het is verstandig om het gesprek aan te gaan sowieso.... n iet negeren of afkatten dus.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandiger het contact met drinkende mensen te vermijden of vragen of ze niet willen drinken?
nee denk ik niet? want je bent niet een onwijs ander persoon Perce he?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandiger het contact met drinkende mensen te vermijden of vragen of ze niet willen drinken?
Euhm niet waarquote:Op donderdag 2 april 2026 01:41 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja ff eerlijke antwoorden hier nu.
Maar je bent dus elke dag samen met andere mensen die ook drinken elke avond?
En je drinkt dus niet in je eentje?
Zo simpel is het wel, het is eigenlijk stap 1quote:Op donderdag 2 april 2026 01:48 schreef kree het volgende:
[..]
nee denk ik niet? want je bent niet een onwijs ander persoon Perce he?
ik haat dit soort verschillen maken eigenlijk zelf? want zo simpel is het niet.
maar moet je dan perse alcohol drinken en kan je niet een frisje drinken? dan drink je ook mee, maar wel alcoholvrij?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:36 schreef kree het volgende:
[..]
oke eerlijke vraag, waarom ik niet wil stoppen terwijl eigenlijk alles wijst op dat je beter nooit meer kan drinken?
dat is je vraag?
omdat ik het nog steeds gezelliger vind om wel drankje te drinken in gezelschap en omdat er anders geen reet aan is als je de enige bent die niks drinkt? dat is mijn motivatie om nog wel te drinken. en enige eigenlijk. als niemand wat zou drinken zou ik het ook oke vinden. ,maar het is gewoon fucking saai als enige die niks drinkt.
Maat, mijn advies is ga even iets anders doen dan reageren op het forum, een spel spelen, muziek maken of zoiets, slapen. En morgen op dit topic reageren.quote:
hmmm ja voor wie het systeem kennen. ik ken het btw he. dus praat me er niet over want alles gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zo simpel is het wel, het is eigenlijk stap 1
Ik ben het een keer met @Masberum eens, laat dit even rusten, morgen weer een dag, ik ga ook slapen en niet meer reageren vannachtquote:Op donderdag 2 april 2026 01:53 schreef kree het volgende:
[..]
hmmm ja voor wie het systeem kennen. ik ken het btw he. dus praat me er niet over want alles gedaan.
de eerste stap 1 voor iemand nieuw hierin is heel anders? die is banh wtf moet ik zoeken. GGZ. Brijder of de anonieme alcoholisten. dat is de eerste stap
en daar heb ik veel langer mee geworsteld als eigenlijk nodig was, w want eng.
Dat is wat ik hier wil uitleggen, niet jullie meningen opzich dus en wat goed of fout is? (zijn welkom btw)
maar wat ik nu moest doen om die drempel over heen te komen voor hulp wat dan ook.
nou mijn mening veranderd niet op morgen kan ik je vertellen?quote:Op donderdag 2 april 2026 01:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben het een keer met @:Masberum eens, laat dit even rusten, morgen weer een dag, ik ga ook slapen en niet meer reageren vannacht
Nou ja het staat nu al in ONZ. Maar maat als je serieus iets wil vragen zorg er dan voor dat je nuchter bent of half-nuchter.quote:Op donderdag 2 april 2026 01:55 schreef kree het volgende:
het scheelt ik heb ze allemaal gehad, dus vaag maar?
ik had allang al gevraagd dit naar R&Pquote:Op donderdag 2 april 2026 02:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja het staat nu al in ONZ. Maar maat als je serieus iets wil vragen zorg er dan voor dat je nuchter bent of half-nuchter.
Je werpt jezelf op als een ervaringsdeskundige terwijl die niet steeds verslaafd is. Dat werkt niet op die manier maat
In welk traject?quote:Op donderdag 2 april 2026 02:02 schreef kree het volgende:
ik ben ervaringsdeskundige in traject en hoe loopt. pro ervaringsdeskundige ben ik niet.
Goeie keuze maatquote:Op donderdag 2 april 2026 02:01 schreef kree het volgende:
[..]
ik had allang al gevraagd dit naar R&P
maar wilde ze niet. dus oke dan maar hier.
Hoezo?quote:
nog steeds, maar ik heb de neiging om als ik vrij ben toch te veel te drinken enzo.quote:Op donderdag 2 april 2026 03:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoezo?
Ging toch juist zo goed door te minderen?
En geef je dan ook toe aan die neiging?quote:Op donderdag 2 april 2026 03:25 schreef kree het volgende:
[..]
nog steeds, maar ik heb de neiging om als ik vrij ben toch te veel te drinken enzo.
dus ja dan kan ik zeggen ben er neit van af, terwijl wel alles verder oke gaat?
soms?quote:Op donderdag 2 april 2026 03:26 schreef r_one het volgende:
[..]
En geef je dan ook toe aan die neiging?
Wat precies is fucked up?quote:
Mag ik deze even quoten voor het nageslacht?quote:
Te vaak?quote:
Hoe wil je dan anderen adviseren?quote:
hmmm denk wel?quote:
Na 6 jaar.quote:Op donderdag 2 april 2026 03:31 schreef kree het volgende:
[..]
hmmm denk wel?
nu moet ik zeggen met cbr en alle shit is het nu uiteindelijk na 10 jaar goed, dus denk niet dat ik regelmatig dronken rond rijd met auto want niet zo. anders kom je daar niet doorheen.
maar met vrije dagen zit ik er nog wel eens mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |