abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:43:12 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220311336
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt vaak gesproken over gedwongen remigratie, FvD en PVV doen dat zelfs in de Kamer. Dat is gelijk aan deportatie.

En sommige idioten, ook in de politiek, gaan nog verder en willen geboren Nederlanders naar "het land van herkomst" sturen. Ook dat noemen ze remigratie maar is ook deportatie.
Bij remigratie is het idee dat het vrijwillig gaat. Dat kan door het aanbieden van een financiële compensatie of iets dergelijks. Deportatie lijkt me enkel bruikbaar indien het gaat om misdrijven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:43:22 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, niet in de manier waarop er door ranzig-rechts over wordt gefantaseerd, die bedoelen met 'remigratie' namelijk wel vertrek onder lichte dwang.
Diederik Boomsma van JA21 is bij meerdere van dat soort bijeenkomsten in Oostenrijk en Italië geweest.

In de Tweede Kamer durft hij het niet te zeggen, maar deze onuitgesproken agenda is er absoluut.

Geen misverstand: Wilders heeft het al heel lang over miljoenen moslims deporteren ("uitzetten")
https://www.nu.nl/algemee(...)slims-uitzetten.html
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220311342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In principe zeg je dan dat je een bepaalde ruimte per persoon wilt aanhouden die er eigenlijk gewoon niet is in binnensteden.
Ik zeg dat ik een leefbare omgeving wil houden.

En inderdaad, sommige delen van steden zijn dan nu al te vol. Als het op bepaalde toegangswegen rondom de spits volledig vast staat, moet je dat niet erger maken door meer woningen achter die toegangsweg te zetten. Is ook gevaarlijk, hulpdiensten kunnen er ook niet langs. Verkeersplannen zijn een essentieel onderdeel van woningbouw.

Dus ja, dan moet je wellicht kiezen voor meer woningen op een net iets minder drukke plek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220311346
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij remigratie is het idee dat het vrijwillig gaat. Dat kan door het aanbieden van een financiële compensatie of iets dergelijks. Deportatie lijkt me enkel bruikbaar indien het gaat om misdrijven.
Remigratie zoals de Nederlandse politici het gebruiken, gaat niet op vrijwillige basis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:46:55 #130
56749 BlaZ
pi_220311364
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Diederik Boomsma van JA21 is bij meerdere van dat soort bijeenkomsten in Oostenrijk en Italië geweest.

In de Tweede Kamer durft hij het niet te zeggen, maar deze onuitgesproken agenda is er absoluut.

Geen misverstand: Wilders heeft het al heel lang over miljoenen moslims deporteren ("uitzetten")
https://www.nu.nl/algemee(...)slims-uitzetten.html
quote:
DEN HAAG - Alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken moeten worden uitgezet
Dat is heel wat anders en wederom een duidelijke misrepresentatie. Hoewel het over de jihad of sharia nadenken natuurlijk wel wat lastig te controleren is.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:48:28 #131
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220311368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg dat ik een leefbare omgeving wil houden.

En inderdaad, sommige delen van steden zijn dan nu al te vol. Als het op bepaalde toegangswegen rondom de spits volledig vast staat, moet je dat niet erger maken door meer woningen achter die toegangsweg te zetten. Is ook gevaarlijk, hulpdiensten kunnen er ook niet langs. Verkeersplannen zijn een essentieel onderdeel van woningbouw.

Dus ja, dan moet je wellicht kiezen voor meer woningen op een net iets minder drukke plek.
Onze steden hebben voor Europese begrippen juist al een vrij lage bevolkingsdichtheid, wat op zich raar is in een relatief dichtbevolkt land. Onze huizen zijn per persoon verhoudingsgewijs ook vrij ruimbemeten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:49:06 #132
56749 BlaZ
pi_220311370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Remigratie zoals de Nederlandse politici het gebruiken, gaat niet op vrijwillige basis.
Dan gaat het ook niet om remigratie, het probleem hier lijkt me eerder taalverloedering.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:49:47 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311373
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:43 schreef BlaZ het volgende:
Deportatie lijkt me enkel bruikbaar indien het gaat om misdrijven.
Wat je dus kunt uitlokken. De inzichten over psychologie en groepsprocessen zijn gegroeid. Je kunt systematisch een bevolkingsgroep in deze positie zetten. Een bevolkingsgroep die nooit Nederlander zal worden en nooit afstand kan doen van hun tweede nationaliteit.

Dit proces is in Nederland bedoeld en onbedoeld al 25 jaar aan de gang trouwens. Een deel van de VVD en voorheen ook een smaldeel in het CDA heeft deze segregatie agenda. Van Martin Bosma weet ik 100% zeker dat hij er zo naar kijkt, hierbij geïnspireerd door Apartheid Zuid-Afrika.

Zo cynisch is het. Wat je als misdrijf definieert is natuurlijk deels subjectief. De bewijslast kun je mee rommelen (en wordt al mee gerommeld! Onder het mom van strenger straffen), je kunt de bewijslast zoveel mogelijk omdraaien, en als je in de toekomst voor alles tot zes jaar niet meer de rechter inschakelt is het helemaal bingo. Meneer Rinus Otto mag dan de deportatiestempel zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220311376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Onze steden hebben voor Europese begrippen juist al een vrij lage bevolkingsdichtheid, wat op zich raar is in een relatief dichtbevolkt land. Onze huizen zijn per persoon verhoudingsgewijs ook vrij ruimbemeten.
Vergeleken met de grote buitenlandse steden waar niemand een auto heeft en alles met de metro gaat, klopt. Maar die situatie gaat vrijwel nergens in Nederland op.

Als een situatie nu al vastgelopen is, moet je het gewoon niet verergeren. Ruimte voor woningbouw op wel geschikte plekken is ook het probleem niet, ruimte genoeg in elke Nederlandse gemeente. Alleen niet op elke plek in elke gemeente.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:51:37 #135
56749 BlaZ
pi_220311377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:48 schreef -XOR- het volgende:

Onze huizen zijn per persoon verhoudingsgewijs ook vrij ruimbemeten.
Er zijn redelijk grote verschillen tussen de randstad en daarbuiten:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rvlakte-in-nederland
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:54:17 #136
56749 BlaZ
pi_220311392
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat je dus kunt uitlokken. Je kunt systematisch een bevolkingsgroep in deze positie zetten. Een bevolkingsgroep die nooit Nederlander zal worden en nooit afstand kan doen van hun tweede nationaliteit.

Dit proces is in Nederland bedoeld en onbedoeld al 25 jaar aan de gang trouwens. Een deel van de VVD en voorheen ook een smaldeel in het CDA heeft deze segregatie agenda. Van Martin Bosma weet ik 100% zeker dat hij er zo naar kijkt, hierbij geïnspireerd door Apartheid Zuid-Afrika.

Zo cynisch is het. Wat je als misdrijf definieert is natuurlijk deels subjectief. De bewijslast kun je mee rommelen (en wordt al mee gerommeld! Onder het mom van strenger straffen) en als je in de toekomst voor alles tot zes jaar niet meer de rechter inschakelt is het helemaal bingo. Meneer Rinus Otto mag dan de deportatiestempel zetten.
Dat niet inschakelen van de rechter voor alles tot zes is wel een gigantisch probleem.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:57:33 #137
56749 BlaZ
pi_220311414
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vergeleken met de grote buitenlandse steden waar niemand een auto heeft en alles met de metro gaat, klopt. Maar die situatie gaat vrijwel nergens in Nederland op.

Als een situatie nu al vastgelopen is, moet je het gewoon niet verergeren. Ruimte voor woningbouw op wel geschikte plekken is ook het probleem niet, ruimte genoeg in elke Nederlandse gemeente. Alleen niet op elke plek in elke gemeente.
De lagere bevolkingsdichtheden hebben vooral te maken met de bouwstijl. In steden als Barcelona of Athene met hoge dichtheden zijn de blokken voornamelijk in de 19e eeuw gebouwd, de Nederlandse steden zijn later gebouwd met lagere dichtheden en ruimere infrastructuur waardoor eigenlijk altijd een combinatie van auto en OV noodzakelijk is.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:59:51 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]
Dat is heel wat anders en wederom een duidelijke misrepresentatie. Hoewel het over de jihad of sharia nadenken natuurlijk wel wat lastig te controleren is.
Het wordt natuurlijk opzettelijk heel breed gedefinieerd en op zo een manier dat je je onschuld niet kan aantonen (dat zou bovendien een omdraaiing van de bewijslast zijn). De Koran lezen zou al betekenen dat je nadenkt over de sharia.

Waarom gaan we de gemiddelde Feyenoord supporter niet deporteren? Bij aanraking met de politie: hup naar Texel of Curaçao.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220311445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:33 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is het bouwen van een huis hier veel duurder dan Nostra?
Het eerste zoekresultaat op google geeft voor 2026:
[ code verwijderd ]

Helaas is bouwgrond per m2 in 2025 112% duurder dan in 2015
Grond is sowieso killing hier ja. bouwkosten zijn in de UK juist een stuk hoger. Dat hoeft niet per se, maar dan heb je dus niet het meest luxe en krijg je vanzelf wel wat klaaggroepjes zoals Klop dan aanhaalt.

Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220311463
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Grond is sowieso killing hier ja. bouwkosten zijn in de UK juist een stuk hoger. Dat hoeft niet per se, maar dan heb je dus niet het meest luxe en krijg je vanzelf wel wat klaaggroepjes zoals Klop dan aanhaalt.

[ afbeelding ]
Maar die grond is vooral duur als het van particuliere eigenaren is. En landbouwgrond is duur omdat we (terecht) over willen op grondgebonden landbouw, daar is meer ipv minder grond voor nodig.

Lagere grondprijzen helpen trouwens niet per definitie: https://www.binnenlandsbe(...)kan-ook-te-laag-zijn
  dinsdag 10 maart 2026 @ 22:08:04 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311474
quote:

[..]

[ afbeelding ]
De bouwkwaliteit is in het VK gemiddeld niet heel hoog (meerdere aanwijzingen voor), en dat van die prefabboer zit daar waarschijnlijk weer onder (maar hé, die klagers brengen we voor de rechter voor smaad ofzo, Facebook pagina offline).

Lekker verdienen in het neoliberale paradijs met matige consumentenbescherming.
https://www.reddit.com/r/(...)xrv/comment/jrzhqpk/
https://www.quora.com/Why(...)UK?top_ans=344511636

Als maar zoveel mogelijk grond en vastgoed in zo weinig mogelijk handen terecht komt! Even wachten op een crisisje..
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 10 maart 2026 @ 22:24:53 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311573
twitter

twitter

Wat een gezeur. Ik was het er helemaal mee eens dat een Bijbel, Tora en Koran niet thuishoren in de Tweede Kamer, maar laat die mensen toch even vijftien minuten wat eten na zonsondergang.

Seculiere Tweede Kamer jazeker; dat de volksvertegenwoordigers zelf seculier zijn mag je niet afdwingen.

Helaas zal 90% van Nederland dit niet meekrijgen maar die 10% geharnaste moslimhaters wordt weer goed bediend door De Telegraaf en SBS6.

Kom op zeg: er zijn al sinds eind jaren 80 islamitische leden in de Tweede Kamer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 10 maart 2026 @ 22:46:24 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311684
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Builder Persimmon lacks minimum house standards, report finds
https://www.bbc.com/news/business-50827576
(en er zijn meer artikelen, ook over zwaar ondermaatse brandveiligheid)

"Klaaggroepje"...

Maar ach, als je langzaam aan het toewerken bent naar Braziliaanse favelas en zulke klassenverhoudingen dan komt uiteindelijk een brand niet eens op de radar natuurlijk.

Als Van Gool maar zijn zooi kan neerzetten. Consumentenprogrammas muilkorven we, facebookpaginas offline en "activistische anti-prefab rechters" leggen we aan banden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 10-03-2026 22:51:42 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220311731
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
Builder Persimmon lacks minimum house standards, report finds
https://www.bbc.com/news/business-50827576
Dat onderzoek hebben ze zelf geïnstigeerd, gepubliceerd en ernaar gehandeld. Zoals het hoort.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 23:06:17 #145
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311776
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat onderzoek hebben ze zelf geïnstigeerd, gepubliceerd en ernaar gehandeld. Zoals het hoort.
We zijn in 2026 en nog steeds lopen er rechtzaken. De klanttevredenheid is nog steeds één van de laagste.

Het zal allemaal wel. Het laat op zijn minst zien dat het niet zomaar wat loze klagers waren - en zo werden ze door jou wel neergezet. Zonder de Grenfell Towers brand hadden wrs. niet eens hun eigen WC-eend onderzoekje gemaakt.

Het laat ook allemaal zien dat je er niet zorgeloos vanuit kunt gaan dat de bouwkwaliteit in orde is (in een land van toch al matige kwaliteit). Zoals het eerst wel werd gepresenteerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 10 maart 2026 @ 23:11:39 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220311794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Poel des doods is een normale uitdrukking. En als je foto's op zoekt van de kampen aan de rand van Europa zul je zien dat het een treffende uitdrukking is.
Waar zijn de lijken dan?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 23:12:55 #147
396550 Richestorags
pi_220311797
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, niet in de manier waarop er door ranzig-rechts over wordt gefantaseerd, die bedoelen met 'remigratie' namelijk wel vertrek onder lichte dwang.
Niks mis mee, als men moet vertrekken maar niet gaat.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 23:20:24 #148
396550 Richestorags
pi_220311812
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat je dus kunt uitlokken. De inzichten over psychologie en groepsprocessen zijn gegroeid. Je kunt systematisch een bevolkingsgroep in deze positie zetten. Een bevolkingsgroep die nooit Nederlander zal worden en nooit afstand kan doen van hun tweede nationaliteit.

Zo cynisch is het. Wat je als misdrijf definieert is natuurlijk deels subjectief. De bewijslast kun je mee rommelen (en wordt al mee gerommeld! Onder het mom van strenger straffen), je kunt de bewijslast zoveel mogelijk omdraaien, en als je in de toekomst voor alles tot zes jaar niet meer de rechter inschakelt is het helemaal bingo. Meneer Rinus Otto mag dan de deportatiestempel zetten.
Dat werkt echt behoorlijk slecht gezien de bevolkingstoename de afgelopen 25 jaar. Overigens ben je nu een complot aan het beschrijven.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 23:53:07 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220311867
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niks mis mee, als men moet vertrekken maar niet gaat.
Dat gaat niet om uitgeprocedeerden, maar om hele bevolkingsgroepen van mensen die hier rechtmatig wonen en vaak ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 11-03-2026 08:01:26 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 11 maart 2026 @ 00:04:21 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220311883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat werkt echt behoorlijk slecht gezien de bevolkingstoename de afgelopen 25 jaar. Overigens ben je nu een complot aan het beschrijven.
Het aantal Turken en Marokkanen is de afgelopen 25 jaar met circa 200000 personen toegenomen (inclusief dubbele nationaliteiten). Ik zou dat een vrij beperkte stijging willen noemen.

Het proces dat ik beschreef staat daar natuurlijk volstrekt los van. Om even weer de vergelijking te maken: tussen 1929 en 1938 namen het aantal Joden in Duitsland gewoon nog toe. Zelfs nog nadat de rassenwetten ingingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')