abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220312598
quote:
Art 1 GW
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Als je hier een paspoort hebt ben je een Nederlands staatsburger en dan ben je voor de wet gelijk.
pi_220312661
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.

En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Dan gaan dus meer mensen naturalisatie aanvragen? Levert per saldo niet veel op maar we hebben wel mooi een extra obstakel in het leven geroepen?
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 08:41:20 #178
5428 crew  miss_sly
pi_220312721
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.

En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Wie gaat bepalen of iemand hier niet 'hoort'? En op welke criteria wordt die beslissing gebaseerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:44:21 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220312735
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]

Wat een gezeur. Ik was het er helemaal mee eens dat een Bijbel, Tora en Koran niet thuishoren in de Tweede Kamer, maar laat die mensen toch even vijftien minuten wat eten na zonsondergang.

Seculiere Tweede Kamer jazeker; dat de volksvertegenwoordigers zelf seculier zijn mag je niet afdwingen.

Helaas zal 90% van Nederland dit niet meekrijgen maar die 10% geharnaste moslimhaters wordt weer goed bediend door De Telegraaf en SBS6.

Kom op zeg: er zijn al sinds eind jaren 80 islamitische leden in de Tweede Kamer.
Dit is gewoon waanzinnig zielig. VVD toont gewoon hun bruinrechtse kant hier. Ergin heeft gelijk dat we rekening houden met allerlei christelijke en joodse feestdagen/evenementen. O wee als je vijftien minuten eerder pauze moet nemen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:45:09 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220312738
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.
Blijf lekker dromen jongen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:46:29 #181
396550 Richestorags
pi_220312745
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Minder, minder, minder!
Werd dat over Turken geroepen? Was het een partijstandpunt? Zijn er andere partijen?

Nee, nee, nee!
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:47:32 #182
396550 Richestorags
pi_220312755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is gewoon waanzinnig zielig. VVD toont gewoon hun bruinrechtse kant hier. Ergin heeft gelijk dat we rekening houden met allerlei christelijke en joodse feestdagen/evenementen. O wee als je vijftien minuten eerder pauze moet nemen.
We hebben dan ook een Joods-Christelijke traditie. Hoeveel rekening wordt er eigenlijk met deze tradities gehouden in Islamitische landen?

Maar goed, maak jezelf vooral belachelijk met je bruinrechts.
pi_220312768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hemelvaartsdag voortaan ook maar gewoon vergaderen dan.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We hebben dan ook een Joods-Christelijke traditie. Hoeveel rekening wordt er eigenlijk met deze tradities gehouden in Islamitische landen?

Maar goed, maak jezelf vooral belachelijk met je bruinrechts.
Hoelang bestaat die Joods Christelijke traditie eigenlijk in Nederland?
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:50:43 #184
396550 Richestorags
pi_220312772
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
heeft echt weinig met apartheid te maken.
En alles met de realiteit. Ik vraag me af of de mensen hier ooit een ander land hebben bezocht.
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:53:30 #185
396550 Richestorags
pi_220312789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:49 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hemelvaartsdag voortaan ook maar gewoon vergaderen dan.
[..]
Waarom gaan jouw vragen altijd maar één kant op? Bevraag eerst eens wat feitenvrije dingen van je vrinden die hier vrijuit de revue passeren.
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 08:57:01 #186
5428 crew  miss_sly
pi_220312803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En alles met de realiteit. Ik vraag me af of de mensen hier ooit een ander land hebben bezocht.
Wat hebben andere landen te maken met hoe we het in Nederland doen? Moet dat 1-op-1 hetzelfde zijn? Hoe consequent ga je daarin zijn?
Mijn zus en haar vrouw vermijden toch best een flink aantal landen om op vakantie te gaan, omdat dat tot problemen zou kunnen leiden. Gaan we dat hier dan ook invoeren?

Of doen we het in Nederland zoals wij het doen, ongeacht wat andere landen doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:58:57 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220312808
quote:
Op zijn best pas sinds de Tweede Wereldoorlog.

Abraham Kuyper zou dit volstrekt belachelijk hebben gevonden. Zoek maar na wat die over de Joden schreef.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220312821
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Werd dat over Turken geroepen? Was het een partijstandpunt? Zijn er andere partijen?

Nee, nee, nee!
Je beseft toch ook wel dat het nooit genoeg zal zijn? Na de Marokkanen is er wel weer een ander land of simpelweg selectie op geloof.

Maar doe gerust naïef je oren en ogen dicht.
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:01:55 #189
396550 Richestorags
pi_220312822
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat hebben andere landen te maken met hoe we het in Nederland doen? Moet dat 1-op-1 hetzelfde zijn? Hoe consequent ga je daarin zijn?
Mijn zus en haar vrouw vermijden toch best een flink aantal landen om op vakantie te gaan, omdat dat tot problemen zou kunnen leiden. Gaan we dat hier dan ook invoeren?

Of doen we het in Nederland zoals wij het doen, ongeacht wat andere landen doen?
Het gaat niet om regels, het gaat om hoe men ertegenaan kijkt. In elk land met een lange culturele traditie ziet men je als een buitenlander als je daar op volwassen leeftijd naartoe komt. En iedereen die zegt dat dat niet zo is, liegt zichzelf voor. Het is ook helemaal niet erg. Je komt immers van buiten.

Het betekent ook dat wonen in dat land niet vanzelfsprekend is en gepaard gaat met voorwaarden. Jij komt er immers naartoe. Niemand vroeg jou te komen. Allemaal heel logisch.
pi_220312854
quote:

[..]
Niet, ze zijn heel lang hooguit getolereerd, maar enkel als ze volledig assimileerden.
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:08:24 #191
396550 Richestorags
pi_220312859
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je beseft toch ook wel dat het nooit genoeg zal zijn? Na de Marokkanen is er wel weer een ander land of simpelweg selectie op geloof.

Maar doe gerust naïef je oren en ogen dicht.
Het is één keer geroepen door een partijleider op een bewonersavond van een totaal uitgespeelde partij.

Maar blaas het vooral op.
pi_220312868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat niet om regels, het gaat om hoe men ertegenaan kijkt. In elk land met een lange culturele traditie ziet men je als een buitenlander als je daar op volwassen leeftijd naartoe komt. En iedereen die zegt dat dat niet zo is, liegt zichzelf voor. Het is ook helemaal niet erg. Je komt immers van buiten.

Het betekent ook dat wonen in dat land niet vanzelfsprekend is en gepaard gaat met voorwaarden. Jij komt er immers naartoe. Niemand vroeg jou te komen. Allemaal heel logisch.
Hoe lang werkt zoiets door? Moeten de kinderen of kleinkinderen van zo’n persoon ook elke vijf jaar door de mangel?
Of moet iemand die hier op zijn 20e als vluchteling is gekomen en op zijn 60e werkloos wordt?
pi_220312879
De motivate valt toch helemaal weg als je elk moment terug naar land van herkomst moet, stel je hebt hier een eigen zaak opgebouwd.
Zou er meer begrip voor hebben om mensen die zich blijven misdragen terug te sturen
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:13:43 #194
396550 Richestorags
pi_220312889
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe lang werkt zoiets door? Moeten de kinderen of kleinkinderen van zo’n persoon ook elke vijf jaar door de mangel?
Of moet iemand die hier op zijn 20e als vluchteling is gekomen en op zijn 60e werkloos wordt?
Je stelt vragen voordat je hebt geaccepteerd dat dit zo is omdat je niet kunt accepteren dat het zo is.

Kinderen en kleinkinderen die hier geboren zijn zijn gewoon Nederlander. Een buitenlander is iemand die van buiten komt. Daar stellen we voorwaarden aan het verblijf. Diegene vraagt een gunst aan onze samenleving dus vragen wij wederkerigheid.

Wat mij betreft gaan de voorwaarden niet verder dan geen enkel strafblad en taalbeheersing op een iets hoger niveau dan nu.
pi_220312901
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je stelt vragen voordat je hebt geaccepteerd dat dit zo is omdat je niet kunt accepteren dat het zo is.

Kinderen en kleinkinderen die hier geboren zijn zijn gewoon Nederlander. Een buitenlander is iemand die van buiten komt. Daar stellen we voorwaarden aan het verblijf. Diegene vraagt een gunst aan onze samenleving dus vragen wij wederkerigheid.
Ik stel vragen om je te confronteren met de praktische en menselijke bezwaren van je droombeeld.
  woensdag 11 maart 2026 @ 09:15:51 #196
396550 Richestorags
pi_220312905
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik stel vragen om je te confronteren met de praktische en menselijke bezwaren van je droombeeld.
Je weet niet eens wat mijn "droombeeld" is.
pi_220312990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waarom gaan jouw vragen altijd maar één kant op? Bevraag eerst eens wat feitenvrije dingen van je vrinden die hier vrijuit de revue passeren.
Je vraagt waarom mijn vragen vooral jouw kant op gaan. Dat is eigenlijk vrij simpel: omdat ik op dit moment een groter probleem zie bij radicaal rechts.

Wat mij zorgen baart is dat een groot deel van dat discours steeds meer draait op onwaarheden, propaganda en een steeds hardere toon. Dat soort boodschappen voeden boosheid en verontwaardiging, en juist dat mobiliseert mensen en doet het beter in de algoritmes van sociale media. Het gevolg is dat vertrouwen in feiten, instituties en uiteindelijk in de rechtsstaat langzaam wordt uitgehold.

Ik ben opgegroeid in een Nederland dat juist bekend stond om emancipatie en uitbreiding van vrijheden. Het eerste homohuwelijk, een samenleving die stap voor stap opener werd, meer individuele vrijheid. Juist daarom vind ik het zorgelijk om te zien hoe het politieke debat steeds vaker draait om wantrouwen, vijandbeelden, het groepen tegen elkaar opzetten en het onder druk zetten van democratische instituties.

Als je naar concrete voorbeelden kijkt (en die zijn er legio) zie je waar die zorg vandaan komt: Polen onder PiS, waar de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht werd uitgehold. Hongarije onder Fidesz, waar media en instituties steeds meer onder politieke controle kwamen. De Verenigde Staten onder de Republikeinse Partij tijdens Trump, waar zelfs de legitimiteit van verkiezingen openlijk werd betwist. En Italië onder Fratelli d’Italia, waar opnieuw een radicaal rechtse beweging grote macht heeft gekregen.

Wat ik daarnaast opvallend vind is de tegenstrijdigheid in het verhaal. Radicaal rechts waarschuwt voortdurend dat de islam onze manier van leven zou bedreigen met conservatieve normen. Maar tegelijkertijd verdedigen veel van diezelfde bewegingen zelf ook vrij conservatieve ideeën over samenleving, cultuur en rechten, alleen dan zonder het “vreemde” etiket erop.

Dat betekent niet dat kritiek op religie, migratie of integratie niet legitiem is. Maar als je kijkt naar waar democratische instituties in westerse landen de afgelopen jaren daadwerkelijk onder druk zijn komen te staan, dan zie je dat dat veel vaker gebeurt vanuit radicaal rechtse politieke bewegingen dan vanuit islamitische gemeenschappen.

Dus ja, ik had hier ook een navraag doen over de extreme apartheid claim. Maar als ik moet kiezen waar ik mijn kritische vragen stel, dan stel ik ze liever bij de stroming die op dit moment aantoonbaar meer druk zet op democratische instituties.
pi_220313088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je weet niet eens wat mijn "droombeeld" is.
Dat presenteerde je hier toch met je ideeën?
pi_220313184

[ Bericht 100% gewijzigd door KaheemSaid op 11-03-2026 09:52:04 ]
pi_220313196
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je hier een paspoort hebt ben je een Nederlands staatsburger en dan ben je voor de wet gelijk.
Art 1 gaat nog veel verder. Er staat: "Allen die zich in Nederland bevinden". Er staat niets over Nederlands staatsburgerschap. Alleen hier zijn is al voldoende. Dus zelfs de afgewezen asielzoeker of illegale immigrant valt hier onder. Dat beseffen helaas te weinig mensen.

En dan gaat het nu nog een stapje verder: we hebben het hier over mensen met een verblijfsvergunning. Die hebben echt net zo veel rechten in Nederland als die van iemand wiens voorvader al mee vocht met de troepen van Willem van Oranje. Daar kan en mag niet aan getornd worden. En dat doe je wel met een tweederangs staatsburgerschap.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')