quote:
Op dinsdag 7 april 2026 21:02 schreef kree het volgende:[..]
nou niks ten nadele van jou Dot, maar ik ben het daar dus niet mee eens?
Deze hele reeks begon in R&P en waar die ook terecht stond.
Uiteindelijk en vraag me niet meer waarom, is dat naar ONZ gegaan.
En dat was prima, want zolang alles goed gaat enzo kunnen we er allemaal over lachen.
Maar dan denk ik toch dat als er wel iets serieus is dat het hier dan weer niet past.
Dat is het meer.
Nu gaat het onderhand trouwens wel weer oke met mij. Maar struggle met wat dingetjes soms en die vind ik hier gewoon niet passen.
Dat is waarom ik denk dat het ergens anders past.
Andere optie is nieuw topic aanmaken in R&P, maar zal ik wel doen als ik er de behoefte aan heb.
Snap ook wel om dit zo ff van forum te veranderen ook weer niet handig is.
Dit topic is in nov 2020 aangemaakt door Dot om jou beterschap te wensen, n.a.v een post van jou in DTS waarin je vertelde dat je in het ziekenhuis lag.
Dus ze heeft het speciaal voor jou aangemaakt met een positieve boodschap en een stukje persoonlijke aandacht waarin andere users jou ook beterschap en sterkte konden wensen. Dat vond ik best wel lief van haar.
De 'eigenaar' van een topic is de persoon die het topic start.
maar ik kreeg zelf op een gegeven moment wel de indruk dat de 'eigenaar' van dit topic wordt bepaald door de user die het onderwerp actief houdt, en/of vooral het onderwerp van gesprek is.
Er is vaak tegen je gezegd dat dit jouw topic is maar jij hebt het idd niet zelf aangemaakt.
Ik zie het maar als een misverstandje in de sociale dynamiek waarin de perceptie van 'de groep' belangrijker is geworden dan de feitelijke start en geschiedenis van dit topic.
Dus ik ben het op dat punt met je eens dat dit topic niet echt 'jouw' topic is.
Is het ook nooit geweest, je hebt op dat punt gewoon gelijk.
Maar het staat hier al 6 jaar , en nu ineens is het voor jou een ding. Dat snap ik dan weer niet.
Dit topic had wmb bij de beterschapswensen moeten blijven ipv een 6-delige discussie reeks over jouw problemen met alcohol en andere dingen waar je tegenaan loopt, maar waar je zelf ook een actieve rol in hebt gehad.
Ik vind dat het uiteindelijk wel een prima topic is geworden waar mensen serieus ingaan op wat jij en/of anderen zeggen/denken/voelen/vinden en hoe zij het zien.
quote:
Op vrijdag 10 april 2026 23:40 schreef kree het volgende:[..]
precies die zuigende reacties zouden er niet moeten zijn? zo was het ook niet eerder of althans aan dit hele begin al toen ik dit topic maakte?
Ik hoef die er niet eens uit te hoeven filteren denk omdat we in een forum dan zijn die wel serieus is naar elkaar. En dat kan echt wel?
Hier werkt het gewoon totaal niet? En dat is niet erg?
Maar het streeft zijn doel voorbij om dit hier te hebben....... En weet dit is ook uit goeie bedoelingen aangemaakt? niet door mij maar door iemand anders. En dat is oke.
Maar het is natuurlijk totaal niet meer dan het eerlijke en oprechte verhaal wat ik ooit bedoelde met gewoon mijn hele verhaal vertellen eerlijk en met hulp en problemen. dat stond nl wel in R&Pen die is dicht gegaan of weet ik veel wat er allemaal weer was (succes die goed zijn met zoeken). Maar dat heb ik ook gezegd en mijn voorstel, we pakken vanaf dat laatste deel weer op in R&P ook over dit.
En tja wat met dit topic zien we dan wel?
Dat is het hele punt? en dat wil ik dus ff overleggen? Snap je?
Dat ene topic van 6 jaar geleden was niet dicht gegooid, hij was gewoon helemaal vol gepost en je hebt toen zelf geen nieuw deel geopend. Een verhaal delen houdt in dat er reacties op kunnen komen, ook reacties die je liever niet wil horen.
Deze hele reeks begon overigens niet in R&P, maar in de KLB met een topic van jou uit 2020 'Gvd op het politie bureau zitten' (deel/1/6)
KLB / Gvd op het politie bureau zittenEn daarna opende je een topic in R&P 'Aangehouden onder invloed door politie met veels te veel, dagboek #1'
R&P / Aangehouden onder invloed door politie met veels te veel, dagboek #1Je vertelde daar idd jouw verhaal en mensen reageerden daar op. Dat is hoe een discussieforum werkt.
Jij vindt dat het een eerlijk en oprecht verhaal was met ruimte voor hulp en problemen. Ik zie het anders.
Mij deed het denken aan iemand die een radiozender runt maar alleen zijn eigen frequentie kan ontvangen.
Zodra er ruis of een andere zender tussendoor komt, raakt hij boos en gefrustreerd.
Precies dat gebeurde er ook. je vertelde je verhaal kreeg (terecht) kritiek, werd boos, voelde je aangevallen.
En toen was R&P kut
quote:
Op vrijdag 10 april 2026 23:52 schreef kree het volgende:[..]
ja dan kom ik op alleen dit deel, je vergeet zeg maar de zeg maar heel aantal die er daarvoor waren dan?
Want dit is niet het begin van mijn verhaal, dat is zeg maar 10 jaar eerder dus in R&P als het al niet langer is.
En zeker heb respect voor ieder zijn mening erover hier. twijfel daar maar niet over.
maar weet dit topic heeft zijn oorspriong niet in ONZ, denk zelfs mss wel users die nog niet eens op fok waren toen ik dit verhaal begon? dit speelt 20 jaar he en al eerder als je nog even terug moet gaan naar topic "als versieren niet zo makkelijk gaat"
Dit topic was in eerste instantie gewoon een beterschapstopic , het staat in ONZ omdat jij zelf in DTS vertelde dat je in het ziekenhuis lag.
En DTS zit in ONZ.
je maakt er (om in jouw eigen woorden te blijven) een drama van en blijft hangen
quote:
Op zaterdag 11 april 2026 04:06 schreef kree het volgende:[..]
jawel en in de zin persoonlijk heb ik die wel gedaan. Hier op het forum is even de vraag wat handig is. dat vooral.
kan me voorstellen nl, dat mensen alleen deze reeks lezen? hier en zoals ie is. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal waar ik mee begon. het is een gevolg van een gevolg op gevolg
weet hiervoor nog reeksen van 20+ of meer topics over nl.
denk die zijn wellicht meer interessanter ook voor iedereen die dit gaat vinden via google.
Een SC is een slowchat waar mensen dagelijks topics volkletsen met ruimte voor serieuze gesprekken
maar ook met geouwehoer en offtopic ditjesdatjes. Leuk op zijn tijd maar wmb niet boeiend of interessant genoeg om te lezen als je daar zelf niet post.
Je verwacht dat mensen in dit topic een SC reeks (meerdere SC's reeksen waarin jij hebt gepost) van ruim 12 jaar geleden en met meer dan 500 delen terug gaan lezen om te begrijpen hoe jouw verhaal begon en waar het misging?
Het geeft mij een beeld van iemand die zijn eigen ervaringen ziet als een soort mini-documentaire waar anderen automatisch geboeid naar zouden moeten willen kijken terwijl het publiek daar helemaal niet op zit te wachten.
Dat verschil in beleving is precies waar het om draait.