abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220405753

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220405806
Trump moet per direct worden afgezet.

Dat hij niet heeft kunnen inzien dat Iran de straat van Hurmuz zou blokkeren, iets waar de IRG al jaren op trainde is gewoon erg amateuristisch. Net zoals zijn COVID beleid in 2020, hoe hard hij Amerikaanse burgers ook probeerde om te kopen met Trump stimilus checks.
pi_220405832
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Trump moet per direct worden afgezet.

Dat hij niet heeft kunnen inzien dat Iran de straat van Hurmuz zou blokkeren, iets waar de IRG al jaren op trainde is gewoon erg amateuristisch. Net zoals zijn COVID beleid in 2020, hoe hard hij Amerikaanse burgers ook probeerde om te kopen met Trump stimilus checks.
Maar het Hormuz-probleempje wordt nu toch binnen 48 uur (iets minder eigenlijk) allemaal prima geregeld?
pi_220406140
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)ox28WoFNbQkMfnKtBS7g

Heeft niet zoveel te maken met politiek zelf maar dit prachtige artikel over een aspect van de Amerikaanse cultuur past eigenlijk nergens anders. Aanrader ^O^
Van voor het slotje.
pi_220406836
Video

Video

Reminder

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 22-03-2026 17:17:23 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220406884
Slijm, slijm, slijm ...

Video

Video

Ook bij Fox News

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 22-03-2026 17:24:03 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220406925
pi_220406931
quote:
9s.gif Op zondag 22 maart 2026 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
Slijm, slijm, slijm ...

Video

[ afbeelding ]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.

Hij doet mij denken aan die lakei van die ridder in Just visiting.

“ Ohh Thank you sir”
pi_220407010
pi_220407195
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het opblazen van een energiecentrale is geen oorlogsmisdaad lol.
Dat hoort nu eenmaal bij infrastructuur en is dus in een oorlog een legitiem doelwit.
quote:
UN chief suggests both sides may be committing war crimes in US-Israel conflict with Iran
BRUSSELS — United Nations Secretary-General António Guterres said Thursday there are “reasonable grounds” to believe both sides in the U.S.-Israel conflict with Iran may have committed war crimes, as attacks and retaliatory strikes on energy facilities intensify.

Speaking exclusively to POLITICO on a visit to Brussels before Thursday's European Council summit, Guterres said: “If there are attacks either on Iran or from Iran on energy infrastructure, I think that there are reasonable grounds to think that they might constitute a war crime.”

Israel attacked Iran's South Pars natural gas field on Wednesday, then Tehran launched a retaliatory strike on a major energy complex in Qatar. Beyond that, Guterres said the growing civilian casualties left both sides in the conflict open to possible war crimes charges.

“I don't see any difference. It doesn't matter who targets civilians. It is totally unacceptable,” he said.
De VN is het niet met je eens.
pi_220407352
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.

“ Ohh Thank you sir”
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220407373
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Een politicus zonder eigen visie.

Als Kamala de boel zou overnemen, dan zou hij haar kont likken.

Welke kont hem het meest zou bevallen... dat durf ik niet te zeggen. Maar uiteindelijk zal het wel een gelijkspel zijn. Het belangrijkste voor Rutte blijft toch: wordt mijn naam genoemd? Ben ik in beeld? Kan ik mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetjes kwijt?
Professor Doctor Ingenieur Mark Akkermans Rutte.
Zoon van?
pi_220407598
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

“ Ohh Thank you sir”
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Niks fijner dan iemand vernederd te zien.
Wat een armzalig gevoelsleven moet jij hebben om zoiets te kunnen posten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220407609
quote:

[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
pi_220407622
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
We zijn voor de eeuwigheid nog niet van Trump af.
pi_220407664
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Ik geniet daar van inderdaad, hoe een bewierrookte politicus die aanbeden werd door de media omdat hij het zo geweldig deed nu door het stof moet om zijn baantje veilig te stellen.
Hij is een klassiek voorbeeld van een liegende politicus die door leugens in het zadel is gebleven. Toch bijzonder hoeveel hij gemeen heeft met die dekselse Trump, beiden liegen alleen word de een aanbeden door de media en de andere niet.
Het bewijst maar weer eens dat leugens er niet zoveel toedoen maar dat het er vooral om gaat hoe goed iemand kan liegen.
Goed liegen daar is Rutte een meester in en daarom heeft hij een zeer lange carrière met als kers op de taart zijn baantje bij de NAVO aan te danken.
Wees er maar trots op dat zo’n kruiper, je weet wel onze Mark zich zelf vernedert om zijn positie te behouden. Uiteraard met veel geklap en gejuich van de media die hem allen het beste wensen.
pi_220407677
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
We zijn voor de eeuwigheid nog niet van Trump af.
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.
pi_220407695
quote:
2s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:

[..]
Punt 1: ja, dat is inderdaad fijn. Lachend de ondergang tegemoet, misschien is het te prefereren.
Punt 2: Rutte vernedert zichzelf.
Punt 3: misschien houdt-ie toch wel van een paar mensen, en van z'n auto ofzo. Maar in deze eeuw zal dat niemand beletten om rampzalige mededelingen te posten op het internet.

Gelukkig doet FOK! verder totaal niet terzake.
pi_220407737
quote:

[..]
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.
pi_220407755
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.

Dat zou een slecht voorland kunnen zijn voor een toekomstige functie binnen de EU.
Misschien dat ze hem dan eindelijk spuugzat zijn.
pi_220407769
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.
Functioneert?

Laat Trump dat maar niet horen. Die geeft de voorkeur aan een disfunctionerende NAVO. Verdeel en heers.
(En het bevestigt zijn vooroordeel.)
pi_220407798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.

Dat zou een slecht voorland kunnen zijn voor een toekomstige functie binnen de EU.
Misschien dat ze hem dan eindelijk spuugzat zijn.
Ik denk dat ze hem de huidige ellende niet eens aanrekenen. Ze zullen zeggen wat de meesten nu zeggen en dat is dat Rutte doet wat hij moet doen om de NAVO bij elkaar te houden. Het kan goed zijn dat hij er sterker uitkomt en als een zeer ervaren leider zo door kan stromen in Brussel.
Hij is er ieder geval capabel genoeg voor om deze situatie uiteindelijk naar zijn hand te zetten.
pi_220407825
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zou hem eerder beschrijven als de ultieme pragmaticus. Resultaat staat voor Rutte voorop, hoe hij dat bereikt is voor hem minder relevant.

Daar werden zijn VVD-secondanten vaak horendol van.
pi_220407837
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een politicus zonder eigen visie.

Als Kamala de boel zou overnemen, dan zou hij haar kont likken.

Welke kont hem het meest zou bevallen... dat durf ik niet te zeggen. Maar uiteindelijk zal het wel een gelijkspel zijn. Het belangrijkste voor Rutte blijft toch: wordt mijn naam genoemd? Ben ik in beeld? Kan ik mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetjes kwijt?
Professor Doctor Ingenieur Mark Akkermans Rutte.
Zoon van?
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
pi_220408250
Dit klinkt echt als een geweldig idee. Slecht getrainde ICE agenten die met maskers op gefrustreerde passagiers gaan controleren, what could go wrong.

quote:
Immigration agents deploying to airports under border czar as TSA staffing falls short
President Donald Trump said border czar Tom Homan will be in charge of deploying Immigration and Customs Enforcement agents to airports on Monday, with Homan telling CNN the agents will help with security at entrances and exits to ease the Transportation Security Administration’s workload.

“This is about … helping TSA do their mission and get the American public through that airport as quick as they can while adhering to all the security guidelines and the protocols,” Homan told CNN’s Dana Bash on “State of the Union.”

Airports around the country have seen long security lines, as TSA officers have quit or called out sick as they work without pay amid a partial government shutdown. Homan said his “opinion is that we concentrate on the airports where the longest waits are; we prioritize those large airports with those long waits like three hours.”
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 maart 2026 @ 20:29:35 #26
862 Arcee
Look closer
pi_220408426
Zij zijn ook geen fan van Rutte:

twitter
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220408857
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.

# Hopen werkt niet.
pi_220409678
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Ik ben het met je eens dat de manier waarop de president van dat land wordt gekozen een gevolg is van het door het land zelf gekozen systeem.
En ik ben het met dat gekozen systeem niet eens, want daardoor kan iemand met minder stemmen de landelijke presidentsverkiezingen winnen.
Jouw tegenargument blijft: maar daar hebben ze zelf voor gekozen en hun eigen argumenten voor.
Mijn tegenargument blijft: en dat is dus dom en het leidt tot een totaal kromme situatie. Want daardoor kan de verliezer 4 jaar in het Witte Huis zitten, en de winnaar in zijn 'gewone' huis.
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk. Er zijn tig systemen denkbaar: Zuid-Korea met FPTP, de meeste landen met run-offs, de US met het electoral college, vormen waarin indirect gekozen wordt via (een vorm van) parlementaire democratie en ga zo maar door. Dat is niet "dus dom", hooguit hebben ze ieder hun voor- en nadelen.

Je zou ook nog kunnen beargumenteren dat het systeem zelf al invloed heeft op de popular vote (thuisblijvers, campagnes gefocust op swing states), waardoor achteraf de popular vote vergelijken met de feitelijke winnaar niet redelijk hoeft te zijn.

quote:
Het is flauw om nu te gaan beweren dat ik een discussie afkap.
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 22-03-2026 23:25:37 ]
pi_220409689
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.

# Hopen werkt niet.
Je hebt niet door dat wat hij nu doet al onderdeel van dat spel is? Het lijkt me dat je in ieder geval meer inzicht hebt dan Trump zelf.
pi_220409877
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e

Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
pi_220409930
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:

Het is zondag, dus achter een gordijn in Mar-A-Lago waarschijnlijk :o
  maandag 23 maart 2026 @ 00:26:18 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220409944
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:

De geur van gevulde luiers in de lucht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 maart 2026 @ 00:54:55 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220409998
Nergens meer veilig.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220410040
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 00:54 schreef Perrin het volgende:
Nergens meer veilig.

[ x ]
PRESIDENT TRUMP: We're proudly restoring safety for Americans at home and abroad

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 23 maart 2026 @ 05:13:59 #35
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220410106
Zaterdag a.s. (28 maart) weer een 'No Kings' mars in de VS. De opkomst zal mede afhangen van wat er deze week allemaal gebeurd in de Iran oorlogexcursie, zou deze editie de 10 miljoen deelnemers al aantikken..?
  maandag 23 maart 2026 @ 05:31:20 #36
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220410110
Er is ook weer een verlies te melden voor Trump in eigen land. De rechter heeft namelijk een streep gehaald door z'n beleidsvoorstel dat negatief over de gang van zaken in het Pentagon berichten, zou leiden tot toekomstige ontzegging van toegang door betreffende verslaggevers. Wat dus niet alleen Fox News, maar elke zender en krant zou hebben veranderd in een tool voor regeringspropaganda.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 23-03-2026 05:40:23 ]
pi_220410235
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2026 23:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk.
Zeker. Want het is een mening. En dan gebruik je vaak je eigen kaders. In dit geval: de president van een geheel land zou degene moeten zijn die in het gehele land de meeste stemmen krijgt.
Met 'zo is nu eenmaal het aldaar bedachte systeem' kom je er dan niet, vind ik. (Ook een mening, geef ik meteen toe.)
Ik heb overigens ook een mening over een bankdirecteur die bij een financiële crisis roept: het ligt niet aan ons, het is nu eenmaal het systeem.

quote:
[..]
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.
Zeker. Want het is geen discussie (meer).
En ook jouw 'redenering' is een cirkelredenering.

We hebben zoveel gemeen. :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Toby56 op 23-03-2026 07:30:44 ]
pi_220410240
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan er verder niet echt op ingaan.
Ik vond de titel een beetje vreemd. Zo'n raadsel vond/vind ik hem niet.
Hij is altijd zichzelf. Zonder zelf een visie te hebben. Dat maakt het ook gemakkelijker om zichzelf te blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')