abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:31:52 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220315866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:26 schreef Hanca het volgende:
En de coalitie zelf lijkt ook niet echt bereid om voor de bezuinigingen te vechten.
Nee, maar dan moeten ze dat zeggen en dan gaan ze van D66 zelf maar schoorvoetend en met zweethandjes bij tante Dilan langs om te vertellen dat ze spijt van hun handtekening hebben en wachten ze tot ze uitgeschreeuwd is. Je ziet het trucje aankomen: hier een beetje halfslachtig je bedenking over uit te spreken. Dan straks richting het sociale smaldeel van je stemmers communiceren dat het je ook veel te gortig is, richting de oppositie dat er met je te praten valt en richting de VVD dat er geen kamermeerderheid voor dit plan is, en zo boek je een multidimensionale win uit je eigen slechte onderhandelen zonder daadwerkelijk kleur te bekennen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220316133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, maar dan moeten ze dat zeggen en dan gaan ze van D66 zelf maar schoorvoetend en met zweethandjes bij tante Dilan langs om te vertellen dat ze spijt van hun handtekening hebben en wachten ze tot ze uitgeschreeuwd is. Je ziet het trucje aankomen: hier een beetje halfslachtig je bedenking over uit te spreken. Dan straks richting het sociale smaldeel van je stemmers communiceren dat het je ook veel te gortig is, richting de oppositie dat er met je te praten valt en richting de VVD dat er geen kamermeerderheid voor dit plan is, en zo boek je een multidimensionale win uit je eigen slechte onderhandelen zonder daadwerkelijk kleur te bekennen.
Ten koste van een verlies voor burgers en sociale partners (onzekerheid zaaien) en voor het bestuur van Nederland (besluitloosheid, gebrek aan visie en sturing).
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 maart 2026 @ 15:12:41 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220316220
https://www.nu.nl/economi(...)-onder-starters.html

NU.nl dumpt elke week even een eenzijdig propaganda artikel. Als het niet van Pararius is dan nu van de makelaars. Jaja. Hoeveel geld krijgen ze hiervoor?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220316241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Homoseksualiteit is gelegaliseerd, Nederland heeft nog steeds een seculier karakter vanuit een Joods-Christelijke traditie. Je mag je geloof beleiden, maar achter de voordeur.
Er is dus plaats voor geloof thuis, maar niet in de tweede kamer?

Misschien moeten we dan ook maar wat doen aan de eed: “zo waarlijk helpe mij God almachtig” of moet de microfoon uitgezet worden als weer een SGP’er iets uit de bijbel declameert.
pi_220316359
Wat ik mij nou altijd afvraag. Hoe denken mensen dat vluchtelingen met een Boerka om ooit gaan werken in dit land? Dat zijn toch gewoon levenslang kosten voor de staat en uitkeringen trekken.
pi_220316368
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Wat ik mij nou altijd afvraag. Hoe denken mensen dat vluchtelingen met een Boerka om ooit gaan werken in dit land? Dat zijn toch gewoon levenslang kosten voor de staat en uitkeringen trekken.
Pffff
pi_220316378
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:33 schreef DobbyDobby het volgende:
Dat zijn gewoon huisvrouwen waarvan de man werkt, zoals miljoenen onder ons zijn opgegroeid met een thuiszittende moeder en zoals er nu nog heel veel zijn met een puur Nederlandse achtergrond. Niks uitkeringen en kosten voor de staat, dus. Sterker: ze hebben als huishouden een veel hogere belastingdruk door die keus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220316379
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Pffff
Dat is de oplossing inderdaad.
pi_220316389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn gewoon huisvrouwen waarvan de man werkt, zoals miljoenen onder ons zijn opgegroeid met een thuiszittende moeder en zoals er nu nog heel veel zijn met een puur Nederlandse achtergrond. Niks uitkeringen en kosten voor de staat, dus. Sterker: ze hebben als huishouden een veel hogere belastingdruk door die keus.
Dat valt tegenwoordig toch wel mee met alle toeslagen? Het is niet dat werken voor een minimumloon nou zoveel meer oplevert. Zeker doen ook veel Nederlanders dat, heb ik ook een pittige mening over. Dit land heeft al veel te veel uitkeringstrekkers.
pi_220316403
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:37 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat valt tegenwoordig toch wel mee met alle toeslagen? Het is niet dat werken voor een minimumloon nou zoveel meer oplevert. Zeker doen ook veel Nederlanders dat, heb ik ook een pittige mening over. Dit land heeft al veel te veel uitkeringstrekkers.
Nee, dat valt niet mee, de belastingdruk voor eenverdieners is veel hoger dan de belastingdruk voor tweeverdieners. En als de ene verdiener goed verdient, krijgt de partner geen cent aan toeslagen. Toeslagen gaan over het verzamelinkomen.

Een huishouden waarvan 1 iemand 50k verdient, krijgt geen toeslagen, maar betaalt veel meer belasting dan een huishouden waarvan de ene 30k en de ander 20k verdient.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220316412
quote:

[..]
Dit land heeft ook teveel domme figuren
pi_220316438
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat valt niet mee, de belastingdruk voor eenverdieners is veel hoger dan de belastingdruk voor tweeverdieners. En als de ene verdiener goed verdient, krijgt de partner geen cent aan toeslagen. Toeslagen gaan over het verzamelinkomen.

Een huishouden waarvan 1 iemand 50k verdient, krijgt geen toeslagen, maar betaalt veel meer belasting dan een huishouden waarvan de ene 30k en de ander 20k verdient.
Dat ben ik met je eens.
pi_220316443
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:40 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dit land heeft ook teveel domme figuren
Goed argument.
pi_220316458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens.
En tot nu toe kende ik vaag maar 1 iemand met een boerka en die woonde 10 jaar geleden in een huis van pakweg 4,5 ton en de man was iets van een ingenieur oid. Die vrouw werkte volgens mij idd niet, maar dat is volgens mij nog steeds een vrije en legitieme keus in Nederland.
pi_220316479
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:12 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-onder-starters.html

NU.nl dumpt elke week even een eenzijdig propaganda artikel. Als het niet van Pararius is dan nu van de makelaars. Jaja. Hoeveel geld krijgen ze hiervoor?
* Hugo bedenkt een idiote wet
* Iedereen en zijn moeder roept: "kijk nou uit, want dan gaat dit, dat, zus en zo gebeuren"
<TIJD>
* Dit, dat, zus en zo zijn gebeurd
* "PROPAGANDA!! OMGEKOCHT!!"
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220316495
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
En tot nu toe kende ik vaag maar 1 iemand met een boerka en die woonde 10 jaar geleden in een huis van pakweg 4,5 ton en de man was iets van een ingenieur oid. Die vrouw werkte volgens mij idd niet, maar dat is volgens mij nog steeds een vrije en legitieme keus in Nederland.
Daar heb ik ook niks op tegen. Dan kost het ons niks, Helaas ken ik andere voorbeelden. In Enschede stikt het van de niet ontwikkelde/ werkenden helaas (ook als koppel).
pi_220316499
quote:
Dat valt tegenwoordig toch wel mee met alle toeslagen?
Al die toeslagen zijn de reden dat de marginale belastingdruk rond de 90-95% kan komen te liggen bij eenverdieners met een inkomen tussen de 40-50k.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220316511
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:45 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Goed argument.
Denk dan na bij wat je schrijft
pi_220316531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:15 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er is dus plaats voor geloof thuis, maar niet in de tweede kamer?

Misschien moeten we dan ook maar wat doen aan de eed: “zo waarlijk helpe mij God almachtig” of moet de microfoon uitgezet worden als weer een SGP’er iets uit de bijbel declameert.
Christendom mag wel, want traditie. Ofzo.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:06:01 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220316563
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Al die toeslagen zijn de reden dat de marginale belastingdruk rond de 90-95% kan komen te liggen bij eenverdieners met een inkomen tussen de 40-50k.
Nog ruimte voor 5-10% lastenverzwaring zo te zien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220316572
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Voor 40K zal ik mijn bed ook niet meer uitkomen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:08:37 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220316577
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:51 schreef nostra het volgende:

[..]
* Hugo bedenkt een idiote wet
* Iedereen en zijn moeder roept: "kijk nou uit, want dan gaat dit, dat, zus en zo gebeuren"
<TIJD>
* Dit, dat, zus en zo zijn gebeurd
* "PROPAGANDA!! OMGEKOCHT!!"
Ja jouw mening ken ik wel, en voor welke belangen jij staat (nu ook al de shabby prefab maffia).

De oude situatie met woekerhuren en flexibele huurcontracten was nog veel erger. Die huren waren vaak net zo goed onbetaalbaar en onbereikbaar voor 'starters'.

NU.nl grossiert erin om altijd eenzijdig belangenclubs als Pararius en NVM aan het woord te laten. Of dat ronduit misleidende Economisch Instituut voor de Bouw met die verschrikkelijke Taco van Hoek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220316580
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Voor 40K zal ik mijn bed ook niet meer uitkomen.
Nee, maar niet iedereen heeft die mazzel en als je dan een paar tientjes per maand netto overhoudt voor een dag extra werken, dan is de keuze snel gemaakt.
Do I wanna know?
  woensdag 11 maart 2026 @ 16:13:18 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220316609
quote:
9s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nog ruimte voor 5-10% lastenverzwaring zo te zien.
Kun je ook eens wat anders dan cynisch en rechts zijn? In de basis en in principe is het redelijk simpel: de hoogste schijven later in laten gaan. Een progressiever belastingstelsel, zoals vele andere landen ook hebben (Italië, Frankrijk, Denemarken, Zweden en zelfs België). In Duitsland gaat de hoogste schijf pas in bij 280k. Daarmee help je de armoedeval te beperken. Probleem: rechts wil dit niet, rechts voert alleen campagne tegen zichzelf en 60 jaar meerderheden van henzelf.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220316616
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:13 schreef Klopkoek het volgende:
In de basis is het redelijk simpel: de hoogste schijven later in laten gaan.
Ha, we zijn het een keer eens!
Do I wanna know?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')