wat staat hier?quote:Op donderdag 2 april 2026 04:02 schreef kree het volgende:
Naja jaren later werd dit drama en onhoudbaar dus, wat was er daarna en na hup normaal. eigenlijk niks?
te minderen is lastig omdat voor iedereen anders. ik kan wel zeggen wat voor mij hielp? ff geen stres en in kringloopwinkel werken terwijl bijstand betaalde. dat gaf me rust en van daar opwerken weer naar iets zelfquote:Op donderdag 2 april 2026 04:01 schreef r_one het volgende:
En eerlijke tips hoe anderen kunnen minderen? om ook enorme stappen te maken?
1 keer gedaan en ben er zwaar voor gestraft wel kan ik zeggen, dus dat nooit meer.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:02 schreef r_one het volgende:
En of je regelmatige niet dronken rijd? of nooit niet?
ja wat er staat?quote:Op donderdag 2 april 2026 04:05 schreef kree het volgende:
dat ff van mij, schroom niet om meer vragen te stellen btw.
hier kom ik later ff op terug, tis niet zo makkelijk als je nu zegt mss....quote:Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef Invisibli het volgende:
Ik breek even in met wat handvaten die ik gebruik (2 jaar volledig zonder alcohol na jaren gebruik).
1. Als je dorst hebt - alcohol wilt drinken, drink eerst een half liter water. Wacht even en zie dan of je nog dezelfde alcoholzucht hebt.
2. Als je wilt drinken, ga actief iets anders doen
3. Ga niet naar plekken waar je veel dronk
4. Ga niet naar mensen die drinken (alcohol)
5. Kies voor een fijne nieuwe dag zonder hoofdpijn etc, en niet voor tijdelijk plezier
Heb gewoon geen alcohol in huis.
Ga niet naar het cafe, doe andere dingen.
Lees het boek van allen carr - nooit meer een kater.
Succes!
Kies voor jezelf, niet voor een ogenschijnlijk fijn middel dat zorgt dat jij de controle verliest en goede vriendachappen/familie/geld.
door werk in kringloop ga je minder drinken?quote:Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef kree het volgende:
[..]
te minderen is lastig omdat voor iedereen anders. ik kan wel zeggen wat voor mij hielp? ff geen stres en in kringloopwinkel werken terwijl bijstand betaalde. dat gaf me rust en van daar opwerken weer naar iets zelf
dat was 10 jaar terug.quote:
daarna helemaal nooit meer?quote:Op donderdag 2 april 2026 04:04 schreef kree het volgende:
[..]
1 keer gedaan en ben er zwaar voor gestraft wel kan ik zeggen, dus dat nooit meer.
ik vraag naar nu?quote:
Dat is in de praktijk lastig, zo niet onmogelijk. Je kan anderen natuurlijk ook niet opzadelen met jouw probleem (bijvoorbeeld geen drank op hun verjaardag).quote:Op donderdag 2 april 2026 01:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandiger het contact met drinkende mensen te vermijden of vragen of ze niet willen drinken?
Dat is waar en inderdaad enorm kut. Want ja, met de correcte hoeveelheden is alcohol ook gewoon een heel handig sociaal smeermiddel zonder al teveel consequenties.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:36 schreef kree het volgende:
[..]
oke eerlijke vraag, waarom ik niet wil stoppen terwijl eigenlijk alles wijst op dat je beter nooit meer kan drinken?
dat is je vraag?
omdat ik het nog steeds gezelliger vind om wel drankje te drinken in gezelschap en omdat er anders geen reet aan is als je de enige bent die niks drinkt? dat is mijn motivatie om nog wel te drinken. en enige eigenlijk. als niemand wat zou drinken zou ik het ook oke vinden. ,maar het is gewoon fucking saai als enige die niks drinkt.
Een verslaafde in gebruik is geen ervaringsdeskundige. Ja, semantisch misschien wel in de letterlijke zin van het woord, maar niet als ondersteuning voor andere verslaafden, al dan niet in herstel.quote:Op donderdag 2 april 2026 02:02 schreef kree het volgende:
ik ben ervaringsdeskundige in traject en hoe loopt. pro ervaringsdeskundige ben ik niet.
Nouja, dagritme hebben is wel key voor herstel, dus dat vind ik niet zo heel vreemd.quote:Op donderdag 2 april 2026 04:10 schreef r_one het volgende:
[..]
door werk in kringloop ga je minder drinken?
want thuiszitten geeft stress?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |