abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2026 @ 00:24:32 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220311911
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 00:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het aantal Turken en Marokkanen is de afgelopen 25 jaar met circa 200000 personen toegenomen (inclusief dubbele nationaliteiten). Ik zou dat een vrij beperkte stijging willen noemen.

Het proces dat ik beschreef staat daar natuurlijk volstrekt los van. Om even weer de vergelijking te maken: tussen 1929 en 1938 namen het aantal Joden in Duitsland gewoon nog toe. Zelfs nog nadat de rassenwetten ingingen.
En je punt is? Dat alle Turken en Marokkanen hetzelfde lot gaan krijgen als de Joden gezien je vergelijking?
pi_220311962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die bewoners mogen er aan wennen dat niet ieder huishouden uit gezinnen met 2,3 kind en een volvo bestaat.
Het is ook niet alsof ze op loopafstand van het grootste en best bereikbare station van het land zitten. Met legio parkeerruimte net buiten die wijk.

De mensen in die nieuwbouwwijk weten prima waar ze voor kiezen, en zijn daar content mee. Op een enkele zeikerd na, en die had er gewoon niet moeten gaan wonen. En een heleboel zeikerds die niet eens in dezelfde stad dan wel provincie wonen.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 11-03-2026 01:03:18 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220311967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat gaat niet om uitgeprocedeerde, maar om hele bevolkingsgroepen van mensen die hier rechtmatig wonen en vaak ook gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben.
Daar liep inderdaad nog een POL topic over, die 'vrijwillige' remigratie. Waarbij elk persoon met een migratieachtergrond (gedefinieerd door het land van herkomst van de grootouders!), incluis genationaliseerden toch maar weg moesten. Van 'onder dwang' (=deportatie) tot 'flink aansporen'. Dar bleef zeker niet bij volledig vrijblijvend met louter een emigratie-premie. Veel FoK!-ers bekenden daar kleur.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 maart 2026 @ 03:10:14 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220312062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, niet in de manier waarop er door ranzig-rechts over wordt gefantaseerd, die bedoelen met 'remigratie' namelijk wel vertrek onder lichte dwang.
niemand die hierheen is gekomen met de boot of anderszins gaat terug , zou ik ook niet doen

ze krijgen geen mens het vliegtuig in
er is altijd wel een advocaat die wat kan bedenken , zelfs de Schiphol hokken staan nu leeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220312069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 03:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niemand die hierheen is gekomen met de boot of anderszins gaat terug , zou ik ook niet doen

ze krijgen geen mens het vliegtuig in
er is altijd wel een advocaat die wat kan bedenken , zelfs de Schiphol hokken staan nu leeg
het is ook behoorlijk naief om te denken dat mensen die hier komen maar die hier niet horen massaal vrijwillig weg gaan.

En als je wel een nl paspoort of verblijfsvergunning hebt dan gebeurd er niks. Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
pi_220312149
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 03:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wel een goed plan om verblijfsvergunning altijd te blijven evalueren.
Willen we dat die mensen integreren, hier werk zoeken, bedrijfjes starten e.d.? Permanent een zwaard van damocles boven hun hoofd hangen nodigt dan niet uit. Los van het feit dat dit al eens is geprobeerd en terug is gefloten door de rechter, het gaat tegen de mensenrechten in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220312157
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 06:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Willen we dat die mensen integreren, hier werk zoeken, bedrijfjes starten e.d.? Permanent een zwaard van damocles boven hun hoofd hangen nodigt dan niet uit. Los van het feit dat dit al eens is geprobeerd en terug is gefloten door de rechter, het gaat tegen de mensenrechten in.
dat zijn mooie voorwaarden idd om te mogen blijven. In Denemarken kan het ook toch?
pi_220312215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 00:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En je punt is? Dat alle Turken en Marokkanen hetzelfde lot gaan krijgen als de Joden gezien je vergelijking?
De verwijdering van die groepen uit onze samenleving is en blijft toch gewoon het einddoel van uiterst rechts?
pi_220312218
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 06:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat zijn mooie voorwaarden idd om te mogen blijven. In Denemarken kan het ook toch?
Als je dat elke vijf jaar blijft evalueren (eventueel generaties lang), dan creëer je toch gewoon tweederangs burgers, die nooit echt Nederlander mogen worden?
pi_220312235
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 06:40 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Dat zijn geen mooie voorwaarden, aangezien iedereen werkloos kan worden, zelfs de beste werknemer. Maar het zijn ook niet de bedoelde voorwaarden, de bedoelde voorwaarde is kijken of het veilig is in je land. Als jij elk moment terug gestuurd kan worden op het moment dat BuZa bepaalt dat het veilig kan (je hebt er zelf geen invloed op), dan heb je geen leven. Dan kun je hier niks opbouwen. Altijd leven in de angst teruggestuurd te worden. Inclusief kinderen, zelfs hier geboren kinderen, die hier gewoon naar school gaan maar weten dat het misschien wel nutteloos is om dat te doen.

Dit is het schoolvoorbeeld van een maatregel die integratie voorkomt. Hoe creëer je ongemotiveerde mensen: nou precies zo.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220312240
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je dat elke vijf jaar blijft evalueren (eventueel generaties lang), dan creëer je toch gewoon tweederangs burgers, die nooit echt Nederlander mogen worden?
waarom zijn dat tweederangsburgers? Gewoon voorwaarden stellen, inclusief een onveilig thuisland.
  woensdag 11 maart 2026 @ 07:13:07 #162
396550 Richestorags
pi_220312245
quote:
5s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De verwijdering van die groepen uit onze samenleving is en blijft toch gewoon het einddoel van uiterst rechts?
Nee. Geen enkele partij heeft dat als doelstelling. Turken worden überhaupt zelden genoemd.
  woensdag 11 maart 2026 @ 07:16:44 #163
396550 Richestorags
pi_220312264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 06:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat willen we inderdaad en daarom stellen we voorwaarden aan het verblijf hier. We zijn het volste land van Europa dus moeten wij alleen selecteren op mensen die potentie en inzet tonen. Als ze daar niet aan kunnen voldoen zoeken ze maar een andere gekke Henkie.
pi_220312274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat willen we inderdaad en daarom stellen we voorwaarden aan het verblijf hier. We zijn het volste land van Europa dus moeten wij alleen selecteren op mensen die potentie en inzet tonen. Als ze daar niet aan kunnen voldoen zoeken ze maar een andere gekke Henkie.
Nogmaals: dat is absoluut niet een voorwaarde zoals die bedoeld wordt in het voorstel van evaluatie van de verblijfsvergunningen. Het voorstel kijkt puur en alleen naar de situatie in het geboorteland (van de ouders).

Hier keihard werken of goed leren levert je dus niks op.
  woensdag 11 maart 2026 @ 07:20:26 #165
396550 Richestorags
pi_220312281
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat worden ze ook niet en dat zijn het ook. In geen enkel land met een sterke culturele traditie ben jij een "eersterangsburger" als je er komt wonen. Dat is wat moet je accepteren als je ergens komt wonen op latere leeftijd.

Word ik een Chinees als ik in China ga wonen? Word ik een Japanner als ik in Japan ga wonen? Word ik een Ethiopiër als ik in Ethiopië ga wonen? Word ik een Portugees als ik in Portugal ga wonen? We weten allemaal het antwoord op deze vraag maar in Nederland is dat ineens een probleem. Deze mensen vragen van ons een gunst, wij stellen de voorwaarden.
  woensdag 11 maart 2026 @ 07:22:28 #166
396550 Richestorags
pi_220312291
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat is absoluut niet een voorwaarde zoals die bedoeld wordt in het voorstel van evaluatie van de verblijfsvergunningen. Het voorstel kijkt puur en alleen naar de situatie in het geboorteland (van de ouders).

Hier keihard werken of goed leren levert je dus niks op.
Jawel, de voorwaarde om te mogen blijven.
pi_220312458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:11 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
waarom zijn dat tweederangsburgers? Gewoon voorwaarden stellen, inclusief een onveilig thuisland.
Omdat je dan nooit volwaardig burger kan worden, die in gelijke omstandigheden gelijk behandeld wordt. Dat doet ook iets met een mens en houdt integratie tegen (want uiteindelijk moet je altijd weer naar je “eigen land”, ook al ben je er nooit geweest).
pi_220312466
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat worden ze ook niet en dat zijn het ook. In geen enkel land met een sterke culturele traditie ben jij een "eersterangsburger" als je er komt wonen. Dat is wat moet je accepteren als je ergens komt wonen op latere leeftijd.

Word ik een Chinees als ik in China ga wonen? Word ik een Japanner als ik in Japan ga wonen? Word ik een Ethiopiër als ik in Ethiopië ga wonen? Word ik een Portugees als ik in Portugal ga wonen? We weten allemaal het antwoord op deze vraag maar in Nederland is dat ineens een probleem. Deze mensen vragen van ons een gunst, wij stellen de voorwaarden.
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.
pi_220312468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 07:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee. Geen enkele partij heeft dat als doelstelling. Turken worden überhaupt zelden genoemd.
Minder, minder, minder!
pi_220312537
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, met dit soort apartheid kan ik weinig.
heeft echt weinig met apartheid te maken.
pi_220312540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 01:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Daar liep inderdaad nog een POL topic over, die 'vrijwillige' remigratie. Waarbij elk persoon met een migratieachtergrond (gedefinieerd door het land van herkomst van de grootouders!), incluis genationaliseerden toch maar weg moesten. Van 'onder dwang' (=deportatie) tot 'flink aansporen'. Dar bleef zeker niet bij volledig vrijblijvend met louter een emigratie-premie. Veel FoK!-ers bekenden daar kleur.
Mijn dochters oma (schoonmoeder) is op haar vierde naar Nederland gekomen, moet mijn dochter nu weg?
pi_220312559
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
heeft echt weinig met apartheid te maken.
Natuurlijk wel. Mensen, eventueel generaties lang, een andere status geven vanwege hun afkomst is dat gewoon…
  woensdag 11 maart 2026 @ 08:21:37 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220312561
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omdat je dan nooit volwaardig burger kan worden, die in gelijke omstandigheden gelijk behandeld wordt. Dat doet ook iets met een mens en houdt integratie tegen (want uiteindelijk moet je altijd weer naar je “eigen land”, ook al ben je er nooit geweest).
Een hypotheek krijgen wordt dan ook veel lastiger bijvoorbeeld.

Maar dat boeit al die rechtse lui helemaal niks ("deze mensen konden toch al vaak geen hypotheek krijgen" - wat door de flexibele contracten e.d. nog redelijk klopt ook)
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220312567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:17 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn dochters oma (schoonmoeder) is op haar vierde naar Nederland gekomen, moet mijn dochter nu weg?
pi_220312595
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Mensen, eventueel generaties lang, een andere status geven vanwege hun afkomst is dat gewoon…
Als jij je daar prettiger bij voelt het zo te noemen so be it :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')