abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220405753

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220405806
Trump moet per direct worden afgezet.

Dat hij niet heeft kunnen inzien dat Iran de straat van Hurmuz zou blokkeren, iets waar de IRG al jaren op trainde is gewoon erg amateuristisch. Net zoals zijn COVID beleid in 2020, hoe hard hij Amerikaanse burgers ook probeerde om te kopen met Trump stimilus checks.
pi_220405832
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Trump moet per direct worden afgezet.

Dat hij niet heeft kunnen inzien dat Iran de straat van Hurmuz zou blokkeren, iets waar de IRG al jaren op trainde is gewoon erg amateuristisch. Net zoals zijn COVID beleid in 2020, hoe hard hij Amerikaanse burgers ook probeerde om te kopen met Trump stimilus checks.
Maar het Hormuz-probleempje wordt nu toch binnen 48 uur (iets minder eigenlijk) allemaal prima geregeld?
pi_220406140
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)ox28WoFNbQkMfnKtBS7g

Heeft niet zoveel te maken met politiek zelf maar dit prachtige artikel over een aspect van de Amerikaanse cultuur past eigenlijk nergens anders. Aanrader ^O^
Van voor het slotje.
pi_220406836
Video

Video

Reminder

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 22-03-2026 17:17:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220406884
Slijm, slijm, slijm ...

Video

Video

Ook bij Fox News

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 22-03-2026 17:24:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220406925
pi_220406931
quote:
9s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
Slijm, slijm, slijm ...

Video

[ afbeelding ]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.

Hij doet mij denken aan die lakei van die ridder in Just visiting.

“ Ohh Thank you sir”
pi_220407010
pi_220407195
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het opblazen van een energiecentrale is geen oorlogsmisdaad lol.
Dat hoort nu eenmaal bij infrastructuur en is dus in een oorlog een legitiem doelwit.
quote:
UN chief suggests both sides may be committing war crimes in US-Israel conflict with Iran
BRUSSELS — United Nations Secretary-General António Guterres said Thursday there are “reasonable grounds” to believe both sides in the U.S.-Israel conflict with Iran may have committed war crimes, as attacks and retaliatory strikes on energy facilities intensify.

Speaking exclusively to POLITICO on a visit to Brussels before Thursday's European Council summit, Guterres said: “If there are attacks either on Iran or from Iran on energy infrastructure, I think that there are reasonable grounds to think that they might constitute a war crime.”

Israel attacked Iran's South Pars natural gas field on Wednesday, then Tehran launched a retaliatory strike on a major energy complex in Qatar. Beyond that, Guterres said the growing civilian casualties left both sides in the conflict open to possible war crimes charges.

“I don't see any difference. It doesn't matter who targets civilians. It is totally unacceptable,” he said.
De VN is het niet met je eens.
pi_220407352
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.

“ Ohh Thank you sir”
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220407373
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Een politicus zonder eigen visie.

Als Kamala de boel zou overnemen, dan zou hij haar kont likken.

Welke kont hem het meest zou bevallen... dat durf ik niet te zeggen. Maar uiteindelijk zal het wel een gelijkspel zijn. Het belangrijkste voor Rutte blijft toch: wordt mijn naam genoemd? Ben ik in beeld? Kan ik mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetjes kwijt?
Professor Doctor Ingenieur Mark Akkermans Rutte.
Zoon van?
pi_220407598
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

“ Ohh Thank you sir”
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Niks fijner dan iemand vernederd te zien.
Wat een armzalig gevoelsleven moet jij hebben om zoiets te kunnen posten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220407609
quote:

[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
pi_220407622
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
We zijn voor de eeuwigheid nog niet van Trump af.
pi_220407664
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Ik geniet daar van inderdaad, hoe een bewierrookte politicus die aanbeden werd door de media omdat hij het zo geweldig deed nu door het stof moet om zijn baantje veilig te stellen.
Hij is een klassiek voorbeeld van een liegende politicus die door leugens in het zadel is gebleven. Toch bijzonder hoeveel hij gemeen heeft met die dekselse Trump, beiden liegen alleen word de een aanbeden door de media en de andere niet.
Het bewijst maar weer eens dat leugens er niet zoveel toedoen maar dat het er vooral om gaat hoe goed iemand kan liegen.
Goed liegen daar is Rutte een meester in en daarom heeft hij een zeer lange carrière met als kers op de taart zijn baantje bij de NAVO aan te danken.
Wees er maar trots op dat zo’n kruiper, je weet wel onze Mark zich zelf vernedert om zijn positie te behouden. Uiteraard met veel geklap en gejuich van de media die hem allen het beste wensen.
pi_220407677
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
We zijn voor de eeuwigheid nog niet van Trump af.
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.
pi_220407695
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Punt 1: ja, dat is inderdaad fijn. Lachend de ondergang tegemoet, misschien is het te prefereren.
Punt 2: Rutte vernedert zichzelf.
Punt 3: misschien houdt-ie toch wel van een paar mensen, en van z'n auto ofzo. Maar in deze eeuw zal dat niemand beletten om rampzalige mededelingen te posten op het internet.

Gelukkig doet FOK! verder totaal niet terzake.
pi_220407737
quote:

[..]
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.
pi_220407755
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.

Dat zou een slecht voorland kunnen zijn voor een toekomstige functie binnen de EU.
Misschien dat ze hem dan eindelijk spuugzat zijn.
pi_220407769
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.
Functioneert?

Laat Trump dat maar niet horen. Die geeft de voorkeur aan een disfunctionerende NAVO. Verdeel en heers.
(En het bevestigt zijn vooroordeel.)
pi_220407798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.

Dat zou een slecht voorland kunnen zijn voor een toekomstige functie binnen de EU.
Misschien dat ze hem dan eindelijk spuugzat zijn.
Ik denk dat ze hem de huidige ellende niet eens aanrekenen. Ze zullen zeggen wat de meesten nu zeggen en dat is dat Rutte doet wat hij moet doen om de NAVO bij elkaar te houden. Het kan goed zijn dat hij er sterker uitkomt en als een zeer ervaren leider zo door kan stromen in Brussel.
Hij is er ieder geval capabel genoeg voor om deze situatie uiteindelijk naar zijn hand te zetten.
pi_220407825
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou hem eerder beschrijven als de ultieme pragmaticus. Resultaat staat voor Rutte voorop, hoe hij dat bereikt is voor hem minder relevant.

Daar werden zijn VVD-secondanten vaak horendol van.
pi_220407837
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een politicus zonder eigen visie.

Als Kamala de boel zou overnemen, dan zou hij haar kont likken.

Welke kont hem het meest zou bevallen... dat durf ik niet te zeggen. Maar uiteindelijk zal het wel een gelijkspel zijn. Het belangrijkste voor Rutte blijft toch: wordt mijn naam genoemd? Ben ik in beeld? Kan ik mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetjes kwijt?
Professor Doctor Ingenieur Mark Akkermans Rutte.
Zoon van?
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
pi_220408250
Dit klinkt echt als een geweldig idee. Slecht getrainde ICE agenten die met maskers op gefrustreerde passagiers gaan controleren, what could go wrong.

quote:
Immigration agents deploying to airports under border czar as TSA staffing falls short
President Donald Trump said border czar Tom Homan will be in charge of deploying Immigration and Customs Enforcement agents to airports on Monday, with Homan telling CNN the agents will help with security at entrances and exits to ease the Transportation Security Administration’s workload.

“This is about … helping TSA do their mission and get the American public through that airport as quick as they can while adhering to all the security guidelines and the protocols,” Homan told CNN’s Dana Bash on “State of the Union.”

Airports around the country have seen long security lines, as TSA officers have quit or called out sick as they work without pay amid a partial government shutdown. Homan said his “opinion is that we concentrate on the airports where the longest waits are; we prioritize those large airports with those long waits like three hours.”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 maart 2026 @ 20:29:35 #26
862 Arcee
Look closer
pi_220408426
Zij zijn ook geen fan van Rutte:

twitter
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220408857
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.

# Hopen werkt niet.
pi_220409678
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Ik ben het met je eens dat de manier waarop de president van dat land wordt gekozen een gevolg is van het door het land zelf gekozen systeem.
En ik ben het met dat gekozen systeem niet eens, want daardoor kan iemand met minder stemmen de landelijke presidentsverkiezingen winnen.
Jouw tegenargument blijft: maar daar hebben ze zelf voor gekozen en hun eigen argumenten voor.
Mijn tegenargument blijft: en dat is dus dom en het leidt tot een totaal kromme situatie. Want daardoor kan de verliezer 4 jaar in het Witte Huis zitten, en de winnaar in zijn 'gewone' huis.
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk. Er zijn tig systemen denkbaar: Zuid-Korea met FPTP, de meeste landen met run-offs, de US met het electoral college, vormen waarin indirect gekozen wordt via (een vorm van) parlementaire democratie en ga zo maar door. Dat is niet "dus dom", hooguit hebben ze ieder hun voor- en nadelen.

Je zou ook nog kunnen beargumenteren dat het systeem zelf al invloed heeft op de popular vote (thuisblijvers, campagnes gefocust op swing states), waardoor achteraf de popular vote vergelijken met de feitelijke winnaar niet redelijk hoeft te zijn.

quote:
Het is flauw om nu te gaan beweren dat ik een discussie afkap.
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 22-03-2026 23:25:37 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220409689
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.

# Hopen werkt niet.
Je hebt niet door dat wat hij nu doet al onderdeel van dat spel is? Het lijkt me dat je in ieder geval meer inzicht hebt dan Trump zelf.
pi_220409877
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e

Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
pi_220409930
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:

Het is zondag, dus achter een gordijn in Mar-A-Lago waarschijnlijk :o
  maandag 23 maart 2026 @ 00:26:18 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220409944
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:

De geur van gevulde luiers in de lucht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 maart 2026 @ 00:54:55 #33
38496 Perrin
pi_220409998
Nergens meer veilig.

twitter
pi_220410040
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:54 schreef Perrin het volgende:
Nergens meer veilig.

[ x ]
PRESIDENT TRUMP: We're proudly restoring safety for Americans at home and abroad

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 23 maart 2026 @ 05:13:59 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220410106
Zaterdag a.s. (28 maart) weer een 'No Kings' mars in de VS. De opkomst zal mede afhangen van wat er deze week allemaal gebeurd in de Iran oorlogexcursie, zou deze editie de 10 miljoen deelnemers al aantikken..?
  maandag 23 maart 2026 @ 05:31:20 #36
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220410110
Er is ook weer een verlies te melden voor Trump in eigen land. De rechter heeft namelijk een streep gehaald door z'n beleidsvoorstel dat negatief over de gang van zaken in het Pentagon berichten, zou leiden tot toekomstige ontzegging van toegang door betreffende verslaggevers. Wat dus niet alleen Fox News, maar elke zender en krant zou hebben veranderd in een tool voor regeringspropaganda.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 23-03-2026 05:40:23 ]
pi_220410235
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk.
Zeker. Want het is een mening. En dan gebruik je vaak je eigen kaders. In dit geval: de president van een geheel land zou degene moeten zijn die in het gehele land de meeste stemmen krijgt.
Met 'zo is nu eenmaal het aldaar bedachte systeem' kom je er dan niet, vind ik. (Ook een mening, geef ik meteen toe.)
Ik heb overigens ook een mening over een bankdirecteur die bij een financiële crisis roept: het ligt niet aan ons, het is nu eenmaal het systeem.

quote:
[..]
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.
Zeker. Want het is geen discussie (meer).
En ook jouw 'redenering' is een cirkelredenering.

We hebben zoveel gemeen. :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Toby56 op 23-03-2026 07:30:44 ]
pi_220410240
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan er verder niet echt op ingaan.
Ik vond de titel een beetje vreemd. Zo'n raadsel vond/vind ik hem niet.
Hij is altijd zichzelf. Zonder zelf een visie te hebben. Dat maakt het ook gemakkelijker om zichzelf te blijven.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:20:08 #39
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220411871
Ligt de TACO in de oven?
quote:
I AM PLEASE TO REPORT THAT THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS REGARDING A COMPLETE AND TOTAL RESOLUTION OF OUR HOSTILITIES IN THE MIDDLE EAST. BASED ON THE TENOR AND TONE OF THESE IN DEPTH, DETAILED, AND CONSTRUCTIVE CONVERSATIONS, WITCH WILL CONTINUE THROUGHOUT THE WEEK, I HAVE INSTRUCTED THE DEPARTMENT OF WAR TO POSTPONE ANY AND ALL MILITARY STRIKES AGAINST IRANIAN POWER PLANTS AND ENERGY INFRASTRUCTURE FOR A FIVE DAY PERIOD, SUBJECT TO THE SUCCESS OF THE ONGOING MEETINGS AND DISCUSSIONS. THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER! PRESIDENT DONALD J. TRUMP
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:23:29 #40
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220411915
En ja dit is een echte post, gezien de typo’s ook zelf getikt
  maandag 23 maart 2026 @ 12:29:51 #41
38496 Perrin
pi_220411971
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:20 schreef Szura het volgende:
Ligt de TACO in de oven?
[..]

Morgen scheldt hij weer op de NAVO dat ze hem niet komen helpen, overmogen dreigt hij weer met grondtroepen.
pi_220411977
Trump:
quote:
Now with the death of Iran, the greatest enemy America has is the Radical Left, Highly Incompetent, Democrat Party! Thank you for your attention to this matter. President DJT
What the actual fuck. Lekker bezig, idioot.
pi_220412085
quote:
Ligt de TACO in de oven?
[..]

Gaat Trump nu ook al heksen inzetten in het conflict? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:48:37 #44
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412115
quote:
Ligt de TACO in de oven?
[..]

quote:
I AM PLEASE TO
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:56:18 #45
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412166
quote:
Ligt de TACO in de oven?
[..]

(SCHAAMTELOOS GEJAT VAN PERRIN:)

twitter

_O- _O-
  maandag 23 maart 2026 @ 12:59:23 #46
38496 Perrin
pi_220412185
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

[ x ]

_O- _O-
Het is soort van lollig tot je weer beseft dat er een leugenachtige maniak aan het hoofd staat van de wereldeconomie.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:05:40 #47
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220412224
Nos:

quote:
Trump: vijf dagen geen aanvallen op Iraanse energievoorzieningen
De Amerikaanse president Trump zegt dat de VS de komende vijf dagen geen aanvallen zal uitvoeren op Iraanse energievoorzieningen. Dat is volgens hem het gevolg van "zeer goede en productieve" gesprekken tussen de twee landen "over de volledige en definitieve beëindiging van de vijandelijkheden in het Midden-Oosten". Dat overleg vond dit weekend plaats, zegt Trump.

Kort na de bekendmaking van het nieuws daalden de olieprijzen met zo'n 10 procent.

De gesprekken zullen deze week doorgaan, schrijft Trump op zijn socialemediakanaal Truth Social. Het is onduidelijk of ook Israël voorlopig zal stoppen met de aanvallen op energiefaciliteiten. Iran heeft nog niet gereageerd op de aankondiging van de VS.

Trump dreigde gisteren dat de VS de Iraanse energiesector zou bombarderen als het land de Straat van Hormuz niet binnen 48 uur zou heropenen. Die deadline zou komende nacht aflopen.
pi_220412323
twitter

Houd op met me hoor.
pi_220412419
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

[ x ]

_O- _O-
twitter

Leugens van de 'liberal media' in Iran.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:46:34 #50
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412461
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[ x ]

Uiteraard, dat viel ook wel te verwachten van Republikeinen die in hun eigen propaganda zijn gaan geloven. :')
pi_220412471
quote:

[..]
[ x ]

Hij vergelijkt de Iraanse staatsmedia met 'liberal media' in de VS. Domme vergelijking, maar het helpt als je zelf het fimpje kijkt in plaats van dat via twitter te laten doen door iemand anders.

Zowel Trump als de Iraanse staatsmedia zijn totaal onbetrouwbaar.
pi_220412476
quote:

[..]
[ x ]

Was getekend, de staatsmedia van de VS.

Die aanval van de republikeinse kant op de democraten begint wel steeds hardere vormen aan te nemen, met Trump die gisteren de "radical left" de grootste dreiging voor de VS noemde.
pi_220412493
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij vergelijkt de Iraanse staatsmedia met 'liberal media' in de VS. Domme vergelijking, maar het helpt als je zelf het fimpje kijkt in plaats van dat via twitter te laten doen door iemand anders.

Iraanse staatsmedia zijn onbetrouwbaar? Je meent het?

Het gaat mij dan ook puur om die idiote 'liberal media'-opmerking. Dat de Iraanse media aan de leiband lopen van het regime en onbetrouwbaarzijn, dan is bepaald geen revelatie.

Al zijn zulke media dan vaak wel weer betrouwbaar in het doorsluizen van overheidsinformatie.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:53:41 #54
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220412873
Aangezien Barak Ravid van Axios onder de sneltoets zit van Witkoff, zal deze lezing wel zo ongeveer kloppen:

quote:
The other side: Iran's foreign ministry said there had been no talks between Iran and the U.S., though some countries in the region were attempting to reduce tensions.

Tehran claimed Trump had backed down to avoid further energy price spikes and buy time for his military plans.

Behind the scenes: A U.S. source said Turkey, Egypt, and Pakistan have been passing messages between the U.S. and Iran over the past two days.

The foreign ministers of the three countries held separate talks with White House envoy Steve Witkoff and Iranian Foreign Minister Abbas Araghchi, the U.S. source said.

"The mediation is ongoing and making progress. The discussion is about ending the war and resolving all outstanding issues. We hope to have answers soon," a source familiar with the details said.

Egyptian Foreign Minister Badr Abdelatty had called on Sunday with Witkoff, Araghchi and his counterparts from Pakistan, Turkey and Qatar, the Egyptian Foreign Ministry said, adding that Abdelatty stressed the importance of "containing the broader effects of the conflict and preventing it from expanding."
pi_220413044
https://trumpstruth.org/statuses/37410

Gaan de Democraten nu inbinden omdat Trump de eis van het dragen van maskers van ICE op vliegvelden opgeeft? Hopelijk niet want dat zou wel heel zwak zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220413430
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37410

Gaan de Democraten nu inbinden omdat Trump de eis van het dragen van maskers van ICE op vliegvelden opgeeft? Hopelijk niet want dat zou wel heel zwak zijn.
Ik mag toch hopen van niet. Geld voor ICE hoort helemaal niet bij een wet over de TSA thuis. Dat is ook alleen maar omdat ze weten dat een wet over alleen ICE er sowieso niet door komt.
pi_220413455
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:53 schreef Szura het volgende:
Aangezien Barak Ravid van Axios onder de sneltoets zit van Witkoff, zal deze lezing wel zo ongeveer kloppen:
[..]

Video

'Maar alle politici liegen!' :{w

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 23-03-2026 16:53:45 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 maart 2026 @ 18:03:04 #58
862 Arcee
Look closer
pi_220414933
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:05 schreef Eightyone het volgende:
Nos:
[..]

Ach, TACO Trump strikes again hoor.

Oh, en leugenaar Trump strikes ook again met z'n "zeer goede en productieve gesprekken tussen de twee landen" en met dat hij beweerde dat onderhandelaars van de VS en Iran het op vijftien punten eens zijn geworden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Forum Admin maandag 23 maart 2026 @ 18:42:46 #59
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220415246
quote:

[..]
[ x ]

Wat ook bijzonder pijnlijk is om te zien is dat veel van die maga supporters er in trappen..immers is alles wat niet helemaal maga is, liberaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220415558
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Oh, en leugenaar Trump strikes ook again met z'n "zeer goede en productieve gesprekken tussen de twee landen" en met dat hij beweerde dat onderhandelaars van de VS en Iran het op vijftien punten eens zijn geworden.
hij houdt toch zo van de Village People. Je zou de tekst van Macho Man kunnen aanpassen naar TACO Man
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220415575
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat ook bijzonder pijnlijk is om te zien is dat veel van die maga supporters er in trappen..immers is alles wat niet helemaal maga is, liberaal.
Ik geloof dat niet helemaal.

Het probleem is dat je in de VS een taboe hebt om kritiek te hebben op de politiek of president. Zeker nu met deze autocratische beweging/regering.
  maandag 23 maart 2026 @ 19:20:52 #62
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220415605
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mhq2p5hj4c2a

Ach ja, uiteindelijk zijn er her en der weer wat miljardjes verdiend :')

Eat the rich!
pi_220415681
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Gunst.
Volgens dezelfde onderhandelaars zat er een dag voor de eerste beschietingen ook schot in de gesprekken met Iran.
Maar daarna kwam er iets teveel schot in de zaak.

Moet ik nu geloven dat die oorlog voor niets is geweest?
Dat kan toch niet!
pi_220415763
twitter

Geen idee of dit echt gemaakt is door Iran, maar de VS staat hiermee wel goed voor lul.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 19:42:14 #65
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220415809
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Geen idee of dit echt gemaakt is door Iran, maar de VS staat hiermee wel goed voor lul.
Hardop gelachen _O- _O- _O- _O- _O-
  maandag 23 maart 2026 @ 21:01:38 #66
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220416643

Word!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 maart 2026 @ 21:08:22 #67
862 Arcee
Look closer
pi_220416695
Voor wie het kan lezen: uitstekend stuk in De Volkskrant over Christenfundamentalistische oorlogshitser Hegseth: https://www.volkskrant.nl(...)amerikanen~be43bdb0/
  maandag 23 maart 2026 @ 21:37:59 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220416912
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 21:08 schreef Arcee het volgende:
Voor wie het kan lezen: uitstekend stuk in De Volkskrant over Christenfundamentalistische oorlogshitser Hegseth: https://www.volkskrant.nl(...)amerikanen~be43bdb0/
Komt er lekker uit :D
pi_220417185
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:20 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Houd op met me hoor.
Ik ben al sinds deze debilivasie begon gestopt met logica erop proberen toe te passen.
  maandag 23 maart 2026 @ 22:24:48 #70
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220417230
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mhqmhnh7qk2c

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mhqllqpmns2c

Aaaand he's gone :')

Trump was de hele dag op Graceland te gast vandaag...als een kind zo blij.
Daarna konden kabinetsleden nog even zijn luier likken.
Daarna begonnen ze elkaar af te likken en was het voor opa zichtbaar nappy nappy tijd :Y

Ik ben benieuwd hoeveel boeken hierover geschreven gaan worden...deze "bijzondere tijd"?
pi_220417239

Video

Video

Video

Video

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 23-03-2026 23:15:16 ]
  maandag 23 maart 2026 @ 23:50:56 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220417650
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, niemand die de Iraanse TV serieus neemt, en daarom is het ook zo beschamend tot welk niveau de VS zijn gaan dalen. Maar hoe dan ook, geloof ik in dit verhaal wel dat Trump zo maar wat roept. Dat een tv-kanaal daar liegt is al sneu, maar de president van de VS kan geen zin uitspreken zonder leugen. Een kutshow vol chaos, het is alleen zo jammer dat het zoveel levens kost.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 23 maart 2026 @ 23:57:03 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220417665
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het is soms wel vermakelijk. Net zoals vandaag nog vele MAGA's beweerden dat Iran helemaal platgebombardeerd moest worden, omdat ze niet te vertrouwen zijn met een deal. Nu moest men weer met hem meedraaien en dan wordt er gedaan alsof alles wat de afgelopen dagen geschreven is ineens niet meer bestaat.

Trump gaat niet aan oorlog of regime change doen. Trump gata ineens wel wat doen, maar na een keer een avondje bombarderen was Iran en hun atoomprogramma compleet verwoest voor vele jaren in aankomst. Toen ineens zouden ze toch heel snel een atoombom kunnen maken en kunnen ze precies schieten op de landen die weigeren hulp te bieden aan Trump. Dan was een keer aanvallen ineens weer favoriet, 'regime change by air' en achteraf moet toch het hele land plat en dan snel door naar Cuba, want ook daar zit iemand die wel eens niet aardig is. Maar oorlogen starten, dat zou absoluut een linkse bezigheid zijn...

Men draait zoveel dat ze een gat in de grond boren.
pi_220417699
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 23:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is soms wel vermakelijk. Net zoals vandaag nog vele MAGA's beweerden dat Iran helemaal platgebombardeerd moest worden, omdat ze niet te vertrouwen zijn met een deal. Nu moest men weer met hem meedraaien en dan wordt er gedaan alsof alles wat de afgelopen dagen geschreven is ineens niet meer bestaat.

Trump gaat niet aan oorlog of regime change doen. Trump gata ineens wel wat doen, maar na een keer een avondje bombarderen was Iran en hun atoomprogramma compleet verwoest voor vele jaren in aankomst. Toen ineens zouden ze toch heel snel een atoombom kunnen maken en kunnen ze precies schieten op de landen die weigeren hulp te bieden aan Trump. Dan was een keer aanvallen ineens weer favoriet, 'regime change by air' en achteraf moet toch het hele land plat en dan snel door naar Cuba, want ook daar zit iemand die wel eens niet aardig is. Maar oorlogen starten, dat zou absoluut een linkse bezigheid zijn...

Men draait zoveel dat ze een gat in de grond boren.
MAGA's denken, dat de VS met drie armen op hun rug gebonden en twee blinddoeken voor nog ieder land uitlacht en af kan maken door er een vliegdekschip met escorte op af te sturen.
pi_220417957
Trump houdt een bipartisan deal tegen om de shutdown te beeindigen.

https://bsky.app/profile/(...)raq4yhw223[url]Video[/url]

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 24-03-2026 05:03:44 ]
pi_220418010
Pareltje weer:

'A decades old imminent threat' ...

Video

De VS is nu een stuk veiliger! :{w

Video

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 24-03-2026 05:36:12 ]
pi_220418011
Ah ja het was Hegseth!

Video

pi_220418260
Weet je nog, dat Trump zo’n hekel heeft aan mail-in ballots? Dat het allemaal fraude is en hij het wil verbieden?

quote:
Trump casts a mail ballot again in Florida even as he calls the method 'cheating'
Public records indicate his mail ballot was received and counted by election officials in Palm Beach County, where he is registered to vote, though the records don't detail how it was delivered to election officials.

It's a familiar refrain — and action — from Trump, who has often criticized mail voting as rife with fraud. He has used such rhetoric to push a massive elections overhaul bill in Congress called the SAVE America Act.
Rules for thee, not for me.
pi_220418341
twitter

En wederom zijn de Europeanen weer genaaid, en maar roepen dat die man dom is……
Als we niet mee waren gegaan in die waanzin in Oekraïne dan hadden we nog enigszins een normale relatie met de Russen en hadden we nog steeds gas kunnen afnemen. Maar omdat we het schoothondje van de VS zijn en dat graag willen blijven worden we collectief genadeloos afgestraft door mensen die duidelijk een stuk intelligenter en meedogenlozer zijn dan de slappe zakken die ons regeren.
pi_220418405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:22 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Als we niet mee waren gegaan in die waanzin in Oekraïne dan hadden we nog enigszins een normale relatie met de Russen en hadden we nog steeds gas kunnen afnemen. Maar omdat we het schoothondje van de VS zijn en dat graag willen blijven worden we collectief genadeloos afgestraft door mensen die duidelijk een stuk intelligenter en meedogenlozer zijn dan de slappe zakken die ons regeren.
Fijn dat je nu ook aangeeft dat de VS een schurkenstaat is.
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 08:42:52 #81
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220418432
quote:
[ x ]
Dit is verder ook maar een matig mavo-niveautje chantage wat Trump hier laat zien verder.
pi_220418457
Ja zeg…schoothondje van Rusland als alternatief !?!?
pi_220418473
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:50 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg…schoothondje van Rusland als alternatief !?!?
We weten al heel lang wat we kunnen doen, maar dat heeft Greenpeace vakkundig onbespreekbaar gemaakt.
pi_220418481
Totaal onbelangrijk: wat een lilllike (kleuren) stropdassen dragen die Amerikaanse Rep. mannen toch.

Positief: het leidt wel af.
pi_220418553
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is verder ook maar een matig mavo-niveautje chantage wat Trump hier laat zien verder.
Ja onze bondgenoot heeft ons er toch mooi bij genaaid hihaho! Als straks mn energierekening omhoog gaat of ik moet gaan rantsoeneren omdat ik minder moet verbruiken kan ik toch tevreden onder mijn dekentje gaan zitten dat die gekke Europeanen lekker gepwned zijn!

Man man, wat een armoe.
pi_220418560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We weten al heel lang wat we kunnen doen.
desertec heb je het toch over. _O_
pi_220418702
quote:
[ x ]
Warrige boodschap dit. Moet Europa nou sterker zijn of moet het op de rug gaan liggen voor Rusland? Moeten we nou een hekel hebben aan Trump of is hij zo slim en zo intelligent in zijn meedogenloosheid?

De waarheid is dat eerst Rusland ons naaide en daarna de VS. Dat naaien is van hun kant dom, niet slim. Je adoratie voor Poetin en Trump zou plaats moeten maken voor walging.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220418738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
desertec heb je het toch over. _O_
Nee :)

Maar er zijn wel EU plannen om een waterstof pijplijn naar Algerije te leggen.
pi_220419035
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat zegt dan heel veel over de Europese leiders dat ze dat niet hadden zien aankomen. Wat voor niveau hebben de Europese leiders dan als dit als een verassing komt?
pi_220419195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Warrige boodschap dit. Moet Europa nou sterker zijn of moet het op de rug gaan liggen voor Rusland? Moeten we nou een hekel hebben aan Trump of is hij zo slim en zo intelligent in zijn meedogenloosheid?

De waarheid is dat eerst Rusland ons naaide en daarna de VS. Dat naaien is van hun kant dom, niet slim. Je adoratie voor Poetin en Trump zou plaats moeten maken voor walging.
De wereld is geen speeltuin, het is een keiharde meedogenloze omgeving en dat vraagt om goed leiderschap waar realistisch naar de situatie gekeken wordt.
Jezelf moedwillig in de voet schieten omdat je als EU zijnde imperialistische ambities hebt terwijl je dat helemaal niet kan waarmaken is een kapitale fout gebleken.
Nu zitten we in de situatie dat de VS een president heeft die uitsluitend denkt aan het Amerikaanse belang en een Europa die zich gecommitteerd heeft aan het ontzetten van Oekraïne waar een ieder met een beetje verstand van weet dat het een schier onmogelijke taak is.
De vraag is wat nu? Gas kunnen we niet meer bij de Russen afnemen omdat onze “bondgenoten” Nordstream hebben opgeblazen en tegelijkertijd heeft Trump Europa bij de ballen en het enige wat de Europeanen te bieden hebben is een hoop gejammer over internationaal recht en de energietransitie.
pi_220419222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zegt dan heel veel over de Europese leiders dat ze dat niet hadden zien aankomen.
Moeten onze Europese bestuurders zo paranoïde en achterdochtig zijn dat ze een 70 jarig trouwe bondgenoot constant niet kunnen vertrouwen..

Zoals het spreekwoord gaat vertrouwen komt te voet en vertrekt per paard. Dat we vanaf afgelopen jaar een onbetrouwbare bondgenoot hebben was met normale logica niet in deze mate te voorzien..
pi_220419239
quote:
[ x ]
Het is prima dat we - gedeeltelijk - zijn meegegaan in die waanzin in Oekraïne. Het is bovendien illegaal en een misdaad om een soeverein land met valse motieven binnen te vallen.
Een normale relatie met Rusland is sowieso sinds Poetin nagenoeg onmogelijk geworden en gebleken. De man behoort al sinds het begin van deze eeuw tot de opperhufters van deze planeet, wiens woorden voor geen cent of roebel zijn te vertrouwen.
En de energietransitie, door een aanzienlijke hoeveelheid wetenschappers al zo'n beetje sinds de jaren 70 geadviseerd, had veel eerder een serieus begin moeten maken. Als we ons niet zo slap en afhankelijk van die fossiele brandstoffen hadden betoond in de afgelopen 50 jaar dan waren we nu niet meer afhankelijk geweest van Arabieren en allerlei onbetrouwbare 'bondgenoten'. Helaas zijn er slappe zakken die, vanwege de centen, al een halve eeuw van alles doen om dergelijke ontwikkelingen tegen te houden. Hand in hand met de miljonairs van Shell, Esso en aanverwante clubs. Tot schade van onze onafhankelijkheid en tot schade van onze planeet.
pi_220419255
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:54 schreef AnneX het volgende:
Totaal onbelangrijk: wat een lilllike (kleuren) stropdassen dragen die Amerikaanse Rep. mannen toch.

Positief: het leidt wel af.
Zolang ze die dassen maar wassen met Robijn Fleur en Fijn.
"Ik houd van frisse kleuren!"

Ik word oud.
pi_220419864
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:08 schreef Chivaz het volgende:
Jezelf moedwillig in de voet schieten omdat je als EU zijnde imperialistische ambities hebt terwijl je dat helemaal niet kan waarmaken is een kapitale fout gebleken.
Imperialistische ambities? De EU? Je weet niet wat het doel is van de EU?

Ah, wacht. Ik weet het al: je denkt dat de EU is opgericht om de VS te dwarsbomen, want dat zegt Trump altijd, nietwaar?
  dinsdag 24 maart 2026 @ 11:42:16 #95
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220420506
quote:
Voor Trump te hopen dat hij niet al te snel in de gaten krijgt dat hij genadeloos in de val gelokt is door Netanyahu en zijn cronies. Gelukkig hoeven we onze adem niet in te houden tot dat het geval is.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220420540
Geestig. In de break bij Morning Joe - met een heldere analyse van diverse ingevoerde mensen - wordt een deel van een song van U2 gespeeld.
“You are stuck in the moment and can’t get out of this”…
#oorwurm
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 11:44:10 #97
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220420554
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Moeten onze Europese bestuurders zo paranoïde en achterdochtig zijn dat ze een 70 jarig trouwe bondgenoot constant niet kunnen vertrouwen..

Zoals het spreekwoord gaat vertrouwen komt te voet en vertrekt per paard. Dat we vanaf afgelopen jaar een onbetrouwbare bondgenoot hebben was met normale logica niet in deze mate te voorzien..
Natuurlijk wel, dat was al ruimschoots duidelijk tijdens de eerste termijn.
pi_220420674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 09:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat zegt dan heel veel over de Europese leiders dat ze dat niet hadden zien aankomen. Wat voor niveau hebben de Europese leiders dan als dit als een verassing komt?
ik denk dat het niet als een verrassing komt. De EU is gewoon heel goed geworden in niet communiceren wat ze gaan doen. zie je ook het gezeik met hongarije-rusland en de afd
pi_220420711
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De wereld is geen speeltuin, het is een keiharde meedogenloze omgeving en dat vraagt om goed leiderschap waar realistisch naar de situatie gekeken wordt.
Nu zitten we in de situatie dat de VS een president heeft die uitsluitend denkt aan het Amerikaanse belang en een Europa die zich gecommitteerd heeft aan het ontzetten van Oekraïne waar een ieder met een beetje verstand van weet dat het een schier onmogelijke taak is.
De vraag is wat nu? Gas kunnen we niet meer bij de Russen afnemen omdat onze “bondgenoten” Nordstream hebben opgeblazen en tegelijkertijd heeft Trump Europa bij de ballen en het enige wat de Europeanen te bieden hebben is een hoop gejammer over internationaal recht en de energietransitie.
Mooi om je ook eens vóór de energietransitie te zien pleiten
pi_220420747
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het is prima dat we - gedeeltelijk - zijn meegegaan in die waanzin in Oekraïne. Het is bovendien illegaal en een misdaad om een soeverein land met valse motieven binnen te vallen.
Een normale relatie met Rusland is sowieso sinds Poetin nagenoeg onmogelijk geworden en gebleken. De man behoort al sinds het begin van deze eeuw tot de opperhufters van deze planeet, wiens woorden voor geen cent of roebel zijn te vertrouwen.
En de energietransitie, door een aanzienlijke hoeveelheid wetenschappers al zo'n beetje sinds de jaren 70 geadviseerd, had veel eerder een serieus begin moeten maken. Als we ons niet zo slap en afhankelijk van die fossiele brandstoffen hadden betoond in de afgelopen 50 jaar dan waren we nu niet meer afhankelijk geweest van Arabieren en allerlei onbetrouwbare 'bondgenoten'. Helaas zijn er slappe zakken die, vanwege de centen, al een halve eeuw van alles doen om dergelijke ontwikkelingen tegen te houden. Hand in hand met de miljonairs van Shell, Esso en aanverwante clubs. Tot schade van onze onafhankelijkheid en tot schade van onze planeet.
Maar vind je landen zoals Azerbeidzjan, Qatar en nu de VS wel landen waar je op kunt bouwen?
Mijn punt is dat uiteindelijk geen enkel land te vertrouwen is als de eigen belangen op het spel staan. Solidariteit houd bij veel landen op zodra eigen belangen een rol gaan spelen.
pi_220420753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je al die berichten van de media over Trumps onbetrouwbaarheid etc slikte voor zoete koek, hoe kan dit dan een verassing zijn? Of ze geloofden er zelf niet in of men is in de EU echt te dom om te schijten.
pi_220420777
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 10:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Imperialistische ambities? De EU? Je weet niet wat het doel is van de EU?

Ah, wacht. Ik weet het al: je denkt dat de EU is opgericht om de VS te dwarsbomen, want dat zegt Trump altijd, nietwaar?
Vraag anders wat Guy Verhofstadt die mensen in Oekraïne heeft wijsgemaakt. De ellende in Oekraïne is in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet begonnen met de inval in Oekraïne.
pi_220420779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 11:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, dat was al ruimschoots duidelijk tijdens de eerste termijn.
Nou nee niet echt toen was er nog een functionerend overheidsapparaat waarbij de Trias politica werkend was, dat dit compleet genegeerd ging worden in de 2e termijn als echte autocraat waarbij de senaat en rechtspraak genegeerd worden of muisstil blijven was niet duidelijk..
pi_220420804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vraag anders wat Guy Verhofstadt die mensen in Oekraïne heeft wijsgemaakt. De ellende in Oekraïne is in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet begonnen met de inval in Oekraïne.
Om over te dom om te poepen gesproken. Dit is natuurlijk geen antwoord op een heel concrete vraag over Europese imperialisme waarvan jij de eu beschuldigd.. :')
pi_220420834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Om over te dom om te poepen gesproken. Dit is natuurlijk geen antwoord op een heel concrete vraag over Europese imperialisme waarvan jij de eu beschuldigd.. :')
Als je de voorgeschiedenis niet kent dan snap ik dat dit soort vragen gesteld worden. Ik zou zeggen google is je vriend, leef je uit.
pi_220420835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar vind je landen zoals Azerbeidzjan, Qatar en nu de VS wel landen waar je op kunt bouwen?
Mijn punt is dat uiteindelijk geen enkel land te vertrouwen is als de eigen belangen op het spel staan. Solidariteit houd bij veel landen op zodra eigen belangen een rol gaan spelen.
Punt 1, i.c. je vraag: je hebt mijn post niet goed gelezen of niet willen begrijpen.
Punt 2: als gevolg daarvan (wellicht) vermijd je een echte reactie en gooi je het over een boeg waaruit wederom blijkt dat je mijn post niet goed hebt gelezen dan wel bewust niet hebt willen begrijpen.
pi_220420856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je de voorgeschiedenis niet kent dan snap ik dat dit soort vragen gesteld worden.
De voorgeschiedenis hoe ver wil jij terug gaan of is dit zoals gebruikelijk bij de maga broekpoeperds weer objectief gezien een geval van selectief 1 heel klein stukje uit een complexe tijdlijn willen pakken en daar een slecht argument van te maken wat aan alle kanten rammelt vanwege het grotere plaatje in dezelfde voorgeschiedenis. :')
  dinsdag 24 maart 2026 @ 12:47:51 #108
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220420906
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nou nee niet echt toen was er nog een functionerend overheidsapparaat waarbij de Trias politica werkend was, dat dit compleet genegeerd ging worden in de 2e termijn als echte autocraat waarbij de senaat en rechtspraak genegeerd worden of muisstil blijven was niet duidelijk..
Aan de andere kant waren de totale grilligheid in het hoofd van de leider al wel duidelijk, net als de bepaald isolationistische MAGA-agenda die als zoete koek geslikt werd door een groot en groeiend deel van de Amerikaanse bevolking. De samenstelling en rechtsprekende koers van het Supreme Court (o.a. herroeping Roe vs Wade), en de ontwikkelingen van 6 januari, vooral het nalaten van de uitsluiting van toekomstig presidentschap als gevolg daarvan, schetsten ook al een duidelijk beeld van hoe een revanchistische Trump zich tijdens een tweede termijn zou kunnen opstellen.

Tel daarbij alle beschreven 'beleidsvoorstellen' in Project 2025 op, waarvan al redelijk vroeg bekend was dat dat de grondslag van de tweede termijn zou worden (toegegeven: dat laatste dus allemaal wel gedurende de termijn van Biden), en de EU had zich ruim vantevoren kunnen instellen op een radicaal andere VS dan die vóór 2017.
pi_220420908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De voorgeschiedenis hoe ver wil jij terug gaan of is dit zoals gebruikelijk bij de maga broekpoeperds weer objectief gezien een geval van selectief 1 heel klein stukje uit een complexe tijdlijn willen pakken en daar een slecht argument van te maken wat aan alle kanten rammelt vanwege het grotere plaatje in dezelfde voorgeschiedenis. :')
Hij heeft het vast niet over 2014, toen Rusland de Krim annexeerde. En dat vliegtuig vol Nederlanders neerschoot.
pi_220421328
Djeesus…Hegseth is ook echt van de pot gerukt.
Zelfs zijn moeder noemt hem een gevaar en vrouwen mishandelaar.

Nu pas de link gelezen: https://www.volkskrant.nl(...)amerikanen~be43bdb0/

[ Bericht 14% gewijzigd door Cyan9 op 24-03-2026 14:14:57 (Gelieve geen paywalls omzeilen.) ]
  dinsdag 24 maart 2026 @ 14:22:30 #111
254452 Friggles
Ja precies
pi_220421564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 13:44 schreef AnneX het volgende:
Djeesus…Hegseth is ook echt van de pot gerukt.
Zelfs zijn moeder noemt hem een gevaar en vrouwen mishandelaar.

Nu pas de link gelezen: https://www.volkskrant.nl(...)amerikanen~be43bdb0/

Koortsachtig verhaal. Wist wel dat het een mafklapper was, maar als je het zo allemaal opgesomd ziet..

Afijn, op naar de volgende ophef waarna het een dag later weer overtroffen wordt.
pi_220421581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:22 schreef Friggles het volgende:

[..]
Koortsachtig verhaal. Wist wel dat het een mafklapper was, maar als je het zo allemaal opgesomd ziet..

Afijn, op naar de volgende ophef waarna het een dag later weer overtroffen wordt.
De waarheid is vaak veel gekker dan fantasie, omdat dat laatste geloofwaardig moet klinken.
pi_220422044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Bedoel je de eerdere deals van de VS waarin de VS aangaf Oekraïne te beschermen als zij hun kernwapens op zouden geven? Die deal die de VS eenzijdig opgezegd heeft?

de VS is in het verleden een betrouwbare bondgenoot geweest, maar laat nu zien dat niet langer te zijn.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 15:38:47 #114
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220422178
quote:
[ x ]
Ja, dreigen naar bondgenoten, dat is tot nu toe een groot succes gebleken. Wat een enorme afgang is die Trump.

Overigens ook een compliment. Ik vind jou net zo slim als Trump.
pi_220424991
quote:
The FCC just banned the sale of new consumer-grade Wi-Fi routers manufactured outside the US. Here’s what it means for you.

The Federal Communications Commission has banned new consumer internet routers manufactured outside the US, citing national security concerns. The ban doesn’t affect any routers already in American homes or currently on sale in the US, but all new routers aimed at the consumer market will need to be approved.

While the headline is that foreign-made consumer routers are banned, manufacturers can apply for exemptions. There's no need to throw out your router, and you'll still find plenty of mesh systems on the store shelves. But what does this mean for you?

“Malicious actors have exploited security gaps in foreign-made routers to attack American households, disrupt networks, enable espionage, and facilitate intellectual property theft,” the FCC wrote. “Foreign-made routers were also involved in the Volt, Flax, and Salt Typhoon cyberattacks targeting vital US infrastructure.”

Foreign-made consumer routers were added to the Covered List, which details equipment and services “deemed to pose an unacceptable risk to the national security of the United States.”

Bogdan Botezatu, director of Threat Research at cybersecurity firm Bitdefender, says this ban is a step to harden the cybersecurity readiness of US households, given ongoing geopolitical tensions.

“Consumer routers sit at the edge of every home network, which makes them an attractive target and a strategic risk if compromised at scale,” he says. Asked whether he thinks the risk is real, Botezatu says the risk is real, though there’s no easy way to prove intent. “[Internet of Things] devices, including routers, are a weak point across the internet.”
Ja, dat is ook een manier om naar "Made in America" te gaan :o

Alle devices die in de VS geproduceerd worden zijn uitgezonderd, maar alles wat abroad gemaakt wordt niet
  woensdag 25 maart 2026 @ 00:54:37 #116
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220424993
quote:
[ x ]
De Russen zíjn de waanzin in Oekraïne, dus waar heb je het over?
pi_220425028
pi_220425104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 14:25 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De waarheid is vaak veel gekker dan fantasie, omdat dat laatste geloofwaardig moet klinken.
Daarom fantaseer ik bijna dagelijks dat Donald Trump eigenlijk een fictioneel karakter is.
pi_220425114
De onzin die Trump uitkraamt is ook niet meer bij te houden ...

"They call it a war. I call it a military operation."

"This war has been won. The only one that likes to keep it going is the fake news."

... en natuurlijk claimt hij de overwinning :')

[ Bericht 31% gewijzigd door Kijkertje op 25-03-2026 05:09:11 ]
pi_220425135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 03:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Daarom fantaseer ik bijna dagelijks dat Donald Trump eigenlijk een fictioneel karakter is.
Trump speelt ook gewoon de rol van president in zijn eigen reality show.
pi_220425142
En dan heb je nog dit schertsfiguur:

Video

pi_220425149
En dan heb je nog Tedje Cruz bij de Senate hearing on 'Arctic Frost: A Modern Watergate'.

Video

De ironie! :|W
pi_220425176
Iran wil niet meer met Witkoff/Kushner onderhandelen dus. Kan ik me iets bij voorstellen ....

Iran has expressed a preference for negotiating with Vance, sources say

woensdag 25 maart 2026 @ 06:23:28 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220425222
Eindelijk eens een land dat die twee corrupte onverkozen prutsers de deur wijst. Zou Oekraïne ook moeten doen.
pi_220425570
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 06:23 schreef Szura het volgende:
Eindelijk eens een land dat die twee corrupte onverkozen prutsers de deur wijst. Zou Oekraïne ook moeten doen.
We hadden het hier al over feiten en fictie e.d.

Dus...

JD Vance is een sluwe keuze van Iran. Vance heeft een gloeiende bloedhekel aan Europa. (Heeft Tucker Carlson dat ook niet een keer bevestigd?)
Dus Iran kan dan zeggen: "hey JD, vrede tussen ons en daarna samen met ons (en onze bondgenoten, zoals Rusland) Europa doodknijpen?"
JD: "Ja ja JAAAAAAH!" (Orgasmus humanus).
pi_220425576
quote:
84s.gif Op woensdag 25 maart 2026 04:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Trump speelt ook gewoon de rol van president in zijn eigen reality show.
Ook alweer gejat, van Zelensky.
pi_220426156
Weet je nog, dat republikeinen zeggen dat democraten frauderen met verkiezingen?

quote:
GOP California governor candidate seizes over 500,000 ballots in disputed election probe
A California sheriff, who is also a gubernatorial candidate, has seized more than half a million ballots from a November special election, citing an investigation into an alleged ballot count discrepancy.

Riverside County Sheriff Chad Bianco, a Republican, took possession of the ballots from county election officials, who have publicly disputed his claims.

California Attorney General Rob Bonta, a Democrat, condemned Bianco's actions as unprecedented, suggesting they are intended to undermine public trust in the electoral process.

Sheriff Bianco held a news conference on Friday, stating his office initiated the probe following a complaint from a local citizens group regarding the ballot count from a November 2025 special election focused on redistricting.

In that special election, voters approved a measure to redraw congressional district lines, a move designed to benefit Democrats in the upcoming midterm election. The measure passed within the county by a significant margin of over 80,000 votes.
Een sheriff die stembiljetten in beslag neemt terwijl hij zelf verkiesbaar is voor gouverneur. Bizar.
pi_220426281
op een eerlijke manier kunnen Republikeinen geen verkiezingen meer winnen zo blijkt de afgelopen maanden dus dan moet de trukendoos maar open
pi_220426436
Dit zijn derde wereld-praktijken. Afrikaanse generaals die stemmen in beslag nemen, dat idee.
  woensdag 25 maart 2026 @ 12:02:35 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220427076

(Ja ja - Israël in de top 10 staat een beetje raar. Het is een gemiddelde en telt de bezette gebieden niet echt mee. In de corruptie indicator staan ze 107e van alle landen.)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 25 maart 2026 @ 13:13:41 #131
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220427559
Het AD dat weer stelt dat de onvoorspelbaarheid van Trump een bewuste tactiek is en de tegenpartij ontregeld.

Het ontregeld heel de wereld.
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 13:18:29 #132
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220427603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

(Ja ja - Israël in de top 10 staat een beetje raar. Het is een gemiddelde en telt de bezette gebieden niet echt mee. In de corruptie indicator staan ze 107e van alle landen.)
Wat is er in Costa Rica gebeurd?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 13:20:15 #133
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220427619
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Die hebben beter weer dan hier. :+
pi_220427652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 12:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Als je wel eens in Finland of Denemarken bent geweest, of met Finnen of Denen hebt gewerkt, dan snap je dat dit plaatje niet klopt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220427723
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Linkse hobbies zoals universal healthcare en andere sociale voorzieningen. Ugh :{w
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 maart 2026 @ 14:19:16 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220428025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als je wel eens in Finland of Denemarken bent geweest, of met Finnen of Denen hebt gewerkt, dan snap je dat dit plaatje niet klopt.
Dat van Denemarken wordt ook zeker geschraagd door ander bewijs en ik denk ook dat dit beeld klopt. Finland ben ik wat minder zeker van.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220428062
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat van Denemarken wordt ook zeker geschraagd door ander bewijs en ik denk ook dat dit beeld klopt. Finland ben ik wat minder zeker van.
In Finland zeggen ze dat ze zo gelukkig zijn omdat alle ongelukkige Finnen of emigreren, of zichzelf van kant maken in de winter. No joke :+

That actually is the joke. There is no punchline here.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 25 maart 2026 @ 18:21:47 #138
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_220429930
Never waste a good crisis...

Wat een t*ringlijer is het toch!

https://www.nu.nl/economi(...)-met-voorkennis.html
pi_220431066
quote:
In de VS zijn techgiganten Meta (van Facebook en Instagram) en Google (van YouTube) aansprakelijk gesteld voor de socialemediaverslaving van een vrouw. Een jury in de stad Los Angeles heeft geoordeeld dat het slachtoffer 3 miljoen dollar schadevergoeding krijgt van de bedrijven.
Bron: nos
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:43:39 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220431529

Dit was trouwens één van de aspecten dat de VS serieus beter aanpakte dan Nederland. Was.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220431606
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Bizarre uitspraak natuurlijk, maar dat krijg je met juryrechtspraak in dit soort zaken. Mocht het ooit voor de SC terecht komen gooien ze het zonder pardon weg uiteraard.
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:53:53 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220431608
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Telt dit ook voor als je vaak op Fok! zit?
  woensdag 25 maart 2026 @ 21:56:46 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220431632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 21:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bizarre uitspraak natuurlijk
Mwah, dat het in zekere zin niet veel anders is dan sigaretten kun je best een boom over op zetten. De wetenschap en kennis over verslavingen en hersenen is nu veel verder dan 30-40 jaar geleden.

Aan de andere kant: wapenfabrikanten komen overal mee weg. Maakt niet uit hoeveel high schools worden neergemaaid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220432134
Omdat Trump zoals iedereen weet een aandachtsspanne van een goudvis heeft krijgt hij dagelijks een video montage briefing van wel 2 minuten over de oorlog tegen Iran.

Dat aangevuld met (uiteraard) informatie via Truth Social, Fox News ea geven hem vast een heel genuanceerd beeld van de stand van zaken.

Inside Trump's daily video montage briefing on the Iran war

The montage, which typically runs for about two minutes, has raised concerns among some of the president’s allies that he may not be receiving the complete picture of the war.

quote:
The daily montage typically runs for about two minutes, sometimes longer, the officials said. One described each daily video as a series of clips of “stuff blowing up.”
pi_220432406
pi_220432416
Ook Flynn krijgt nu een dikke vergoeding.

DOJ to pay ex-Trump adviser Michael Flynn $1M to settle malicious prosecution suit: Sources

Flynn pleaded guilty to charges of lying to FBI agents during the Russia probe.

donderdag 26 maart 2026 @ 02:21:00 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220432428
quote:
81s.gif Op donderdag 26 maart 2026 02:13 schreef Kijkertje het volgende:
Ook Flynn krijgt nu een dikke vergoeding.

DOJ to pay ex-Trump adviser Michael Flynn $1M to settle malicious prosecution suit: Sources

Flynn pleaded guilty to charges of lying to FBI agents during the Russia probe.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MAGA meteen boos natuurlijk, die houden zo van Law and Order.
pi_220432488
Dit ook. In hun gretigheid Jack Smith te vervolgen voor zijn aanklacht tegen Trump heeft het DOJ per ongeluk voor Trump schadelijke informatie vrijgegeven mbt de geclassificeerde documenten die hij meejatte na zijn 1e termijn.

DOJ Accidentally Gave Congress ‘Damning Evidence’ Against Trump, Jamie Raskin Says

Rep. Jamie Raskin (D-Md.) suggested in a letter to Pam Bondi that the new documents were handed over by mistake to discredit the criminal case against the president.

quote:
"These new disclosures suggest that Donald Trump stole documents so sensitive that only six people in the entire U.S. government had access to them, that the documents President Trump stole pertained to his business interests, and that Susie Wiles, then the CEO of Donald Trump's super PAC, witnessed President Trump showing off a classified map to passengers on his private plane," Raskin said in the letter.

Raskin asked Bondi to tell lawmakers in a classified setting who was on the plane, what the map showed and which of Trump's various business interests were relevant to the documents. The letter includes an image of an aircraft manifest with a redacted passenger list from a 2022 flight from Florida to New York.
Kan je nagaan wat er allemaal niet nog meer in het eindrapport van Jack Smith staat dat ze ook niet willen vrijgeven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 26-03-2026 03:13:46 ]
pi_220432548
En ook DOJ: het is de schuld van ICE dat DOJ-advocaten de rechter hebben voorgelogen over de legaliteit van arrestaties bij immigratierechtbanken.

Draadje:

donderdag 26 maart 2026 @ 07:06:58 #150
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220432837
Trump heeft de maximale leeftijd voor mensen om zich aan te melden voor het leger verhoogd van 36 naar 42. Toch een beetje krap in manschappen gekomen na al de beperkingen die eerder opgelegd waren misschien? :P

Wat trouwens betekend dat ene Eric Trump nu ook mee mag doen in z'n vaders oorlog met Iran. Als hij durft tenminste...

[ Bericht 2% gewijzigd door kladderadatsch op 26-03-2026 07:13:50 ]
pi_220433180
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2026 07:06 schreef kladderadatsch het volgende:
Trump heeft de maximale leeftijd voor mensen om zich aan te melden voor het leger verhoogd van 36 naar 42. Toch een beetje krap in manschappen gekomen na al de beperkingen die eerder opgelegd waren misschien? :P

Wat trouwens betekend dat ene Eric Trump nu ook mee mag doen in z'n vaders oorlog met Iran. Als hij durft tenminste...
Barron, Tipphany & Eric.
pi_220433458
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-een-financiele-ramp

Open deuren over Amerika's schuldpositie, maar het geluid wordt steeds breder.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 09:23:15 #153
38496 Perrin
pi_220433606
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:05 schreef nostra het volgende:

Gelukkig drijven ze de prijs voor fossiele energie op en zijn ze straks een van de belangrijkste leveranciers, mede dankzij Venezuela en Iran.

Dat lost al hun financiële problemen wel op, samen met wapenleveranties aan gebieden met politieke onstabiliteit die dankzij de recente acties van VS ook flink toeneemt. (handig!)

En dollars kun je altijd bijdrukken.

De VS zit er warmpjes bij de komende jaren.
pi_220434390
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:05 schreef nostra het volgende:

Mja, dat roepen ze al sinds de jaren 90. Clinton was de laatste president die schuld serieus nam.

Trump maakt het allemaal nog veel erger natuurlijk.
pi_220434873
Als Trump slim is laat hij gewoon een van zijn zonen dienen in het leger in een niet gevaarlijke positie.

Die PR werkt bij de Oranjes ook
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:09:12 #156
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220435223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Als Trump slim is laat hij gewoon een van zijn zonen dienen in het leger in een niet gevaarlijke positie.

Die PR werkt bij de Oranjes ook
Als Trump denkt als een normale president zou dat zo zijn...maar:

1. Trump is niet slim
2. Trump denkt niet na
3. Trump interesseert zulke sentimenten helemaal niet. De oorlog interesseert hem alleen als hij er zijn zakken mee kan vullen zoals een paar dagen geleden.
4. Zijn kinderen interesseren hem überhaupt niet. Alleen Trump interesseert Trump.
pi_220435280
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:09 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Als Trump denkt als een normale president zou dat zo zijn...maar:

1. Trump is niet slim
2. Trump denkt niet na
3. Trump interesseert zulke sentimenten helemaal niet. De oorlog interesseert hem alleen als hij er zijn zakken mee kan vullen zoals een paar dagen geleden.
4. Zijn kinderen interesseren hem überhaupt niet. Alleen Trump interesseert Trump.
Trump zal toch wel goede adviseurs hebben of alleen ja knikkers?
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:17:07 #158
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220435348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:13 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Adviseurs van Project 2025 ja.

Of ze goed zijn ja dat is aan jou
pi_220435353
quote:

[..]
De vraag stellen is … en knikt ja.
  donderdag 26 maart 2026 @ 13:06:59 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220435822
quote:

[..]
Dat laatste uiteraard, kijk alleen al naar de flapdrol op zorg. Die breekt de hele boel af, dat in decennia is opgebouwd. Dag wetenschap, hallo onderbuik. En dat alleen omdat ie lovend is over Trump.
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:17:23 #161
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220436282
quote:

[..]
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

En als ze hem adviseren is de kans niet heel groot dat hij luistert...
Laura Loomer, daar luistert hij af en toe wel naar ;)
pi_220436286
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:17 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y

En als ze hem adviseren is de kans niet heel groot dat hij luistert...
Laura Loomer, daar luistert hij af en toe wel naar ;)
Waarom zou een rich kid luisteren naar white trash als Laura Loomer?
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 14:22:31 #163
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220436297
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou een rich kid luisteren naar white trash als Laura Loomer?
Laura Looney heeft naar verluid (letterlijk) flink in zijn broek gegraaid en dergelijke.
pi_220436319
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Laura Looney heeft naar verluid (letterlijk) flink in zijn broek gegraaid en dergelijke.
Als dat waar is dan is het niet raar dat hij vaak genoemd wordt in de Epstein Files
pi_220436859
Het stuk verdriet houdt een monoloog tremendous van leugens aan elkaar genaaid.
Het is een cabinetmeeting. N.b. de eerste sinds de “excursie” is begonnen.
Het springt van de hak op de tak.
“Trump was right about everything” zegt ie selluf.

En nu begint het kontkruipen. Te beginnen met Vance, de bankfluisteraar.

Echt…”blessed Holy Week” dat zegt ie. Nu Rubio.
En volgens zakt trump nu in een dutje. Al die lof gaat eens vervelen.

Het gaat door hoor! Belust op oorlog en heilig overtuigd van gelijk.
“Wij bombarderen geen hotels, wij bombarderen militaire objects.”

Oh ja, nato kreeg ook nog een veeg uit de pan. En Obama natuurlijk.

Nou ik ben weg, want het opgeilen gaat maar door. o|O :r
#opgeofferd .

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 26-03-2026 16:08:40 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 16:48:54 #166
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220437119
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mhxve5ml5k2b

Nice, hier kun je het dus mooi zien :D
Hij zakt helemaal weg, kwijlt nog net niet en dan zegt Hegseth "President Trump" en schrikt hij wakker...

WTF!! _O-

En...Hegseth zal er binnenkort uitvliegen. Die zat Dear Leader uit te lachen :P

https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3mhxtz7bedl2r
pi_220437432
twitter

Ondanks al zijn cognitieve gaven, heeft Trump nog altijd niet door dat het een slecht teken is als je drie zo'n test moet doen....
pi_220438704
Hoe bruin zal de tong van Mark nu zijn ?

https://nos.nl/artikel/26(...)taan-ondanks-kritiek
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220438979
Maar Biden versprak zich ook broeders. Die was dement. Dit is normaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220439821
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:07:32 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220439867
quote:
Een gouden drol zou pas echt een gepast symbool zijn geweest, maar ja...
Huilen dan.
  donderdag 26 maart 2026 @ 23:09:09 #172
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220439873
twitter

Clowns show :|W
pi_220439887
Haha hoe lang nog voor iedere republikein in het congres het lid eventjes in de mond neemt en er kort aan sabbelt?
pi_220440194
Video

Somali Immigrants Have Effectively Been Denied a Fair Hearing, Lawsuit Says

Two Minnesota-based legal groups accused the Justice Department of unconstitutionally expediting Somalis’ immigration cases.

quote:
The Trump administration has been fast-tracking the legal proceedings of Somali immigrants, effectively denying them the right to a fair hearing and potentially expediting their removal from the United States, two Minnesota-based legal providers alleged in a federal lawsuit on Tuesday.

The lawsuit claims that since late January, the Justice Department has placed Somali nationals on a separate docket and scheduled hearings with little notice, making it difficult for lawyers to represent their clients. The filing was made in the U.S. District Court for the District of Columbia.

Hines Immigration Law, a private firm in Roseville, Minn., and the Advocates for Human Rights, a nonprofit legal services provider based in Minneapolis, asked the court to immediately halt the policy, calling it unconstitutional.

“This is not about efficiency or docket management,” Kelsey Hines, who owns Hines Immigration Law, said in a statement. “This is an undeniably targeted policy that singles out one nationality, designed to rob them of the due process they are legally guaranteed and to strip their legal teams of the ability to adequately and ethically prepare their cases for hearing.”

[..]
pi_220440223
Huh. Wist niet dat Trump uit Somalië kwam.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 27 maart 2026 @ 02:03:54 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220440248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:09 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Clowns show :|W
Trump zou constant het onderwerp zijn in het oude TV-programma 'Over de balk'.
pi_220440300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 02:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Trump zou constant het onderwerp zijn in het oude TV-programma 'Over de balk'.
Exclusive / State Department sends $1.25B from other programs to Board of Peace

pi_220443039
Kwam deze net tegen. Goed verwoord:

twitter
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:11:19 #179
38496 Perrin
pi_220443061
Wat een schade kan zo'n kledingbrandje aanrichten.

twitter
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 12:16:59 #180
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220443110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:11 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Interessante vergelijking:

twitter

https://en.wikipedia.org/wiki/1967_USS_Forrestal_fire
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:20:52 #181
38496 Perrin
pi_220443150
Lijkt me sterk dat het een 'kledingbrand' of een vijandelijke treffer was, inderdaad eerder een falen van een (wapen)systeem aan boord.
pi_220443215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:11 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Dat schip had al een jaar geleden in een droogdok hebben moeten liggen voor groot onderhoud. Marine technici zijn doorgaans inventieve mensen, maar er is maar zoveel dat je kunt doen op open zee. En ik las dat ze nu al ruim anderhalf jaar op zee zijn.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:06:25 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220443661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat schip had al een jaar geleden in een droogdok hebben moeten liggen voor groot onderhoud. Marine technici zijn doorgaans inventieve mensen, maar er is maar zoveel dat je kunt doen op open zee. En ik las dat ze nu al ruim anderhalf jaar op zee zijn.
Dit moet inderdaad niet onderschat worden, marineschepen zijn zeer complexe platformen en hebben nou eenmaal veel onderhoud nodig. Dat keer op keer uitstellen gaat een keer gevolgen hebben.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:14:26 #184
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220443742
Ik wilde opvolgen met: Tijd om het pensioen van CVN-68 (USS Nimitz) terug te draaien.
Maar daartoe is dus schijnbaar twee weken geleden al besloten. Ben benieuwd of die weer mission ready gemaakt gaat worden en of het dan bij die 10/12 maanden verlenging blijft.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 14:46:29 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220444342
In Texas hebben de republikeinen duidelijk een lek

https://kalshi.com/markets/senatetx/texas-senate-race/senatetx-26
pi_220444459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik wilde opvolgen met: Tijd om het pensioen van CVN-68 (USS Nimitz) terug te draaien.
Maar daartoe is dus schijnbaar twee weken geleden al besloten. Ben benieuwd of die weer mission ready gemaakt gaat worden en of het dan bij die 10/12 maanden verlenging blijft.
Als je nog harder wilt lachen: de US navy heeft nog geen jaar geleden een groot gedeelte van de Avenger class mijnenvegers buiten dienst gesteld. Dus..uhm..ja... :')
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:10:42 #187
38496 Perrin
pi_220444468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als je nog harder wilt lachen: de US navy heeft nog geen jaar geleden een groot gedeelte van de Avenger class mijnenvegers buiten dienst gesteld. Dus..uhm..ja... :')
Toen waren de plannen rondom Iran er vast ook al. Ze lijken niet zoveel interesse hebben om Hormuz weer helemaal open te gooien. Trump wil olie en wapens verkopen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:13:56 #188
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220444489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:08 schreef Barbusse het volgende:

[..]
En het hele Constellation class (FREMM) verhaal is ook bijzonder, een klassiek gevalletje US Navy “design creep”.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:14:57 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220444495
X is boiling journalists’ brains

The two biggest blue dots are (amazing) video clippers, where 90% of their content is produced by right wingers. So it's even more lopsided than it looks.
https://bsky.app/profile/gelliottmorris.com/post/3mhy6dsxsh22r

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220444497
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Toen waren de plannen rondom Iran er vast ook al. Ze lijken niet zoveel interesse hebben om Hormuz weer helemaal open te gooien. Trump wil olie en wapens verkopen.
Het verklaart ook waarom trump wilt dat andere NAVO landen marineschepen levert. Want landen als Nederland, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en anderen hebben nog wel een aanzienlijke vloot mijnenvegers.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:17:27 #191
38496 Perrin
pi_220444505
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Het verklaart ook waarom trump wilt dat andere NAVO landen marineschepen levert. Want landen als Nederland, Duitsland, Denemarken, Frankrijk en anderen hebben nog wel een aanzienlijke vloot mijnenvegers.
Hij weet ook wel dat we dat niet gaan doen en zeker niet zonder hele strenge voorwaarden. Niet terwijl de raketten, bommen en drones dagelijks rondvliegen daar.

Dat verzoek is voor de bühne. Als het serieus was, werd het wel achter de schermen besproken en uitonderhandeld.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:19:34 #192
38496 Perrin
pi_220444520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:14 schreef Klopkoek het volgende:
X is boiling journalists’ brains

The two biggest blue dots are (amazing) video clippers, where 90% of their content is produced by right wingers. So it's even more lopsided than it looks.
https://bsky.app/profile/gelliottmorris.com/post/3mhy6dsxsh22r

[ afbeelding ]
Fair and balanced.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 15:25:48 #193
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220444547
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Fair and balanced.
Ekte freespietsj en tenminste geen (s)linkse echokamer!1!!
pi_220444572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En het hele Constellation class (FREMM) verhaal is ook bijzonder, een klassiek gevalletje US Navy “design creep”.
Die er nog steeds niet zijn :') Typisch gevalletje ook van 'mag niet te groot zijn en niet teveel kosten, maar moet wel ALLES kunnen!'
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hij weet ook wel dat we dat niet gaan doen en zeker niet zonder hele strenge voorwaarden. Niet terwijl de raketten, bommen en drones dagelijks rondvliegen daar.

Dat verzoek is voor de bühne. Als het serieus was, werd het wel achter de schermen besproken en uitonderhandeld.
Trump weet helemaal niks, daar ben ik van overtuigd. En ik mag hopen dat er niks achter de schermen onderhandeld is/wordt.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 16:23:12 #195
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220444992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En ondertussen weet China wel als een gek allerlei nieuwe schepen te ontwerpen en te bouwen...
pi_220445427
twitter
pi_220445480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
_O-

r/watchpeopledieinside
pi_220445546
pi_220445560
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
_O-

r/watchpeopledieinside
Snap ook niet dat een hoop Amerikanen niet veel bozer zijn.

Dit is het stadium van 'lol en koddigheid' allang voorbij. Wie zijn land en regering ook maar een beetje serieus neemt, zou dit onacceptabel moeten vinden.

Voor een wethouder van Schubbekutteveen zou dit al onacceptabel gedrag zijn - die persoon zou tot de grond worden afgebrand. Maar ook journalisten in de VS lullen er nog veel te vaak omheen, spelen mee met de hemeltergende domheid van die man.

Ik snap dat het lastig is om je bek open te trekken. Voor hetzelfde geldt wordt jouw medium de toegang tot het Witte Huis ontzegd, maar dan nog....

Eigenlijk behoor je als verslaggever gewoon tegen Trump te zeggen dat hij onzin loopt te verkondigen. En doorvragen, blijven doorvragen. Net zolang totdat hij er fucking gek van wordt.
pi_220445636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is het stadium van 'lol en koddigheid' allang voorbij. Wie zijn land en regering ook maar een beetje serieus neemt, zou dit onacceptabel moeten vinden.

Voor een wethouder van Schubbekutteveen zou dit al onacceptabel gedrag zijn - die persoon zou tot de grond worden afgebrand. Maar ook journalisten in de VS lullen er nog veel te vaak omheen, spelen mee met de hemeltergende domheid van die man.

Ik snap dat het lastig is om je bek open te trekken. Voor hetzelfde geldt wordt jouw medium de toegang tot het Witte Huis ontzegd, maar dan nog....

Eigenlijk behoor je als verslaggever gewoon tegen Trump te zeggen dat hij onzin loopt te verkondigen. En doorvragen, blijven doorvragen. Net zolang totdat hij er fucking gek van wordt.
Je zegt het zelf al: je perskaart wordt je gewoon afgenomen, terwijl Trump rustig doorlult.
En de Trumpisten zullen zeggen: weer een Westerse journalist die zijn/haar eigen superieure beschaving afvalt.

Het houdt niet op, niet vanzelf... en zelfs niet meer met inhoudelijke kritiek.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:40:17 #201
38496 Perrin
pi_220445749
quote:
Zijn wachtwoord bleek iluvtrump4ever.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 17:44:34 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220445782
pi_220446052
Waarom is dit geen groot nieuws :?

Sophisticated drones attacked Louisiana’s Barksdale bomber base

It is the first time a US airbase was temporarily put out of operation in wartime, something that never happened even in World War II.

pi_220446073
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:58 schreef Kijkertje het volgende:

It is the first time a US airbase was temporarily put out of operation in wartime, something that never happened even in World War II.

[ afbeelding ]
Dus toch.

Roswell.

De aliens, ze zitten in Roswell.
En ze zijn islamistisch, die groene rakkers.

They're coming.

pi_220446198
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zijn wachtwoord bleek iluvtrump4ever.
Ik denk eerder aan 12345 :')
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:13:55 #206
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220446574
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:58 schreef Kijkertje het volgende:

[ afbeelding ]
Omdat de media op één of andere manier niet gemeen tegen Trump mag doen? (op msnow na)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:21:52 #207
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220446624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:02 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dus toch.

Roswell.

De aliens, ze zitten in Roswell.
En ze zijn islamistisch, die groene rakkers.

They're coming.

De aliens waren er altijd al. Vraag maar aan Louis en J.J.

pi_220446714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hé, ik gebruik precies dezelfde combinatie op mijn koffers.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:37:16 #209
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220446731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
"I have the same code on my luggage!"

(Bonuspunten voor wie de referentie snapt.)
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220447053
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

O, er zijn best veel mensen boos https://bsky.app/profile/meidastouch.com/post/3mi2ic5fmxc26
pi_220447446
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:21 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
De aliens waren er altijd al. Vraag maar aan Louis en J.J.

Ik ontken niets.
pi_220447467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:36 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Hé, ik gebruik precies dezelfde combinatie op mijn koffers.
Mijn pw is Ohyourhelmetissobig.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 21:23:41 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220447685
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220448177
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:13 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Omdat de media op één of andere manier niet gemeen tegen Trump mag doen? (op msnow na)
En dat terwijl er altijd enorme ophef was bij de rechtse media tijdens Biden's termijn over overvliegende ballonnen en drones.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 00:54:40 #215
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220448888
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 22:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dat terwijl er altijd enorme ophef was bij de rechtse media tijdens Biden's termijn over overvliegende ballonnen en drones.
Als Biden ook maar een tiende had gedaan van wat Trump nu uitspookt en uitkraamt, was het medialandschap in een collectieve kortsluitings-stuip geschoten...24/7, maandenlang :')
  zaterdag 28 maart 2026 @ 02:14:50 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220448969
De geruchten over beursfraude worden steeds hardnekkiger en de clown mag gewoon lekker doorgaan met zijn circus.
pi_220448995
pi_220449003
De wachtrijen op vliegvelden blijven ook nog wel even ...

House Republicans rebel against Senate-passed DHS bill, eye separate funding vote

After it became clear the House wouldn't take up the Senate bill, Trump signed an order directing DHS to pay TSA workers, who haven't been paid for working during the funding lapse.

pi_220449048
Ow 'de wereld' moet nu met een plan komen om de gevolgen van Trump's 'overwinning' op te lossen ....

Rubio: Iran May Own The Strait Now, And That’s a Huge Bummer

Clownshow ...
pi_220449090
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:22:26 #221
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220449282
quote:
81s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 05:25 schreef Kijkertje het volgende:
Ow 'de wereld' moet nu met een plan komen om de gevolgen van Trump's 'overwinning' op te lossen ....

Rubio: Iran May Own The Strait Now, And That’s a Huge Bummer

[ afbeelding ]

Clownshow ...
Ah duidelijk, Rubio wordt deze keer de fall guy. Zodra hij weg is, zal alles nog wel een factortje 10 surreëeler worden, aangezien hij een van de weinigen is die nog enig (geo)politiek benul heeft.
pi_220449350
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:22 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ah duidelijk, Rubio wordt deze keer de fall guy. Zodra hij weg is, zal alles nog wel een factortje 10 surreëeler worden, aangezien hij een van de weinigen is die nog enig (geo)politiek benul heeft.
Dat denk ik niet. Die is gewoon bezig de zwarte piet door te schuiven.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:42:05 #223
38496 Perrin
pi_220449377
Een manier om aan te geven dat de VS geen haast heeft om de blokkade op te lossen, het komt hen blijkbaar niet slecht uit.
pi_220449391
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En dan mag de NAVO vast weer komen helpen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:48:08 #225
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220449421
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:38 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
In het zicht van Trump wel ja, maar met zo'n uitspraak committeert hij zich wel meer openlijk aan een ingreep waarvan inmiddels wel een heel erg groot deel van de VS-bevolking ziet dat die vooral hunzelf hard gaat treffen, en dat bondgenoten vooraf niet op de hoogte gebracht zijn. Vance maakt die fout bijvoorbeeld niet, maar Rubio zal hier wel toe gedwongen zijn, in zijn 3 maten te grote 'gif shoes'.
pi_220449448
Dit zootje in het M-O doet mij aan de Suezcrisis denken.
Alleen deed trump nu iets heel doms. En is Israël weer betrokken.
En Rusland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Suezcrisis
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:28:29 #227
38496 Perrin
pi_220449629
Wat tips van de baas van de wereld.

twitter
  zaterdag 28 maart 2026 @ 09:31:00 #228
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220449991
No kings Day, Baby! *O*

En een stukje luisterplezier (ads doorspoelen svp :') ):

The Lincoln Project · Episode
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:31:48 #229
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220450391
https://tiffinohio.net/po(...)rst-campaign-mailer/

Zoals ze weleens zeggen: "Quite a headline"
  zaterdag 28 maart 2026 @ 19:26:14 #230
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220454071
Dat gaat popcorntijd worden.

quote:
Finland to audit whether US is actually delivering NATO-bought weapons to Ukraine
Finnish Defense Minister Antti Häkkänen said his country will verify whether weapons purchased by NATO allies from American military contractors are actually reaching Ukraine.

"What has been promised to Ukraine must reach Ukraine," Häkkänen said.

The statement comes in response to a Washington Post report that the Pentagon is considering redirecting military equipment earmarked for Ukraine's armed forces toward a potential conflict with Iran. Helsinki says it will examine whether Washington is honoring the terms of contracts signed with European NATO members who procured the weapons through US defense contractors.
pi_220454106
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:28 schreef Perrin het volgende:
Wat tips van de baas van de wereld.

[ x ]
deze man :')

Zou hij Rutte als een loser zien?
  Forum Admin zaterdag 28 maart 2026 @ 19:42:34 #233
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220454140
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 02:14 schreef Vis1980 het volgende:
De geruchten over beursfraude worden steeds hardnekkiger en de clown mag gewoon lekker doorgaan met zijn circus.
Ik ben nou niet bepaald beurs savvy, maar dit was echt overduidelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:42 schreef Perrin het volgende:
Een manier om aan te geven dat de VS geen haast heeft om de blokkade op te lossen, het komt hen blijkbaar niet slecht uit.
En vriendje Poetin ook niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220454220
Is
quote:
Die beveiliging van internetaccounts van politieke bobo's is toch de verantwoordelijkheid van the secret service ?
Die faalde dus
pi_220454226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 02:14 schreef Vis1980 het volgende:
Wie weet komt er een coup in de GOP. Het zal niet fijn zijn voor de republikeinen die zelfs in rode staten voor hun pluche moeten vrezen als je de speciale tussentijdse verkiezingen en peilingen mag geloven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
Is
[..]
Die beveiliging van internetaccounts van politieke bobo's is toch de verantwoordelijkheid van the secret service ?
Die faalde dus
Patel is geen minister maar directeur
pi_220454241
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 19:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
deze man :')

Zou hij Rutte als een loser zien?
Even doorgeven aan WimLex of hij dit aan hem kan vragen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220455934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 19:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie weet komt er een coup in de GOP. Het zal niet fijn zijn voor de republikeinen die zelfs in rode staten voor hun pluche moeten vrezen als je de speciale tussentijdse verkiezingen en peilingen mag geloven.
[..]
Patel is geen minister maar directeur
=politieke bobo
pi_220455949
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben nou niet bepaald beurs savvy, maar dit was echt overduidelijk.

Er komt natuurlijk geen onderzoek van FBI , DOJ en het congress.
Ze willen het in de doofpot houden.... want het spoor leidt naar Trump, dan wel een naaste knecht, vriendje die meer wist.
Maar wallstreetbeurs kan een eigen onderzoek doen... en doen ze dat ook?
  zondag 29 maart 2026 @ 05:29:59 #239
38496 Perrin
pi_220456542
Voor wie verder wil kijken dan zijn neus lang is.

twitter
pi_220456837
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:22 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Rubio heeft zijn ultieme doel nog niet bereikt, communisme verdrijven uit Cuba. Die houdt nog wel even vol
pi_220457457
Gister ‘No King’s day’

In de Verenigde Staten zijn zaterdag door heel het land minstens acht miljoen mensen de straat opgegaan om te demonstreren tegen de regering van president Donald Trump. NU.nl zet de indrukwekkendste beelden van No Kings Day op een rij.

Het was de derde keer dat No Kings Day plaatsvond. De eerste editie vond vorig jaar op 14 juni - Trumps verjaardag - plaats, de tweede keer was afgelopen oktober. Beide protesten trokken miljoenen mensen.

In totaal werd er in 3.200 dorpen en steden door het hele land gedemonstreerd…

Het Witte Huis omschrijft de demonstraties in een officieel statement als
"therapiesessies waar alleen journalisten in geïnteresseerd zijn" . In Boston trok het protest duizenden deelnemers…

Bron: Nu.nl

[ Bericht 39% gewijzigd door AnneX op 29-03-2026 08:52:29 ]
  zondag 29 maart 2026 @ 09:04:21 #242
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220458076
  zondag 29 maart 2026 @ 09:06:34 #243
38496 Perrin
pi_220458171
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 08:45 schreef AnneX het volgende:
Gister ‘No King’s day’

In de Verenigde Staten zijn zaterdag door heel het land minstens acht miljoen mensen de straat opgegaan om te demonstreren tegen de regering van president Donald Trump. NU.nl zet de indrukwekkendste beelden van No Kings Day op een rij.

Het was de derde keer dat No Kings Day plaatsvond. De eerste editie vond vorig jaar op 14 juni - Trumps verjaardag - plaats, de tweede keer was afgelopen oktober. Beide protesten trokken miljoenen mensen.

In totaal werd er in 3.200 dorpen en steden door het hele land gedemonstreerd…

Het Witte Huis omschrijft de demonstraties in een officieel statement als
"therapiesessies waar alleen journalisten in geïnteresseerd zijn" . In Boston trok het protest duizenden deelnemers…

Bron: Nu.nl
Mooi maar zal weinig tot niks veranderen, zeker op korte termijn.
pi_220459085
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 09:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Eens. Helaasch.

De formulering van de reactie uit WH is … bijna geestig.

Therapiesessies voor journalisten…
  zondag 29 maart 2026 @ 10:22:02 #245
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220459937
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 09:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dit soort berichten biedt soms toch nog enige hoop:

quote:
Two More Giant Ls for Trump

The war in Iran is going badly, and the PR war to sell it at home isn’t faring much better.

RealClearPolitics’s polling average on the subject finds Trump an average of 9.9 points underwater when it comes to the war, with 41 percent approving and 51 percent disapproving. But maybe there’s a bright side for the president: At least that’s better than his generic approval rating, which is 15.4 points underwater in the RCP average. The mission is simple: First, they’ve just got to make the president as popular as his war is. Happy Friday.

The Only Play They Know How to Run
by Andrew Egger

The war in Iran is still at the top of everyone’s mind — and with good reason. But over the last twelve hours, the White House has suffered major defeats across a series of other important fronts.

The DHS shutdown is nearing an end, and it was the Republicans who blinked first. Overnight, Senate Republicans abruptly agreed to the offer Democrats have extended for weeks: full funding for everything in DHS except for ICE and parts of the Customs and Border Protection.

Republicans will try to pass ICE funding as part of a party-line budget reconciliation package later, and it remains unclear whether Democrats will be able to extract any of the ICE enforcement reforms they’ve been seeking. But the Republican capitulation is a significant win for the minority—particularly since President Donald Trump spent much of the last week haranguing his party to reject all deals and blow up the filibuster to pass DHS funding without Democratic support instead.

Just hours before, on America’s other coast, a federal judge delivered the White House another stinging blow, ruling that it appeared to have wildly overstepped its authorities when it attempted to label the AI company Anthropic a supply-chain risk.

(....)

Again and again, it’s the same story. Trump presides over an administration built in his image: Careless, thoughtless, blunderous, sloppy, arrogant, and foolish, it approaches every situation as a squeeze play no matter how many such squeezes blow up in its face. It isn’t just helping itself to the strategies of an authoritarian playbook. It is authoritarian in its bones, and so finds itself unable to try anything else.

https://www.thebulwark.co(...)n-anthropic-ai-court
  zondag 29 maart 2026 @ 18:26:57 #246
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220460171
Met troepen aan de grond in Iran zal die wel erg veel steun verliezen in de VS? Of schat ik dit verkeerd in?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220460210
quote:
16s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Met troepen aan de grond in Iran zal die wel erg veel steun verliezen in de VS? Of schat ik dit verkeerd in?
Het wordt een beetje het verhaal "ja, dit vinden we wel kut van hem, maar TINA".
  zondag 29 maart 2026 @ 18:33:33 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220460241
Amerikaans Samoa

Ze hebben geeneens stemrecht daaro. :D
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Samoa
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 maart 2026 @ 18:40:02 #249
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220460307
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Het wordt een beetje het verhaal "ja, dit vinden we wel kut van hem, maar TINA".
is tina de nieuwe hillary? :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220460405
quote:
16s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is zo langzamerhand ook een beetje een persoonlijkheidscultus natuurlijk. Misschien dat een enorme bak grondtroepen en slachtoffers nog wat mensen van mening doet veranderen, maar het zijn vooral veel ware gelovigen die alles wat Trump doet per definitie fantastisch vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 maart 2026 @ 19:25:17 #251
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_220460949
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is zo langzamerhand ook een beetje een persoonlijkheidscultus natuurlijk. Misschien dat een enorme bak grondtroepen en slachtoffers nog wat mensen van mening doet veranderen, maar het zijn vooral veel ware gelovigen die alles wat Trump doet per definitie fantastisch vinden.
Het kan niet anders dan een ramp worden voor die arme soldaten M/V. Hoeveel doden op het altaar van MAGA en Trumpisten voor ze bij zinnen komen?
pi_220461174
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 19:25 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het kan niet anders dan een ramp worden voor die arme soldaten M/V. Hoeveel doden op het altaar van MAGA en Trumpisten voor ze bij zinnen komen?
Ik weet niet wie de ze zijn waar je op doelt, maar bij CPAC waren er redelijk wat verschillende opvattingen:
https://www.theguardian.c(...)aga-anxiety-iran-war
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 29 maart 2026 @ 20:27:56 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220461595
Nouja zelfs binnen MAGA roept dit veel verdeeldheid op.
  zondag 29 maart 2026 @ 20:31:27 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220461616
We zijn ook weer erg snel gegaan van 'respect voor de doden' naar een Witte Huis dat zich vermaakt met dode slachtoffers en taal uitslaat die het doden van de vijand verheerlijkt.
pi_220462249
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 18:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat er een profetie over eindtijden wordt verkocht waarin Trump een stuwende kracht zou zijn. Voor de allersimpelsten in die samenleving, (van het niveau volwassen kerels die World War Z als een soort geprojecteerde realiteit zien) geeft dat blijkbaar een moraalboost.
  zondag 29 maart 2026 @ 22:04:24 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220462298
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 21:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Omdat er een profetie over eindtijden wordt verkocht waarin Trump een stuwende kracht zou zijn. Voor de allersimpelsten in die samenleving, (van het niveau volwassen kerels die World War Z als een soort geprojecteerde realiteit zien) geeft dat blijkbaar een moraalboost.
MAGA komt behoorlijk overeen met Iran wat dat betreft. Daar waar de Iraanse revolutie de komst van de Mahdi wil bespoedigen, willen de gekkies in Amerika Revelation versnellen.
pi_220462415
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
MAGA komt behoorlijk overeen met Iran wat dat betreft. Daar waar de Iraanse revolutie de komst van de Mahdi wil bespoedigen, willen de gekkies in Amerika Revelation versnellen.
Het is wel uit een wat ander hout gesneden.

Geloof speelt altijd wel ergens een rol in de moraal bij agressie of verdediging.

Maar in Iran leven ze met het boek en bij Maga wordt er losjes wat gespeeld met het boek om jan met de pet te verkopen dat die puinzooi van de olichargen de eindtijden voor Amerika zijn (voor Amerikanen toch wel dé wereld) en de gemiddelde boerenlul in Iran voor een hoger doel zal gaan strijden.

Trump zelf wás overigens verre van gelovig. Maar hij is inmiddels door Israel bestempelt als verlosser, dus die gelooft nu zo goed als zeker dat hij zelf een of 't andere levende heilige is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 29-03-2026 22:29:00 ]
  zondag 29 maart 2026 @ 22:28:27 #258
323401 Kijkertje
met filter
pi_220462438

Prominent Climate Scientist Resigns From NASA, Citing Trump’s Attack on Science

Kate Marvel, a well-known author, joins an estimated 95,000 people who have left federal science agencies since President Trump returned to the White House.

quote:
Kate Marvel, a widely known climate scientist and author, has resigned from her position at NASA, citing the Trump administration's attacks on climate science in the United States.

Dr. Marvel, who trained as an astrophysicist before turning to the Earth's atmosphere, said in an interview that the administration's actions made it impossible to remain at an agency that she loved.

"It wears you down after a while," said Dr. Marvel, who announced her resignation on Tuesday. "None of my internally funded science projects were funded. I wrote a couple other proposals, which, as far as I know, have fallen into a black hole."

[..]

[ Bericht 30% gewijzigd door Kijkertje op 29-03-2026 22:33:32 ]
pi_220463400
Kate Marvel is wel een prachtnaam voor een wetenschapper!
pi_220463416
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is wel uit een wat ander hout gesneden.

Geloof speelt altijd wel ergens een rol in de moraal bij agressie of verdediging.

Maar in Iran leven ze met het boek en bij Maga wordt er losjes wat gespeeld met het boek om jan met de pet te verkopen dat die puinzooi van de olichargen de eindtijden voor Amerika zijn (voor Amerikanen toch wel dé wereld) en de gemiddelde boerenlul in Iran voor een hoger doel zal gaan strijden.

Trump zelf wás overigens verre van gelovig. Maar hij is inmiddels door Israel bestempelt als verlosser, dus die gelooft nu zo goed als zeker dat hij zelf een of 't andere levende heilige is.

[ afbeelding ]
Die cultus is er al veel langer. Ook voordat Israël echt in het spel kwam.
En dat Trump zichzelf als godje ziet was ook al decennia duidelijk, tot diep in de vorige eeuw.

Tijdens Trumps eerste termijn een mooie reportage gezien op CNN, waar een dame (niet Amanpour) met allerlei Trump-aanhangers in gesprek ging. Vooral veel mensen in beschaafde witte Christelijke buitenwijken, waar vroeger, zoals Nixon zei, de 'silent majority' woonde. Nu waren ze niet silent en overigens heel aardig tegen die CNN-dame. Geen scheldpartijen, geen onvertogen woorden over en weer.
"Ga gewoon een keertje mee naar zo'n Trump-rally... zoals hij praat, zo fantastisch... het is alsof je de Messias hoort praten." Dat zei die familie zonder spoor van ironie. Terwijl een echte (Christelijke) gelovige zoiets eigenlijk als godslasterlijk zou moeten beschouwen, lijkt me.

Best een grote kerk, die MAGA-kerk, met ongeveer 70 miljoen gelovigen. En dan beperk ik me nog tot de VS.
  maandag 30 maart 2026 @ 12:16:44 #261
38496 Perrin
pi_220465591
Er Ist Wieder Da.

twitter
  maandag 30 maart 2026 @ 12:25:22 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465636
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:16 schreef Perrin het volgende:
Er Ist Wieder Da.

[ x ]
En ze willen een eiland overnemen alleen voor de olie. Domme Trumpfans doen nu net alsof dit allemaal geweldig is, een jaar geleden werd je nog voor gek verklaard dat je bij de tegenstander voor oorlog zou kiezen.
  maandag 30 maart 2026 @ 12:27:18 #263
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465647
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 02:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die cultus is er al veel langer. Ook voordat Israël echt in het spel kwam.
En dat Trump zichzelf als godje ziet was ook al decennia duidelijk, tot diep in de vorige eeuw.

Tijdens Trumps eerste termijn een mooie reportage gezien op CNN, waar een dame (niet Amanpour) met allerlei Trump-aanhangers in gesprek ging. Vooral veel mensen in beschaafde witte Christelijke buitenwijken, waar vroeger, zoals Nixon zei, de 'silent majority' woonde. Nu waren ze niet silent en overigens heel aardig tegen die CNN-dame. Geen scheldpartijen, geen onvertogen woorden over en weer.
"Ga gewoon een keertje mee naar zo'n Trump-rally... zoals hij praat, zo fantastisch... het is alsof je de Messias hoort praten." Dat zei die familie zonder spoor van ironie. Terwijl een echte (Christelijke) gelovige zoiets eigenlijk als godslasterlijk zou moeten beschouwen, lijkt me.

Best een grote kerk, die MAGA-kerk, met ongeveer 70 miljoen gelovigen. En dan beperk ik me nog tot de VS.
Toch zijn het blijkbaar Christenextremisten. Kerk en staat gescheiden houden is enorm belangrijk, zelfs als je zelf heel gelovig bent.
pi_220466680
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Toch zijn het blijkbaar Christenextremisten. Kerk en staat gescheiden houden is enorm belangrijk, zelfs als je zelf heel gelovig bent.
Ik meen dat er een Amerikaanse hoge officier was die onlangs zijn manschappen had verteld dat Trump de heraut was van Armageddon en Christus' wederkomst op aarde.
Dat zijn mooie berichten.

Nog even en Rutte gaat dat gewoon ook glashard zeggen in interviews.
pi_220466854
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:16 schreef Perrin het volgende:
Er Ist Wieder Da.

[ x ]
Alsof je De Duitsers in 1939 hoort praten over hun rechten aangaande Sudetenland.

blablablabla
pi_220466895

Bernie O+ Opdat we niet vergeten niet alle Amerikanen zijn achterlijk
blablablabla
pi_220468011
  maandag 30 maart 2026 @ 19:20:17 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220469195
Natuurlijk is Trump een idioot

maar wat hebben de democraten als kandidaat naar voren geschoven ,,een seniele oude man en een raar lachend wijf
Waar zijn mensen als JFK
Of heeft de USA alleen maar oude idioten en stompzinnige wijven

[ Bericht 31% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2026 19:27:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220469285
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
een seniele oude man en een raar lachend wijf

Knap van je ... leeftijdsdiscriminatie en vrouwenhaat in één zinnetje
  maandag 30 maart 2026 @ 19:31:14 #270
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220469344
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Knap van je ... leeftijdsdiscriminatie en vrouwenhaat in één zinnetje
ja ik ben zelf 74

maar lachen is geen antwoord op een vraag omtrent huisvesting , of wel?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220469379
Dat de Democraten zeer niksige kandidaten hebben geprobeerd is een feit, maar niet bepaald vanwege de redenen die jij noemt.
What Would Goku Do
pi_220470669
New Evidence Corroborates Claims of Trump Sex Accuser, 13

Gelukkig heeft Trump genoeg om mee af te leiden.
pi_220470736
GOP weighs health care cuts to pay for Iran war

Tja je moet de oorlog ergens van betalen natuurlijk.
pi_220470781
Volgende dreigement maar weer.

pi_220471481
pi_220471814
quote:
81s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:18 schreef Kijkertje het volgende:
Volgende dreigement maar weer.

[ afbeelding ]
Deze corrupt tot de tiende macht regering ziet oorlog als een spelletje met plastic soldaatjes. Vooral van te voren schreeuwen wat je van plan bent. Denken ze dat Iran doodsbang in een hoekje gaat zitten afwachten? Iran heeft met duizenden executies al laten zien niet veel om de levens van de eigen bevolking te geven. Maar hier is dat niet eens nodig, die eilanden zitten al vol boobytraps. En met één brandend Amerikaans oorlogsschip zit er een grote kurk in die zeestraat.
Corrupt en een onbenul op defensie. Het recept voor een wereldramp. Maar het was Kamela die WO III zou starten, of Zelensky? Altijd beschuldig anderen van wat je zelf doet of van plan bent.
En ondertussen het Witte Huis en al de geschiedenis aldaar ombouwen tot MAL. Omdat hij daar tot zijn dood wil blijven zitten, en denkt dat hem dat zal lukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 31-03-2026 08:01:53 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:42:01 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220471845
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:35 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Deze corrupt tot de tiende macht regering ziet oorlog als een spelletje met plastic soldaatjes. Vooral van te voren schreeuwen wat je van plan bent. Denken ze dat Iran doodsbang in een hoekje gaat zitten afwachten? Iran heeft met duizenden executies al laten zien niet veel om de levens van de eigen bevolking te geven. Maar hier is dat niet eens nodig, die eilanden zitten al vol boobytraps. En met één brandend Amerikaans oorlogsschip zit er een grote kurk in die zeestraat.
Corrupt en een onbenul op defensie. Het recept voor een wereldramp. Maar het was Kamela die WO III zou starten, of Zelensky? Altijd beschuldig anderen van wat je zelf doet of van plan bent.
En ondertussen het Witte Huis en al de geschiedenis aldaar ombouwen tot MAL. Omdat hij daarvtot zijn dood wil blijven zitten, en denkt dat hem dat zal lukken.
Hij heeft inmiddels ook toegegeven dat er onder die afzichtelijke tokkie ball room een bunker wordt gebouwd, waar hij ongetwijfeld a la Poetin zijn dagen wil gaan slijten
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:44:31 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220471853
twitter

Grote gouden beelden van mijzelf!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 07:58:41 #279
396550 Richestorags
pi_220471900
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Het begint steeds meer Kim Jong Trump te worden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:00:59 #280
38496 Perrin
pi_220471905
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het begint steeds meer Kim Jong Trump te worden.
Dat is ongetwijfeld zijn doel.
pi_220471928
quote:
[ x ]

_O-
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220471933
quote:
[ x ]

Wel echt solide .999 goud hoop ik? Hebben ze nog iets van reserves.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:58:54 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220472422
quote:
[ x ]

Doet een beetje denken aan Türkmenbaşy (Saparmurat Niazov).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:15:18 #284
38496 Perrin
pi_220472478
Een tikje onvermijdelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:36:50 #285
38496 Perrin
pi_220472549
Zonder enige gêne.

twitter
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:40:01 #286
38496 Perrin
pi_220472557

twitter
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 09:41:12 #287
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220472561
Gevalletje Oops....

twitter
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:54:42 #288
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220472617
:') het wordt met de dag gekker. Wat een land.
Dit, dus.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 10:24:59 #289
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220472785
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Gevalletje Oops....

[ x ]
twitter
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 11:10:20 #290
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220473003
Nog meer FAFO:
twitter
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:14:59 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220473027
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Anders pak je toch wat van Nederlands goudreserve die daar ligt in New York
pi_220473716
Trump volgende plannetje op truth social:…” jullie knappen het zelf maar op.
Wij trekken ons terug…en anders koop je onze olie…
Bye bye.

# breaking.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:11:28 #294
38496 Perrin
pi_220475030
The end of the road.

twitter
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:17:26 #295
396550 Richestorags
pi_220475064
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 08:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Omgesmolten Nederlandse en Duitse goudreserves.
pi_220475694
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:11 schreef Perrin het volgende:
The end of the road.

[ x ]

pi_220475760
Video

Video

Clownshow ...
  dinsdag 31 maart 2026 @ 17:41:47 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220475791
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 17:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vorige week was Frankrijk nog een ‘8 out of 10’. Maar dat is die demente vuilniszak vast alweer vergeten.
pi_220475792
Nergens last van hoor!

pi_220475877
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
Nog meer FAFO:
[ x ]
Als ik de tijdlijn goed in mijn hoofd heb speelde de deal tussen Zelensky en Saudi-Arabië al voordat Trump Bin Salman beledigde.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 maart 2026 @ 17:50:55 #301
862 Arcee
Look closer
pi_220475898
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')