het is een eerlijk en serieus verhaal.
Dat er door dit soort reacties een beetje ander verhaal van wordt gemaakt is mij een raadsel.
Ik post feiten, jij ontkent ze, en zo is het cirkeltje weer rondquote:Ik vind dat je aardig snel oordeelt maat? over hoe en wat, zeker omdat je hele username me niet zo bekend voorkomt uit de 100 ofzo andere delen over verschillende fora in deze reeks.
Dus hou je vooroordeel ff voor je aub. En hou het dan bij de feiten.
er is helemaal nog niks afgehandeld?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik niet?
[..]
Nou, nee dus, want dat is al besproken, en afgehandeld.
[..]
Ja, dat blijf je aangeven. Maar dat geldt bij jou voor veel dingen
[..]
Ik post feiten, jij ontkent ze, en zo is het cirkeltje weer rond
dat heb ik ook nergens gezegd?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik noemde jou geen klootzak, ik zei alleen dat je hulp nodig hebt
Nee hoor, als je je in R&P net zo gedraagt als hier krijg je daar gewoon dezelfde reactiesquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef kree het volgende:
[..]
er is helemaal nog niks afgehandeld?
Dat dit topic niet weer terug kan naar R&P komt omdat het hier anders gaat in reacties.
Zie dit maar?
sowieso moet je mss wat meer je mening voor je houden en niet gelijk een aanname doen?
owh zo, wel PM dan? want wil het er ff met je over hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:28 schreef Masberum het volgende:
@:kree blijkbaar kan ik geen DM's terugsturen, die rechten zijn me afgepakt blijkbaar. Dat je het even weet
Dat beloofde je eerder ook alquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:29 schreef kree het volgende:
[..]
dat heb ik ook nergens gezegd?
dat maak jij er nu van, ik maakte er een voorbeeld van omdat jij gelijk dacht wel even te weten hoe het mij ging of hoe het zat?
precies dit dus, daarom wil ik niet verder vertellen hierover in ONZ.
ik gedraag me zo, omdat ik elke keer gezeik krijg als ik iets serieus wil bespreken....quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:29 schreef D. het volgende:
[..]
Nee hoor, als je je in R&P net zo gedraagt als hier krijg je daar gewoon dezelfde reacties
en wanneer was het laatste dat ik serieus in R&P hierover gepost heb? alwetende D.quote:
Ipv zo te keer te gaan kun je ook gewoon bespreken wat je wilt bespreken, maar dat doe je nooit.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:32 schreef kree het volgende:
[..]
ik gedraag me zo, omdat ik elke keer gezeik krijg als ik iets serieus wil bespreken....
En getroll en uitlokking, of bv aannames die op een (wat is het, gevoel van jou ofzo) krijg.
Denk je dat ik zin heb om nu details te bespreken dan, als het zo gaat?
Dat is juist waarom ik het vroeg.
Jij maakt nu al gelijk stemming nl met je reactie.
Hoop dat je dat snapt?
Bijna iedereen neemt jou serieusquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:34 schreef kree het volgende:
ik vind dit btw niet erg he? om even over te hebben zo openbaar.
Maar ik wil wel serieus genomen worden, zeker als het hierom gaat. En dat lukt me hier dus voor geen meter.
Dat zul je toch met me eens zijn.
Oke wat stel jij voor?
Ik ga helemaal niet te keer? Ik ben ook niet direct boos ofzo, irriteer me alleen aan je kortzichtige mening en idee.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:38 schreef D. het volgende:
[..]
Ipv zo te keer te gaan kun je ook gewoon bespreken wat je wilt bespreken, maar dat doe je nooit.
Het iedere dag weer klagen dat dit topic niet in R&P staat en dat je daarom je verhaal niet kunt doen.
Iedereen zegt dat dat prima kan, jij spreekt dat tegen. Iedereen zegt dat jij dat nu alweer tegen spreekt, en dat spreek je ook weer tegen.
Uiteindelijk ben je de hele dag bezig met mensen tegenspreken en heb je nog niet besproken waar je dit topic voor wilde gebruiken. En zo ben je alweer weken zoet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |