abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220213493
RTL Nieuws ontdekte in de gelekte gegevens gevoelige informatie van meerdere mensen die worden gestalkt of bedreigd. Deze informatie staat in aantekeningen over klanten, die ook tot het lek behoren. Bij zeker vijf mensen staat bijvoorbeeld dat zij worden gestalkt door hun ex-partner. Ook zijn er meldingen over personen die te maken hebben met huiselijk geweld of een afgeschermd adres hebben.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)vallen-datalek-odido
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:01:32 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213605
twitter

Man man bewust lopen knoeien dus :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:03:45 #93
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213617
twitter
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:06:06 #94
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213632
twitter

:|W :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:08:21 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213651
twitter

Picnic is dus de volgende *O* :|W
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:10:35 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220213666
twitter

Zo is dat groot gelijk _O_
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:12:02 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213677
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

:|W :|W
Ja en dit is waarschijnlijk juist uit goede bedoelingen genoteerd om te zorgen dat ex geen rotzooi kon trappen met haar gegevens of rekening. Mijn ex heeft mij denk ik wel duizenden euro's gekost met abonnementen die overgezet zijn bij o.a. de provider, zorgverzekering, energie en water etc. Dat hield op nadat die leveranciers op de hoogte waren, waarschijnlijk door middel van zo'n aantekening.

Ik denk dat ik door de grond zou gaan van schaamte als ik dan nu op het web te vinden was met zo'n etiketje, maar de bedoeling is niet negatief geweest...
pi_220213737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik sta er zelf 20 keer in met mijn gmail account, maar goed er zijn zoveel grote breaches geweest dat iedereen met een oud mail adres er wel in staat.
Mn vriendin staat dr met haar hotmail adres van ook zo’n beetje 20+ jaar niet in.

En dat adres is echt bij tig (vage)webshops aangemeld. Maar goed ik sta er ook in door een paar grote hacks van de afgelopen jaren, Linkedin en Adobe oa
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:21:50 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213745
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Mn vriendin staat dr met haar hotmail adres van ook zo’n beetje 20+ jaar niet in.

En dat adres is echt bij tig (vage)webshops aangemeld. Maar goed ik sta er ook in door een paar grote hacks van de afgelopen jaren, Linkedin en Adobe oa
Ja hier ook. En iets met een ticketshop. Odido nog steeds niet, maar het is nog maar dag 2/16...
pi_220213771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja en dit is waarschijnlijk juist uit goede bedoelingen genoteerd om te zorgen dat ex geen rotzooi kon trappen met haar gegevens of rekening. Mijn ex heeft mij denk ik wel duizenden euro's gekost met abonnementen die overgezet zijn bij o.a. de provider, zorgverzekering, energie en water etc. Dat hield op nadat die leveranciers op de hoogte waren, waarschijnlijk door middel van zo'n aantekening.

Ik denk dat ik door de grond zou gaan van schaamte als ik dan nu op het web te vinden was met zo'n etiketje, maar de bedoeling is niet negatief geweest...
Helaas zijn dat soort aantekeningen nodig inderdaad. Deels omdat het verdomd makkelijk is een klantenservice medewerker te overtuigen dat je iemand anders bent als jij diegene zijn data weet.

Bij ons op het werk is het ook zo. Je moet om de zoveel tijd een nieuw wachtwoord instellen en daar gelden steeds meer eisen voor. Maar als ik de helpdesk bel en personeelsnummer+geboortejaar doorgeef dan resetten ze zo het wachtwoord voor je. Informatie die ik in principe voor elke medewerker vrij gemakkelijk kan achterhalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 27-02-2026 19:30:09 ]
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:31:30 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220213832
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Helaas zijn dat soort aantekeningen nodig inderdaad. Deels omdat het verdomd makkelijk is een klantenservice medewerker te overtuigen dat je iemand anders bent als jij diegene zijn data weet.

Bij ons op het werk is het ook zo. Je moet om de zoveel tijd een nieuw wachtwoord instellen en daar gelden steeds meer eisen voor. Maar als ik de helpdesk bel en personeelsnummer+geboortejaar doorgeef dan resetten ze zo het wachtwoord voor je.
Hier moet het inmiddels via de teamchef. Dus als jij maandagochtend met je brakke kop erin slaagt om je wachtwoord verkeerd in te hengsten meer dan 3 keer, dan moet je dat eerst daaraan uitleggen :D

Dit is precies om wat jij beschrijft: het was te makkelijk om even voor een ander iets te wijzigen of om op andermans account te werken. Het helpt ook niet mee dat iemand op een wazige vrijdagmiddag in een phishing-linkje trapte en zo het hele adresboek van 65k mensen exporteerde.

Sindsdien is men hier iets scherper ;)
pi_220213971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
Kan jij je mond houden want jij lult echt alleen maar onzin.
Ga je nog met feiten komen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220213983
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Picnic is dus de volgende *O* :|W
Misschien kan Odido beter iemand op deze rol zetten die “veel geleerd” al achter de rug heeft..
pi_220213985
Ze hadden echt zo wél moeten betalen zeg. Wat een afgang. _O- _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:53:51 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220214041
Gaat dit trouwens alleen om klanten van Odido, of zitten er meer providers in het datapakket wat gehacked is? Ik vraag dit omdat Odido en meer van dit soort clubjes volgens mij allemaal onder KPN vallen volgens mij.

Wat mij trouwens opvalt is dat er nog steeds reclame gemaakt wordt voor Odido, wat zonde van het geld is lijkt mij.
pi_220214198
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:53 schreef Tengano het volgende:
Gaat dit trouwens alleen om klanten van Odido, of zitten er meer providers in het datapakket wat gehacked is? Ik vraag dit omdat Odido en meer van dit soort clubjes volgens mij allemaal onder KPN vallen volgens mij.

Wat mij trouwens opvalt is dat er nog steeds reclame gemaakt wordt voor Odido, wat zonde van het geld is lijkt mij.
Odido heeft wel echt een eigen netwerk en valt niet onder KPN. Volgens mij gaat alles in NL over KPN, Odido of Vodafone netwerk. Dus verkeer van al die andere aanbieders gaat via een die drie netwerken.
pi_220214234
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Odido heeft wel echt een eigen netwerk en valt niet onder KPN. Volgens mij gaat alles in NL over KPN, Odido of Vodafone netwerk. Dus verkeer van al die andere aanbieders gaat via een die drie netwerken.
Odido heeft geen eigen netwerk zoals KPN.
Odido bied haar diensten aan op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber. Naast Odido zijn er nog 12 andere aanbieders die via dit glasvezelnetwerk internet diensten leveren. https://opendutchfiber.nl/nl/providers

Je kunt daarnaast Odido afsluiten als er geen ODF-netwerk ligt. Dan neem je alsnog KPN af, via wholesale-toegang verkoopt Odido dan de KPN-diensten door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220214261
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Odido heeft geen eigen netwerk zoals KPN.
Odido bied haar diensten aan op het glasvezelnetwerk van Open Dutch Fiber. Naast Odido zijn er nog 12 andere aanbieders die via dit glasvezelnetwerk internet diensten leveren. https://opendutchfiber.nl/nl/providers
Ik bedoelde telecom.

quote:
Dekking mobiele netwerken
In Nederland zijn 3 aanbieders met een mobiel netwerk: KPN, Vodafone en Odido. Providers als Ben, Hollandsnieuwe of Simyo hebben geen eigen netwerk. Zij gebruiken de netwerken van deze grote aanbieders.
https://www.consumentenbo(...)este-mobiele-netwerk
pi_220214689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ze hadden echt zo wél moeten betalen zeg. Wat een afgang. _O- _O-
en dan lag het geheid alsnog op straat, maar dan via een andere weg
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220214737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:56 schreef mschol het volgende:

[..]
en dan lag het geheid alsnog op straat, maar dan via een andere weg
Ik denk dat die kans echt wel onwaarschijnlijk is gezien het verleden van de hackers. Imagoschade is nu echt enorm voor Odido en bovendien hebben ze glashard lopen liegen en verzaakt om hun klanten te beschermen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220214866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat die kans echt wel onwaarschijnlijk is gezien het verleden van de hackers.
mwha daarom via via
quote:
Imagoschade is nu echt enorm voor Odido en bovendien hebben ze glashard lopen liegen en verzaakt om hun klanten te beschermen.
uiteindelijk zal het een storm in een glas water worden
en uiteindelijk zal er niks veranderen, gaat odido lekker naar de beurs en gaat het vrolijk door.

echt, handhaving en vervolging verwacht ik niet meer van die tandenloze AP en justitie
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220215282
Heb me nog eens verdiept in de methode waarop die groep toegang heeft gekregen tot de data en het is echt om te janken dat dit überhaupt op deze manier kan.

Toevallig ben ik bij een vrij grote organisatie momenteel ook betrokken bij een project waarbij we data ontsluiten dmv api's en gebruik maken van connected apps. Maar het is ondenkbaar dat:

1. Iemand die credentials kent, want die zijn encrypted en kunnen alleen opnieuw ingesteld worden ipv geraadpleegd worden indien nodig. Dat laatste wil je eigenlijk niet, want dat heeft nogal wat impact.

2. Een enkel paar credentials de gehele klantenset even leeg kan trekken. Los van dat verschillende connected apps toegang hebben tot verschillende stukjes data kunnen ze ook maar een x aantal bevragingen doen binnen een bepaalde periode.
pi_220215633
Die topman is ook totaal onzichtbaar, volledig in nevelen gehuld, terwijl hij zich juist overal publiekelijk had moeten laten zien. Voor hem staan klanten blijkbaar op nummer nul en winst op honderd. Wat een smeerlap. Ik hoop dat je dit ooit leest, hoe klein die kans ook is, klootzak. Krijg de tering.
pi_220215635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 02:27 schreef Peppert het volgende:
Die topman is ook totaal onzichtbaar, volledig in nevelen gehuld, terwijl hij zich juist overal publiekelijk had moeten laten zien. Voor hem staan klanten blijkbaar op nummer nul en winst op honderd. Wat een smeerlap. Ik hoop dat je dit ooit leest, hoe klein die kans ook is, klootzak. Krijg de tering.
Dit raakt me diep.
...hier om je mars te breken.
pi_220215637
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 02:27 schreef Peppert het volgende:
Die zal eind van had jaar wel dikke bonus krijgen.
pi_220215695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
In de data zelf.
Heb je een url waar ik de data kan downloaden zodat i kan zien wat er van mij staat?
pi_220215862
Er staat een derde deel online zie ik. Heb de inhoud nog niet gezien, maar het bestand is slechts een derde qua grootte tov gisteren.
pi_220215909
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
Er staat een derde deel online zie ik. Heb de inhoud nog niet gezien, maar het bestand is slechts een derde qua grootte tov gisteren.
Het formaat is anders.
pi_220215926
Ojee, hier zit het ID nummer wel in met geboortedatum, id type, maar weer niet het adres, wel telefoonnummer/email.
pi_220215938
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:45 schreef raptorix het volgende:
Ojee, hier zit het ID nummer wel in met geboortedatum, id type, maar weer niet het adres, wel telefoonnummer/email.
Told you so.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')