Doorgaans mogen/moeten bedrijf tot 5 jaar klantgegevens bewaren.quote:Op maandag 2 maart 2026 07:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Odido heeft mij niet geïnformeerd als oud-klant dat mijn gegevens onder de hack zitten. Ik heb net gecheckt het blijkt wel zo te zitten.
Straks bellen of anders verzoek op vragen onder de AVG wat ze van mij hebben opgeslagen. Ten tweede kijken of ik juridisch iets kan doen vanwege dat ze mij niet hebben geïnformeerd over de hack dat mijn gegevens er ook tussen zitten.
Ze moeten je wel informeren dat je tussen de hack zi.quote:Op maandag 2 maart 2026 07:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doorgaans mogen/moeten bedrijf tot 5 jaar klantgegevens bewaren.
Maar dat gaat alleen over dat je emailadres voorkomt in de file, geen details over welke gegevens nog meerquote:Op maandag 2 maart 2026 07:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hier kan je het checken:
https://haveibeenpwned.com/
of anders deze:
https://www.politie.nl/informatie/checkjehack.html
Maar daar wordt de dataset nog niet gebruikt.
Klopt, in dat geval zou ik een mail sturen naar de privacy officer van Odido, die moeten naar mijn weten binnen 60 dagen reageren op een AVG verzoek, hiervan kun je wel templates vinden, doen ze dat niet dan kun je een boete opeisen.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze moeten je wel informeren dat je tussen de hack zi.
Niet geschoten is altijd mis.
Er zijn 2 varianten, 1 met de NAW adressen, en 1 met Email en Telefoonnummer/Naam/Geboortedatum. De laatste is het grootste bestand en betreft wat ik kan zien alle klanten, het eerste lijkt ouder en niet alle klanten.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef D. het volgende:
[..]
Maar dat gaat alleen over dat je emailadres voorkomt in de file, geen details over welke gegevens nog meer
in de laatste staat ook document nummer van paspoort of ID maar inderdaad verder geen adresgegevens wat ik zo heb kunnen vindenquote:Op maandag 2 maart 2026 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn 2 varianten, 1 met de NAW adressen, en 1 met Email en Telefoonnummer/Naam/Geboortedatum. De laatste is het grootste bestand en betreft wat ik kan zien alle klanten, het eerste lijkt ouder en niet alle klanten.
Klopt, dat was dag 3 als ik me niet vergis, en die Batch is niet volledig vrijgegeven vermoed ik omdat dat precies 1 miljoen records waren.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:11 schreef mschol het volgende:
[..]
in de laatste staat ook document nummer van paspoort of ID maar inderdaad verder geen adresgegevens wat ik zo heb kunnen vinden
Die zijn nog te druk met hun eigen sores oplossen ;-)quote:Op maandag 2 maart 2026 08:59 schreef Plots het volgende:
Privacy waakhond is opvallend stil. Waarom blaffen ze nu niet bij AP als het nodig is?
https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/actueel
Pffffquote:Op maandag 2 maart 2026 09:42 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die zijn nog te druk met hun eigen sores oplossen ;-)
https://nos.nl/artikel/26(...)-voor-de-rechtspraak
Dan is dat laatste wat ik gezien heb. De eerste heb ik niet gezien, en ik vraag me dus ook af of dat eerste bestand dan dingen als IBAN bevat etc?quote:Op maandag 2 maart 2026 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn 2 varianten, 1 met de NAW adressen, en 1 met Email en Telefoonnummer/Naam/Geboortedatum. De laatste is het grootste bestand en betreft wat ik kan zien alle klanten, het eerste lijkt ouder en niet alle klanten.
Ja.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan is dat laatste wat ik gezien heb. De eerste heb ik niet gezien, en ik vraag me dus ook af of dat eerste bestand dan dingen als IBAN bevat etc?
Notities, e-mail logboek, mutatiedata, ...quote:Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
dus, IBAN, adresgegevens, wat nog meer?
Even offtopic.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, in dat geval zou ik een mail sturen naar de privacy officer van Odido, die moeten naar mijn weten binnen 60 dagen reageren op een AVG verzoek, hiervan kun je wel templates vinden, doen ze dat niet dan kun je een boete opeisen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Hoe en waar kun je precies zien wat ze specifiek van jou hebben?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Vlinder het volgende:
Bij ons alleen man zn naam, geboortedatum en email adres.
Valt mee
Inmiddels is heel Nederland al geinformeerd via algemene waarschuwingsberichten vanuit Odido.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze moeten je wel informeren dat je tussen de hack zi.
Niet geschoten is altijd mis.
Volgens Radar op datagelekt.nlquote:Op maandag 2 maart 2026 15:16 schreef StateOfMind het volgende:
Waar kun je nou precies wat ze allemaal van je hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |