Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Maar het Hormuz-probleempje wordt nu toch binnen 48 uur (iets minder eigenlijk) allemaal prima geregeld?quote:Op zondag 22 maart 2026 15:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Trump moet per direct worden afgezet.
Dat hij niet heeft kunnen inzien dat Iran de straat van Hurmuz zou blokkeren, iets waar de IRG al jaren op trainde is gewoon erg amateuristisch. Net zoals zijn COVID beleid in 2020, hoe hard hij Amerikaanse burgers ook probeerde om te kopen met Trump stimilus checks.
Van voor het slotje.quote:Op zondag 22 maart 2026 14:46 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)ox28WoFNbQkMfnKtBS7g
Heeft niet zoveel te maken met politiek zelf maar dit prachtige artikel over een aspect van de Amerikaanse cultuur past eigenlijk nergens anders. Aanrader
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
Slijm, slijm, slijm ...
Video
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2026 11:14 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het opblazen van een energiecentrale is geen oorlogsmisdaad lol.
Dat hoort nu eenmaal bij infrastructuur en is dus in een oorlog een legitiem doelwit.
De VN is het niet met je eens.quote:UN chief suggests both sides may be committing war crimes in US-Israel conflict with Iran
BRUSSELS — United Nations Secretary-General António Guterres said Thursday there are “reasonable grounds” to believe both sides in the U.S.-Israel conflict with Iran may have committed war crimes, as attacks and retaliatory strikes on energy facilities intensify.
Speaking exclusively to POLITICO on a visit to Brussels before Thursday's European Council summit, Guterres said: “If there are attacks either on Iran or from Iran on energy infrastructure, I think that there are reasonable grounds to think that they might constitute a war crime.”
Israel attacked Iran's South Pars natural gas field on Wednesday, then Tehran launched a retaliatory strike on a major energy complex in Qatar. Beyond that, Guterres said the growing civilian casualties left both sides in the conflict open to possible war crimes charges.
“I don't see any difference. It doesn't matter who targets civilians. It is totally unacceptable,” he said.
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.
Hij doet mij denken aan die lakei van die ridder in Just visiting.
“ Ohh Thank you sir”
Een politicus zonder eigen visie.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja heerlijk toch hoe hij als een blad aan de boom is gedraaid. Och wat waren we trots op onze Mark dat hij toch maar even deze positie mocht bekleden.
En nu is hij niets meer dan een lakei van Trump, een bibberend schoothondje die keft op commando.
Ik blijf het heerlijk vinden om hem te zien kruipen vooral omdat de gevestigde orde in Nederland zo’n spuughekel hebben aan Trump is deze rituele vernedering extra smakelijk.
Hij doet mij denken aan die lakei van die ridder in Just visiting.
“ Ohh Thank you sir”
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat slijmen is gênant, maar Rutte is niet 'gedraaid'. Dit is precies de politicus die Rutte altijd is geweest.
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
Ik geniet daar van inderdaad, hoe een bewierrookte politicus die aanbeden werd door de media omdat hij het zo geweldig deed nu door het stof moet om zijn baantje veilig te stellen.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Niks fijner dan iemand vernederd te zien.
Wat een armzalig gevoelsleven moet jij hebben om zoiets te kunnen posten.
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mooi, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn.
We zijn voor de eeuwigheid nog niet van Trump af.
Punt 1: ja, dat is inderdaad fijn. Lachend de ondergang tegemoet, misschien is het te prefereren.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:32 schreef OllieA het volgende:
[..]
Fijn voor je dat je smakelijk kan genieten van de rampzalige shitzooi die momenteel over de wereld wordt uitgestort.
Niks fijner dan iemand vernederd te zien.
Wat een armzalig gevoelsleven moet jij hebben om zoiets te kunnen posten.
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nog 3 jaar, wellicht nog wat korter gezien zijn leeftijd. Van carrièrepolitici zoals Rutte kom je een stuk moeilijker vanaf. Als zijn termijn bij de NAVO afloopt zie ik hem gerust nog terugkomen in de EU. Wellicht in de positie van von der Leyen.
Functioneert?quote:Op zondag 22 maart 2026 18:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bovendien is het zijn baan als hoofd van de NAVO. Die overigens, ondanks het gezeik over Groenland van Trump, nog steeds bij elkaar is en functioneert.
Ik denk dat ze hem de huidige ellende niet eens aanrekenen. Ze zullen zeggen wat de meesten nu zeggen en dat is dat Rutte doet wat hij moet doen om de NAVO bij elkaar te houden. Het kan goed zijn dat hij er sterker uitkomt en als een zeer ervaren leider zo door kan stromen in Brussel.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:57 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb geen glazen bol, en de huidige zware shitshow en het verdere verloop daarvan zou wel eens bepalend daarvoor kunnen zijn. Als het hem lukt om de meeste Europese bondgenoten achter Trump te krijgen, dan zal dat niet zonder slag of stoot gaan, en, gezien Ruttes eerdere montere praat over de volledige macht van de VS & daddy Trump in de NAVO, zal hij wellicht wederom minder prettige uitlatingen moeten doen om de Europese leiders op de knieën te krijgen.
Dat zou een slecht voorland kunnen zijn voor een toekomstige functie binnen de EU.
Misschien dat ze hem dan eindelijk spuugzat zijn.
Ik zou hem eerder beschrijven als de ultieme pragmaticus. Resultaat staat voor Rutte voorop, hoe hij dat bereikt is voor hem minder relevant.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Correct, een liegende manipulator die ook nog eens de langstzittende premier is geweest.
Zijn lange carrière bewijst maar weer eens mijn stelling dat een politicus moet liegen wil hij/zij in het zadel blijven en zoals Rutte carrière wil maken buiten Nederland.
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een politicus zonder eigen visie.
Als Kamala de boel zou overnemen, dan zou hij haar kont likken.
Welke kont hem het meest zou bevallen... dat durf ik niet te zeggen. Maar uiteindelijk zal het wel een gelijkspel zijn. Het belangrijkste voor Rutte blijft toch: wordt mijn naam genoemd? Ben ik in beeld? Kan ik mijn zorgvuldig ingestudeerde zinnetjes kwijt?
Professor Doctor Ingenieur Mark Akkermans Rutte.
Zoon van?
quote:Immigration agents deploying to airports under border czar as TSA staffing falls short
President Donald Trump said border czar Tom Homan will be in charge of deploying Immigration and Customs Enforcement agents to airports on Monday, with Homan telling CNN the agents will help with security at entrances and exits to ease the Transportation Security Administration’s workload.
“This is about … helping TSA do their mission and get the American public through that airport as quick as they can while adhering to all the security guidelines and the protocols,” Homan told CNN’s Dana Bash on “State of the Union.”
Airports around the country have seen long security lines, as TSA officers have quit or called out sick as they work without pay amid a partial government shutdown. Homan said his “opinion is that we concentrate on the airports where the longest waits are; we prioritize those large airports with those long waits like three hours.”
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk. Er zijn tig systemen denkbaar: Zuid-Korea met FPTP, de meeste landen met run-offs, de US met het electoral college, vormen waarin indirect gekozen wordt via (een vorm van) parlementaire democratie en ga zo maar door. Dat is niet "dus dom", hooguit hebben ze ieder hun voor- en nadelen.quote:Op zondag 22 maart 2026 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Ik ben het met je eens dat de manier waarop de president van dat land wordt gekozen een gevolg is van het door het land zelf gekozen systeem.
En ik ben het met dat gekozen systeem niet eens, want daardoor kan iemand met minder stemmen de landelijke presidentsverkiezingen winnen.
Jouw tegenargument blijft: maar daar hebben ze zelf voor gekozen en hun eigen argumenten voor.
Mijn tegenargument blijft: en dat is dus dom en het leidt tot een totaal kromme situatie. Want daardoor kan de verliezer 4 jaar in het Witte Huis zitten, en de winnaar in zijn 'gewone' huis.
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.quote:Het is flauw om nu te gaan beweren dat ik een discussie afkap.
Je hebt niet door dat wat hij nu doet al onderdeel van dat spel is? Het lijkt me dat je in ieder geval meer inzicht hebt dan Trump zelf.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:15 schreef AnneX het volgende:
Eigenlijk hoop ik - tegen de verwachting in - dat meneer Rutte achter de schermen een beter en diplomatiek spel speelt.
# Hopen werkt niet.
Het is zondag, dus achter een gordijn in Mar-A-Lago waarschijnlijkquote:Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e
Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
De geur van gevulde luiers in de lucht.quote:Op maandag 23 maart 2026 00:03 schreef AnneX het volgende:
In de Situation Room. ( en je hebt fb.)
https://www.facebook.com/reel/4340279966188733/?fs=e&fs=e
Hoe zou dat nu gaan? met de huidige Commander in Chief…
PRESIDENT TRUMP: We're proudly restoring safety for Americans at home and abroadquote:
Zeker. Want het is een mening. En dan gebruik je vaak je eigen kaders. In dit geval: de president van een geheel land zou degene moeten zijn die in het gehele land de meeste stemmen krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2026 23:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is een cirkelredenering natuurlijk: je definieert eerst 'winnaar' en 'verliezer' binnen je eigen kaders en plakt dat vervolgens op een ander systeem en als dat niet matcht is de uitkomst oneerlijk.
Zeker. Want het is geen discussie (meer).quote:[..]
Je zegt letterlijk: Ter geruststelling: ik stop er nu mee.
Ik heb het boek niet gelezen, dus ik kan er verder niet echt op ingaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tijd geleden Het Raadsel Rutte gelezen. Het is een bijzondere man. Ik heb ook wel bewondering voor zijn pragmatisme en vermogen om (gelegenheids)coalities te smeden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |