En je punt is? Dat alle Turken en Marokkanen hetzelfde lot gaan krijgen als de Joden gezien je vergelijking?quote:Op woensdag 11 maart 2026 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het aantal Turken en Marokkanen is de afgelopen 25 jaar met circa 200000 personen toegenomen (inclusief dubbele nationaliteiten). Ik zou dat een vrij beperkte stijging willen noemen.
Het proces dat ik beschreef staat daar natuurlijk volstrekt los van. Om even weer de vergelijking te maken: tussen 1929 en 1938 namen het aantal Joden in Duitsland gewoon nog toe. Zelfs nog nadat de rassenwetten ingingen.
Het is ook niet alsof ze op loopafstand van het grootste en best bereikbare station van het land zitten. Met legio parkeerruimte net buiten die wijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die bewoners mogen er aan wennen dat niet ieder huishouden uit gezinnen met 2,3 kind en een volvo bestaat.
Daar liep inderdaad nog een POL topic over, die 'vrijwillige' remigratie. Waarbij elk persoon met een migratieachtergrond (gedefinieerd door het land van herkomst van de grootouders!), incluis genationaliseerden toch maar weg moesten. Van 'onder dwang' (=deportatie) tot 'flink aansporen'. Dar bleef zeker niet bij volledig vrijblijvend met louter een emigratie-premie. Veel FoK!-ers bekenden daar kleur.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gaat niet om uitgeprocedeerde, maar om hele bevolkingsgroepen van mensen die hier rechtmatig wonen en vaak ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben.
niemand die hierheen is gekomen met de boot of anderszins gaat terug , zou ik ook niet doenquote:Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, niet in de manier waarop er door ranzig-rechts over wordt gefantaseerd, die bedoelen met 'remigratie' namelijk wel vertrek onder lichte dwang.
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 03:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niemand die hierheen is gekomen met de boot of anderszins gaat terug , zou ik ook niet doen
ze krijgen geen mens het vliegtuig in
er is altijd wel een advocaat die wat kan bedenken , zelfs de Schiphol hokken staan nu leeg
Willen we dat die mensen integreren, hier werk zoeken, bedrijfjes starten e.d.? Permanent een zwaard van damocles boven hun hoofd hangen nodigt dan niet uit. Los van het feit dat dit al eens is geprobeerd en terug is gefloten door de rechter, het gaat tegen de mensenrechten in.quote:Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
dat zijn mooie voorwaarden idd om te mogen blijven. In Denemarken kan het ook toch?quote:Op woensdag 11 maart 2026 06:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Willen we dat die mensen integreren, hier werk zoeken, bedrijfjes starten e.d.? Permanent een zwaard van damocles boven hun hoofd hangen nodigt dan niet uit. Los van het feit dat dit al eens is geprobeerd en terug is gefloten door de rechter, het gaat tegen de mensenrechten in.
De verwijdering van die groepen uit onze samenleving is en blijft toch gewoon het einddoel van uiterst rechts?quote:Op woensdag 11 maart 2026 00:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En je punt is? Dat alle Turken en Marokkanen hetzelfde lot gaan krijgen als de Joden gezien je vergelijking?
Als je dat elke vijf jaar blijft evalueren (eventueel generaties lang), dan creëer je toch gewoon tweederangs burgers, die nooit echt Nederlander mogen worden?quote:Op woensdag 11 maart 2026 06:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat zijn mooie voorwaarden idd om te mogen blijven. In Denemarken kan het ook toch?
Dat zijn geen mooie voorwaarden, aangezien iedereen werkloos kan worden, zelfs de beste werknemer. Maar het zijn ook niet de bedoelde voorwaarden, de bedoelde voorwaarde is kijken of het veilig is in je land. Als jij elk moment terug gestuurd kan worden op het moment dat BuZa bepaalt dat het veilig kan (je hebt er zelf geen invloed op), dan heb je geen leven. Dan kun je hier niks opbouwen. Altijd leven in de angst teruggestuurd te worden. Inclusief kinderen, zelfs hier geboren kinderen, die hier gewoon naar school gaan maar weten dat het misschien wel nutteloos is om dat te doen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 06:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat zijn mooie voorwaarden idd om te mogen blijven. In Denemarken kan het ook toch?
waarom zijn dat tweederangsburgers? Gewoon voorwaarden stellen, inclusief een onveilig thuisland.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je dat elke vijf jaar blijft evalueren (eventueel generaties lang), dan creëer je toch gewoon tweederangs burgers, die nooit echt Nederlander mogen worden?
Nee. Geen enkele partij heeft dat als doelstelling. Turken worden überhaupt zelden genoemd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De verwijdering van die groepen uit onze samenleving is en blijft toch gewoon het einddoel van uiterst rechts?
Dat willen we inderdaad en daarom stellen we voorwaarden aan het verblijf hier. We zijn het volste land van Europa dus moeten wij alleen selecteren op mensen die potentie en inzet tonen. Als ze daar niet aan kunnen voldoen zoeken ze maar een andere gekke Henkie.quote:Op woensdag 11 maart 2026 06:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Willen we dat die mensen integreren, hier werk zoeken, bedrijfjes starten e.d.? Permanent een zwaard van damocles boven hun hoofd hangen nodigt dan niet uit. Los van het feit dat dit al eens is geprobeerd en terug is gefloten door de rechter, het gaat tegen de mensenrechten in.
Nogmaals: dat is absoluut niet een voorwaarde zoals die bedoeld wordt in het voorstel van evaluatie van de verblijfsvergunningen. Het voorstel kijkt puur en alleen naar de situatie in het geboorteland (van de ouders).quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat willen we inderdaad en daarom stellen we voorwaarden aan het verblijf hier. We zijn het volste land van Europa dus moeten wij alleen selecteren op mensen die potentie en inzet tonen. Als ze daar niet aan kunnen voldoen zoeken ze maar een andere gekke Henkie.
Dat worden ze ook niet en dat zijn het ook. In geen enkel land met een sterke culturele traditie ben jij een "eersterangsburger" als je er komt wonen. Dat is wat moet je accepteren als je ergens komt wonen op latere leeftijd.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je dat elke vijf jaar blijft evalueren (eventueel generaties lang), dan creëer je toch gewoon tweederangs burgers, die nooit echt Nederlander mogen worden?
Jawel, de voorwaarde om te mogen blijven.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: dat is absoluut niet een voorwaarde zoals die bedoeld wordt in het voorstel van evaluatie van de verblijfsvergunningen. Het voorstel kijkt puur en alleen naar de situatie in het geboorteland (van de ouders).
Hier keihard werken of goed leren levert je dus niks op.
Omdat je dan nooit volwaardig burger kan worden, die in gelijke omstandigheden gelijk behandeld wordt. Dat doet ook iets met een mens en houdt integratie tegen (want uiteindelijk moet je altijd weer naar je “eigen land”, ook al ben je er nooit geweest).quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
waarom zijn dat tweederangsburgers? Gewoon voorwaarden stellen, inclusief een onveilig thuisland.
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat worden ze ook niet en dat zijn het ook. In geen enkel land met een sterke culturele traditie ben jij een "eersterangsburger" als je er komt wonen. Dat is wat moet je accepteren als je ergens komt wonen op latere leeftijd.
Word ik een Chinees als ik in China ga wonen? Word ik een Japanner als ik in Japan ga wonen? Word ik een Ethiopiër als ik in Ethiopië ga wonen? Word ik een Portugees als ik in Portugal ga wonen? We weten allemaal het antwoord op deze vraag maar in Nederland is dat ineens een probleem. Deze mensen vragen van ons een gunst, wij stellen de voorwaarden.
Minder, minder, minder!quote:Op woensdag 11 maart 2026 07:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee. Geen enkele partij heeft dat als doelstelling. Turken worden überhaupt zelden genoemd.
heeft echt weinig met apartheid te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.
Mijn dochters oma (schoonmoeder) is op haar vierde naar Nederland gekomen, moet mijn dochter nu weg?quote:Op woensdag 11 maart 2026 01:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar liep inderdaad nog een POL topic over, die 'vrijwillige' remigratie. Waarbij elk persoon met een migratieachtergrond (gedefinieerd door het land van herkomst van de grootouders!), incluis genationaliseerden toch maar weg moesten. Van 'onder dwang' (=deportatie) tot 'flink aansporen'. Dar bleef zeker niet bij volledig vrijblijvend met louter een emigratie-premie. Veel FoK!-ers bekenden daar kleur.
Natuurlijk wel. Mensen, eventueel generaties lang, een andere status geven vanwege hun afkomst is dat gewoon…quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
heeft echt weinig met apartheid te maken.
Een hypotheek krijgen wordt dan ook veel lastiger bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat je dan nooit volwaardig burger kan worden, die in gelijke omstandigheden gelijk behandeld wordt. Dat doet ook iets met een mens en houdt integratie tegen (want uiteindelijk moet je altijd weer naar je “eigen land”, ook al ben je er nooit geweest).
quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mijn dochters oma (schoonmoeder) is op haar vierde naar Nederland gekomen, moet mijn dochter nu weg?
Als jij je daar prettiger bij voelt het zo te noemen so be itquote:Op woensdag 11 maart 2026 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Mensen, eventueel generaties lang, een andere status geven vanwege hun afkomst is dat gewoon…
Als je hier een paspoort hebt ben je een Nederlands staatsburger en dan ben je voor de wet gelijk.quote:Art 1 GW
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dan gaan dus meer mensen naturalisatie aanvragen? Levert per saldo niet veel op maar we hebben wel mooi een extra obstakel in het leven geroepen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.
En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Wie gaat bepalen of iemand hier niet 'hoort'? En op welke criteria wordt die beslissing gebaseerd?quote:Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.
En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Dit is gewoon waanzinnig zielig. VVD toont gewoon hun bruinrechtse kant hier. Ergin heeft gelijk dat we rekening houden met allerlei christelijke en joodse feestdagen/evenementen. O wee als je vijftien minuten eerder pauze moet nemen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Wat een gezeur. Ik was het er helemaal mee eens dat een Bijbel, Tora en Koran niet thuishoren in de Tweede Kamer, maar laat die mensen toch even vijftien minuten wat eten na zonsondergang.
Seculiere Tweede Kamer jazeker; dat de volksvertegenwoordigers zelf seculier zijn mag je niet afdwingen.
Helaas zal 90% van Nederland dit niet meekrijgen maar die 10% geharnaste moslimhaters wordt weer goed bediend door De Telegraaf en SBS6.
Kom op zeg: er zijn al sinds eind jaren 80 islamitische leden in de Tweede Kamer.
Blijf lekker dromen jongen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.
Werd dat over Turken geroepen? Was het een partijstandpunt? Zijn er andere partijen?quote:
We hebben dan ook een Joods-Christelijke traditie. Hoeveel rekening wordt er eigenlijk met deze tradities gehouden in Islamitische landen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is gewoon waanzinnig zielig. VVD toont gewoon hun bruinrechtse kant hier. Ergin heeft gelijk dat we rekening houden met allerlei christelijke en joodse feestdagen/evenementen. O wee als je vijftien minuten eerder pauze moet nemen.
Hemelvaartsdag voortaan ook maar gewoon vergaderen dan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is gewoon waanzinnig zielig. VVD toont gewoon hun bruinrechtse kant hier. Ergin heeft gelijk dat we rekening houden met allerlei christelijke en joodse feestdagen/evenementen. O wee als je vijftien minuten eerder pauze moet nemen.
Hoelang bestaat die Joods Christelijke traditie eigenlijk in Nederland?quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hebben dan ook een Joods-Christelijke traditie. Hoeveel rekening wordt er eigenlijk met deze tradities gehouden in Islamitische landen?
Maar goed, maak jezelf vooral belachelijk met je bruinrechts.
En alles met de realiteit. Ik vraag me af of de mensen hier ooit een ander land hebben bezocht.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
heeft echt weinig met apartheid te maken.
Waarom gaan jouw vragen altijd maar één kant op? Bevraag eerst eens wat feitenvrije dingen van je vrinden die hier vrijuit de revue passeren.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hemelvaartsdag voortaan ook maar gewoon vergaderen dan.
[..]
Hoelang bestaat die Joods Christelijke traditie eigenlijk in Nederland?
Wat hebben andere landen te maken met hoe we het in Nederland doen? Moet dat 1-op-1 hetzelfde zijn? Hoe consequent ga je daarin zijn?quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En alles met de realiteit. Ik vraag me af of de mensen hier ooit een ander land hebben bezocht.
Op zijn best pas sinds de Tweede Wereldoorlog.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:
Je beseft toch ook wel dat het nooit genoeg zal zijn? Na de Marokkanen is er wel weer een ander land of simpelweg selectie op geloof.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Werd dat over Turken geroepen? Was het een partijstandpunt? Zijn er andere partijen?
Nee, nee, nee!
Het gaat niet om regels, het gaat om hoe men ertegenaan kijkt. In elk land met een lange culturele traditie ziet men je als een buitenlander als je daar op volwassen leeftijd naartoe komt. En iedereen die zegt dat dat niet zo is, liegt zichzelf voor. Het is ook helemaal niet erg. Je komt immers van buiten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat hebben andere landen te maken met hoe we het in Nederland doen? Moet dat 1-op-1 hetzelfde zijn? Hoe consequent ga je daarin zijn?
Mijn zus en haar vrouw vermijden toch best een flink aantal landen om op vakantie te gaan, omdat dat tot problemen zou kunnen leiden. Gaan we dat hier dan ook invoeren?
Of doen we het in Nederland zoals wij het doen, ongeacht wat andere landen doen?
Niet, ze zijn heel lang hooguit getolereerd, maar enkel als ze volledig assimileerden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is één keer geroepen door een partijleider op een bewonersavond van een totaal uitgespeelde partij.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je beseft toch ook wel dat het nooit genoeg zal zijn? Na de Marokkanen is er wel weer een ander land of simpelweg selectie op geloof.
Maar doe gerust naïef je oren en ogen dicht.
Hoe lang werkt zoiets door? Moeten de kinderen of kleinkinderen van zo’n persoon ook elke vijf jaar door de mangel?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat niet om regels, het gaat om hoe men ertegenaan kijkt. In elk land met een lange culturele traditie ziet men je als een buitenlander als je daar op volwassen leeftijd naartoe komt. En iedereen die zegt dat dat niet zo is, liegt zichzelf voor. Het is ook helemaal niet erg. Je komt immers van buiten.
Het betekent ook dat wonen in dat land niet vanzelfsprekend is en gepaard gaat met voorwaarden. Jij komt er immers naartoe. Niemand vroeg jou te komen. Allemaal heel logisch.
Je stelt vragen voordat je hebt geaccepteerd dat dit zo is omdat je niet kunt accepteren dat het zo is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe lang werkt zoiets door? Moeten de kinderen of kleinkinderen van zo’n persoon ook elke vijf jaar door de mangel?
Of moet iemand die hier op zijn 20e als vluchteling is gekomen en op zijn 60e werkloos wordt?
Ik stel vragen om je te confronteren met de praktische en menselijke bezwaren van je droombeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je stelt vragen voordat je hebt geaccepteerd dat dit zo is omdat je niet kunt accepteren dat het zo is.
Kinderen en kleinkinderen die hier geboren zijn zijn gewoon Nederlander. Een buitenlander is iemand die van buiten komt. Daar stellen we voorwaarden aan het verblijf. Diegene vraagt een gunst aan onze samenleving dus vragen wij wederkerigheid.
Je weet niet eens wat mijn "droombeeld" is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik stel vragen om je te confronteren met de praktische en menselijke bezwaren van je droombeeld.
Je vraagt waarom mijn vragen vooral jouw kant op gaan. Dat is eigenlijk vrij simpel: omdat ik op dit moment een groter probleem zie bij radicaal rechts.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom gaan jouw vragen altijd maar één kant op? Bevraag eerst eens wat feitenvrije dingen van je vrinden die hier vrijuit de revue passeren.
Dat presenteerde je hier toch met je ideeën?quote:Op woensdag 11 maart 2026 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat mijn "droombeeld" is.
Art 1 gaat nog veel verder. Er staat: "Allen die zich in Nederland bevinden". Er staat niets over Nederlands staatsburgerschap. Alleen hier zijn is al voldoende. Dus zelfs de afgewezen asielzoeker of illegale immigrant valt hier onder. Dat beseffen helaas te weinig mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je hier een paspoort hebt ben je een Nederlands staatsburger en dan ben je voor de wet gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |