abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220215949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:50 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Told you so.
Op basis van de andere leaks was dat niet mijn verwachting, en het is ook niet toegestaan om dit soort data voor dit soort doeleinden op te slaan, hier gaan ze sowieso de zwaarste straf voor krijgen. Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220215959
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op basis van de andere leaks was dat niet mijn verwachting, en het is ook niet toegestaan om dit soort data voor dit soort doeleinden op te slaan, hier gaan ze sowieso de zwaarste straf voor krijgen. Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
:D _O- dat je dat nog geloofd

echt: eerst zien, dan geloven.
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220216012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:59 schreef mschol het volgende:

[..]
:D _O- dat je dat nog geloofd

echt: eerst zien, dan geloven.

Ik durf er een goede fles wijn op te zetten dat ze de maximum boete gaan krijgen, ik heb zelf dagelijks te maken met welke data atributen je mag verwerken, en voor paspoort informatie mogen ze dit ABDOLUUT niet. Ik heb zelf 8 maanden in een traject gezeten waar we een BSN nummer naar een ander systeem moesten zetten, dat was heel leuk want wettelijk mogen we dat niet, maar door de overheid opgestelde criteria moesten we dat wel :X
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:31:31 #124
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_220216080
quote:

[..]
Lijkt mij een misconceptie, zou er eerder vanuit gaan dat de data die tegen het einde gelekt wordt het ergste gaat zijn/de beste en meeste waardevolle data bevat, juist zodat er meer druk is om alsnog te betalen. Hoewel dit sowieso een aparte situatie is door de hoeveelheid.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:33:33 #125
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220216096
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik durf er een goede fles wijn op te zetten dat ze de maximum boete gaan krijgen, ik heb zelf dagelijks te maken met welke data atributen je mag verwerken, en voor paspoort informatie mogen ze dit ABDOLUUT niet. Ik heb zelf 8 maanden in een traject gezeten waar we een BSN nummer naar een ander systeem moesten zetten, dat was heel leuk want wettelijk mogen we dat niet, maar door de overheid opgestelde criteria moesten we dat wel :X
Wat mij betreft verklaren ze die toko gewoon per direct failliet.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220216101
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Lijkt mij een misconceptie, zou er eerder vanuit gaan dat de data die tegen het einde gelekt wordt het ergste gaat zijn/de beste en meeste waardevolle data bevat, juist zodat er meer druk is om alsnog te betalen. Hoewel dit sowieso een aparte situatie is door de hoeveelheid.
Jup wat een beetje mee gaat spelen is dat het hier ook gaat om woonadressen van onder andere politie medewerkers en politici.
pi_220216112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat mij betreft verklaren ze die toko gewoon per direct failliet.
Dat gaat niet gebeuren, maar volgens mij kunnen ze een boete krijgen van 5% van de jaaromzet met een max van 20 miljoen, dat laatste mag er wat mij betreft inmiddels wel af, ze hebben omzet van 2 miljard, dus dat is redelijk peanuts.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 08:39:19 #128
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220216137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren, maar volgens mij kunnen ze een boete krijgen van 5% van de jaaromzet met een max van 20 miljoen, dat laatste mag er wat mij betreft inmiddels wel af, ze hebben omzet van 2 miljard, dus dat is redelijk peanuts.
Akkoord. Geen maximum, want anders worden kleinere ondernemingen onevenredig hard geraakt, terwijl juist de grotere jongens beter zouden moeten weten en hele juridische teams hebben lopen. Martijn had hier wel een stokje voor gestoken kan ik je vertellen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220216173
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het formaat is anders.
Ik zie het ja.

Ook gewoon allemaal rijbewijs- en paspoortnummers van inactieve gebruikers, wtf :')
pi_220216212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik zie het ja.

Ook gewoon allemaal rijbewijs- en paspoortnummers van inactieve gebruikers, wtf :')
Dit zijn de velden:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
KlantId
Isklant
AccountId
Achternaam
Voornaam
06 Nummer
Email
Geboortedatum
CreatedDate
LastActivityDate
LastModifiedDate
Geslacht
ID Geldig tot 
Legitimatiebewijs ID_type__c
Initalen (ID)
Nationaliteit
pi_220216289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 02:27 schreef Peppert het volgende:
Die topman is ook totaal onzichtbaar, volledig in nevelen gehuld, terwijl hij zich juist overal publiekelijk had moeten laten zien. Voor hem staan klanten blijkbaar op nummer nul en winst op honderd. Wat een smeerlap. Ik hoop dat je dit ooit leest, hoe klein die kans ook is, klootzak. Krijg de tering.
Zelfs winst staat niet op 1 hoor, want dit is zo'n grote clusterfuck dat dat veel en veel meer geld gaat kosten dan dat hij schuldbewust zelf de media had opgezocht.
pi_220216302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit zijn de velden:
[ code verwijderd ]

Heb het globaal bekeken, maar het o.a. attribuut met alle correspondentie ontbreekt nu en dat scheelt nogal in bestandsgrootte.
pi_220216310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 08:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, het is andersom: max 20 miljoen óf 4% van de jaaromzet als dat hoger is.
https://www.veiligheidsbr(...)ding-privacy-regels/
pi_220216328
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 09:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, het is andersom: max 20 miljoen óf 4% van de jaaromzet als dat hoger is.
https://www.veiligheidsbr(...)ding-privacy-regels/
Scherp!
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:05:15 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220216842
Oeps ze hebben vandaag dus ook mijn gegevens gelekt mét paspoort nummer. Alleen klopt de einddatum niet ?
Nou ja ik moet toch volgend jaar een nieuwe dus ik had veiligheidshalve al een afspraak bij de gemeente gemaakt om dit nu maar meteen ff te doen. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220216843
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:20 schreef JopieKlaassen het volgende:
Er staat een derde deel online zie ik. Heb de inhoud nog niet gezien, maar het bestand is slechts een derde qua grootte tov gisteren.
Ze doen wat ze zeggen.
Dat begint een zeldzaamheid te worden tegenwoordig bij veel (overheids)organisaties en bedrijven.
-
pi_220216846
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef deedeetee het volgende:
Oeps ze hebben vandaag dus ook mijn gegevens gelekt mét paspoort nummer. Alleen klopt de einddatum niet ?
Nou ja ik moet toch volgend jaar een nieuwe dus ik had veiligheidshalve al een afspraak bij de gemeente gemaakt om dit nu maar meteen ff te doen. :P
2011 zeker? Volgens mij vullen ze dat in als ze het niet weten.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:07:02 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220216859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
2011 zeker? Volgens mij vullen ze dat in als ze het niet weten.
Yep. Maakt dat wat uit voor t gevaar van misbruik of niet ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220216880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:07 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Yep. Maakt dat wat uit voor t gevaar van misbruik of niet ?
Juist niet, ze zullen liever de IDs gebruiken die nog geldig zijn.
pi_220216907
quote:

[..]
Het gaat trouwens om 1 miljoen records exact.
Als dit de derde dataset is van 1 miljoen klanten dan betekent het dat er van 3 miljoen namen op straat liggen.
Het verhaal gaat dat er bij Odido gegevens van 6 miljoen klanten gelekt zijn.
Ik heb ook ergens gelezen dat de hackers er 21 dagen over gaan om alles te publiceren.

Wat valt er dan nog te melden na 6 dagen?
-
pi_220216910
Alle klanten moeten weg, enige manier waarop bedrijven het leren.
pi_220216933
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef quo_ het volgende:

[..]
Als dit de derde dataset is van 1 miljoen klanten dan betekent het dat er van 3 miljoen namen op straat liggen.
Ik heb ook ergens gelezen dat de hackers er 21 dagen over gaan om alles te publiceren.

1 miljoen records is niet 1 miljoen klanten.

Ze hebben naar eigen zeggen in totaal 21 miljoen records van ruim 6 miljoen klanten.

Hoop klanten staan er dubbel in ivm meerdere abonnementen gok ik en historische gegevens.
pi_220216960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef quo_ het volgende:

[..]

Die van dag 1/2 waren er ongeveer een half miljoen, dat was dus ander type records met adresgegevens, mail en 06, er zit overlap in die vandaag echter op basis wat ik nu zie is dat van de set van vandaag er 25.000 matches zitten dan met de oude sets.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:23:01 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217005
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:12 schreef Harmankardon het volgende:
Alle klanten moeten weg, enige manier waarop bedrijven het leren.
Daar moet je mee beginnen inderdaad maar niet vergeten vervolgstappen te nemen:

Naar de ondernemingskamer en management op non actief zetten
Onderzoek naar wanbeleid starten en beslag leggen op vermogen bestuurders
Parlementaire enquête opstarten en AP daarin ook meenemen

Justitie inschakelen en niet alleen de daders opsporen maar ook de directie vervolgen
pi_220217018
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die van dag 1/2 waren er ongeveer een half miljoen, dat was dus ander type records met adresgegevens, mail en 06, er zit overlap in die vandaag echter op basis wat ik nu zie is dat van de set van vandaag er 25.000 matches zitten dan met de oude sets.
Dus uit het ene bestand haal je bijv NAW gegevens en uit een andere de ID gegevens e.d.

Het begrip "databundel" krijgt zo wel een extra betekenis bij Odido :)
-
pi_220217031
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Daar moet je mee beginnen inderdaad maar niet vergeten vervolgstappen te nemen:

Naar de ondernemingskamer en management op non actief zetten
Onderzoek naar wanbeleid starten en beslag leggen op vermogen bestuurders
Parlementaire enquête opstarten en AP daarin ook meenemen

Justitie inschakelen en niet alleen de daders opsporen maar ook de directie vervolgen
Ik ben ook benieuwd naar de security audits, en vooral de datachain verantwoording, ik weet vrij zeker dat iemand heeft moeten aftekenen welke attributen gebruikt mogen worden, doorgaans word dat door legal beoordeeld, en bij een paspoortnummer moeten allen alarmbellen afgaan, want dat mag nooit in een export zitten.
pi_220217042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:24 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dus uit het ene bestand haal je bijv NAW gegevens en uit een andere de ID gegevens e.d.

Het begrip "databundel" krijgt zo wel een extra betekenis bij Odido :)
Inderdaad, maar het gaat verder, er zijn groepen die zogenaamde combosets maken waarbij ze dus bestaande datasets verrijken met andere, je hebt een beruchte set met 1.2 miljard records waar bijna iedereen die vanaf 2010 op het internet begeeft wel inzit, overigens is dat een stuk minder onschuldig omdat dat veelal om oude passwords en emails gaat.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:37:11 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217102
twitter

Popcorn iemand :?
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:41:16 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217164
De komende twee weken worden volgens Shinyhunters nog meer gestolen Odido-data gepubliceerd als het bedrijf niet betaalt. Odido heeft bevestigd geen losgeld te zullen betalen en zegt niet te reageren zolang het onderzoek nog loopt.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-rijbewijs-idbewijs

Odido duikt weg :(
AP ook :r

Ik popcorn 🍿 en ga er eens goed voor zitten *O*
  zaterdag 28 februari 2026 @ 10:48:14 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220217260
twitter

_O- _O- _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties