Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk. Er zijn tig systemen denkbaar: Zuid-Korea met FPTP, de meeste landen met run-offs, de US met het electoral college, vormen waarin indirect gekozen wordt via (een vorm van) parlementaire democratie en ga zo maar door. Dat is niet "dus dom", hooguit hebben ze ieder hun voor- en nadelen.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Ik ben het met je eens dat de manier waarop de president van dat land wordt gekozen een gevolg is van het door het land zelf gekozen systeem.
En ik ben het met dat gekozen systeem niet eens, want daardoor kan iemand met minder stemmen de landelijke presidentsverkiezingen winnen.
Jouw tegenargument blijft: maar daar hebben ze zelf voor gekozen en hun eigen argumenten voor.
Mijn tegenargument blijft: en dat is dus dom en het leidt tot een totaal kromme situatie. Want daardoor kan de verliezer 4 jaar in het Witte Huis zitten, en de winnaar in zijn 'gewone' huis.
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.quote:Het is flauw om nu te gaan beweren dat ik een discussie afkap.
Je hebt niet door dat wat hij nu doet al onderdeel van dat spel is? Het lijkt me dat je in ieder geval meer inzicht hebt dan Trump zelf.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.
# Hopen werkt niet.
Het is zondag, dus achter een gordijn in Mar-A-Lago waarschijnlijkquote:Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e
Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
De geur van gevulde luiers in de lucht.quote:Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e
Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
PRESIDENT TRUMP: We're proudly restoring safety for Americans at home and abroadquote:
Zeker. Want het is een mening. En dan gebruik je vaak je eigen kaders. In dit geval: de president van een geheel land zou degene moeten zijn die in het gehele land de meeste stemmen krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2026 23:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk.
Zeker. Want het is geen discussie (meer).quote:[..]
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.
Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan er verder niet echt op ingaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
quote:I AM PLEASE TO REPORT THAT THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS REGARDING A COMPLETE AND TOTAL RESOLUTION OF OUR HOSTILITIES IN THE MIDDLE EAST. BASED ON THE TENOR AND TONE OF THESE IN DEPTH, DETAILED, AND CONSTRUCTIVE CONVERSATIONS, WITCH WILL CONTINUE THROUGHOUT THE WEEK, I HAVE INSTRUCTED THE DEPARTMENT OF WAR TO POSTPONE ANY AND ALL MILITARY STRIKES AGAINST IRANIAN POWER PLANTS AND ENERGY INFRASTRUCTURE FOR A FIVE DAY PERIOD, SUBJECT TO THE SUCCESS OF THE ONGOING MEETINGS AND DISCUSSIONS. THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER! PRESIDENT DONALD J. TRUMP
Morgen scheldt hij weer op de NAVO dat ze hem niet komen helpen, overmogen dreigt hij weer met grondtroepen.quote:
What the actual fuck. Lekker bezig, idioot.quote:Now with the death of Iran, the greatest enemy America has is the Radical Left, Highly Incompetent, Democrat Party! Thank you for your attention to this matter. President DJT
Gaat Trump nu ook al heksen inzetten in het conflict?quote:
Het is soort van lollig tot je weer beseft dat er een leugenachtige maniak aan het hoofd staat van de wereldeconomie.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
(SCHAAMTELOOS GEJAT VAN PERRIN:)
[ x ]
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |