De waarde bij de eerder al afgeblazen beursgang werd geschat op 7 miljard.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
Overigens als men gewoon gebruik had gemaakt van FIDO keys voor medewerkers dan had dit niet kunnen plaatsvinden, typisch gevalletje dom geld proberen te besparen.
Daar hadden ze Odido niet specifiek voor nodig, die reputatie hadden ze al, maar dit is wel voor goed voor hun trackrecord. Overigens ben ik er vrij zeker van dat ze dit eerst stilzwijgend hadden willen oplossen, maar kennelijk had Odido op dat moment geen experts om in te schatten wat wijsheid was, dat bleek ook uit de eerste bekendmaking met de waarschuwing dat ze terug moesten komen naar de chat.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
De waarde bij de eerder al afgeblazen beursgang werd geschat op 7 miljard.
Dit akkefietje heeft ze al miljarden gekost.
Oerstom om niet een (paar) miljoen te hebben willen betalen om deze hack onder het tapijt te vegen.
En wie er echt aan het langste eind trekken zijn de shinyhunyters.
Odido gaat namelijk dienen als afschrikwekkend voorbeeld dat je beter maar kunt betalen na een hack.
Hoe weet je dit? Of heb je zelf toegang tot de data?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef deedeetee het volgende:
Oeps ze hebben vandaag dus ook mijn gegevens gelekt mét paspoort nummer. Alleen klopt de einddatum niet ?
Nou ja ik moet toch volgend jaar een nieuwe dus ik had veiligheidshalve al een afspraak bij de gemeente gemaakt om dit nu maar meteen ff te doen.
"PhotoUrl": "/services/images/photo/0014H00001gbtcxQAA",quote:Op donderdag 26 februari 2026 11:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is het formaat:
[ code verwijderd ]
Ja daar heb ik ook over nagedacht. Ik denk niet dat het de foto van het ID is, maar eerder iets wat standaard bij een persoons entiteit in Salesforce zit, aangezien de andere velden een prefix C hebben wat op een customveld duidt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
"PhotoUrl": "/services/images/photo/0014H00001gbtcxQAA",
Wat zou er door Odido in de foto url bewaard worden. Scan van ID document?
En in dat geval de hamvraag: zijn die ook gelekt?
Gelukkig kunnen ze altijd nog het klantenbestand verkopenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:
Oerstom om niet een (paar) miljoen te hebben willen betalen om deze hack onder het tapijt te vegen.
Je moet als bedrijf gewoon aan de AVG houden en dus goede retentiebeleid hebben. Makkelijk praten achteraf maar aan de dataset te zien kan ik mij niet voorstellen dat er hier niet veel kansen lagen (data minimalisatie, pseudomalisatie enz). Sowieso algemene persoonsgegevens kun je tegenwoordig prima opvragen via overheidsdiensten en hoef je echt niet zelf op te slaan. En als je goed beleid hebt en er gaat toch iets fout, tja, het leven gaat ook gewoon door dan en behalve reputatieschade is er verder niet veel aan de hand.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:22 schreef quo_ het volgende:
[..]
En wie er echt aan het langste eind trekken zijn de shinyhunyters.
Odido gaat namelijk dienen als afschrikwekkend voorbeeld dat je beter maar kunt betalen na een hack.
Fido Odidoquote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:56 schreef raptorix het volgende:
Overigens als men gewoon gebruik had gemaakt van FIDO keys voor medewerkers dan had dit niet kunnen plaatsvinden, typisch gevalletje dom geld proberen te besparen.
Achja, bij mij nog niet, maar het is toch een kwestie van tijdquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef Qarrad het volgende:
Ah inmiddels zitten mijn data wel bij de gelekte gegevens zie ik.
Het leukste bewaren ze voor het laatstquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:25 schreef Wicky15 het volgende:
Achja, bij mij nog niet, maar het is toch een kwestie van tijd
2/16e kans. Het is Super Saturday bij de lotto vanavond. Just sayin'.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef Qarrad het volgende:
Ah inmiddels zitten mijn data wel bij de gelekte gegevens zie ik.
Wat is de numerieke waarde van FUCK ODIDO? Dan wed ik daarop!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:38 schreef nostra het volgende:
[..]
2/16e kans. Het is Super Saturday bij de lotto vanavond. Just sayin'.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:20 schreef Hyperdude het volgende:
Is er al één van die prutsers opgepakt?
Knap rekenwerk accountant toevalligquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:38 schreef nostra het volgende:
2/16e kans. Het is Super Saturday bij de lotto vanavond. Just sayin'.
Rutte zit bij Lebara. Verrassend goedkoop en 100 sms gratis!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Even bellen met Jetten of Rutte![]()
Odido maakt het mogelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |