Opbokken met die kou, Koning winter heeft zijn kans gehad. Op naar het mooie voorjaarsweer!quote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdagochtend kan het even wit worden bij intensieve sneeuwval.
[ afbeelding ]
Jaaa leukquote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:30 schreef 12Beaufort het volgende:
Ook hier maar ff spammen: WKN / Voorspel hier het weer van april 2026 (gemeten in de Bilt)
1cm voor hier? Ik zou er een moord voor doenquote:Op dinsdag 24 maart 2026 14:35 schreef 12Beaufort het volgende:
Donderdagochtend kan het even wit worden bij intensieve sneeuwval.
[ afbeelding ]
Goeie.quote:Op dinsdag 24 maart 2026 22:42 schreef Pisces29 het volgende:
Tuinstoelen even beter neergezet. Die gingen al aan de wandel. 44 km/u.
Optiefen met herfst.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was me het weekje wel, kleine update van mij voor wie het interessant vindt: (en zo niet dan mag je deze post lekker negeren) deze gozer is nu verhuisd naar het woeste Murcia, 45 minuten rijden het binnenland in.
Niet langer ben ik een inwoner tussen de overige kaaskoppen, britten en scandinaviers langs de zeer toeristische kust van Alicante. Niet langer in een spook urbanisatie waar 80% van de huizen het halve jaar leeg staan omdat ze alleen voor de vakanties gebruikt worden.
Niet dat het nu kut wonen was daar, eigenlijk was het gewoon dikke prima hoor. Maar deze boy had al lang de wens om het finca leven mee te maken (landelijk wonen) en ik ben nogal van het 'you only live once' motto, dus als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan ga ik daar ook voor.
Nu hebben we een terrein van zo'n 4000m2 en een vrij groot huis en het slaat allemaal compleet nergens op, ik heb altijd best bescheiden gewoond, en de grootste tuin die ik ooit had was eerlijk gezegd die in mijn vorige huis hier in Spanje...... en die was maar iets van 250m2![]()
Dus ja, voor mijzelf dus ook echt wennen.
Anyway, met groot wonen, groot terrein komt ook veel, veel meer werk... dat wist ik van tevoren en dat is ook gewoon zo. Maar, ook dat vind ik wel gewoon tof, je hebt altijd wat te doenEn ja, prioriteiten stellen, wat vandaag niet lukt, komt morgen, of volgende week... dat is gewoon wat het is.
Goed, qua weer is het hier eigenlijk redelijk hetzelfde klimaat als waar ik woonde, met vooral een verschil: de luchtvochtigheid. Temperatuur ook wel ietwat, omdat het iets meer binnenland is, zijn de nachten hier een graad of 2 a 3 koeler dan aan de kust, en in de zomer is het inderdaad overdag een graad of 2 a 3 heter.
Maar met grote verschil, hier is het droge hitte. Aan de kust heb je een veel viezere klamme vochtige hitte dan hier, vind ik persoonlijk. En, het hele dak van het huis ligt vol met zonnepanelen, dus de airco's kunnen de hele zomer voor praktisch graties draaien(een van de - vele - redenen dat we uiteindelijk voor dit huis gegaan zijn)
Nou ik heb een shitload aan foto's en filmpjes die ik op instagram ook deel (en tevens alle struggles van het boerenleven hier) dus als je me daar wilt volgen dan mag dat altijd
Wat ik al had gezien ziet er puik uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
.
Ik kom je tuin wel een keer doen. Neem ik m'n zwembroek mee
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Jij die hier komt tuinieren in je zwembroek is een natte droom die werkelijkheid wordt. Ken niet wachtenquote:Op woensdag 25 maart 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wat ik al had gezien ziet er puik uit![]()
.
Ik kom je tuin wel een keer doen. Neem ik m'n zwembroek mee
Alles wordt sneller groen.quote:
Al tierend en scheldend de winterjas weer achter het schot op zolder gepakt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:27 schreef Haags het volgende:
Na 3 mooie warme weken is een dagje met regen meer dan prima.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was me het weekje wel, kleine update van mij voor wie het interessant vindt: (en zo niet dan mag je deze post lekker negeren) deze gozer is nu verhuisd naar het woeste Murcia, 45 minuten rijden het binnenland in.
Niet langer ben ik een inwoner tussen de overige kaaskoppen, britten en scandinaviers langs de zeer toeristische kust van Alicante. Niet langer in een spook urbanisatie waar 80% van de huizen het halve jaar leeg staan omdat ze alleen voor de vakanties gebruikt worden.
Niet dat het nu kut wonen was daar, eigenlijk was het gewoon dikke prima hoor. Maar deze boy had al lang de wens om het finca leven mee te maken (landelijk wonen) en ik ben nogal van het 'you only live once' motto, dus als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan ga ik daar ook voor.
Nu hebben we een terrein van zo'n 4000m2 en een vrij groot huis en het slaat allemaal compleet nergens op, ik heb altijd best bescheiden gewoond, en de grootste tuin die ik ooit had was eerlijk gezegd die in mijn vorige huis hier in Spanje...... en die was maar iets van 250m2![]()
Dus ja, voor mijzelf dus ook echt wennen.
Anyway, met groot wonen, groot terrein komt ook veel, veel meer werk... dat wist ik van tevoren en dat is ook gewoon zo. Maar, ook dat vind ik wel gewoon tof, je hebt altijd wat te doenEn ja, prioriteiten stellen, wat vandaag niet lukt, komt morgen, of volgende week... dat is gewoon wat het is.
Goed, qua weer is het hier eigenlijk redelijk hetzelfde klimaat als waar ik woonde, met vooral een verschil: de luchtvochtigheid. Temperatuur ook wel ietwat, omdat het iets meer binnenland is, zijn de nachten hier een graad of 2 a 3 koeler dan aan de kust, en in de zomer is het inderdaad overdag een graad of 2 a 3 heter.
Maar met grote verschil, hier is het droge hitte. Aan de kust heb je een veel viezere klamme vochtige hitte dan hier, vind ik persoonlijk. En, het hele dak van het huis ligt vol met zonnepanelen, dus de airco's kunnen de hele zomer voor praktisch graties draaien(een van de - vele - redenen dat we uiteindelijk voor dit huis gegaan zijn)
Nou ik heb een shitload aan foto's en filmpjes die ik op instagram ook deel (en tevens alle struggles van het boerenleven hier) dus als je me daar wilt volgen dan mag dat altijd
Wow zalig! Och geen straf hoor zo'n grote tuin. Wat een leven!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
Mooie warme weken? Jij woont in Den Haag, toch? Was het daar warm, ja?quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:27 schreef Haags het volgende:
Na 3 mooie warme weken is een dagje met regen meer dan prima.
Heb toch aardig wat dagen in t-shirt buiten kunnen lopen, dan is het warm ja.quote:Op woensdag 25 maart 2026 10:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooie warme weken? Jij woont in Den Haag, toch? Was het daar warm, ja?
quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was me het weekje wel, kleine update van mij voor wie het interessant vindt: (en zo niet dan mag je deze post lekker negeren) deze gozer is nu verhuisd naar het woeste Murcia, 45 minuten rijden het binnenland in.
Niet langer ben ik een inwoner tussen de overige kaaskoppen, britten en scandinaviers langs de zeer toeristische kust van Alicante. Niet langer in een spook urbanisatie waar 80% van de huizen het halve jaar leeg staan omdat ze alleen voor de vakanties gebruikt worden.
Niet dat het nu kut wonen was daar, eigenlijk was het gewoon dikke prima hoor. Maar deze boy had al lang de wens om het finca leven mee te maken (landelijk wonen) en ik ben nogal van het 'you only live once' motto, dus als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan ga ik daar ook voor.
Nu hebben we een terrein van zo'n 4000m2 en een vrij groot huis en het slaat allemaal compleet nergens op, ik heb altijd best bescheiden gewoond, en de grootste tuin die ik ooit had was eerlijk gezegd die in mijn vorige huis hier in Spanje...... en die was maar iets van 250m2![]()
Dus ja, voor mijzelf dus ook echt wennen.
Anyway, met groot wonen, groot terrein komt ook veel, veel meer werk... dat wist ik van tevoren en dat is ook gewoon zo. Maar, ook dat vind ik wel gewoon tof, je hebt altijd wat te doenEn ja, prioriteiten stellen, wat vandaag niet lukt, komt morgen, of volgende week... dat is gewoon wat het is.
Goed, qua weer is het hier eigenlijk redelijk hetzelfde klimaat als waar ik woonde, met vooral een verschil: de luchtvochtigheid. Temperatuur ook wel ietwat, omdat het iets meer binnenland is, zijn de nachten hier een graad of 2 a 3 koeler dan aan de kust, en in de zomer is het inderdaad overdag een graad of 2 a 3 heter.
Maar met grote verschil, hier is het droge hitte. Aan de kust heb je een veel viezere klamme vochtige hitte dan hier, vind ik persoonlijk. En, het hele dak van het huis ligt vol met zonnepanelen, dus de airco's kunnen de hele zomer voor praktisch graties draaien(een van de - vele - redenen dat we uiteindelijk voor dit huis gegaan zijn)
Nou ik heb een shitload aan foto's en filmpjes die ik op instagram ook deel (en tevens alle struggles van het boerenleven hier) dus als je me daar wilt volgen dan mag dat altijd
Mooie foto's hoor, ziet er prachtig uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Geniet er van.
Ik verbaas me wel eens waarom er niet meer woningen in Spanje vol zonnepanelen liggen, zo kun je overdag idd gratis de airco aanzetten. Misschien dat de locals wel gewend zijn aan de hitte
quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was me het weekje wel, kleine update van mij voor wie het interessant vindt: (en zo niet dan mag je deze post lekker negeren) deze gozer is nu verhuisd naar het woeste Murcia, 45 minuten rijden het binnenland in.
Niet langer ben ik een inwoner tussen de overige kaaskoppen, britten en scandinaviers langs de zeer toeristische kust van Alicante. Niet langer in een spook urbanisatie waar 80% van de huizen het halve jaar leeg staan omdat ze alleen voor de vakanties gebruikt worden.
Niet dat het nu kut wonen was daar, eigenlijk was het gewoon dikke prima hoor. Maar deze boy had al lang de wens om het finca leven mee te maken (landelijk wonen) en ik ben nogal van het 'you only live once' motto, dus als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan ga ik daar ook voor.
Nu hebben we een terrein van zo'n 4000m2 en een vrij groot huis en het slaat allemaal compleet nergens op, ik heb altijd best bescheiden gewoond, en de grootste tuin die ik ooit had was eerlijk gezegd die in mijn vorige huis hier in Spanje...... en die was maar iets van 250m2![]()
Dus ja, voor mijzelf dus ook echt wennen.
Anyway, met groot wonen, groot terrein komt ook veel, veel meer werk... dat wist ik van tevoren en dat is ook gewoon zo. Maar, ook dat vind ik wel gewoon tof, je hebt altijd wat te doenEn ja, prioriteiten stellen, wat vandaag niet lukt, komt morgen, of volgende week... dat is gewoon wat het is.
Goed, qua weer is het hier eigenlijk redelijk hetzelfde klimaat als waar ik woonde, met vooral een verschil: de luchtvochtigheid. Temperatuur ook wel ietwat, omdat het iets meer binnenland is, zijn de nachten hier een graad of 2 a 3 koeler dan aan de kust, en in de zomer is het inderdaad overdag een graad of 2 a 3 heter.
Maar met grote verschil, hier is het droge hitte. Aan de kust heb je een veel viezere klamme vochtige hitte dan hier, vind ik persoonlijk. En, het hele dak van het huis ligt vol met zonnepanelen, dus de airco's kunnen de hele zomer voor praktisch graties draaien(een van de - vele - redenen dat we uiteindelijk voor dit huis gegaan zijn)
Nou ik heb een shitload aan foto's en filmpjes die ik op instagram ook deel (en tevens alle struggles van het boerenleven hier) dus als je me daar wilt volgen dan mag dat altijd
Wauw! Wat woon je mooi daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2026 09:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Al tierend en scheldend de winterjas weer achter het schot op zolder gepakt.
Op mijn hoofd tijdens het fietsen vanmiddag.quote:
quote:Op woensdag 25 maart 2026 07:53 schreef dick_laurent het volgende:
Zo dat was me het weekje wel, kleine update van mij voor wie het interessant vindt: (en zo niet dan mag je deze post lekker negeren) deze gozer is nu verhuisd naar het woeste Murcia, 45 minuten rijden het binnenland in.
Niet langer ben ik een inwoner tussen de overige kaaskoppen, britten en scandinaviers langs de zeer toeristische kust van Alicante. Niet langer in een spook urbanisatie waar 80% van de huizen het halve jaar leeg staan omdat ze alleen voor de vakanties gebruikt worden.
Niet dat het nu kut wonen was daar, eigenlijk was het gewoon dikke prima hoor. Maar deze boy had al lang de wens om het finca leven mee te maken (landelijk wonen) en ik ben nogal van het 'you only live once' motto, dus als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb, dan ga ik daar ook voor.
Nu hebben we een terrein van zo'n 4000m2 en een vrij groot huis en het slaat allemaal compleet nergens op, ik heb altijd best bescheiden gewoond, en de grootste tuin die ik ooit had was eerlijk gezegd die in mijn vorige huis hier in Spanje...... en die was maar iets van 250m2![]()
Dus ja, voor mijzelf dus ook echt wennen.
Anyway, met groot wonen, groot terrein komt ook veel, veel meer werk... dat wist ik van tevoren en dat is ook gewoon zo. Maar, ook dat vind ik wel gewoon tof, je hebt altijd wat te doenEn ja, prioriteiten stellen, wat vandaag niet lukt, komt morgen, of volgende week... dat is gewoon wat het is.
Goed, qua weer is het hier eigenlijk redelijk hetzelfde klimaat als waar ik woonde, met vooral een verschil: de luchtvochtigheid. Temperatuur ook wel ietwat, omdat het iets meer binnenland is, zijn de nachten hier een graad of 2 a 3 koeler dan aan de kust, en in de zomer is het inderdaad overdag een graad of 2 a 3 heter.
Maar met grote verschil, hier is het droge hitte. Aan de kust heb je een veel viezere klamme vochtige hitte dan hier, vind ik persoonlijk. En, het hele dak van het huis ligt vol met zonnepanelen, dus de airco's kunnen de hele zomer voor praktisch graties draaien(een van de - vele - redenen dat we uiteindelijk voor dit huis gegaan zijn)
Nou ik heb een shitload aan foto's en filmpjes die ik op instagram ook deel (en tevens alle struggles van het boerenleven hier) dus als je me daar wilt volgen dan mag dat altijd
Airco's, hele dak vol met zonnepanelen, forse tuin met ruimte voor een moestuin, zwembad, veel zon. Erg herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een paar foto's genomen van ons terrein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonder gekheid, mooi plekje heb je daar! Jammer dat het er alleen 10 maanden per jaar te warm is![]()
Hij kan wel jaarrond moestuinierenquote:Op woensdag 25 maart 2026 19:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Airco's, hele dak vol met zonnepanelen, forse tuin met ruimte voor een moestuin, zwembad, veel zon. Erg herkenbaar
Zonder gekheid, mooi plekje heb je daar! Jammer dat het er alleen 10 maanden per jaar te warm is
Kan hier ook hoorquote:Op woensdag 25 maart 2026 20:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hij kan wel jaarrond moestuinieren.
Ja, maar wel anders. Buiten kan je daar meer, langer en weer eerder bepaalde soorten kwekenquote:
Dat is zondermeer waar. De 'leuke en lekkere' piek ligt hier wel rond de late lente tot begin herfst.quote:Op woensdag 25 maart 2026 21:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, maar wel anders. Buiten kan je daar meer, langer en weer eerder bepaalde soorten kweken
Nou... Ik heb vooral heel erg veel onkruid op het momentquote:Op woensdag 25 maart 2026 21:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, maar wel anders. Buiten kan je daar meer, langer en weer eerder bepaalde soorten kweken
quote:Op woensdag 25 maart 2026 22:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou... Ik heb vooral heel erg veel onkruid op het moment
Probleem opgelost.quote:Op woensdag 25 maart 2026 08:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik kom je tuin wel een keer doen. Neem ik m'n zwembroek mee
Jeuk is lastigquote:
Whut????.hier droogquote:Op donderdag 26 maart 2026 10:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kanonnen wat een sneeuwbui zonet, zo'n bui heb ik in dit winterseizoen nog niet gehad
Hier nu ook met een zonnetje erbijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |