abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220210430
quote:
Cybercriminelen dreigen met lekken gestolen data Odido

De cybercriminelen die verantwoordelijk zeggen te zijn voor de hack op telecomprovider Odido dreigen de gestolen data te publiceren op het dark web. Dat meldt de groep Shinyhunter op het dark web. Die wil dat Odido meer dan 1 miljoen euro betaalt. Donderdagochtend zou de deadline daarvoor verstrijken.

Op 12 februari werd bekend dat cybercriminelen toegang hadden tot de gegevens van 6,2 miljoen klanten van Odido en Ben, onderdeel van de provider. Daaronder vielen naast de namen, adressen en telefoonnummers ook bankrekeningnummers en paspoortnummers.

In een bericht op hun darkweb-site zetten de hackers Odido onder druk. RTL Nieuws ontdekte de tekst als eerste. RTL schrijft dat de hackers willen dat de provider "een laag bedrag van zeven cijfers" aan losgeld betaalt. Anders dreigen ze de gestolen gegevens op het dark web te zetten.

"Dit is een laatste waarschuwing", schrijven de daders. "Voordat we gaan lekken en verscheidene andere vervelende (digitale) problemen jullie kant op komen. Jullie weten ons te vinden."
8 miljoen klanten

De cybercriminelen claimen volgens RTL Nieuws dat de gegevens van nog meer klanten van Odido en Ben zijn gelekt. In totaal gaat het volgens Shinyhunters om 8 miljoen klanten en 21 miljoen regels aan data.

Shinyhunters kwam in Nederland eerder in het nieuws met een datadiefstal bij Ticketmaster in 2024. Toen werden de gegevens van honderden miljoenen klanten buitgemaakt. Ook Microsoft, Jaguar en Louis Vuitton waren doelwit van datadiefstal door de hackersgroep. Wie er achter Shinyhunters zit, is niet bekend.

De cybercriminelen die bij Odido inbraken, kwamen door in te loggen op het account van individuele klantenservicemedewerkers. Het wachtwoord wisten ze per mail te verkrijgen via phishing, het ontfutselen van inloggegevens, meldden bronnen eerder aan de NOS.

https://nos.nl/artikel/26(...)-gestolen-data-odido
--------

Hier verder, inmiddels dus deel 2 online.

[ Bericht 3% gewijzigd door raptorix op 27-02-2026 08:02:58 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220210443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:34 schreef mschol het volgende:

[..]
hoe zie je dat voor je? als je als bedrijf verplicht bent die gegevens te bewaren voor 7 jaar voor de belastingdienst?
een klant die vertrokken is, dat kan je offline opslaan ergens.. een active klant kan dat niet mee omdat je die gegevens moet hebben voor de o.a. facturen
Daar zijn cryptografische oplossingen voor, in het kort je gebruikt altijd een referentie naar je zelf, dat mag de dienst opslaan, en kan dat eventueel ook gebruiken om bepaalde data atrributen later op te halen, het is ook onzin dat een provider jouw adres moet weten voor mobiele telefonie, en het is ook onzin dat als ik een pakket bestel dat de bezorgdienst mijn naam moet weten, toch gebeurt het overal. Ook qua BSN zouden we naar een ander systeem moeten gaan waarbij je zelf tijdelijke tokens kan genereren waarmee je je zelf identifieerd, maar goed toekomstmuziek.
pi_220210447
Inmiddels heeft men deel 2 online gezet.
pi_220210462
Het merk Odido is bij deze officieel failliet. Beetje als Buckler in de jaren ‘90. De schade die ze zichzelf hebben berokkend komen ze nooit meer te boven. Tijd voor weer een nieuwe naamswijziging!!!! ( :') ).
U MAD?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 07:54:27 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220210464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels heeft men deel 2 online gezet.
Gaan ze nu elke dag een deel online gooien tot Odido gaat lappen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220210473
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja.
pi_220210518
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat heeft wel steeds minder waarde toch? Als ze deel 14 online hebben gesmeten is nog betalen voor die laatste 2 delen een beetje onzinnig, not?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220210531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat heeft wel steeds minder waarde toch? Als ze deel 14 online hebben gesmeten is nog betalen voor die laatste 2 delen een beetje onzinnig, not?
Dat zullen ze niet doen, of ze betalen niks, of ze doen het vandaag/morgen.
Ik denk het eerste omdat de reputatieschade toch al geleden is.
Voor de hackersgroep is dit gewoon ingecalculeerd, ze weten dat er gewoon een groot percentage wel lapt, en dit draagt alleen maar aan hun reputatie toe.
pi_220210541
Mijn gegevens staan al online. Dankuwel odido
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:21:13 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220210549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:18 schreef Chadi het volgende:
Mijn gegevens staan al online. Dankuwel odido
;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220210555
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
;(
Het enige positieve is dat mijn paspoort binnenkort verloopt en vervangen wordt.
pi_220210562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het enige positieve is dat mijn paspoort binnenkort verloopt en vervangen wordt.
Ik zou er niet eens op wachten en nu alvast dat paspoort gaan vervangen.
pi_220210602
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Van wat ik gezien heb zijn er geen paspoortnummers opgeslagen en ook geen geboortedatums.
pi_220210616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van wat ik gezien heb zijn er geen paspoortnummers opgeslagen en ook geen geboortedatums.
Kan nog komen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220210619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:35 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan nog komen.
Nee dat verwacht ik niet aangezien ze gewoon de rauwe dump van alle velden (ook de lege) hebben gepubliceerd.
Daarnaast is het voor het helpdesk systeem ook niet nuttig en gelden er veel strengere eisen aan de gegevens, dat er BSN nummers in voorkomen heeft volgens mij met de zakelijke klanten te maken die een nummer hebben dat gelijk is aan het KVK nummer wat in verleden dus het BSN nummer bevatte.
pi_220210675
Nou op naar deeltje 2 dan maar. Door deel 1 ben ik er trouwens wel achtergekomen dat mijn achternaam blijkbaar vaker voor komt dat ik dacht.
pi_220210709
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nou op naar deeltje 2 dan maar. Door deel 1 ben ik er trouwens wel achtergekomen dat mijn achternaam blijkbaar vaker voor komt dat ik dacht.
Je dacht dat Klaassen vrij bijzonder was?
pi_220210761
Je kunt trouwens nu ook https://haveibeenpwned.com/ gebruiken om te controlleren of je gelekt bent.
pi_220210790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:10 schreef raptorix het volgende:
Je kunt trouwens nu ook https://haveibeenpwned.com/ gebruiken om te controlleren of je gelekt bent.
Zal je net zien dat die Shiny guys daar een fake link hebben en mensen massaal hun gegevens 'weggeven'. :+

Mij niet gezien, ga op geen enkele link klikken.

Nou ben ik geen Odido klant gelukkig, maar ti wel goed kut dat een stel eikels me je gegevens aan de haal gaan.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220210849
quote:
Staat er nog niet op denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220210856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Staat er nog niet op denk ik.
Jawel is uptodate.
pi_220210862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jawel is uptodate.
Dan zit ik er niet bij. :)

Edit: Oh ja, nog 15 delen te gaan immers :')
  vrijdag 27 februari 2026 @ 09:44:44 #23
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220210914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb nooit mail gehad van ze maar lijkt me sterk dat ik er niet bij zit.
Elke klant zit erbij lijkt me, zakelijk en persoonlijk, check vooral je rekeningen. Oidido liegt alleen maar om haar eigen hachje te redden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Forum Admin vrijdag 27 februari 2026 @ 09:45:56 #24
35723 crew  GGMM
pi_220210922
Odido nu nog vertrouwen _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_220210928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:19 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Zal je net zien dat die Shiny guys daar een fake link hebben en mensen massaal hun gegevens 'weggeven'. :+

Mij niet gezien, ga op geen enkele link klikken.

Nou ben ik geen Odido klant gelukkig, maar ti wel goed kut dat een stel eikels me je gegevens aan de haal gaan.
haveibeenpwned.com is al jaren een betrouwbare bron om te checken of je gegevens in een datalek zit
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220210934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:45 schreef GGMM het volgende:
ik vertrouw geen enkel bedrijf met mn gegevens, keus heb ik echter niet
pi_220210945
Lijkt mij wel heerlijk als mensen voortaan zelfverzonnen gegevens invullen.

Goedendag, Odido. Spreek ik met de heer Habababarulalalala?
of
Goedendag, Odido. Ik ben op zoek naar de heer S. Klaas. Uw geboortedatum is 5 december 270, klopt dat?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:03:04 #28
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_220211027
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:47 schreef raptorix het volgende:
het is ook onzin dat een provider jouw adres moet weten voor mobiele telefonie
En waar moet de deurwaarder heen als je je rekeningen niet betaalt?

quote:
en het is ook onzin dat als ik een pakket bestel dat de bezorgdienst mijn naam moet weten,
Altijd handig als er een fout in een adres sluipt dat je dan aan de naam kan zien bij welke buurman het dan zou kunnen horen.

Vroegah hadden we zo'n boekwerk waar iedereen met naam, adres en telefoonnummer in stond (tenzij je een geheim nr had). Deed niemand panisch over.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2026 @ 10:06:26 #29
842 Zorro
Z
pi_220211057
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:03 schreef Elpis het volgende:
Vroegah hadden we zo'n boekwerk waar iedereen met naam, adres en telefoonnummer in stond (tenzij je een geheim nr had).
En daarom had ik dus altijd een geheim nummer.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:13:40 #30
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_220211109
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:06 schreef Zorro het volgende:

[..]
En daarom had ik dus altijd een geheim nummer.
Dan hoor je denk ik bij de uitzonderingen. Had je last van hijgers? :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:18:29 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220211140
quote:

het is ook onzin dat als ik een pakket bestel dat de bezorgdienst mijn naam moet weten,
En e-mail, dat ze tegenwoordig zelfs in QR-vorm op het pakket plakken. Belachelijk.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 27 februari 2026 @ 10:21:04 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_220211154
Ik stel voor dat Odido dit nummer voortaan in hun reclames verwerkt. Heel vrolijk, maar oh zo onheilspellend :)

Bekijk deze YouTube-video
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2026 @ 10:22:15 #33
842 Zorro
Z
pi_220211158
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:13 schreef Elpis het volgende:

[..]
Dan hoor je denk ik bij de uitzonderingen. Had je last van hijgers? :P
Ik had gewoon precies geen zin in wat je zegt. In dat boek staan.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:42:01 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:45 schreef GGMM het volgende:
Gelukkig hebben we een deskundige en betrouwbare overheid |:)
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:46:34 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211287
Gevangenisorganisatie DJI getroffen door datalek, eerder ook bij rechtbank

Door een datalek zijn gegevens van medewerkers van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) gelekt. Een woordvoerster van de organisatie zegt dat het gaat om mailadressen, telefoonnummers en beveiligingscertificaten van DJI-medewerkers.

Begin deze maand bleek sprake van een datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Raad voor de rechtspraak door een kwetsbaarheid bij ict-leverancier Ivanti. Nu blijkt dat ook DJI is getroffen.

„Op dit moment wordt de oorzaak van het datalek en cyberincident onderzocht”, zegt de DJI-woordvoerster. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is op de hoogte gesteld.

Staatssecretaris Claudia van Bruggen (Justitie en Veiligheid) kan nog weinig zeggen over de zaak. „Ik vind dit erg, want we staan voor de veiligheid van onze medewerkers”, zei ze voor aanvang van de ministerraad. Volgens haar lopen de medewerkers van DJI geen gevaar door het datalek.

DJI heeft 16.000 medewerkers en beheert op vijftig locaties in Nederland penitentiaire inrichtingen, jeugdinrichtingen en tbs-klinieken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-rechtbank~af16ea9b/

Ik typte net vorige post lees ik dit :o
Hopelijk zitten ze ook bij odido bij DJI _O- _O-
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:48:15 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220211298
Hele verificatiesystematiek van tig organisaties in Nederland naar zijn grootje geholpen doordat Odido het niet zo nodig vond de gegevens van hun eigen kritieke infrastructuur genaamd telefonie enigszins zorgvuldig te behandelen. En de communicatie erover ook...

Respect voor de klant is niet bestaand, wat een incompetente arrogante rukkers zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:50:52 #37
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220211309
Leverancierbeheer.....daar zitten vaak grote uitdagingen op gebied van security en vooral aantoonbare naleving ervan (kunnen) eisen ja.
enkelband
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:51:41 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211316
Je kan natuurlijk ook zelf de gegevens en toegang overdragen dan is het geen hacken :! _O-

Belastingdienst wil btw-software volledig in Amerikaanse handen leggen: 'Onbestaanbaar'
Een Amerikaanse it-partij gaat mogelijk het hele Nederlandse btw-systeem beheren. Als het Trump behaagt, kan hij op deze manier bij politieke spanningen de staatsinkomsten van zo’n 1,5 miljard euro per week stilleggen, waarschuwen experts. ‘Onbestaanbaar’, vindt GroenLinks-PvdA-Kamerlid Barbara Kathmann. Volgens het ministerie van Financiën blijven servers en data in Nederland.

Iedere week krijgt de Nederlandse overheid zo’n 1,5 miljard euro aan btw in de staatskas. Dat is een belangrijke inkomstenbron, maar ook een vrij ingewikkelde operatie. Ieder bedrijf moet worden geregistreerd en gemonitord, want betalen zij wel wat ze moeten betalen? De Belastingdienst heeft er de handen vol aan.

En dus wil de overheid het IT-systeem dat de btw int en registreert vernieuwen. De Belastingdienst heeft deze klus uitbesteed aan het Amerikaanse FAST Enterprises. Eerst leek het erop dat het bedrijf alleen de software zou leveren, waarna die in Nederland zou worden aangepast aan de Nederlandse situatie en hier beheerd zou worden.

Maar wat blijkt nu? FAST Enterprises wordt ook verantwoordelijk voor de uitvoering, het onderhoud en het beheer van het btw-systeem. De Belastingdienst krijgt zelf waarschijnlijk niet eens toegang tot de servers, schrijft tech-expert Bert Hubert in een blogbericht.

Financiën benadrukt echter dat de servers en data in het eigen datacentrum van de Belastingdienst in Apeldoorn blijven. Het dataverkeer zelf zal door eigen medewerkers worden gecontroleerd.

‘Dacht je dat de casus DigiD erg was?’

Niettemin is de gunning aan een Amerikaanse partij ‘onbestaanbaar’, vindt Barbara Kathmann, Kamerlid voor GroenLinks-PvdA en officieus tech-expert van het parlement. „Dacht je dat de casus DigiD erg was? Het kan nog erger”, stelt zij.

Ook de software van DigiD dreigt in handen te vallen van een Amerikaans bedrijf, maar daar gaat het alleen om het beheer van de computers. Potentieel gevaarlijk – Amerika kan immers de stekker zomaar uit die computers trekken – maar bij de Belastingdienst gaat het nog verder. „Wat nou als je die stap overslaat en alles door Amerikanen laat doen? Dat is wat de Belastingdienst nu van plan is met de btw”, aldus Hubert.

Zo wordt ons btw-systeem een ‘service’ van de Amerikanen, schrijft Hubert. De servers staan dan mogelijk wel fysiek in Nederland, maar FAST Enterprises heeft de toegang in handen. Als Trump in een handelsoorlog besluit dat het bedrijf niet meer met de Nederlandse staat mag handelen, krijgt de overheid ineens geen btw meer. ‘Er zal dan binnenkort 1,5 miljard euro per week bijgeleend moeten worden’, schetst Hubert. ‘Nu de uitrol inhoudt dat we ons hoofd volledig op een Amerikaans hakblok leggen, moet het echt per direct stoppen.’

Financiën zegt de Kamer in iedere stap van de aanbesteding meegenomen te hebben. Het oude systeem was ook echt aan vervanging toe. „Goede belastinginning was en is de prioriteit, en ook een nadrukkelijke wens van de Kamer en opeenvolgende kabinetten.”

‘Vol knokken’

Een groot deel van de Kamer sprak zich tijdens een debat over de verkoop van DigiD al uit tegen Nederlandse afhankelijkheid van Amerika op it-gebied. „Heel Nederland hangt aan een big-tech-infuus”, vatte Kathmann destijds samen. „Het was al een probleem toen Trump niet aan de macht was. Je moet niet al je eieren in één mandje willen leggen.”

Kathmann gaat nu ‘vol knokken’ om de uitbesteding aan FAST Enterprises te stoppen, zegt ze. Het ministerie lijkt verbaasd over de opwinding. „Gaande de aanbesteding is de Kamer steeds geïnformeerd”, stelt Financiën.

De Belastingdienst heeft volgens het ministerie maatregelen genomen om de gegevens van de omzetbelasting zelf veilig te houden. „De software wordt niet vanuit Amerika beheerd.” Ofwel: dat doet het bedrijf in Nederland.

Tegelijkertijd zegt het ministerie zich te realiseren dat de geopolitieke situatie tijdens de aanbestedingsperiode ‘anders was dan nu’. De Belastingdienst heeft in de tussentijd maatregelen genomen om ‘uiteenlopende digitale risico’s te beperken’. „De realiteit blijft echter dat in een digitale wereld risico’s nooit volledig uit te bannen zijn.”

https://www.ad.nl/politie(...)estaanbaar~ad912dc0/

Randdebielen daar :(
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:54:38 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220211330
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gevangenisorganisatie DJI getroffen door datalek, eerder ook bij rechtbank

Door een datalek zijn gegevens van medewerkers van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) gelekt. Een woordvoerster van de organisatie zegt dat het gaat om mailadressen, telefoonnummers en beveiligingscertificaten van DJI-medewerkers.

Begin deze maand bleek sprake van een datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Raad voor de rechtspraak door een kwetsbaarheid bij ict-leverancier Ivanti. Nu blijkt dat ook DJI is getroffen.

„Op dit moment wordt de oorzaak van het datalek en cyberincident onderzocht”, zegt de DJI-woordvoerster. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is op de hoogte gesteld.

Staatssecretaris Claudia van Bruggen (Justitie en Veiligheid) kan nog weinig zeggen over de zaak. „Ik vind dit erg, want we staan voor de veiligheid van onze medewerkers”, zei ze voor aanvang van de ministerraad. Volgens haar lopen de medewerkers van DJI geen gevaar door het datalek.

DJI heeft 16.000 medewerkers en beheert op vijftig locaties in Nederland penitentiaire inrichtingen, jeugdinrichtingen en tbs-klinieken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-rechtbank~af16ea9b/

Ik typte net vorige post lees ik dit :o
Hopelijk zitten ze ook bij odido bij DJI _O- _O-
Oh wow

quote:
„Ik vind dit erg, want we staan voor de veiligheid van onze medewerkers”, zei ze voor aanvang van de ministerraad. Volgens haar lopen de medewerkers van DJI geen gevaar door het datalek.
Hebben die mensen door waar ze mee bezig zijn en waar ze uitspraken over doen???
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:56:34 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211337
twitter
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:57:39 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211341
twitter

5 maanden lang _O- _O- _O-
  vrijdag 27 februari 2026 @ 10:57:45 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220211342
quote:
Het tegenovergestelde lijkt mij juist. Meer en hardere tools krijgen om hun taken uit te voeren, zo belangrijk is het
pi_220211343
quote:

[..]
En waar moet de deurwaarder heen als je je rekeningen niet betaalt?
[..]
Altijd handig als er een fout in een adres sluipt dat je dan aan de naam kan zien bij welke buurman het dan zou kunnen horen.

Vroegah hadden we zo'n boekwerk waar iedereen met naam, adres en telefoonnummer in stond (tenzij je een geheim nr had). Deed niemand panisch over.
[ afbeelding ]
De deurwaarder kan op basis van het token mijn adres opvragen als hij daar bevoegt toe is.
Ja, en wat betreft een telefoonboek had je daar een vrije keuze in.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:00:24 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220211357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
De deurwaarder kan op basis van het token mijn adres opvragen als hij daar bevoegt toe is.
Ja, en wat betreft een telefoonboek had je daar een vrije keuze in.
Idd

Zero trust, privacy by design

Niet al die gegevens maar overal neerflikkeren maar alleen de minimale hoeveelheid benodigde gegevens kunnen benaderen of valideren. We moeten naar een hele andere manier van werken toe

En zeer hard optreden met enorme penalties als je je als bedrijf zo gedraagt zoals een Odido of Bevolkingsonderzoek Nederland :r
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:04:20 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220211374
quote:
Deed niemand panisch over.

Was ook lastiger te kopiëren en de informatie te automatiseren voor andere doeleinden dan bedoeld.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220211378
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Was ook lastiger te kopiëren en de informatie te automatiseren voor andere doeleinden dan bedoeld.
En toen misbruikten inbrekers het ook al om te kijken of er mensen thuis waren.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:07:34 #47
24533 ACT-F
pi_220211390
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo wordt ons btw-systeem een ‘service’ van de Amerikanen
Ook de handelsoorlog wordt een doelgerichte service dankzij de gedetailleerde gegevens.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:13:13 #48
24533 ACT-F
pi_220211411
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
En toen misbruikten inbrekers het ook al om te kijken of er mensen thuis waren.
Door de hoorn van de haak te halen als je niet thuis was kreeg de beller een in gesprek toon. Eventuele inbrekers werden zo afgeschrikt :P En van vrienden en kennissen kreeg je commentaar dat je zo lang belde _O-
pi_220211419
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Door de hoorn van de haak te halen als je niet thuis was kreeg de beller een in gesprek toon. Eventuele inbrekers werden zo afgeschrikt :P En van vrienden en kennissen kreeg je commentaar dat je zo lang belde _O-
Oja dat herinner ik me weer dat we dat deden als we op vakantie gingen :)
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:18:47 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220211442
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:21 schreef onlogisch het volgende:
Ik stel voor dat Odido dit nummer voortaan in hun reclames verwerkt. Heel vrolijk, maar oh zo onheilspellend :)

Bekijk deze YouTube-video
Creedence O+

Ik stel ondanks mijn fangirlschap voor dat Odido de kosten voor het gebruik van dit nummer steekt in de beveiliging en het aannemen van personeel dat niet trapt in phishende bellers.
pi_220211481
Het zou wel mooi zijn als Odido hierdoor failliet gaat, mooie incentive voor andere bedrijven om hun shit op orde te hebben, overigens denk ik dat driekwart van de bedrijven vaak niet eens door heeft dat hun data word gestolen en dat ze daar pas veel later achterkomen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:45:47 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220211555
twitter

Als je oudere/digitaal onhandige familieleden hebt misschien even tippen dat ze hier niet in moeten trappen
pi_220211561
quote:

[..]
Waar heb je dat gezien?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:49:57 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220211578
BSN nummers lijkt mij nog vervelender als die gelekt zijn, RTL nieuws zegt dat die er ook bij zitten
  vrijdag 27 februari 2026 @ 11:50:40 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220211581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:27 schreef raptorix het volgende:
Het zou wel mooi zijn als Odido hierdoor failliet gaat …..
Het leukste aan dit verhaal is dat een heleboel private investeerders deze ballentent naar de beurs wilde brengen voor de hoofdprijs.
Toen ging de beursgang niet door, dus is hun belang niet verhandelbaar
Nu dit en hun belang is onverkoopbaar

*O* *O*
Oplichters opgelicht leuker wordt het niet *O*
pi_220211621
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waar heb je dat gezien?
In de data.
pi_220211624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:49 schreef Momo het volgende:
BSN nummers lijkt mij nog vervelender als die gelekt zijn, RTL nieuws zegt dat die er ook bij zitten
Een paar, in de notes die gemaakt zijn bij sommige klanten.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:08:33 #58
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220211650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een paar, in de notes die gemaakt zijn bij sommige klanten.
BTW nummers waren tot 2018 gekoppelt aan BSN nummers.
pi_220211663
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:08 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
BTW nummers waren tot 2018 gekoppelt aan BSN nummers.
Ja dat was in dit geval geloof ik ook het klantnummer bij Odido als ik me niet vergis.
pi_220211702
quote:
Ik sta er nog niet in. Mijn email is wel al 20+ jaar oud dus ben wel al 8 keer eerder gepwned :')

Behalve soms wat phishing en andere vage mails nooit wat van gemerkt trouwens. Ik gebruik wel een password manager dus al mijn accounts hebben een uniek random gegenereerd wachtwoord en waar mogelijk 2FA met een authenticator app en niet via telefoon nummer.
pi_220211711
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ik sta er nog niet in. Mijn email is wel al 20+ jaar oud dus ben wel al 8 keer eerder gepwned :')

Behalve soms wat phishing en andere vage mails nooit wat van gemerkt trouwens. Ik gebruik wel een password manager dus al mijn accounts hebben een uniek random gegenereerd wachtwoord en waar mogelijk 2FA met een authenticator app en niet via telefoon nummer.
Ik sta er zelf 20 keer in met mijn gmail account, maar goed er zijn zoveel grote breaches geweest dat iedereen met een oud mail adres er wel in staat.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:25:42 #62
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220211717
Is er al communicatie over vanuit Salesforce?
pi_220211723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:25 schreef xzaz het volgende:
Is er al communicatie over vanuit Salesforce?
Het is niet dat Salesforce is gehacked he?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:27:19 #64
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220211725
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is niet dat Salesforce is gehacked he?
Kan jij je mond houden want jij lult echt alleen maar onzin.
pi_220211744
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Het leukste aan dit verhaal is dat een heleboel private investeerders deze ballentent naar de beurs wilde brengen voor de hoofdprijs.
Toen ging de beursgang niet door, dus is hun belang niet verhandelbaar
Nu dit en hun belang is onverkoopbaar

*O* *O*
Oplichters opgelicht leuker wordt het niet *O*
half jaartje later en men is het vergeten en wordt het onder alle andere databreaches geschoven :O
pi_220211751
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
LOL, ehm noem 1 ding waar ik ontzin vertel.
Daarnaast is dit zo een beetje mijn werk :') :') :')
  vrijdag 27 februari 2026 @ 12:33:51 #67
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220211754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
LOL, ehm noem 1 ding waar ik ontzin vertel.
Daarnaast is dit zo een beetje mijn werk :') :') :')
Dan zal ik ander werk gaan zoeken, of je werkt bij Odido dat verklaart dan veel.
pi_220211756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
Dan zal ik ander werk gaan zoeken, of je werkt bij Odido dat verklaart dan veel.
Nou vertel me maar wat ik aan onzin vertel.
pi_220211840
Waar op het darkweb wordt het verspreid trouwens? En ik neem aan dat er betaald moet worden voor die data pakketten?
pi_220211862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:57 schreef Sjemmert het volgende:
Waar op het darkweb wordt het verspreid trouwens? En ik neem aan dat er betaald moet worden voor die data pakketten?
Staat niet eens op darkweb, en nee het is gewoon een download link.
pi_220211909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Pff dus iedereen kan daar zomaar bij.

Aan de ene kant nieuwschierig om het te downloaden zodat ik straks precies kan zien wat ze van mij hebben. Aan de andere kant zal het wel hartstikke illegaal zijn om te downloaden?
pi_220211927
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Aan de ene kant nieuwschierig om het te downloaden zodat ik straks precies kan zien wat ze van mij hebben. Aan de andere kant zal het wel hartstikke illegaal zijn om te downloaden?
Ja in principe is het illegaal, maar dat mag je zelf afwegen.
Wat ik kan zeggen, dat voor vrijwel iedereen het adres er instaat, en van veel mensen het email of telefoonnummer. Wat ik kan zien is dat die hele administratie nogal slordig en amateuristisch overkomt.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:38:24 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220212012
quote:

[..]

Het is niet per se illegaal om te downloaden, je mag het gebruiken voor analyse maar alleen dat. Have I been pwnd heeft het ook gedownload en verwerkt. Zodra je het opent en je zoekt een specifiek emailadres op en je kijkt naar de regel boven en / of onder ben je al illegaal bezig.

Zie:

https://www.inview.nl/ope(...)8c27a258d2&undefined

Met

quote:
2.

Niet strafbaar is degene die te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het algemeen belang het verwerven, voorhanden hebben, ter beschikkingstellen, bekendmaken of gebruik van de gegevens, bedoeld in het eerste lid, vereiste.
Dus lid 2 geeft aan dat het 'algemeen belang' moet dienen. Wat dat inhoud is aan jouw.
pi_220212170
quote:

[..]

Odido zet alle zeilen bij om te downplayen, weg te duiken en vooral veel vage verhalen te vertellen. Als slachtoffer moet je het met doen met vaagheden als "kan" en "mogelijk" inzake de gelekte data.
Ondertussen roept bromsnor van achter zijn typemachien dat er vooral niet betaald moet worden.

Als je echt wil weten wat er van jou nou eigenlijk precies op straat ligt zit er niks anders op dan zelf te gaan kijken.
Alle moralistische verhalen over strafbaarheid en heling ten spijt.
-
pi_220212222
quote:

[..]
Waar heb je dat gezien?
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 10:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Je kan natuurlijk ook zelf de gegevens en toegang overdragen dan is het geen hacken :! _O-

Belastingdienst wil btw-software volledig in Amerikaanse handen leggen: 'Onbestaanbaar'
Een Amerikaanse it-partij gaat mogelijk het hele Nederlandse btw-systeem beheren. Als het Trump behaagt, kan hij op deze manier bij politieke spanningen de staatsinkomsten van zo’n 1,5 miljard euro per week stilleggen, waarschuwen experts. ‘Onbestaanbaar’, vindt GroenLinks-PvdA-Kamerlid Barbara Kathmann. Volgens het ministerie van Financiën blijven servers en data in Nederland.

Iedere week krijgt de Nederlandse overheid zo’n 1,5 miljard euro aan btw in de staatskas. Dat is een belangrijke inkomstenbron, maar ook een vrij ingewikkelde operatie. Ieder bedrijf moet worden geregistreerd en gemonitord, want betalen zij wel wat ze moeten betalen? De Belastingdienst heeft er de handen vol aan.

En dus wil de overheid het IT-systeem dat de btw int en registreert vernieuwen. De Belastingdienst heeft deze klus uitbesteed aan het Amerikaanse FAST Enterprises. Eerst leek het erop dat het bedrijf alleen de software zou leveren, waarna die in Nederland zou worden aangepast aan de Nederlandse situatie en hier beheerd zou worden.

Maar wat blijkt nu? FAST Enterprises wordt ook verantwoordelijk voor de uitvoering, het onderhoud en het beheer van het btw-systeem. De Belastingdienst krijgt zelf waarschijnlijk niet eens toegang tot de servers, schrijft tech-expert Bert Hubert in een blogbericht.

Financiën benadrukt echter dat de servers en data in het eigen datacentrum van de Belastingdienst in Apeldoorn blijven. Het dataverkeer zelf zal door eigen medewerkers worden gecontroleerd.

‘Dacht je dat de casus DigiD erg was?’

Niettemin is de gunning aan een Amerikaanse partij ‘onbestaanbaar’, vindt Barbara Kathmann, Kamerlid voor GroenLinks-PvdA en officieus tech-expert van het parlement. „Dacht je dat de casus DigiD erg was? Het kan nog erger”, stelt zij.

Ook de software van DigiD dreigt in handen te vallen van een Amerikaans bedrijf, maar daar gaat het alleen om het beheer van de computers. Potentieel gevaarlijk – Amerika kan immers de stekker zomaar uit die computers trekken – maar bij de Belastingdienst gaat het nog verder. „Wat nou als je die stap overslaat en alles door Amerikanen laat doen? Dat is wat de Belastingdienst nu van plan is met de btw”, aldus Hubert.

Zo wordt ons btw-systeem een ‘service’ van de Amerikanen, schrijft Hubert. De servers staan dan mogelijk wel fysiek in Nederland, maar FAST Enterprises heeft de toegang in handen. Als Trump in een handelsoorlog besluit dat het bedrijf niet meer met de Nederlandse staat mag handelen, krijgt de overheid ineens geen btw meer. ‘Er zal dan binnenkort 1,5 miljard euro per week bijgeleend moeten worden’, schetst Hubert. ‘Nu de uitrol inhoudt dat we ons hoofd volledig op een Amerikaans hakblok leggen, moet het echt per direct stoppen.’

Financiën zegt de Kamer in iedere stap van de aanbesteding meegenomen te hebben. Het oude systeem was ook echt aan vervanging toe. „Goede belastinginning was en is de prioriteit, en ook een nadrukkelijke wens van de Kamer en opeenvolgende kabinetten.”

‘Vol knokken’

Een groot deel van de Kamer sprak zich tijdens een debat over de verkoop van DigiD al uit tegen Nederlandse afhankelijkheid van Amerika op it-gebied. „Heel Nederland hangt aan een big-tech-infuus”, vatte Kathmann destijds samen. „Het was al een probleem toen Trump niet aan de macht was. Je moet niet al je eieren in één mandje willen leggen.”

Kathmann gaat nu ‘vol knokken’ om de uitbesteding aan FAST Enterprises te stoppen, zegt ze. Het ministerie lijkt verbaasd over de opwinding. „Gaande de aanbesteding is de Kamer steeds geïnformeerd”, stelt Financiën.

De Belastingdienst heeft volgens het ministerie maatregelen genomen om de gegevens van de omzetbelasting zelf veilig te houden. „De software wordt niet vanuit Amerika beheerd.” Ofwel: dat doet het bedrijf in Nederland.

Tegelijkertijd zegt het ministerie zich te realiseren dat de geopolitieke situatie tijdens de aanbestedingsperiode ‘anders was dan nu’. De Belastingdienst heeft in de tussentijd maatregelen genomen om ‘uiteenlopende digitale risico’s te beperken’. „De realiteit blijft echter dat in een digitale wereld risico’s nooit volledig uit te bannen zijn.”

https://www.ad.nl/politie(...)estaanbaar~ad912dc0/

Randdebielen daar :(
Het probleem in Nederland is dat niemand persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld en alles op het bedrijf wordt weg gepoetst. Gaat de manager weg dan krijgt hij zo weer elders binnen zijn letting een klus.
pi_220212227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:38 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is niet per se illegaal om te downloaden, je mag het gebruiken voor analyse maar alleen dat. Have I been pwnd heeft het ook gedownload en verwerkt. Zodra je het opent en je zoekt een specifiek emailadres op en je kijkt naar de regel boven en / of onder ben je al illegaal bezig.

Zie:

https://www.inview.nl/ope(...)8c27a258d2&undefined

Met
[..]
Dus lid 2 geeft aan dat het 'algemeen belang' moet dienen. Wat dat inhoud is aan jouw.
Ja oke. Haveibeenpwned dient uiteraard het algemeen belang. Dat argument gaat niet echt op voor individuen die alleen hun eigen gegevens willen controleren, dat dient alleen het eigen belang lijkt mij.

Ik doe sowieso niets zolang ik nog niet op haveibeenpwnd sta.
pi_220212229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Heb je een linkje. Wil weten wat ze allemaal hebben
pi_220212238
Totaal niet eens met de posters hier die pretenderen dat het ‘niet illegaal’ is om die gegevens te downloaden. Dit gaat regelrecht tegen de avg in. Vanwege een contract had odido het recht/de plicht die persoonsgegevens te verwerken. Een lek leidt er dan juridisch niet toe dat er automagisch aanspraak kan worden gemaakt op een andere grondslag, zoals bijvoorbeeld gerechtvaardigd belang. Blijf er met je fikken vanaf.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:17:16 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220212243
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja in principe is het illegaal, maar dat mag je zelf afwegen.
Wat ik kan zeggen, dat voor vrijwel iedereen het adres er instaat, en van veel mensen het email of telefoonnummer. Wat ik kan zien is dat die hele administratie nogal slordig en amateuristisch overkomt.
Respect voor wat je doet en weet; zou willen dat ik dat soort kennis had.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:25:28 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220212300
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:16 schreef Harmankardon het volgende:
Totaal niet eens met de posters hier die pretenderen dat het ‘niet illegaal’ is om die gegevens te downloaden. Dit gaat regelrecht tegen de avg in. Vanwege een contract had odido het recht/de plicht die persoonsgegevens te verwerken. Een lek leidt er dan juridisch niet toe dat er automagisch aanspraak kan worden gemaakt op een andere grondslag, zoals bijvoorbeeld gerechtvaardigd belang. Blijf er met je fikken vanaf.
Als je dat illegaal vindt zal ik de NOS en ihavebeenpwnd bellen dat ze illegaal bezig zijn.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:31:12 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220212325
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ja oke. Haveibeenpwned dient uiteraard het algemeen belang. Dat argument gaat niet echt op voor individuen die alleen hun eigen gegevens willen controleren, dat dient alleen het eigen belang lijkt mij.
De wet kent geen definitie van 'algemeen belang'.
pi_220212335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:25 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als je dat illegaal vindt zal ik de NOS en ihavebeenpwnd bellen dat ze illegaal bezig zijn.
Goed plan, hou me op de hoogte.
pi_220212343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waar heb je dat gezien?
[..]
Het probleem in Nederland is dat niemand persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld en alles op het bedrijf wordt weg gepoetst. Gaat de manager weg dan krijgt hij zo weer elders binnen zijn letting een klus.
In de data zelf.
pi_220212354
Overigens mag je in principe nooit een databestand zoals dit downloaden, voor ethisch hacken is doorgaan de ongeschreven regel dat je als je het al doet je zorgvuldig met de zaken omgaat, niet meer inziet als noodzakelijk en uiteraard de boel verwijderd als je klaar bent. Daarnaast als je iets ontdekt dat nog niet bekent is, je eerst een bedrijf tijd geeft om zelf de zaken op orde te brengen en je in samenspraak afspreekt of je hier over publiceert of niet.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:43:22 #85
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220212358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:42 schreef raptorix het volgende:
Overigens mag je in principe nooit een databestand zoals dit downloaden, voor ethisch hacken is doorgaan de ongeschreven regel dat je als je het al doet je zorgvuldig met de zaken omgaat, niet meer inziet als noodzakelijk en uiteraard de boel verwijderd als je klaar bent. Daarnaast als je iets ontdekt dat nog niet bekent is, je eerst een bedrijf tijd geeft om zelf de zaken op orde te brengen en je in samenspraak afspreekt of je hier over publiceert of niet.
Een etische hacker heeft niets bij deze data te zoeken.
pi_220212388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:43 schreef xzaz het volgende:

[..]
Een etische hacker heeft niets bij deze data te zoeken.
Zeker wel, ik kan je sowieso al 1 reden geven, namelijk wat het meest recente record is wat bemachtigd is, want dat geeft ook aan wanneer de hack waarschijnlijk heeft plaatsgevonden, maar goed kan nog wel een heel lijstje opnoemen, maar dan moet je eerst maar eens terugkomen op mijn vorige post waar je beweert dat ik onzin praat.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 14:49:39 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220212393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zeker wel, ik kan je sowieso al 1 reden geven, namelijk wat het meest recente record is wat bemachtigd is, want dat geeft ook aan wanneer de hack waarschijnlijk heeft plaatsgevonden, maar goed kan nog wel een heel lijstje opnoemen, maar dan moet je eerst maar eens terugkomen op mijn vorige post waar je beweert dat ik onzin praat.
Leuk maar daar heeft een etische hacker niets mee te maken. Dit is gewoon dataanalyse. En bij deze direct de post.
pi_220212406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:49 schreef xzaz het volgende:

[..]
Leuk maar daar heeft een etische hacker niets mee te maken. Dit is gewoon dataanalyse. En bij deze direct de post.
Ethisch hacker is een vrij breed begrip zonder een exacte standaard, maar goed, lekker slap antwoord, je deed die bewering voordat ik dit schreef.
pi_220212423
Ik zou het niet doen, maar ik zou me ook niet druk maken als je het wel download. Het is nu al zo veel gedownload en het internet opgeslingerd.
pi_220212430
Geprobeerd om TOR te installeren op een chromebook. Helaas, het lukt me niet :(
Toch wel heel benieuwd welke info er bij mij gelekt is :(
pi_220213493
RTL Nieuws ontdekte in de gelekte gegevens gevoelige informatie van meerdere mensen die worden gestalkt of bedreigd. Deze informatie staat in aantekeningen over klanten, die ook tot het lek behoren. Bij zeker vijf mensen staat bijvoorbeeld dat zij worden gestalkt door hun ex-partner. Ook zijn er meldingen over personen die te maken hebben met huiselijk geweld of een afgeschermd adres hebben.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)vallen-datalek-odido
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:01:32 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213605
twitter

Man man bewust lopen knoeien dus :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:03:45 #93
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213617
twitter
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:06:06 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213632
twitter

:|W :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:08:21 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213651
twitter

Picnic is dus de volgende *O* :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:10:35 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213666
twitter

Zo is dat groot gelijk _O_
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:12:02 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213677
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

:|W :|W
Ja en dit is waarschijnlijk juist uit goede bedoelingen genoteerd om te zorgen dat ex geen rotzooi kon trappen met haar gegevens of rekening. Mijn ex heeft mij denk ik wel duizenden euro's gekost met abonnementen die overgezet zijn bij o.a. de provider, zorgverzekering, energie en water etc. Dat hield op nadat die leveranciers op de hoogte waren, waarschijnlijk door middel van zo'n aantekening.

Ik denk dat ik door de grond zou gaan van schaamte als ik dan nu op het web te vinden was met zo'n etiketje, maar de bedoeling is niet negatief geweest...
pi_220213737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik sta er zelf 20 keer in met mijn gmail account, maar goed er zijn zoveel grote breaches geweest dat iedereen met een oud mail adres er wel in staat.
Mn vriendin staat dr met haar hotmail adres van ook zo’n beetje 20+ jaar niet in.

En dat adres is echt bij tig (vage)webshops aangemeld. Maar goed ik sta er ook in door een paar grote hacks van de afgelopen jaren, Linkedin en Adobe oa
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:21:50 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mn vriendin staat dr met haar hotmail adres van ook zo’n beetje 20+ jaar niet in.

En dat adres is echt bij tig (vage)webshops aangemeld. Maar goed ik sta er ook in door een paar grote hacks van de afgelopen jaren, Linkedin en Adobe oa
Ja hier ook. En iets met een ticketshop. Odido nog steeds niet, maar het is nog maar dag 2/16...
pi_220213771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja en dit is waarschijnlijk juist uit goede bedoelingen genoteerd om te zorgen dat ex geen rotzooi kon trappen met haar gegevens of rekening. Mijn ex heeft mij denk ik wel duizenden euro's gekost met abonnementen die overgezet zijn bij o.a. de provider, zorgverzekering, energie en water etc. Dat hield op nadat die leveranciers op de hoogte waren, waarschijnlijk door middel van zo'n aantekening.

Ik denk dat ik door de grond zou gaan van schaamte als ik dan nu op het web te vinden was met zo'n etiketje, maar de bedoeling is niet negatief geweest...
Helaas zijn dat soort aantekeningen nodig inderdaad. Deels omdat het verdomd makkelijk is een klantenservice medewerker te overtuigen dat je iemand anders bent als jij diegene zijn data weet.

Bij ons op het werk is het ook zo. Je moet om de zoveel tijd een nieuw wachtwoord instellen en daar gelden steeds meer eisen voor. Maar als ik de helpdesk bel en personeelsnummer+geboortejaar doorgeef dan resetten ze zo het wachtwoord voor je. Informatie die ik in principe voor elke medewerker vrij gemakkelijk kan achterhalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 27-02-2026 19:30:09 ]
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:31:30 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213832
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Helaas zijn dat soort aantekeningen nodig inderdaad. Deels omdat het verdomd makkelijk is een klantenservice medewerker te overtuigen dat je iemand anders bent als jij diegene zijn data weet.

Bij ons op het werk is het ook zo. Je moet om de zoveel tijd een nieuw wachtwoord instellen en daar gelden steeds meer eisen voor. Maar als ik de helpdesk bel en personeelsnummer+geboortejaar doorgeef dan resetten ze zo het wachtwoord voor je.
Hier moet het inmiddels via de teamchef. Dus als jij maandagochtend met je brakke kop erin slaagt om je wachtwoord verkeerd in te hengsten meer dan 3 keer, dan moet je dat eerst daaraan uitleggen :D

Dit is precies om wat jij beschrijft: het was te makkelijk om even voor een ander iets te wijzigen of om op andermans account te werken. Het helpt ook niet mee dat iemand op een wazige vrijdagmiddag in een phishing-linkje trapte en zo het hele adresboek van 65k mensen exporteerde.

Sindsdien is men hier iets scherper ;)
pi_220213971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
Ga je nog met feiten komen?
pi_220213983
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Picnic is dus de volgende *O* :|W
Misschien kan Odido beter iemand op deze rol zetten die “veel geleerd” al achter de rug heeft..
pi_220213985
Ze hadden echt zo wél moeten betalen zeg. Wat een afgang. _O- _O-
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:53:51 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220214041
Gaat dit trouwens alleen om klanten van Odido, of zitten er meer providers in het datapakket wat gehacked is? Ik vraag dit omdat Odido en meer van dit soort clubjes volgens mij allemaal onder KPN vallen volgens mij.

Wat mij trouwens opvalt is dat er nog steeds reclame gemaakt wordt voor Odido, wat zonde van het geld is lijkt mij.
pi_220214198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
Gaat dit trouwens alleen om klanten van Odido, of zitten er meer providers in het datapakket wat gehacked is? Ik vraag dit omdat Odido en meer van dit soort clubjes volgens mij allemaal onder KPN vallen volgens mij.

Wat mij trouwens opvalt is dat er nog steeds reclame gemaakt wordt voor Odido, wat zonde van het geld is lijkt mij.
Odido heeft wel echt een eigen netwerk en valt niet onder KPN. Volgens mij gaat alles in NL over KPN, Odido of Vodafone netwerk. Dus verkeer van al die andere aanbieders gaat via een die drie netwerken.
pi_220214234
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Odido heeft wel echt een eigen netwerk en valt niet onder KPN. Volgens mij gaat alles in NL over KPN, Odido of Vodafone netwerk. Dus verkeer van al die andere aanbieders gaat via een die drie netwerken.
Odido heeft geen eigen netwerk zoals KPN.
Odido bied haar diensten aan op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber. Naast Odido zijn er nog 12 andere aanbieders die via dit glasvezelnetwerk internet diensten leveren. https://opendutchfiber.nl/nl/providers

Je kunt daarnaast Odido afsluiten als er geen ODF-netwerk ligt. Dan neem je alsnog KPN af, via wholesale-toegang verkoopt Odido dan de KPN-diensten door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220214261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Odido heeft geen eigen netwerk zoals KPN.
Odido bied haar diensten aan op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber. Naast Odido zijn er nog 12 andere aanbieders die via dit glasvezelnetwerk internet diensten leveren. https://opendutchfiber.nl/nl/providers
Ik bedoelde telecom.

quote:
Dekking mobiele netwerken
In Nederland zijn 3 aanbieders met een mobiel netwerk: KPN, Vodafone en Odido. Providers als Ben, Hollandsnieuwe of Simyo hebben geen eigen netwerk. Zij gebruiken de netwerken van deze grote aanbieders.
https://www.consumentenbo(...)este-mobiele-netwerk
pi_220214689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ze hadden echt zo wél moeten betalen zeg. Wat een afgang. _O- _O-
en dan lag het geheid alsnog op straat, maar dan via een andere weg
pi_220214737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:56 schreef mschol het volgende:

[..]
en dan lag het geheid alsnog op straat, maar dan via een andere weg
Ik denk dat die kans echt wel onwaarschijnlijk is gezien het verleden van de hackers. Imagoschade is nu echt enorm voor Odido en bovendien hebben ze glashard lopen liegen en verzaakt om hun klanten te beschermen.
pi_220214866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat die kans echt wel onwaarschijnlijk is gezien het verleden van de hackers.
mwha daarom via via
quote:
Imagoschade is nu echt enorm voor Odido en bovendien hebben ze glashard lopen liegen en verzaakt om hun klanten te beschermen.
uiteindelijk zal het een storm in een glas water worden
en uiteindelijk zal er niks veranderen, gaat odido lekker naar de beurs en gaat het vrolijk door.

echt, handhaving en vervolging verwacht ik niet meer van die tandenloze AP en justitie
pi_220215282
Heb me nog eens verdiept in de methode waarop die groep toegang heeft gekregen tot de data en het is echt om te janken dat dit überhaupt op deze manier kan.

Toevallig ben ik bij een vrij grote organisatie momenteel ook betrokken bij een project waarbij we data ontsluiten dmv api's en gebruik maken van connected apps. Maar het is ondenkbaar dat:

1. Iemand die credentials kent, want die zijn encrypted en kunnen alleen opnieuw ingesteld worden ipv geraadpleegd worden indien nodig. Dat laatste wil je eigenlijk niet, want dat heeft nogal wat impact.

2. Een enkel paar credentials de gehele klantenset even leeg kan trekken. Los van dat verschillende connected apps toegang hebben tot verschillende stukjes data kunnen ze ook maar een x aantal bevragingen doen binnen een bepaalde periode.
pi_220215633
Die topman is ook totaal onzichtbaar, volledig in nevelen gehuld, terwijl hij zich juist overal publiekelijk had moeten laten zien. Voor hem staan klanten blijkbaar op nummer nul en winst op honderd. Wat een smeerlap. Ik hoop dat je dit ooit leest, hoe klein die kans ook is, klootzak. Krijg de tering.
pi_220215635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 02:27 schreef Peppert het volgende:
Die topman is ook totaal onzichtbaar, volledig in nevelen gehuld, terwijl hij zich juist overal publiekelijk had moeten laten zien. Voor hem staan klanten blijkbaar op nummer nul en winst op honderd. Wat een smeerlap. Ik hoop dat je dit ooit leest, hoe klein die kans ook is, klootzak. Krijg de tering.
Dit raakt me diep.
...hier om je mars te breken.
pi_220215637
quote:
Die zal eind van had jaar wel dikke bonus krijgen.
pi_220215695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
In de data zelf.
Heb je een url waar ik de data kan downloaden zodat i kan zien wat er van mij staat?
pi_220215862
Er staat een derde deel online zie ik. Heb de inhoud nog niet gezien, maar het bestand is slechts een derde qua grootte tov gisteren.
pi_220215909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
Er staat een derde deel online zie ik. Heb de inhoud nog niet gezien, maar het bestand is slechts een derde qua grootte tov gisteren.
Het formaat is anders.
pi_220215926
Ojee, hier zit het ID nummer wel in met geboortedatum, id type, maar weer niet het adres, wel telefoonnummer/email.
pi_220215938
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:45 schreef raptorix het volgende:
Ojee, hier zit het ID nummer wel in met geboortedatum, id type, maar weer niet het adres, wel telefoonnummer/email.
Told you so.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220215949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Told you so.
Op basis van de andere leaks was dat niet mijn verwachting, en het is ook niet toegestaan om dit soort data voor dit soort doeleinden op te slaan, hier gaan ze sowieso de zwaarste straf voor krijgen. Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
pi_220215959
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op basis van de andere leaks was dat niet mijn verwachting, en het is ook niet toegestaan om dit soort data voor dit soort doeleinden op te slaan, hier gaan ze sowieso de zwaarste straf voor krijgen. Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
:D _O- dat je dat nog geloofd

echt: eerst zien, dan geloven.
pi_220216012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:59 schreef mschol het volgende:

[..]
:D _O- dat je dat nog geloofd

echt: eerst zien, dan geloven.

Ik durf er een goede fles wijn op te zetten dat ze de maximum boete gaan krijgen, ik heb zelf dagelijks te maken met welke data atributen je mag verwerken, en voor paspoort informatie mogen ze dit ABDOLUUT niet. Ik heb zelf 8 maanden in een traject gezeten waar we een BSN nummer naar een ander systeem moesten zetten, dat was heel leuk want wettelijk mogen we dat niet, maar door de overheid opgestelde criteria moesten we dat wel :X
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:31:31 #124
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220216080
quote:

[..]
Lijkt mij een misconceptie, zou er eerder vanuit gaan dat de data die tegen het einde gelekt wordt het ergste gaat zijn/de beste en meeste waardevolle data bevat, juist zodat er meer druk is om alsnog te betalen. Hoewel dit sowieso een aparte situatie is door de hoeveelheid.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:33:33 #125
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220216096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik durf er een goede fles wijn op te zetten dat ze de maximum boete gaan krijgen, ik heb zelf dagelijks te maken met welke data atributen je mag verwerken, en voor paspoort informatie mogen ze dit ABDOLUUT niet. Ik heb zelf 8 maanden in een traject gezeten waar we een BSN nummer naar een ander systeem moesten zetten, dat was heel leuk want wettelijk mogen we dat niet, maar door de overheid opgestelde criteria moesten we dat wel :X
Wat mij betreft verklaren ze die toko gewoon per direct failliet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220216101
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Lijkt mij een misconceptie, zou er eerder vanuit gaan dat de data die tegen het einde gelekt wordt het ergste gaat zijn/de beste en meeste waardevolle data bevat, juist zodat er meer druk is om alsnog te betalen. Hoewel dit sowieso een aparte situatie is door de hoeveelheid.
Jup wat een beetje mee gaat spelen is dat het hier ook gaat om woonadressen van onder andere politie medewerkers en politici.
pi_220216112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat mij betreft verklaren ze die toko gewoon per direct failliet.
Dat gaat niet gebeuren, maar volgens mij kunnen ze een boete krijgen van 5% van de jaaromzet met een max van 20 miljoen, dat laatste mag er wat mij betreft inmiddels wel af, ze hebben omzet van 2 miljard, dus dat is redelijk peanuts.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:39:19 #128
503714 SebbeSwensje
pi_220216137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren, maar volgens mij kunnen ze een boete krijgen van 5% van de jaaromzet met een max van 20 miljoen, dat laatste mag er wat mij betreft inmiddels wel af, ze hebben omzet van 2 miljard, dus dat is redelijk peanuts.
Akkoord. Geen maximum, want anders worden kleinere ondernemingen onevenredig hard geraakt, terwijl juist de grotere jongens beter zouden moeten weten en hele juridische teams hebben lopen. Martijn had hier wel een stokje voor gestoken kan ik je vertellen.
Appears.
pi_220216173
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het formaat is anders.
Ik zie het ja.

Ook gewoon allemaal rijbewijs- en paspoortnummers van inactieve gebruikers, wtf :')
pi_220216212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik zie het ja.

Ook gewoon allemaal rijbewijs- en paspoortnummers van inactieve gebruikers, wtf :')
Dit zijn de velden:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
KlantId
Isklant
AccountId
Achternaam
Voornaam
06 Nummer
Email
Geboortedatum
CreatedDate
LastActivityDate
LastModifiedDate
Geslacht
ID Geldig tot 
Legitimatiebewijs ID_type__c
Initalen (ID)
Nationaliteit
pi_220216289
quote:
Zelfs winst staat niet op 1 hoor, want dit is zo'n grote clusterfuck dat dat veel en veel meer geld gaat kosten dan dat hij schuldbewust zelf de media had opgezocht.
pi_220216302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit zijn de velden:
[ code verwijderd ]

Heb het globaal bekeken, maar het o.a. attribuut met alle correspondentie ontbreekt nu en dat scheelt nogal in bestandsgrootte.
pi_220216310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, het is andersom: max 20 miljoen óf 4% van de jaaromzet als dat hoger is.
https://www.veiligheidsbr(...)ding-privacy-regels/
pi_220216328
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 09:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het is andersom: max 20 miljoen óf 4% van de jaaromzet als dat hoger is.
https://www.veiligheidsbr(...)ding-privacy-regels/
Scherp!
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:05:15 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220216842
Oeps ze hebben vandaag dus ook mijn gegevens gelekt mét paspoort nummer. Alleen klopt de einddatum niet ?
Nou ja ik moet toch volgend jaar een nieuwe dus ik had veiligheidshalve al een afspraak bij de gemeente gemaakt om dit nu maar meteen ff te doen. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220216843
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ze doen wat ze zeggen.
Dat begint een zeldzaamheid te worden tegenwoordig bij veel (overheids)organisaties en bedrijven.
-
pi_220216846
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef deedeetee het volgende:
Oeps ze hebben vandaag dus ook mijn gegevens gelekt mét paspoort nummer. Alleen klopt de einddatum niet ?
Nou ja ik moet toch volgend jaar een nieuwe dus ik had veiligheidshalve al een afspraak bij de gemeente gemaakt om dit nu maar meteen ff te doen. :P
2011 zeker? Volgens mij vullen ze dat in als ze het niet weten.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:07:02 #138
78780 deedeetee
pi_220216859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
2011 zeker? Volgens mij vullen ze dat in als ze het niet weten.
Yep. Maakt dat wat uit voor t gevaar van misbruik of niet ?
pi_220216880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Yep. Maakt dat wat uit voor t gevaar van misbruik of niet ?
Juist niet, ze zullen liever de IDs gebruiken die nog geldig zijn.
pi_220216907
quote:

[..]
Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
Als dit de derde dataset is van 1 miljoen klanten dan betekent het dat er van 3 miljoen namen op straat liggen.
Het verhaal gaat dat er bij Odido gegevens van 6 miljoen klanten gelekt zijn.
Ik heb ook ergens gelezen dat de hackers er 21 dagen over gaan om alles te publiceren.

Wat valt er dan nog te melden na 6 dagen?
-
pi_220216910
Alle klanten moeten weg, enige manier waarop bedrijven het leren.
pi_220216933
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als dit de derde dataset is van 1 miljoen klanten dan betekent het dat er van 3 miljoen namen op straat liggen.
Ik heb ook ergens gelezen dat de hackers er 21 dagen over gaan om alles te publiceren.

1 miljoen records is niet 1 miljoen klanten.

Ze hebben naar eigen zeggen in totaal 21 miljoen records van ruim 6 miljoen klanten.

Hoop klanten staan er dubbel in ivm meerdere abonnementen gok ik en historische gegevens.
pi_220216960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef quo_ het volgende:

[..]

Die van dag 1/2 waren er ongeveer een half miljoen, dat was dus ander type records met adresgegevens, mail en 06, er zit overlap in die vandaag echter op basis wat ik nu zie is dat van de set van vandaag er 25.000 matches zitten dan met de oude sets.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:23:01 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef Harmankardon het volgende:
Alle klanten moeten weg, enige manier waarop bedrijven het leren.
Daar moet je mee beginnen inderdaad maar niet vergeten vervolgstappen te nemen:

Naar de ondernemingskamer en management op non actief zetten
Onderzoek naar wanbeleid starten en beslag leggen op vermogen bestuurders
Parlementaire enquête opstarten en AP daarin ook meenemen

Justitie inschakelen en niet alleen de daders opsporen maar ook de directie vervolgen
pi_220217018
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die van dag 1/2 waren er ongeveer een half miljoen, dat was dus ander type records met adresgegevens, mail en 06, er zit overlap in die vandaag echter op basis wat ik nu zie is dat van de set van vandaag er 25.000 matches zitten dan met de oude sets.
Dus uit het ene bestand haal je bijv NAW gegevens en uit een andere de ID gegevens e.d.

Het begrip "databundel" krijgt zo wel een extra betekenis bij Odido :)
-
pi_220217031
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Daar moet je mee beginnen inderdaad maar niet vergeten vervolgstappen te nemen:

Naar de ondernemingskamer en management op non actief zetten
Onderzoek naar wanbeleid starten en beslag leggen op vermogen bestuurders
Parlementaire enquête opstarten en AP daarin ook meenemen

Justitie inschakelen en niet alleen de daders opsporen maar ook de directie vervolgen
Ik ben ook benieuwd naar de security audits, en vooral de datachain verantwoording, ik weet vrij zeker dat iemand heeft moeten aftekenen welke attributen gebruikt mogen worden, doorgaans word dat door legal beoordeeld, en bij een paspoortnummer moeten allen alarmbellen afgaan, want dat mag nooit in een export zitten.
pi_220217042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:24 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dus uit het ene bestand haal je bijv NAW gegevens en uit een andere de ID gegevens e.d.

Het begrip "databundel" krijgt zo wel een extra betekenis bij Odido :)
Inderdaad, maar het gaat verder, er zijn groepen die zogenaamde combosets maken waarbij ze dus bestaande datasets verrijken met andere, je hebt een beruchte set met 1.2 miljard records waar bijna iedereen die vanaf 2010 op het internet begeeft wel inzit, overigens is dat een stuk minder onschuldig omdat dat veelal om oude passwords en emails gaat.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:37:11 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217102
twitter

Popcorn iemand :?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:41:16 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217164
De komende twee weken worden volgens Shinyhunters nog meer gestolen Odido-data gepubliceerd als het bedrijf niet betaalt. Odido heeft bevestigd geen losgeld te zullen betalen en zegt niet te reageren zolang het onderzoek nog loopt.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-rijbewijs-idbewijs

Odido duikt weg :(
AP ook :r

Ik popcorn 🍿 en ga er eens goed voor zitten *O*
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:48:14 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217260
twitter

_O- _O- _O- _O-
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:51:27 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217288
twitter

Eigen website plat _O- _O-
pi_220217323
Ziggo is al lekker aan het lijkenpikken, als je nu googled op Odido krijg je een sponsored ad als tweede resultaat >:)
pi_220217353
Overigens als men gewoon gebruik had gemaakt van FIDO keys voor medewerkers dan had dit niet kunnen plaatsvinden, typisch gevalletje dom geld proberen te besparen.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 11:05:17 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217468
Accelerate from technical specialist to security leader

Cybersecurity Strategy & Leadership Accelerator
Develop the strategic capabilities and crisis-ready leadership skills to confidently lead security teams in an AI-driven world.
Includes exclusive on-campus experience — valued at over £2,000 and included in the fee.
Limited pre-start coaching spots available for February enrolments

1:1 career coaching
Get more info
Complete the form below to receive more information about the Career Accelerator curriculum, programme fees, how you’ll learn, and how we’ll coach you one-to-one until you reach your goal. You'll be redirected to the programme brochure on submission.
Step 1 of 2

Cybersecurity is now a strategic business priority, yet 90% of organisations report critical leadership gaps.1 This programme equips you to close them.

https://onlinecareeraccel(...)adership-accelerator?

Wie meldt managementteam ff aan O-)
pi_220217630
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
Overigens als men gewoon gebruik had gemaakt van FIDO keys voor medewerkers dan had dit niet kunnen plaatsvinden, typisch gevalletje dom geld proberen te besparen.
De waarde bij de eerder al afgeblazen beursgang werd geschat op 7 miljard.
Dit akkefietje heeft ze al miljarden gekost.
Oerstom om niet een (paar) miljoen te hebben willen betalen om deze hack onder het tapijt te vegen.

En wie er echt aan het langste eind trekken zijn de shinyhunyters.
Odido gaat namelijk dienen als afschrikwekkend voorbeeld dat je beter maar kunt betalen na een hack.
-
pi_220217652
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
Oerstom om niet een (paar) miljoen te hebben willen betalen om deze hack onder het tapijt te vegen.

Odido gaat namelijk dienen als afschrikwekkend voorbeeld dat je beter maar kunt betalen na een hack.
Daar hadden ze Odido niet specifiek voor nodig, die reputatie hadden ze al, maar dit is wel voor goed voor hun trackrecord. Overigens ben ik er vrij zeker van dat ze dit eerst stilzwijgend hadden willen oplossen, maar kennelijk had Odido op dat moment geen experts om in te schatten wat wijsheid was, dat bleek ook uit de eerste bekendmaking met de waarschuwing dat ze terug moesten komen naar de chat.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 12:28:41 #157
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220218257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef deedeetee het volgende:
Hoe weet je dit? Of heb je zelf toegang tot de data?
pi_220218600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is het formaat:
[ code verwijderd ]

"PhotoUrl": "/services/images/photo/0014H00001gbtcxQAA",

Wat zou er door Odido in de foto url bewaard worden. Scan van ID document?
En in dat geval de hamvraag: zijn die ook gelekt?
-
pi_220218615
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:10 schreef quo_ het volgende:

[..]
"PhotoUrl": "/services/images/photo/0014H00001gbtcxQAA",

Wat zou er door Odido in de foto url bewaard worden. Scan van ID document?
En in dat geval de hamvraag: zijn die ook gelekt?
Ja daar heb ik ook over nagedacht. Ik denk niet dat het de foto van het ID is, maar eerder iets wat standaard bij een persoons entiteit in Salesforce zit, aangezien de andere velden een prefix C hebben wat op een customveld duidt.

Edit:

PhotoUrl
Type
url
Properties
Filter, Group, Nillable, Sort
Description
Path to be combined with the URL of a Salesforce instance (Example: https://yourInstance.salesforce.com/) to generate a URL to request the social network profile image associated with the contact. Generated URL returns an HTTP redirect (code 302) to the social network profile image for the contact.

Empty if Social Accounts and Contacts isn't enabled or if Social Accounts and Contacts is disabled for the requesting user.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 13:23:25 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220218681
quote:
Gelukkig kunnen ze altijd nog het klantenbestand verkopen :!
Oh wacht dat staat al gratis online _O- _O- _O-
pi_220219041
quote:

[..]

Je moet als bedrijf gewoon aan de AVG houden en dus goede retentiebeleid hebben. Makkelijk praten achteraf maar aan de dataset te zien kan ik mij niet voorstellen dat er hier niet veel kansen lagen (data minimalisatie, pseudomalisatie enz). Sowieso algemene persoonsgegevens kun je tegenwoordig prima opvragen via overheidsdiensten en hoef je echt niet zelf op te slaan. En als je goed beleid hebt en er gaat toch iets fout, tja, het leven gaat ook gewoon door dan en behalve reputatieschade is er verder niet veel aan de hand.

Iets onder het tapijt vegen is trouwens een “recipe for disaster” en zou ik dus niet echt aanbevelen.

Maargoed, ik zag al een privacy officer die paar maanden geleden vertrokken is “en veel heeft geleerd”. Het profiel toonde ook maar weinig affiniteit en technische diepgang wat betreft cybersecurity. Als dit een beetje het niveau is daar dan is het allemaal niet zo vreemd.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 14:12:48 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220219096
https://www.phonydiploma.com/

Voor de top van odido om hun capaciteiten te onderbouwen |:)
  zaterdag 28 februari 2026 @ 14:19:15 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220219144
twitter
  Moderator zaterdag 28 februari 2026 @ 14:31:49 #164
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220219296
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
Fido Odido
What can change the nature of a man?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 15:20:56 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220220056
Ah inmiddels zitten mijn data wel bij de gelekte gegevens zie ik. :(
  zaterdag 28 februari 2026 @ 17:25:37 #166
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220221399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef Qarrad het volgende:
Achja, bij mij nog niet, maar het is toch een kwestie van tijd :')
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:09:20 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220221736
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 17:25 schreef Wicky15 het volgende:
Achja, bij mij nog niet, maar het is toch een kwestie van tijd :')
Het leukste bewaren ze voor het laatst w/ |:)
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:20:07 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220221810
Is er al één van die prutsers opgepakt?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220221915
quote:
2/16e kans. Het is Super Saturday bij de lotto vanavond. Just sayin'.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:38:51 #170
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220221918
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 18:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is de numerieke waarde van FUCK ODIDO? Dan wed ik daarop!
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:51:49 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220222022
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Is er al één van die prutsers opgepakt?
:N
De vraag moet eerder zijn:

Is er al een mannetje van Odido opgestapt?
En is er al bij de AP iemand eruit getrapt?

Nee, we betalen niks, zwijgen alles dood, en laten het volk bloeden
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:52:45 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220222032
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 18:38 schreef nostra het volgende:
Knap rekenwerk accountant toevallig O-)
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:55:46 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220222054
twitter

_O- _O-
  zaterdag 28 februari 2026 @ 18:57:15 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220222065
twitter

Even bellen met Jetten of Rutte :?

Odido maakt het mogelijk *O*
pi_220222177
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Rutte zit bij Lebara. Verrassend goedkoop en 100 sms gratis!
pi_220222297
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Dennis Schouten was ook al gebeld.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 19:26:07 #177
78780 deedeetee
pi_220222353
Liep toevallig vanmiddag langs een odido winkel. Daar was niks te doen dus ff binnen gelopen om alvast info over ander nummer te vragen. Het beste kon ik daarvoor bellen dat was dacht de jongeman gratis, online in mijn account zou het 10 euro kosten. :D
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:04:03 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220222910
twitter

Nu is het 3/16 :P
@nostra
pi_220222935
T-Mobile Duitsland zal wel blij zijn dat ze hun merknaam in Nederland hadden ingeruild.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:12:24 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220223022
twitter
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:13:34 #181
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220223036
twitter
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:16:06 #182
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220223064
twitter

Even hun notering in de quote 500 aanpassen graag :+ _O-
pi_220223091
"Israël, zoals gewoonlijk". Is dat Henry Pettit?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 20:38:58 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220223275
www.odido.nl
Beveiliging wordt geverifieerd
Deze website gebruikt een beveiligingsservice om zich te beschermen tegen schadelijke bots. Deze pagina wordt weergegeven terwijl de website controleert of u geen bot bent.

:') :') _O- _O-
pi_220223396
quote:
Die van mij ook, via via kunnen achterhalen wat er dusver van mij in staat.

Naam, emailadres, geboorte datum, telefoon nummer en een oud rijbewijs nummer.

Nog geen adressen of IBAN. Maar misschien komen die bij een latere batch nog naar voren.
pi_220223530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 20:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Die van mij ook, via via kunnen achterhalen wat er dusver van mij in staat.

Naam, emailadres, geboorte datum, telefoon nummer en een oud rijbewijs nummer.

Nog geen adressen of IBAN. Maar misschien komen die bij een latere batch nog naar voren.
Hoe kun je dat achterhalen?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220223797
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 21:06 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Hoe kun je dat achterhalen?
Ja dat is lastig. In principe alleen door zelf de data te downloaden of via iemand die het gedownload heeft.

Downloaden en verpreiden van die data is illegaal dus veel verder kan ik je ook niet helpen helaas.
pi_220223939
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 21:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Ja dat is lastig. In principe alleen door zelf de data te downloaden of via iemand die het gedownload heeft.

Downloaden en verpreiden van die data is illegaal dus veel verder kan ik je ook niet helpen helaas.

Tja, alsof men actief gaat monitoren wie wat download. Als je het gaat verspreiden is het een ander verhaal uiteraard.

Trouwens wel een goudmijn als je regelmatig door onbekende telefoonnummers wordt lastiggevallen. Straks liggen de gegevens van half Nederland op straat.
pi_220224650
Het zou Odido sieren als ze aan het eind van de rit zelf alle gelekte data downloaden en analyseren en dat alle slachtoffers dan een uitdraai krijgen wat er van hun op internet staat. Maar dat zal wel niet.
pi_220224734
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 20:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
www.odido.nl
Beveiliging wordt geverifieerd
Deze website gebruikt een beveiligingsservice om zich te beschermen tegen schadelijke bots. Deze pagina wordt weergegeven terwijl de website controleert of u geen bot bent.

:') :') _O- _O-
gewoon standaard cloudflare, niks boeiends, vooral tegen ddossen
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:19:27 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220224871
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:05 schreef mschol het volgende:
gewoon standaard cloudflare, niks boeiends, vooral tegen ddossen
Klopt maar waarom zouden er opeens dos aanvallen plaatsvinden?

Allemaal klanten die tegelijk hun waardering willen achterlaten en hun contract verlengen O-)
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:22:05 #192
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220224899
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Klopt maar waarom zouden er opeens dos aanvallen plaatsvinden?

Allemaal klanten die tegelijk hun waardering willen achterlaten en hun contract verlengen O-)
Dat bepaalt Cloudflare. Tenzij ze de knop 'i am under attack ' hebben aangeklikt
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:51:23 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220225161
twitter

:') :') :') :')
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:53:38 #194
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220225193
twitter

Dat zouden meer mensen moeten doen _O_
  zaterdag 28 februari 2026 @ 23:55:06 #195
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220225208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:22 schreef xzaz het volgende:
……. Tenzij ze de knop 'i am under attack ' hebben aangeklikt
Die knop is in Iran al versleten |:) _O-
pi_220226063
Alle gelekte data van de afgelopen data is weggehaald, maar in plaats daarvan is er nu een bestand gelekt dat suggereert dat ze alle data online hebben gegooid. Zal straks een update geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door JopieKlaassen op 01-03-2026 07:28:31 ]
pi_220226128
Mijn ietwat matige laptop heeft hier nogal moeite mee, het is een bestand van 87 GB :')

Dit bestand bevat iets meer dan 15 miljoen regels van het volgende formaat:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
{
  "Id": "string",
  "IsDeleted": "true",
  "MasterRecordId": "string",
  "AccountId": "string",
  "LastName": "string",
  "FirstName": "string",
  "Salutation": "string",
  "MiddleName": "string",
  "Name": "string",
  "RecordTypeId": "string",
  "Phone": "string",
  "Fax": "string",
  "MobilePhone": "string",
  "HomePhone": "string",
  "OtherPhone": "string",
  "Email": "string",
  "Title": "string",
  "Department": "string",
  "Birthdate": "2099-12-31",
  "OwnerId": "string",
  "CreatedDate": "2099-12-31T23:59:59Z",
  "CreatedById": "string",
  "LastModifiedDate": "2099-12-31T23:59:59Z",
  "LastModifiedById": "string",
  "SystemModstamp": "2099-12-31T23:59:59Z",
  "LastActivityDate": "2099-12-31",
  "LastCURequestDate": "string",
  "LastCUUpdateDate": "string",
  "LastViewedDate": "string",
  "LastReferencedDate": "string",
  "EmailBouncedReason": "string",
  "EmailBouncedDate": "string",
  "IsEmailBounced": "true",
  "PhotoUrl": "string",
  "JigsawContactId": "string",
  "ConnectionReceivedId": "string",
  "ConnectionSentId": "string",
  "IsPriorityRecord": "true",
  "ContactSource": "string",
  "vlocity_cmt__Status__c": "string",
  "Gender__c": "string",
  "ID_number__c": "string",
  "ID_type__c": "string",
  "ID_valid__c": "2099-12-31",
  "Initials__c": "string",
  "Is_Portal_User__c": "true",
  "Role__c": "string",
  "vlocity_cmt__ContactNumber__c": "string",
  "SelectEmailPDFContact__c": "true",
  "IsPartnerContact__c": "true",
  "Person_ID__c": "string",
  "Use_Personal_Data_Channels_Copy__c": "string",
  "Use_Personal_Data_Channels__c": "string",
  "Use_Personal_Data_Modified_Date__c": "string",
  "Use_Personal_Data__c": "string",
  "Merge_with_winning_contactId__c": "string",
  "URLContactClassic__c": "string",
  "BirthDate__c": "string",
  "Nationality__c": "string",
  "Commercial_offering__c": "string",
  "Commercial_offering_channels__c": "string",
  "Newsletter__c": "string",
  "Newsletter_channels__c": "string",
  "Third_party_offerings__c": "string",
  "Third_party_offerings_channels__c": "string",
  "Use_location_data__c": "string",
  "Use_location_data_channels__c": "string",
  "Use_research_data__c": "string",
  "Use_research_data_channels__c": "string",
  "Use_usage_data__c": "string",
  "Use_usage_data_channels__c": "string",
  "Commercial_Offering_Channels_Copy__c": "string",
  "Newsletter_Channels_Copy__c": "string",
  "Third_Party_Offerings_Channels_Copy__c": "string",
  "Use_Location_Data_Channels_Copy__c": "string",
  "Use_Research_Data_Channels_Copy__c": "string",
  "Use_Usage_Data_Channels_Copy__c": "string",
  "Username__c": "string",
  "Brand__c": "string",
  "Receiving_Reset_Password_User_Name__c": "string",
  "Receiving_Username__c": "string",
  "IsSignee__c": "true",
  "RootAccountExpenseManagement__c": "true",
  "Legal_Guardian_Email__c": "string",
  "Unmerge_AssetId__c": "string",
  "Receiving_User_Salutation__c": "string",
  "vlocity_cmt__HasFraud__c": "true",
  "Is_Marked_Deleted__c": "true",
  "vlocity_cmt__Gender__c": "string",
  "vlocity_cmt__UserLeaseExpires__c": "string",
  "vlocity_cmt__UserLeaseToken__c": "string",
  "vlocity_cmt__UserName__c": "string",
  "vlocity_cmt__UserPassSalt__c": "string",
  "vlocity_cmt__UserPass__c": "string",
  "Identification_Validation_Status__c": "string",
  "COPS_Language__c": "string",
  "E_mail_user_formula__c": "string",
  "coosto__Facebook_Id__c": "string",
  "coosto__Instagram_Id__c": "string",
  "coosto__LinkedIn_Id__c": "string",
  "coosto__Twitter_Id__c": "string",
  "coosto__WhatsApp_Id__c": "string",
  "coosto__Youtube_Id__c": "string",
  "Account_Segment_Indicator__c": "string",
  "Infonova_Id__c": "string",
  "Telemarketing_Opt_in__c": "string",
  "attributes_type": "string"
}

Lijkt dus vrijwel alle (platte) data te zijn zonder de correspondentie met de klanten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JopieKlaassen op 01-03-2026 08:03:59 ]
pi_220226139
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 23:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

:') :') :') :')
dat ze niks mogen communiceren is best logisch

dat ze zich niet goed geïnformeerd voelen lijkt op speculatie van de poster
oftewel: move along people,nothing to see here
pi_220226397
De hackgroep is natuurlijk gefrustreerd dat ze geen geld invangen voor deze zeer grote en gevoelige hack. Daar hadden ze natuurlijk wel op gerekend . De hackers moeten ook betaald worden .

Daarom nu ineens alles online , Odido gaat toch niet betalen. En over een paar weken is deze storm ook overgewaaid . Niemand zit op het darkweb en maar klein groepje mensen zal de data downloads checken .

Zeker met aandacht Iran is Odido straks snel vergeten en gaan we over tot orde van de dag. Slim dat ze niet betaald hebben . Ook al ben ik ook Odido klant . Mensen gaan echt niet snel overstappen nu het leed al is geschied .
Love is in the air!
  zondag 1 maart 2026 @ 10:07:18 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220226903
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 10:09:09 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220226924
twitter

Ze werken ook op zondag :o
Terwijl ze niet betaald worden :+
pi_220227587
Deze ronde is het raak hierzo :( Gisteren had ik al een vermoeden bij een andere abonnement.

Emailadres wordt nu vermeld op haveibeenpwned.com terwijl het verder nergens anders voor gebruikt is. Kan niet anders dan dat dus de Odido-hack is dus..
pi_220227594
quote:
6s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Ze werken ook op zondag :o
Terwijl ze niet betaald worden :+
Maaruh, dit was het laatste deel? Dus nu staat echt alles online?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:39:28 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220227610
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:36 schreef Inbox het volgende:
Deze ronde is het raak hierzo :( Gisteren had ik al een vermoeden bij een andere abonnement.

Emailadres wordt nu vermeld op haveibeenpwned.com terwijl het verder nergens anders voor gebruikt is. Kan niet anders dan dat dus de Odido-hack is dus..
Dat staat er toch gewoon expliciet bij bij HIBP? :?
  zondag 1 maart 2026 @ 11:40:49 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220227628
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Maaruh, dit was het laatste deel? Dus nu staat echt alles online?
Nee, niet alles
Ze hebben records van gegevens die ze niet relevant vonden voor openbaring niet gepubliceerd. Denk aan interne communicatie over klanten en verrijkte gegevens.
Ze hebben aangegeven dat ze die mogelijk wel zelf gaan gebruiken voor andere doeleinden. Research, afpersing, doorverkoop etc neem ik dan aan
pi_220227642
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat staat er toch gewoon expliciet bij bij HIBP? :?
Ik had niet naar beneden gescrolled :D
pi_220227810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 22:55 schreef Sjemmert het volgende:
Het zou Odido sieren als ze aan het eind van de rit zelf alle gelekte data downloaden en analyseren en dat alle slachtoffers dan een uitdraai krijgen wat er van hun op internet staat. Maar dat zal wel niet.
Ik mag hopen dat ze dat al gedaan hebben, voor mij was het 2 uurtjes werk om de data gestructureerd te maken.
pi_220227928
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
Mijn ietwat matige laptop heeft hier nogal moeite mee, het is een bestand van 87 GB :')

[ code verwijderd ]

Lijkt dus vrijwel alle (platte) data te zijn zonder de correspondentie met de klanten.
Dat lijkt op zelfde formaat als gister, download gaat nogal traag hier :(
  zondag 1 maart 2026 @ 12:34:45 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220228139
quote:
18s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Is dit bevestigd? Dat is wel de meest gevoelige data....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 1 maart 2026 @ 12:37:21 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220228169
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:15 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt op zelfde formaat als gister, download gaat nogal traag hier :(
Hé Broer wil je overstappen of niet ?

Odido is een stuk sneller :+
pi_220228288
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Is dit bevestigd? Dat is wel de meest gevoelige data....
De meest gevoelige data zijn wss de oude BTW nummers die sommige zakelijke klanten hadden. Ik heb begrepen dat deze vroeger gelijk waren aan het BSN nummer. Dus van een select groepje zakelijke klanten ligt nu hun BSN op straat.

Document nummers zijn al wat minder gevoelig. In mijn geval gaat het bijvoorbeeld om een oud rijbewijs wat ondertussen al vervangen is en dus een ander document nummer heeft.
  zondag 1 maart 2026 @ 12:50:24 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220228297
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
De meest gevoelige data zijn wss de oude BTW nummers die sommige zakelijke klanten hadden. Ik heb begrepen dat deze vroeger gelijk waren aan het BSN nummer. Dus van een select groepje zakelijke klanten ligt nu hun BSN op straat.
Hmm. Ja dat is wel kut. Ik heb dat ook als ZZPer maar mijn abbo gaat gewoon via persoonlijke uitgaven gelukkig, dus ik - denk - dat ik nooit mijn BTW nummer heb gegeven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220228354
Ik sta er inmiddels ook bij.
Kan ik verder nog controleren wat ze hebben buitgemaakt?
Paspoort of id heb ik nooit naar ze gestuurd, of dit zou ergens toen ik in mijn jeugd klant werd gebeurd zijn, maar dat is al 15 jaar terug ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door De-iets-tedikkewielrenner op 01-03-2026 13:03:55 ]
  zondag 1 maart 2026 @ 13:00:57 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220228405
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:55 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Kan ik verder nog controleren wat ze hebben buitgemaakt? …..
Als je een mail krijgt met ozempic dan weten ze je e-mail adres en dat je op fok! Zit |:)
pi_220228423
:)
  zondag 1 maart 2026 @ 13:24:20 #216
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220228673
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:36 schreef Inbox het volgende:

Idem hier }:|
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 1 maart 2026 @ 13:27:03 #217
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_220228697
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 12:55 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Kan ik verder nog controleren wat ze hebben buitgemaakt?
Paspoort of id heb ik nooit naar ze gestuurd, of dit zou ergens toen ik in mijn jeugd klant werd gebeurd zijn, maar dat is al 15 jaar terug ofzo.
Ik weet van het rijbewijs wat had ik gebruikt..maar moest hem verlengen en heb net na de hack de afspraak gehad misschien scheelt het iets, geen idee. Druppel gloeiende plaat wellicht.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_220228714
Ik zit er blijkbaar dus helemaal niet bij.
  zondag 1 maart 2026 @ 13:46:14 #219
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_220228926
Ik sta er ook bij, met zo’n beetje al m’n gegevens.
Van bankaccount, id tot mijn woonadres

:'( :'(
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zondag 1 maart 2026 @ 14:00:06 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220229047
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 13:46 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

Tijd om de c_/ aan te zetten en de bbq op te stoken *O* |:)
  zondag 1 maart 2026 @ 14:41:22 #221
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220229482
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 13:46 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

Hoe weet je wat precies gelekt is? Heb je zelf toegang tot de data of gebruik je een tool?

[ Bericht 1% gewijzigd door Wicky15 op 01-03-2026 15:03:38 ]
  zondag 1 maart 2026 @ 15:59:22 #222
24533 ACT-F
pi_220230292
15 jaar lang geen spam gehad op mijn e-mailadres, maar momenteel stromen de Nederlandstalige spammails binnen. Dankjewel Odido.....
  zondag 1 maart 2026 @ 16:38:17 #223
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_220231050
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:41 schreef Wicky15 het volgende:

[..]
Hoe weet je wat precies gelekt is? Heb je zelf toegang tot de data of gebruik je een tool?
Een tool
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zondag 1 maart 2026 @ 16:39:32 #224
503714 SebbeSwensje
pi_220231071
quote:
87s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:59 schreef ACT-F het volgende:
15 jaar lang geen spam gehad op mijn e-mailadres, maar momenteel stromen de Nederlandstalige spammails binnen. Dankjewel Odido.....
Ik ben nog minder interessant dan Dennis Schouten en gebruiker @ACT-F van het FOK! forum. Woest ben ik! :(
Appears.
pi_220231337
Ik sta er zelf nu ook tussen, maar meer dan mn mailadres aan relevante info ben ik nog niet tegengekomen.
  zondag 1 maart 2026 @ 17:17:00 #226
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220231434
Waarom is er geen centraal (overheids) orgaan welke dit soort data binnenhaalt en ervoor zorgt dat iedereen die daadwerkelijk wil zien wat er gelekt is een aanvraag kan doen en een exacte uitdraai krijgt van zijn/haar gegevens...

Dit hele gezeik laat mooi zien hoeveel Nederland achterloopt op ict en hoe belabberd dit geregeld is, man man man.
pi_220231552
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik sta er zelf nu ook tussen, maar meer dan mn mailadres aan relevante info ben ik nog niet tegengekomen.
Bij mij staat mijn adres er nu ook op :(

IBAN heb ik niet gezien in wat ik doorgestuurd gekregen heb maar ik heb het niet zelf gecontroleerd dus helmaal uitsluiten doe ik het ook niet.
pi_220231582
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Bij mij staat mijn adres er nu ook op :(

IBAN heb ik niet gezien in wat ik doorgestuurd gekregen heb maar ik heb het niet zelf gecontroleerd dus helmaal uitsluiten doe ik het ook niet.
Ik ben nog niet door de hele dataset, dus wellicht staat er nog meer van me.
pi_220232124
Duurde even om te downloaden maar gaat vandaag om 5 miljoen emai adressen, telefooonnumers en namen, vandaag was lastiger te parsen omdat data niet homogeen was.
pi_220232163
En als ik iedereen een advies mag geven, de harste manier om dit soort bedrijven te straffen is om over te stappen, mijn persoonlijke ervaring is dat KPN zijn zaken prima op orde heeft heb zelf bij de security tak gewerk en die lijken de boel aardig op orde te hebben, werken bijvoorbeeld niet met externe partijen om kosten te besparen.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:56:23 #231
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232169
quote:
6s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:17 schreef S95Sedan het volgende:
Waarom is er geen centraal (overheids) orgaan welke dit soort data binnenhaalt en ervoor zorgt dat iedereen die daadwerkelijk wil zien wat er gelekt is een aanvraag kan doen en een exacte uitdraai krijgt van zijn/haar gegevens...

Dit hele gezeik laat mooi zien hoeveel Nederland achterloopt op ict en hoe belabberd dit geregeld is, man man man.
Echt zo. Nu moet iedereen het zelf maar uitzoeken.

Ja, het downloaden is illegaal, maar wel de beste manier om precies erachter te komen wat van jou gelekt is. Als de overheid (of Odido mijn part) hier niks aan doet, hoe kan je het de mensen dan kwalijk nemen? :')
pi_220232184
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:56 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Ja, het downloaden is illegaal, maar wel de beste manier om precies erachter te komen wat van jou gelekt is. Als de overheid (of Odido mijn part) hier niks aan doet, hoe kan je het de mensen dan kwalijk nemen? :')
Ze gaan er sowieso niet achterkomen omdat de bestanden op een Russische server staan.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:58:30 #233
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232203
Zat er vandaag (uiteraard) zelf ook bij. Wat ik alleen niet snap is dat bij mij, maar ook bij mijn ouders het alleen lijkt of het e-mailadres en telefoonnummer gelekt zijn, en voor de rest niks? Adres niet, IBAN niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wicky15 op 01-03-2026 19:03:44 ]
  zondag 1 maart 2026 @ 18:59:26 #234
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232220
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze gaan er sowieso niet achterkomen omdat de bestanden op een Russische server staan.
Hoe bedoel je? Jij hebt de data toch ook gedownload? (Sorry ben echt een leek met dit soort dingen)
pi_220232241
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:58 schreef Wicky15 het volgende:
Zat er vandaag (uiteraard) zelf ook bij. Wat ik alleen niet snap is dat bij mij, maar ook bij mijn ouders het alleen lijkt of het e-mailadres gelekt is, en voor de rest niks? Telefoonnummer niet, adres niet, IBAN niet.
Bij mij uiteindelijk alleen naam, telefoonnummer en e-mail. In de dataset van vandaag zaten geen adresgegevens als ik het goed zag. Tenzij de dataset niet consistent is. Al kan het natuurlijk zijn dat de datastructuur van mobiele telefoon abonnementen anders is dan van internetabonnementen.

[ Bericht 7% gewijzigd door JopieKlaassen op 01-03-2026 19:08:48 ]
pi_220232250
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:59 schreef Wicky15 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Jij hebt de data toch ook gedownload? (Sorry ben echt een leek met dit soort dingen)
Dat ik niet verwacht dat ze van een Russisch bedrijf de acces logs gaan krijgen, daarnaast schat ik in dat het bestand dermate veel gedownload is dat Nederlandse OM een poging gaat doen.
  zondag 1 maart 2026 @ 19:05:34 #237
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232270
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:01 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Bij mij uiteindelijk alleen naam, telefoonnummer en e-mail. In de dataset van vandaag zaten geen adresgegevens als ik het goed zag. Tenzij de dataset niet consistent is.
Nog even gecheckt en hier telefoonnummer toch ook inderdaad. Als het klopt en geen adresgegevens, valt het nog mee? In hoeverre het mee kan vallen :')
  zondag 1 maart 2026 @ 19:06:56 #238
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232285
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarnaast schat ik in dat het bestand dermate veel gedownload is dat Nederlandse OM een poging gaat doen.
Een poging om?
pi_220232313
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:06 schreef Wicky15 het volgende:

[..]
Een poging om?
Op te vragen wie het bestand heeft gedownload.
  zondag 1 maart 2026 @ 19:10:17 #240
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_220232326
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op te vragen wie het bestand heeft gedownload.
Dan ga ik het maar niet downloaden :D Als is het wel verleidelijk. Maar ik voel me er ook eigenlijk helemaal niet goed bij om allemaal gegevens van andere mensen te zien.
pi_220232331
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:10 schreef Wicky15 het volgende:

[..]
Dan ga ik het maar niet downloaden :D Als is het wel verleidelijk. Maar ik voel me er ook eigenlijk helemaal niet goed bij om allemaal gegevens van andere mensen te zien.
Vooral niet doen, het is in principe ook strafbaar.
  zondag 1 maart 2026 @ 19:14:58 #242
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220232384
twitter

Nu ook alles in 1 keer *O* *O*
  zondag 1 maart 2026 @ 19:16:38 #243
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220232394
twitter
pi_220232450
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:58 schreef Wicky15 het volgende:
Zat er vandaag (uiteraard) zelf ook bij. Wat ik alleen niet snap is dat bij mij, maar ook bij mijn ouders het alleen lijkt of het e-mailadres en telefoonnummer gelekt zijn, en voor de rest niks? Adres niet, IBAN niet.
Waar zie je dat ergens.
pi_220232464
quote:
6s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Nu ook alles in 1 keer *O* *O*
Bedankt spuitelf.
  zondag 1 maart 2026 @ 19:34:08 #246
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220232527
quote:
14s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:56 schreef Wicky15 het volgende:

[..]

Ook een probleem uiteraard, maargoed de data ligt toch al op straat. Afgaan op vage beschrijvingen van Odido/HIBP schiet ook niet op, helemaal om te voorkomen dat.
  Moderator zondag 1 maart 2026 @ 21:02:14 #247
18653 crew  D.
pi_220233522
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 19:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat ik niet verwacht dat ze van een Russisch bedrijf de acces logs gaan krijgen, daarnaast schat ik in dat het bestand dermate veel gedownload is dat Nederlandse OM een poging gaat doen.
Ik wil niets downloaden, ik wil wel graag precies weten welke info ze van mij hebben.
Da's toch wel het minste wat Odido kan doen?
  zondag 1 maart 2026 @ 21:51:28 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220233979
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 07:53 schreef JopieKlaassen het volgende:

[ code verwijderd ]

Vooral de _c (customized) velden lijken mij interessant.
Enfin, de data van half Nederland met NAW en verjaardag liggen nu op straat en dan denken dat dit :lijstje: wel overwaait :Y.
Kan nu niet eens meer liegen dat ik geen FB doe/deed. Gelukkig geen aantekening over "coosto__Fok_Id__c" maar 1+_1 is al snel 2.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 07:48:25 #249
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220235591
Odido heeft mij niet geïnformeerd als oud-klant dat mijn gegevens onder de hack zitten. Ik heb net gecheckt het blijkt wel zo te zitten.
Straks bellen of anders verzoek op vragen onder de AVG wat ze van mij hebben opgeslagen. Ten tweede kijken of ik juridisch iets kan doen vanwege dat ze mij niet hebben geïnformeerd over de hack dat mijn gegevens er ook tussen zitten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 07:49:00 #250
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220235593
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:02 schreef D. het volgende:

[..]
Ik wil niets downloaden, ik wil wel graag precies weten welke info ze van mij hebben.
Da's toch wel het minste wat Odido kan doen?
Hier kan je het checken:

https://haveibeenpwned.com/

of anders deze:
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

Maar daar wordt de dataset nog niet gebruikt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220235635
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 07:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Odido heeft mij niet geïnformeerd als oud-klant dat mijn gegevens onder de hack zitten. Ik heb net gecheckt het blijkt wel zo te zitten.
Straks bellen of anders verzoek op vragen onder de AVG wat ze van mij hebben opgeslagen. Ten tweede kijken of ik juridisch iets kan doen vanwege dat ze mij niet hebben geïnformeerd over de hack dat mijn gegevens er ook tussen zitten.
Doorgaans mogen/moeten bedrijf tot 5 jaar klantgegevens bewaren.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 08:00:08 #252
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220235639
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 07:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Doorgaans mogen/moeten bedrijf tot 5 jaar klantgegevens bewaren.
Ze moeten je wel informeren dat je tussen de hack zi.
Niet geschoten is altijd mis.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 08:00:50 #253
18653 crew  D.
pi_220235643
quote:
12s.gif Op maandag 2 maart 2026 07:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hier kan je het checken:

https://haveibeenpwned.com/

of anders deze:
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html

Maar daar wordt de dataset nog niet gebruikt.
Maar dat gaat alleen over dat je emailadres voorkomt in de file, geen details over welke gegevens nog meer
pi_220235647
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Klopt, in dat geval zou ik een mail sturen naar de privacy officer van Odido, die moeten naar mijn weten binnen 60 dagen reageren op een AVG verzoek, hiervan kun je wel templates vinden, doen ze dat niet dan kun je een boete opeisen.
pi_220235651
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef D. het volgende:

[..]
Maar dat gaat alleen over dat je emailadres voorkomt in de file, geen details over welke gegevens nog meer
Er zijn 2 varianten, 1 met de NAW adressen, en 1 met Email en Telefoonnummer/Naam/Geboortedatum. De laatste is het grootste bestand en betreft wat ik kan zien alle klanten, het eerste lijkt ouder en niet alle klanten.
pi_220235675
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er zijn 2 varianten, 1 met de NAW adressen, en 1 met Email en Telefoonnummer/Naam/Geboortedatum. De laatste is het grootste bestand en betreft wat ik kan zien alle klanten, het eerste lijkt ouder en niet alle klanten.
in de laatste staat ook document nummer van paspoort of ID maar inderdaad verder geen adresgegevens wat ik zo heb kunnen vinden :s)
pi_220235682
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:11 schreef mschol het volgende:

[..]
in de laatste staat ook document nummer van paspoort of ID maar inderdaad verder geen adresgegevens wat ik zo heb kunnen vinden :s)
Klopt, dat was dag 3 als ik me niet vergis, en die Batch is niet volledig vrijgegeven vermoed ik omdat dat precies 1 miljoen records waren.
  maandag 2 maart 2026 @ 08:59:57 #258
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_220235908
Privacy waakhond is opvallend stil. Waarom blaffen ze nu niet bij AP als het nodig is?

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/actueel
pi_220236096
topshow dit hoor

van mij blijkbaar alleen naam, email en telefoonnummer.
rijbewijsnr kan ik niet controleren.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_220236401
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:59 schreef Plots het volgende:
Privacy waakhond is opvallend stil. Waarom blaffen ze nu niet bij AP als het nodig is?

https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/actueel
Die zijn nog te druk met hun eigen sores oplossen ;-)

https://nos.nl/artikel/26(...)-voor-de-rechtspraak
  maandag 2 maart 2026 @ 09:57:53 #261
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_220236526
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:42 schreef Stupidisco het volgende:

[..]
Die zijn nog te druk met hun eigen sores oplossen ;-)

https://nos.nl/artikel/26(...)-voor-de-rechtspraak
Pffff
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:02:15 #262
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220236569
Ik heb niet het idee dat de data die ik zag de volledige data is, of in ieder geval, de view die ik zag laat wellicht niet alles zien. Het enige wat ik voorbij zag komen was naam en emailadres en ID-bewijs nummer, in mijn geval rijbewijs.

Maar dat rijbewijsnummer is oud, want dat heb ik jaren geleden al vernieuwd. Het nummer wat er staat komt niet overeen met mijn huidige rijbewijs, dus dat issue is in ieder geval uit de weg. Ik zag verder ook geen adres of IBAN voorbij komen, maar, dat gezegd hebbende, denk ik niet dat de view die ik zag álles laat zien.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:03:08 #263
16180 crew  CoolGuy
pi_220236575
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dan is dat laatste wat ik gezien heb. De eerste heb ik niet gezien, en ik vraag me dus ook af of dat eerste bestand dan dingen als IBAN bevat etc?
  maandag 2 maart 2026 @ 10:14:01 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220236649
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dan is dat laatste wat ik gezien heb. De eerste heb ik niet gezien, en ik vraag me dus ook af of dat eerste bestand dan dingen als IBAN bevat etc?
Ja.
Huilen dan.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:14:36 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_220236654
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.
Mja, daar heb ik dan weer geen toegang toe.
pi_220236657
Bij ons alleen man zn naam, geboortedatum en email adres.

Valt mee *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:15:46 #267
16180 crew  CoolGuy
pi_220236663
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.
dus, IBAN, adresgegevens, wat nog meer?
  maandag 2 maart 2026 @ 10:31:50 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220236834
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
dus, IBAN, adresgegevens, wat nog meer?
Notities, e-mail logboek, mutatiedata, ...

Ik (als Ben-klant) sta er alleen met naam en geboortedatum in.
Huilen dan.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:34:47 #269
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220236853
Records: 18,058,382
Accounts: 8,451,669

Zonder adres: 3,726,406
- naam, email, tel, geb datum
- soms documentnummer (rijbewijs, id, paspoort)

Met adres: 4,725,263
- naam, email, tel, geb datum, adres
- soms documentnummer (rijbewijs, id, paspoort)
- soms iban, aantekeningen verschilt per persoon/bedrijf.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:16:53 #270
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220238660
twitter
pi_220239747
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Klopt, in dat geval zou ik een mail sturen naar de privacy officer van Odido, die moeten naar mijn weten binnen 60 dagen reageren op een AVG verzoek, hiervan kun je wel templates vinden, doen ze dat niet dan kun je een boete opeisen.
Even offtopic.

Maar weet je toevallig hoe het zit met inzage bij andere bedrijven?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
pi_220239791
quote:
99s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Vlinder het volgende:
Bij ons alleen man zn naam, geboortedatum en email adres.

Valt mee *O*
Hoe en waar kun je precies zien wat ze specifiek van jou hebben?
Ik zie bij Haveibeenpwnd de hele mikmak staan van wat er allemaal is buitgemaakt, maar bijv. het rijbewijsnummer zouden ze niet moeten hebben voor zover ik weet.
pi_220239833
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Inmiddels is heel Nederland al geinformeerd via algemene waarschuwingsberichten vanuit Odido.

Overigens kan het heel goed dat je zelf wel, of onverwacht niet bij de hack zit. Ik was 10 jaar geleden klant bij Odido, en mijn gegeven zitten kennelijk er niet bij.
Maar iemand die ik ken was ook in die tijd klant en heeft diens abonnement eerder opgezegd, en zit er wel tussen.

Ik vraag me wel af in hoeverre mensen echt schadevergoeding kunnen krijgen. Ja, wellicht wel voor medische gegevens.
Maar je naam, mail en dergelijke zijn waarschijnlijk al 10 keer gelekt bij andere datalekken, of door jouzelf openbaar op sociale media gezet.
Rijbewijsnummers e.d. zijn in veel gevallen wrs. al verlopen ^^
  maandag 2 maart 2026 @ 15:16:53 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220239839
Waar kun je nou precies wat ze allemaal van je hebben?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220239885
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 15:16 schreef StateOfMind het volgende:
Waar kun je nou precies wat ze allemaal van je hebben?
Volgens Radar op datagelekt.nl

Andere sites zou ik niet gebruiken. Wie weet loggen die alles wat je invoert en komt dat dan weer met een datalek op straat.
  maandag 2 maart 2026 @ 15:34:36 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220239996
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 15:22 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Volgens Radar op datagelekt.nl

Andere sites zou ik niet gebruiken. Wie weet loggen die alles wat je invoert en komt dat dan weer met een datalek op straat.
Alleen naam, telefoonnummers en emailadres.

Adres plus Iban niet.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 15:50:30 #277
16180 crew  CoolGuy
pi_220240110
Nou, inmiddels kan ik wel met zekerheid zeggen dat 'het enige' wat er van mij in zit alleen maar mijn naam, telnr, emailadres en ID-bewijsnummer van een (heel) oud rijbewijs is.

IBAN zit er niet in, adresgegevens ook niet.
pi_220240199
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, inmiddels kan ik wel met zekerheid zeggen dat 'het enige' wat er van mij in zit alleen maar mijn naam, telnr, emailadres en ID-bewijsnummer van een (heel) oud rijbewijs is.

IBAN zit er niet in, adresgegevens ook niet.
IBAN stond er niet als gestructureerd veld in maar werd soms via medewerker notes gelogged, bijvoorbeeld bij betalingsachterstanden.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 16:03:58 #279
16180 crew  CoolGuy
pi_220240212
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
IBAN stond er niet als gestructureerd veld in maar werd soms via medewerker notes gelogged, bijvoorbeeld bij betalingsachterstanden.
Die heb ik nooit, dus dat zou het wel verklaren, maar, ik ben ergens wel een beetje 'opgelucht' (al zal dat onterecht zijn) dat er geen IBAN in staat, en ook geen adresgegevens én dat het betreffende documentnummer niet meer actueel is.
pi_220240231
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die heb ik nooit, dus dat zou het wel verklaren, maar, ik ben ergens wel een beetje 'opgelucht' (al zal dat onterecht zijn) dat er geen IBAN in staat, en ook geen adresgegevens én dat het betreffende documentnummer niet meer actueel is.
Hou er rekening mee dat ze wellicht niet alles hebben gelekt.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 16:08:33 #281
16180 crew  CoolGuy
pi_220240240
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hou er rekening mee dat ze wellicht niet alles hebben gelekt.
Dat zou kunnen, maar dan vraag ik me wel af hoe ze dan zo'n knip leggen. Hoe dan ook, we kunnen toch niet meer dan afwachten dus of het komt boven water, of niet.
pi_220240412
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat zou kunnen, maar dan vraag ik me wel af hoe ze dan zo'n knip leggen. Hoe dan ook, we kunnen toch niet meer dan afwachten dus of het komt boven water, of niet.
Ja tijd zal het leren.
  maandag 2 maart 2026 @ 17:26:01 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240715
Veel minder klanten kiezen voor Odido sinds hackers gestolen gegevens op darkweb zetten: ‘Vertrouwensbreuk’

Sinds hackers afgelopen donderdag de gegevens van miljoenen Odido-klanten publiceerden, lijkt de populariteit van het merk sterk te zijn gedaald. Internetklanten kiezen amper nog voor Odido. „Het vertrouwen is stuk.”

Dat Odido ervoor koos niet te onderhandelen met hackers, lijkt nieuwe internetklanten huiverig te hebben gemaakt om voor de telecomreus te kiezen. Sinds hackers afgelopen donderdag begonnen met het publiceren van de gegevens van 6,5 miljoen klanten, lijken veel minder mensen over te stappen op internet van Odido.

Overstapplatform Overstappen.nl noteert sinds donderdag een daling van 75 procent in het aantal nieuwe internetklanten voor het merk. Sinds de hack op 12 februari bekend werd, nam het aantal nieuwe internetklanten voor Odido er zelfs met bijna 85 procent af.

‘Enorme daling’ sinds lek
Telecomexpert Jean-Paul Würsten van Overstappen.nl spreekt van een ‘enorme daling’, die ‘direct in verband’ kan worden gebracht met het datalek. Sinds de bekendmaking van het lek twijfelden al veel mensen om over te stappen naar Odido, aldus Würsten. „Na het openbaar maken van de gegevens door de hackers is deze twijfel omgeslagen in een vertrouwensbreuk.”

De twijfel over Odido is omgeslagen in een vertrouwensbreuk
Jean-Paul Würsten, Overstappen.nl

Bij vergelijkplatform Internetten.nl melden ze dat nog maar 12,5 procent van de nieuwe internetklanten voor Odido kiest. Dat zou een daling zijn van ruim een derde sinds donderdag. Vóór het lek in februari bekend werd, koos nog bijna drie op de tien overstappers voor Odido-internet, meldt het platform.

Vertrouwen geschaad
„Consumenten hadden tot donderdag nog vertrouwen in een goede afloop”, verklaart ondernemer Ben Woldring van Internetten.nl. „Ze dachten nog dat de soep niet zo heet zou worden gegeten als deze werd opgediend. Toch wel, zo blijkt.”

Dat Odido op zijn platform alsnog een handjevol nieuwe klanten trekt, komt volgens Woldring door de ‘scherpe prijzen’ en ‘competitieve acties’ van het merk.

Dit, in combinatie met de grote dekking, is volgens collega Würsten ook de reden dat Odido op overstapsites vaak beter presteert dan landelijk. Het landelijke marktaandeel van Odido-internet werd vorig jaar op 10 tot 15 procent geschat.

Men dacht dat de soep niet zo heet zou worden gegeten als deze werd opgediend
Ben Woldring, Internetten.nl
Effecten op mobiel onduidelijk

Het is nog te vroeg om te zeggen of mensen die een nieuw mobiel abonnement mogen afsluiten het telecommerk ook mijden, melden beide platforms. Woldring: „Dat gaat om veel lagere aantallen, omdat mensen vaak aan een meerjarig contract vastzitten.”

Alleen al in de eerste vier dagen na de hack stapten honderden internetklanten van Odido over naar de concurrent, meldde Internetten.nl eerder aan deze site. Of Odido zelf al iets merkt van klanten die weglopen? Daar kan een woordvoerder geen uitspraken over doen.

https://www.ad.nl/tech/ve(...)uwensbreuk~a4be424b/

*O* *O* *O*
Laat die ballentent nou in godsnaam failliet gaan en liefst zsm w/
  maandag 2 maart 2026 @ 17:44:27 #284
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240880
Locatie Khamenei verraden omdat hij bij Odido zat _O- _O-

De Verenigde Staten en Israël konden de locatie van ayatollah Ali Khamenei achterhalen omdat hij bij Odido zat. Dat heeft de CIA vandaag bekendgemaakt.

Een satellietfoto toont opstijgende rook en zware schade aan het complex van de Iraanse leider ayatollah Ali Khamenei.

De inlichtingendiensten zagen de exacte locatie van de geestelijk leider van Iran op het darkweb staan, nadat de Odido-hackers weer een aantal nieuwe klantgegevens hadden gepubliceerd, en besloten de aanval te vervroegen.

Khamenei, die in 2019 herpes had, werd bij een precisiebombardement dodelijk getroffen door de Amerikaans-Israëlische alliantie. De Iraanse Revolutionaire Garde heeft laten weten wraak te zullen nemen op Odido. ‘Als Odido gewoon dat miljoen had betaald aan die hackers, had onze grote leider nog geleefd. Ze zullen de pijn voelen in naam van Allah en het Iraanse volk. Het zal bommen regenen op Odido’, fulmineert een woordvoerder.

Door de onachtzaamheid van Odido moeten meer wereldleiders vrezen voor hun veiligheid. Naar verluidt zouden ook Kim Jong-Un, die bij de klantenservice te boek staat als ‘zeer agressief naar medewerkers toe’, en Vladimir Poetin (vorig jaar paspoort verlengd, woonplaats Moskou) klant zijn. Volgens de Amerikaanse veiligheidsdiensten hoeft dat geen vereiste te zijn, aangezien president Maduro opgepakt kon worden zonder dat zijn klantgegevens op straat lagen.

Odido staat nog steeds achter de keuze om de hackers niet te betalen, zo laat CEO Søren Abildgaard (blindedarmontsteking, 2017) weten: ‘We hebben de beelden gezien. Verschrikkelijk voor de heer Khamenei en zijn familie natuurlijk. Wij als Odido hadden het graag anders gezien. We zijn bezig om ook onze Iraanse abonnees passend te compenseren. Meneer Khamenei mag dan dood zijn, maar hij heeft nu wel een gratis virusscanner ontvangen van ons.’

https://www.volkskrant.nl(...)-odido-zat~b7bb1e50/?

_O- _O-
  maandag 2 maart 2026 @ 17:46:28 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220240895
Criminelen doen zich voor als Odido-klantenservice: 'U krijgt compensatie'

Cybercriminelen springen op het Odido-datalek en doen zich voor als de klantenservice om nietsvermoedende klanten op te lichten. Met een smoes over een schadevergoeding en compensatie proberen ze mensen te verleiden om toegang te geven tot hun bankrekening.

RTL Nieuws heeft verschillende meldingen ontvangen van deze nieuwe vorm van oplichting. Mensen worden door de criminelen opgebeld of hun voicemail wordt ingesproken.

De criminelen gebruiken een AI-stem die zegt: "Goedemiddag met de Odido-klantenservice. Wij hebben de laatste tijd veel problemen ervaren. Als u dit telefoontje krijgt kunt u een compensatie ontvangen of een schadevergoeding claimen."

Als ze aan de lijn blijven, krijgen ze een crimineel te spreken die zich voordoet als een klantenservicemedewerker van Odido. Op slinkse wijze proberen ze vervolgens toegang te krijgen tot de computer of bankrekening.

Meer oplichting en phishing op komst
Omdat afgelopen weekend alle gestolen Odido-data op het dark web is gepubliceerd, verwachten experts de komenden maanden een toename in allerlei vormen van online oplichting, fraude en phishing.

Eén van die oplichtingsvormen was een nepwebsite waar je een claim zou kunnen indienen tegen Odido. Om een schadeclaim in te dienen, moest je wel eerst 50 euro betalen. De komende tijd kunnen klanten van Odido meer frauduleuze e-mails, tekstberichten en telefoontjes verwachten.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)bercriminelen-gebeld

Gezellig |:( |:(
pi_220240916
Dan moet je wel mokerdom zijn om daar in te trappen.
  maandag 2 maart 2026 @ 17:50:07 #287
24533 ACT-F
pi_220240918
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Locatie Khamenei verraden omdat hij bij Odido zat _O- _O-

De Verenigde Staten en Israël konden de locatie van ayatollah Ali Khamenei achterhalen omdat hij bij Odido zat. Dat heeft de CIA vandaag bekendgemaakt.

Een satellietfoto toont opstijgende rook en zware schade aan het complex van de Iraanse leider ayatollah Ali Khamenei.

De inlichtingendiensten zagen de exacte locatie van de geestelijk leider van Iran op het darkweb staan, nadat de Odido-hackers weer een aantal nieuwe klantgegevens hadden gepubliceerd, en besloten de aanval te vervroegen.

Khamenei, die in 2019 herpes had, werd bij een precisiebombardement dodelijk getroffen door de Amerikaans-Israëlische alliantie. De Iraanse Revolutionaire Garde heeft laten weten wraak te zullen nemen op Odido. ‘Als Odido gewoon dat miljoen had betaald aan die hackers, had onze grote leider nog geleefd. Ze zullen de pijn voelen in naam van Allah en het Iraanse volk. Het zal bommen regenen op Odido’, fulmineert een woordvoerder.

Door de onachtzaamheid van Odido moeten meer wereldleiders vrezen voor hun veiligheid. Naar verluidt zouden ook Kim Jong-Un, die bij de klantenservice te boek staat als ‘zeer agressief naar medewerkers toe’, en Vladimir Poetin (vorig jaar paspoort verlengd, woonplaats Moskou) klant zijn. Volgens de Amerikaanse veiligheidsdiensten hoeft dat geen vereiste te zijn, aangezien president Maduro opgepakt kon worden zonder dat zijn klantgegevens op straat lagen.

Odido staat nog steeds achter de keuze om de hackers niet te betalen, zo laat CEO Søren Abildgaard (blindedarmontsteking, 2017) weten: ‘We hebben de beelden gezien. Verschrikkelijk voor de heer Khamenei en zijn familie natuurlijk. Wij als Odido hadden het graag anders gezien. We zijn bezig om ook onze Iraanse abonnees passend te compenseren. Meneer Khamenei mag dan dood zijn, maar hij heeft nu wel een gratis virusscanner ontvangen van ons.’

https://www.volkskrant.nl(...)-odido-zat~b7bb1e50/?

_O- _O-
_O-
pi_220240926
quote:
6s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Veel minder klanten kiezen voor Odido sinds hackers gestolen gegevens op darkweb zetten: ‘Vertrouwensbreuk’

Sinds hackers afgelopen donderdag de gegevens van miljoenen Odido-klanten publiceerden, lijkt de populariteit van het merk sterk te zijn gedaald. Internetklanten kiezen amper nog voor Odido. „Het vertrouwen is stuk.”

Dat Odido ervoor koos niet te onderhandelen met hackers, lijkt nieuwe internetklanten huiverig te hebben gemaakt om voor de telecomreus te kiezen. Sinds hackers afgelopen donderdag begonnen met het publiceren van de gegevens van 6,5 miljoen klanten, lijken veel minder mensen over te stappen op internet van Odido.

Overstapplatform Overstappen.nl noteert sinds donderdag een daling van 75 procent in het aantal nieuwe internetklanten voor het merk. Sinds de hack op 12 februari bekend werd, nam het aantal nieuwe internetklanten voor Odido er zelfs met bijna 85 procent af.

‘Enorme daling’ sinds lek
Telecomexpert Jean-Paul Würsten van Overstappen.nl spreekt van een ‘enorme daling’, die ‘direct in verband’ kan worden gebracht met het datalek. Sinds de bekendmaking van het lek twijfelden al veel mensen om over te stappen naar Odido, aldus Würsten. „Na het openbaar maken van de gegevens door de hackers is deze twijfel omgeslagen in een vertrouwensbreuk.”

De twijfel over Odido is omgeslagen in een vertrouwensbreuk
Jean-Paul Würsten, Overstappen.nl

Bij vergelijkplatform Internetten.nl melden ze dat nog maar 12,5 procent van de nieuwe internetklanten voor Odido kiest. Dat zou een daling zijn van ruim een derde sinds donderdag. Vóór het lek in februari bekend werd, koos nog bijna drie op de tien overstappers voor Odido-internet, meldt het platform.

Vertrouwen geschaad
„Consumenten hadden tot donderdag nog vertrouwen in een goede afloop”, verklaart ondernemer Ben Woldring van Internetten.nl. „Ze dachten nog dat de soep niet zo heet zou worden gegeten als deze werd opgediend. Toch wel, zo blijkt.”

Dat Odido op zijn platform alsnog een handjevol nieuwe klanten trekt, komt volgens Woldring door de ‘scherpe prijzen’ en ‘competitieve acties’ van het merk.

Dit, in combinatie met de grote dekking, is volgens collega Würsten ook de reden dat Odido op overstapsites vaak beter presteert dan landelijk. Het landelijke marktaandeel van Odido-internet werd vorig jaar op 10 tot 15 procent geschat.

Men dacht dat de soep niet zo heet zou worden gegeten als deze werd opgediend
Ben Woldring, Internetten.nl
Effecten op mobiel onduidelijk

Het is nog te vroeg om te zeggen of mensen die een nieuw mobiel abonnement mogen afsluiten het telecommerk ook mijden, melden beide platforms. Woldring: „Dat gaat om veel lagere aantallen, omdat mensen vaak aan een meerjarig contract vastzitten.”

Alleen al in de eerste vier dagen na de hack stapten honderden internetklanten van Odido over naar de concurrent, meldde Internetten.nl eerder aan deze site. Of Odido zelf al iets merkt van klanten die weglopen? Daar kan een woordvoerder geen uitspraken over doen.

https://www.ad.nl/tech/ve(...)uwensbreuk~a4be424b/

*O* *O* *O*
Laat die ballentent nou in godsnaam failliet gaan en liefst zsm w/
Ze hebben nog steeds wel een aardige monopolie. Denk niet dat iedereen beseft dat heel wat aanbieders met een andere naam ook nog onder Odido vallen.
pi_220240954
Zodra m’n contract afloopt ben ik ook weg bij Odido. Nog niet eens vanwege het datalek, immers elke organisatie heeft wel zo zijn zwakheden. Echter, hoe Odido omgaat met deze hele kwestie is volkomen kansloos. Ik heb nog geen enkel bericht van Odido voorbij zien komen, alleen als ik er actief naar op zoek ga.
pi_220241051
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
Zodra m’n contract afloopt ben ik ook weg bij Odido. Nog niet eens vanwege het datalek, immers elke organisatie heeft wel zo zijn zwakheden. Echter, hoe Odido omgaat met deze hele kwestie is volkomen kansloos. Ik heb nog geen enkel bericht van Odido voorbij zien komen, alleen als ik er actief naar op zoek ga.
Dit is niet alleen zwakheid maar ook gewoon gerommel in de marge, dat je MFA op deze manier bypassed kan worden vind ik voor een grote organisatie al kwalijk. Maar dat ze ook allerlei attributen in hun online omgeving hebben die daar absoluuut niet mogen staan vind ik onvergevelijk. Ik ken dit soort bedrijven wel, die hebben gewoon stelselmatig de controle over hun omgevingen verloren en doen ook niet de moeite om te investeren in de puinhoop op orde te krijgen.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 18:29:39 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_220241231
Ik blijf gewoon bij Odido. Informatie ligt toch al op straat, dus ik ga allemaal die moeite niet doen. Ga ik ergens anders heen gebeurt er daar straks wat, weer iedereen boos roeptoeteren en dan vervolgens weer ergens anders heen, etc.
pi_220241334
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ik blijf gewoon bij Odido. Informatie ligt toch al op straat, dus ik ga allemaal die moeite niet doen. Ga ik ergens anders heen gebeurt er daar straks wat, weer iedereen boos roeptoeteren en dan vervolgens weer ergens anders heen, etc.
En weer geldige documentnummers doorsturen zeker.
pi_220241382
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:29 schreef CoolGuy het volgende:
Zwak zeg.
pi_220241490
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit is niet alleen zwakheid maar ook gewoon gerommel in de marge, dat je MFA op deze manier bypassed kan worden vind ik voor een grote organisatie al kwalijk. Maar dat ze ook allerlei attributen in hun online omgeving hebben die daar absoluuut niet mogen staan vind ik onvergevelijk. Ik ken dit soort bedrijven wel, die hebben gewoon stelselmatig de controle over hun omgevingen verloren en doen ook niet de moeite om te investeren in de puinhoop op orde te krijgen.
Ja eens, maar ik heb niet de illusie dat het bij andere internetboeren per se beter geregeld is.
pi_220241510
Ik durf er mijn poot voor in het vuur te steken dat KPN de boel beter voor elkaar heeft. Perfect is het ongetwijfeld niet maar daar snappen ze beheer en architectuur. Odido heeft dingen fout gedaan waarmee je een tweedejaarsstage hbo zou mogen overdoen.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 19:09:21 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_220241525
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
En weer geldige documentnummers doorsturen zeker.
Nee hoor, bij mij was het een oud document, wat dus al lang niet meer actueel is.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 19:09:45 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_220241529
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 18:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zwak zeg.
Oh boehoe.
pi_220241543
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:02 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ja eens, maar ik heb niet de illusie dat het bij andere internetboeren per se beter geregeld is.
Ik heb bij KPN security gezeten en volgens mij hebben die het behoorlijk goed op orde, wat ook niet iedereen weet is dat KPN heel veel doet op dat vlak in de zakelijke markt, dus die kennis kunnen ze ook goed voor hun zelf gebruiken, volgens mij zijn ze op security gebied 1 van de grootste aanbieders.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:17:50 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220241588
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Oh boehoe.
Er is wel wat voor te zeggen om bedrijven die er een dusdanig potje van te maken geen klandizie te gunnen. Dat er data buitgemaakt is is niet fraai, maar de hoeveelheid (oud-)klantgegevens die Odido illegaal(!) bewaarde is absoluut schandalig.
Huilen dan.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:21:09 #300
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220241610
Hmmmmm

Heb zojuist een mail ontvangen van het Microsoft Account team, en die stond niet in mijn spam map:

Ongewone activiteit voor aanmelden

Er is iets ongewoons gedetecteerd met betrekking tot een recente aanmelding bij het Microsoft-account s_**s@hotmail.nl.

Details voor aanmelden
Land/regio: Indonesië
IP-adres: 125.166.19.77
Datum: 2-3-2026 18:42 (CET)
Platform: Windows
Browser: Microsoft Edge

Ga naar de pagina met recente activiteiten en laat ons weten of u deze activiteiten hebt uitgevoerd. Als u dit niet hebt gedaan, wordt u geholpen uw account te beveiligen. Als u dit wel hebt gedaan, worden deze activiteiten in de toekomst vertrouwd.

Recente activiteiten controleren

Klik hier om je af te melden voor beveiligingsmeldingen of aan te passen waar je deze meldingen wilt ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
Privacyverklaring
Microsoft Corporation, One Microsoft Way, Redmond, WA 98052

Het dikgedrukte is een knop/link.

De afzender is:
account-security-noreply@accountprotection.microsoft.com

Lijkt allemaal legit, maar gezien de lek durf ik niet zomaar op die link te klikken.

Advies?
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')