Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is nogal raar om te doen alsof een huurder die de hypotheek voor een woning niet rond kan krijgen geholpen is om in diezelfde woning te wonen door hem te huren. Die huurder bouwt niks op op het moment dat hij huurt. Kan op die manier dus al helemaal nooit een huis kopen.
Maar tuurlijk voor de bezittende klasse die verhuurt is dit niet ideaal dus doen we alsof die wet niet bereikt wat hij beoogt. Het zijn niet de mensen die huizen bezitten die te klagen hebben in Nederland.
Je moet natuurlijk naar Europese uitstoot kijken in dat geval. Als Duitsland kolencentrales sluit en Nederland daardoor meer gas verbrandt, dan stijgt hier de uitstoot, maar daalt hij in werkelijkheid fors.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:59 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/klimaat(...)ntrales-sluiten.html
Wat is dit nu weer voor een flopshow.
Mooi toch, je laat een artikeltje schrijven met wat extreme voorbeelden erin zonder weerwoord/nuance en hoppa ophef/het kabinet moet snel een oplossing hiervoor verzinnen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.
DPG is nu ook op de antitrans toer:
https://www.ad.nl/politie(...)t-kabinet~af0ef7567/
https://nl.linkedin.com/p(...)421150894440448-thIF
https://nl.linkedin.com/p(...)marijke-naezer-1ai8e
Echt walgelijk en eenzijdig. Onze miljardairsmedia (deels in handen van WO2 collaboratie families) worden steeds ranziger en hatelijker.
Zelfs de RvS waarschuwde hier al voor, maar die mag alleen niet genegeerd worden als het uitkomt natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:51 schreef nostra het volgende:
[..]
* Hugo bedenkt een idiote wet
* Iedereen en zijn moeder roept: "kijk nou uit, want dan gaat dit, dat, zus en zo gebeuren"
<TIJD>
* Dit, dat, zus en zo zijn gebeurd
* "PROPAGANDA!! OMGEKOCHT!!"
Mannen moeten niet in een vrouwengevangenis. Als dat niet goedschiks kan dan maar via een wet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, goedkope hitserij door DPG. NVM, EIB, Pararius, AWVN hebben daar altijd vrij baan zonder weerwoord.
DPG is nu ook op de antitrans toer:
https://www.ad.nl/politie(...)t-kabinet~af0ef7567/
We krijgen pas een regering met een rol voor FvD als die 40+ zetels halen, anders zie ik ze echt gewoon genegeerd worden. Ze zijn hier nota bene nog steeds maar de 7e partij.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.ipsos-publiek(...)-rechts-ervaren-d66/
Ik word hier niet blij van. Waarschijnlijk krijgen we hierna een regering met FvD erin of gedoogrol FvD.
Ook bizar: op de AOW vraag geven rechtspopulisten linksere antwoorden dan de linkse partijen.
Natuurlijk gaat FvD geen regerings- of gedoogrol spelen. Wat er daar bijkomt gaat weer ten koste van andere partijen op rechts.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ik word hier niet blij van. Waarschijnlijk krijgen we hierna een regering met FvD erin of gedoogrol FvD.
Ook bizar: op de AOW vraag geven rechtspopulisten linksere antwoorden dan de linkse partijen.
Ik lees het als dat het midden nog verder leeg gaat lopen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Dat denk ik dus niet. VVD ziet het wel zitten om de FvD als buitenboordmotor erbij te nemen. Populistisch-rechts kan bait and switch blijven spelen (bij hun gaat de AOW er net zo goed aan natuurlijk, met hun Milei verheerlijking, dat is wat rechts altijd doet en al helemaal als je je vastklampt aan de VVD).quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
We krijgen pas een regering met een rol voor FvD als die 40+ zetels halen, anders zie ik ze echt gewoon genegeerd worden. Ze zijn hier nota bene nog steeds maar de 7e partij.
Ja maar ga dan niet lopen klagen over nationale milieu doelen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk naar Europese uitstoot kijken in dat geval. Als Duitsland kolencentrales sluit en Nederland daardoor meer gas verbrandt, dan stijgt hier de uitstoot, maar daalt hij in werkelijkheid fors.
Ik vond het al een vraagteken om mijn bestuurdersrol bij een TN van de VVD op Linkedin te zetten, maar echt actief politieke of andere uitingen daarop plaatsen slaat echt nergens op. Het is geen Hyves ofzo.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
Dat geklaag op LinkedIn is trouwens hilarisch, alsof we nog in 2020/2021 leven.
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is nogal raar om te doen alsof een huurder die de hypotheek voor een woning niet rond kan krijgen geholpen is om in diezelfde woning te wonen door hem te huren.
We zullen zien maar ik denk dat dit kan. Niet dat ze allemaal in de regering hoeven. Minderheidsregering over rechts kan ook. Stakingsrecht eraan, demonstratierecht eraan, einde ANBI voor Extinction Rebellion, subsidie voor Civitas Cristiana, verdere sloop NPO, beperken toegang tot de rechter voor zowel burgers als ideeële NGOs, verdere sabotage van de statistieken, verbieden van organisaties met een pennenstreek door de minister etc.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat FvD geen regerings- of gedoogrol spelen. Wat er daar bijkomt gaat weer ten koste van andere partijen op rechts.
De enige nog enigszins met FvD mogelijke coalitie zou PVV+Ja21+VVD+FvD+BBB+SGP zijn en dan zou je nu op 68 zitten. Met 6 partijen.
Amerikaanse invloeden. Het Amerikaanse bedrijfsleven besloot zo'n tien jaar geleden (onder invloed van twitter voornamelijk) om het ineens belangrijk te vinden zo progressief mogelijk over te komen. Dat betekende dat alles een politieke arena werd, ook het dagelijkse bedrijfsleven. HR-typetjes deden het goed in die omgeving, dat is wat je op LinkedIn voornamelijk ziet. Dat hele gedoe leverde uiteindelijk niets op en ze zijn er weer van af gestapt, maar subcultuurtjes blijven natuurlijk na-etteren. In Nederland zijn we wat trager.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik vond het al een vraagteken om mijn bestuurdersrol bij een TN van de VVD op Linkedin te zetten, maar echt actief politieke of andere uitingen daarop plaatsen slaat echt nergens op. Het is geen Hyves ofzo.
Het blijft toch vreemd dat er mensen zijn die niet door hebben dat er ook mensen zijn die graag willen huren, om allerlei redenen. Ja, huizenbezit is goed maar er moet ook een goede huurmarkt zijn. De vraag bestaat.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).
Artikel 1 moet ook weer teruggebracht worden naar het oorspronkelijke model. Het is hier in oorsprong nooit voor bedoeld geweest.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Art 1 gaat nog veel verder. Er staat: "Allen die zich in Nederland bevinden". Er staat niets over Nederlands staatsburgerschap. Alleen hier zijn is al voldoende. Dus zelfs de afgewezen asielzoeker of illegale immigrant valt hier onder. Dat beseffen helaas te weinig mensen.
En dan gaat het nu nog een stapje verder: we hebben het hier over mensen met een verblijfsvergunning. Die hebben echt net zo veel rechten in Nederland als die van iemand wiens voorvader al mee vocht met de troepen van Willem van Oranje. Daar kan en mag niet aan getornd worden. En dat doe je wel met een tweederangs staatsburgerschap.
Ik ben zelf van koop naar huur gegaan. Meerdere redenen voor, een relatie van (toen) net een halfjaar en dus geen zin om meteen iets te kopen en ik heb simpelweg geen 7 ton over voor een rijtjeshuis.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het blijft toch vreemd dat er mensen zijn die niet door hebben dat er ook mensen zijn die graag willen huren, om allerlei redenen. Ja, huizenbezit is goed maar er moet ook een goede huurmarkt zijn. De vraag bestaat.
Dat fatsoen was technologie verdwenen toen ze, zonder serieuze interne strubbelingen, na het vertrek van Rutte vol voor samenwerking met Wilders gingen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:49 schreef Japepk het volgende:
Overigens echt walgelijk van al die rechtse partijen om zo'n stampij te maken over een vroege schorsing voor een iftar. Voor mij het laatste zetje dat de VVD landelijk nodig had om mijn stem te verliezen. Het fatsoen is in die partij momenteel ver te zoeken.
er zijn heel veel manieren om een verblijfsvergunning te krijgen voor Nederland, een van de populairste is de dummy daddy of de nieuwe vakantie partner, de route via een AZC is de domstequote:Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.
En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Eens dat we nu in een bubbel zitten, een correctie van een procent of 20 binnenkort zou me niet verbazen. En bij een huis van 750k heb je het dan over 150k die verdwijnt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben zelf van koop naar huur gegaan. Meerdere redenen voor, een relatie van (toen) net een halfjaar en dus geen zin om meteen iets te kopen en ik heb simpelweg geen 7 ton over voor een rijtjeshuis.
Ook hier zegt iedereen en zijn moeder dat de huizenmarkt alle kenmerken van een bubbel heeft en ook hier kijkt iedereen alleen maar naar zijn maandlast en boeit de enorme schuld die je feitelijk aangaat niemand. Oud genoeg om eind jaren '90 bewust meegemaakt te hebben waar ook de huizenprijzen "nooit" meer zouden dalen en de makelaars met petjes bij de voordeur stonden voor je finale bod bij eerste bezichtiging.
Kan ik naast zitten natuurlijk, maar doen alsof een huis kopen een absolute zekerheid van vermogensopbouw is, is gewoon lulkoek. Prik je net het verkeerde moment en moet je weg (scheiding, prachtbaan ver weg, kinderen, weet ik het) dan heb je gewoon een groot probleem.
Zoiets is ook gebeurd in de jaren '80 toen er ineens een enorme rente verhoging kwam.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we nu in een bubbel zitten, een correctie van een procent of 20 binnenkort zou me niet verbazen. En bij een huis van 750k heb je het dan over 150k die verdwijnt.
Daar zitten wel wat goede ideeën tussen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We zullen zien maar ik denk dat dit kan. Niet dat ze allemaal in de regering hoeven. Minderheidsregering over rechts kan ook. Stakingsrecht eraan, demonstratierecht eraan, einde ANBI voor Extinction Rebellion, subsidie voor Civitas Cristiana, verdere sloop NPO, beperken toegang tot de rechter voor zowel burgers als ideeële NGOs, verdere sabotage van de statistieken, verbieden van organisaties met een pennenstreek door de minister etc.
Da's waar, maar vereist wel een hele grote mits (of mitsen). Een relatie die standhoudt bijvoorbeeld. Een baan die standhoudt of gemakkelijk vervangen kan worden door iets vergelijkbaars. Een lichaam dat blijft werken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:09 schreef Hanca het volgende:
Nou zitten mensen die gewoon een huis hebben om te wonen en voorlopig te blijven zitten, ongeacht hun hypotheek, natuurlijk over het algemeen wel goed. Ook bij een prijsdaling. Sowieso hebben de meesten een gigantische overwaarde natuurlijk. Voor die mensen is een huis ook geen investeringsobject.
Klopt natuurlijk helemaal. Al kun je die laatste ook verzekeren (als mijn vrouw arbeidsongeschikt raakt, hebben we bijna geen hypotheek meer over, als ze overlijdt dan helemaal niet meer). Maar toch: als je een huis vooral als woning ziet en niet als beleggingsobject, is de waarde natuurlijk minder spannend.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Da's waar, maar vereist wel een hele grote mits (of mitsen). Een relatie die standhoudt bijvoorbeeld. Een baan die standhoudt of gemakkelijk vervangen kan worden door iets vergelijkbaars. Een lichaam dat blijft werken.
Om vervolgens te zeggen (óók over het tienpuntenplan) "we zijn het inhoudelijk eens, inhoudelijk zijn er raakvlakken, maar onbetrouwbaar en incompetent".quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat fatsoen was technologie verdwenen toen ze, zonder serieuze interne strubbelingen, na het vertrek van Rutte vol voor samenwerking met Wilders gingen?
Ik gok dat 90% van de huishoudens hun woning ook wel zo ziet. Echter, iedereen gaat er wel vanuit dat de op zijn minst de aankoopwaarde ervoor terug krijgt als je zou verkopen. Verkopen doen mensen (vaak) alleen als daar aanleiding voor is; invalide of ouderdom en dus gelijkvloers willen wonen, of gezinsuitbreiding en meer ruimte nodig hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Al kun je die laatste ook verzekeren (als mijn vrouw arbeidsongeschikt raakt, hebben we bijna geen hypotheek meer over, als ze overlijdt dan helemaal niet meer). Maar toch: als je een huis vooral als woning ziet en niet als beleggingsobject, is de waarde natuurlijk minder spannend.
Als je de hypotheekwaarde maar terug krijgt. En als het goed is lost vrijwel iedereen nu af.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:23 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik gok dat 90% van de huishoudens hun woning ook wel zo ziet. Echter, iedereen gaat er wel vanuit dat de op zijn minst de aankoopwaarde ervoor terug krijgt als je zou verkopen. Verkopen doen mensen (vaak) alleen als daar aanleiding voor is; invalide of ouderdom en dus gelijkvloers willen wonen, of gezinsuitbreiding en meer ruimte nodig hebben.
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:29 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, we gaan het zien, ik vrees echt dat er een behoorlijke crisis met behoorlijk wat ontslagen en daling van de huizenprijzen komt binnen nu en 4 jaar. Kan de hele meerjarenbegroting ook weer in de prullenbak.
Waar kan ik tekenen? Overigens is God almachtig nog vrij non-specifiek.quote:Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Er is dus plaats voor geloof thuis, maar niet in de tweede kamer?
Misschien moeten we dan ook maar wat doen aan de eed: “zo waarlijk helpe mij God almachtig” of moet de microfoon uitgezet worden als weer een SGP’er iets uit de bijbel declameert.
als er een economische dip komt, met minder werk en hogere rentes, dan daalt het leenvermogen en daar is de huizenprijs wel erg afhankelijk van.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.
Ontslagen waardoor er veel huizen geveild gaan worden omdat je dan de torenhoge hypotheken niet meer kunt betalen. En ook een daling in vraag naar huizen boven de 4,5 ton, omdat er minder mensen dat kunnen betalen, zeker als de rente meer stijgt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:31 schreef Japepk het volgende:
[..]
Op basis waarvan dan? Massaal bouwen gaat niet gebeuren en de nood wordt alleen maar groter.
Oké, je lijkt stellig. Waarom zouden die ontslagen komen? Ik ben er benieuwd naar hoorquote:Op woensdag 11 maart 2026 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ontslagen waardoor er veel huizen geveild gaan worden omdat je dan de torenhoge hypotheken niet meer kunt betalen. En ook een daling in vraag naar huizen boven de 4,5 ton, omdat er minder mensen dat kunnen betalen, zeker als de rente meer stijgt.
Is toch ook logisch wanneer je geen begroting rond hoeft te rekenen en niet wordt gefactchecked.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
Ik snap die ophef ook niet, maar kom op dat Denk doet dit toch weer puur om te provoceren? En ze trappen er nog in ook.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:49 schreef Japepk het volgende:
Overigens echt walgelijk van al die rechtse partijen om zo'n stampij te maken over een vroege schorsing voor een iftar. Voor mij het laatste zetje dat de VVD landelijk nodig had om mijn stem te verliezen. Het fatsoen is in die partij momenteel ver te zoeken.
Ik ben absoluut niet pro-Denk, integendeel. Maar de reacties hierop van wat we eerder zagen als fatsoenlijke partijen, vind ik ronduit stuitend.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik snap die ophef ook niet, maar kom op dat Denk doet dit toch weer puur om te provoceren? En ze trappen er nog in ook.
Dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel het zoveelste incident met die vent.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:19 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet pro-Denk, integendeel. Maar de reacties hierop van wat we eerder zagen als fatsoenlijke partijen, vind ik ronduit stuitend.
Dit is echt onzin. Er zitten nare kanten aan DENK (overigens is de liefde voor Erdogan wel veel minder geworden) met rare posters maar hun stemgedrag is op belangrijke issues progressief. Van abortus tot drugs. De partijleider is openlijk ongelovig en seculier.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:24 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is natuurlijk wel het zoveelste incident met die vent.
Als het aan hem ligt spreken we allemaal Turks en worden we morgen nog een Moslim land.
Net zo'n walgelijke vent als Baudet.
Dat is natuurlijk gewoon een goed verborgen masker. Geloof je het zelf? De ware aard komt elke keer naar boven bij de ''Moslim'' vraagstukken. Alleen ze verpakken het wat slimmer dan FVD.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Er zitten nare kanten aan DENK (overigens is de liefde voor Erdogan wel veel minder geworden) met rare posters maar hun stemgedrag is op belangrijke issues progressief. Van abortus tot drugs. De partijleider is openlijk ongelovig en seculier.
Het is nu juist geen religieuze partij, wat natuurlijk niet verbaast gezien de vele van de PvdA afkomstige personen. Ze zitten veel dichter bij D66 dan SGP/FvD op ethisch gebied.
Vrij simpel, er komt een zware economische crisis aan: https://www.ad.nl/economi(...)akt-worden~a5c88a01/quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:58 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oké, je lijkt stellig. Waarom zouden die ontslagen komen? Ik ben er benieuwd naar hoor
Wanneer zij met hun zetels de doorslag kunnen geven voor D66 plannetjes dan zie je hun ware aard. Dat is ook met de PVV zo (stemmen vooral 'links' als zij niet de doorslaggevende stem zijn). Ik zal er nooit op stemmen maar een SGP, de SGP hun EU-vriend JA21 of FvD zijn ze zeker niet.quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon een goed verborgen masker. Geloof je het zelf? De ware aard komt elke keer naar boven bij de ''Moslim'' vraagstukken. Alleen ze verpakken het wat slimmer dan FVD.
Beter sluit men Denk uit.quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
JA21-leider Joost Eerdmans vindt dat Forum voor Democratie niet mag worden uitgesloten in gemeenteraden, zegt hij in Nieuws van de Dag. „Wij willen met alle partijen prima samenwerken."
Is het dus eens met PVV en Hart voor Den Haag in Den Haag...
@:KarelDeStoute
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |