abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220210430
quote:
Cybercriminelen dreigen met lekken gestolen data Odido

De cybercriminelen die verantwoordelijk zeggen te zijn voor de hack op telecomprovider Odido dreigen de gestolen data te publiceren op het dark web. Dat meldt de groep Shinyhunter op het dark web. Die wil dat Odido meer dan 1 miljoen euro betaalt. Donderdagochtend zou de deadline daarvoor verstrijken.

Op 12 februari werd bekend dat cybercriminelen toegang hadden tot de gegevens van 6,2 miljoen klanten van Odido en Ben, onderdeel van de provider. Daaronder vielen naast de namen, adressen en telefoonnummers ook bankrekeningnummers en paspoortnummers.

In een bericht op hun darkweb-site zetten de hackers Odido onder druk. RTL Nieuws ontdekte de tekst als eerste. RTL schrijft dat de hackers willen dat de provider "een laag bedrag van zeven cijfers" aan losgeld betaalt. Anders dreigen ze de gestolen gegevens op het dark web te zetten.

"Dit is een laatste waarschuwing", schrijven de daders. "Voordat we gaan lekken en verscheidene andere vervelende (digitale) problemen jullie kant op komen. Jullie weten ons te vinden."
8 miljoen klanten

De cybercriminelen claimen volgens RTL Nieuws dat de gegevens van nog meer klanten van Odido en Ben zijn gelekt. In totaal gaat het volgens Shinyhunters om 8 miljoen klanten en 21 miljoen regels aan data.

Shinyhunters kwam in Nederland eerder in het nieuws met een datadiefstal bij Ticketmaster in 2024. Toen werden de gegevens van honderden miljoenen klanten buitgemaakt. Ook Microsoft, Jaguar en Louis Vuitton waren doelwit van datadiefstal door de hackersgroep. Wie er achter Shinyhunters zit, is niet bekend.

De cybercriminelen die bij Odido inbraken, kwamen door in te loggen op het account van individuele klantenservicemedewerkers. Het wachtwoord wisten ze per mail te verkrijgen via phishing, het ontfutselen van inloggegevens, meldden bronnen eerder aan de NOS.

https://nos.nl/artikel/26(...)-gestolen-data-odido
--------

Hier verder, inmiddels dus deel 2 online.

[ Bericht 3% gewijzigd door raptorix op 27-02-2026 08:02:58 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220210443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:34 schreef mschol het volgende:

[..]
hoe zie je dat voor je? als je als bedrijf verplicht bent die gegevens te bewaren voor 7 jaar voor de belastingdienst?
een klant die vertrokken is, dat kan je offline opslaan ergens.. een active klant kan dat niet mee omdat je die gegevens moet hebben voor de o.a. facturen
Daar zijn cryptografische oplossingen voor, in het kort je gebruikt altijd een referentie naar je zelf, dat mag de dienst opslaan, en kan dat eventueel ook gebruiken om bepaalde data atrributen later op te halen, het is ook onzin dat een provider jouw adres moet weten voor mobiele telefonie, en het is ook onzin dat als ik een pakket bestel dat de bezorgdienst mijn naam moet weten, toch gebeurt het overal. Ook qua BSN zouden we naar een ander systeem moeten gaan waarbij je zelf tijdelijke tokens kan genereren waarmee je je zelf identifieerd, maar goed toekomstmuziek.
pi_220210447
Inmiddels heeft men deel 2 online gezet.
pi_220210462
Het merk Odido is bij deze officieel failliet. Beetje als Buckler in de jaren ‘90. De schade die ze zichzelf hebben berokkend komen ze nooit meer te boven. Tijd voor weer een nieuwe naamswijziging!!!! ( :') ).
U MAD?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 07:54:27 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220210464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:49 schreef raptorix het volgende:
Inmiddels heeft men deel 2 online gezet.
Gaan ze nu elke dag een deel online gooien tot Odido gaat lappen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220210473
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja.
pi_220210518
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 07:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat heeft wel steeds minder waarde toch? Als ze deel 14 online hebben gesmeten is nog betalen voor die laatste 2 delen een beetje onzinnig, not?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220210531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat heeft wel steeds minder waarde toch? Als ze deel 14 online hebben gesmeten is nog betalen voor die laatste 2 delen een beetje onzinnig, not?
Dat zullen ze niet doen, of ze betalen niks, of ze doen het vandaag/morgen.
Ik denk het eerste omdat de reputatieschade toch al geleden is.
Voor de hackersgroep is dit gewoon ingecalculeerd, ze weten dat er gewoon een groot percentage wel lapt, en dit draagt alleen maar aan hun reputatie toe.
pi_220210541
Mijn gegevens staan al online. Dankuwel odido
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:21:13 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220210549
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:18 schreef Chadi het volgende:
Mijn gegevens staan al online. Dankuwel odido
;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220210555
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
;(
Het enige positieve is dat mijn paspoort binnenkort verloopt en vervangen wordt.
pi_220210562
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het enige positieve is dat mijn paspoort binnenkort verloopt en vervangen wordt.
Ik zou er niet eens op wachten en nu alvast dat paspoort gaan vervangen.
pi_220210602
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Van wat ik gezien heb zijn er geen paspoortnummers opgeslagen en ook geen geboortedatums.
pi_220210616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:31 schreef raptorix het volgende:

[..]
Van wat ik gezien heb zijn er geen paspoortnummers opgeslagen en ook geen geboortedatums.
Kan nog komen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220210619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:35 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Kan nog komen.
Nee dat verwacht ik niet aangezien ze gewoon de rauwe dump van alle velden (ook de lege) hebben gepubliceerd.
Daarnaast is het voor het helpdesk systeem ook niet nuttig en gelden er veel strengere eisen aan de gegevens, dat er BSN nummers in voorkomen heeft volgens mij met de zakelijke klanten te maken die een nummer hebben dat gelijk is aan het KVK nummer wat in verleden dus het BSN nummer bevatte.
pi_220210675
Nou op naar deeltje 2 dan maar. Door deel 1 ben ik er trouwens wel achtergekomen dat mijn achternaam blijkbaar vaker voor komt dat ik dacht.
pi_220210709
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 08:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
Nou op naar deeltje 2 dan maar. Door deel 1 ben ik er trouwens wel achtergekomen dat mijn achternaam blijkbaar vaker voor komt dat ik dacht.
Je dacht dat Klaassen vrij bijzonder was?
pi_220210761
Je kunt trouwens nu ook https://haveibeenpwned.com/ gebruiken om te controlleren of je gelekt bent.
pi_220210790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:10 schreef raptorix het volgende:
Je kunt trouwens nu ook https://haveibeenpwned.com/ gebruiken om te controlleren of je gelekt bent.
Zal je net zien dat die Shiny guys daar een fake link hebben en mensen massaal hun gegevens 'weggeven'. :+

Mij niet gezien, ga op geen enkele link klikken.

Nou ben ik geen Odido klant gelukkig, maar ti wel goed kut dat een stel eikels me je gegevens aan de haal gaan.
Ook in moeilijke tijden.
pi_220210849
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:10 schreef raptorix het volgende:
Staat er nog niet op denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220210856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Staat er nog niet op denk ik.
Jawel is uptodate.
pi_220210862
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jawel is uptodate.
Dan zit ik er niet bij. :)

Edit: Oh ja, nog 15 delen te gaan immers :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 09:44:44 #23
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220210914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:34 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik heb nooit mail gehad van ze maar lijkt me sterk dat ik er niet bij zit.
Elke klant zit erbij lijkt me, zakelijk en persoonlijk, check vooral je rekeningen. Oidido liegt alleen maar om haar eigen hachje te redden.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Forum Admin vrijdag 27 februari 2026 @ 09:45:56 #24
35723 crew  GGMM
pi_220210922
Odido nu nog vertrouwen _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_220210928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 09:19 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Zal je net zien dat die Shiny guys daar een fake link hebben en mensen massaal hun gegevens 'weggeven'. :+

Mij niet gezien, ga op geen enkele link klikken.

Nou ben ik geen Odido klant gelukkig, maar ti wel goed kut dat een stel eikels me je gegevens aan de haal gaan.
haveibeenpwned.com is al jaren een betrouwbare bron om te checken of je gegevens in een datalek zit
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')