Eerste 3 weken waren zomers. Nu is het in een keer weer winter.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:27 schreef PzKpfw het volgende:
Het gezegde Maart roert zijn staart gaat dit jaar wel op
Je schrijft lente verkeerdquote:Op donderdag 26 maart 2026 20:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Eerste 3 weken waren zomers. Nu is het in een keer weer winter.
[ afbeelding ]
Ook hier nog vrij "fris" voor de tijd van het jaar, rond de 16 a 17 graden. Zie wel dat in de loop van komende week we naar de 20+ graden gaan en dan daar ook eindelijk stabiel blijven hangen. Kan het zwembad mooi gaan opwarmenquote:Op donderdag 26 maart 2026 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
Wel temperatuur om de verwarming aan te klappen. 3-4 graden maar.
Het is ook tamelijk frisquote:Op vrijdag 27 maart 2026 10:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Nergens nog dubbele cijfers vandaag. Het warmst op de waddeneilanden.
[ link | afbeelding ]
Tot uur of 14 was het vandaag gelukkig wel redelijk zonnig, maar de wind maakt het inderdaad vrij fris. Sowieso mogen enkele cijfers eigenlijk niet meer vanaf 1 april. Doe gewoon 14-16 de komende 2/3 weken en dan langzaam omhoogquote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:19 schreef MissHobje het volgende:
Koud vandaag ...again.. en veel variatie aan buien deze dagen![]()
Klaar mee
Hopelijk dan over 2.5 week hier lekker weer dat zou mooi aansluitenquote:Op vrijdag 27 maart 2026 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot uur of 14 was het vandaag gelukkig wel redelijk zonnig, maar de wind maakt het inderdaad vrij fris. Sowieso mogen enkele cijfers eigenlijk niet meer vanaf 1 april. Doe gewoon 14-16 de komende 2/3 weken en dan langzaam omhoog
Keer een bui regen is niet zo erg. April is doorgaans toch al de droogste maand van het jaar, maar zou fijn zijn als het niet meer zo heel koud gaat worden en zeker niet i.c.m wind. 15-18 vanaf Pasen mag bestquote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:45 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hopelijk dan over 2.5 week hier lekker weer dat zou mooi aansluiten
Ja ziet er goed uit. Zou zo weer ff willen gaanquote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:34 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige kijk die dikke pakketten op de webcams dan.Om en nabij de meter gevallen. Komende week nogmaals 80-100 cm. Kunnen ze weer even vooruit
Vooruitzichten zijn best prima toch. Vrij stabiel, ruimte voor de zon en langzaam oplopende temperaturen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 14:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keer een bui regen is niet zo erg. April is doorgaans toch al de droogste maand van het jaar, maar zou fijn zijn als het niet meer zo heel koud gaat worden en zeker niet i.c.m wind. 15-18 vanaf Pasen mag best
Marc Putto begon gisteren al over 23 graden tijdens de Paasdagen.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vooruitzichten zijn best prima toch. Vrij stabiel, ruimte voor de zon en langzaam oplopende temperaturen.
Haha.. neequote:Op zondag 29 maart 2026 20:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zie ik graag deze GFS control uitkomen na pasen.
20 is dan wel weer behoorlijk extreem maar een temperatuur zo structureel rond de 15 graden zou niet verkeerd zijn.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zie ik graag deze GFS control uitkomen na pasen.
Ja en regen al brrr koud en guur weerquote:
Ik hoop op een jaar zonder 30ers.quote:Op zondag 29 maart 2026 20:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja en regen al brrr koud en guur weer![]()
Woensdag 30 gradenfuck dat
Ik zoek ze gewoon opquote:Op zondag 29 maart 2026 21:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik hoop op een jaar zonder 30ers.
Niets van gemerkt zowaarquote:Op zondag 29 maart 2026 23:27 schreef 12Beaufort het volgende:
Komt een flinke bak regen aan. Zit zelfs onweer in.
Toen de lijn over het land trok was het onweer er alweer uit. Maar heeft hier gisteravond laat nog flink gespookt met harde wind en regen..quote:
Las bij Barneveld ingeslagenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:23 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Toen de lijn over het land trok was het onweer er alweer uit. Maar heeft hier gisteravond laat nog flink gespookt met harde wind en regen..
De komende dagen blijft de temperatuur rond de norm?quote:Op maandag 30 maart 2026 11:51 schreef PzKpfw het volgende:
Wel goed weer voor de natuur. Veel vocht in de bodem en, zoals het nu lijkt, aardig oplopende temperaturen de komende dagen.
Beter gaan we dan nu even schroeien om met insecten en vooral muggen af te rekenenquote:Op maandag 30 maart 2026 11:51 schreef PzKpfw het volgende:
Wel goed weer voor de natuur. Veel vocht in de bodem en, zoals het nu lijkt, aardig oplopende temperaturen de komende dagen.
Voor na de Pasen zie ik temperaturen staan richting de 20 graden.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
De komende dagen blijft de temperatuur rond de norm?
Siquote:Op maandag 30 maart 2026 11:55 schreef Dven het volgende:
[..]
De komende dagen blijft de temperatuur rond de norm?
'Op de Afsluitdijk is een caravan van de weg geblazen, 67 mensen konden worden gearresteerd'quote:Op maandag 30 maart 2026 11:24 schreef 12Beaufort het volgende:
Op Texel gister nog bijna 100 km aan windstoten.
[ afbeelding ]
Volgens mij wel.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Het hagelt en de zon schijnt. Krijg je dan ook een regenboog?
En, wat zag je zelf?quote:Op maandag 30 maart 2026 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Het hagelt en de zon schijnt. Krijg je dan ook een regenboog?
Dude het is 6 graden, het waait stevig en er vielen hagel en regen buien. Prima is toch wel wat andersquote:
Waait amper hier nu hoor, sinds vanmorgen twee buitjes gehad. Vrij veel zon. Vannacht was er 'veel' wind.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dude het is 6 graden, het waait stevig en er vielen hagel en regen buien. Prima is toch wel wat anders
Mag wel wat warmerquote:
Maart is bovengemiddeld warm en erg zonnig.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou zeg dat, zit al weken dik ingepakt op de fiets bluh
Maart was mooi zonnig, ja! Ook relatief mild. Afgelopen week was wel fris. Handschoenen met fietsen nog wel aan gehadquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maart is bovengemiddeld warm en erg zonnig.
Wrong place, wrong time
En dat is hier ook wel weer te merkenquote:
Mooie dag vqndaagquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat is hier ook wel weer te merkenhet is namelijk best stil
![]()
Hier heerlijk zonnetje en uit de wind is het prima te doen.
Hier ook strakblauw.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En dat is hier ook wel weer te merkenhet is namelijk best stil
![]()
Hier heerlijk zonnetje en uit de wind is het prima te doen.
Mokerheetquote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maart was mooi zonnig, ja! Ook relatief mild. Afgelopen week was wel fris. Handschoenen met fietsen nog wel aan gehad
Bovengemiddeld zacht. Warm is het niet geweest
Opvallend hoge gemiddelde maximumtemperatuur in De Bilt over de maand maart. Alleen in 2025 en in 2014 waren de middagtemperaturen nog hoger.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mokerheet
Was een prima maand
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wanneer we de drie decaden van maart 2026 afzonderlijk beschouwen, dan springt het record van de eerste decade eruit. Van 1 t/m 10 maart werd het gemiddeld 15,5° tegen normaal 9,1°; het tijdvak 11-20 maart is uitgekomen op 12,6 tegen normaal 10,6° en de periode 21-31 maart op 12,0 tegen normaal 11,6°.
April mag zeker wel wat twintigers gaan brengen, ja. Wellicht eerste terreur buienquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:48 schreef 12Beaufort het volgende:
Maart was te warm met veel zon en weinig neerslag.
April mag van mij goed warm worden. Lange termijn laat voor april een wisselend beeld zien, wat temperatuur betreft.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nou misschien bij jouquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maart is bovengemiddeld warm en erg zonnig.
Wrong place, wrong time
Terreurbuienquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
April mag zeker wel wat twintigers gaan brengen, ja. Wellicht eerste terreur buien
50% meer zon dan gemiddeldquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:48 schreef 12Beaufort het volgende:
Maart was te warm met veel zon en weinig neerslag.
April mag van mij goed warm worden. Lange termijn laat voor april een wisselend beeld zien, wat temperatuur betreft.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bij heel Nederland volgens mij wel. Je bent gewoon een enorme koukleumquote:
Ja dat koukleum is wel redelijk extreem bij mij deze winterse periodequote:Op dinsdag 31 maart 2026 20:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij heel Nederland volgens mij wel. Je bent gewoon een enorme koukleum
Echter, de betere tijd begint nu wel bijna voor je
Langzaam komt de periode van afzien in zicht voor mij![]()
Op de fiets is het ook gewoon fris.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat koukleum is wel redelijk extreem bij mij deze winterse periodemaar toch ik vond het serieus fris ! misschien omdat ik veel fiets ofzo, weet het niet.
Ik kijk uit naar het betere weer idd.
Voor jouw minder leuk
Wat minder zaadjes planten zodat je geen berg krijgt?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gelukkig was maart overigens niet zo kurkdroog als vorig jaar. Dat was in het voorjaar echt wel zwaar klote met de moestuin. Zo nu en dan een drup regen is altijd wel prettiger. Blijven de IBC'S ook gevuld.
Mijn zoontje wil graag een reuzenpompoen (Atlantic Giant) in de tuin dit jaar. Ik twijfel wel nog.. ruimte genoeg, maar wat moet ik met een berg pompoenen van 150 kilo per stuk
Ik doe altijd meerdere zaadjes, stel je voor dat er iets mis gaat met twee plantjesquote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat minder zaadjes planten zodat je geen berg krijgt?
Het misgaan hoort ook bij moestuinen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik doe altijd meerdere zaadjes, stel je voor dat er iets mis gaat met twee plantjes
Mja heb ik dadelijk 10 pompoenen met 1600 kg aan gewicht totaal ofzo
Zeker, maar zou natuurlijk een beetje jammer zijn. En ergens vind ik het zelf ook wel weer grappig om ze te hebben. Alleen: wat dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het misgaan hoort ook bij moestuinen.Bij mij mislukte het merendeel als klein kind. Hoort erbij.
Kraampje langs de weg.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 22:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, maar zou natuurlijk een beetje jammer zijn. En ergens vind ik het zelf ook wel weer grappig om ze te hebben. Alleen: wat dan?
“Max 1 per klant gratis.”quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met een paar pompoenen die op de aanhanger moeten of wat?
En de comment van het lokale krantje nog gelezen?quote:
Jazeker. Leuk voor onze dan 4-jarigequote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En de comment van het lokale krantje nog gelezen?
Huh?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 23:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wou je nog meedoen @:Geschiedkundige met de maandvoorspelling, of was de weekvoorspelling goed genoeg
Zeker! Deze week ook al 3x moeten krabben en dat was geen jeuk. Eigenlijk gewoon koudquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op de fiets is het ook gewoon fris.Zeker ochtend en einde middag.
Lopend heel anders.
Zo ken ik je weer, ouwe woesteingeit!quote:Op woensdag 1 april 2026 08:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zonnig, geen wolkje aan de lucht
Hier hetzelfde. Edoch, nog wel koud en het en der optrekkende mistquote:Op woensdag 1 april 2026 08:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo ken ik je weer, ouwe woesteingeit!
Ik zal de komende maanden vaker deze nuttige updates vanuit Limbabwe geven.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo ken ik je weer, ouwe woesteingeit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |