Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is nogal raar om te doen alsof een huurder die de hypotheek voor een woning niet rond kan krijgen geholpen is om in diezelfde woning te wonen door hem te huren. Die huurder bouwt niks op op het moment dat hij huurt. Kan op die manier dus al helemaal nooit een huis kopen.
Maar tuurlijk voor de bezittende klasse die verhuurt is dit niet ideaal dus doen we alsof die wet niet bereikt wat hij beoogt. Het zijn niet de mensen die huizen bezitten die te klagen hebben in Nederland.
Je moet natuurlijk naar Europese uitstoot kijken in dat geval. Als Duitsland kolencentrales sluit en Nederland daardoor meer gas verbrandt, dan stijgt hier de uitstoot, maar daalt hij in werkelijkheid fors.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:59 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/klimaat(...)ntrales-sluiten.html
Wat is dit nu weer voor een flopshow.
Mooi toch, je laat een artikeltje schrijven met wat extreme voorbeelden erin zonder weerwoord/nuance en hoppa ophef/het kabinet moet snel een oplossing hiervoor verzinnen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.
DPG is nu ook op de antitrans toer:
https://www.ad.nl/politie(...)t-kabinet~af0ef7567/
https://nl.linkedin.com/p(...)421150894440448-thIF
https://nl.linkedin.com/p(...)marijke-naezer-1ai8e
Echt walgelijk en eenzijdig. Onze miljardairsmedia (deels in handen van WO2 collaboratie families) worden steeds ranziger en hatelijker.
Zelfs de RvS waarschuwde hier al voor, maar die mag alleen niet genegeerd worden als het uitkomt natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:51 schreef nostra het volgende:
[..]
* Hugo bedenkt een idiote wet
* Iedereen en zijn moeder roept: "kijk nou uit, want dan gaat dit, dat, zus en zo gebeuren"
<TIJD>
* Dit, dat, zus en zo zijn gebeurd
* "PROPAGANDA!! OMGEKOCHT!!"
Mannen moeten niet in een vrouwengevangenis. Als dat niet goedschiks kan dan maar via een wet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.
DPG is nu ook op de antitrans toer:
https://www.ad.nl/politie(...)t-kabinet~af0ef7567/
We krijgen pas een regering met een rol voor FvD als die 40+ zetels halen, anders zie ik ze echt gewoon genegeerd worden. Ze zijn hier nota bene nog steeds maar de 7e partij.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ipsos-publiek(...)-rechts-ervaren-d66/
Ik word hier niet blij van. Waarschijnlijk krijgen we hierna een regering met FvD erin of gedoogrol FvD.
Ook bizar: op de AOW vraag geven rechtspopulisten linksere antwoorden dan de linkse partijen.
Natuurlijk gaat FvD geen regerings- of gedoogrol spelen. Wat er daar bijkomt gaat weer ten koste van andere partijen op rechts.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ik word hier niet blij van. Waarschijnlijk krijgen we hierna een regering met FvD erin of gedoogrol FvD.
Ook bizar: op de AOW vraag geven rechtspopulisten linksere antwoorden dan de linkse partijen.
Ik lees het als dat het midden nog verder leeg gaat lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Dat denk ik dus niet. VVD ziet het wel zitten om de FvD als buitenboordmotor erbij te nemen. Populistisch-rechts kan bait and switch blijven spelen (bij hun gaat de AOW er net zo goed aan natuurlijk, met hun Milei verheerlijking, dat is wat rechts altijd doet en al helemaal als je je vastklampt aan de VVD).quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
We krijgen pas een regering met een rol voor FvD als die 40+ zetels halen, anders zie ik ze echt gewoon genegeerd worden. Ze zijn hier nota bene nog steeds maar de 7e partij.
Ja maar ga dan niet lopen klagen over nationale milieu doelen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk naar Europese uitstoot kijken in dat geval. Als Duitsland kolencentrales sluit en Nederland daardoor meer gas verbrandt, dan stijgt hier de uitstoot, maar daalt hij in werkelijkheid fors.
Ik vond het al een vraagteken om mijn bestuurdersrol bij een TN van de VVD op Linkedin te zetten, maar echt actief politieke of andere uitingen daarop plaatsen slaat echt nergens op. Het is geen Hyves ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
Dat geklaag op LinkedIn is trouwens hilarisch, alsof we nog in 2020/2021 leven.
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is nogal raar om te doen alsof een huurder die de hypotheek voor een woning niet rond kan krijgen geholpen is om in diezelfde woning te wonen door hem te huren.
We zullen zien maar ik denk dat dit kan. Niet dat ze allemaal in de regering hoeven. Minderheidsregering over rechts kan ook. Stakingsrecht eraan, demonstratierecht eraan, einde ANBI voor Extinction Rebellion, subsidie voor Civitas Cristiana, verdere sloop NPO, beperken toegang tot de rechter voor zowel burgers als ideeële NGOs, verdere sabotage van de statistieken, verbieden van organisaties met een pennenstreek door de minister etc.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat FvD geen regerings- of gedoogrol spelen. Wat er daar bijkomt gaat weer ten koste van andere partijen op rechts.
De enige nog enigszins met FvD mogelijke coalitie zou PVV+Ja21+VVD+FvD+BBB+SGP zijn en dan zou je nu op 68 zitten. Met 6 partijen.
Amerikaanse invloeden. Het Amerikaanse bedrijfsleven besloot zo'n tien jaar geleden (onder invloed van twitter voornamelijk) om het ineens belangrijk te vinden zo progressief mogelijk over te komen. Dat betekende dat alles een politieke arena werd, ook het dagelijkse bedrijfsleven. HR-typetjes deden het goed in die omgeving, dat is wat je op LinkedIn voornamelijk ziet. Dat hele gedoe leverde uiteindelijk niets op en ze zijn er weer van af gestapt, maar subcultuurtjes blijven natuurlijk na-etteren. In Nederland zijn we wat trager.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik vond het al een vraagteken om mijn bestuurdersrol bij een TN van de VVD op Linkedin te zetten, maar echt actief politieke of andere uitingen daarop plaatsen slaat echt nergens op. Het is geen Hyves ofzo.
Het blijft toch vreemd dat er mensen zijn die niet door hebben dat er ook mensen zijn die graag willen huren, om allerlei redenen. Ja, huizenbezit is goed maar er moet ook een goede huurmarkt zijn. De vraag bestaat.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).
Artikel 1 moet ook weer teruggebracht worden naar het oorspronkelijke model. Het is hier in oorsprong nooit voor bedoeld geweest.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Art 1 gaat nog veel verder. Er staat: "Allen die zich in Nederland bevinden". Er staat niets over Nederlands staatsburgerschap. Alleen hier zijn is al voldoende. Dus zelfs de afgewezen asielzoeker of illegale immigrant valt hier onder. Dat beseffen helaas te weinig mensen.
En dan gaat het nu nog een stapje verder: we hebben het hier over mensen met een verblijfsvergunning. Die hebben echt net zo veel rechten in Nederland als die van iemand wiens voorvader al mee vocht met de troepen van Willem van Oranje. Daar kan en mag niet aan getornd worden. En dat doe je wel met een tweederangs staatsburgerschap.
Ik ben zelf van koop naar huur gegaan. Meerdere redenen voor, een relatie van (toen) net een halfjaar en dus geen zin om meteen iets te kopen en ik heb simpelweg geen 7 ton over voor een rijtjeshuis.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het blijft toch vreemd dat er mensen zijn die niet door hebben dat er ook mensen zijn die graag willen huren, om allerlei redenen. Ja, huizenbezit is goed maar er moet ook een goede huurmarkt zijn. De vraag bestaat.
Dat fatsoen was technologie verdwenen toen ze, zonder serieuze interne strubbelingen, na het vertrek van Rutte vol voor samenwerking met Wilders gingen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:49 schreef Japepk het volgende:
Overigens echt walgelijk van al die rechtse partijen om zo'n stampij te maken over een vroege schorsing voor een iftar. Voor mij het laatste zetje dat de VVD landelijk nodig had om mijn stem te verliezen. Het fatsoen is in die partij momenteel ver te zoeken.
er zijn heel veel manieren om een verblijfsvergunning te krijgen voor Nederland, een van de populairste is de dummy daddy of de nieuwe vakantie partner, de route via een AZC is de domstequote:Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.
En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Eens dat we nu in een bubbel zitten, een correctie van een procent of 20 binnenkort zou me niet verbazen. En bij een huis van 750k heb je het dan over 150k die verdwijnt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben zelf van koop naar huur gegaan. Meerdere redenen voor, een relatie van (toen) net een halfjaar en dus geen zin om meteen iets te kopen en ik heb simpelweg geen 7 ton over voor een rijtjeshuis.
Ook hier zegt iedereen en zijn moeder dat de huizenmarkt alle kenmerken van een bubbel heeft en ook hier kijkt iedereen alleen maar naar zijn maandlast en boeit de enorme schuld die je feitelijk aangaat niemand. Oud genoeg om eind jaren '90 bewust meegemaakt te hebben waar ook de huizenprijzen "nooit" meer zouden dalen en de makelaars met petjes bij de voordeur stonden voor je finale bod bij eerste bezichtiging.
Kan ik naast zitten natuurlijk, maar doen alsof een huis kopen een absolute zekerheid van vermogensopbouw is, is gewoon lulkoek. Prik je net het verkeerde moment en moet je weg (scheiding, prachtbaan ver weg, kinderen, weet ik het) dan heb je gewoon een groot probleem.
Zoiets is ook gebeurd in de jaren '80 toen er ineens een enorme rente verhoging kwam.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we nu in een bubbel zitten, een correctie van een procent of 20 binnenkort zou me niet verbazen. En bij een huis van 750k heb je het dan over 150k die verdwijnt.
Daar zitten wel wat goede ideeën tussen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We zullen zien maar ik denk dat dit kan. Niet dat ze allemaal in de regering hoeven. Minderheidsregering over rechts kan ook. Stakingsrecht eraan, demonstratierecht eraan, einde ANBI voor Extinction Rebellion, subsidie voor Civitas Cristiana, verdere sloop NPO, beperken toegang tot de rechter voor zowel burgers als ideeële NGOs, verdere sabotage van de statistieken, verbieden van organisaties met een pennenstreek door de minister etc.
Da's waar, maar vereist wel een hele grote mits (of mitsen). Een relatie die standhoudt bijvoorbeeld. Een baan die standhoudt of gemakkelijk vervangen kan worden door iets vergelijkbaars. Een lichaam dat blijft werken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:09 schreef Hanca het volgende:
Nou zitten mensen die gewoon een huis hebben om te wonen en voorlopig te blijven zitten, ongeacht hun hypotheek, natuurlijk over het algemeen wel goed. Ook bij een prijsdaling. Sowieso hebben de meesten een gigantische overwaarde natuurlijk. Voor die mensen is een huis ook geen investeringsobject.
Klopt natuurlijk helemaal. Al kun je die laatste ook verzekeren (als mijn vrouw arbeidsongeschikt raakt, hebben we bijna geen hypotheek meer over, als ze overlijdt dan helemaal niet meer). Maar toch: als je een huis vooral als woning ziet en niet als beleggingsobject, is de waarde natuurlijk minder spannend.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Da's waar, maar vereist wel een hele grote mits (of mitsen). Een relatie die standhoudt bijvoorbeeld. Een baan die standhoudt of gemakkelijk vervangen kan worden door iets vergelijkbaars. Een lichaam dat blijft werken.
Om vervolgens te zeggen (óók over het tienpuntenplan) "we zijn het inhoudelijk eens, inhoudelijk zijn er raakvlakken, maar onbetrouwbaar en incompetent".quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat fatsoen was technologie verdwenen toen ze, zonder serieuze interne strubbelingen, na het vertrek van Rutte vol voor samenwerking met Wilders gingen?
Ik gok dat 90% van de huishoudens hun woning ook wel zo ziet. Echter, iedereen gaat er wel vanuit dat de op zijn minst de aankoopwaarde ervoor terug krijgt als je zou verkopen. Verkopen doen mensen (vaak) alleen als daar aanleiding voor is; invalide of ouderdom en dus gelijkvloers willen wonen, of gezinsuitbreiding en meer ruimte nodig hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Al kun je die laatste ook verzekeren (als mijn vrouw arbeidsongeschikt raakt, hebben we bijna geen hypotheek meer over, als ze overlijdt dan helemaal niet meer). Maar toch: als je een huis vooral als woning ziet en niet als beleggingsobject, is de waarde natuurlijk minder spannend.
Als je de hypotheekwaarde maar terug krijgt. En als het goed is lost vrijwel iedereen nu af.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:23 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik gok dat 90% van de huishoudens hun woning ook wel zo ziet. Echter, iedereen gaat er wel vanuit dat de op zijn minst de aankoopwaarde ervoor terug krijgt als je zou verkopen. Verkopen doen mensen (vaak) alleen als daar aanleiding voor is; invalide of ouderdom en dus gelijkvloers willen wonen, of gezinsuitbreiding en meer ruimte nodig hebben.
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:29 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, we gaan het zien, ik vrees echt dat er een behoorlijke crisis met behoorlijk wat ontslagen en daling van de huizenprijzen komt binnen nu en 4 jaar. Kan de hele meerjarenbegroting ook weer in de prullenbak.
Waar kan ik tekenen? Overigens is God almachtig nog vrij non-specifiek.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Er is dus plaats voor geloof thuis, maar niet in de tweede kamer?
Misschien moeten we dan ook maar wat doen aan de eed: “zo waarlijk helpe mij God almachtig” of moet de microfoon uitgezet worden als weer een SGP’er iets uit de bijbel declameert.
als er een economische dip komt, met minder werk en hogere rentes, dan daalt het leenvermogen en daar is de huizenprijs wel erg afhankelijk van.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.
Ontslagen waardoor er veel huizen geveild gaan worden omdat je dan de torenhoge hypotheken niet meer kunt betalen. En ook een daling in vraag naar huizen boven de 4,5 ton, omdat er minder mensen dat kunnen betalen, zeker als de rente meer stijgt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.
Oké, je lijkt stellig. Waarom zouden die ontslagen komen? Ik ben er benieuwd naar hoorquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ontslagen waardoor er veel huizen geveild gaan worden omdat je dan de torenhoge hypotheken niet meer kunt betalen. En ook een daling in vraag naar huizen boven de 4,5 ton, omdat er minder mensen dat kunnen betalen, zeker als de rente meer stijgt.
Is toch ook logisch wanneer je geen begroting rond hoeft te rekenen en niet wordt gefactchecked.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ik snap die ophef ook niet, maar kom op dat Denk doet dit toch weer puur om te provoceren? En ze trappen er nog in ook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:49 schreef Japepk het volgende:
Overigens echt walgelijk van al die rechtse partijen om zo'n stampij te maken over een vroege schorsing voor een iftar. Voor mij het laatste zetje dat de VVD landelijk nodig had om mijn stem te verliezen. Het fatsoen is in die partij momenteel ver te zoeken.
Ik ben absoluut niet pro-Denk, integendeel. Maar de reacties hierop van wat we eerder zagen als fatsoenlijke partijen, vind ik ronduit stuitend.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik snap die ophef ook niet, maar kom op dat Denk doet dit toch weer puur om te provoceren? En ze trappen er nog in ook.
Dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel het zoveelste incident met die vent.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet pro-Denk, integendeel. Maar de reacties hierop van wat we eerder zagen als fatsoenlijke partijen, vind ik ronduit stuitend.
Dit is echt onzin. Er zitten nare kanten aan DENK (overigens is de liefde voor Erdogan wel veel minder geworden) met rare posters maar hun stemgedrag is op belangrijke issues progressief. Van abortus tot drugs. De partijleider is openlijk ongelovig en seculier.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:24 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel het zoveelste incident met die vent.
Als het aan hem ligt spreken we allemaal Turks en worden we morgen nog een Moslim land.
Net zo'n walgelijke vent als Baudet.
Dat is natuurlijk gewoon een goed verborgen masker. Geloof je het zelf? De ware aard komt elke keer naar boven bij de ''Moslim'' vraagstukken. Alleen ze verpakken het wat slimmer dan FVD.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Er zitten nare kanten aan DENK (overigens is de liefde voor Erdogan wel veel minder geworden) met rare posters maar hun stemgedrag is op belangrijke issues progressief. Van abortus tot drugs. De partijleider is openlijk ongelovig en seculier.
Het is nu juist geen religieuze partij, wat natuurlijk niet verbaast gezien de vele van de PvdA afkomstige personen. Ze zitten veel dichter bij D66 dan SGP/FvD op ethisch gebied.
Vrij simpel, er komt een zware economische crisis aan: https://www.ad.nl/economi(...)akt-worden~a5c88a01/quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oké, je lijkt stellig. Waarom zouden die ontslagen komen? Ik ben er benieuwd naar hoor
Wanneer zij met hun zetels de doorslag kunnen geven voor D66 plannetjes dan zie je hun ware aard. Dat is ook met de PVV zo (stemmen vooral 'links' als zij niet de doorslaggevende stem zijn). Ik zal er nooit op stemmen maar een SGP, de SGP hun EU-vriend JA21 of FvD zijn ze zeker niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon een goed verborgen masker. Geloof je het zelf? De ware aard komt elke keer naar boven bij de ''Moslim'' vraagstukken. Alleen ze verpakken het wat slimmer dan FVD.
Beter sluit men Denk uit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
JA21-leider Joost Eerdmans vindt dat Forum voor Democratie niet mag worden uitgesloten in gemeenteraden, zegt hij in Nieuws van de Dag. „Wij willen met alle partijen prima samenwerken."
Is het dus eens met PVV en Hart voor Den Haag in Den Haag...
@:KarelDeStoute
DENK is minder conservatief dan FvD of JA21 (met Salvini en Orban fanboy Boomsma)quote:
Nouja als vrouw alleen met een Moslim mogen trouwen is ook nog wel aardig achterhaald. Verder wel met je eens.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wanneer zij met hun zetels de doorslag kunnen geven voor D66 plannetjes dan zie je hun ware aard. Dat is ook met de PVV zo (stemmen vooral 'links' als zij niet de doorslaggevende stem zijn). Ik zal er nooit op stemmen maar een SGP, de SGP hun EU-vriend JA21 of FvD zijn ze zeker niet.
Het zal je verbazen: in grote steden is veel van hun kiezersvolk niet religieus en van de moslims ziet twee-derde zelden een moskee van binnen. Iets als de homo-acceptatie loopt circa 15-20 jaar achter bij moslims, meer niet.
Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten in Rotterdam in een coalitie met ze (had GL-PvdA dit geprobeerd dan waren de rapen gaar, dan was Houllebecq zijn these weer overal te lezen, Soumission geleuter)
Het aantal huizen verandert niet door de wet. Oftewel de mensen die een woning nodig hebben om te wonen gaan er in aanbod niet op voor of achteruit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).
Alsof massaontslagen een teken zijn dat er crisis aankomt. Dat soort bedrijven doet dat zo vaak om even wat korte termijn winst te realiseren voor de aandeelhouders.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vrij simpel, er komt een zware economische crisis aan: https://www.ad.nl/economi(...)akt-worden~a5c88a01/
Let wel, dit was voor de aanval op Iran.
Heineken, ASML en ABN Amro hebben ook al massaontslagen gehad dit jaar, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat alleen bij hen gaat gebeuren.
De energiekosten die deels de oorzaak zijn, zijn inmiddels nog wel een stukje hoger: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oon-en-energiekosten
Vergeten mensen bij rendement ook niet vaak de waardestijging van woningen? De afgelopen 30 jaar was die gemiddeld 6,3%.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:02 schreef Hanca het volgende:
Er is ook gewoon een enorm simpele reden waarom deze huurhuizen worden verkocht. Waarom doen al die media alsof ondernemers niet hoofdzakelijk kijken naar Return on Investment? Dat is de belangrijkste pijler voor een ondernemer. En de investment is momenteel door de extreme huizenprijzen zeer hoog. Voor de huidige huizenprijzen kun je fors in andere zaken investeren.
Terwijl de geopolitieke spanningen er voor zorgen dat we ook elk moment een crisis met massa-ontslagen in kunnen rollen waarbij huizenprijzen fors gaan dalen, omdat er veel mensen dan hun huis niet meer kunnen betalen.
Je bent nu gek als je als simpele ondernemer nog een huurhuis aan houdt, maakt niet uit hoeveel huur je kunt vragen. De kans dat je tonnen verliest is gewoon behoorlijk aanwezig. De enigen die je nu nog massaal in huizen ziet investeren, ook in middenhuur, zijn op lange termijn gerichte grote investeerders, pensioenfondsen e.d. Die kijken naar de stabiele inkomstenstroom die er uit verhuur komt voor de komende 30/40 jaar. En die kunnen prijsdalingen wel hebben, die hoeven niet te verkopen.
Dat is er nu aan de hand, dankzij de hoge huizenprijzen in combinatie met de algemeen verwachtte naderende crisis.
En ja, dat is vervelend. Daarom: snel bouwen, ook middenhuur. Maar daarom een wet terugdraaien die weinig met het probleem te maken heeft en eindelijk huurders wat bescherming geeft tegen louche verhuurders, dat zou natuurlijk dom zijn en het zal ook geen enkel effect hebben op het aantal huurhuizen.
Waar zegt DENK dat een vrouw alleen met een moslim mag trouwen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Nouja als vrouw alleen met een Moslim mogen trouwen is ook nog wel aardig achterhaald. Verder wel met je eens.
Ja, als je huizen lang aan kunt houden is dat een zeker rendement, maar als je een huis hebt als pensioenpotje wordt het een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vergeten mensen bij rendement ook niet vaak de waardestijging van woningen? De afgelopen 30 jaar was die gemiddeld 6,3%.
Een pensioenpotje kan heel ver weg zijn Hancaquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, als je huizen lang aan kunt houden is dat een zeker rendement, maar als je een huis hebt als pensioenpotje wordt het een ander verhaal.
Eens, laat ik het dan zo zeggen: als je binnen pakweg 8 jaar met pensioen wil en dat huis is je pensioenpotje, is dat een ander verhaal.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Een pensioenpotje kan heel ver weg zijn Hanca![]()
En nu het CDA:quote:Op woensdag 11 maart 2026 13:08 schreef Hanca het volgende:
Maar om bij de titel te blijven: D66 wil de WIA bezuinigingen schrappen
https://www.nd.nl/varia/v(...)en-wia-bezuinigingen
Kunnen ze niet beter even bij elkaar gaan zitten om wel een echt doordacht regeerakkoord te schrijven, wellicht met een andere informateur oid? Er blijft straks namelijk niks van het oorspronkelijke akkoord over.
Wat een fantasie weer zeg. Alles en iedereen roept keihard: deze wet heeft dit effect. Maar om de een of andere reden mag nooit toe gegeven worden dat deze wet een slecht idee was. Waarom is me echt een raadselquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:02 schreef Hanca het volgende:
Er is ook gewoon een enorm simpele reden waarom deze huurhuizen worden verkocht. Waarom doen al die media alsof ondernemers niet hoofdzakelijk kijken naar Return on Investment? Dat is de belangrijkste pijler voor een ondernemer. En de investment is momenteel door de extreme huizenprijzen zeer hoog. Voor de huidige huizenprijzen kun je fors in andere zaken investeren.
Terwijl de geopolitieke spanningen er voor zorgen dat we ook elk moment een crisis met massa-ontslagen in kunnen rollen waarbij huizenprijzen fors gaan dalen, omdat er veel mensen dan hun huis niet meer kunnen betalen.
Je bent nu gek als je als simpele ondernemer nog een huurhuis aan houdt, maakt niet uit hoeveel huur je kunt vragen. De kans dat je tonnen verliest is gewoon behoorlijk aanwezig. De enigen die je nu nog massaal in huizen ziet investeren, ook in middenhuur, zijn op lange termijn gerichte grote investeerders, pensioenfondsen e.d. Die kijken naar de stabiele inkomstenstroom die er uit verhuur komt voor de komende 30/40 jaar. En die kunnen prijsdalingen wel hebben, die hoeven niet te verkopen.
Dat is er nu aan de hand, dankzij de hoge huizenprijzen in combinatie met de algemeen verwachtte naderende crisis.
En ja, dat is vervelend. Daarom: snel bouwen, ook middenhuur. Maar daarom een wet terugdraaien die weinig met het probleem te maken heeft en eindelijk huurders wat bescherming geeft tegen louche verhuurders, dat zou natuurlijk dom zijn en het zal ook geen enkel effect hebben op het aantal huurhuizen.
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermenquote:‘We willen ons bezighouden met projecten om de democratie te vernieuwen en versterken’, licht Moes telefonisch toe. Het eerste project is de rechtszaak tegen de Staat. Want, vervolgt de oud-minister, ‘het collectieve belang van de Nederlandse inheemse bevolking heeft recht op bescherming.’
Onder meer Nederlandse gebruiken en de Nederlandse taal moeten volgens Moes beschermd worden. ‘Zeker grootschalige migratie vanuit landen waar de cultuur ver van de Nederlandse cultuur af staat, bedreigt onze cultuur.’ Over hoe die precies bedreigd wordt is hij terughoudend. Wel deelt hij ter illustratie een eigen ervaring.
Niet elke aflevering is de moeite van het kijken waard. Gister was best aardig, zelfs Halbe Zijlstra was best redelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
vanavond bij Pauw & de Wit
Gouke Moes wil meer rechten voor de inheemlingen in dit land.
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
Hij is geen jurist, weet niet op welke wet hij zich moet beroepen én heeft geen advocaat.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
Pauw en De Wit zit echt helemaal onder de knoet van rechts. Elke avond een VVDer. Die verschrikkelijke Elodie Verweij als zogenaamd neutrale duider (ook een VVDer - ze zitten echt overal, het is net schimmel).quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
Gouke Moes wordt anders goed aangepakt. Overigens zit extreemlinkse Sylvana er ook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pauw en De Wit zit echt helemaal onder de knoet van rechts. Elke avond een VVDer. Die verschrikkelijke Elodie Verweij als zogenaamd neutrale duider (ook een VVDer - ze zitten echt overal, het is net schimmel).
Deze Gouke Moes zat ook al bij Nieuws van de Dag. Let wel: P&W melden altijd een PvdAer of D66er af als die ook ergens anders is te zien. Deden ze zelfs met Timmermans.
Wat een smerige bende. In welke landen ze ook een overdaad aan talkshows hebben? Hongarije en Rusland. Spoel twintig jaar terug en er waren serieuze actualiteitenrubrieken (zogenaamd linksch!!!) ipv dom en suggestief gebabbel.
Extreem impliceert gebruikt van geweld. Daar heb ik Sylvana Simons nog nooit voor horen pleiten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:48 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Gouke Moes wordt anders goed aangepakt. Overigens zit extreemlinkse Sylvana er ook.
Dat kan je vast onderbouwen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Iets als de homo-acceptatie loopt circa 15-20 jaar achter bij moslims, meer niet.
Simons is niet extreem. Dat is jouw overdrevenheid , je verlangen haar als slecht mensen weg te zetten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 22:48 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Gouke Moes wordt anders goed aangepakt. Overigens zit extreemlinkse Sylvana er ook.
Sylvana is niet slecht , wel extreem linksquote:Op donderdag 12 maart 2026 01:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Simons is niet extreem. Dat is jouw overdrevenheid , je verlangen haar als slecht mensen weg te zetten.
Ze deed het prima bij Pauw... en die Moes bleef maar vaag..
nee dat is niet waarquote:Op woensdag 11 maart 2026 23:19 schreef papert het volgende:
[..]
Extreem impliceert gebruikt van geweld.
alle huur willen reguleren is een dom ietsquote:Op woensdag 11 maart 2026 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een fantasie weer zeg. Alles en iedereen roept keihard: deze wet heeft dit effect. Maar om de een of andere reden mag nooit toe gegeven worden dat deze wet een slecht idee was. Waarom is me echt een raadsel
Jij bent extreemquote:Op donderdag 12 maart 2026 01:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Sylvana is niet slecht , wel extreem
Dat is natuurlijk niet DE factor wat iemand extreem maakt. Polariseren, buitensporig gedrag vertonen of uitspraken doen die compleet buiten de wet vallen lijken me ook aardige symptonen van een extreem persoon. Los of Simons hier wel of niet binnen valt trouwens.quote:Op woensdag 11 maart 2026 23:19 schreef papert het volgende:
[..]
Extreem impliceert gebruikt van geweld. Daar heb ik Sylvana Simons nog nooit voor horen pleiten.
Ik vind het ook wel bijzonder hoe D66 het internationaal recht altijd zo belangrijk vond in woord. Maar nu het links en rechts geschonden wordt door Amerika en Israel is dat opeens telkens begrijpelijk. Blijft bijzonder hoe D66 nooit ergens voor staat.quote:Op donderdag 12 maart 2026 08:25 schreef Klopkoek het volgende:
Vindt u het een goede of een slechte zaak dat de VS en Israël aanvallen in Iran hebben uitgevoerd?
https://www.ipsos-publiek(...)r-aanvallen-op-iran/
Valt me erg mee dat de gemiddelde ChristenUnie en CDA stemmer niet achter de aanvallen op Iran staat (althans, niet de manier waarop dat nu gebeurd - terecht).
Reactie van een rechtse stemmer (VVD?): "Denk dat we nu even in het nadeel zijn economisch maar dat dit in de toekomst zijn vruchten kan afwerpen."
Dit zal ook zijn hoe het straks zal verlopen. Piri, Ouwehand en Van Baarle die consequent D66 gaan aanvallen op het internationaal recht(waar Iran ook consequent schijt aan had maar daar gingen eigenlijk die debatten nooit over).quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel bijzonder hoe D66 het internationaal recht altijd zo belangrijk vond in woord. Maar nu het links en rechts geschonden wordt door Amerika en Israel is dat opeens telkens begrijpelijk. Blijft bijzonder hoe D66 nooit ergens voor staat.
Spanje had als een van de weinige landen in Europa wel een goede reactie op deze oorlog. Het is echt hoogst tijd voor sancties richting Amerika en Israel.
Iran is dan ook al lang gesanctioneerd.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit zal ook zijn hoe het straks zal verlopen. Piri, Ouwehand en Van Baarle die consequent D66 gaan aanvallen op het internationaal recht(waar Iran ook consequent schijt aan had maar daar gingen eigenlijk die debatten nooit over).
https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/iran/sanctiesquote:De sancties gaan onder andere over:
de invoer, aankoop en transport van ruwe olie, aardgas, petrochemische producten en aardolieproducten;
de verkoop of levering van belangrijke apparatuur die wordt gebruikt in de energiesector;
de verkoop of levering van goud, andere edelmetalen en diamanten;
bepaalde marine-uitrusting;
bepaalde software.
Sorry, ik ben ook tegen de manier waarop Iran (en Libanon) nu worden aangevallen, maar ik hoop dat dit een zin is die je uit De Speld hebt geciteerd? Niemand kan dit toch met een serieus gezicht over zijn of haar lippen krijgen?quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iran is uiteraard een veel kleiner gevaar dan Amerika.
Die sancties waren ze echt van in de war ja, laten we hopen dat al die gedode mensen er toch wat aan gehad hebben. Of bv het britse koppel wat een paar weken terug voor “spionage” opgepakt wordt, die sancties missen vast de uitwerking niet.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Iran is dan ook al lang gesanctioneerd.
[..]
https://www.rvo.nl/onderwerpen/landen-en-gebieden/iran/sancties
Iran is uiteraard een veel kleiner gevaar dan Amerika. Amerika heeft letterlijk een wet dat ze Den Haag binnen mogen vallen, Amerika laat ook zien dat ze regeringsleiders links en rechts omver willen werpen. Amerika start een veelvoud aan oorlogen vergeleken met Iran. Israel is eenzelfde laken een pak, constant verwikkeld in illegale bezigheden.
Zeker Amerikaanse software sanctioneren zou een goede invloed kunnen hebben. Goed voor Europese tech, pijnlijk voor Amerika. Maar ook bijvoorbeeld ASML verbieden aan Amerika te leveren lijkt me een optie, onder Amerikaanse druk levert ASML nu niet aan China toch?
Ik ben bloedserieus. Bizar dat je denkt dat een landje als Iran in de buurt komt van het gevaar van Amerika. Het Amerikaanse leger is oneindig veel sterker. Amerika bedreigt ook onze bondgenoten zoals Denemarken. Amerika bedreigt ook ons zodra we iets doen wat ze niet aanstaat.quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sorry, ik ben ook tegen de manier waarop Iran (en Libanon) nu worden aangevallen, maar ik hoop dat dit een zin is die je uit De Speld hebt geciteerd? Niemand kan dit toch met een serieus gezicht over zijn of haar lippen krijgen?
Het zal meer doen dan maar wat bommen gooien en hopen dat dat ze tot inkeer brengt.quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:07 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Die sancties waren ze echt van in de war ja, laten we hopen dat al die gedode mensen er toch wat aan gehad hebben. Of bv het britse koppel wat een paar weken terug voor “spionage” opgepakt wordt, die sancties missen vast de uitwerking niet.
Dit is weer een typische non-sequitur.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:43 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit zal ook zijn hoe het straks zal verlopen. Piri, Ouwehand en Van Baarle die consequent D66 gaan aanvallen op het internationaal recht(waar Iran ook consequent schijt aan had maar daar gingen eigenlijk die debatten nooit over).
Waarom denk je dat die sancties nu wel helpen als ze al jaren niet helpen?quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het zal meer doen dan maar wat bommen gooien en hopen dat dat ze tot inkeer brengt.
Dit hele idee dat het midden oosten na nog wat meer moord en vernietiging dán echt tot rust komt slaat werkelijk nergens op. Uiteindelijk zien we ook keer op keer dat Israel aanstichter en architect van dit soort conflicten is.
Zij zien het als hun belang om de hele regio te destabiliseren en al hun tegenstanders tot failed states te maken.
Dat iedereen er enkel onveiliger van wordt als bewegingen als IS daardoor ontstaan is blijkbaar niet te bevatten voor sommigen.
Misschien moet je eerst onderbouwen waarom het niet helpt?quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:44 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die sancties nu wel helpen als ze al jaren niet helpen?
Hoeveel regimes zijn ooit weggesanctioneerd?quote:Op donderdag 12 maart 2026 11:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst onderbouwen waarom het niet helpt?
Het idee van sancties is dat ze een motivatie zijn voor een land om zich aan de regels te houden. Het is een van de weinige drukmiddelen die je hebt als je geen oorlog wil starten.
Als je het over helpen hebt. Waarom denk je dat bommen gooien dit keer gaat helpen? Terwijl we weten dat het in deze regio geen enkele keer heeft geholpen. Het script is ook telkens hetzelfde, Israel en Amerika zeggen zich bedreigd te voelen, leveren daar 0,0 bewijs voor en beginnen te moorden.
Europa staat erbij en kijkt ernaar. Zou tijd worden dat we ons een keer gaan uitspreken tegen dit soort nodeloze destructie. Daarbij aan die woorden enige consequentie verbinden.
Ah dus we verschuiven de doelpalen. Wat maakt het uit dat de ene Khamenei vervangen wordt door de andere Khamenei. Waarom is dat miljarden aan belastinggeld waard en vele doden als gevolg?quote:Op donderdag 12 maart 2026 11:21 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoeveel regimes zijn ooit weggesanctioneerd?
iran heeft er dikke schijt aan. Na tienduizenden doden binnen enkele dagen helpt het niet om foei te zeggen. Wat een slappe hap zegquote:Op donderdag 12 maart 2026 11:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah dus we verschuiven de doelpalen. Wat maakt het uit dat de ene Khamenei vervangen wordt door de andere Khamenei. Waarom is dat miljarden aan belastinggeld waard en vele doden als gevolg?
Bedenk je je ook dat Iran is wat het is juist door dit type inmenging? Ik zou zeggen kijk is hoe het land aan een Sjah kwam en hoe die Islamitische revolutie is gestart.
Je laat op geen manier zien dat bommen effectiever zijn dan sancties. Dat neem je als waarheid aan en presenteert er geen enkel bewijs voor.
Zuid Afrika is een voorbeeld waarvan wordt gezegd dat boycotts relatief effectief waren
Als je dat doet is de EU echt klaar en worden gevolge nog groter.quote:Op donderdag 12 maart 2026 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
et is echt hoogst tijd voor sancties richting Amerika en Israel.
Dat sowieso maar jaquote:Op donderdag 12 maart 2026 09:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel bijzonder hoe D66 het internationaal recht altijd zo belangrijk vond in woord. Maar nu het links en rechts geschonden wordt door Amerika en Israel is dat opeens telkens begrijpelijk. Blijft bijzonder hoe D66 nooit ergens voor staat.
Spanje had als een van de weinige landen in Europa wel een goede reactie op deze oorlog. Het is echt hoogst tijd voor sancties richting Amerika en Israel.
Sorry, ik vind een regime dat er niet voor terugdeinst om in enkele dagen tijd 10.000 van de eigen burgers te vermoorden en die meermaals heeft gedreigt kernwapens in te zetten toch wel gevaarlijker dan een land dat nog steeds onze bondgenoot is en dat ook gewoon laat blijken met daden.quote:Op donderdag 12 maart 2026 10:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Bizar dat je denkt dat een landje als Iran in de buurt komt van het gevaar van Amerika. Het Amerikaanse leger is oneindig veel sterker. Amerika bedreigt ook onze bondgenoten zoals Denemarken. Amerika bedreigt ook ons zodra we iets doen wat ze niet aanstaat.
Iran is ook een schurkenstaat die hier en daar aanslagen pleegt op bijvoorbeeld tegenstanders van het regime in Europa. Maar dat is natuurlijk klein grut met wat Amerika doet. Dingen als staatshoofden kidnappen of omleggen. Ilegale oorlogen starten onder valse pretenties met gigantische vernietiging en gigantische oversterfte tot gevolg.
Wel bijzonder dat je de realiteit zo ver van je gooit door te doen alsof Iran een groter gevaar zou zijn dan Amerika.
Wat moet hij dan zeggen. Als hij echt eerlijk is zegt hij: "we hebben hier geen enkele invloed op, dus onze mening doet er niet toe". En verder kan hij moeilijk opkomen voor het verschrikkelijke Iraanse regime, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Brekelmans heeft geen idee wat er moet gebeuren in Iran. Geen mening. VS en Israel mogen hun gang gaan. Morele steun geen politieke steun.
Blij dat een deel van Iraniers gehoord worden in hun roep om vrijheid en tegelijk geen idee hebben wat de beste route is voor Iran. Het is allemaal net niks bij deze man.
Voor het Iraanse regime hoeft inderdaad niet opgekomen te worden, voor de internationale rechtsorde echter wel.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat moet hij dan zeggen. Als hij echt eerlijk is zegt hij: "we hebben hier geen enkele invloed op, dus onze mening doet er niet toe". En verder kan hij moeilijk opkomen voor het verschrikkelijke Iraanse regime, natuurlijk.
Tja, moeten we een regime dat in korte tijd 10.000 eigen burgers vermoord en de wereld bedreigt met kernwapens (ik zeg niet dat ze die al hebben, maar ze geven wel steeds aan dat als ze er 1 hebben dat ze hem ook gaan gebruiken) dan maar gewoon zijn gang laten gaan? Is dat het doel van die internationale rechtsorde? Dat lijkt me dan ook weer lastig.quote:Op donderdag 12 maart 2026 13:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Voor het Iraanse regime hoeft inderdaad niet opgekomen te worden, voor de internationale rechtsorde echter wel.
Die dreiging met kernwapens is er niet, met het vermoorden van die 10.000 burgers is internationaal ingrijpen inderdaad wel gerechtvaardigd, maar bouw dan een brede coalitie. Dit geeft namelijk ook Rusland een excuus voor hun inval in Oekraine.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, moeten we een regime dat in korte tijd 10.000 eigen burgers vermoord en de wereld bedreigt met kernwapens (ik zeg niet dat ze die al hebben, maar ze geven wel steeds aan dat als ze er 1 hebben dat ze hem ook gaan gebruiken) dan maar gewoon zijn gang laten gaan? Is dat het doel van die internationale rechtsorde? Dat lijkt me dan ook weer lastig.
En ja, het moet natuurlijk via de VN, maar die route is met Rusland en China ook vrij kansloos geworden.
Dat is de VN het toch niet met je eens: https://www.aljazeera.com(...)-urges-iran-to-allowquote:Op donderdag 12 maart 2026 14:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die dreiging met kernwapens is er niet
Eens, ik zeg dan ook dat ik het niet met deze methode eens ben, vooral omdat ik niet zie hoe de Iraanse bevolking hier echt beter van zal worden.quote:met het vermoorden van die 10.000 burgers is internationaal ingrijpen inderdaad wel gerechtvaardigd, maar bouw dan een brede coalitie.
Oekraïne is natuurlijk geen Iran en dat weet Rusland ook wel.quote:Dit geeft namelijk ook Rusland een excuus voor hun inval in Oekraine.
Ze dreigden niet met het gooien van kernbommen. Iran was al dan niet een kernwapenprogramma aan het optuigen, maar die beschuldigingen zijn er al jaren en bovendien had Trump in 2025 al gezegd dat ze het Iraanse atoomprogramma jaren terug in de tijd hadden gebombardeerd, dus een dreiging was er niet meer.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is de VN het toch niet met je eens: https://www.aljazeera.com(...)-urges-iran-to-allow
[..]
Eens, ik zeg dan ook dat ik het niet met deze methode eens ben, vooral omdat ik niet zie hoe de Iraanse bevolking hier echt beter van zal worden.
[..]
Oekraïne is natuurlijk geen Iran en dat weet Rusland ook wel.
Lees dat artikel maar. Een paar dagen voor de bombardementen van 2025 zijn er honderden vrachtwagens gezien bij die nucleaire installatie, rijdend naar een tunnelstelsel onder een berg. Bij dat tunnelstelsel was de laatste weken dan weer extreem veel activiteit.quote:Op donderdag 12 maart 2026 14:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze dreigden niet met het gooien van kernbommen. Iran was al dan niet een kernwapenprogramma aan het optuigen, maar die beschuldigingen zijn er al jaren en bovendien had Trump in 2025 al gezegd dat ze het Iraanse atoomprogramma jaren terug in de tijd hadden gebombardeerd, dus een dreiging was er niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |