De update:quote:Kree valt in november 2020 en breekt zijn schouder. Dit is erg vervelend, maar blijkt uiteindelijk een zegen. Kree heeft dan al een tijd problemen met zijn overmatige alcoholconsumptie. De val betekent de start van een leven zonder drank. Een verhaal van vallen en opstaan.
Bij een ondoordachte actie in februari 2020 verplaatst kree zijn bedrijfswagen op het parkeerterrein bij zijn huis, wordt betrapt op rijden onder invloed en raakt zijn rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt. Bij het begin van de coronapandemie verliest hij ook zijn baan. In november 2020 struikelt hij dronken over een drempel en belandt met een gebroken schouder in het ziekenhuis. Dit wordt de ommekeer. Na het ziekenhuis vangt zijn moeder hem op en die wil niet dat hij drinkt. En dat doet kree ook niet. Zo is de jaarwisseling 20/21 de eerste in jaren die hij nuchter doorkomt. Hij werkt verder aan zijn lichamelijke herstel en er zijn goede gesprekken met hulpverlening. In januari 2021 verhuist hij naar een plek bij een instelling waar hij kan gaan werken aan zijn alcoholprobleem. Het semi-begeleid wonen biedt hem structuur en hij vult zijn tijd met therapie en dagbesteding. Ook in het gitaarspelen krijgt hij weer veel plezier, met gitaarlessen.
Kree’s doel is nuchter blijven, een nieuwe woning vinden via de woningbouwstichting, een nieuwe baan en zijn rijbewijs terug. Herstel van zijn schouder gaat langzaam maar gestaag. In april/mei 2021 start hij in een kringloopcentrum met het vervullen van de taakstraf waartoe hij i.v.m. rijden onder invloed is veroordeeld. Hij heeft zijn rijbewijs nog altijd niet terug, maar mag wel scooterrijden en met de aanschaf van een scooter kan hij er weer eens op uit.
In juli 2021 zit de taakstraf erop, heeft kree al heel wat actie ondernomen om een woning te vinden (nog niet gelukt), gaat hij bij een christelijk bandje spelen en is hij ook voorzichtig bezig met solliciteren. Nog altijd nuchter. Eind augustus is het eindelijk raak: een woning gevonden! Een beetje een uitgeleefde bende, maar er valt zeker iets van te maken. Voor- en achtertuin, wat wil je nog meer. Na wat gesteggel krijgt kree ook een normaal huurcontract en niet een met een bepaling dat hij er bij overlast makkelijker uitgezet zou kunnen worden. Eind oktober contract tekenen. Er wordt via de WMO geregeld dat hij af en toe ondersteuning thuis krijgt en ambulant gaan de gesprekken met de psycholoog door.
Ook is er in oktober een serieus gesprek met een potentiële werkgever, aan wie kree eerlijk vertelt hoe de gaten in zijn cv zijn gekomen. Vindt de werkgever geen belemmering om hem aan te nemen. Er is vertrouwen in hem, ondanks zijn verslavingsprobleem en dat hij geen rijbewijs heeft. Toch ketst deze baan af omdat de hulpverlening ook aangeeft dat dit allemaal te veel en te snel is voor kree.
Kree logeert inmiddels bij zijn moeder en klust hard door aan zijn huis. Het traject bij het CBR gaat hopelijk snel leiden tot terugkrijgen van zijn rijbewijs. Hij komt begin 2022 paginagroot in een plaatselijke krant met zijn verhaal in het kader van Dry January. Half januari verhuist hij eindelijk naar zijn eigen woning. Het langverwachte bericht komt dat hij weer een rijbewijs mag gaan ophalen: eerst voor een jaar geldig. En in maart is er weer goed nieuws: een werkgever heeft vertrouwen in kree en biedt hem een baan aan. De benodigde VOG blijkt geen probleem. 1 april start hij met zijn baan. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Komt de proeftijd met gemak door en krijgt een jaarcontract. Hij mag opleidingen doen en hij noemt het de leukste (en best betaalde) baan die hij ooit heeft gehad.
In januari 2023 komt er een gunstig rapport van CBR: rijbewijs kan verlengd worden, nu voor drie jaar. En in februari meldt kree dat zijn contract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Kree houdt ons op FOK! sinds zijn val op de hoogte met updates die hij altijd afsluit met ‘wordt vervolgd’. Hij wil daarmee aan anderen, die misschien in de zelfde shit zitten, laten zien wat er goed gaat en wat soms niet. Dat de weg voor iedereen anders zal zijn, maar dat de lichtpunten en mogelijkheden wel zijn te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
@kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Jij zorgt er meestal voor dat het ontspoort. En nogmaals wat en hoeveel ik lees weet jij niet. Je bent niet echt een aanwinst als "vriend" in deze
Drama is nu niet richting jou Kree.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef kree het volgende:
Jonges en meiden? ik wil geen drama in dit topic over mij?
laat het duidelijk zijn. als je ergens geïrriteerd over bent of wat ik zei? vraag het ff. en praten we het uit.
het is een eerlijk verhaal en daar wil ik het er bij houden? geen gezeik topic.
Ik vind je heel eerlijk nu hoor!quote:Op donderdag 2 april 2026 00:44 schreef kree het volgende:
Jonges en meiden? ik wil geen drama in dit topic over mij?
laat het duidelijk zijn. als je ergens geïrriteerd over bent of wat ik zei? vraag het ff. en praten we het uit.
het is een eerlijk verhaal en daar wil ik het er bij houden? geen gezeik topic.
Ik vind je gevaarlijk, sorry en je hebt vertrouwen gewonnen en dat baart me zorgen.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
@:kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?
Als je een beetje fatsoen hebt en respect voor kree dan post je dit gewoon niet.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
@:kree ben ik een betere vriend dan deze personen hier of ben ik juist een tegenwerkende kracht?
Ik zal hem weer negeren, voor jou. Dit is inderdaad jouw topic en jouw vriend.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef kree het volgende:
hmmmm. ik snap de drama, maar echt zullen we geen gezeik doen in dit topic? want het is persoonlijk ook voor mij dit verhaal. en echt niet zo makkelijk om zo op internet te tyfenb. maar hoop mss helpen we elkaar.
dat gezeik in topic helpt iig niet?
Wow, gevaarlijk zelfs. Oke dan..quote:Op donderdag 2 april 2026 00:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind je gevaarlijk, sorry en je hebt vertrouwen gewonnen en dat baart me zorgen.
ik denk wij hem langer volgen dan dat jij hem van hier kentquote:Op donderdag 2 april 2026 00:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je hoeft me ook niet te vertrouwen. Je hoeft hem alleen even gevolgd te hebben.
niemand valt me min of meer aan? iedereen heeft andere mening wel.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Masberum is het drama. En als ik jou was zou ik die gast negeren. Jij hebt laten zien dat je ballen hebt en je fouten erkent.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:48 schreef kree het volgende:
[..]
niemand valt me min of meer aan? iedereen heeft andere mening wel.
maar dat is toch goed? laten we er gewoon over praten ipv drama topic te maken en elkaar aan te vallen ?
Je behandelt hem echt alsof hij mentaal niet volledig is. Hoeveel fatsoen en respect heb je voor hem als je zo bang bent dat hij dit soort vragen niet kan beantwoorden?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:47 schreef Shii het volgende:
[..]
Als je een beetje fatsoen hebt en respect voor kree dan post je dit gewoon niet.
"ik denk"quote:Op donderdag 2 april 2026 00:48 schreef Puzzie het volgende:
[..]
ik denk wij hem langer volgen dan dat jij hem van hier kent
dus doe gewoon normaal.
Je fatsoen is ver te zoeken dat je dit topic gaat zitten vervuilen met je vieze aannames.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:50 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je behandelt hem echt alsof hij mentaal niet volledig is. Hoeveel fatsoen en respect heb je voor hem als je zo bang bent dat hij dit soort vragen niet kan beantwoorden?
In die tijd kwam jij hier helemaal niet , niet zeurenquote:Op donderdag 2 april 2026 00:51 schreef Masberum het volgende:
[..]
"ik denk"
Dat vat het wel weer samen sorry om dat te moeten zeggen. Dit is gewoon weer gepraat in de lucht
Oke, kan je aangeven welke vieze aannames ik maak?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:52 schreef Shii het volgende:
[..]
Je fatsoen is ver te zoeken dat je dit topic gaat zitten vervuilen met je vieze aannames.
Dit is ook weer niet waar.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
In die tijd kwam jij hier helemaal niet , niet zeuren
Waarom?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:53 schreef Soury het volgende:
Als ik een mod was had ik er nu een slotje opgetieft.
Het is even goed zo, kree gaat een weekendje weg en heeft food for thoughts.quote:
Ik mag niet gastmoddenquote:Op donderdag 2 april 2026 00:53 schreef Soury het volgende:
Als ik een mod was had ik er nu een slotje opgetieft.
Dat was eerder ook zo. Waarom nu plotseling een slotje?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is even goed zo, kree gaat een weekendje weg en heeft food for thoughts.
Zou je het topic op slot zetten als je dat wel mocht doen vanwege mijn reacties als ik vragen mag?quote:
ben ik ook en wil eigenlijk geen gezijk,. maarja wat jullie met elkaar uit moeten vechten? ga je gang be?quote:
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer. Ik ga in dit topic niet meer op jou reageren, dus doe geen moeite.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zou je het topic op slot zetten als je dat wel mocht doen vanwege mijn reacties als ik vragen mag?
Ik bedoelde alleen maar dat het zo even goed is. Ik vind dat kree echt een enorme stap heeft gezet door dingen toe te geven. En dat het verder er nu op het moment niet zoveel meer toe doet. Een weekendje weg is een mooi begin om dit allemaal even in te laten dalen toch?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:58 schreef Masberum het volgende:
[..]
Zou je het topic op slot zetten als je dat wel mocht doen vanwege mijn reacties als ik vragen mag?
Ja dat is een illusie. Het liep niet lekker als je terugkijkt ook. Kree is dronken en reageert ook op die manier. Misschien vind je dat dat lekker loopt ofzo.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:
[..]
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer.
nou ik denk beste is. laten we geen gevecht hier gaan doen, hoewel ik er goed op ga altijd dat soort dingen?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Masberum het volgende:
Oke nou ja wie wil typvechten? Kree geeft zijn blessings
Ik laat het ook hier bij.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:
[..]
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer. Ik ga in dit topic niet meer op jou reageren, dus doe geen moeite.
goedzo niet doen en laten we bij het punt houden waar het nu over ging ipv andere drama.;quote:
Fijne vriend ben je ook. Kree is verstandiger dan jij in dit topic.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja dat is een illusie. Het liep niet lekker als je terugkijkt ook. Kree is dronken en reageert ook op die manier. Misschien vind je dat dat lekker loopt ofzo.
Kree zegt net zoals ik dingen, dat lijkt een stap maar is het niet. Voor als je het afvraagt, ik ben er wel serieus mee bezig. Kree gaat na de Ardennen weer gewoon verder. Dat bedoel ik niet negatief naar hem toe, hij heeft zijn redenen om te drinken.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik bedoelde alleen maar dat het zo even goed is. Ik vind dat kree echt een enorme stap heeft gezet door dingen toe te geven. En dat het verder er nu op het moment niet zoveel meer toe doet. Een weekendje weg is een mooi begin om dit allemaal even in te laten dalen toch?
Sorry, ik zal me verder ook koest houden.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:02 schreef kree het volgende:
[..]
nou ik denk beste is. laten we geen gevecht hier gaan doen, hoewel ik er goed op ga altijd dat soort dingen?
maar mss in ander topic dan, niet hier.
dat Ardennen heeft er niks mee te maken?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:05 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kree zegt net zoals ik dingen, dat lijkt een stap maar is het niet. Voor als je het afvraagt, ik ben er wel serieus mee bezig. Kree gaat na de Ardennen weer gewoon verder. Dat bedoel ik niet negatief naar hem toe, hij heeft zijn redenen om te drinken.
Maar jullie denken elke keer dat er een stap vooruit is en dan zijn jullie verbaasd dat het niet zo blijkt te zijn. Nu ook weer over 2 weken. Jullie zien het rooskleuriger in dan ik. Of dat betekent dat jullie het realistischer inzien dan ik zullen we dan wel weer zien.
Dat hoeft niet naar mijn idee. Betekent niet dat wat je zegt ook maar ergens op slaat. Maar je mag zeggen wat je denkt naar mijn idee..quote:Op donderdag 2 april 2026 01:06 schreef Shii het volgende:
[..]
Sorry, ik zal me verder ook koest houden.
Maar we weten wel wat over elkaar, ik ook over de rest. Tenzij de online reacties van mensen compleet anders zijn dan hoe ze echt denken.. maar dat is niet echt logisch.. Hoe mensen hier zijn zegt in het algemeen wel wat over hoe mensen in het echt zijn, wellicht online wat brutaler, zelfverzekerder etc. Maar het is meestal niet alsof een introvert plotseling een extrovert blijkt te zijn ofzoquote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef kree het volgende:
[..]
dat Ardennen heeft er niks mee te maken?
ik denk we moeten elkaar niet veroordelen voor alles maar van elkaar te weten he?
Het is goed met je. Ik heb TR's gezet voor je getrol. Je helpt hier kree echt niet mee. Open je eigen topic.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:07 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat hoeft niet naar mijn idee. Betekent niet dat wat je zegt ook maar ergens op slaat. Maar je mag zeggen wat je denkt naar mijn idee..
Ik weet niet waarom je TR's zou hebben gezet. Ik reageer inhoudelijk op wat jij o.a. zegt. Mijn eigen topic openen over wat?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:09 schreef Shii het volgende:
[..]
Het is goed met je. Ik heb TR's gezet voor je getrol. Je helpt hier kree echt niet mee. Open je eigen topic.
Iemand neemt het topic over omdat hij of zij reageert op meerdere reacties. Moet die persoon dan minder reageren? Heeft die persoon verkeerd gereageerd?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:01 schreef Ole het volgende:
[..]
Je neemt het topic over terwijl het net lekker liep. Dat vind ik jammer. Ik ga in dit topic niet meer op jou reageren, dus doe geen moeite.
Nee laat je maar niet bang maken hoor.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:12 schreef kree het volgende:
ik ben voorstander van laten we het gewoon open houden? dit hele verhaal en discussie?
van mij hoeft er niet wat weg btw. ?
Correct, naar mijn idee is daar ook niks ergs aan. Maar sommige mensen vinden dat wel erg heb ik het idee. Daarom let ik ook wel extra op mijn woorden om ze maar geen echt voer te geven voor een ban of verwijderen van berichten. Jij hebt niks verkeerds gedaan naar mijn idee in dit geval.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:18 schreef kree het volgende:
er is niks aan de hand eigenlijk masberum. ik weet al met wat ik hier zeg dat ik weer discussie zou maken.\
maar daar is niks ergs aan? we kunnen het gewoon oneens zijn met elkaar ook toch? wat is daar mis mee?
zolang niemand onwijs lullig gaat doen werkt t het prima nog en kunnen we over van alles praten. eens of oneens.
ik weet dat je het niet slecht bedoelde naar mij?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:18 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nee laat je maar niet bang maken hoor.
Ik reageer gewoon op de users die reageren op een normale manier. Dat staat los van jou, behalve de keren dat ik op jou reageer.
Je topic gaat niet dicht door mij wees gerust, ze gaan mij wellicht censureren maar dat is niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken naar mijn idee.
Dat is goed om te horen maat. Ik weet niet wanneer je gaat slapen, ik over een uur ongeveer. Ik hoop dat je goed slaapt en dat we morgen weer verder kunnen chattenquote:Op donderdag 2 april 2026 01:22 schreef kree het volgende:
[..]
ik weet dat je het niet slecht bedoelde naar mij?
goed andere denken weer voor me? ik heb er geen moeite mee hoor? Ik ben fan van open discussie.
ik volg het nog ff, maar ik vond me nergens aangevallen hier en als dat wel zo was dan had ik TR zelf gedaan? ,maar het ging meer over met anderen buiten mij nu denk. en fix die zelf, het heeft zo geen nut om lelijk tegen elkaar te doen?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:23 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen maat. Ik weet niet wanneer je gaat slapen, ik over een uur ongeveer. Ik hoop dat je goed slaapt en dat we morgen weer verder kunnen chatten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |