abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220318463
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wanneer zij met hun zetels de doorslag kunnen geven voor D66 plannetjes dan zie je hun ware aard. Dat is ook met de PVV zo (stemmen vooral 'links' als zij niet de doorslaggevende stem zijn). Ik zal er nooit op stemmen maar een SGP, de SGP hun EU-vriend JA21 of FvD zijn ze zeker niet.

Het zal je verbazen: in grote steden is veel van hun kiezersvolk niet religieus en van de moslims ziet twee-derde zelden een moskee van binnen. Iets als de homo-acceptatie loopt circa 15-20 jaar achter bij moslims, meer niet.

Leefbaar Rotterdam en de VVD zitten in Rotterdam in een coalitie met ze (had GL-PvdA dit geprobeerd dan waren de rapen gaar, dan was Houllebecq zijn these weer overal te lezen, Soumission geleuter)
Nouja als vrouw alleen met een Moslim mogen trouwen is ook nog wel aardig achterhaald. Verder wel met je eens.
pi_220318489
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Waarom is dat raar? Het voorziet in een behoefte die dan weliswaar niet op de meest ideale manier wordt vervuld, maar wel wordt vervuld. Nu wordt hij helemaal níet vervuld: woningzoekende kan niet huren (kon dat wel), kan niet kopen (kon dat al niet).
Het aantal huizen verandert niet door de wet. Oftewel de mensen die een woning nodig hebben om te wonen gaan er in aanbod niet op voor of achteruit.
Het is een verbetering van de positie van mensen als ze een eigen woning hebben ten opzichte van een gehuurde. Oftewel er zijn met de verkoop van huizen om te huren meer mensen beter af dan voorheen.

Het houdt natuurlijk ook het systeem in stand, als de ene klasse hun huizen moet huren. En de andere klasse verkrijgt meer en meer huizen om te verhuren.
pi_220318566
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vrij simpel, er komt een zware economische crisis aan: https://www.ad.nl/economi(...)akt-worden~a5c88a01/
Let wel, dit was voor de aanval op Iran.

Heineken, ASML en ABN Amro hebben ook al massaontslagen gehad dit jaar, er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat alleen bij hen gaat gebeuren.
De energiekosten die deels de oorzaak zijn, zijn inmiddels nog wel een stukje hoger: https://www.bnr.nl/nieuws(...)oon-en-energiekosten
Alsof massaontslagen een teken zijn dat er crisis aankomt. Dat soort bedrijven doet dat zo vaak om even wat korte termijn winst te realiseren voor de aandeelhouders.
pi_220318595
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:02 schreef Hanca het volgende:
Er is ook gewoon een enorm simpele reden waarom deze huurhuizen worden verkocht. Waarom doen al die media alsof ondernemers niet hoofdzakelijk kijken naar Return on Investment? Dat is de belangrijkste pijler voor een ondernemer. En de investment is momenteel door de extreme huizenprijzen zeer hoog. Voor de huidige huizenprijzen kun je fors in andere zaken investeren.

Terwijl de geopolitieke spanningen er voor zorgen dat we ook elk moment een crisis met massa-ontslagen in kunnen rollen waarbij huizenprijzen fors gaan dalen, omdat er veel mensen dan hun huis niet meer kunnen betalen.

Je bent nu gek als je als simpele ondernemer nog een huurhuis aan houdt, maakt niet uit hoeveel huur je kunt vragen. De kans dat je tonnen verliest is gewoon behoorlijk aanwezig. De enigen die je nu nog massaal in huizen ziet investeren, ook in middenhuur, zijn op lange termijn gerichte grote investeerders, pensioenfondsen e.d. Die kijken naar de stabiele inkomstenstroom die er uit verhuur komt voor de komende 30/40 jaar. En die kunnen prijsdalingen wel hebben, die hoeven niet te verkopen.

Dat is er nu aan de hand, dankzij de hoge huizenprijzen in combinatie met de algemeen verwachtte naderende crisis.

En ja, dat is vervelend. Daarom: snel bouwen, ook middenhuur. Maar daarom een wet terugdraaien die weinig met het probleem te maken heeft en eindelijk huurders wat bescherming geeft tegen louche verhuurders, dat zou natuurlijk dom zijn en het zal ook geen enkel effect hebben op het aantal huurhuizen.
Vergeten mensen bij rendement ook niet vaak de waardestijging van woningen? De afgelopen 30 jaar was die gemiddeld 6,3%.
  woensdag 11 maart 2026 @ 20:34:53 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220318632
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nouja als vrouw alleen met een Moslim mogen trouwen is ook nog wel aardig achterhaald. Verder wel met je eens.
Waar zegt DENK dat een vrouw alleen met een moslim mag trouwen?

Dit was overigens wel een tijdje de privémening van burgemeester Ahmed Aboutaleb. Over zijn dochters.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220318643
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Vergeten mensen bij rendement ook niet vaak de waardestijging van woningen? De afgelopen 30 jaar was die gemiddeld 6,3%.
Ja, als je huizen lang aan kunt houden is dat een zeker rendement, maar als je een huis hebt als pensioenpotje wordt het een ander verhaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220318649
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, als je huizen lang aan kunt houden is dat een zeker rendement, maar als je een huis hebt als pensioenpotje wordt het een ander verhaal.
Een pensioenpotje kan heel ver weg zijn Hanca :P
pi_220318661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Een pensioenpotje kan heel ver weg zijn Hanca :P
Eens, laat ik het dan zo zeggen: als je binnen pakweg 8 jaar met pensioen wil en dat huis is je pensioenpotje, is dat een ander verhaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220318815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 13:08 schreef Hanca het volgende:
Maar om bij de titel te blijven: D66 wil de WIA bezuinigingen schrappen
https://www.nd.nl/varia/v(...)en-wia-bezuinigingen

Kunnen ze niet beter even bij elkaar gaan zitten om wel een echt doordacht regeerakkoord te schrijven, wellicht met een andere informateur oid? Er blijft straks namelijk niks van het oorspronkelijke akkoord over.
En nu het CDA:

https://www.volkskrant.nl(...)geschikten~bac79289/
Coalitiepartij CDA wil dat het kabinet kritisch kijkt naar het plan om de maximale arbeidsongeschiktheidsuitkering met 20 procent te verlagen.
pi_220318840
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:02 schreef Hanca het volgende:
Er is ook gewoon een enorm simpele reden waarom deze huurhuizen worden verkocht. Waarom doen al die media alsof ondernemers niet hoofdzakelijk kijken naar Return on Investment? Dat is de belangrijkste pijler voor een ondernemer. En de investment is momenteel door de extreme huizenprijzen zeer hoog. Voor de huidige huizenprijzen kun je fors in andere zaken investeren.

Terwijl de geopolitieke spanningen er voor zorgen dat we ook elk moment een crisis met massa-ontslagen in kunnen rollen waarbij huizenprijzen fors gaan dalen, omdat er veel mensen dan hun huis niet meer kunnen betalen.

Je bent nu gek als je als simpele ondernemer nog een huurhuis aan houdt, maakt niet uit hoeveel huur je kunt vragen. De kans dat je tonnen verliest is gewoon behoorlijk aanwezig. De enigen die je nu nog massaal in huizen ziet investeren, ook in middenhuur, zijn op lange termijn gerichte grote investeerders, pensioenfondsen e.d. Die kijken naar de stabiele inkomstenstroom die er uit verhuur komt voor de komende 30/40 jaar. En die kunnen prijsdalingen wel hebben, die hoeven niet te verkopen.

Dat is er nu aan de hand, dankzij de hoge huizenprijzen in combinatie met de algemeen verwachtte naderende crisis.

En ja, dat is vervelend. Daarom: snel bouwen, ook middenhuur. Maar daarom een wet terugdraaien die weinig met het probleem te maken heeft en eindelijk huurders wat bescherming geeft tegen louche verhuurders, dat zou natuurlijk dom zijn en het zal ook geen enkel effect hebben op het aantal huurhuizen.
Wat een fantasie weer zeg. Alles en iedereen roept keihard: deze wet heeft dit effect. Maar om de een of andere reden mag nooit toe gegeven worden dat deze wet een slecht idee was. Waarom is me echt een raadsel :?
pi_220319393
vanavond bij Pauw & de Wit
Gouke Moes wil meer rechten voor de inheemlingen in dit land.

quote:
‘We willen ons bezighouden met projecten om de democratie te vernieuwen en versterken’, licht Moes telefonisch toe. Het eerste project is de rechtszaak tegen de Staat. Want, vervolgt de oud-minister, ‘het collectieve belang van de Nederlandse inheemse bevolking heeft recht op bescherming.’
Onder meer Nederlandse gebruiken en de Nederlandse taal moeten volgens Moes beschermd worden. ‘Zeker grootschalige migratie vanuit landen waar de cultuur ver van de Nederlandse cultuur af staat, bedreigt onze cultuur.’ Over hoe die precies bedreigd wordt is hij terughoudend. Wel deelt hij ter illustratie een eigen ervaring.
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
pi_220319547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet elke aflevering is de moeite van het kijken waard. Gister was best aardig, zelfs Halbe Zijlstra was best redelijk.
pi_220319709
quote:
Hij is geen jurist, weet niet op welke wet hij zich moet beroepen én heeft geen advocaat.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  woensdag 11 maart 2026 @ 22:33:41 #64
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220319810
quote:
[..]
Pauw en De Wit zit echt helemaal onder de knoet van rechts. Elke avond een VVDer. Die verschrikkelijke Elodie Verweij als zogenaamd neutrale duider (ook een VVDer - ze zitten echt overal, het is net schimmel).

Deze Gouke Moes zat ook al bij Nieuws van de Dag. Let wel: P&W melden altijd een PvdAer of D66er af als die ook ergens anders is te zien. Deden ze zelfs met Timmermans.

Wat een smerige bende. In welke landen ze ook een overdaad aan talkshows hebben? Hongarije en Rusland. Spoel twintig jaar terug en er waren serieuze actualiteitenrubrieken (zogenaamd linksch!!!) ipv dom en suggestief gebabbel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220319912
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Pauw en De Wit zit echt helemaal onder de knoet van rechts. Elke avond een VVDer. Die verschrikkelijke Elodie Verweij als zogenaamd neutrale duider (ook een VVDer - ze zitten echt overal, het is net schimmel).

Deze Gouke Moes zat ook al bij Nieuws van de Dag. Let wel: P&W melden altijd een PvdAer of D66er af als die ook ergens anders is te zien. Deden ze zelfs met Timmermans.

Wat een smerige bende. In welke landen ze ook een overdaad aan talkshows hebben? Hongarije en Rusland. Spoel twintig jaar terug en er waren serieuze actualiteitenrubrieken (zogenaamd linksch!!!) ipv dom en suggestief gebabbel.
Gouke Moes wordt anders goed aangepakt. Overigens zit extreemlinkse Sylvana er ook.
pi_220320062
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:48 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Gouke Moes wordt anders goed aangepakt. Overigens zit extreemlinkse Sylvana er ook.
Extreem impliceert gebruikt van geweld. Daar heb ik Sylvana Simons nog nooit voor horen pleiten.
  donderdag 12 maart 2026 @ 00:37:45 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220320254
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Iets als de homo-acceptatie loopt circa 15-20 jaar achter bij moslims, meer niet.

Dat kan je vast onderbouwen.
pi_220320295
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:48 schreef Fokfluencer het volgende:

[..]
Simons is niet extreem. Dat is jouw overdrevenheid , je verlangen haar als slecht mensen weg te zetten.
Ze deed het prima bij Pauw... en die Moes bleef maar vaag..
  donderdag 12 maart 2026 @ 01:48:29 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220320316
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 01:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Simons is niet extreem. Dat is jouw overdrevenheid , je verlangen haar als slecht mensen weg te zetten.
Ze deed het prima bij Pauw... en die Moes bleef maar vaag..
Sylvana is niet slecht , wel extreem links

quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 23:19 schreef papert het volgende:

[..]
Extreem impliceert gebruikt van geweld.
nee dat is niet waar

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2026 08:18:40 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 12 maart 2026 @ 01:54:02 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220320320
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat een fantasie weer zeg. Alles en iedereen roept keihard: deze wet heeft dit effect. Maar om de een of andere reden mag nooit toe gegeven worden dat deze wet een slecht idee was. Waarom is me echt een raadsel :?
alle huur willen reguleren is een dom iets

net als de prijzen van winterwortels willen reguleren tijdens een schaarste aan wortels
Een communistisch idee en levert een zwarte markt op met nog veel hogere prijzen

contingenten containerwoningen bouwen op de veel goedkopere weilandgrond is de enige oplossing
net als 40 jaar geleden

Dat is trouwens ook de oplossing voor die spreidingswet , stoppen met dorpen lastig vallen met asielzoekers in hun plaatselijke bioscoop te willen duwen
Voor asielzoekers containerdorpen bouwen van 20.000 personen per eenheid in de weilanden, daar heeft niemand last van

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2026 08:17:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220320325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 01:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Sylvana is niet slecht , wel extreem

Jij bent extreem
pi_220320326
Die kwartier iftarschorsing
Die brutale islamitische aanval op de Nederlandse cultuur was 9 maart 2026
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2026A01233
in de vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Het viel me op dat in de berichtgeving niet duidelijk werd dat het geen plenaire vergadering was in de grote zaal.
pi_220320337
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 23:19 schreef papert het volgende:

[..]
Extreem impliceert gebruikt van geweld. Daar heb ik Sylvana Simons nog nooit voor horen pleiten.
Dat is natuurlijk niet DE factor wat iemand extreem maakt. Polariseren, buitensporig gedrag vertonen of uitspraken doen die compleet buiten de wet vallen lijken me ook aardige symptonen van een extreem persoon. Los of Simons hier wel of niet binnen valt trouwens.
  donderdag 12 maart 2026 @ 08:25:11 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220320802
Vindt u het een goede of een slechte zaak dat de VS en Israël aanvallen in Iran hebben uitgevoerd?
https://www.ipsos-publiek(...)r-aanvallen-op-iran/

Valt me erg mee dat de gemiddelde ChristenUnie en CDA stemmer niet achter de aanvallen op Iran staat (althans, niet de manier waarop dat nu gebeurd - terecht).

Reactie van een rechtse stemmer (VVD?): "Denk dat we nu even in het nadeel zijn economisch maar dat dit in de toekomst zijn vruchten kan afwerpen."

:')
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220320982
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 08:25 schreef Klopkoek het volgende:
Vindt u het een goede of een slechte zaak dat de VS en Israël aanvallen in Iran hebben uitgevoerd?
https://www.ipsos-publiek(...)r-aanvallen-op-iran/

Valt me erg mee dat de gemiddelde ChristenUnie en CDA stemmer niet achter de aanvallen op Iran staat (althans, niet de manier waarop dat nu gebeurd - terecht).

Reactie van een rechtse stemmer (VVD?): "Denk dat we nu even in het nadeel zijn economisch maar dat dit in de toekomst zijn vruchten kan afwerpen."

:')
Ik vind het ook wel bijzonder hoe D66 het internationaal recht altijd zo belangrijk vond in woord. Maar nu het links en rechts geschonden wordt door Amerika en Israel is dat opeens telkens begrijpelijk. Blijft bijzonder hoe D66 nooit ergens voor staat.
Spanje had als een van de weinige landen in Europa wel een goede reactie op deze oorlog. Het is echt hoogst tijd voor sancties richting Amerika en Israel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')