Jouw obsessie voor accountants is niet zo relevant in dit topic.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sneeuwbal effect![]()
Zo is de toets fraude ook begonnen bij de accountants
Daarnaast vraag ik me af met wat voor claims ze gaan komen, het zal Odido allemaal niet zoveel schelen, die zijn nu bezig een marketing plan aan het maken dat ze het helemaal anders gaan doen, waarschijnlijk huren ze een bekent security gezicht in die gaat roeptoeteren dat het nu allemaal goed is.quote:
Waarschijnlijk hebben de meesten helemaal geen schade. NAW is vaak algemeen bekend of al tig keer uitgelekt in andere datasets. Rijbewijsnummers zijn vaak allang verlopen. Wachtwoorden: bewijs eerst dat dit wachtwoord niet al was veranderd, anders heb je daar ook sowieso geen schade.quote:
Datagelekt.nlquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:19 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet dat mijn mail niet gelekte is via haveibeenpwnd, maar er waren ook nog andere gegevens toch? Hoe controleer ik dat?
Datagelekt.nlquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:19 schreef Discombobulate het volgende:
Ik weet dat mijn mail niet gelekte is via haveibeenpwnd, maar er waren ook nog andere gegevens toch? Hoe controleer ik dat?
https://www.securitymanag(...)-david-van-weel-mee/quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:08 schreef raptorix het volgende:
….het zal Odido allemaal niet zoveel schelen, die zijn nu bezig een marketing plan aan het maken dat ze het helemaal anders gaan doen, waarschijnlijk huren ze een bekent security gezicht in die gaat roeptoeteren dat het nu allemaal goed is.
Er is heel hard gelobbyed voor een minister van Digitale zaken, maar dat vond men niet nodig...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.securitymanag(...)-david-van-weel-mee/
![]()
![]()
![]()
Nu komt alles goed en snel en goedkoop![]()
http://toolatedhs5dtr2pv6(...)5e45edior7mqd.onion/quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:38 schreef junkiesietze het volgende:
heeft iemand een link naar de shinyhunters website?
Dit is gewoon paniekzaaierij, er zijn geen wachtwoorden gelekt, er stonden een paar controle "wachtwoorden" in in de notes die bedoeld waren voor schuldhulpverleners als extra check voor de helpdesk. Daarnaast ook geen structurele IBAN nummers, soms een Iban Nummer in gespreksnotes bijvoorbeeld over betalingsregelingen. Wat wel gelekt is zijn van vrijwel iedereen het 06 en email adres. Daarnaast een kleinere groep het adres, en of paspoortgegevens.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:53 schreef Perox het volgende:
Beste lezer,
Je hebt op de website van de politie gecontroleerd of jouw e-mailadres voorkomt in gestolen (inlog)gegevens van Odido, die op het dark-web zijn gepubliceerd. Lees deze e-mail goed.
Het door jou opgegeven e-mailadres -knip- zit hier helaas bij. Dit e-mailadres komt voor in een dataset van gegevens die door een criminele organisatie zijn gestolen bij Odido en die zijn gepubliceerd op het dark-web. De gestolen gegevens kunnen de volgende gegevens omvatten:
Inlognaam en wachtwoord
Volledige naam
Woonadres
Telefoonnummer
E-mailadres
IBAN-nummer
En aanvullende klantgegevens, bekend bij Odido
Wijzig je wachtwoord
Gezien er wachtwoorden zijn verkregen is het van belang om het wachtwoord van Odido zo snel mogelijk aan te passen. Mocht je de combinatie van e-mailadres / inlognaam en wachtwoord vaker gebruiken, wijzig die wachtwoorden dan overal. Criminelen testen dit soort combinaties geautomatiseerd op de meest gebruikte websites en krijgen zo toegang tot alle accounts waar die combinatie in gebruik is.
Gebruik altijd lange 'sterke' wachtwoorden en gebruik niet steeds hetzelfde wachtwoord, gebruik hier eventueel een wachtwoordmanager voor. Stel waar mogelijk multi-factor authenticatie in. Door uw identiteit te bevestigen met uw vingerafdruk, gezichtsherkenning of goedkeuring op een ander apparaat zoals je telefoon, maak je misbruik moeilijker.
Wees alert op phishing
De combinatie van gegevens die zijn gestolen en gelekt op het dark web, maakt dat een crimineel zich overtuigend zou kunnen voordoen als een medewerker van Odido of organisatie die fraude bestrijdt. Krijg je een bericht via e-mail, sms of ander kanaal, of neemt een medewerker telefonisch contact op? Wees alert en indien je het niet vertrouwt, neem zelf contact op met Odido of een andere organisatie op een nummer dat bij jou bekend is.
Twijfel je aan de betrouwbaarheid van dit bericht?
Op de website van de politie lees je meer over de betrouwbaarheid van deze e-mail. Zoek op de site van de politie op 'checkjehack' voor meer informatie.
Let op: dit is een automatisch gegenereerde e-mail, waarop u niet kunt antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Politie
SPOILER: Did klaus schwab say we need to be careful about hackers?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een refresher.SPOILER: Have cyber attacks gone up since 2020?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, sinds de melding van het WEF verdubbeld hm.SPOILER: Does digital ID protect against cyber attacks and hacking?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, dus toch wel. toevallig.SPOILER: There's more being done against hacking/ but
hacking still doubled in 3 years?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er wordt meer bewaakt maar de hacks verdubbelden toch sinds de waarschuwing van ome Schwab. Ja ja 🤔
[ Bericht 1% gewijzigd door DrCarlton op 03-03-2026 15:55:43 ]![]()
Even updaten, ik had nog niet gepost dat van Weel een randdebiel is en ................quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:30 schreef raptorix het volgende:
Er is heel hard gelobbyed voor een minister van Digitale zaken, maar dat vond men niet nodig...
We krijgen dan wel weer een volstrekt nutteloze AI fabrieke waar niemand op zit te wachten.
Van Weel: 1700 politiemensen zagen dossier vermoorde Lisa in, meestal zonder goede reden
Ongeveer 1700 politiemedewerkers hebben in de interne systemen informatie opgezocht over de gewelddadige dood van de 17-jarige Lisa uit Abcoude, zonder goede reden. Justitieminister David van Weel (VVD) meldt dat de korpschef hem daarover heeft geïnformeerd na onderzoek van het Landelijk Team Interne Onderzoeken. „Ik vind het onacceptabel dat dit gebeurd is”, aldus de bewindsman.
De politie heeft excuses overgebracht aan de nabestaanden via hun advocaat. Deze „ongeoorloofde raadpleging” geldt als een datalek en daarom is de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) op de hoogte gebracht.
„In de eerste plaats voor de nabestaanden van Lisa, maar ook voor het vertrouwen in de integriteit van de politieorganisatie. Iedereen moet erop kunnen vertrouwen dat de politie zorgvuldig met informatie omgaat”, schrijft de politicus.
Alle betrokken politiemensen worden in een brief uitgenodigd voor een gesprek met hun leidinggevende, waarin ze kunnen toelichten waarom ze de informatie hebben opgezocht. „Als de inzage inderdaad ongeoorloofd blijkt, worden er passende maatregelen genomen”, aldus Van Weel. Dat is volgens de minister aan de korpschef.
Medewerkers waren niet betrokken bij de zaak
Onder de groep die een brief krijgt, zijn geen mensen die een duidelijke reden hadden voor het raadplegen van de systemen. Deze 1700 medewerkers waren, voor zover de politie nu weet, niet betrokken bij de zaak.
De door de medewerkers geraadpleegde systemen bevatten „beperkte informatie” over het onderzoek. Het gaat onder meer om berichtenverkeer van de meldkamer en de eerste bevindingen van de politie. Informatie over het onderzoek na Lisa’s dood zat in een afgeschermd systeem, waar alleen de betrokken rechercheurs toegang toe hadden.
Gaat de korpsleiding na of de informatiebeveiliging wel op orde is en in hoeverre medewerkers op de hoogte zijn van de regels over het raadplegen van systemen. De politie kijkt ook of extra maatregelen nodig zijn om de informatiebeveiliging te verbeteren.
Familie Lisa: ’Heel pijnlijk’
De familie van de vermoorde 17-jarige Lisa vindt het „heel pijnlijk en moeilijk te bevatten” dat zo’n 1700 politiemedewerkers zonder goede reden in de interne systemen informatie hebben opgezocht.
„Politiemedewerkers leggen een eed of belofte af. Juist van hen hadden wij integriteit en uiterste zorgvuldigheid verwacht”, schrijft de familie in een reactie op het nieuws. „Dat nieuwsgierigheid of andere motieven mogelijk hebben geleid tot onrechtmatige inzage in zeer vertrouwelijke gegevens, raakt ons diep. Wij vertrouwen erop dat het onderzoek zorgvuldig wordt uitgevoerd, wachten de uitkomsten af en hopen dat dit in de toekomst nooit weer gebeurt.”
Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft een soortgelijke reactie. „Net als het OM beschikt ook de politie over een grote hoeveelheid gevoelige informatie. Het is aan de medewerkers om daar zorgvuldig mee om te gaan en geen misbruik te maken van hun positie. Daar moet de samenleving op kunnen vertrouwen”, zegt een OM-woordvoerder.
Advocaat verdachte: laatste woord over lek niet gezegd
„Hier is het laatste woord nog niet over gezegd”, reageert Emile van Reydt. Hij is een van de advocaten van de verdachte, die zich Chris Jude noemt. Van Reydt laat weten bij het Openbaar Ministerie te gaan informeren wat nu precies de gang van zaken is geweest. „Wij hebben wel belangstelling voor dat onderzoek”, aldus Van Reydt.
De advocaat wil weten of het eventueel lekken van privacygevoelige informatie tot een nadeel heeft geleid voor zijn cliënt bij zijn vervolging. Op een zitting in februari werd duidelijk dat de verdachte de moord had bekend, net als de andere verdenkingen. De volgende zitting is op 30 april.
Halsema: ’Ongelooflijk pijnlijk voor nabestaanden’
Ook de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema spreekt zich uit over de zaak. „Het is ongelooflijk pijnlijk voor de nabestaanden. Heel ernstig dat politieagenten zich zonder goede reden, en nota bene uit andere eenheden, toegang hebben verschaft tot een zo kwetsbaar en privacygevoelig dossier”, stelt ze.
„De toegang tot zulke gevoelige informatie zou door de landelijke politie zorgvuldig moeten zijn geregeld en moeten worden afgeschermd. Ook in het belang van het Amsterdamse politie-onderzoek, waar dag en nacht keihard aan wordt gewerkt”, vindt Halsema.
Autoriteit Persoonsgegevens: buitengewoon kwalijk
Dat ongeveer 1700 politiemedewerkers ongeoorloofd in het dossier over de gewelddadige dood van de 17-jarige Lisa hebben gekeken, is „een buitengewoon kwalijke zaak en heel erg pijnlijk voor de nabestaanden en andere betrokkenen”. Dat meldt de Autoriteit Persoonsgegevens, de toezichthouder van de overheid voor privacy.
Volgens de waakhond mogen persoonlijke gegevens „alleen worden geraadpleegd door medewerkers voor wie dat echt noodzakelijk is, anders niet. Zeker van de politie mag worden verwacht dat die weet hoe er met gevoelige data van mensen moet worden omgegaan.” De Autoriteit Persoonsgegevens zegt de politie „absoluut om opheldering te vragen”.
https://www.telegraaf.nl/(...)reden/138707528.html
Hopelijk heeft de Politie odido als provider, dan gaat het tenminste snel zonder safety checks![]()
Dit geeft vertrouwen dat dit dossier bij van Wheel in goede handen is![]()
![]()
damn, download is offlinequote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
http://toolatedhs5dtr2pv6(...)5e45edior7mqd.onion/Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.![]()
Er zijn diverse sites die specifiek aangeven wat er van je gehacked is, nogmaals van vrijwel alle klanten email en mail, en in somme gevallen ook adres en ID gegevens zoals volledige naam, geboortedatum en documentnummer.quote:🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Nou, het gedonder begint al.
Werd ineens gebeld door onbekend nummer.
Bandje met de beveiliging van Google zeggende dat het basic telefoonnummer gewijzigd zou zijn.
Moest op 1 drukken als IK het niet was.
Heb maar verbroken.
Ik neem tegenwoordig ook niet eens meer op met mijn naam... Ik zeg helemaal nix meer... Als mensen mij moeten hebben moeten zij maar beginnen met praten!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Doe je dat ook bij bekende nummers?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik neem tegenwoordig ook niet eens meer op met mijn naam... Ik zeg helemaal nix meer... Als mensen mij moeten hebben moeten zij maar beginnen met praten!![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: